Kierrejousi poikki?

Anonyymi-ap

Katsastusmies kertoi etujousen olevan poikki.
Autolla on ajettu 140 tkm ja kevyillä kuormilla.
Kuinka yleistä jousen katkeaminen on?

Eräästä vanhemmasta 23 v. autosta, nyt jo paalissa , oli saatu kaikki jouset poikki.

27

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kulutusosia, niitä menee joka autosta poikki, itse vaihdatin takajouset molemmin puolin , takajouset yht, 2x42 = 84 €uroa . + työt 125 € = 209 Euroa .
      - itse ostin Jouset -koska sain halvemmalla kuin korjaamon kautta.

• Anonyymi

Taannoin Accordista sai etujouset poikki ajamalla hidastamatta hidastuskorokkeen yli. Siinä oppi jarruttamaan kaikenlaisien epätasaosuuksien kohdalla.

• Anonyymi

Paukkuuhan noita
      itsellä meni fordista 65 tuhatta

• Anonyymi

Tosi kallis remontti 65 000 €

• Anonyymi

44 vuoden ajokokemuksella ei minun autoihini ole koskaan jousia tarvinut vaihtaa .

• Anonyymi

Olet väistellyt, reijät ja lätäköt tiessä. Lätäköstä, ei tiedä, mikä reikä on alla.

• Anonyymi

Kaikissa saksalaisissa autoissa jouset katkeilevat hyvinkin usein, sillä saksalaiset eivät osaa karkaista jousia oikealla tavalla. Olen jo kohta 30 vuotta ajellut japanilaisilla Toyota-autoilla, eikä niistä ole kertaakan katkennut jousia.

• Anonyymi

Ja minä ajoin saksalaisella 11 vuodessa 270 000 km. Ei katkennut yhtään jousta, vaan kori lahosi. Sitten ajoin 10 v ranskiksella, ehjäksi jäi jouset kun laho iski koriin ja hävittää piti. Sitten ostin 4 v käytettynä ranskiksen jolla olen ajanut yli 500 000 km eikä ensimmäistäkään jousta poikki. Jotkut suunnittelijat ne vain ovat olleet hereillä koulun lujuusopin tunneilla ja osanneet mitoittaa jouset oikein.
        Kaikissa näissä ainakin takajarruina satavuotiaat Girlingin rumpujarrut. Kaikissa pitänyt tehdä jarruremontti aina ennen katsastusta, usein muulloinkin. Ei ole osanneet suunnittelijat asiaansa vaan on tehnyt aina samaa sutta ja sekundaa kuin ennenkin. Mistä näille on maksettu?

• Anonyymi

Mutta ruostetta piisaa.

• Anonyymi

Hauska setämies kertoilee taas satuja.
        Minä olen oikeasti ajellut reilut 40 vuotta eurooppalaisilla autoilla, eikä yhtään jousta ole mennyt poikki.

• Anonyymi

Sama juttu Toyotalla n. miljoona kilometriä ja 58 vuotta. En ole koskaan kuullut jousen katkeamisesta muillakaan Toyota kuskeilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ruostetta piisaa.

Ruostetta ei tule jos suojaa korin ammattiliikkeessä. Lisäksi määräaikaistarkastukset. Minulla on uutena ostettu vuoden 2000 Corolla, koskaan ei katsastusmies ole edes maininnut sanaa ruoste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu Toyotalla n. miljoona kilometriä ja 58 vuotta. En ole koskaan kuullut jousen katkeamisesta muillakaan Toyota kuskeilla.

Ei, mutta tuee korin läpi takakonttiin ruosteiden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruostetta ei tule jos suojaa korin ammattiliikkeessä. Lisäksi määräaikaistarkastukset. Minulla on uutena ostettu vuoden 2000 Corolla, koskaan ei katsastusmies ole edes maininnut sanaa ruoste.

Minulla on kaksi käytettynä ostettua vm -89 Ranskan Rapeaa. Itse suojasin pensselillä oston jälkeen. Toisessa on kuskin ovi alhaalta pahan näköisesti ruostunut ja kuskin istuimen kiinnityspultin ympärille oli korroosio iskenyt. Korjasin paksulla kuumasinkitustä levystä leikkaamallani noin 25x25 cm palalla, jonka kiinnitin Sikaflexillä. Muita ruostejälkiä ei ole. Eikä katsuri ole ruosteesta koskaan maininnut.
        Joku autolehdeksi itseään mainostava kertoi taannoin näitten autojen tyyppiviaksi ruostuvat jarruputket. Kumma juttu: kummassakin ne putket on kuparia...
        Tämä niitten tilastoista...

• Anonyymi

Autolla jos jysäyttää esim kuoppaan, niin jousi saattaa hyvinkin katketa.

• Anonyymi

Ei se vain saata!

• Anonyymi

Etujousissa on se laakeri yläpäässä. Jos se takertelee, niin sekin rasittaa jousia.

• Anonyymi

Etujousissa ei ole laakeria .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saivartelijoista ei pidä kukaan, he ovat mulkkuja kaikkien mielestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vain on ainakin minun autossa. niin sanottu tukijalan laakeri.

• Anonyymi

Ehkä hän oli asentanut sinne laakerin.
      en vain ymmärrä miksi.

• Anonyymi

Teitä ymmärtämättömiähän tässä maassa piisaa! Ja nämä suurimpaan ääneen huutavat erinomaista ymmärrystään.
        Siksi maan tila on se, mikä se on.

• Anonyymi

No olisko siksi, että renkaat kääntyis rattia kaannettäessä mutkassa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei kaikki tuota voi tietää, sisäpiirin juttuja moiset.

• Anonyymi

Kuulostaa italian spagettifirmalta.

• Anonyymi

Tässäpä oikein malliesimerkki huijarifirman toiminnasta! Ei sanaakaan totta.
        Toteaa vanha autoteknikko..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      42
      4905
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      18
      3646
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3443
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2798
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2670
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2620
    7. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1693
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1536
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      201
      1428
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      152
      1311
    Aihe