Hei vain sinullekin, nainen

Anonyymi-ap

Oli mukava lukea palstalta viestisi, siitä selvisi monta asiaa. Tärkeimpänä se, että olet hengissä. Sinulla on myös numeroni tallessa ja ainakin jollain tasolla ikävöit minua, palstan valinnasta päätellen. Uskot myös tehneesi minuun pysyvän jäljen, olet siinä oikeassa.

79

1210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi ikävöidä jotain toistakin.

• Anonyymi

Joo, todennäköistä, että a) tunnistaa täällä jonkun, joka b) kirjoittelee sitten jollekin muulle. 🙄

• Anonyymi

On totta, että voi ikävöidä muitakin. Se aloitus oli kuitenkin sataprosenttisen varmasti minua ajatellen kirjoitettu. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On totta, että voi ikävöidä muitakin. Se aloitus oli kuitenkin sataprosenttisen varmasti minua ajatellen kirjoitettu. ap

No oliko viesti sitten kaipaava vai joku muu? Minä esim. olen kirjoittanut täällä yhdelle miehelle pitkään ja tunnistin yhden toisen täältä vahingossa. Sen jälkeen olen kirjoittanut myös hänelle useita viestejä jotka eivät ole kaipaavia. Tarkoitukseni on ollut saada hänet tajuamaan, että en halua häntä. Hän on ”tunkenut” vastaamaan moniin aloituksiini/viesteihini täällä minkä vuoksi häntä ei voi olla täällä huomaamatta. Ja jos hän vähän käyttäisi päätänsä niin voisi tajuta etten ole palstalla pelkästään kaipamassa sitä toista miestä, vaan kiusanteon vuoksi. Minun tapaukseeni liittyy juuri monet oudot viestit täällä palstalla. Olen todella väsynyt siihen, ettei se tyyppi anna minun olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No oliko viesti sitten kaipaava vai joku muu? Minä esim. olen kirjoittanut täällä yhdelle miehelle pitkään ja tunnistin yhden toisen täältä vahingossa. Sen jälkeen olen kirjoittanut myös hänelle useita viestejä jotka eivät ole kaipaavia. Tarkoitukseni on ollut saada hänet tajuamaan, että en halua häntä. Hän on ”tunkenut” vastaamaan moniin aloituksiini/viesteihini täällä minkä vuoksi häntä ei voi olla täällä huomaamatta. Ja jos hän vähän käyttäisi päätänsä niin voisi tajuta etten ole palstalla pelkästään kaipamassa sitä toista miestä, vaan kiusanteon vuoksi. Minun tapaukseeni liittyy juuri monet oudot viestit täällä palstalla. Olen todella väsynyt siihen, ettei se tyyppi anna minun olla.

Minua myös esitetään täällä. Et voi täällä luottaa mihinkään viestiin, että se olisi minulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tartu ollenkaan yleisluontoisiin viesteihin. Tunnistin tuon ko. aloituksen hänen kirjoittamakseen, minulle. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tartu ollenkaan yleisluontoisiin viesteihin. Tunnistin tuon ko. aloituksen hänen kirjoittamakseen, minulle. ap

Siinähän juuri kirjoitin omasta kokemuksestani. Voisit olla juuri se väärä mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinähän juuri kirjoitin omasta kokemuksestani. Voisit olla juuri se väärä mies.

Kuten tästä aloituksesta huomaat, en tunge hänen aloituksiinsa. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vaan halua myöntää, että viesti oli sinulle ja sinusta halutaankin eroon kaipaamisen sijaan. En käsitä miten se ei mene jakeluun. Vai kiusataanko sinuakin esiintymällä täällä minuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten tästä aloituksesta huomaat, en tunge hänen aloituksiinsa. ap

Etkö muka kommentoi hänen aloituksiaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö muka kommentoi hänen aloituksiaan?

En. Voi olla vääriäkin henkilöitä lukemassa. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vaan halua myöntää, että viesti oli sinulle ja sinusta halutaankin eroon kaipaamisen sijaan. En käsitä miten se ei mene jakeluun. Vai kiusataanko sinuakin esiintymällä täällä minuna?

Ihanaa monien monologien mies, eli aapee ei aloitusta ilman kiusaamiseteemaa tai teatteria että täällä ollaan muka enemmänkin tuttua keskenään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ne viemäsi kivet takaisin tai maksat vähän.miljoonan niistä ja muistakin viemistäsi!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minua myös esitetään täällä. Et voi täällä luottaa mihinkään viestiin, että se olisi minulta.

On nainen. Miehet ei sano hei vain🤭

• Anonyymi

Oletko S mies ?

• Anonyymi

Ei kukaan tiedä tuosta mihin tai keneen viittaat. Olis kannattanut varmaan vastata siihen tietyyn ketjuun.....

• Anonyymi

Otankin tuon takas. Alla oleva kirjoittaja selkeästi tunnisti itsensä.

• Anonyymi

Pointtina onkin varmaan leikkiä eikä viedä asioita eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pointtina onkin varmaan leikkiä eikä viedä asioita eteenpäin.

Miten näitä mainitsemiasi asioita voisi viedä eteenpäin guben monologissa tuumaaja? Esim aukoa päätä kun se esittää naista?

• Anonyymi

Mikset sinä laittaisi viestiä?
      Mun on kåytännössä mahdotonta.

• Anonyymi

Kulta,voisinko kåydä maistamassa sun mehuja?

• Anonyymi

Jos ei tällä kysymyksellä irtoo lempee niin millä sitte? Kysyn vaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei tällä kysymyksellä irtoo lempee niin millä sitte? Kysyn vaan

Niin onhan siellä vielä marjaa ja omenaa mistä keitellä

• Anonyymi
        UUSI

Onkohan tämä sittekin mulle… tänävuonna ei tehnyt. Viesti suoraan.

• Anonyymi

Itseriittoinen much.....?

• Anonyymi

Aloituksessa on todettu vain se mitä hän teki tiettäväksi. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niih.
        T: itseriittoinen
        Tarviin sinua mies. Missä olet 😩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niih.
        T: itseriittoinen
        Tarviin sinua mies. Missä olet 😩

Olen helposti löydettävissä. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen helposti löydettävissä. ap

Luulet vain. Et itsekkään minua löydä.

• Anonyymi

Mitähän palstaa tarkoitat? Olen hengissä, vaikka terveysongelmia on ollut paljonkin tänä syksynä. Samoin surua viimeisenkin kotieläimeni lähdöstä. :(
      Minulla on numerosi tallessa, mutta sinulla ei ilmeisesti enää mun nroa?
      Ikävöin sua ja yhteistä viestihistoriaamme, ehkä enemmän kuin sinä?

• Anonyymi

Hei sinulle, jos tunnistat! Olipa mukava saada terkut jos olit se oikea? Numero on ja toivott. sinulla säästyy minun? Viestihistoriaa itsekin kaipaan.
        Hankin pakosta uuden laitteen. Olen kirjoittanut vanhaan paikkaan melko harvakseltaan. Tänne myös. Parane pian, jos olet ollut kipeänä! Kerro edistymisestä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei sinulle, jos tunnistat! Olipa mukava saada terkut jos olit se oikea? Numero on ja toivott. sinulla säästyy minun? Viestihistoriaa itsekin kaipaan.
        Hankin pakosta uuden laitteen. Olen kirjoittanut vanhaan paikkaan melko harvakseltaan. Tänne myös. Parane pian, jos olet ollut kipeänä! Kerro edistymisestä!

Kiitoksia mukavasta vastauksestasi ja paranemisen toivotuksestasi! :)
        Toivottavasti me ollaan ne vanhat ystävykset T-alkuisilta foorumeilta?
        Minäkin olen pyörinyt aika vähän eri palstoilla, täällä eniten nyt syksyllä.

Terveyttä ja tsemppejä sekä hyvää syksyn jatkoakin toivottelen sinulle.

Muistaakseni me kumpikin tykättiin tästä hienosta laulajattaresta:
        https://www.youtube.com/watch?v=dw65ftQgUTw

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia mukavasta vastauksestasi ja paranemisen toivotuksestasi! :)
        Toivottavasti me ollaan ne vanhat ystävykset T-alkuisilta foorumeilta?
        Minäkin olen pyörinyt aika vähän eri palstoilla, täällä eniten nyt syksyllä.

Terveyttä ja tsemppejä sekä hyvää syksyn jatkoakin toivottelen sinulle.

Muistaakseni me kumpikin tykättiin tästä hienosta laulajattaresta:
        https://www.youtube.com/watch?v=dw65ftQgUTw

Ollaan!
        Pidämme kumpikin laulajattaresta.
        Kannattaa olla varovainen, matkijoita löytyy.
        Tällä palstallakin on paljon järkeviä puheenvuoroja, mutta kaikkiin ei pysty osalllistumaan monista syistä.

Muistanetko sinä " kuorolaulun " sateessa?

Terveyttä / tsemppiä uuteen aamupäivään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ollaan!
        Pidämme kumpikin laulajattaresta.
        Kannattaa olla varovainen, matkijoita löytyy.
        Tällä palstallakin on paljon järkeviä puheenvuoroja, mutta kaikkiin ei pysty osalllistumaan monista syistä.

Muistanetko sinä " kuorolaulun " sateessa?

Terveyttä / tsemppiä uuteen aamupäivään!

Hei tiistaipäivään ja tänne! Kiitokset toivotuksistasi!

Täällä enimmäkseen anonyymeinä (kuten mekin!) esiintyvien palstalla kannattaa olla varovainen ja tarkistaa aina varmuuden vuoksi asioita tavoilla, mitkä vain me molemmat tiedetään.

Mun tilanteeni on se, että terveyshuolia on ollut verenpaineen kanssa, varsinkin syyskuu oli hankala paineitten humpatessa ylös-alas, mutta nyt lokakuussa sopiva lääkitys on alkanut tehota. Olihan siinä omaakin syytäni, kun laiminlöin itseäni kesällä monistakin syistä johtuen. Mutta kerron niistä tarkemmin muualla.

Tarkoitatko kuorolaululla sateessa sitä vaikuttavan hienon kuuloista temppeliherrojen lauluvideota? Muistan kyllä sen hyvin.

Hyvää päivän jatkoa ja vointia sinulle sinne jonnekin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei tiistaipäivään ja tänne! Kiitokset toivotuksistasi!

Täällä enimmäkseen anonyymeinä (kuten mekin!) esiintyvien palstalla kannattaa olla varovainen ja tarkistaa aina varmuuden vuoksi asioita tavoilla, mitkä vain me molemmat tiedetään.

Mun tilanteeni on se, että terveyshuolia on ollut verenpaineen kanssa, varsinkin syyskuu oli hankala paineitten humpatessa ylös-alas, mutta nyt lokakuussa sopiva lääkitys on alkanut tehota. Olihan siinä omaakin syytäni, kun laiminlöin itseäni kesällä monistakin syistä johtuen. Mutta kerron niistä tarkemmin muualla.

Tarkoitatko kuorolaululla sateessa sitä vaikuttavan hienon kuuloista temppeliherrojen lauluvideota? Muistan kyllä sen hyvin.

Hyvää päivän jatkoa ja vointia sinulle sinne jonnekin!

Kiitos toivottelustasi, osaan olla iloinen erilaisista pienistäkin asioista elämän tiellä, toivoen tietenkin hyvien asioiden toteutuvan.
        Muistatko vielä mikä erikoisempi musiikki kiinnosti ja kiinnostaa vieläkin, erikoisesti se yksi video, jota postasin pariinkin kertaan.
        itse muistan sinun kiinnostuksesi lauluun.
        Kohta menen tavalliselle yö-teelle, luen kirjoja sekä kuuntelen musiikkia, mitä postailin.

Herää terveenä ja virkistyneenä uuteen aamuun ja hyvällä mielellä, vaikka kaikki asiat ympärillä eivät näyttäisikään aina niin hyvältä.

Ystäväsi syksy-yöstä katsellen jo ihmisten laittamia jouluvaloja joissain ikkunoissa.......tiedät kyllä kuka, jos olet se oikea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos toivottelustasi, osaan olla iloinen erilaisista pienistäkin asioista elämän tiellä, toivoen tietenkin hyvien asioiden toteutuvan.
        Muistatko vielä mikä erikoisempi musiikki kiinnosti ja kiinnostaa vieläkin, erikoisesti se yksi video, jota postasin pariinkin kertaan.
        Kohta menen tavalliselle yö-teelle, luen kirjoja sekä kuuntelen musiikkia, mitä postailin.

Herää terveenä ja virkistyneenä uuteen aamuun ja hyvällä mielellä, vaikka kaikki asiat ympärillä eivät näyttäisikään aina niin hyvältä.

Ystäväsi syksy-yöstä katsellen jo ihmisten laittamia jouluvaloja joissain ikkunoissa.......tiedät kyllä kuka, jos olet se oikea

Jk
        Tarkoitin edellä sinun kiinnostustasi laulamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia sinulle Ystäväni tutuista lämpimistä toivotuksistasi aamuuni, johon heräsin hyvällä mielellä huomatessani sun vastanneen viestiini.
        Elämän pienet asiat on tulleet minulle entistäkin merkityksellisemmiksi sairasteluni myötä. Onneksi on hyviä lääkkeitä lähes kaikkiin vaivoihin. Siihen t-alkuiseen ei vieläkään ole...

Muistan monia postaamiasi hienoja videoita ja mieleeni tulee nyt ne bossanovat, joista tykkäsin erityisesti, ja jotka sopivat mun lauluäänelleni, kuten myös jazzit ja muutkin Laila K:n kappaleet.

Joulunaika lähestyy... ja sitä ennen pimeä kaamosaika, jolloin minäkin laitan led-kynttilöitä sisällä palamaan. Ulos laitan eläviä kynttilöitä, kohta on pyhäinpäiväkin.

Hyvän yön toivotuksin ja syysterveisin vanha ystäväsi "rauhankyyhkynen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia sinulle Ystäväni tutuista lämpimistä toivotuksistasi aamuuni, johon heräsin hyvällä mielellä huomatessani sun vastanneen viestiini.
        Elämän pienet asiat on tulleet minulle entistäkin merkityksellisemmiksi sairasteluni myötä. Onneksi on hyviä lääkkeitä lähes kaikkiin vaivoihin. Siihen t-alkuiseen ei vieläkään ole...

Muistan monia postaamiasi hienoja videoita ja mieleeni tulee nyt ne bossanovat, joista tykkäsin erityisesti, ja jotka sopivat mun lauluäänelleni, kuten myös jazzit ja muutkin Laila K:n kappaleet.

Joulunaika lähestyy... ja sitä ennen pimeä kaamosaika, jolloin minäkin laitan led-kynttilöitä sisällä palamaan. Ulos laitan eläviä kynttilöitä, kohta on pyhäinpäiväkin.

Hyvän yön toivotuksin ja syysterveisin vanha ystäväsi "rauhankyyhkynen".

Rauhankyyhkyselle siltä tutulta sille, jolle muistaa vilkuttaa aina sen tietyn aseman kohdalla....
        Samoin minusta oli enemmänkin kuin upeata tavoittaa sinut !
        Mietin usein onkohan tuo kommentoija oikea ja ajattelin jos välittää niin muistaa.
        Kovasti on tapahtunut asioita, hyviä ja pahoja, mutta varovaisuutta pitää noudattaa täälläkin.

Hain sinua eräästä mainitsemastasi lehdestä, mutta en löytänyt. Ainakaan silloin.
        Toivon ettei sinulla ole pahoja terveyshuolia ja että saat kaikkeen apua mihin tarvitsetkin.

Laila K:sta kirjoitetun kirjan julkistamistilaisuutta olin katsomassa vuosia sitten. Muistaakseni hänen tyttönsä jakoi siellä nimikirjoituksia kanteen.

Tässä kaksi, jotka liikuttivat kerran monien sydämiä ja jotka tekevät sen nyt.

https://www.youtube.com/watch?v=3b2NSE42SWo

https://www.youtube.com/watch?v=o9SJAOjnvDI

Onko eräs karvakuono vahdissa lattialla, vai onko tullut kutsu pilvien reunalle?
        Jos niin on käynyt, uskon erään lempeäluonteisen tuhisijan katselevan sieltä sinua....

Olen pakollisilla asioilla koko päivän ja odotan myös remonttiporukoita jossain välissä.
        Tsemppiä, positiivista mieltä ja voimaa uuteen aamuun t. ystäväsi puhtaalla sydämellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhankyyhkyselle siltä tutulta sille, jolle muistaa vilkuttaa aina sen tietyn aseman kohdalla....
        Samoin minusta oli enemmänkin kuin upeata tavoittaa sinut !
        Mietin usein onkohan tuo kommentoija oikea ja ajattelin jos välittää niin muistaa.
        Kovasti on tapahtunut asioita, hyviä ja pahoja, mutta varovaisuutta pitää noudattaa täälläkin.

Hain sinua eräästä mainitsemastasi lehdestä, mutta en löytänyt. Ainakaan silloin.
        Toivon ettei sinulla ole pahoja terveyshuolia ja että saat kaikkeen apua mihin tarvitsetkin.

Laila K:sta kirjoitetun kirjan julkistamistilaisuutta olin katsomassa vuosia sitten. Muistaakseni hänen tyttönsä jakoi siellä nimikirjoituksia kanteen.

Tässä kaksi, jotka liikuttivat kerran monien sydämiä ja jotka tekevät sen nyt.

https://www.youtube.com/watch?v=3b2NSE42SWo

https://www.youtube.com/watch?v=o9SJAOjnvDI

Onko eräs karvakuono vahdissa lattialla, vai onko tullut kutsu pilvien reunalle?
        Jos niin on käynyt, uskon erään lempeäluonteisen tuhisijan katselevan sieltä sinua....

Olen pakollisilla asioilla koko päivän ja odotan myös remonttiporukoita jossain välissä.
        Tsemppiä, positiivista mieltä ja voimaa uuteen aamuun t. ystäväsi puhtaalla sydämellä.

Hei Ystäväni sieltä jostakin!? Kiitokset aamun viestistäsi ja voimaannuttavista toivotuksistasi! :) Kyllä minä uskon, että sinä olet hän, jonka olen löytänyt nyt täältä. Olen ollut tällä palstalla vasta muutamia kuukausia ja laittanut kyllä joitain pieniä vinkkejä toiveissani tavoittaa sinut... mutta tänne tulee niin paljon uusia viestejä päivittäin, että "oikeitten" etsiminen on sattuman kauppaa.

Samoin minulle on tapahtunut monenlaista keväästä lähtien ja terveyteni on reistaillut siinä määrin, että olen jäänyt tänä syksynä eläkkeelle. Mutta kerron joskus muualla tarkemmin. Rakas vanha karvakuononi sai loppukesällä kutsun pilvien reunalle, ja ikävä ja suru on mielessäni joka päivä. :( En meinaa ottaa enää uutta kotieläintä, kun haluan vaalia edesmenneitten muistoa, ja mielestäni kaikki lemmikit tarvitsevat terveen ja toimintakykyisen omistajan. Pihani oravat ja lukuisat siivekkäät saavat kyllä huolenpitoani päivittäin.

Minua on vaikea löytää tämän alueen paikallislehdestäkään, kun en ole mikään merkkihenkilö paikkakunnallani. Vanhempieni kuolinilmoituksissakin vuosia sitten olin vain etunimelläni.

Kiitos noista postaamistasi kauniista ja nostalgisista videolinkeistä! Eka "ikivihreä" on tuttu, mutta tuota toista, L.K:n kappaletta en muista kuulleeni.

Pientä kylpyhuoneremonttia minäkin suunnittelen ennen jouluvieraitteni tuloa, ja tällä hetkellä talooni asennetaan valvontakameroita. Naapuritaloon murtauduttiin viime talvena ja paikkoja oli kuulemma sotkettu pahasti.

Lähden tästä nyt kahville ja sitten ruuanlaittoon. Uunissa pitkään haudutettua kaalilaatikkoa olisi tarjolla sinullekin virtuaalisena, jos maistuu.....

Hyvää torstaipäivän jatkoa, ja positiivista mieltä sinulle sinne remontin keskelle! :)

Tv. "Eräs eläkeläismuori" (no en näytä kyllä ihan sellaiselta :D)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Ystäväni sieltä jostakin!? Kiitokset aamun viestistäsi ja voimaannuttavista toivotuksistasi! :) Kyllä minä uskon, että sinä olet hän, jonka olen löytänyt nyt täältä. Olen ollut tällä palstalla vasta muutamia kuukausia ja laittanut kyllä joitain pieniä vinkkejä toiveissani tavoittaa sinut... mutta tänne tulee niin paljon uusia viestejä päivittäin, että "oikeitten" etsiminen on sattuman kauppaa.

Samoin minulle on tapahtunut monenlaista keväästä lähtien ja terveyteni on reistaillut siinä määrin, että olen jäänyt tänä syksynä eläkkeelle. Mutta kerron joskus muualla tarkemmin. Rakas vanha karvakuononi sai loppukesällä kutsun pilvien reunalle, ja ikävä ja suru on mielessäni joka päivä. :( En meinaa ottaa enää uutta kotieläintä, kun haluan vaalia edesmenneitten muistoa, ja mielestäni kaikki lemmikit tarvitsevat terveen ja toimintakykyisen omistajan. Pihani oravat ja lukuisat siivekkäät saavat kyllä huolenpitoani päivittäin.

Minua on vaikea löytää tämän alueen paikallislehdestäkään, kun en ole mikään merkkihenkilö paikkakunnallani. Vanhempieni kuolinilmoituksissakin vuosia sitten olin vain etunimelläni.

Kiitos noista postaamistasi kauniista ja nostalgisista videolinkeistä! Eka "ikivihreä" on tuttu, mutta tuota toista, L.K:n kappaletta en muista kuulleeni.

Pientä kylpyhuoneremonttia minäkin suunnittelen ennen jouluvieraitteni tuloa, ja tällä hetkellä talooni asennetaan valvontakameroita. Naapuritaloon murtauduttiin viime talvena ja paikkoja oli kuulemma sotkettu pahasti.

Lähden tästä nyt kahville ja sitten ruuanlaittoon. Uunissa pitkään haudutettua kaalilaatikkoa olisi tarjolla sinullekin virtuaalisena, jos maistuu.....

Hyvää torstaipäivän jatkoa, ja positiivista mieltä sinulle sinne remontin keskelle! :)

Tv. "Eräs eläkeläismuori" (no en näytä kyllä ihan sellaiselta :D)

:D Hei sinä eräs kaunis "eläkeläismuori" uuteen päivään, jos sitä nimitystä sallit käytettävän, sekä samalla hyvää viikonloppua....

Päiväni meni kiireen keskellä ja taksissa istuen, mutta en valita rahanmenoa, koska se matkustusmuoto helpotti paljon ja pääsin samalla juttelemaan minulla toimineen kuskin kanssa, joka oli tullut aikoinaan eräältä maailman kriisialueelta kuivuuden ja sodan keskeltä. Live Aid.
        Meninkin toimistoasiat hoidettuani suoraan nukkumaan poistamaan pientä univelkaani joka ei sitten ollutkaan kovin pieni, havahduin siihen, kun huomasin olleeni vasta vähän aikaa hereillä, heh.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------
        Maistuu kaalilaatikko ! Varsinkin pitkään haudutettu ! Rasvaa paljon mukaan ja aromisuolasirotin viereen, tulee äitini maustetarjottimen eräs purkki mieleen kouluajoiltani.
        Vielä jos löytyisi kuumia kullankeltaisella rapealla kuorella varustettuja vaaleita paahtoleipäsiivuja, juustosiivuja, kahvia tai vahvaa teetä niin vot !
        Mutta älä ymmärrä väärin, tai tulkitse asennetta väärin, tarjoilu kelpaa juuri sellaisena kuin tarjosit, minulle tärkeintä oli saada pitkän ajan jälkeen kotonasi valmistamiasi herkkuja jotka maistuvat sinulle !
        Minulla on pieniä karjalanpiirakoita tarjolla tai perunapiirakoita, rasvaa päälle sulamaan, kananmunasiivuja saa ottaa lisäksi, teetä tai kahvia, mustana, maitoa tai kermaa mukaan.
        Kotimaisia pieniä maukkaita omenoita, omenamehua, raikasta kivennäisvettä tai appelsiinimehua. Hieman vaatimatonta, mutta ei liian raskasta, ole hyvä.
        En kuitenkaan yritä pistää paremmaksi päivä päivältä, heh.

-----------------------------------------------------------------------------------
        Surullinen aavistukseni osui siis oikeaan.
        Muistin tietysti aina karvakuonolaisen, kun ajattelin elämääsi. Miten lohduttaisin ? Kaikki mikä tulee mieleen on kliseitä ja tuhansia kertoja varmaan kuultua ?
        Onnistuit kuitenkin tekemään torstaina ainakin yhden ihmisen päivän taas enemmän kuin iloiseksi.

Ihmisten kynttelikköjä on alkanut näkymään ikkunoilla ja ajattelin lapsuuden jouluja ja ensimmäistä matkaa maalle isovanhempieni luo pimeätä talvista lumista tietä, mutta siitä joskus myöhemmin.

Kiitos, tarvitsenkin tietynlaista positiivista mieltä erilaisten remonttien keskelle !
        Hyvä jos sinä huolehdit talon turvallisuudesta.

Olen joskus ottanut kantaa yleisiin asioihin täällä mutta en ole ollut aktiivinen somettaja.
        Noudatan varovaisuutta somessa ja yritän välttää yli sekä alilyöntejä liittyen vastaamis aktiivisuuteeni.
        Joskus jokin aihepiiri voi olla minulle tärkeä elämässä ja siksi vastaan tai jos puolustan kiivaammin kantaani.

Herää terveenä ja virkistyneenä uuteen päivään, menen itse keittiöön suunnittelemaan uutta päivääni ja yritän olla positiivinen.

Ystäväsi vuosien takaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:D Hei sinä eräs kaunis "eläkeläismuori" uuteen päivään, jos sitä nimitystä sallit käytettävän, sekä samalla hyvää viikonloppua....

Päiväni meni kiireen keskellä ja taksissa istuen, mutta en valita rahanmenoa, koska se matkustusmuoto helpotti paljon ja pääsin samalla juttelemaan minulla toimineen kuskin kanssa, joka oli tullut aikoinaan eräältä maailman kriisialueelta kuivuuden ja sodan keskeltä. Live Aid.
        Meninkin toimistoasiat hoidettuani suoraan nukkumaan poistamaan pientä univelkaani joka ei sitten ollutkaan kovin pieni, havahduin siihen, kun huomasin olleeni vasta vähän aikaa hereillä, heh.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------
        Maistuu kaalilaatikko ! Varsinkin pitkään haudutettu ! Rasvaa paljon mukaan ja aromisuolasirotin viereen, tulee äitini maustetarjottimen eräs purkki mieleen kouluajoiltani.
        Vielä jos löytyisi kuumia kullankeltaisella rapealla kuorella varustettuja vaaleita paahtoleipäsiivuja, juustosiivuja, kahvia tai vahvaa teetä niin vot !
        Mutta älä ymmärrä väärin, tai tulkitse asennetta väärin, tarjoilu kelpaa juuri sellaisena kuin tarjosit, minulle tärkeintä oli saada pitkän ajan jälkeen kotonasi valmistamiasi herkkuja jotka maistuvat sinulle !
        Minulla on pieniä karjalanpiirakoita tarjolla tai perunapiirakoita, rasvaa päälle sulamaan, kananmunasiivuja saa ottaa lisäksi, teetä tai kahvia, mustana, maitoa tai kermaa mukaan.
        Kotimaisia pieniä maukkaita omenoita, omenamehua, raikasta kivennäisvettä tai appelsiinimehua. Hieman vaatimatonta, mutta ei liian raskasta, ole hyvä.
        En kuitenkaan yritä pistää paremmaksi päivä päivältä, heh.

-----------------------------------------------------------------------------------
        Surullinen aavistukseni osui siis oikeaan.
        Muistin tietysti aina karvakuonolaisen, kun ajattelin elämääsi. Miten lohduttaisin ? Kaikki mikä tulee mieleen on kliseitä ja tuhansia kertoja varmaan kuultua ?
        Onnistuit kuitenkin tekemään torstaina ainakin yhden ihmisen päivän taas enemmän kuin iloiseksi.

Ihmisten kynttelikköjä on alkanut näkymään ikkunoilla ja ajattelin lapsuuden jouluja ja ensimmäistä matkaa maalle isovanhempieni luo pimeätä talvista lumista tietä, mutta siitä joskus myöhemmin.

Kiitos, tarvitsenkin tietynlaista positiivista mieltä erilaisten remonttien keskelle !
        Hyvä jos sinä huolehdit talon turvallisuudesta.

Olen joskus ottanut kantaa yleisiin asioihin täällä mutta en ole ollut aktiivinen somettaja.
        Noudatan varovaisuutta somessa ja yritän välttää yli sekä alilyöntejä liittyen vastaamis aktiivisuuteeni.
        Joskus jokin aihepiiri voi olla minulle tärkeä elämässä ja siksi vastaan tai jos puolustan kiivaammin kantaani.

Herää terveenä ja virkistyneenä uuteen päivään, menen itse keittiöön suunnittelemaan uutta päivääni ja yritän olla positiivinen.

Ystäväsi vuosien takaa

Hei Ystäväni vuosien takaa! :) Olipa mukava törmätä toisiimme täällä tauon jälkeen. Meillä molemmilla on ollut vaihtelevia tilanteita omassa irl:ssa tänä vuonna, mikä on pitänyt meitä paljon poissa somesta ja foorumeilta. Näin olen käsittänyt olleen sinunkin kohdallasi? Tällä foorumilla on näköjään myös chattays-mahdollisuus, mikä vaatisi kyllä rekisteröitymisen nikillä. Minulla ei sitä vielä ole.....

Sinulla on mun puhelinnumeroni, joten voisit laittaa minulle tekstiviestiä, mutta jos se on jostain syystä hankalaa, niin kyllä tämä pelkkä palstailukin tietysti käy..... on niin mukava vaihtaa kuulumisia vanhan tutun ja tärkeän ystävän kanssa. :)

Kiitoksia lämpimistä toivotuksistasi, ja erityisesti minä kiitän lohdutuksestasi lemmikkini poismenon tähden! Se oli jo vanha koira, jolla oli rodulleen tavallisia vaivoja. En pysty kertomaan sen viimeisistä ajoista tänne. :(

Kiitokset sinulle myös maukkaasta ruokatarjoilustasi, kaikki maistui minulle hyvin. :)

Sinulle on tarjolla perinteinen suomalainen aamiaiskattaus, ole hyvä!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Finnish_breakfast.jpg

Joulu on jo kahden kuukauden kuluttua; syksy on edennyt vauhdilla ja syyskuusta en muista oikeastaan muuta kuin jatkuvan huonon olon - sekä henkisesti että fyysisesti. Vasta nyt lokakuussa olen alkanut piristymään, vaikka pahin kaamosaika on edessä. Marraskuu on monille vuoden ikävin kuukausi, mutta minulle se on pyhäinpäivän jälkeen jouluun valmistautumista ja tunnelmavalaistuksen luomista ympärilleni.

Hyvää yötä, vointia ja alkavaa viikonloppua sinulle toivoen "rauhankyyhkynen" :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Ystäväni vuosien takaa! :) Olipa mukava törmätä toisiimme täällä tauon jälkeen. Meillä molemmilla on ollut vaihtelevia tilanteita omassa irl:ssa tänä vuonna, mikä on pitänyt meitä paljon poissa somesta ja foorumeilta. Näin olen käsittänyt olleen sinunkin kohdallasi? Tällä foorumilla on näköjään myös chattays-mahdollisuus, mikä vaatisi kyllä rekisteröitymisen nikillä. Minulla ei sitä vielä ole.....

Sinulla on mun puhelinnumeroni, joten voisit laittaa minulle tekstiviestiä, mutta jos se on jostain syystä hankalaa, niin kyllä tämä pelkkä palstailukin tietysti käy..... on niin mukava vaihtaa kuulumisia vanhan tutun ja tärkeän ystävän kanssa. :)

Kiitoksia lämpimistä toivotuksistasi, ja erityisesti minä kiitän lohdutuksestasi lemmikkini poismenon tähden! Se oli jo vanha koira, jolla oli rodulleen tavallisia vaivoja. En pysty kertomaan sen viimeisistä ajoista tänne. :(

Kiitokset sinulle myös maukkaasta ruokatarjoilustasi, kaikki maistui minulle hyvin. :)

Sinulle on tarjolla perinteinen suomalainen aamiaiskattaus, ole hyvä!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Finnish_breakfast.jpg

Joulu on jo kahden kuukauden kuluttua; syksy on edennyt vauhdilla ja syyskuusta en muista oikeastaan muuta kuin jatkuvan huonon olon - sekä henkisesti että fyysisesti. Vasta nyt lokakuussa olen alkanut piristymään, vaikka pahin kaamosaika on edessä. Marraskuu on monille vuoden ikävin kuukausi, mutta minulle se on pyhäinpäivän jälkeen jouluun valmistautumista ja tunnelmavalaistuksen luomista ympärilleni.

Hyvää yötä, vointia ja alkavaa viikonloppua sinulle toivoen "rauhankyyhkynen" :)

Rauhankyyhkynen, hyvää alkavaa lauantaita sinulle ja viikonloppua !
        Olen ahkeroinut koko päivän ja penkonut kadonneita tavaroitani.
        On todellakin hienoa että löydettiin toinen toisemme, voisi sanoa sen olleen valoa pimeässä syksy-yössä. Jostain syystä uskoin että tavoitamme tavalla tai toisella toisemme en olisi antanut periksi en todellakaan.

Toivon ettei karvakuonolainen kärsinyt kovista kivuista ja tunsi myös että välitetään.
        On aihepiirejä joista haluan keskustella kanssasi, mutta nyt totuttelen yllätyksenomaiseen ja mahtavaan syksyyn !

Tämä oli lyhyt viesti jatkan myöhemmin.
        Ollaan myös tarkkana täällä, tiedät varmaan mitä tarkoitan....

Toivon tästä sinulle adrenaliinia lauantaille

https://www.youtube.com/watch?v=WrAV5EVI4tU

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On todellakin hienoa että löydettiin toinen toisemme, voisi sanoa sen olleen valoa pimeässä syksy-yössä. Jostain syystä uskoin että tavoitamme tavalla tai toisella toisemme en olisi antanut periksi en todellakaan.

Toivon ettei karvakuonolainen kärsinyt kovista kivuista ja tunsi myös että välitetään.
        On aihepiirejä joista haluan keskustella kanssasi, mutta nyt totuttelen yllätyksenomaiseen ja mahtavaan syksyyn !

Tarkkana ollaan👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ystäväni kesäajan 2025 viimeiseen iltaan! Minä olen ollut koko päivän sukulaisteni luona ja palasin sieltä jokin aika sitten pimeitä teitä pitkin kotiin.
        Siellä sain helliä ja silitellä veljeni poikakissaa, joka on aivan ihana. :)

Minäkin uskoin siihen, että me tavoitamme tavalla tai toisella toisemme, vaikka se veisi aikaa. Eräs viesti muutaman viikon takaa todisti sen, että käyt täällä...
        Olen toki harkinnut tuloani sinne, minne toivoit mun tulevan alkuvuodesta. En vain ole tiennyt, olisiko minulla antaa mitään palstan yleisellä puolella?

Mukava kuulla, että sinulla on ollut mahtava ja yllätyksenomainen syksy, minkä olen kyllä aistinutkin lukiessani kommenttejasi siellä toisaalla.

Kiitos tuosta The Beatlesien hienon kuuloisesta klassikkokappaleesta, mistä tykkään kovasti. :) Samoin kiitos kivoista toivotuksistasi viikonloppuuni!

Somemaailma on täynnä sellaisia henkilöitä, jotka ovat ikäänkuin tunnistavinaan jonkun aiemmista yhteyksistä, joten olet oikeassa tarkkana olemisesta...

Hyvää, kaunista ja levollista yötä! Nuku hyvin ja virkistäviä unikuvia nähden!
        Toivottelee ystäväsi "R-k"

Yömusiikkina tulee sinulle tämä ajankohtaan sopiva kappale:

https://www.youtube.com/watch?v=kqdJ6CsXt4Y

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhankyyhkyselle

Lauantai meni univelan maksamiseen. Tylsää elämää tällä hetkellä, eikö vain heh ?
        Kotini on melko tunnelmallinen, kauniit lamput palavat ja kynttilä, jonka olen laittanut sinulle ja kuvittelen sen valon taas kiipeävän talon kattojen yli, matkaavan peltojen yli, teiden, rautateiden ja pujahtavan sisälle ikkunanraosta, kun et huomaakkaan....

Jos minusta ei kuulu, johtuu se siitä että on tullut jokin este. Pääasia on saada puhelin kuntoon, en voi saada nykyisellä akulla kuin muutaman sanan viestejä matkaan ja en tiedä saanko enään sopivaa alkup. akkua vaiko tarvikeakun joka ei haittaa minua jos on toimiva.

Viikonloppuna päivystyksessä oli mielenkiintoisia ihmisiä, kun oli lähdettävä en ollut elämäntyylini vuoksi, mutta pikku pakko.
        Siellä kohtaa ihmisen aidoimmillaan. Sanat vaihtui ja olisin voinut pitää vaikka konsertin akustisella metallikielikitaralla, jos olisi ollut mukana.
        Upeita vaatteita löysin kaapeista, joiden olemassa oloa en muistanut ja jotka sopivat, kun olen laihtunut. Ehkä liikaa en tiedä ? Uskon että pitäisit....
        30-luvulta ja parhaasta materiaalista. Ei, en elänyt silloin, mutta olen saanut.
        Laitoin 20-luvun tyylisen pöytälampun ja jalkalampun palamaan ja huomaan taas kuinka valaisimilla voi luoda tunnelmaa. Olet varmaan huomannut aivan saman ?

Ollaan tarkkoina mitä kirjoitetaan, mutta olen iloinen kun olet selvinnyt pilvisten päivien yli ja toivotan taas kliseenomaisesti, mutta tosissaan hyvää vointia ja tsemppiä ja kuvittelen sinut kotiisi iltapalan ääreen ja musiikin.

Ystäväsi aikojen takaa

https://www.youtube.com/watch?v=WgBT43jU8Fs

• Anonyymi

Huomenna sairaalaan menen. Alkavat tutkimaan onko syöpä levinnyt selkään

• Anonyymi

🥹🫂 toivotaan, että ei. Haluatko, että puolestasi rukoillaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule jumala antaa ja jumala ottaa se on eri asia kuka sinne taivaaseen pääsee ei siinä enää rukoukset auta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa jumalaako pitäisi rukoilla, joka sen syövän kehoon istutti?

• Anonyymi

Selkäsyöpä- tällaisesta en ole hyvin mauttomilla aiheilla provoileva palstaäijä vielä kuullutkaan. Kerrotko WT-llekin lisää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selkäsyöpä- tällaisesta en ole hyvin mauttomilla aiheilla provoileva palstaäijä vielä kuullutkaan. Kerrotko WT-llekin lisää

Anteeksi karkea kieli taas kovasti, ihan hienoja aiheita varmasti millä mässäillä

• Anonyymi

Voi eiii kait nuoresta ihmisestä kyse???
        Meillä vanhemmilla ihmisillä alkaa löytyy tämän tästä eri syöpiä joten ei se hetkauta.Minullakinnon syöpä.Onnea kuitenkin sinulle olitpa nuori taikka vanha.Ehken kuitenkaan niin sääli niitä ketkä itse elämäntavoillaan hankkii syöpiä.

• Anonyymi

Juu, ollos hyvä vaan. Pirruuttaan sinnitellään niinku tähänkin asti. Moni on yrittänyt saada mua hengiltä, eikä hyökkäyksissä ole haavoilta vältytty. Eiköhän tuo numero lie sullakin? Heilutan valkoista lippua🏳, huomaatko?

• Anonyymi

Vastaan toki valkoisella lipulla, vaikkemme käsittääkseni sotatilassa ole olleetkaan. Kyllä, numero löytyy minultakin. ap

• Anonyymi

Et sitten ole kaivattuni. En ole tehnyt täällä aloituksia aikoihin.

• Anonyymi

Viime viikolla tehty aloitus on kyseessä. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset sitten kommentoi kyseiseen aloitukseen vaan teit uuden, jos tunnistit siitä itsesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En muista päivämäärää, jolloin edellisen aloitukseni kirjoitin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset sitten kommentoi kyseiseen aloitukseen vaan teit uuden, jos tunnistit siitä itsesi?

Niinpä. Nyt tuo nainen ei edes tiedä, että viesti tavoitti kaivatun...

• Anonyymi

Tietenkin sua kaipaan. Oletan että sullakin on tietenkin numeroni tallessa.

• Anonyymi

Mitä haluaisit vastata hänelle Ap siihen aloitukseen, rakastatko mies sitä naista? ❤️

• Anonyymi

Palstalla ei puhuta tuollaisia. ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla ei puhuta tuollaisia. ap

Juuri näin. Rakkaudentunnustukset palstalla on enemmän nuorten juttuja.....

• Anonyymi

Ohan noita "numeroita" tämäkin ketju täynnä. -sivusta

• Anonyymi

Vieläkö se kyseinen aloitus löytyy?

• Anonyymi

lisää kiusaa ostettu, luulee jo saavansa hyvän elämän. saa vain raivoa ja estettä ja, kiusaa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😈😈😈😈Karman mukaan ja sinne sukuun ostettu myös kirouksia ja, kaikkea pahaa, mikäli pojat seuraavat sukua saavat sitä myös itse.

• Anonyymi

ne pakotetaan pois teidän vääristä manifestoi ne osta ja karnuvusta tyyleistä joista vielä pentunnekin maksaa. ja kovan hinnan. teko teosta, vuosi vuodesta. koskee myös ritareita

• Anonyymi

ja tyttärien pojat, kuten Rasmus, tulee kärsimään niiden teoista eniten mutta toki toki myös muut. vittu ämmät ovat vittuämmiä ja vittuäijiä ostettu suoraan heille kaikkea ikävää ja, pHaa 😈😂

• Anonyymi

Tämä ei sitten varmasti ole ainakaan itselle, koska numero ei ole tallessa. 🙂

• Anonyymi

Ikävöin ja säkin oot tehnyt muhun vaikutuksen 🤗❤️

• Anonyymi

Mäkin ikävöin sua ❤️🔥

• Anonyymi

Itseasiassa huomasin uutisvirrassa jotain tuttua. Kävin lukemassa erään kaupungin palstaa. Ja sieltä lopusta löytyi asumiskuvioita yms. Käyn täällä hyvin satunnaisesti ja em. mainitusta syystä löysin tämän trollien lempipalstan. Minä en enää tänne kirjoita, pari kertaa riitti. Ps. en muuten tiennyt, että puhelinnumero oli sinun henkilökohtainen. Voi hyvin! Kaikki on hyvin meidän osalta.

• Anonyymi
      UUSI

Jk Rauhankyyhkynen
      Kirjoitin sinulle lupaamani viestin ketjuun aikaisemmin.
      Toivon että pidät musiikista.

• Anonyymi
        UUSI

Jk 2 Rauhankyyhkyselle :
        Syksyiseen aamuun sinulle omenamehua, riisipuuroa vadelma tai mansikkahillolla, teetä tai kahvia maun mukaan, kermaa tai maitoa ja sokeria jos tykkää, kullankeltaisiksi paahtuneita kuumia paahtoleipiä, voita sulamaan päälle, kirsikkatomaatteja, juustosiivuja lautaselle ja kivennäisvettä juotavaksi, ole hyvä.

https://live.staticflickr.com/5783/21897376144_993ea06b18_b.jpg

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole numeroasi enää.

• Anonyymi
      UUSI

Tulkitset liikoja. En muistele ovikoodeja enkä muutenkaan kaipaile vaikka täällä kirjoitankin.

• Anonyymi
        UUSI

Miksi ihmeessä kirjoitat ikävällä jos et kaipaa?

• Anonyymi
        UUSI

Ja miksi edes kuvittelet että aloitus oli sulle?

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      159
      3927
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      101
      3674
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3213
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      22
      2547
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      184
      2248
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      27
      1447
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      97
      1277
    8. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      1127
    9. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1111
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      69
      1058
    Aihe