Vain yksi lihapulla päivässä? Ruotsalaisprofessori uudesta suosituksesta: "Täysin hullua"

Anonyymi-ap

Pitkän uran Linköpingin yliopistossa tehnyt sisätautien professori Fredrik Nyström ei purematta niele raportin suosituksia. Nyström itse on on kirjoittanut kirjan muun muassa liikunnan ja ruokavalion kohtuudesta, eikä hän pelkää sanoa asioita suoraan.
– Tämä on yksinkertaisesti sanottuna täysin hullua. Mistä tämä edes tulee? Ei ole olemassa lääketieteellistä tutkimusta, joka viittaisi siihen, että lihankulutuksen vähentäminen näin paljon olisi millään tavalla hyödyllistä, Nyström lataa Aftonbladetin Godare-ruokasivuilla.
Nyströmin mukaan tällaisen ruokavalion riskinä on muun muassa B12-vitamiinin puutos. Lisäksi hän muistuttaa, että myös henkisellä terveydellä on väliä. Lihattomuus voisi aiheuttaa monelle tyytymättömyyttä.
– Ja jos voi henkisesti huonosti, elämänlaatu heikkenee ja silloin on riski lyhyemmälle eliniälle.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/vain-yksi-lihapulla-paivassa-ruotsalaisprofessori-uudesta-suosituksesta-taysin-hullua/9242880
Että sellainen tutkimusraportti sitten tällä kertaa suosittaa lihansyönnin radikaalia vähentämistä. Tuskin tulee vaikuttamaan minun tai monen muunkaan ruokailuun, sen enempää kuin monet muutkaan tutkimusraportit. Niitä riittää ja ne ei lopu.

9

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää paikkansa Olvi virta oli laulava lihapulla kuoli

• Anonyymi

Olavi Virta ei tainnut kuolla lihapullan takia, oli keksinyt jonkun varmemmin tappavan ravintoaineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olavi Virta ei tainnut kuolla lihapullan takia, oli keksinyt jonkun varmemmin tappavan ravintoaineen.

Olavi Virta kuoli aivoverenvuotoon ja sen komplikaatioihin, kuten keuhkokuumeeseen. Hän menehtyi 7. huhtikuuta 1972.

• Anonyymi

Kuningas lepää Malmin hautausmaalla

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kohta on Ikean lihapullat Suomessa tarjouksessa, kun ruotsalaiset saavat syödä niitä vain yhden aterialla.

• Anonyymi

Kuka syö minkään suosituksen mukaan?

• Anonyymi

Kylläpä pakottavat tekemään lihapullista isoja mutta eiköhän tuollainen 400 gramman lihapulla onnistu tehdä.

• Anonyymi

Kansa-ja oppikoulussa ei saanut lainkaan ruokaa 50-60 luviulla,eikä koulussa saanut edes syödä.Yli 10 vuotinen nälkä jätti jälkensä.Olin todella nälkäinen kaiket päivät ja pahasti alipainoinen.Kesällä kasvoin 10 senttiä mutta talvella en yhtään.Koulunkäynnistä tuli ikuinen trauma.Kerran kävin lääkäriussä vatsakipujen takia.Lääkäri luuli että minulla oli riisitaudin oireet ja sain lääkkeeksi suklaata.Jälkeenpäin olen ajatellut että podin ankaraa proteiinipulaa ja lihakset näivettyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      4195
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      142
      2573
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      98
      2170
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      22
      1694
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1666
    6. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      12
      1421
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      64
      1415
    8. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      69
      1338
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1331
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      76
      1293
    Aihe