VARHA karhuaa

Anonyymi-ap

Sain maksumuistutuksen tk-käyntimaksusta 6/2023. En ole koskaan laskua saanut. Tarkistin Kanta.fi. Käynti ok
Suututtaa maksaa 5 € muistutuksesta laskusta, jota ei koskaan tullut.

Näitä muistutuksia on lähetetty 26 000. Onko heidän/meidän joukossa muita, jotka eivät tuolloin laskua saaneet.

Nyhtääkö Turku nyt 5 € ×26 000 = 130 000 € asiakkailtaan tekemästään virheestä?

50

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kurja juttu

Terveiset täältä aurinkoisesta Thaimaasta!

• Anonyymi

Homo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homo.

SDP on Varhan sotkenut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SDP on Varhan sotkenut.

Miksi henkilökuntaa ei ole vangittu?

• Anonyymi

Sama juttu. Olisivat voineet myöntää virheensä. Ei se menetetty femma, vaan epärehellisyys kismittää.

• Anonyymi

On siellä sellaisiakin laskuja, joiden eräpäivä on ollut yli kolme vuotta sitten.
        Näille tiedoksi!
        Yli kolme vuotta vanhojen laskujen periminen ei ole laillista, jos vanhentumisaikaa ei ole katkaistu. Katkaisu tarkoittaa esimerkiksi lähetettyä maksumuistutusta. Maksumuistutuksen lähettäminen pitää pystyä todentamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siellä sellaisiakin laskuja, joiden eräpäivä on ollut yli kolme vuotta sitten.
        Näille tiedoksi!
        Yli kolme vuotta vanhojen laskujen periminen ei ole laillista, jos vanhentumisaikaa ei ole katkaistu. Katkaisu tarkoittaa esimerkiksi lähetettyä maksumuistutusta. Maksumuistutuksen lähettäminen pitää pystyä todentamaan.

Lisäksi!
        Jos kysymys on edesmenneen henkilön velasta, pesänselvitys (perunkirjoitus) tehty, velat ja verot maksettu ja perilliset ovat saaneet osuutensa, niin velkoja VOI yrittää periä sitä laskua, mutta vain sen verran minkä se perintö kattaa.
        Perilliset eivät ole vastuussa vainajan veloista.
        Velkoja voi yrittää perimismenettelyä myös silloin, jos perintö on kulutettu, eikä varoja ole, mutta yleensä se on varsin "kivinen tie".
        Itse olen maksanut kaikki velkani ja "hävittänyt" vähitellen kaiken varallisuuteni jo vuosia sitten.
        Varallisuutta ei ole.
        Jos loppuelämäni aikana syntyy uutta velkaa ja sitä koetetaan hakea ulosottoon, niin takaan, ettei kovin montaa euroa heltiä.
        Ei sitä velkaa juuri synnykään muuanne kuin ehkä tuonne sotelle. Se on sitten heidän ongelmansa, ei minun eikä perillisten.

• Anonyymi

Varha on pummien suojatyö. Valtava määrä henkilökuntaa loisimassa verovaroilla ja kukaan ei vastaa mistään.

• Anonyymi

Sitä se nimenomaan on. Mutta niin on muissakin sairaanhoitopiireissä. Turhia virkoja pidetään yllä. Todellakaan kukaan ei ota vastuuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se nimenomaan on. Mutta niin on muissakin sairaanhoitopiireissä. Turhia virkoja pidetään yllä. Todellakaan kukaan ei ota vastuuta.

Demarit laskuttavat konsultointipalkkioita kunnilta, valtiolta ja hyvinvointialueita omilla ja sukulaistensa firmoilla. Se on suurin syy ongelmiin.

• Anonyymi

Lounais-Suomen jätehuollossa on samaa jengiä.

• Anonyymi

Varha ei ole varmaankaan ainoa hyvinvointia lue jossa laskuja ei saada aikaiseksi lähettää ajallaan.
        Hyvinvointi alueet ovat laajoja ja laskutuksen laittajia on eritasoisia, elikkä jokin maalaismummo ei välttämättä taida kaikkea tietokoneesta ja näin laskujenlaitto estyy.
        Liitot estävät irtisanomisia ja näin ajanmukaista työvoimaa ei saada kehiin esim näissäkin asioissa.
        Itä-Suomessakin tapahtuu tätä 2025 hyvinvointialueella, valitettavasti.

MUTTA, ole itse aktiivinen ja pommita yhteydenotoista, että saat laskut maksettua ajallaan!
        Kannattaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varha ei ole varmaankaan ainoa hyvinvointia lue jossa laskuja ei saada aikaiseksi lähettää ajallaan.
        Hyvinvointi alueet ovat laajoja ja laskutuksen laittajia on eritasoisia, elikkä jokin maalaismummo ei välttämättä taida kaikkea tietokoneesta ja näin laskujenlaitto estyy.
        Liitot estävät irtisanomisia ja näin ajanmukaista työvoimaa ei saada kehiin esim näissäkin asioissa.
        Itä-Suomessakin tapahtuu tätä 2025 hyvinvointialueella, valitettavasti.

MUTTA, ole itse aktiivinen ja pommita yhteydenotoista, että saat laskut maksettua ajallaan!
        Kannattaa!

Hyvinvointialueilla loisii ammattitaidottomia lusmuja tuhansittain. Puoluekaverit ja sukulaiset.

• Anonyymi

Ylimääräiset pomot pois niin rahat menevät sinne minne ne kuuluu

• Anonyymi

Varhan karhuaa muuallakin kuin Turussa. Minulle tuli maaliskuussa karhukirje revire oyltä ja lasku oli tämän vuoden maaliskuulta. Kalliiksi tuli kun lasku oli 41.60 ja tuli maksaan 81€ kuluineen
      Että ei ole ainoastaan 2023 vuoden kulut perinnässä

• Anonyymi

Ei toi 5€ oo paljon. Jos menee perintätoimistoon se 5€ menee moninkertaisesti,

• Anonyymi

Periaatteesta taistelen. Vihdoin sain kopion alkuperäisestä laskusta ja tiedon, että ovat lähetystiedot tarkistaneet.
        Ilmoittivat lähettäneensä laskun pankkiin e-laskuna.
        Minulla ei ole siinä pankissa tiliä eikä siis sopimusta e-laskusta.
        Olen pyytänyt tuon 5 € karhumaksun poistoa. Vielä en ole vastausta saanut.
        Perintätoimisto karhuaa vaikka ei edes tarkastanut olenko laskun saanut aikoinaan.
        Nyt on kuluttajavirasto kiinnostunut, onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Periaatteesta taistelen. Vihdoin sain kopion alkuperäisestä laskusta ja tiedon, että ovat lähetystiedot tarkistaneet.
        Perintätoimisto karhuaa vaikka ei edes tarkastanut olenko laskun saanut aikoinaan.

Itse olen siis maksanut revirelle vaikka kuinka paljon perimiskuluja saisipa nämäkin takasin. 5€ ei riittänyt mihinkään. Ei varmaan 200€ riitä kun on mennyt perintä kuluihin.kun tuli maksuvaatimuksia samasta laskusta vaikka kuinka monta vaikka olin sopinut maksusta ja tää on mun mielestä tosi tärkeetä kun eläke on tosi pieni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

E-laskuna? Ihan selkeästi sinun virhe, mitä et ole maksanut. Nyt maksat perintäkulutkin. Turha täällä on huudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

E-laskuna? Ihan selkeästi sinun virhe, mitä et ole maksanut. Nyt maksat perintäkulutkin. Turha täällä on huudella.

Mulle tulee paperilasku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärään pankkiin mukamas lähettivät. En usko, että e-laskua voi lähettää väärään pankkiin.
        Huutoni lopetan tähän :)

• Anonyymi

Huom! Pyysin Varhalta alkuperäistä laskua, jota karhutaan.
      Varha lähetti kopion ja saateteksin.
      Ovat tarkastaneet lähetystiedot. Lasku lähetetty minulle 5/2023 Nordea pankkiin e-laskuna.

Minulla ei ole tiliä Nordeassa eikä siis sopimusta siellä e-laskuista.

Miten on nämä 25 999 muuta. Ovatko saaneet laskun vai mistä tässä nyt oikein on kysymys?

Olen pyytänyt Varhaa kumoamaan huomautuslaskun eli 5 €. Vielä en ole vastausta saanut.

Se 5 € on pieni, mutta 130 00å € + mahdolliset korot ovat suuri summa perintätoimistolle, joka ei ole edes selvittänyt onko asiakas saanut karhuamaansa laskua. VÄÄRIN!

• Anonyymi

Henkilökunta kavaltaa rahoja Varhassa. Poliisin pitäisi tutkia asiaa.

• Anonyymi

Tekaistuja hoito- ja palvelulaskuja on ollut tapana lähettää kaupungille vuosikymmeniä. Muutoksen myötä niitä alettiin lähettää Varhalle kymmeniä miljoonia maksetaan henkilökunnan omille ja sovituille yrityksille. Laskutus on ollut pakko sekoittaa, ettei joudu itse vankilaan.

• Anonyymi

NYT SITTEN ON TILINTEON AIKA. ON TUTKITTAVA VARHAN KAIKKI TYÖNTEKIJÄT JA HEIDÄN TILIT, KELLE ON TULLUT YLIMÄÄRÄISIÄ RAHOJA

• Anonyymi

Onko Varhasta tehty tutkintapyyntö poliisille. Vaikuttaa rikolliselta toiminnalta.

• Anonyymi

Tiettävästi Varhasta on tehty tai tekeillä tutkimuspyyntö ja kantelu eduskuntaan.

Pidetään puolemme.

• Anonyymi

Käyttäkää ihmiset järkeä ja äänestäkää SDP
      Kaiken voi tehdä reilummin

• Anonyymi

Äänestän SDP tä jos se osaa avata minulle tilin Nordeaan vuonna 2023 että voin katsoan onko jäänyt Varhan laskuja maksamatta... tai oikeammin kaikille kuolleille sukulaisille tarvitaan tili myös kiitos jo etukäteen SDP

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äänestän SDP tä jos se osaa avata minulle tilin Nordeaan vuonna 2023 että voin katsoan onko jäänyt Varhan laskuja maksamatta... tai oikeammin kaikille kuolleille sukulaisille tarvitaan tili myös kiitos jo etukäteen SDP

Hyvä kommentti!
        Minäkin haluaisin tietää miltä näyttää Nordeassa oleva olematon tilini .
        Kuinka paljon meitä kusetetaan.
        Pakko alkaa syynätä tarkkaan myös kauppakuitit ja erityisesti itsepalvelukassojen kilohinnat.
        Menee kokopäivätyöksi.

• Anonyymi

SDP kavaltaa reilusti kaikki rahasi.

• Anonyymi

PORHOO ei tarvitse yrittää keksiä.

• Anonyymi

NATSISMILLE NOLLATOLERANSSI

• Anonyymi

Suomi on kyllä huippumaa!

Olemme paskoneet maailman parhaan
      -koululaitoksen
      -kouluruokailun

Olemme sössineet
      -vanhustenhoidon
      -julkisen terveydenhuollon
      -eläkejärjestelmän
      -pienyrittäjyyden

Olemme munanneet koko julkisen talouden.

Onnea meille, maailman onnellisin kansa!

• Anonyymi

Siksi Sdp.

• Anonyymi

Demarit pilasivat kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demarit pilasivat kaiken.

Ei, vaan oikeistolaiset kansallisosialistit

• Anonyymi

Persujen syy.

• Anonyymi

26 000 kasvanut jo 60 000. Varha on uusi leipuri Hiiva.

• Anonyymi

Et sitten muistanut kysyä laskua kun olit käyttänyt Varhain palvelua. Minkälaisia asiakkaita! Joku vastuu myös palvelua käyttävälle asiakkaalle. Minä kysyn aina laskun perään ellei sitä ala kuulumaan.

• Anonyymi

Sinä se olet niin vastuullinen potilas, että varmaan tekisit peräaukon tähystyksenkin itsellesi tarvittaessa ettei vaan lääkärin palkkansa eteen tarvitsisi toimia.
        Ihan sen toimistohenkilönkin täytyy palkkansa eteen töitä tehdä eli lähettää laskut oikein. Ai niin, ei sun kohdalla. Sinähän hoidat senkin.

• Anonyymi

Eihän tässä mistään nyhtäämisestä ole kysymys. Varha siirtänyt avoimet laskut perintään. Perintätoimisto laskuttaa ja asiakas maksaa.

• Anonyymi

Vain kolme lääkäri käyntiä pitää maksaa 28.20 kerta

• Anonyymi

Varhan henkilökunta on paskasakkia.

• Anonyymi

Varha toimii sosialidemokraattisella tehokkuudella.

• Anonyymi

Toi 5€ on vähän siihen verraten mitä se ropo ottaa kun se lähettää karhukirjeen.

• Anonyymi

Jos kerran tiedät että oot käynyt miks et oo kysynyt miks laskua ei oo tullut

• Anonyymi

Huonoa ammattitaitoa, woketus heillekin on tärkeintä.

• Anonyymi

Mitä ihmisten päässä liikkuu, kun eivät ole kysyneet laskujen perään? Ei näköjään mitään. Kyllähän ihmisillä pitää olla sen verran älliä, että kyselee, jos laskua ei kuulu. Näin minä olen tehnyt ja ei ongelmia. Se on selvää, että jossain vaiheessa pitää kuitenkin maksaa. Ihan turha vouhkata.

• Anonyymi

Lasku on maksettava eikös juu?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      81
      5340
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      74
      4709
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      369
      2091
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      94
      1708
    6. 99
      1607
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1507
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1022
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1011
    Aihe