Katsastusmies kertoi etujousen olevan poikki.
Autolla on ajettu 140 tkm ja kevyillä kuormilla.
Kuinka yleistä jousen katkeaminen on?
Eräästä vanhemmasta 23 v. autosta, nyt jo paalissa , oli saatu kaikki jouset poikki.
Kierrejousi poikki?
27
232
Vastaukset
- AnonyymiKulutusosia, niitä menee joka autosta poikki, itse vaihdatin takajouset molemmin puolin , takajouset yht, 2x42 = 84 €uroa . + työt 125 € = 209 Euroa . 
 - itse ostin Jouset -koska sain halvemmalla kuin korjaamon kautta.
- AnonyymiTaannoin Accordista sai etujouset poikki ajamalla hidastamatta hidastuskorokkeen yli. Siinä oppi jarruttamaan kaikenlaisien epätasaosuuksien kohdalla. 
- AnonyymiPaukkuuhan noita 
 itsellä meni fordista 65 tuhatta- AnonyymiTosi kallis remontti 65 000 € 

- Anonyymi44 vuoden ajokokemuksella ei minun autoihini ole koskaan jousia tarvinut vaihtaa . - AnonyymiOlet väistellyt, reijät ja lätäköt tiessä. Lätäköstä, ei tiedä, mikä reikä on alla. 

- AnonyymiKaikissa saksalaisissa autoissa jouset katkeilevat hyvinkin usein, sillä saksalaiset eivät osaa karkaista jousia oikealla tavalla. Olen jo kohta 30 vuotta ajellut japanilaisilla Toyota-autoilla, eikä niistä ole kertaakan katkennut jousia. - AnonyymiJa minä ajoin saksalaisella 11 vuodessa 270 000 km. Ei katkennut yhtään jousta, vaan kori lahosi. Sitten ajoin 10 v ranskiksella, ehjäksi jäi jouset kun laho iski koriin ja hävittää piti. Sitten ostin 4 v käytettynä ranskiksen jolla olen ajanut yli 500 000 km eikä ensimmäistäkään jousta poikki. Jotkut suunnittelijat ne vain ovat olleet hereillä koulun lujuusopin tunneilla ja osanneet mitoittaa jouset oikein. 
 Kaikissa näissä ainakin takajarruina satavuotiaat Girlingin rumpujarrut. Kaikissa pitänyt tehdä jarruremontti aina ennen katsastusta, usein muulloinkin. Ei ole osanneet suunnittelijat asiaansa vaan on tehnyt aina samaa sutta ja sekundaa kuin ennenkin. Mistä näille on maksettu?
- AnonyymiMutta ruostetta piisaa. 
- AnonyymiHauska setämies kertoilee taas satuja. 
 Minä olen oikeasti ajellut reilut 40 vuotta eurooppalaisilla autoilla, eikä yhtään jousta ole mennyt poikki.
- AnonyymiSama juttu Toyotalla n. miljoona kilometriä ja 58 vuotta. En ole koskaan kuullut jousen katkeamisesta muillakaan Toyota kuskeilla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mutta ruostetta piisaa. Ruostetta ei tule jos suojaa korin ammattiliikkeessä. Lisäksi määräaikaistarkastukset. Minulla on uutena ostettu vuoden 2000 Corolla, koskaan ei katsastusmies ole edes maininnut sanaa ruoste. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sama juttu Toyotalla n. miljoona kilometriä ja 58 vuotta. En ole koskaan kuullut jousen katkeamisesta muillakaan Toyota kuskeilla. Ei, mutta tuee korin läpi takakonttiin ruosteiden takia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ruostetta ei tule jos suojaa korin ammattiliikkeessä. Lisäksi määräaikaistarkastukset. Minulla on uutena ostettu vuoden 2000 Corolla, koskaan ei katsastusmies ole edes maininnut sanaa ruoste. Minulla on kaksi käytettynä ostettua vm -89 Ranskan Rapeaa. Itse suojasin pensselillä oston jälkeen. Toisessa on kuskin ovi alhaalta pahan näköisesti ruostunut ja kuskin istuimen kiinnityspultin ympärille oli korroosio iskenyt. Korjasin paksulla kuumasinkitustä levystä leikkaamallani noin 25x25 cm palalla, jonka kiinnitin Sikaflexillä. Muita ruostejälkiä ei ole. Eikä katsuri ole ruosteesta koskaan maininnut. 
 Joku autolehdeksi itseään mainostava kertoi taannoin näitten autojen tyyppiviaksi ruostuvat jarruputket. Kumma juttu: kummassakin ne putket on kuparia...
 Tämä niitten tilastoista...

- AnonyymiAutolla jos jysäyttää esim kuoppaan, niin jousi saattaa hyvinkin katketa. - AnonyymiEi se vain saata! 

- AnonyymiEtujousissa on se laakeri yläpäässä. Jos se takertelee, niin sekin rasittaa jousia. - AnonyymiEtujousissa ei ole laakeria . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Etujousissa ei ole laakeria . Saivartelijoista ei pidä kukaan, he ovat mulkkuja kaikkien mielestä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Etujousissa ei ole laakeria . Kyllä vain on ainakin minun autossa. niin sanottu tukijalan laakeri. 

- AnonyymiEhkä hän oli asentanut sinne laakerin. 
 en vain ymmärrä miksi.- AnonyymiTeitä ymmärtämättömiähän tässä maassa piisaa! Ja nämä suurimpaan ääneen huutavat erinomaista ymmärrystään. 
 Siksi maan tila on se, mikä se on.
- AnonyymiNo olisko siksi, että renkaat kääntyis rattia kaannettäessä mutkassa. 

- Anonyymihttps://luiginpaja.fi/etujousitus/ 
 Jospa tuo laakeri jumittelee, niin se rasittaa myös jousia.
 Tämän tyyppinen etujousitus lienee yleisin tyyppi nykyisin- AnonyymiEi kaikki tuota voi tietää, sisäpiirin juttuja moiset. 
- AnonyymiKuulostaa italian spagettifirmalta. 
- AnonyymiTässäpä oikein malliesimerkki huijarifirman toiminnasta! Ei sanaakaan totta. 
 Toteaa vanha autoteknikko..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424905
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161693
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011428
- 1521311