Vitun älypuhelin-aivosyöpä nykymaailma!

Anonyymi-ap

Onko kellään muulla samanlaisia fiiliksiä?

Mun mielestä 2020-luku on aivan perseestä. Tietokoneet, lihavat lapset ja teinit, idiootit, rumat autot, paska massamusiikki, paskat elokuvat jne. lista jatkuu loputtomiin.
Onko kukaan muu ikinä ajatellut halunneensa elää esim. 70-luvulla? 60-luvulla? 50-luvulla? - aikoina jolloin maailmassa vielä tapahtui jotakin.

Itse olisin aina halunnut olla teininä esim. 70-luvulla. Loistava musiikki, komeat autot, sosiaalistuminen tapahtui ulkona. Nykyään kun on 20-eri keskustelua facebookissa päällä on sosiaalisesti aktiivinen... puhumattakaan siitä kuinka vitun vaikeeta esim. töiden hakeminen on, pitää pistää kuvallinen 20-sivun CV kun hakee töihin saatana lähikauppaan!!

Niin ja teinien käytös tänään, "vittu sitä ja vittu tätä, vittu vittu vittu", nykyään teinit haistattaa vitut kaikelle, esim. kohteliaisuudelle ja hyvälle käytökselle, koulussa nauretaan kun on kohtelias opettajille, avaa oven tytöille jne.

Onko tietokoneet, kännykät ja kaikki muu elektroniikka-paska loppujenlopuksi tehnyt muuta kun pilannut maailman, laiskistuttanut teinit ja lapset ja turruttanut ihmisten maailmankuvan. Joo, saa tietää reaaliajassa mitä toisella puolen tapahtuu, mutta mitä hyötyä siitä loppujen lopuksi on?
Voi olla yhteydessä netin välityksellä ihmisiin toisella puolen maailmaa, samalla kun on 5-vuotta puhumatta naapurilleen sanaakaan.

Niin ja moniko syö kotonaan oikeaa kotiruokaa? Monenko viikottaiset ateriat on 90-prosenttisesti eineksiä, pakaste-aterioita ja roskaruokaa?

Lopuksi voin enää sanoa, että olen kateellinen vanhemmilleni siitä, että he näkivät maailman joka oikeasti oli mielenkiintoinen ja että nykymaailma on perseestä(mikä ei varmaan jäänyt epäselväksi otsikon ja tekstin sisällön luettuasi)!

10

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Känny aina povarissa.
      Tuli rintasyöpä.
      Oisko yhteyttä?

• Anonyymi

hieno kirjoitus, sanoit kaiken oleellisen.

itse pidän puhelimen vajaan metrin etäisyydellä pöydällä, säteily vähenee expotentiaalisesti mitä etäämmällä se on sinusta. puhun puhelimessa erittäin harvoin.

• Anonyymi

Mulla ei ole edes älypuhelinta, pelkkä kannettava, ja hyvin olen pärjännyt.
      En tosin ole enää työelämässä mukana.
      Elin nuoruuteni -80-luvulla, olihan se aika lailla toisenlaista aikaa, kun ei oltu laitteiden käytöstä riippuvaisia, vaan vietettiin aikaa kavereiden kanssa yhdessä, kylillä, kaupungilla, milloin missäkin, usein jonkun kotona.
      Aloitus oli kyllä hyvin kirjoitettu, olen pitkälti samaa mieltä asioista. Itse en vain viitsi tehdä itselleni ongelmaa siitä, miten jotkut muut elävät, mitä he tekevät, minkä kokoisia tai näköisiä ovat, jne. jne. Parasta kun pitää isoimman huolen omista asioistaan, ja omasta voinnistaan, ottaen toki muutkin huomioon.
      Sillä välttää turhan stressaamisen, kun ei anna kaikkien asioiden ärsyttää omaa mieltä.

• Anonyymi

Olin nuori 1980- ja 1990-luvulla. Oli hyvää aikaa, ei oltu laitteiden orjia, vaikka joillakin oli jo kännykkä 90-luvun puolivälissä, mutta se toimi vaan puhelimena,90-luvun lopulla tuli tekstiviestit puhelimiin. Mitään somea ei ollut lainkaan, kavereiden kanssa hengailtiin kaupungilla. Ja kivaa oli! Ei yhteiskunta ollut tällainen "sairas" ja väkivaltainen eikä koulussa tarvinnut pelätä.

• Anonyymi00005

Aloitus täyttä asiaa. Terveydenhuolto on kuitenkin mennyt huimasti eteenpäin 70- ja 80-luvusta. Syöpähoidot ovat tänään ihan eri tasolla kuin viime vuosituhannella. On upeaa saada elää vuotta 2025.

Kemosädehoitoni päättyivät tällä viikolla. Kävin Turussa Tyksissä 27 kertaa saamassa Varian Truebeam-lineaarikiihdyttimen antamaa sädehoitoa. Laite on aivan mieletön. Ennen jokaista sädehoitokertaa laite suorittaa CBCT-kuvauksen ja automaattisesti yhdistää sädetyksen luiden perusteella ennen sädehoitoja tehtyihin MRI-suunnittelukuviin. Hoitohenkilökunta saa hienosäädettyä kudosten mukaan vielä tarkemman osuvuuden hoitoalueelle. Sitten kone pyörii 360 astetta ja sädettää syöpäkasvaimen eikä mitään muuta. Multileaf collimatorin (monilehtinen kollimaattori) säleet sahaavat edes-takaisin, kun sädehoidon keilaa kohdistetaan hoitoalueelle. Varian Truebeam-sädehoitolaite suorittaa sädetyksen aikana tarkistusmittauksia 10 millisekunin välein. 10 millisekuntia on 0,01 sekuntia eli joka sekunti laite tarkistaa 100 kertaa, että keila ja säde ovat juuri sellaisia kuin kuuluu.

Sädehoitokoneen tarkkuudesta kertoo se, kun tarkastelee oman vartalon karvankasvua. Hoidettavalla alueella ihon karvankasvu on kuollut sädehoidon seurauksena. Sädehoitokone piirtää alle millimetrintarkkuudella sädetyksen tuumorin kohdalle. Aloin katsoa viime viikolla alapääni karvoitusta ja sädehoidon tarkkuuden takia hoidettava ja ei-hoidettava alue erottuvat veitsen tarkkuudella toisistaan.

Kyynel nousi silmiin kun tajusin, että Varianin tarkkuuden ansiosta sädehoito osuu juuri sinne minne kuuluukin. Kuka on osannut suunnitella ja toteuttaa niin eeppisen laitteen? Aivan uskomatonta. Ihan mahtavaa saada elää tätä aikaa ja saada hyvää syöpähoitoa.

Varian on kokonaan Siemens Healthineers AG:n omistama yhtiö, joka valmistaa sädehoitolaitteita. Kiitokset ihmisille, jotka omistavat elämänsä muiden ihmisten hoitamiseen ja auttamiseen sen sijaan, että ovat "somevaikuttajia" ja ansaitsevat miljoonia esim. naurettavilla Unboxin videoillaan tai siivoamalla asuntoja.

Miljoonat kuuluvat niille onkologeille ja ylifyysikoille, jotka suunnittelevat syöpäsairaiden sädehoidot ja laskevat sädeannokset, unohtamatta hoitokoneilla työskenteleviä, jotka toteutavat päivittäiset sädehoidot. Miljoonat eurot kuuluvat somevaikuttajien sijaan niille osaajille, jotka suunnittelevat, toteuttavat ja rakentavat sädehoitolaitteita ja muita kuvantamiseen käytettävää laitteistoa (PET-, TT- ja MRI).

Kiitokset Turkuun Tyksiin sädehoitopoliklinikalle parhaasta joululahjasta ikinä eli henkeni pelastamisesta. Kiitos lääkärilleni, sädehoito-osaston ylifyysikolle ja hoitokone 3:n henkilökunnalle henkeni pelastamisesta. Sille on vaikeaa laittaa hintalappua, mutta kiitollisuuteni on rajaton.

• Anonyymi00006

Sinun kannattaisi laittaa ne kiitokset sinne Turkuun, Tyksiin. Menevät paremmin perille.
        Hoitopaikkaan voi aina antaa palautetta, ja palaute voi olla myös hyvää, kiitosta hoidosta, tms.
        Palaute ei aina tarkoita huonoa palautetta. Sitä sairaalat saavat varmaan ihan tarpeeksi, kiitos-palaute on aina hyvä juttu.

• Anonyymi00007

Pitäiskö miettiä uusiksi: känny etutaskussa?
      Oisko perstasku povaria parempi?

• Anonyymi00008

https://yle.fi/a/74-20206052
      "Mokan lapsi oli aloittamassa koulua, ja hän ymmärsi, että muut vanhemmat vasta pohtivat puhelinkysymystä. Hänelle itselleen asia oli selvä. Ensimmäisellä luokalla älypuhelinta ei tarvita.
      Enää älylaitteet eivät ole työkaluja, eikä niiden kautta opita hyödyllisiä digitaitoja. Sen sijaan ne heikentävät oppimista ja käyttävät meitä sen sijaan, että me hyödyntäisimme niitä, Mokka pohtii.
      Pitkään on puhuttu ruutuajan rajoittamisesta. Mokan mielestä ruutuaika ei ole niinkään ongelma, vaan algoritmit ja sosiaalisen media koukuttavuus."

Samaa mieltä olen, älypuhelimet riistävät ihmisen aikaa.
      Varsinkaan lapsille tai nuorille ei älypuhelinta tarvitse hankkia.
      Olen syntynyt 1970 luvulla ja silloin ei nuoruudessa ollut edes kännyköitä.
      Ehkä se suojasi senajan nuoria älypuhelimilta, kun niitä ei ollut vielä keksitty ja jos olisi, niin hinta olisi ollut satoja tuhansia markkoina.
      Muistan, kun eno olo hankkinut ensimäisen kännykän ja se oli tuon näköinen iso tiiliskivi ja se oli mukana metsäpalstalla.
      https://www.elektroniikkaa.fi/wp-content/uploads/sites/4/2024/09/IMG_8367.jpg

Ei silloin koulussa ollut luokassa joka oppilalla tietokonetta, kuten nykyään, vaan pari kertaa kuukaudessa opettajan kanssa 2-4 oppilasta pääsi opettajan mukana huoneeseen, jossa oli Mikro mikko pc tietokone.
      Eikä ollut mitään nettiyhetyttä, vaan jotain yksinkertaista opettaja sillä opetti ja lopuksi pääsi pelaamaan matopeliä.

Ensimmäisen älypuhelimen hankin 45 vuotiaana, joten kyllä ihah hyvin voisi älypuhelimen hankintaa rajoittaa, eteti sitä alle 18 vuotiaalle hankittaisi ja myös netin käytöä rajoittaa, ehtivät käyttää nettiä ja älypuhelinta ihan liikaakin yli 18 vuoden iän jälkeen.

• Anonyymi00009

Paitsi et tarttet jo puhelimen kaikkiin kun tarttee sen apin

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Paitsi et tarttet jo puhelimen kaikkiin kun tarttee sen apin

Mulla ei ole edelleenkään älypuhelinta.
        Sen mitä nettiä tarvitsen, hoituu läppärillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      111
      6916
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      388
      6577
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3317
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      128
      2869
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2460
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1940
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe