Raijanblogi 20.10.25

Anonyymi-ap

Tietoja Pyhäjärven kaupungin talousluvuista ( osa 2)

121

1170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lukekaa ja ihmetelkää miten Kepu/vasurit on hoitaneet kaupungn taloutta.Siinä on enää turha Jussinniemen tavoitella kansanedustajaksi.Niin pahoin on osallistunut Pyhäjärven alasajoon.

• Anonyymi

Totisesti oli muuten asiaa siinä blogissa.
      Ne pitäisi oikeastaan julkaista lehdessä, että ihmisillä aukenisi silmät.

• Anonyymi

Pyhäjärven sanomat, ei julkaise muiden kuin keskustan sanomia.
        Se siitä, koittakaa kuitenkin kaivaa Raijan sanomat esiin, en niinkään välitä noista persujen sanomista, asioiden pitää kytkeytyä pitkälle näihin meidän loogisiin ja sananvapauden tuomiin, Pyhäjärven todellisiin ongelmiin.

• Anonyymi

Nauramaan?

• Anonyymi

Kas herra valtuutettu.
        Harmittaako kun joitain muita kehutaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kas herra valtuutettu.
        Harmittaako kun joitain muita kehutaan ?

Kuka? Onko nauraminen kehumista?

• Anonyymi

Oliko selvinpäin kirjoitettu???🕊🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi

Oikeita asioita siinä on, mutta kokonaisuus vesittyy, jos ei pysty kenenkään kanssa yhteistyöhön.,

• Anonyymi

Kepu on alistanut Vasemmiston käsikassaraksi Näin Pyhäjärvellä.

• Anonyymi

No onko se yhteistyötä, että pari henkilöä kertoo asiat ja muut ovat hiljaa kuin ku.i sukassa kun eivät uskalla sanoa mitään.

Ja onko se oikein , että toinen kun varoittaa taloustilanteesta, niin ei ymmärretä kuunnella. ?

• Anonyymi

Yhteistyö on vähintään kaksipuolista. Yhteisyökyvyttömyys on aina enemmän kuin yhden ongelma. Muistathan sen.

• Anonyymi

Yleensä negatiivinen info pitää kuunnella herkemmällä korvalla. Sieltä tulee parantamisen kohteita. Kehumisella ei opi mitään.

• Anonyymi

Kun joskus tarjottaisiin todellista tietoa. Nämä meidän käpykaartilaiset tosiaankin tarjoavat aina jotain negatiivista. Lie yhteistyökyvöttömissä luonteissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun joskus tarjottaisiin todellista tietoa. Nämä meidän käpykaartilaiset tosiaankin tarjoavat aina jotain negatiivista. Lie yhteistyökyvöttömissä luonteissa?

Voisitteko kokeilla uutta rakennushanketta, mikä ei vaadi rahaa, aivoja sitäkin enemmän yhteistyöhanke 2025 -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitteko kokeilla uutta rakennushanketta, mikä ei vaadi rahaa, aivoja sitäkin enemmän yhteistyöhanke 2025 -

Tarkoitatko kultturitaloa, jota mm. Raija vaati aina siihen asti, kun päättivät sen (hyvinvointial) rakentamisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko kultturitaloa, jota mm. Raija vaati aina siihen asti, kun päättivät sen (hyvinvointial) rakentamisesta?

Aivotyö voisi olla ratkaisu yhteisymmärryksen löytämiseen. Voi olla projekti, neuvottelu useita kertoja, välillä omia valmistelevia töitä tavoitteena yhteistyö, ideariihet ovat hyviä, mitä muotoja löydättekään, kun kokoonnutte aiheen ympärille ja valitsette ensimmäiseksi yhteisen tavoitteen, johon kaikki tavoittelette. Jo sen saaaminen aikaiseksi voi kuitenkin viedä aikaa, jos on tulehtuneita suhteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kepuvasemmisto v.tutaa , kun kuntalaisten tietoon tulee tuho minkä ovat yhteisvoimin sammoo mieltä luoneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kepuvasemmisto v.tutaa , kun kuntalaisten tietoon tulee tuho minkä ovat yhteisvoimin sammoo mieltä luoneet.

Hauskaa miten heikoin aines jaksaa vouhottaa. Oletko kenties isosuisin?

Kai tiedät, että olette yhteistyökyvyttömiä turhia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se Pyhäjärven heikoin lenkki istu valtuustossa päättämässä milloin on kriisikunnakisi tulon aika.Vas/ Kepu on sen tulosta vastuussa.Turha sinun on muita siitä syyttää.Minne muuten olet hukannut emojiit????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se Pyhäjärven heikoin lenkki istu valtuustossa päättämässä milloin on kriisikunnakisi tulon aika.Vas/ Kepu on sen tulosta vastuussa.Turha sinun on muita siitä syyttää.Minne muuten olet hukannut emojiit????

Epätoivoista jopa käpykaartilaisilta.Mäkeläinen ja Leppäharju taistelevat, kumpi käpykaartilaista on heikoin lenkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epätoivoista jopa käpykaartilaisilta.Mäkeläinen ja Leppäharju taistelevat, kumpi käpykaartilaista on heikoin lenkki.

En ole havainnut mitään tuollaista. On kohtuutonta heitellä kaikenlaista, millä ei
        ole perää, ei sitten sentin vertaa.
        Mäkeläinen on oman alansa asiantuntija ja ammattiinsa pätevöinyt monialainen
        osaaja.
        Lepppähajun työhistoria ja opinnot taas puolesaan löytävät sijansa tärkeissä
        taloudellisissa asioissa. Ja 16 vuoden valtuustotyöskenely antaa pohjaa terveelle
        ajattelulle.

Tuskinpa siinä tarvitsee kilpailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on omasta mielestäsi varma tieto tuo, niin eikö kannattaisi tarkistaa omaa kohtaasi ja kykyäsi tehdä yhteistyötä ja arvostaa itseäsi niin, ettei tarvitse kohdistaa toisiin tuollaisia tarinoita. Kyllähän näillä palstoilla käytetään kieltä, jota ei muuten käytttäisi. Mutta.... aina kannattaa olla se, joka käyttäytyy korrektisti itseään ja toisia kohtaan.

Sanon nyt heippa, kun ei ole enää mahdollisuutta seurata palstoja toistaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kepuvasemmisto on ollut ja on edelleen yhteistyö kyvytön joukkue, sammoo mieltä ku .......?
        Sinulla lienee väljät aukot kummassakin päässä.
        Totuus on kuntalaisten nähtävissä, hävettäisi istua johtajana ja päättäjänä.
        Totuutta ei pääse enää pakoon, mutta kaupunginjohtaja voi tietenkin ottaa lainaa 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kepuvasemmisto on ollut ja on edelleen yhteistyö kyvytön joukkue, sammoo mieltä ku .......?
        Sinulla lienee väljät aukot kummassakin päässä.
        Totuus on kuntalaisten nähtävissä, hävettäisi istua johtajana ja päättäjänä.
        Totuutta ei pääse enää pakoon, mutta kaupunginjohtaja voi tietenkin ottaa lainaa 🤣

Oletko kenties isosuisin meinaan häneltä kuulemma tuollaista typerää puhetta tulee.

Mitä mietit, kun valehtelit Oulaskankaasta vai pystytkö yleensä ajattelmaan?

Milloin muutat pois?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on omasta mielestäsi varma tieto tuo, niin eikö kannattaisi tarkistaa omaa kohtaasi ja kykyäsi tehdä yhteistyötä ja arvostaa itseäsi niin, ettei tarvitse kohdistaa toisiin tuollaisia tarinoita. Kyllähän näillä palstoilla käytetään kieltä, jota ei muuten käytttäisi. Mutta.... aina kannattaa olla se, joka käyttäytyy korrektisti itseään ja toisia kohtaan.

Sanon nyt heippa, kun ei ole enää mahdollisuutta seurata palstoja toistaiseksi.

Heidän kanssa ei voi tehdä yhteistyötä. MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole havainnut mitään tuollaista. On kohtuutonta heitellä kaikenlaista, millä ei
        osaaja.
        taloudellisissa asioissa. Ja 16 vuoden valtuustotyöskenely antaa pohjaa terveelle
        ajattelulle.

Terveelle ajattelulle 16 vuotta änkyröintiä???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa lukea Raijan Blogia. On kaupungin tilitietoihin perustuvaa hyvin ymmärrettävää tekstiä. Ei mitään numerotaulukoita vaan oikeaa kirjoittamista. Paljon tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emoji muuttaa muotoaan, kuuluu psykopaatin olemukseen.
        Tänään näin, huomenna miten sattuu ja ylensä sattuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

osaaja.
        ajattelulle.

Totta, tämän hetken valtuusto puolillaan tumpuloita, siitä tosiasiasta ei pääse mihinkään, vetelipä keitä hyvänsä esiin.

• Anonyymi

Näyttää olevan kaupunginvaltuuston kokous tulevalla viikolla maanantaina.
      Sopivasti tunnuslukuja Pyhänetistä. Kaupunki on ostamassa yhtiön omakseen.
      Taloustiedot olivat hyvin koottu, joten tavallinenkin ymmärtää, että millä muskelilla
      kaupunki ostaa yhtiön.
      Kaupunginhallituksen pöytäkirjasta varmaankin on nähtävissä, mitä Pyhäjärvi maksaa
      Haapajärven kaupungille ja Kärsämäen kunnalle ! Se jäi epäselväksi. Josain olin
      lukevinani, että kaupassa ko. naapureille maksetaan n. 250 000 euroa (tarkistakaa summa). Että mitä tähän enää sanoisi! Kenen pe--se kestää?

• Anonyymi

Auttaako raukkamainen käpykaartilaisuus asiassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auttaako raukkamainen käpykaartilaisuus asiassa?

Eikö sinua hävetä, kun sinun sanavarasto on puutteellinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hävettäisi, kun älyvarastoa riittää. Toisin on esim. isosuisella. Hänellä sanoja riittää, mutta järkeä ei juuri löydy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hävettäisi, kun älyvarastoa riittää. Toisin on esim. isosuisella. Hänellä sanoja riittää, mutta järkeä ei juuri löydy.

Ei sulla tuo äly ole kuin sinapinsemenen kokoinen.Hoet yhtäsamaa kun järkeä ei ole muuhun!!MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja aika näyttää menevän täällä kytätessä.
        Minä myönnän minun älykkyys ei kova..peruskoulusta lähtiessä 8 .5 keskiarvo
        Olisin toivonut enemmän vaan onneksi sinulla on ilmeisesti ollut hiukan parempi.
        Toisaalta itse olen sitä mieltä, että jokaisella on omat vahvuutensa. Vaan olen yrittänyt etsiä sinun teksteistä mikä sinun vahvuus on.
        Ehkä itsepäisyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja aika näyttää menevän täällä kytätessä.
        Minä myönnän minun älykkyys ei kova..peruskoulusta lähtiessä 8 .5 keskiarvo
        Olisin toivonut enemmän vaan onneksi sinulla on ilmeisesti ollut hiukan parempi.
        Toisaalta itse olen sitä mieltä, että jokaisella on omat vahvuutensa. Vaan olen yrittänyt etsiä sinun teksteistä mikä sinun vahvuus on.
        Ehkä itsepäisyys.

Näin on käpykaartilaiset ja eteenkin Marisija elää täällä.

Keskisarvot eivät nyt ratkaise, mutta minun lukion keskiarvo on suurempi kuin sinun keskikoulun. Älliä riittää. Esim. Halla-aholla on tohtorin tutkinto, mutta kuka sanoo häntä viisaaksi.

Minun vahvuus on rehellisyys ja totuudessa pysyminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskisarvot eivät nyt ratkaise, mutta minun lukion keskiarvo on suurempi kuin sinun keskikoulun. Älliä riittää. Esim. Halla-aholla on tohtorin tutkinto, mutta kuka sanoo häntä viisaaksi.

Minun ei tarvitse kenelläkään kertoa , että olen rehellinen. Se on itsestään selvä asia.
        Miksi sinun pitää sitä hokea?
        Vai olet sinä lukion käynyt. Sehän on hyvä.
        Varmaan sieltä on muistissa tietyt laskuopit.
        Käytähän niitä, Pyhäjärven tilinpäätöksiä ja velkatilannetta tutkiessa.

Muuten aika moni sanoo Halla-ahoa älykkääksi. Eli älä viitsi valehdella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun ei tarvitse kenelläkään kertoa , että olen rehellinen. Se on itsestään selvä asia.
        Miksi sinun pitää sitä hokea?
        Vai olet sinä lukion käynyt. Sehän on hyvä.
        Varmaan sieltä on muistissa tietyt laskuopit.
        Käytähän niitä, Pyhäjärven tilinpäätöksiä ja velkatilannetta tutkiessa.

Muuten aika moni sanoo Halla-ahoa älykkääksi. Eli älä viitsi valehdella

Mutta meidän persut ovat valehdelleet mm. Oulaskankaasta. Jos olet persumme siis valehtelet jopa väittäessi olevasi rehellinen.

Aika moni sanoo Staliniakin viisaaksi. Molemmat siis hän ja Jussi ovat Neuvosto-Venäjän miehiä. Sanoon suoraan en tiedä Halla-ahoa tyhme,pää jopa rikostuomion saanutta,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta meidän persut ovat valehdelleet mm. Oulaskankaasta. Jos olet persumme siis valehtelet jopa väittäessi olevasi rehellinen.

Aika moni sanoo Staliniakin viisaaksi. Molemmat siis hän ja Jussi ovat Neuvosto-Venäjän miehiä. Sanoon suoraan en tiedä Halla-ahoa tyhme,pää jopa rikostuomion saanutta,.

Uskallan sanoa, että Halla-ahoa tyhmemmät ihmiset ovat harvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallan sanoa, että Halla-ahoa tyhmemmät ihmiset ovat harvassa.

Huomaathan että keskustelu käy Pyhäjärven keskusta vasemmiston tyhmyydestä, mutta on aivan ymmärrettävää kun kaltaisesi on heidän tukija/päättäjä.
        Kuten vassari totea "Turhaa paskaa uliset "
        Vieläkö niska ja perse kestää. ??
        Kaupungin talous kertoo......mitä kuuluu .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaathan että keskustelu käy Pyhäjärven keskusta vasemmiston tyhmyydestä, mutta on aivan ymmärrettävää kun kaltaisesi on heidän tukija/päättäjä.
        Kuten vassari totea "Turhaa paskaa uliset "
        Vieläkö niska ja perse kestää. ??
        Kaupungin talous kertoo......mitä kuuluu .

Milloin isosuisin muuttaa? Meinaan tyhmyys ei paranna katunäkyvyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen jos tuo käpykaartia viuhtova on kepulainen, jos on, on todella noloa keskustan imagolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykopaatit kehuu ja kiittää itseään, muistakaa tämä totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut eivät kuulemma pilanneet Oulaskankaan toimintaa, jätänpä sanomatta, toteaisin aika pahasti.

• Anonyymi

Vuoden 2026 talousarvion ja vuoden 2027 taloussuunnitelman laadinnassa tullaan toimeenpanemaan aikaisemmin valmistellut säästötoimenpiteet sekä etsitään säästöjä, jotka pohjautuvat rakenteellisiin ja toiminnallisiin muutoksiin. Tasapainotusohjelman valmistelussa on huomioitu myös verotulopohjan laajentuminen kiinteistöverotulojen merkittävän lisääntymisen kautta.

Tuossa on yhden kokouksen annista.
      Miten ne kiinteistöverotulot ovat nousemassa ?

• Anonyymi

Luulen että tuohon kiinteistöveron merkittävään nousuun on uskomus että tuulimyllyjä tulee se 200 kpl mitä ovat mielikuvissaan ajatelleet.Ensivuonna ei tule yhtään tuulimyllyä koko Suomeen .Nän on näreet.Mitäpä emojikepuPelle tähän asiaan marisee.marinaa,marinaa marinaa!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen että tuohon kiinteistöveron merkittävään nousuun on uskomus että tuulimyllyjä tulee se 200 kpl mitä ovat mielikuvissaan ajatelleet.Ensivuonna ei tule yhtään tuulimyllyä koko Suomeen .Nän on näreet.Mitäpä emojikepuPelle tähän asiaan marisee.marinaa,marinaa marinaa!!

Tuulivoimaloista saatavat kiinteistöverot vuonna 27 saa myös unohtaa.
        Pohjien teko pitäisi olla jo hyvällä mallilla , jos niistä silloin meinaa saada kiinteistövero tuloja. Ja miltään alueelta ei ole tehty päätöstä , että rakennetaan
        Plus sitten valitus kierrokset yms.
        Talouden hoidossa pitää olla realismi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emojipellellä on puutepuoli menossa, kyyditys pääasiaa...

• Anonyymi

Raijaltaon tullut uusi kirjoitus.Nyt on vuorossa Rillankivi.Aivan vastuutonta rahankäyttöä kaupungilta.Ei mitään järkeä. "raijan ajatuksia3"Lukekaa ja ihmetelkää miten vastuuntunnotonta porukkaa istuu valtuustossa.Vielä kulttuuritalo niin soppa on valmis.Mitäpä marisija emojiKepuPelle tähän sanoo muuta kuin maalittaa tapansa mukaan. marinaa marinaa marinaa.

• Anonyymi

Käpykaartilaisella raivo kiihtyy? Ehkä tajuaa olevansa pelkkä hyödytön änkyrä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi onnetonta sinua..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi onnetonta sinua..

Heh heh. Kerro mitä iloa on käpykaartilaisten ns. ajatuksista? 0=0

Jos tuhoaa kaiken, missä on mukana niin kannataisiko hieman miettiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh heh. Kerro mitä iloa on käpykaartilaisten ns. ajatuksista? 0=0

Jos tuhoaa kaiken, missä on mukana niin kannataisiko hieman miettiä?

No jos osaat yhtään analysoida asioita niin taitaa tuhoavat olla muualla.

Vaan eipä voi vaatia mitään, jos sinulle on katkeruutta annettu kauha kaupalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi onnetonta sinua..

Hyvä kun joku käy läpi tytäryjtiöiden toimintaa, m illaista se on.
        Vastaako kaikista tytäryhtiöistä nykyin kaupunginjohtaja, niin olen aikaisemmista kirjoituksista ymmärtänyt ja sääntömuutoksista ymmärtänyt

. Kannattaa lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos osaat yhtään analysoida asioita niin taitaa tuhoavat olla muualla.

Vaan eipä voi vaatia mitään, jos sinulle on katkeruutta annettu kauha kaupalla

Hauskaa mitä hyötyä on analysoinnisa, kun ei pysty tekemään kenenkään kanssa yhteistyötä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa mitä hyötyä on analysoinnisa, kun ei pysty tekemään kenenkään kanssa yhteistyötä?

Yhteistyö voi rakentaa llä todella hankalaa ..uskon.
        Voisi olla monella muullakin järkevällä ihmisellä kun katsoo talous tietoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyppä edes lukemassa blogi..siellä ei ole kovinkaan paljon Raijan mielipiteitä vaan otteita pöytäkirjoista ja tietoa missä mennään.Iskikö pakokauhu Kepuun ja Vasemmistoon jotka ovat järkyttävän sopan keittäneet.?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein hyvä antaa kaupungin taloustietoja, jospa vasemmisto/kepu alkaa kuunnella muitakin, eikä olla kaikista paskasta sammoo mieltä ku kepun pää.
        Ihan kuntalaisena ihmettellyt moista menoa , vähemmistö on lytätty nurkkaan.
        Selvitykseen kaikki, hallitukset niin kaupungin kuin tytäryhtiöiden.
        Vastuut paksuun niskaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein hyvä antaa kaupungin taloustietoja, jospa vasemmisto/kepu alkaa kuunnella muitakin, eikä olla kaikista paskasta sammoo mieltä ku kepun pää.

Pyhäjärvellä on aiheutettu tavallisesti taloudellista vahinkoa.
        Se on todettu ihan ylemmällä taholla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tahallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo kirjoitukset tulisi saattaa kaikkien valtuutettujen tietoisuutee. Helpottaisi tiedon jäsentämistä ja antaa pohjaa päätösten tekoon. Tiedot perustuvat kaupungin tilitietoihin. Ovat täyttä tavaraa, ei liirumlaarumia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, noh rauhoituhan paksu maha, nyt heittää kirnauskis naukuja.

• Anonyymi

Rillankiven ongelmat olleet tiedossa jo pitkään, huonosti menee, totuus ei pala tulessakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tahallisesti.

Sieltä se löytyi Kaupungin ja tytäryhtiöiden yhteinen lainamäärä 48 miljoonaa.
        Milloin se tulee maksetuksi, jos kaikki pukkaavat miinusmerkkisiä tilinpäätöksiä niin isäntä kuin tyttäret.

Tavallisella maalaisjärjellä varustettukin tajuaa, että toimenpiteitä ja suunnitelmia tarvitaan välittömästi. On hiljennettävä tahtia ja alettava vakava suunnittelu. Joko lienee käynnissä. Kaupungin asukkaille se ei näy.

Nyt jokainen valtuutettu on arvokkaalla paikalla , kun ryhtyvät laittamaan asioita kuntoon ihan oikeasti. Jokaikiselle löytyy tuossa urakassa hänelle sopivaa tehtävää, jos on tahtoa. Onnea arvokkaassa työssänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käpykaartilaiset vai metsähuijarit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käpykaartilaiset vai metsähuijarit?

Sinulla on edelleen lukemisen ymmärtäminen. Ja tekstintuotto on äärettömän suppea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on edelleen lukemisen ymmärtäminen. Ja tekstintuotto on äärettömän suppea.

Mutta järjenkäyttö on kunnossa. Sinulla asiat ovat päinvastoin.

Osaatko vasta mitä vahinkoa käpykaartilaiset aiheuttavat?

Milloin muuten isosuisin muuttaa? Ähä Ähä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta järjenkäyttö on kunnossa. Sinulla asiat ovat päinvastoin.

Osaatko vasta mitä vahinkoa käpykaartilaiset aiheuttavat?

Milloin muuten isosuisin muuttaa? Ähä Ähä

Eli sinun talouden ymmärtäminen on nolla.
        Kerrohan jo miten vuonna 27 kiinteistövero tulot ovat nousseet hurjasti?
        Tuulivoimaloiden pohjia pitäisi jo rakentaa hurjaa vauhtia.
        Ilmeisesti sinulla on joku kaveri valtuustossa joka ns agiteeraa sinua. Tosin ei sielläkään montaa ole jotka ymmärtävät taloutta.
        Kero mitä mieltä olet, kun joku päättäjistä sanoi että jokaisessa tuulivoimalassa on laajakaista. Sen avulla saadaan kännykät toimimaan tuulivoimala alueella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinun talouden ymmärtäminen on nolla.
        Kerrohan jo miten vuonna 27 kiinteistövero tulot ovat nousseet hurjasti?
        Tuulivoimaloiden pohjia pitäisi jo rakentaa hurjaa vauhtia.
        Ilmeisesti sinulla on joku kaveri valtuustossa joka ns agiteeraa sinua. Tosin ei sielläkään montaa ole jotka ymmärtävät taloutta.
        Kero mitä mieltä olet, kun joku päättäjistä sanoi että jokaisessa tuulivoimalassa on laajakaista. Sen avulla saadaan kännykät toimimaan tuulivoimala alueella.

Kerrohan jo milloin muutat?

• Anonyymi

Leppäharjuu osaa luetella kaikkien tietämiä ongelmia. Milloin tulee ensimmäinen ehdotus, miten tilanne korjataan. Sitä odotellessa!

• Anonyymi

Aina pitää olla perustietoa, jos neuvotellaan ja päätetään yhteisistä asioista. Raijan esiin tuomat, ovat juuri sitä peustietoa, jonka pohjalta on hyvä ruveta keskustelemaan Pyhäjärven nostamisesta velkasuosta. Jos ei ole samat tiedot kaikilla osapuolilla, ei voi syntyä muuta kuin käskytystä. Se taas tappaa vähäisenkin yhteistiminta tahdon. Toivottavasti näette pyhäjärven asukkaat sen väärtiksi, että asiat laitetaan siihen kuntoon, kuin suinkin kyetää. YHTEISTUUMAISESTI

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina pitää olla perustietoa, jos neuvotellaan ja päätetään yhteisistä asioista. Raijan esiin tuomat, ovat juuri sitä peustietoa, jonka pohjalta on hyvä ruveta keskustelemaan Pyhäjärven nostamisesta velkasuosta. Jos ei ole samat tiedot kaikilla osapuolilla, ei voi syntyä muuta kuin käskytystä. Se taas tappaa vähäisenkin yhteistiminta tahdon. Toivottavasti näette pyhäjärven asukkaat sen väärtiksi, että asiat laitetaan siihen kuntoon, kuin suinkin kyetää. YHTEISTUUMAISESTI

Missä siinä on ratkaisuehdotuksia?

Sen kun näkisi, että persut ja KD lähtisivät yhteistyöhön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Kepu ja vasemmisto on ajanut tuohon pisteeseen kaupungin , niin heikko pohja on.
        Sinulla on pakkomielle paha. Aikoinaan sanottiin, että on ihastunut johonkin , kun tiettyjä piirteitä tuli. Tosin sulla on pahempaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi heti torppaat. Koetko itsesi yhteistyökykyiseksi. Kirjoittamasi asenne antaa toisenlaisen käsityksen. Semmoisia me ihmiset ollaan.

Mutta.... ne pärjää, jotka löytää yhteistä säveltä edes kuntansa asukkaiden hyväksi. Oikeita ja vaikuttavia Ratkaisuehdotuksia tehdään siellä, missä päätetään ja valmistellaan asioita. Ei julkisesti huutamalla.

Ensin on saatava perustietoa. Sitä löytyy runsaasti Raija Leppäharjun kirjoituksista. Kannattaa lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milloinka uusi valtuusto ottaa kantaa ehkä humputeltuun Reporaha 1 miljoona euroon?? Nehän oli kaupungin rahoja.

Kaupunkilaiset edelleenkin enenevissä määrin odottavat hallitukselta/valtuustolta infoa Kvantti Oy:n tilanteesta. Varsinkin Kvantti Oy:n alkupääomamiljoona euron tilanne kiinnostaa kaupunkilaisia paljon. Sehän aikanaan muilutettiin Vtkj Tikkasen johdolla kaupungin Reporahoista Kvantti Oy:n alkupääomaksi. Kaupunkilaisilla on asiasta suuri huoli ja päättäjät leikkivät mykkäkoulua. Kaupungintalollakin luikkivat karkuun, kun Kvantti Oy:stä olisi tietoa haluttu. OUTOA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milloinka uusi valtuusto ottaa kantaa ehkä humputeltuun Reporaha 1 miljoona euroon?? Nehän oli kaupungin rahoja.

Kaupunkilaiset edelleenkin enenevissä määrin odottavat hallitukselta/valtuustolta infoa Kvantti Oy:n tilanteesta. Varsinkin Kvantti Oy:n alkupääomamiljoona euron tilanne kiinnostaa kaupunkilaisia paljon. Sehän aikanaan muilutettiin Vtkj Tikkasen johdolla kaupungin Reporahoista Kvantti Oy:n alkupääomaksi. Kaupunkilaisilla on asiasta suuri huoli ja päättäjät leikkivät mykkäkoulua. Kaupungintalollakin luikkivat karkuun, kun Kvantti Oy:stä olisi tietoa haluttu. OUTOA.

Myös siitä Onko Pyhäjärven C allio Oy lakkautettu vai mitä sille on tapahtunut. Eikös siihenkin yhtiöön ole virrannut valtion ja kaupungin rahoja. Missä ne ovat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi albiino kuvittelee taas useassa ketjussa olevansa kaupunkilaiset. Marisija jaksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi albiino kuvittelee taas useassa ketjussa olevansa kaupunkilaiset. Marisija jaksaa.

Miksi syytät syytöntä? En ole albiino lähellekkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi syytät syytöntä? En ole albiino lähellekkään.

heh heh Katso peiliin albiino.

• Anonyymi

Raijan blogit ovat osoitus siitä että tyhmätkin ihmiset kuten myös albiino osaavat suoltaa tekstiä..mutta onko teksteissä mitään järkeä? Onkin sitten aivan toinen asia??🕊🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi

Marisija riensi sotkemaan. Pian syyttää kepulaisia omasta kirjoituksestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marisija riensi sotkemaan. Pian syyttää kepulaisia omasta kirjoituksestaan.

Mukavaa tämä itselle vastaaminen Terv,Kepu HK sininen 13.44 ,1348 ja 13.49

• Anonyymi

Eikö hallituksella ole munaa aloittaa Pyhäjärven kunnassa kaikkia työsuhteessa koskevia YT toimia!!?
      Nyt on korkea aika aloittaa!!

• Anonyymi

Miksi pitäisi aloittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi aloittaa?

No ehkä siksi, että talous asiat on kuralla.
        Toivottavasti et ole valtuustossa istuva ihminen..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ehkä siksi, että talous asiat on kuralla.
        Toivottavasti et ole valtuustossa istuva ihminen..

En toki, mutta en ole persu tai kristillinenkään pakoon juoksemassa. Raukkoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En toki, mutta en ole persu tai kristillinenkään pakoon juoksemassa. Raukkoja

Sanoisin, että raukka porukka antoi kaupunginjohtajalle liikaa valtaa..
        Miten kaupunginjohtaja voi olla jonkun tytäryhtiön toimitusjohtaja? Tai miten kaupunginjohtaja voi ottaa noin isoja lainoja.
        Voisin sanoa että vastuulliset päättäjät eivät olisi antanut tuollaisia valtuuksia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kaupunginjohtaja voi olla jonkun tytäryhtiön toimitusjohtaja? Tai miten kaupunginjohtaja voi ottaa noin isoja lainoja.
        Voisin sanoa että vastuulliset päättäjät eivät olisi antanut tuollaisia valtuuksia

Ne ovat niitä, jotka juoksevat pakoon.
        Nyt on ikävät ajat, pitäisi tehdä tiukkoja päätöksiä, seurata kaupunginjohtajan työt, mitä nämä teki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiesitkö, että on aivan sama mitä sanot käpykaartilainen!

• Anonyymi

Pieni syrjäinen ja hiipuva alle 5000 asukkaan kunta.
      Menot 15 miljoonaa!!!

Tuo kertoo olennaisen.

• Anonyymi

Jos kuvitellaan että kunnanhallinto, joka täyttää henkilöstöllään kunnanviraston joka sopukkaa myöten, kilpailutettaisiin!!?

Montako miljoonaa edullisemmin hoidettaisiin pikkukunnan palvelut???

• Anonyymi

Suurin erä on varhaiskasvatus ja koulutus. Muualta ei saisi kuin murusia.

Et siis ymmärrä kunnantaloutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin erä on varhaiskasvatus ja koulutus. Muualta ei saisi kuin murusia.

Et siis ymmärrä kunnantaloutta.

Jatkan: Kunta on korjannut kouluja, uimahallia ja terveyskeskusta. Liäski mm. kaduista on pidetty huolta.

Velat ovat syntyneen näin. Mitä olisitte jättäneet tekemättä (rempalleen). Onko esim. liikenneväylät liian hyvässä kunnossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan: Kunta on korjannut kouluja, uimahallia ja terveyskeskusta. Liäski mm. kaduista on pidetty huolta.

Velat ovat syntyneen näin. Mitä olisitte jättäneet tekemättä (rempalleen). Onko esim. liikenneväylät liian hyvässä kunnossa?

Voitko kertoa miten sellaiset kunnat ovat selviytyneet kun niillä ei ole ollut sellaista rahasampoa kuin meillä (kaivos) Nyt on pärjättävä ilman sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko kertoa miten sellaiset kunnat ovat selviytyneet kun niillä ei ole ollut sellaista rahasampoa kuin meillä (kaivos) Nyt on pärjättävä ilman sitä.

Näinpä. Mihin rahat on työnnetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten pysty kertomaa, mitä olisi pitänyt tehdä toisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä. Mihin rahat on työnnetty.

Kerroin sen parissa vastauksessa. Mitä olisit niistä jättänyt tekemättä? Lapset ilman kasvastusta ja opetusta? Rakennukset kunnostamatta ja tiet kunnostamatta.

Ette pysty esittämään yhtään tarpeeton rahanreikää viime vuosilta. Joten puheenne on yhtä tyhjän kanssa.

Nytkin "talosunero" esitään lisämenoja väyliin mm. kirkon kevyenlliikenteen väylään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten pysty kertomaa, mitä olisi pitänyt tehdä toisin.

Esim.Kulttuuritalo on aivan turha. Pulevardikatu on aivan turha ,Tennishalli on turhake Näissä olisi tullut säästöä yli 10 milj.euroa.Kaikki oppilaat mahtuu samaan kouluun muutaman vuoden kuluttua.Ostettiin 4tien varresta metsää.tarkoitus oli perustaa sinne ruokapaikka.Ei ole tapahtunut mitäänO.ikeudenkäynti Titaa vastaan oli turha Siinä meni Pyhäjärven maine lopulisesti,, Sekin maksoi kaupungille toistamiljoonaa euroa,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim.Kulttuuritalo on aivan turha. Pulevardikatu on aivan turha ,Tennishalli on turhake Näissä olisi tullut säästöä yli 10 milj.euroa.Kaikki oppilaat mahtuu samaan kouluun muutaman vuoden kuluttua.Ostettiin 4tien varresta metsää.tarkoitus oli perustaa sinne ruokapaikka.Ei ole tapahtunut mitäänO.ikeudenkäynti Titaa vastaan oli turha Siinä meni Pyhäjärven maine lopulisesti,, Sekin maksoi kaupungille toistamiljoonaa euroa,.

Miten Kultturitalosta olisi tullut säästöä, kun sitä ei ole edes tehty? Muutaman vuoden sisällä? Olisiko pitänyt aikaisemmin jättää pihalle?

Pyydän siis edelleenkin, mistä olisitte oikeasti säästäneet?

Jos Tita olisi lähtenyt mukisematta ei olisi tullut menoa. Ketkä muuttivat selvä irtisanoutumisen virkavapaudeksi. Oliko esm. Leppäharju mukana?

Maine ei mennyt vaan parani. Pyhäjärvi ei ole ongelmien säilöntäpaikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten Kultturitalosta olisi tullut säästöä, kun sitä ei ole edes tehty? Muutaman vuoden sisällä? Olisiko pitänyt aikaisemmin jättää pihalle?

Jos Tita olisi lähtenyt mukisematta ei olisi tullut menoa. Ketkä muuttivat selvä irtisanoutumisen virkavapaudeksi. Oliko esm. Leppäharju mukana?

Kulttuuritalon suunnitteluun meni 250000euroa.Syy miksi Tita pakotettiin ei ole selvnnyt.Tekipä eräs jopa virkarikoksen siitä syystä.Kenelle Tita oli niiiiin vaarallnen? Miksi?Pyhäjärvi ON ongelmissa nyt.Mikä ryhmittymä teki tästä kaupungista naurunalaisen `? Kepu/ vasemmiston yhteistyötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroin sen parissa vastauksessa. Mitä olisit niistä jättänyt tekemättä? Lapset ilman kasvastusta ja opetusta? Rakennukset kunnostamatta ja tiet kunnostamatta.

Ette pysty esittämään yhtään tarpeeton rahanreikää viime vuosilta. Joten puheenne on yhtä tyhjän kanssa.

Nytkin "talosunero" esitään lisämenoja väyliin mm. kirkon kevyenlliikenteen väylään.

No mihin valtiolta tulleet rahat ovat menneet?
        Sieltä on tullut koulutukseen rahaa.
        Valtion tiet hoitaa valtio..
        Ja kas muutkin kunnat ovat hoitaneet samat asiat jopa ehkä paremminkin kuin Pyhäjärvi..
        Ainakin täällä olevista kirjoituksista päätellen , jotkut olisivat tarvinneet jonajay sitten mielenterveyspalveluja ja on jäänyt saamatta nr. Nyt näkyy ja kuuluu se asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkös keskustavasuri keksinyt enää muuta, lähdit jahtaamaan syyttömiä/syytöntä.
        Näyttää ne ongelmat jääneen tänne, sammoo mieltä joukkio.🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kuvitellaan tääne messuhalli ja jätetään se rakentamatta. Säästetään satamiljoonaa.

• Anonyymi

tänne

• Anonyymi

Eilisestä kokouksesta tuli mieleen sellainen asia.
      Miksi talousvastaava ei ollut esittelemässä kaupungin tilannetta?

Toinen asia mitä mietin . Nouseeko nettimaksut pyhänetissä? Isot velat ovat yllättävän isot kulut ovat firmassa eli velkojen lyhennykseen ei jää hirveitä. Miten kaupunki meinaa hoitaa asian muulla tavalla kuin nostamalla hintoja? No se merkitsee sitä, että osa irtisanoi netin.
      Itselläni menee puheluihin ja nettiin yhteensä 22 euroa. Hyvin toimii .

• Anonyymi

Täällä ilmeisesti Kepu hallitsee tätä mitä poistetaan. Ei lähde tämän yhden asiattomat viestit mihinkään. Se on varma , ettei Kepu enää saa minun ääntä.

• Anonyymi

Eilisessä valtuustossa kaupunginjohtajan selostaessa osavuosikatsausta tulin siihen
        päätökseen, että "ei meillä ole mittää hättää, ei huolenhäivää".

Pyhänettikin on tulevaisuuden kultakaivos Pyhäjärvelle . Mutta kuka maksaa, ei
        kai vaan kuluttajat. Huh,huh, mitenkähän tässä nyt käy. Eppäillä soppii...
        Hallituksen puheenjohtaja myhäili tyytyväisenä. Ja Haapajärvi ja Kärsämäki kuittasivat
        yhteensä n. 250 000 euroa. Lisäksi velkavastuista vapautuivat. Montakos milliä Pyhäjärven
        kaupunginvaltuusto sai entisten vastuiden lisäksi. Kantokyky 24,6%, hyvää luokkaa kuntien kantokyky on n. 70%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilisessä valtuustossa kaupunginjohtajan selostaessa osavuosikatsausta tulin siihen
        päätökseen, että "ei meillä ole mittää hättää, ei huolenhäivää".

Pyhänettikin on tulevaisuuden kultakaivos Pyhäjärvelle . Mutta kuka maksaa, ei
        kai vaan kuluttajat. Huh,huh, mitenkähän tässä nyt käy. Eppäillä soppii...
        Hallituksen puheenjohtaja myhäili tyytyväisenä. Ja Haapajärvi ja Kärsämäki kuittasivat
        yhteensä n. 250 000 euroa. Lisäksi velkavastuista vapautuivat. Montakos milliä Pyhäjärven
        kaupunginvaltuusto sai entisten vastuiden lisäksi. Kantokyky 24,6%, hyvää luokkaa kuntien kantokyky on n. 70%.

Mietin miksi asioista eniten tietävä ei ollut selvittämässä talouslukuja?

Ja kyllä itseäni ei hymyillyttänyt nuo lukemat.
        Vaan ilmeisesti päättäjillä on enemmän tietoa talousluvuista.
        Kantokyky on sellainen, että pidän ihmeenä , jos kriisikunta titteli ei pamahda.

• Anonyymi

Odotetaan Raija blogia: Persujen sopimus Laulurämeestä!

• Anonyymi

Sinähän kehuit, että sinulla on fakta tieto .
        Mikset julkaise sitä?
        Joko siitä alueesta on tehty rakentamispäätös?
        Tuskin. Ja otaksuttavas on ettei sinne tule myllyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän kehuit, että sinulla on fakta tieto .
        Mikset julkaise sitä?
        Joko siitä alueesta on tehty rakentamispäätös?
        Tuskin. Ja otaksuttavas on ettei sinne tule myllyjä.

Minä odotan mielenkiinnolla, milloin persut siirtyvät itse vaatimaansa avoimmuuteen!

Meinaat, että persujen lupaus ei toteudu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä odotan mielenkiinnolla, milloin persut siirtyvät itse vaatimaansa avoimmuuteen!

Meinaat, että persujen lupaus ei toteudu?

Siis voi olla, että sinun mielikuvitus asiat eivät liity mitenkään persuihin.
        Muuten mikset kerro joko rakentamispäätös on tehty?
        Nopeasti vilkaisin yva lausuntoa niin voisin sanoa että saattaapa olla ettei sinne tule tuulivoimaloita.
        Eikö ole mukavaa, sinun ei tarvitse miettiä sitä asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis voi olla, että sinun mielikuvitus asiat eivät liity mitenkään persuihin.
        Muuten mikset kerro joko rakentamispäätös on tehty?
        Nopeasti vilkaisin yva lausuntoa niin voisin sanoa että saattaapa olla ettei sinne tule tuulivoimaloita.
        Eikö ole mukavaa, sinun ei tarvitse miettiä sitä asiaa.

Muuten kerro mitä yhtiö lupasi perussuomalaisille vastalahjaksi? Olisiko korruptioita ilmassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten kerro mitä yhtiö lupasi perussuomalaisille vastalahjaksi? Olisiko korruptioita ilmassa?

Miksi sinä katselet kerran tiedät? Sinulla han on varma tieto.
        Sinun ajojahti on todella sairasta.
        Kyllä eilen kun kuunteli kokousta niin monta asiaa tuli mieleen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä katselet kerran tiedät? Sinulla han on varma tieto.
        Sinun ajojahti on todella sairasta.
        Kyllä eilen kun kuunteli kokousta niin monta asiaa tuli mieleen,

Minulla on yhden perussuomalaisen kertoma tieto. Nyt odotan noudattavatko persut avoimmuutta.

Ette sentään enää kiellä, että tilaisuutta on pidetty ja koska on pidetty niin miksi ette kerro mitä siellä on tapahtunut. Mitä lupasitte?.

Katsotaan sitten, jos joku heistä lähtee vielä ehdolle.

• Anonyymi

Yya- lausunnon mukaan suurimalla osalle myllyjä ei ole mitään esteitä esim. metelistä 2 oli vaaravyöhykkeellä.

• Anonyymi

Yhteisvaikutuksesta oli sanomista, Fingridillä oli jotain sanomista yms..
        Kyllähän ne pitkä prosessin takana ovat.
        Tämä on ehkä alueena eli ei potentiaalinen.
        Kiuruveden puolella on jotain mukavaa myös

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteisvaikutuksesta oli sanomista, Fingridillä oli jotain sanomista yms..
        Kyllähän ne pitkä prosessin takana ovat.
        Tämä on ehkä alueena eli ei potentiaalinen.
        Kiuruveden puolella on jotain mukavaa myös

Eipä ollut mitään olennaista sanottavaa kenellekään.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      200
      5029
    2. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      132
      4964
    3. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      11
      3888
    4. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      121
      2007
    5. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      403
      1751
    6. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      63
      1576
    7. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1372
    8. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      89
      1255
    9. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      378
      1245
    10. Mitä hyvää olet

aiheuttanut kaivatullesi?
      Ikävä
      74
      1075
    Aihe