Emme tarvitse ihmislupaa "saada uskoa", vaan tämä on yksistään meidän kunkin itsemme ja Jumalan välinen asia. Jos Jeesuksen sijasta pyytää hengellisiä lupia ihmisiltä, silloin korottaa nuo tietyt ihmiset yli Jeesuksen, Isän ja Pyhän Hengen. Ja tämä on synti.
Uskominen ei ole myöskään ihmisen oman tahdon alainen "teko". Kristitty uskoo oikein, vain jos Jeesus Itse vaikuttaa hänessä tuon uskomisen. Usko myös syntyy ilman mitään erillisiä "lupia", suoraan Kristuksen tekona: Hänen tekonaan ja vaikutuksenaan, jopa pyysi ihminen sitä tai ei. Me voimme ainoastaan joko hyväksyä itsellemme tämän luvatun lahjan, tai kieltäytyä siitä.
Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "USKO HERRAAN JEESUKSEEN, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Ap. t. 3:16 Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, JA USKO, JONKA JEESUS VAIKUTTAA, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
Lihalliset ihmisuskot ovat mitä ovat, ihmisusko ei ole pelastavaa uskoa. Kun Pietari hetken käveli Genesaretin järven pinnalla, hän ei kävellyt siinä omassa lihanuskossaan, vaan yliluonnollisessa "uskossa, jonka Jeesus vaikuttaa". Mutta, heti kun hän käänsi katseensa pois Jeesuksesta ja vilkaisi lihallisia jalkojaan, hän alkoi vaipua veteen!
Tämä sama ero on aina ihmisteoissa ja Kristuksen teoissa. Ja Kristuksen teoissahan kristitty haluaisi aina elää. Oma itse on jo tullut nähtyä, mitä "minä itse" saan aikaan...
Fil. 2:13 sillä JUMALA on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne TUNNUSTAA JA HYLKÄÄ, se saa armon. (= Oikea parannus)
1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, NIIN että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Näillä edellytyksin, jos / kun Jeesus vaikuttaa sinussa uskoa, älä vilkaise lestadiolaisia ympärilläsi ja kysy heiltä lupaa, vaan katso suoraan Jeesukseen ja kiittäen ota usko vastaan ja kiitä Herraasi Jeesusta Kristusta Hänen rakkaudentyöstään sinuakin kohtaan, syntiesi sovituksesta ja kaikesta lahjavanhurskautuksestaan!
JOS Hän ei taas tätä uskoa vaikuta, silloin ei ihmisluvatkaan mitään auta.
Aamen.
*
Me jokainen voimme "saada uskon" lahjaksi, ei ihmisiltä, vaan JUMALALTA
35
353
Vastaukset
- Anonyymi
Saada ihan niin kuin syövän tai skitsofrenian.
Jos ei eroon pääse niin sen kanssa on vain elettävä.- Anonyymi
Ja sitten jauhaa jargonia loppu elämä suomi24 palstalla skitsofrenia diagnoosi kun annetaan oireiden perusteella vaikkei sillä olisi mitään viittaavia oireita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten jauhaa jargonia loppu elämä suomi24 palstalla skitsofrenia diagnoosi kun annetaan oireiden perusteella vaikkei sillä olisi mitään viittaavia oireita
Kuten harha aisti mikset ne vääntää sulle harhoja vaikkei niitä olisi eli jos olet paranoidinen eli sulle on isketty diagnoosi käteen et kuule tai nää mitään mutta kaverit kuulee ja näkee ja käyttää ahdinkoa hyväksi lestadiolais olla on tyyli laittaa sut näkemään ja kuulemaan asioita joita ei ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten harha aisti mikset ne vääntää sulle harhoja vaikkei niitä olisi eli jos olet paranoidinen eli sulle on isketty diagnoosi käteen et kuule tai nää mitään mutta kaverit kuulee ja näkee ja käyttää ahdinkoa hyväksi lestadiolais olla on tyyli laittaa sut näkemään ja kuulemaan asioita joita ei ole
yleensä sellanen lestadiolainen on terve joka ei tule juttelemaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yleensä sellanen lestadiolainen on terve joka ei tule juttelemaan
Ne kysynkin ensimmäisenä ootko syönyt lääkkeesi
Aamen, olipa harvinaisen tervehenkinen,-hyvä kirjoitus. En ala vikomaan kirjoitustasi muistuuaessani kasteen ottamisesta ja sen merkityksestä..
Mark. 16:16 Joka uskoo (Jeesukseen) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (Jeesukseen), se tuomitaan kadotukseen.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen Jeesukseen), sitä ei tuomita; mutta joka ei usko (Jeesukseen), se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kauttaHyvä, että joku oikasee tun lässytyksen Uskon lahjasta?
Ei se ole Lahja, vaan teko, Jeesus pitää uskoa luvatuksi Messiaaksi, niin pelastuu.
Mark. 16:16Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Lahja on sellainen, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, uskon eteen pitää valmistua, tutkia Raamattua sekä ottaa Jeeukseen Upotuskasteen.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hyvä, että joku oikasee tun lässytyksen Uskon lahjasta?
Ei se ole Lahja, vaan teko, Jeesus pitää uskoa luvatuksi Messiaaksi, niin pelastuu.
Mark. 16:16Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Lahja on sellainen, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, uskon eteen pitää valmistua, tutkia Raamattua sekä ottaa Jeeukseen Upotuskasteen.Saalemin proosaa kumpuaa. Raamattu kuitenkin kertoo.
Ef. 2:8
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Anonyymi kirjoitti:
Saalemin proosaa kumpuaa. Raamattu kuitenkin kertoo.
Ef. 2:8
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.Olette saaneet uskon, ok, mutta mihin?
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Olette saaneet uskon, ok, mutta mihin?
Saalemlapsi on kyselyiässä.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Lahja on sellainen, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, uskon eteen pitää valmistua, tutkia Raamattua sekä ottaa Jeeukseen Upotuskasteen.Oikea Usko ei synny ihmisteoista, vaan oikeat, Kristuksen teot, syntyvät / tulevat ilmi Uskossa, Uskon kautta meissä.
Jumalalle, Hänen edessään tuomiolla, eivät meissä kelpaa ihmistekomme, vaan yksin Kristuksen lahjateot: onko niitä, vai eikö.
Usko ja kaste kuuluvat yhteen, mutta Usko ilman kastettakin pelastaa:
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vaikka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Kaste ilman uskoa sen sijaan ei siis pelasta. Kasteen ja julkisen uskon tunnustamisen järjestys, kumpi oli ensin, ei käsittääkseni ole niinkään tärkeää, vaan ovatko ne molemmat kristityllä.
Emme tosin tiedä mitä kastettava vauva itse uskoo: moni vauva saattaa jo uskoakin, moni myös ehkä kieltää uskon. Mutta: jos kastettu vauva sittemmin (esim. konfirmaatiossa) todella hengessään tunnustaa uskonsa Jeesukseen, on hänellä silloin sekä usko että kaste.
Myöskään veden määrä ei ole oleellinen, valellaanko kastevesi vai upotetaanko veteen, vaan se on tärkeää mihin Nimeen henkilö on kastettu, liittyykö kasteeseen oikea Jumalan sana. Kristitty kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.
Miksi nimenomaan "Isä, Poika ja Pyhä Henki"? Koska Hän On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, jota kristityt tunnustavat.
Jotkut kastavat yksin "Jeesuksen nimeen". Miksi heille ei kelpaa Isä ja Pyhä Henki? Yksistään Jeesuksen nimeen kastettu ei ole kristitty, vaan edustaa jotain muuta uskoa kuin kristinuskoa. Sillä monet muutkin uskonnot "kastavat" ihmisiä, muuteivät silti ole kristittyjä (esim. juutalaiset, hindut...). Vesikaste, mutta väärä / toinen usko eivät tee kasteesta kristillisesti oikeaa. - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Lahja on sellainen, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, uskon eteen pitää valmistua, tutkia Raamattua sekä ottaa Jeeukseen Upotuskasteen.>>Hyvä, että joku oikasee tuon lässytyksen Uskon lahjasta?
Ei se ole Lahja, vaan teko, Jeesus PITÄÄ USKOA (ihmisen voimateko?) luvatuksi Messiaaksi, niin pelastuu.<<
Jeesus Itse tässä vähän "lässyttää" (?): ✨
Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy MINUSSA ja JOSSA MINÄ PYSYN, se kantaa paljon hedelmää; sillä ILMAN MINUA TE ETTE VOI MITÄÄN TEHDÄ.<<
Jeesus vaikuttaa myös Uskon, kenessä vaikuttaa:
2. Tess. 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; SILLÄ USKO EI OLE JOKA MIEHEN.
Joh. 1: 12, 13
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, HÄN ANTOI VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, NIILLE, JOTKA USKOVAT hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä EIKÄ LIHAN TAHDOSTA eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Anonyymi kirjoitti:
Saalemlapsi on kyselyiässä.
Velluudessako ei vastata lapsille?
Voin kuvitella tilanteen kun lapsi esittää tuon kysymyksen vanhemmilleen!
Kristitty pystyy vastaamaan heti-ja suoraan, mihin hän uskoo!
Matt
7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.- Anonyymi
Matt
7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.Älä sinä helluntaiveitikka viitsi.
- Anonyymi
Matt
7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.Luuk. 12:31
Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän. Anonyymi kirjoitti:
Luuk. 12:31
Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän.Salli minun nauraa😂
Rahatötöksissä ja lastenraoskauksia salaava SRK, muka "Jumalanvaltakunta"Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä helluntaiveitikka viitsi.
Koville se ottaa vellulle, kun pitäisi tunnustaa Jeesus Herraksi ja usko Häneen!
Vastauksena on vain herjaa, kun vellun sisällä oleva riivasjahenki pistää hanttiin!- Anonyymi
Salli minun nauraa😂
Rahatötöksissä ja lastenraoskauksia salaava SRK, muka "Jumalanvaltakunta"Ei mikään nimetty ihmisjoukkio (kuten luterilaiset, vellut tai hellarit) kokonaisuudessaan voi olla "Jumalan Valtakunta".
Eri ryhmissä, kirkoissa ja seurakunnissa, voi silti olla myös Jumalan Valtakunnan jäseniä. Heitä löytyy myös v.lestadiolaisista. Mutta eivät nuo raiskaajapapit yksilöinä itse todellakaan kuulu tuohon / tähän pyhään Valtakuntaan.
Joidenkin kirkkojen opit ovat enemmän ja joidenkin vähemmän puhdasta Jumalan sanaa, siltikään tämä ei välttämättä vaikuta sen kirkon jäsenistön, kunkin henkilökohtaiseen uskoon. Oikeaoppisemmassakin joukossa voi olla paljon itse henk.koht. harhaoppisia jäseniä. Ja päinvastoin. Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään nimetty ihmisjoukkio (kuten luterilaiset, vellut tai hellarit) kokonaisuudessaan voi olla "Jumalan Valtakunta".
Eri ryhmissä, kirkoissa ja seurakunnissa, voi silti olla myös Jumalan Valtakunnan jäseniä. Heitä löytyy myös v.lestadiolaisista. Mutta eivät nuo raiskaajapapit yksilöinä itse todellakaan kuulu tuohon / tähän pyhään Valtakuntaan.
Joidenkin kirkkojen opit ovat enemmän ja joidenkin vähemmän puhdasta Jumalan sanaa, siltikään tämä ei välttämättä vaikuta sen kirkon jäsenistön, kunkin henkilökohtaiseen uskoon. Oikeaoppisemmassakin joukossa voi olla paljon itse henk.koht. harhaoppisia jäseniä. Ja päinvastoin.Halveksmanne nimimerkki "Pinnasänky", on kirjoittanut monet monet kerrat Jumslanvaltakunnasta. Kehotan tutustumaan niihin. Ehkä se ei ole yhtä pelottavaa kuin etsiä se Raamatusta suoraan!
Oletan että olet vl, -siitä tulee sutomaationa Raamatun pelko!- Anonyymi
Halveksmanne nimimerkki "Pinnasänky", on kirjoittanut monet monet kerrat Jumslanvaltakunnasta. Kehotan tutustumaan niihin. Ehkä se ei ole yhtä pelottavaa kuin etsiä se Raamatusta suoraan!
Oletan että olet vl, -siitä tulee sutomaationa Raamatun pelko!En ole vl, vaan lutherilainen ("h":lla), olen kertonut tämän monesti.
En halveksi Pinnasänkyä. Meillä on eri mielipiteet, tämä on kyllä selvä.
Vastasin sinulle ja aivan asiallisesti, kertoen oman näkemykseni, ilman mitään riitaa omalta puoleltani. En vastannut tuossa Pinnasängylle kuin yleisesti, kuten kenelle tahansa joka kirjoitukseni lukee. Enkä halveksinut sinuakaan, toisin kuin sinä jatketusti minua.
Tunnen kyllä Raamattua, en pelkää Jumalan sanaa, kuin ehkä kunnioitus-merkityksessä. Vanhoilliskristittynä etenkin UT on suosiossani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vl, vaan lutherilainen ("h":lla), olen kertonut tämän monesti.
En halveksi Pinnasänkyä. Meillä on eri mielipiteet, tämä on kyllä selvä.
Vastasin sinulle ja aivan asiallisesti, kertoen oman näkemykseni, ilman mitään riitaa omalta puoleltani. En vastannut tuossa Pinnasängylle kuin yleisesti, kuten kenelle tahansa joka kirjoitukseni lukee. Enkä halveksinut sinuakaan, toisin kuin sinä jatketusti minua.
Tunnen kyllä Raamattua, en pelkää Jumalan sanaa, kuin ehkä kunnioitus-merkityksessä. Vanhoilliskristittynä etenkin UT on suosiossani.Miksi ihmeessä lisäykseni poistettiin "sääntöjenvastaisena"? Ei varmasti ollut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea Usko ei synny ihmisteoista, vaan oikeat, Kristuksen teot, syntyvät / tulevat ilmi Uskossa, Uskon kautta meissä.
Jumalalle, Hänen edessään tuomiolla, eivät meissä kelpaa ihmistekomme, vaan yksin Kristuksen lahjateot: onko niitä, vai eikö.
Usko ja kaste kuuluvat yhteen, mutta Usko ilman kastettakin pelastaa:
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vaikka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Kaste ilman uskoa sen sijaan ei siis pelasta. Kasteen ja julkisen uskon tunnustamisen järjestys, kumpi oli ensin, ei käsittääkseni ole niinkään tärkeää, vaan ovatko ne molemmat kristityllä.
Emme tosin tiedä mitä kastettava vauva itse uskoo: moni vauva saattaa jo uskoakin, moni myös ehkä kieltää uskon. Mutta: jos kastettu vauva sittemmin (esim. konfirmaatiossa) todella hengessään tunnustaa uskonsa Jeesukseen, on hänellä silloin sekä usko että kaste.
Myöskään veden määrä ei ole oleellinen, valellaanko kastevesi vai upotetaanko veteen, vaan se on tärkeää mihin Nimeen henkilö on kastettu, liittyykö kasteeseen oikea Jumalan sana. Kristitty kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.
Miksi nimenomaan "Isä, Poika ja Pyhä Henki"? Koska Hän On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, jota kristityt tunnustavat.
Jotkut kastavat yksin "Jeesuksen nimeen". Miksi heille ei kelpaa Isä ja Pyhä Henki? Yksistään Jeesuksen nimeen kastettu ei ole kristitty, vaan edustaa jotain muuta uskoa kuin kristinuskoa. Sillä monet muutkin uskonnot "kastavat" ihmisiä, muuteivät silti ole kristittyjä (esim. juutalaiset, hindut...). Vesikaste, mutta väärä / toinen usko eivät tee kasteesta kristillisesti oikeaa.En tiedä mitä pinnasänky tietää mutta sen tiedän mitä pinnasänky ei vielä tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mitä pinnasänky tietää mutta sen tiedän mitä pinnasänky ei vielä tiedä.
Armo vs. Laki vs. Armo.
Kristus / Pyhä Henki vs. ihmisteot vs. Kristus / Pyhä Henki.
Nämä toissaan aina sotivat toisiaan vastaan (vs.), ovat vihollisuuksia.
Ainoa ihmisteko mikä kelpaa Jumalalle on, ettei ihminen omilla teoillaan estä Jeesuksen sovitustyötä ja lahjavanhurskautusta itsessään, joka on Jumalan lahja.
Room. 4:4
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
Room. 11:6
Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
1. Kor. 1:4
Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
Gal. 5:4
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Ef. 2: 8, 9
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ✨
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armo vs. Laki vs. Armo.
Kristus / Pyhä Henki vs. ihmisteot vs. Kristus / Pyhä Henki.
Nämä toissaan aina sotivat toisiaan vastaan (vs.), ovat vihollisuuksia.
Ainoa ihmisteko mikä kelpaa Jumalalle on, ettei ihminen omilla teoillaan estä Jeesuksen sovitustyötä ja lahjavanhurskautusta itsessään, joka on Jumalan lahja.
Room. 4:4
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
Room. 11:6
Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
1. Kor. 1:4
Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
Gal. 5:4
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Ef. 2: 8, 9
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ✨
*Kirj.virhe: >>Nämä töissään / teoissaan aina sotivat toisiaan vastaan (vs.), ovat vihollisuuksia.<<
Jumalan rakkaus sen sijaan, yksipuolisesti, kohdistuu ihmiseen, Kristuksen kautta ja Hänessä.
- Anonyymi
Usko ei ole lahja vaan sairaus, välillä johtuen ympäristöaltistuksesta, välillä itse hankittu kuin tippuri venäjällä.
- Anonyymi
Käytkö pitämässä puheita Oulun ryllä olet varmaan ketju kaulassa ryn likkojen suosikki
- Anonyymi
Miksi vakuuttelet itsellesi oikeassaolemisestasi pönkittääksesi? Pitääkö itsellesi noin kovin vakuutella. Etkö usko sanomaasi itsekkään.
- Anonyymi
Kirjanoppineisuus luo joillekin ainoan todellisuuden.
- Anonyymi
Raamattu tulee tuntea hyvin, etenkin Uusi Testamentti.
- Anonyymi
psykopaatti on neitstt vain omassa tunnossaan
- Anonyymi
paavali sai jeesukselta et pieleen meni
- Anonyymi
ite en oo saannut uskoa mistään vaan tavannut sen
- Anonyymi
"Saul, Saul, miksi vainoat minua?!"
Paavali sai uskon Jeesukselta ja hänestä tulikin nk. pakanoiden apostoli.
Ilman Paavalia mekään emme uskoisi.
Eli, ei se ihan pieleen mennyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saul, Saul, miksi vainoat minua?!"
Paavali sai uskon Jeesukselta ja hänestä tulikin nk. pakanoiden apostoli.
Ilman Paavalia mekään emme uskoisi.
Eli, ei se ihan pieleen mennyt.Paavali sai uskon Jumalalta Ananiaan kätten päällepanemisen kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai uskon Jumalalta Ananiaan kätten päällepanemisen kautta.
Niinkös se meni? No, hyvä muistaa tämäkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä20711903- 298218
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.596323Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1775247- 574978
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai504518Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1184432- 1193926
- 823415
- 531957