Aina silloin tällöin tulee tunne kuin peräsuolessa vetäisi suonta. Kipu on silloin aika kova. Olen ihmetellyt mistä tuo johtuu. Raskaana olevalla ystävälläni on samanlaisia vaivoja.
Onko muita joita tuo vaivaa vai olemmeko ainoat "oudot"? Ja jos on, niin onko tietoa mistä johtuu?
"Suonenveto" peräsuolessa
16
14310
Vastaukset
- Nainen23v.
En tiedä, tarkoitatko samaa, mutta minulla on kuukautistan aikana joskus sellaista kouristelua. Sattuu ihan mielettömästi ja on pakko pysähtyä. Kouristelee samalla tavalla kun mahaakin. Joku sanoi toisessa keskustelussa, että johtuis taaksepäin kallistuvasta kohdusta.
Et sanonut oletko mies vai nainen. Jostakin syystä tämä vaivaa miestänikin joskus, mutta tuo kohtuhomma ei voi olla siihen syynä. Sitä en osaa selittää..- Ihmettelevä
Olen nainen 27 v. Täytyy ihan pistää merkille, että tuleeko se taas seuraavan kerran kuukautisten aikana.
Kaverillani ei ole ollut sitä ennen raskautta. - kirsi
Ihmettelevä kirjoitti:
Olen nainen 27 v. Täytyy ihan pistää merkille, että tuleeko se taas seuraavan kerran kuukautisten aikana.
Kaverillani ei ole ollut sitä ennen raskautta.Minulla on vastaavanlaista kouristelua joskus kuukautisten aikaan ja se on kyllä aika kivuliasta. Nyt kun ärtyneen suolen oireyhtymä on pahentunut, kipuilua on muulloinkin kuin kuukautisten yhteydessä.
Oma teoriani on se, että kuukautisten aikaan kohdun supistukset vaikuttavat myös peräsuoleen, sillä naisen sukupuolielimet sijaitsevat hyvin lähellä suolistoa. Ja näitä kouristuksia voi olla muutenkin, jos suoli on ärtynyt, siis myös miehillä. - _n31
Ihmettelevä kirjoitti:
Kaverillani ei ole ollut sitä ennen raskautta.minullakin on noita "suonenvetoja" ja kouristeluja.
Liittyvät yleensä ovulaatioon ja kuukautisiin. Gynen mukaan yksi syy tähän on nimenomaan tuo taaksepäin kallistunut kohtu (on todella liki peräsuolta). Kuukatiskierron aikana kohdun asento ja koko vaihtelee, joten pahimmillaan se aiheuttaa hermokipua tai vastaavaa peräsuolenkin alueelle. - :/
_n31 kirjoitti:
minullakin on noita "suonenvetoja" ja kouristeluja.
Liittyvät yleensä ovulaatioon ja kuukautisiin. Gynen mukaan yksi syy tähän on nimenomaan tuo taaksepäin kallistunut kohtu (on todella liki peräsuolta). Kuukatiskierron aikana kohdun asento ja koko vaihtelee, joten pahimmillaan se aiheuttaa hermokipua tai vastaavaa peräsuolenkin alueelle.kuukautisten yhtetdessä. aivan kuin vihlois perä aukosta.
ei kyllä mikään häävi vaiva.monesti tulee aamu yöstä
:/
- Esh
...endometrioosivaivaa? Sitähän voi olla mitä ihmeellisimmissä paikoissa ja aiheuttaa vaivoja nimenomaan kuukautisten aikana.
- Mi20
Olen 20 v. Mies, ja minulla on sama ongelma.. Eli siis en ole käynyt lääkärillä enkä missään. Onko tämä vakavaa?
- zattuu
Itse olen käsinyt samasta ongelmasta ja huomasin, että liika istuminen aiheuttaa sen ainakin minulle.
- tfhfthtf
Itse olen 16-vuotias miehen alku.. Minullakin on tätä.
- zatzat
Tuttu vaiva. Tulee harvakseen 2 -3 kk välein, aina aamuyöllä ja tosi tuskainen olo: kylmä hiki ja "horkka". Sen jälkeen tosi väsy olo, vaikka ei yleensä kestä kovin kauan.
Löysin jostain aikakauslehdestä vaivalle nimeksi peräsuolen sulkijalihaksen kramppi ja sain lääkäriltä reseptin: Neoproct peräpuikko, 10 kpl 5-6€. Helpottaa. - Mies-myös
Alkoi joskus 20v ikäsenä ja jatkunu tähän asti. Nyt 30v. Viimeyönä tuntu et taju lähtee ku sattu niin sikana. Joskus pari kertaa viikossa, joskus 3kk taukoa.
- Vastaus on...
Proktalgia fugax.
Katsokaa wikipediasta. - Ninulikka
Lantiopohjan kipu...
- Anonyymi
Iskee miehillekin. En lapsena/nuorena muista tuollaisia, mut nyt 4-kymppisenä tuollainen voi iskeä yöllä. Onneksi melko harvinainen. Ilmenemistiheys ollut itselläni vuosi tai pari sellaisesta tapauksesta, jonka muistaa vielä aamullakin ja johon herää yöllä.
- Anonyymi
Kerran tai pari kuussa on myös, kovia vihlaisuja. Lantionpohjan lihaksen tai eturauhasen kipua?
Monisairas
- Anonyymi
Tuo suonenveto kuvaakin tuota kipua hyvin. Itselläni olen ajatellut johtuvan endometrioosista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788