Onko Pyhäjärvellä sellaista kotiseuturakkautta vaalivaa järjestöä, joka kutsuisi
useampien järjestöjen kanssa kaupunkilaiset yhteiseen, yleiseen kokoukseen
Asiana: Pyhäjärven nykytilanne ja tulevaisuuden näkymät.
Kaupunkilaiset kutsuttava hätäkokoukseen
28
202
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Käy vessassa.
- AnonyymiUUSI
Pidäthän omastasi huolen ja käyt ajallaan. Tsuh!
- AnonyymiUUSI
A s i a aiheellinen!
- AnonyymiUUSI
Vain lukutaidoton idiootti kävelee hiihtoladulla.
- AnonyymiUUSI
Ei kävely vaadi lukutaitoa ja kävely kuuluu jokamiehen oikeuksiin...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kävely vaadi lukutaitoa ja kävely kuuluu jokamiehen oikeuksiin...
TOTTA.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
TOTTA.
Pyhäjärven taloustilanne on todella huolestuttava.
Maan hallitus (oikeisto) torppaa tavan kansalaisilta oikeuden elämiseen.
Hintataso räjäytetty pilviin, eläkeensaajien pienet tulot ei riitä kauppalaskuihin (ruoka) muusta puhumattakaan.
Pyhäjärvellä ei toimi myöskään korjaus, sähkö ym palvelut.
Hinnoittelu mielivaltaista, eikä tehty työ ja taito kohtaa.
Näistä on saatava puhua, eikä nokkanoorat soittamassa pilliä selän takana.
Pahin tietysti tuo hoitoonpääsyn valinta, se on totta terv.keskuksen osalta.
Jako on toteutunut
- AnonyymiUUSI
Tällainen ajatus on ajankohtainen.
Lukiessani Savon Voiman tiedotetta kiinnitti huomiota kirjeen alkuun:
"Savon Voima ja Pyhäjärven Energia ja Vesi Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Savon Voima tuottaa Pyhäjärvelle kokonaisvaltaisen kaukolämmön tuotannon ja jakelun käyttö- ja kunnossapitopalvelun. Sopimus siältää muun muassa
laitosten kunnossapidon sekä etävalvonnan kolmen erillisen Pyhäjärvellä sijaitsevan kaukolämpöverkon osalta. (tiedote 25.8.2025)"
Samanaikaisesti Pyhäjären Sanomissa toimitusjohtaja Matti Aulakoski kertoo, miten
työhyvinvoinnin vuoksi joudutaan tilanteeseen, ettei laitoksella ole kykyä hoitaa
laitoksen toimintaa yhden työntekijän eläköityessä, eikä ole halukkuutta tehdä
laitoksen henkilökunnalla varallaoloa. (montako henkilöä on laitoksen kirjoilla?).
Että hyvin on outoa tilanne ottaen huomioon, mitä on tehty ilman kaupungin
hallinnon ja valtuuston päätöstä. Kyseessähän on kaupungin 100 prosenttia
omistamasta yhtiöstä sekä lisäksi tiedotteessa mainitaan " Palvelukokonaisuuteen liittyy myös vesi- ja jäteveden varallaoloon sekä ympärivuorokautiseen valvontaan liittyvä palvelukokonaisuus, mikä toteutetaan Savon Voiman strategiaan pohjautuvan vesi- ja jätevesihuollon palvelutuotantoon laajentumisen myötä."
Samassa tiedotteessa:" Savon Voiman kanssa aloitettavan yheistyön avulla haemme toimintaan kustannustehokkuutta, kertoo Pyhäjärven Energia ja V esi Oy:n toimitusjohtaja Matti Aulakoski."- AnonyymiUUSI
Outoa luettavaa.
...Onko meillä nyt Pyhäjärven lämpö ja vesi Oy vain paperilla oleva yhtiö, jonka palveluksessa on työntekijöitä toimitusjohtajasta lähtien. Savon Voima on kuitenkin yhtiö, joka huolehtii lämmön ja veden saannin asukkaille kuin myös jäteveden.
... Tuleeko tuplamiehityksen kautta todellista säästöä? Mitä kaupunki maksaa tästä järjestelystä ja paljonko on takauksia Pyhäjärven lämpö ja vesi oy:n puolesta.? Talous kiinnostaa veronmaksajia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Outoa luettavaa.
...Onko meillä nyt Pyhäjärven lämpö ja vesi Oy vain paperilla oleva yhtiö, jonka palveluksessa on työntekijöitä toimitusjohtajasta lähtien. Savon Voima on kuitenkin yhtiö, joka huolehtii lämmön ja veden saannin asukkaille kuin myös jäteveden.
... Tuleeko tuplamiehityksen kautta todellista säästöä? Mitä kaupunki maksaa tästä järjestelystä ja paljonko on takauksia Pyhäjärven lämpö ja vesi oy:n puolesta.? Talous kiinnostaa veronmaksajia.Olisi paikallaan, että Energia ja Vesi Oy:n tj yhdessä yhtiön hallituksen puheenjohtajan
kanssa pitäisi yleisötilaisuuden, missä selitettäisiin, miten syvällä ollaan!
- AnonyymiUUSI
Yhtä minä ihmettelen. Vielä hetki sitten täällä ehdotettiin Savoon päin suuntautumista. Nyt sitä tehdään ja kas se ei käykään.
- AnonyymiUUSI
Elä ihmettele. Kuka esitti Savoon päin suuntautumista. Oliko se kaupunginjohtaja vai Sinä itse?
Hänen kanssaan! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Elä ihmettele. Kuka esitti Savoon päin suuntautumista. Oliko se kaupunginjohtaja vai Sinä itse?
Hänen kanssaan!Minä en siellä liiku, mutta taidat olla sinä, joka olet esittänyt sinne menoa? Sama kuin persumme esittivät kulttuuritalon rakentamista siihen asti kunnes se päätettiin rakentaa. Kanta muuttui yhdessä yössä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hänen kanssaan!Kylillä ruvettiin puhelemaan, että Savon Voimalle on myyty lämpölaitos ja muutakin
toimintoa Energia ja Vesi laitokselta.
Sitäkös ihmeteltiin.. onko totta...
Ei näkynyt hallituksen listoilta, ei valtuuston.
Joulukuun valtuustossa-24, hallitus kuin valtuusto oli hyväksynyt konserniohjesääntöön kaupunginjohtajalle " asemavaltuutuksella" oikeus toimia yli
hallituksen/valtuuston, siis yksinvaltiaana asioissa, jotka kuntalain mukaan kuuluvat
hallitukselle/valtuustolle päätettäviin asioihin, kuten nyt infran siirto ulkopuoliselle
toimijalle.
Perussuomalaiset havaitsivat tämän yksinvaltiutta tavoittelevan esityksen ja vastustivat
päätöstä. "Asemavaltuutus" koskee lähinnä yritystoimintaa, missä yrityksillä on useita omistajia. Yksi valtuutetaan toimimaan yhteisenä edustajana yrityksen asioissa.
Kunnanhallinnossa toimitaan kuntalain , asetusten ja säännösten pohjalta. Vaaleilla valittu
kunnanvaltuusto on ylin elin , jolla on ylin päätäntävalta, kuten esim. tällaisessa nyt
esille tulleessa asiassa. Pyhäjärvellä kaikki tytäryhtiöt ovat kaupungin 100 prosenttisesti
omistamia, joten sekään ei puolla tälläistä ylivaltaa kaupunginjohtajalle, vaatia itselleen
oikeutta toimia, ohi kuntapäättäjien. Että tässä tämä. Jos olette erimieltä asiassa, niin ei
kun vain mielipiteitä pyttyyn. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hänen kanssaan!Ei ole laskut Pohjanmaan suuntaankaan vielä saatu maksettua. Ja nyt uutta laskua putkeen vauhdilla ja pää pyörällä. Sillä lailla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä en siellä liiku, mutta taidat olla sinä, joka olet esittänyt sinne menoa? Sama kuin persumme esittivät kulttuuritalon rakentamista siihen asti kunnes se päätettiin rakentaa. Kanta muuttui yhdessä yössä.
Sinä lupasit olla pois täältä.
Montako tuntia se kesti?
- AnonyymiUUSI
Kannatan aloitusta yhteisestä tilaisuudesta. Jos kaupungin organisatio ei kykene pitämään asukkaiden puolta, on siitä kyettävä keskustelemaan asukkaiden ja heitä eddustavien yhteisöjen kesken.
- AnonyymiUUSI
Kannatetaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannatetaan.
Omia ehdotuksia ei voi kannattaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Omia ehdotuksia ei voi kannattaa.
Ei voikkaan muut, mutta kaupunginjohtajalle se valta on annettu. Varmaan pitäs jotain tedä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei voikkaan muut, mutta kaupunginjohtajalle se valta on annettu. Varmaan pitäs jotain tedä.
Hyvä oivallus edellä. Omaa ehdotustaan ei voi kannattaa. Tässä on yksi merkittävä
seikka oikeudesta toimia yksin kaupungin edustajana tällä valtuuston päätöksellä.
Kaupunginjohtaja ITSE esitti itselleen tällaisen "asemavaltuutuksen" saantia.
Ei pojat ja työtkin. Menikö koko homma överiksi!? Kun asiaa tarkemmin miettii
HÄN itse, esitti "omaa" asiaa hallitukselle ja valtuustolle. Ei edes "johtoryhmä".
Heh-hee....
On paha kirjoittaa, mutta tilanne on aika tulehtunut, monessa mielessä.
Yksi tärkeä kysymys vielä. Miten kaupunginjohtaja aikoo asemavaltuutuksen nojalla
nostaa Pyhäjärven tästä velkavankeudesta. Velkaa on syntynyt 10 000 euroa/asukas
(huom. koko asukasmäärä kyseessä) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oivallus edellä. Omaa ehdotustaan ei voi kannattaa. Tässä on yksi merkittävä
seikka oikeudesta toimia yksin kaupungin edustajana tällä valtuuston päätöksellä.
HÄN itse, esitti "omaa" asiaa hallitukselle ja valtuustolle. Ei edes "johtoryhmä".
Heh-hee....
Yksi tärkeä kysymys vielä. Miten kaupunginjohtaja aikoo asemavaltuutuksen nojalla
nostaa Pyhäjärven tästä velkavankeudesta. Velkaa on syntynyt 10 000 euroa/asukas
(huom. koko asukasmäärä kyseessä)Tilanne on parantunut, koska päättäjien ei tarvitse enää välittää puskahuutelijoista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on parantunut, koska päättäjien ei tarvitse enää välittää puskahuutelijoista.
Ei siinä mitään.
Nyt näkee millä tavalla uusi tilintarkastaja ottaa kantaa asioihin.
Luultavasti hän on jo perehtynyt asioihin.
Nyt olisi syytä tarkastusltk olla hereillä.
Heillä on myös vastuu asioista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on parantunut, koska päättäjien ei tarvitse enää välittää puskahuutelijoista.
Eli onko tämä huutelija hallituksessa ?
Luehan kunnanvaltuutetun käsikirja, missä kohtaa lukee tuo asia. Ja kerro se . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli onko tämä huutelija hallituksessa ?
Luehan kunnanvaltuutetun käsikirja, missä kohtaa lukee tuo asia. Ja kerro se .Ei ole hallituksessa. Huutelijat ovat käpykaartissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole hallituksessa. Huutelijat ovat käpykaartissa.
Huutelijalla tarkoitin 12.34 henkilöä.
Valtuutettujen pitää kuunnella myös hyvän tavan mukaan asukkaita.
Jos et sitä ymmärrä niin olet väärin ymmärtänyt paljon asioita - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh-hee....
(huom. koko asukasmäärä kyseessä)"Sukellusvene" on noussut pintaan ja seilaa nyt kovalla vauhdilla päin prinkkalaa. Pitää saada ammattitaitoiset korjaajat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huutelijalla tarkoitin 12.34 henkilöä.
Valtuutettujen pitää kuunnella myös hyvän tavan mukaan asukkaita.
Jos et sitä ymmärrä niin olet väärin ymmärtänyt paljon asioitaMinä tarkoitn käpykaartilaisia. Heitä ei tarvitse kuunnella, jos pakenee vastuuta niin menettää vaikutusvaltansa ansaitetusti.
Muuten sinä yksi henkilö näet taas itsesi monikossa (asukkaat),
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O432198Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on232010Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn631561Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1911548Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok791323Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81261- 131164
Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti211148Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?211098- 151041