Kohti valoisaa aikaa

Kuulumisia Korvesta

Syystyöt loppusuoralla, mökin pihapiiri talvikunnossa, samoin kaupunkikodin. Lämmitin tänään mökillä rantasaunan. Nautin pitkään pehmeistä löylyistä ja istuskelusta saunan kuistilla.
Kiitin, ensi keväänä taas.

Kolmekymmentä vuotta Niemellä vapaa aikaa viettäneenä tuntuu surulliselta kuulla naapurimökin purkuääniä.

Taiteen harrastukset ovat tuoneet iloa pimeään syksyyn.
"Ateljeeni" sai pienen jääkaapin, sieltä löytyy huikopalaa ja särvintä.

Olen kerännyt valokuva aineistoa ifolor-kirjaan. Teetätän myös valokuvista joulukortteja.

En valita, olen touhukas ja saan paljon aikaan, mutta lonkkani ei ole parantunut. Ensi viikolle oli ortobedin vastaanottoaika, mutta se peruttiin ja siirretty kuukauden päähän.

Marraskuun taite, kekri. Kekripukin poltto Kajaanijoessa ensiviikon valojuhla.

Tästä eteenpäin ja joulua valmistellen.

193

2010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä ottaa koville tuo sinun lonkkasi paraneminen.
      Koitahan kestää. Tsemppiä!

• Anonyymi

Kas oma ketjusi nousi samalla kun Hillaa kävit imeltämässä, vaikka itse hänet karkotit.

• Anonyymi

Pyydän anteeksi, että menin kommentoimaan tätä aloitusta ja täten aloitus nousi "ylös".

-Anonyymi
        2025-10-26 10:39:33-

• Anonyymi

Kohti valoisaa ei ihan vielä, sillä päivät lyhenee yhä, mut tähtäin on jossain siellä.
      Kohta alkaa taas amerikkalainen hapatus, eli halloween, kaupat ym. täynnä krääsää...pah.

• Koen valoisuuden lämpöisesti palavien ledlamppujen kautta. Iltaisin syttyy kynttilät sisälle ja ulos.

Kekri on minun juhla, en ole halloweeniin koskaan panostanut en krääsässä enkä ruuassa.

Karjalanpaistia ajattelin juhlaruuaksi.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Koen valoisuuden lämpöisesti palavien ledlamppujen kautta. Iltaisin syttyy kynttilät sisälle ja ulos.

Kekri on minun juhla, en ole halloweeniin koskaan panostanut en krääsässä enkä ruuassa.

Karjalanpaistia ajattelin juhlaruuaksi.

Karjalanpaistia vois tituleerata vaikka kansallisruoaksi, erinomaisen hyvää ja perinteellistä.

• Anonyymi

Parvekkeelle laitoin 4 callunaa. Tänä vuonna ovat väriltään liilaan vivahtavia. Ostin sellasen auringonvalossa latautuvan valopallon. Nyt kun ollut niin harmaita päiviä niin eipä siihen kovin kirkas valo ole tullut mutta kai se aurinkokin joskus vielä pilkistää. Kärsivällisyyttä sinulle sen lonkkasi kanssa.

• Sisääntulon rappusten molemmin puolin laitoin värillisiä callunoita, kynttilälyhty valaisee sisääntuloa pimeällä. Takapihan väliaidassa on kolme messinkipidikettä, joissa myös värillisiä callunoita niitä valaisee iltaisin iso lyhty valonauhalla.

• Kävimme ostoksilla kylillä eilen ja matkaan tarttui kaikenlaista, termolegginsejä, sukkia, kalsareita ja hautakoristeita sekä kynttilöitä. Pari valkoista "callunaa" (mä sanpn niitä edelleenkin vanhanaikaisesti kanerviksi) toin myös yhden kummallekin haudalle jonne viemme havu-ja käpykoristeita ja kynttilöitä, mennään varmaan viikolla joku päivä. Miehen edesmenneen elämänkumppanin ja veljenhautoja hoidamme ja käymme pari, kolme kertaa vuodessa, matkaa noin puolitoista tuntia yhteen suuntaan.

Pihatyöt on nyt melkein loppu täälläkin, viimeinen kerta vielä nurmikkoa olisi ajettava ja silputtava samalla viimeiset koivunlehdet lannoittamaannurmikkoa. Daalianjuurakot ovat vielä ylöskaivamatta, mutta kasvimaa on käännetty ja sato korjattu talteen.
      Omeniakin jkeräsin isonkorillisen ja koko ruokahuone tuoksuu omenille. Käytän niitä ruuanlaittoon ja leipomiseen niin kauan kuin pysyvät hyvänä 12-asteisessa huoneessa.

Mies ollut ahkerampi kuin minä ja järjestellyt verstasta joka iltapäivä. Minä leivoin pari pellillistä karjalanpiirakoita piirakkaviikolla, ensimmäiset perunamuusilla täytetyt ja sitten kaupan riisipuurolla täytetyt jotka epäonnistuivat täysin, ensimmäinen pellillinen sitten älysin lisätä kananmunaa riispuuroon siteeksi ja seuraava satsi onnistui hyvin. Kuoritaikinan tein Karjalan liiton ohjeella, pelkkään ruisjauhoon, mutta seuraavan taikinantein marttojen ohjeella, johon tulee vähän vehnäjauhoja. Kaulintaan käytin karkeita ruisjauhoja.

Olenkirjoitellut sivun pari joka aamu uuteen sukuromaanini. Jos sitä edes koskaanjulkaisen. Takkuilee pahasti. Kahden viikon päästä kirjamessuille Tukholmaan. Hallintoalue maksaa junaliput ja kulttuuriyhdistys maksaa illallisen ja hotellin, meille molemmille. Laitan sitten vaikka Faceen tai Instaan lisää juttua tästä tapahtumasta ja kuvia.

Reipas olet, korpikirjailija. Minä en näillä näkymillä aio leikkauttaa lonkkaani elleivät kivut pahene. Nyt kipu on ajoittaista ja ei juuri häiritse arkeani eikä nukkumista.

• Tässä joutenoloa lopetellessani mietin mitä tänään tekisin. Joka ilta nukkumaan mennessä ristin käteni ja kiitän kuluneesta päivästä ja anon voimia jatkoon.

Aina vaan löytyy tekemättömiä töitä. Ompelutöitä, siivoustöitä ja "ateljeeni" telineessä keskeneräinen työ.

Arvonpa, josko alkaisin heiluttamaan maalauspensseliä. Vai alkaisko ompelutöistä.

Kirjoitin jo ortopedin ajan siirtymisestä kuukaudella. Tapaamista varten otetettiin kattavat verikokeet. Oli helpottavaa lukea tuloksia ja ryhtyä itsehoitoon. Ainoastaan rauta-arvot olivat alhaiset, joten tilannetta korjaamaan ruokavaliota muuttaen ja rautalisää purkista ottaen.

• Anonyymi

Calluna on eri, kuin kanerva.

• Anonyymi kirjoitti:

Calluna on eri, kuin kanerva.

Calluna vulgaris, kanerva (kangaskannerva).
        "Calluna" on vain jalostettu kaupalline versio samasta kasvista. Ei kai se eri lajike ole.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Calluna vulgaris, kanerva (kangaskannerva).
        "Calluna" on vain jalostettu kaupalline versio samasta kasvista. Ei kai se eri lajike ole.

"Vastaus ei ole aivan yksinkertainen, sillä tässä tapauksessa Calluna ei ole varsinaisesti eri kasvi, vaan kanervan (latinaksi Calluna vulgaris) tieteellinen nimi. Toisin sanoen, Calluna on kanerva."
        AI vastasi

• Paloma.se01 kirjoitti:

"Vastaus ei ole aivan yksinkertainen, sillä tässä tapauksessa Calluna ei ole varsinaisesti eri kasvi, vaan kanervan (latinaksi Calluna vulgaris) tieteellinen nimi. Toisin sanoen, Calluna on kanerva."
        AI vastasi

Kellokanervaa myydään myös Erica-nimellä, mutta sitä kasvaa luonnossakin tavallisen yleisen kanervan (calluna vulgaris) lisäksi. Se on antanut nimensä koko kanervakasvien heimolle (Ericaceae). Suomessa kellokanervaa kasvaa luonnonvaraisena vain Kuhmossa, 700 kilometrin päässä lähimmistä muista kasvupaikoista.

Hyvin monena syksynä tähän aikaan olemme olleet Kanarialla tai Madeiralla, ja näillä saarilla kasvaa harvinaista Laurisilva-metsää, maailmanperintökohteita. Laurisilva on subtrooppista metsää, joka tertiäärikaudella peitti lähes koko Välimeren seudun. Leimaavimpia kasveja ovat erilaiset ikivihreät laakeripuut, saniaiset ja puukanervat, jotka kasvavat jopa 6-metrisiksi. Metsässä tihkuu koko ajan hienoista sadetta, on salaperäisen sumuista ja puiden rungot kiemurtelevat aavemaisesti , aurinko kajastelee rehevän kasvillisuuden lomasta. Teneriffalta pääsee laivalla Gomeran saarelle, jossa näitä metsiä näkee ja tietysti muutenkin huikeita maisemia. Madeiraa sanotaan kukkaissaareksi, sieltä on jäänyt mieleen mm. villiyrtit , orkideat ja harvinaisia lintuja. Maisema on unenomainen, ääni- ja tuoksumaailma uskomaton.

Kanervasta on siis moneksi.

• Anonyymi

Että oikein ortobedille . . . Mikä se on ?

• Etkö sinäkään löydä mitään järkevämpää tekemistä kuin veetuilla kirjoitusvirheistä ihmiselle joka kärsii lukihäiriöstä?
        Oletko itse niin täydellinen että sinulla on kanttia? Osaisit edes hävetä.

(Ei tainnut yhden kirjaimen ero häiritä luetun ymmärtämistä muille kuin sinulle?)

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Etkö sinäkään löydä mitään järkevämpää tekemistä kuin veetuilla kirjoitusvirheistä ihmiselle joka kärsii lukihäiriöstä?
        Oletko itse niin täydellinen että sinulla on kanttia? Osaisit edes hävetä.

(Ei tainnut yhden kirjaimen ero häiritä luetun ymmärtämistä muille kuin sinulle?)

Veetuilu on totuuskomission yksinoikeus,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veetuilu on totuuskomission yksinoikeus,

Viiden peukutuksen perusteella sanoisin, et palstalla on 5 ilkeämielistä, pikkusieluista räksyttäjää, aina keksivät jotain kielteistä kommenttia pikku aivoissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viiden peukutuksen perusteella sanoisin, et palstalla on 5 ilkeämielistä, pikkusieluista räksyttäjää, aina keksivät jotain kielteistä kommenttia pikku aivoissaan.

Nyt on jo seitsemän, mut eivät osaa olla hauskoja kuin seinähullut? Tiukkapipoisia vain?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on jo seitsemän, mut eivät osaa olla hauskoja kuin seinähullut? Tiukkapipoisia vain?

Jo 8 tosikkoa osaa veetuilla....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo 8 tosikkoa osaa veetuilla....

Joku sama peukuttaa monta kertaa.....

• Anonyymi

Aamulla olis saanut nukkua tunnin pidempään mutta kyllä vaan kroppa vanhasta tottumuksesta heräsi samaan aikaan kun ennenkin.

Talon pihatalkoot oli eilen ja nyt on jo taas puiden lehtiä nurmikolla saman verran kun ennen haravointia. Isot vaahterat niitä pudottaa vielä pitkään.

• Alkuiltaa, sain päähäni tehdä karjalanpaistia, nyt odotamme kieli vyön alla, että lihat kypsyisi.

Aika kului siivillä kun aloin maalaamaan siitä johtuu tämä iltaruuan teon viivästyminen.

Sain vihdoin lähes valmiiksi vuosi sitten aloittamani työn.

Sen nimeksi on varmistunut Miniä ja neliapila.

Harrastustoiminta olipa mikä hyvänsä on antoisaa. Lukemisesta on monta aloitusta.

Onko plus 80 -joukossa piirustusta tai maalausta harrastavia, muitakin kuin Hilla ja minä?

• Anonyymi

Minä en voi maalata, kun puuttuu se ateljee.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en voi maalata, kun puuttuu se ateljee.

Onko sinulla pahvia ja erikeepperiä. Aloita niillä, tee maalauspohja. Seuraa Lidlin mainoksia, sieltä löytyy kohtuuhintaisia pensseleitä ja värejä.

Jos sinulla on yksiö, pyhitä yksi nurkka ateljeeksi ja ala taiteilemaan . Niin helppoa se on ; )

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Onko sinulla pahvia ja erikeepperiä. Aloita niillä, tee maalauspohja. Seuraa Lidlin mainoksia, sieltä löytyy kohtuuhintaisia pensseleitä ja värejä.

Jos sinulla on yksiö, pyhitä yksi nurkka ateljeeksi ja ala taiteilemaan . Niin helppoa se on ; )

Kyllä minulla on ihan oma asunto, voin tehdä mitä haluan missä huoneessa haluan. Ei tarvii puolison lasta häätää huoneestaan sen takia.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minulla on ihan oma asunto, voin tehdä mitä haluan missä huoneessa haluan. Ei tarvii puolison lasta häätää huoneestaan sen takia.

Myöhäisiltaa@

Sinulla on siis uusioperhe, onko miehesi tytär peräkammarityttö?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Myöhäisiltaa@

Sinulla on siis uusioperhe, onko miehesi tytär peräkammarityttö?

Itse sinä korppis noin teit ja siitä täällä kerroit. Oli oikein kuvakin vallatusta huoneesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse sinä korppis noin teit ja siitä täällä kerroit. Oli oikein kuvakin vallatusta huoneesta.

Onko tavarat sinun mielestä ihminen?

nimim. "lukenut palstaa"

• Anonyymi kirjoitti:

Nousuviikkoa@

On ollut keskusteluita ns. kuolinsiivouksista.

Mielipiteitä on myös vaihdettu aikuisten kotoa pois muuttaneiden lasten tavaroiden säilömisistä.

On oltu puolesta ja vastaan.

Sokeritoukistakin on keskusteltu, niitä sikiää sängyn alle sullottujen parerien seassa ja pölyssä.

Huone joka aiheuttaa terveysriskejä on siivottava. Toisen ihmisen esineisiin, julisteisiin tai valokuviin en koske en siivoa. Olisiko mielestäsi pitänyt?

Nyt huone on raikas siisti ja helppohoitoinen. Ainoastaan huoneen vaatekaapissa on laatikoita joiden odotan häviävän.

Lopeta jo tyhmät huomauttelusi ei niistä heijastu muu kuin....se siitä.

• korpikirjailija kirjoitti:

Nousuviikkoa@

On ollut keskusteluita ns. kuolinsiivouksista.

Mielipiteitä on myös vaihdettu aikuisten kotoa pois muuttaneiden lasten tavaroiden säilömisistä.

On oltu puolesta ja vastaan.

Sokeritoukistakin on keskusteltu, niitä sikiää sängyn alle sullottujen parerien seassa ja pölyssä.

Huone joka aiheuttaa terveysriskejä on siivottava. Toisen ihmisen esineisiin, julisteisiin tai valokuviin en koske en siivoa. Olisiko mielestäsi pitänyt?

Nyt huone on raikas siisti ja helppohoitoinen. Ainoastaan huoneen vaatekaapissa on laatikoita joiden odotan häviävän.

Lopeta jo tyhmät huomauttelusi ei niistä heijastu muu kuin....se siitä.

Lähden kohta talvirenkaitten vaihtoon.

Vielä tuohon edelliseen viestiin lisään, "ateljeehuoneellani" on monta nimeä.
        Juuri nyt kuivaushuone, pestyille vaatteille. Jouluna vierashuone kauempaa tuleville jouluvieraille ja lisäksi läpikulkuhuone takapihalle ; ))

• Anonyymi

Lähden kohta talvirenkaitten vaihtoon.

Vielä tuohon edelliseen viestiin lisään, "ateljeehuoneellani" on monta nimeä.
        Juuri nyt kuivaushuone, pestyille vaatteille. Jouluna vierashuone kauempaa tuleville jouluvieraille ja lisäksi läpikulkuhuone takapihalle ; ))

Demellä myrkkysopankeitto on erikoisalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis kuittaa ; )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hillankin sopat muistaa ylistää moneen kertaan , kun Hilla keksi niin mullistavan jutun kuin jauhelihan lisäämisen soppaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Hillankin sopat muistaa ylistää moneen kertaan , kun Hilla keksi niin mullistavan jutun kuin jauhelihan lisäämisen soppaan.

Entä nämä Valamon reissut ja pahoittelut Varkauden ohiajoista, ei se eka kerta ole, että laistaa face to face tapaamisen mm. sukujuhliin vedoten.

• Anonyymi

Entä nämä Valamon reissut ja pahoittelut Varkauden ohiajoista, ei se eka kerta ole, että laistaa face to face tapaamisen mm. sukujuhliin vedoten.

Ai sinä tiedät heidän sopineen tapaamisesta face to face?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienosti osaat poimia Demen tekstejä Korppikselle. Kyllä hänen kateutensa kasvaa Demen ja Hillan ystävyyden takia.

Mukavaa ulkopuolisen seurata miten höynähtää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai sinä tiedät heidän sopineen tapaamisesta face to face?

Ei kun minä sovin tapaamisen Demen kanssa joskus kauan sitten kun olimme kirjeenvaihdossa keskenämme. Lyhyellä varotusajalla tuli sukujuhlat esteeksi tapaamiseen.

• Illan korvaa@

Talvirenkaat vaihdettu, kiirettä oli ja tunteroinen siinä odotellessa meni.

Ikävä välikohtaus kiikkituolissa, mutta vahvisti näkemystäni "jengin" toimintamallista.

Iso D laukaisee lähtövihjeen, tietäen reaktioni.
      Anojen peukutus alkaa, mitään suurta hyökkäystä ei onneksi tullut, vain yksi ymmärtämätön ja lukutaidoton kohdisti konfliktin syyn ulospotkituille tunkeutujille.

Katsotaan huomisen aamun avauksen jälkeen kenelle kumarretaan ja kenelle pyllistetään.

• Anonyymi

Pyöriikö sekin ketju vain sinun napasi ympärillä? Pitääkö jopa nauraessaan varoa, ettei pyllistä kohti korpea? Pysy omassa ketjussasi niin Hillan ketjuun kirjoittajat voi hengittää vapaasti.

• Anonyymi

Ketä on peukutettu D:n vihjeestä?
        Aiotko ihan totta nyt syyttää Hillaa siitä, että anot ovat peukuttaneet jotain?
        Mene itseesi Korppis ja jätä Hilla rauhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä on peukutettu D:n vihjeestä?
        Aiotko ihan totta nyt syyttää Hillaa siitä, että anot ovat peukuttaneet jotain?
        Mene itseesi Korppis ja jätä Hilla rauhaan.

Sinäkin voisit jättää Korppiksen rauhaan. Vai olisikohan sinulla sitten mitään tänne kirjoitettavaakaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin voisit jättää Korppiksen rauhaan. Vai olisikohan sinulla sitten mitään tänne kirjoitettavaakaan..

Jätä sinä minut rauhaan!
        Minulla on oikeus kysyä Korppikselta ketä D on ohjannut peukuttamaan ja jos Korppis vielä kostaa anojen peukutukset Hillalle!

Vai tiedätkö sinä ano 21:41:46 nuo peukutukset, oletko niin kylmä?

• Anonyymi

Minun olen sinun puolellasi ❤️

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun olen sinun puolellasi ❤️

kylmätotuus

Miksi pitää lietsoa tätä puolesta/ vastaan sotaa?
        Noita peukkuja voi laittaa kuka vaan miten monta tahanss, ei kai kenenkään hyvinvointi ole peukuista kiinni? Näyttää kuitenkin olevan. Säälittävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitää lietsoa tätä puolesta/ vastaan sotaa?
        Noita peukkuja voi laittaa kuka vaan miten monta tahanss, ei kai kenenkään hyvinvointi ole peukuista kiinni? Näyttää kuitenkin olevan. Säälittävää.

Totuuskomission jäsenet ovat nyt tosi kateellisia peukuista. Ilmeisesti kirjanpitoa kuinka monta kukakin saa. Se vielä heitä harmittaa suuresti, kun anot saa peukuttaa. Ano on heille mörkö 👾

Tässä vähän peukkuja, ottakaa kenellä peukkuvajetta on 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Allekirjoitan edellisen.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Allekirjoitan edellisen.

kylmätotuus

Ei olisi tarvinnut, kyllä sinut tunnistetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Pyöriikö sekin ketju vain sinun napasi ympärillä? Pitääkö jopa nauraessaan varoa, ettei pyllistä kohti korpea? Pysy omassa ketjussasi niin Hillan ketjuun kirjoittajat voi hengittää vapaasti.

Aloitan sinusta@

Olen huomannut, että pyörii. En ole huomannut sinun kommentteja arjen touhuista Hillan ketjussa. Olen pahoillani jos koet hengenahdistusta ajatustasollasikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Jätä sinä minut rauhaan!
        Minulla on oikeus kysyä Korppikselta ketä D on ohjannut peukuttamaan ja jos Korppis vielä kostaa anojen peukutukset Hillalle!

Vai tiedätkö sinä ano 21:41:46 nuo peukutukset, oletko niin kylmä?

Kostan Hillalle Demen mokat, Niinkö?

Ei ymmärrä.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuuskomission jäsenet ovat nyt tosi kateellisia peukuista. Ilmeisesti kirjanpitoa kuinka monta kukakin saa. Se vielä heitä harmittaa suuresti, kun anot saa peukuttaa. Ano on heille mörkö 👾

Tässä vähän peukkuja, ottakaa kenellä peukkuvajetta on 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Kymmenen peukutustako uskot herättävän kateuteni, älä unta nää. Eräällä toisella kirjoitusalustalla saan joka päivä enempi kuin kymmenen peukutusta ja ne ovat eri ihmisiltä.

• Anonyymi

Kymmenen peukutustako uskot herättävän kateuteni, älä unta nää. Eräällä toisella kirjoitusalustalla saan joka päivä enempi kuin kymmenen peukutusta ja ne ovat eri ihmisiltä.

On se kumma kun pitää vielä tännekkin tulla vinkumaan peukutuksista. Taitaa olla tosielämässä puute hyvästä palautteesta ja luonnollisesta ihmisten välisestä kanssakäymisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

On se kumma kun pitää vielä tännekkin tulla vinkumaan peukutuksista. Taitaa olla tosielämässä puute hyvästä palautteesta ja luonnollisesta ihmisten välisestä kanssakäymisestä.

Iltaa@

Peukutukset ovat olleet viimepäivinä hyvin suosittuja. Jos moitteena minulle kirjoitit niin sinulla on väärä osoite.

Peukutus on neutraalia hyväksyntää Huudahdukset.. ihana olet..
        ruusujen kera lapsellista ja nöyrästi osaa ottaminen myötäelämistä kun elämä on raskasta, ei ilon häivää.

Täällähän empatiaa ei sen oikeassa muodossa esiinny.
        Yliammuntaa esiintyy ja se ei tunnu rehelliseltä. Ironia on suosittua, tykkään tosin käyttää sitäkin.

• Anonyymi

Iltaa@

Peukutukset ovat olleet viimepäivinä hyvin suosittuja. Jos moitteena minulle kirjoitit niin sinulla on väärä osoite.

ruusujen kera lapsellista ja nöyrästi osaa ottaminen myötäelämistä kun elämä on raskasta, ei ilon häivää.

Yliammuntaa esiintyy ja se ei tunnu rehelliseltä. Ironia on suosittua, tykkään tosin käyttää sitäkin.

Milloin olet itse osoittanut empatiaa jotain palstan kirjoittajaa kohtaan? Yleensä puhut vain itsestäsi ja omista sairauksista/leikkauksista.

Ksteus saa jonkun toisen saaman kehun näyttämään yliammutulta. Kun saan livessä ruusuja ja kehuja, ne ovat täydestä sydämestä. Miksei täälläkin?

• Anonyymi kirjoitti:

Milloin olet itse osoittanut empatiaa jotain palstan kirjoittajaa kohtaan? Yleensä puhut vain itsestäsi ja omista sairauksista/leikkauksista.

Ksteus saa jonkun toisen saaman kehun näyttämään yliammutulta. Kun saan livessä ruusuja ja kehuja, ne ovat täydestä sydämestä. Miksei täälläkin?

Mitä tunteita koet muita palstalaisia kohtaan, heitä, jotka kertovat terveydestään ja toimintakyvyn muutoksista?
        Mitä he hakevat surkuttelemalla ja vähättelemällä ihmisarvoaan. ? Ovatko he empatiasi kohteita?

En valita. Olen hyväosainen, mitään ei puutu, saan huolenpitoa ja lämpöä livessä läheisiltäni, ne ovat aitoja.

Kokemukseni palstalaisista vaihtelevat. Osa on pitkän ajan kavereita muuallakin kuin tällä alustalla, joten tiedän heidän olevan rehellisiä.

Osa on halunnut tulla iholleni ja onkia lisätietoja joita vääristelevät omilla tulkinnoillaan.

Jos uskot kukkasten aitouteen suomi24 sivustoilla se on sinun käsitys aidosta ja rehellisestä kirjoittajasta. Minä en usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä unta näe. Noin hauskaa tyyppi on pidettävä palstalla vaikka huomiota antamalla.

• Anonyymi

Kostan Hillalle Demen mokat, Niinkö?

Ei ymmärrä.

Viimeiseksi lankesit anon "kestoriisiin ja naakkaan".

Olet niin helppo, lankeat aina.

• Anonyymi

Kyllä se kateutta on kun niihin peukkuihin tartuit.

Todistit sen vielä lapsellisuudella :

"Eräällä toisella kirjoitusalustalla saan joka päivä enempi kuin kymmenen peukutusta ja ne ovat eri ihmisiltä."

Tuohan on kateuden oppikirjaan verrattava:
        "Meidän äitipä on parempi kuin teidän äiti".

• Anonyymi

Iltaa@

Lankeat aina :)

• Anonyymi

Montako avausta teet tunnissa?

Ketjusi pyörii napasi ympärillä, ei taida olla muilla samaa määrää yhteensäkään kommentteja tässä ketjuissa, kuin sinulla itselläsi.

Oletteko keskustelleet, väitelleet vai puolustelleet?
        Taitaa olla ainoat ystäväsi ne pari rajojen takaa.

Ja Hillaan sinä katsot kateellisena, mutta tuskin hän seuraasi kaipaakaan.
        Hän osaa olla hienovarainen ja sallii tönimisesi kuin hienon ihmisen tapa onkin.

Menestystä valitsemallasi polulla.

• Anonyymi

Mitä tunteita koet muita palstalaisia kohtaan, heitä, jotka kertovat terveydestään ja toimintakyvyn muutoksista?
        Mitä he hakevat surkuttelemalla ja vähättelemällä ihmisarvoaan. ? Ovatko he empatiasi kohteita?

En valita. Olen hyväosainen, mitään ei puutu, saan huolenpitoa ja lämpöä livessä läheisiltäni, ne ovat aitoja.

Kokemukseni palstalaisista vaihtelevat. Osa on pitkän ajan kavereita muuallakin kuin tällä alustalla, joten tiedän heidän olevan rehellisiä.

Osa on halunnut tulla iholleni ja onkia lisätietoja joita vääristelevät omilla tulkinnoillaan.

Jos uskot kukkasten aitouteen suomi24 sivustoilla se on sinun käsitys aidosta ja rehellisestä kirjoittajasta. Minä en usko.

Kiitos Korppis!
        Ketjusi on osittain hauskaa, mutta ennalta arvattavan reagointisi takia jopa puuduttavaa luettavaa.

No, alensin vain itsesi tasollesi.

Nyt on lähdettävä kauppahalliin tuoreen kalan ostoksille. Laitahan tekstiä taas luettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeiseksi lankesit anon "kestoriisiin ja naakkaan".

Olet niin helppo, lankeat aina.

Huomenta Korvesta@

Aamuvirkku olet ollut. Kirjoitit lankeavani aina vastaamaan provoihisi. Kyllä vastaan se on totta, mutta todistaa, että kirjoitat ja lisäät kukkasia ja sydämiä epärehellisin tarkoitusperin.

Vahvistavat siten havantojani.
        Ei voi luottaa, ei sanoihin eikä ruusuihin. Liekö ollut kylmätotuus nimimerkillä varastettu sydän emoij sinun lähettämä ;D

Ei minua haittaa täkynne, tämä on keskustelupalsta, mikä sen kivempaa kuin kirjoitella niitä näitä. Koska en ole kukaan muu kuin minä itse niin kerron vaikka tekemästäni hernesopasta pavuilla höystettynä. Katsoin illalla Alone ohjelmaa, ymmärtänet, että luonnossa tärkein päivän työ on löytää raaka-aineet ruokaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta Korvesta@

Aamuvirkku olet ollut. Kirjoitit lankeavani aina vastaamaan provoihisi. Kyllä vastaan se on totta, mutta todistaa, että kirjoitat ja lisäät kukkasia ja sydämiä epärehellisin tarkoitusperin.

Ei voi luottaa, ei sanoihin eikä ruusuihin. Liekö ollut kylmätotuus nimimerkillä varastettu sydän emoij sinun lähettämä ;D

Ei minua haittaa täkynne, tämä on keskustelupalsta, mikä sen kivempaa kuin kirjoitella niitä näitä. Koska en ole kukaan muu kuin minä itse niin kerron vaikka tekemästäni hernesopasta pavuilla höystettynä. Katsoin illalla Alone ohjelmaa, ymmärtänet, että luonnossa tärkein päivän työ on löytää raaka-aineet ruokaan.

Rekkaus ei pysy, no, tekstini tunnet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta Korvesta@

Korppis`!

"kuin minä itse niin kerron vaikka tekemästäni hernesopasta pavuilla höystettynä. Katsoin illalla Alone ohjelmaa, ymmärtänet, että luonnossa tärkein päivän työ on löytää raaka-aineet ruokaan."

Löydätkö sinä pihaltasi edes herneitä, saati papuja soppaasi? Minulla on aina, joko ylikypsä siankylki tai savustettu sianpotka.

Porkkanaa en ole koskaan laittanut, mutta nyt olen laittanut linssejä samaan soppaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis`!

"kuin minä itse niin kerron vaikka tekemästäni hernesopasta pavuilla höystettynä. Katsoin illalla Alone ohjelmaa, ymmärtänet, että luonnossa tärkein päivän työ on löytää raaka-aineet ruokaan."

Löydätkö sinä pihaltasi edes herneitä, saati papuja soppaasi? Minulla on aina, joko ylikypsä siankylki tai savustettu sianpotka.

Porkkanaa en ole koskaan laittanut, mutta nyt olen laittanut linssejä samaan soppaan,

Minusta tämä oli hauskin:

"ymmärtänet, että luonnossa tärkein päivän työ on löytää raaka-aineet ruokaan."

Mitä hän mahtaa muiden kuvittelevan tarvitsevan luonnossa selviytyäkseen?
        Hienoa, että hän oivalsi ihan itse tuon ruokapuolen.
        Mitenhän mahtaa olla, tarvitaanko suojaa, tulta ja lämpöä selviytymiseen jo pakkasen puolelle menneissä olosuhteissa ja villieläinten varalta. Vähän johdattelin.

• Anonyymi kirjoitti:

Korppis`!

Kaupan tuoreosastolta vihannes-ja juurestarpeeni kerään. Sianpotkia en osta, pekonia joskus paistan tai lisään uunivuokaan.

Mitä sinulle kuuluu kristiina?

• Anonyymi

Kyllä kylmätotuus on ollut tänään suosittu nimimerkki.

Yksi kylmätotuus on laittanut sinulle oikein sydämen, mutta hänen suomen kielensä on heikoissa kantimissa.

Toinen kylmätotuus antaa sinulle tukeaan, muttei osaa keksiä itselleen nimimerkistäni erottuvaa nimmaria.

Lapsiksi ovat muuttuneet jälleen.

Minä tiällä vua hyvvee yötä toevottelen sinulle sinne Korpee! Enempöö en nyt kirjuta, ku rupes väsyttämmää ihteennii.

kylmätotuus

• On ala arvoista käyttää toisen nimimerkkiä-väärin.

Valhekomission manipulointi on ikävä kyllä mennyt rivienvälistä lukutaidottomissa läpi.

Mutta eteenpäin, kohti Kekrin viettoon

• Anonyymi

Kekripukin polttoon tosiaan tuntuu kesämökkikausi päättyvän. Meilläkin Nuasen mökki on jo talviteloilla vaikka mieli vielä sinne halajaa.

Kaupunkikoti on talven koti ja hyvä niin; kaikki lähellä ja arki sujuu Kajaanissa todella lutvikkaasti ja rennosti - ei ole kiire mihinkään ja asiat silti hoituu

Talvi menee hissunkissun puuhastellessa ja ystävien kanssa kaikkea kivaa touhutessa. Puolison kainolossakin viihdyn.

Lonkka se vaivaa minuakin mutta toistaiseksi mennään vielä "tarvittaessa kipulääkkeellä"

• Olen myös jättämässä talviteloille mökkini.
        Viime viikon saunominen Nuaksen( kuten sanotaan) rannalla oli nautinto. Vielä joku päivä käyn laskemassa vedet pois saunan vesisäilöistä.

Kipulääkkeillä olen syystöistä selvinnyt, nyt kun pojatkaan eivät ole ehtineet apuun tulla. Onneksi Kajaanissa on nuorten koulupoikien "yritysrinki", jonka saan apuun raskaimmissa hommissa.

• Anonyymi

Aloituksessa mainitaan Ifolor-kirja. Itsekin olen väsännyt Ifolorilla aina vuosikirjan tekemisistäni. Joskus teetättänyt kuvista joulukortteja. Myös pieniä tauluja, mm. toissakesäiseltä matkaltani Viroon: utelias, hiidenmaalainen lehmälauma. Heitä oli varmaan 40.

• Anonyymi

Ai lehmätkin on jo "he" ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitan monesti myös eläimistä "hän" ja "he". Koen heidät niin ihmisen kaltaisesti kokevina ja tuntevina, monesti suorastaan ihmistä korkeampinakin olentoina. Eivät ole syntiin langenneita, vaan puhdassieluisia, rakastettavia.

• Anonyymi

Huomenta Korvesta@

Avasin kännykän ja huomasin uuden viestin. Ifolor tilaukseni tulee tänään kotiovelleni. Olen siis tilannut kuvakirjan seka kortteja.

Mielenkiinnolla odotan, viimeksi kun teetätin kuvakirjan tykkäsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Heitä ei olisi, niin ei olisi maitoa eikä naudan sisäfilettä!
        T. Vuokkotäti Keuruulta.

• Anonyymi

matalan torpan tyytö....

• Anonyymi

Tulkaa tänne Ploma ja Kylmis, niin ruoditaan perusteellisesti kaikki toiset.

Korppis kutsuu

• Anonyymi

Täällä olisi kiva aloitus, joten hopihopi tänne!

• Iltapäivää@

Kesämökkini alkaa olla talvikunnossa.
      Pari päivää on kulunut mökillä, onneksi molempina päivinä on ollut ihana aurinkoinen sää. Eilen pihakalusteita pressujen alle suojaan. Tänään saunan kiukaan vesisäiliön ja vesien tyhjennys, pirtin lakaisu, sähköjen sammutus ja munkkikahvit urakan lopuksi.

Kyllä minä vielä jotain saan aikaseksi, mutta varovainen pitää olla, joka askel on ennakoitava.

Kiva kun nostit tämän positiivisuutta korostavan aloitukseni. Kerro mitä olet saanut aikaseksi.

Poskia polttaa, huilailen ennen päivällisen vaimistusta.

• No mitä minä, kun ei ole muuta kuin oleskelua ja pientä liikuntaa rollaattorin kanssa joskus kaupassa.

Tänään oli kuitenkin ihana yllätys, kun lapseni toikin ruoka ja pullon valkkaria, jota nyt siemailen.

Kuinka sinun leikkaus onnistui omasta mielestäsi, koska tuntuu että se ei mennyt hyvin?

Siskollani on ollut noita lonkkienkorjauksia, koska hänkin on jotenkin , no olkoon tämä toisten asioiden kertomus.

• Kristiina23 kirjoitti:

No mitä minä, kun ei ole muuta kuin oleskelua ja pientä liikuntaa rollaattorin kanssa joskus kaupassa.

Tänään oli kuitenkin ihana yllätys, kun lapseni toikin ruoka ja pullon valkkaria, jota nyt siemailen.

Kuinka sinun leikkaus onnistui omasta mielestäsi, koska tuntuu että se ei mennyt hyvin?

Siskollani on ollut noita lonkkienkorjauksia, koska hänkin on jotenkin , no olkoon tämä toisten asioiden kertomus.

Iltaa Kristiina@

20.11 pitäisi tavata kirurgi ja saada tilannekatsaus hänen näkemänä. Itse olen valmis neljänteen leikkaukseen jos se suoritetaan muualla kuin KAKS.ssa esim. OYKS.ssa.

Liikkuminen sujuu hyvin, autoni on uudehko automaattivaihteinen joten pääsen Alkoon hakemaan viinipulloni. Jotta siellä ei tarviisi alvariinsa käydä ostan litran pullon kerrallaan.

Vammainen olen, mutta toivon pystyväni vielä ilman kyynärsauvoja kävelemään.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Iltaa Kristiina@

20.11 pitäisi tavata kirurgi ja saada tilannekatsaus hänen näkemänä. Itse olen valmis neljänteen leikkaukseen jos se suoritetaan muualla kuin KAKS.ssa esim. OYKS.ssa.

Liikkuminen sujuu hyvin, autoni on uudehko automaattivaihteinen joten pääsen Alkoon hakemaan viinipulloni. Jotta siellä ei tarviisi alvariinsa käydä ostan litran pullon kerrallaan.

Vammainen olen, mutta toivon pystyväni vielä ilman kyynärsauvoja kävelemään.

Mene yksityiselle, kun sinun miehelläsi on varoja, niistähän naimakauppa usein saa alkunsa!

• Anonyymi kirjoitti:

Mene yksityiselle, kun sinun miehelläsi on varoja, niistähän naimakauppa usein saa alkunsa!

Naimakauppa on saanut alkunsa lonkkaleikkauksesta koskan mieheni varakas, niinkö ; ))

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Naimakauppa on saanut alkunsa lonkkaleikkauksesta koskan mieheni varakas, niinkö ; ))

Ei vaikuta kovin varakkaalta asua kainuussa vanhassa rivitalon pätkässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vaikuta kovin varakkaalta asua kainuussa vanhassa rivitalon pätkässä.

Ei niin, olet oikeassa. En ole varakas.

En tiedä mitä yksityisellä puolen lonkkien pieleen menneet korjausleikkaukset maksavat, mutta katsotaan jos yleisen puolen toimet eivät tuota tulosta on minun turvauduttava yksityiselle puolelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tänään 11.11. tulee 19-vuotta kun kihlauduimme mieheni mökillä Sotkamon vaarojen keskellä.

• Anonyymi

Tänään 11.11. tulee 19-vuotta kun kihlauduimme mieheni mökillä Sotkamon vaarojen keskellä.

Me kihlauduimme Suomenlinnassa 62
        v sitten vappuna ?” ja
        vihittiin jo juhannuksena🩷🩷
        .

• Anonyymi kirjoitti:

Me kihlauduimme Suomenlinnassa 62
        v sitten vappuna ?” ja
        vihittiin jo juhannuksena🩷🩷
        .

Onnea pitkälle liitollenne.

• Anonyymi

Ja sitten 19 vuoden päästä menette naimisiin, ja eroatte 19 vuoden naimakaupan jälkeen?
        T. Bertil.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten 19 vuoden päästä menette naimisiin, ja eroatte 19 vuoden naimakaupan jälkeen?
        T. Bertil.

Hei haloo, sulho on jo yli 90.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. Bertil.

Naimakauppa, mitä myydän, millä maksetaan?

• Anonyymi kirjoitti:

T. Bertil.

Iltapäivää@

Facen muistot osiossa tulee päivittäin vanhoja postauksia. Ne kertoivat tänään, että 10-vuotta sitten vietimme kihlautumisen merkkipäivää Italiassa, 6-vuotta sitten Thaimaassa.

Tänään tunnen kiitollisuutta näistä yhteisistä vuosistamme.

• Anonyymi

Iltapäivää@

Facen muistot osiossa tulee päivittäin vanhoja postauksia. Ne kertoivat tänään, että 10-vuotta sitten vietimme kihlautumisen merkkipäivää Italiassa, 6-vuotta sitten Thaimaassa.

Tänään tunnen kiitollisuutta näistä yhteisistä vuosistamme.

Pitikö nuo thaimaat ja italiat taas vetää tähän? Jos kiitollisuus painottuu tuollaiseen ulkoiseen pintaliitoon ja vasta vanhalla iällä. , on tosi vähän aihetta kiitollisuuteen .Yhteine elämän rakentaminen puuttuu. Sulle kävi noin, onhan se vähän säälittävää.

• korppis kirjoitti:

Ei niin, olet oikeassa. En ole varakas.

En tiedä mitä yksityisellä puolen lonkkien pieleen menneet korjausleikkaukset maksavat, mutta katsotaan jos yleisen puolen toimet eivät tuota tulosta on minun turvauduttava yksityiselle puolelle.

Oletko ottanut yhteyttä potilasasiamieheen, jos sinulle julkislla puolella tehdyssä leikkauksessa on tapahtunut virhe?

• kylmätotuus kirjoitti:

Oletko ottanut yhteyttä potilasasiamieheen, jos sinulle julkislla puolella tehdyssä leikkauksessa on tapahtunut virhe?

Myöhäisiltaa Kylmis@

Olen ollut yhteydessä potilasasiamieheen. Jäimme odottamaan ortopedin arvioita jatkohoidosta. Aika oli jo viimekuussa, mutta peruttiin. Ensi torstaille on uusi aika.

Keskusyelin ystävättäreni kanssa sementoinnista tekonivelleikkausten yhteydessä (hän on kirurgian sairaanhoitaja)
        Sain käsityksen, että jos siihen vaihtoehtoon mentäisiin se voisi johtaa nykyisen tekonivelen poistoon ja uuden sementointiin sopivan nivelen vaihtoon. No, katsotaan ensiviikolla mitä ortopedi ehdottaa.

• Anonyymi

Pimeys vallitsee, yöllä satanut ensilumi.

• Anonyymi

Huomenta@

Piti oikein nousta sängystä ja katsoa ikkunasta onko lunta tullut, ei lunta, mutta maa on valkeassa kuurassa. Missä tuli ensilumi?

Herään aikaisin jos pitää hoitaa asioita sillä puhelimella ja netin välityksellähän kaikki palvelut pääsääntöisesti toimivat. Ensin soitat palvelun tarjoalle ja saat toimintaohjeet miten täytät haku ym. kaavakkeita netissä. Onhan nettiasioinnissa hyviä puoliakin, oppii ajan tavoille.
        Kun soittaa tarkasti kello 8.00 pääsee heti läpi.
        Iltapäivällä jonotusta linjoilla.

No, tästä se päivä lähtee.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Piti oikein nousta sängystä ja katsoa ikkunasta onko lunta tullut, ei lunta, mutta maa on valkeassa kuurassa. Missä tuli ensilumi?

Herään aikaisin jos pitää hoitaa asioita sillä puhelimella ja netin välityksellähän kaikki palvelut pääsääntöisesti toimivat. Ensin soitat palvelun tarjoalle ja saat toimintaohjeet miten täytät haku ym. kaavakkeita netissä. Onhan nettiasioinnissa hyviä puoliakin, oppii ajan tavoille.
        Kun soittaa tarkasti kello 8.00 pääsee heti läpi.
        Iltapäivällä jonotusta linjoilla.

No, tästä se päivä lähtee.

Olen rekisteröitynyt, mutta ei toiminut, toimiiko nyt?

• Anonyymi

Olen rekisteröitynyt, mutta ei toiminut, toimiiko nyt?

Missä juh litte latte Italiassa liittoanne?

• Anonyymi kirjoitti:

Missä juh litte latte Italiassa liittoanne?

Ehtoopäivää@

Roomassa, kiersimme kävellen kaikki turistikohteet, kuten Colosseum, Vatikaanissa näimme itse Paavin ja juhlimme Trasteveren kaupunginosassa idyllisessä ravintolassa varsinaista kihlapäiväämme.

• Anonyymi

Piirit kunnossa

• Huomenta Korvesta@

Illalla satoi kevyttä lunta. Aamun valjetessa takapihan aitojen päältä olivat lumet sulaneet vain maassa oli ohut lumikerros. Nyt +3 lämpöasteita, luvattu lämpenevää, talvi antaa odottaa tuloaan.

Autoon vaihdatin talvirenkaat jo viime viikolla. Eilen laitoin jääpiikit kainalosauvoihin.

Toivon lumipeitettä maahan ja puihin, se katkaisee tämän ikävän harmaan ajanjakson.

Muistelimme eilen yhteistä tietämme jota olemme kohta 20-vuotta kulkeneet. Hyvä tie se on ollut ja jatkuu rauhallisesti toinen toisistamme huolehtien.

Joulukin jo käynyt mielissä. Olen ostanut jo yhden joululahjan.

Tänään taidepiiri ja Gasa-työni valmistuu.

Kivaa pikkulauantaita.

• Anonyymi

Eiköhän kaikki pariskunat toisistaan huolta pidä. Todella onnellisen elämän saaneet saavat muistella sitä 60 vuoden ajalta. Ja on paljon yhteistä jälkikasvua. Ei tarvitse erikseen muisteluksia järjestää eikä palstoilla ilmoitella,.

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän kaikki pariskunat toisistaan huolta pidä. Todella onnellisen elämän saaneet saavat muistella sitä 60 vuoden ajalta. Ja on paljon yhteistä jälkikasvua. Ei tarvitse erikseen muisteluksia järjestää eikä palstoilla ilmoitella,.

Kun luen palstaa keskistelun aiheet ovat erilaisia, yksi yhteinen aihe on muisteleminen.

Parisuhteita on monenlaisia, ei yhtään samanlaista. Sinkkuketju kertoo vertailua ennen ja nyt.

Muistan minäkin tapahtumia 60-vuotta sitten, mutta pakko myöntää paljon on jäänyt unholaan. Yllätyn joskus kun luen sen aikaisia päiväkirjoja, että noinko se menikin.

Jälkikasvumme elävät omaa elämäänsä niin meidän kuin sinunkin. He rakentelevat omia muistojaan.

Usein median haastatteluissa käy ilmi, että haastateltava olisi halunnut tietää vahempiensa menneisyydestä, mutta vanhemmat vaikenivat.

Lastemme ei tarvitse olla huolissaan meistä he tietävät, että me huolehdimme toisistamme, Heillä on tilannekuva meidän hyvinvoinnista.

Palstalla kirjoitetaan anoina näistäkin asioista.
        Kirjoittaminen on kuten Hillakin kertoi terapeuttista. Rekisteröityjen kirjoituksia seurataan, anot kirjoittavat nimettöminä samoista asioista.

Eikö ?

• Anonyymi

Minun jälkikasvua meni Rukalle muka laskettelemaan, mutta kun katselin netistä kuvia niin oli kovin lumetonta ja märkää. Levillä olisi sentään ladut kunnossa ja äsken -5 pakkasta.

Niin on kyllä Hämeessäkin vettä satanut koko yön ja aamun.

• Anonyymi

Eilen illalla alkoi tuulinen vesisade, ja nyt tulee räntää, muutama aste plussaa Pohjanmaalla. Hiihtolatu avattiin lehti kertoo, ja heti oli käytössä, 850m pitkä, itse en ole hiihtänyt vuosikymmeniin enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilen illalla alkoi tuulinen vesisade, ja nyt tulee räntää, muutama aste plussaa Pohjanmaalla. Hiihtolatu avattiin lehti kertoo, ja heti oli käytössä, 850m pitkä, itse en ole hiihtänyt vuosikymmeniin enää.

Minun esikoinen on juuri hiihtämässä Itävallassa ja kuopus vesihiihtämässä Bahamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun esikoinen on juuri hiihtämässä Itävallassa ja kuopus vesihiihtämässä Bahamalla.

Suksi sinäkin järveen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suksi sinäkin järveen.

voin suksiakkin, on oma rantatila.

• Anonyymi kirjoitti:

Torstaita@

Vettä sataa, lumihuurre sulanut + 6C.
        Ruman harmaata ja märkää, no, en halaja vielä hiihtämään. Sitten kun pysyn pystyssä suksilla, ostan sukset, sauvat ja monot viimeisen päälle uudet. Vanhat 70-luvulta mukana kulkeneet vein kierrätykseen syksyllä kun
        varastoa tyhjennettiin. Hiihdin niillä vielä joku vuosi sitten.

• Olen ollut KYS:n kaihileikkausjonossa ja odottanut leikkaukseen pääsyä kuin kuuta nousevaa.

Tänä aamuna soitin KYSiin hoidonsuunnittelijalle kysyäkseni, milloin pääsisin leikkaukseen. Hän totesi, että jono on pitkä ja lupasi ilmoittaa, jos tulisi peruutusaika.
      Juttelimme siinä jonkin aikaa ja sitten hän huomasi jonkun peruneen aikansa ensi maanantailta ja kysyi pääsisinkö tulemaan silloin leikkaukseen. Sanoin, että kyllä pääsen ja tulen vaikka kävellen.

Kerrankin soitin kreivinaikaan ja nyt on valoa näkyvissä.
      Toinen hyvä asia on, ettei kukaan enää pysty leikkimään nimmarillani. Se mahtaa olla leikkijälle traumaattinen ylläri.

• Anonyymi

Uskotko olleessi tärkeä palstan ylläpitäjä?
        Sana mitä nikkiä

• Anonyymi

Et sitten löytänyt mitään muuta nimimerkkiä, jonka rekisteröit. Köyhä on mielesi.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten löytänyt mitään muuta nimimerkkiä, jonka rekisteröit. Köyhä on mielesi.

kylmätotuus

Ihan yhtä turhia ovat nuo kylmätotuus-nimimerkit, on sitten sininen tai musta.

• Unelmia@

Hilla kirjoitti ketjussaan unelmista.

Sain toissapäivänä vahvan tunteen, että kun saan pankin vaihdon kuntoon aloitan lainaneuvottelut.

Unelma, jota olen kauan kantanut ja toivon sen toteutuvan. Se unelma olisi menneiden vuosien kokemusten jatkumo pojilleni heidän lapsuusajoita.

Se on uuden talviasuttavan kaikin mukavuuksin varustetun mökin rakennuttaminen rantatontilleni.

Esikoinen vuokrasi mökin viime jouluna joulunviettoon, hiihtolatujen läheisyydesta Sotkamosta.
        Samoin suunnitelmissaan tänäkin jouluna.

Mökki olisi tässä lähellä säästyttäisiin eestakas ajoilta meidän ja miniän vanhempien vierraillessa toistemme luona. Nuasjärven ladut ja läheiset hiihtoreitit olisivat myös vieressä.

Kuopuskin retkeilee paljon saisi kiinnepisteen lapsuuden maisemiin.

Unelmani on kaunis, jos luoja suo.

Onnea kaihileikkaukseen. Kaihileikkaus palautti haukkanäköni takaisin; ))

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Unelmia@

Sain toissapäivänä vahvan tunteen, että kun saan pankin vaihdon kuntoon aloitan lainaneuvottelut.

Unelma, jota olen kauan kantanut ja toivon sen toteutuvan. Se unelma olisi menneiden vuosien kokemusten jatkumo pojilleni heidän lapsuusajoita.

Se on uuden talviasuttavan kaikin mukavuuksin varustetun mökin rakennuttaminen rantatontilleni.

Esikoinen vuokrasi mökin viime jouluna joulunviettoon, hiihtolatujen läheisyydesta Sotkamosta.

Mökki olisi tässä lähellä säästyttäisiin eestakas ajoilta meidän ja miniän vanhempien vierraillessa toistemme luona. Nuasjärven ladut ja läheiset hiihtoreitit olisivat myös vieressä.

Millä ja missä ajassa aiot maksaa lainan takaisin? Talon rakennus maksaa ainakin 300 000. Millä rahkeilla ylipäätään saat niin paljon lainaa?
        Kyllä meidän nuoret perheet on itse hankkineet mökkinsä ja osakehuoneistonsa. Eivät ole sidottuja mihinkään korven mökkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä ja missä ajassa aiot maksaa lainan takaisin? Talon rakennus maksaa ainakin 300 000. Millä rahkeilla ylipäätään saat niin paljon lainaa?
        Kyllä meidän nuoret perheet on itse hankkineet mökkinsä ja osakehuoneistonsa. Eivät ole sidottuja mihinkään korven mökkiin.

Riippunee siitä kuinka paljon lainaa tarvitsee ja mitkä ovat takuut. Jospa tosiasiassa poikansa sen lainan ottavatkin. Kyllä pankki pitää huolen että sille lainaehdot on edulliset. Pitänee rajata aviomies ulkopuolelle vai hänenkö rahoilla mökki rakennetaan? Ei niin yksinkertaista uusioperheissäkään.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Unelmia@

Minä olen myymässä talviasuttavaa vapaa-ajan asuntoa rantasaunoineen tarpeettomana , kun en itse sitä enää halua käyttää ja lapsilla on omansa lähempänä asuinpaikkojaan.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Unelmia@

Kantsii keskustella nuoren polven kanssa, haluaako he ns tukipaikkaikkaa sinne , vai matkustella siellä sun täällä. Ei sinullakaa niitä vuosia enää niin mahdottoman paljon ole. Jos otat tulla iällä velkaa ,jää se talo ja laina nuorempien kontille.
        Me rakennutettiin viivvitosena omalla rahalla ihana okt just kauniin järven rannalla. Nyt on siellä kuljettu parikymmentä vuotta ja asuttu osan vuotta. Vielä on kuin uusi ! Annettin pojan perheelle ,, voivat myydä pois , sitten kun ei voida siellä kulkea , eli viimeistään vajaan 10 v kuluttua. Ollaan superkiitollisia ,kun on saatu nauttia olosta sielläkin.

• Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

Enhän minä omaa nimimerkkiäni vaihda.

Sinun on enää turha käyttää entistä mustaa nikkiäni. Kirjoita sinisellä kylmätotuus- nikillä, jos taitosi siihen riittää.

• Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

Sinulla on näyttänyt olleen nukahtamisvaikeuksia viime yönä.

Olisit valvoessasi voinut keksiä uuden nikin.

Tiedätkö, että on sääntöjen vastaista käyttää toisen nimimerkkiä?

• Anonyymi
        kylmätotuus kirjoitti:

Enhän minä omaa nimimerkkiäni vaihda.

Sinun on enää turha käyttää entistä mustaa nikkiäni. Kirjoita sinisellä kylmätotuus- nikillä, jos taitosi siihen riittää.

Tarkoitus tuli täytetyksi. Sinä olet rekisteröitynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyvä. Nyt näkee helposti missä ketjussa kirjoittaa. Voi väistää ettei altistu ilkeyksilleen.
        Joten...

• Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyvä. Nyt näkee helposti missä ketjussa kirjoittaa. Voi väistää ettei altistu ilkeyksilleen.
        Joten...

Huomenta@

Näitkö jo että Nojatuoli on siirretty ikkunan eteen kuin Ikean mainoksessa. Sinne nyt kipin kapin olet siellä hyväksytty. Minä en tykkää ilkeilijöistä.

• Anonyymi

Huomenta@

Näitkö jo että Nojatuoli on siirretty ikkunan eteen kuin Ikean mainoksessa. Sinne nyt kipin kapin olet siellä hyväksytty. Minä en tykkää ilkeilijöistä.

Sielläkään ei ilkeiljöistä tykätä, joten korppis pysy vaan omassa ketjussasi. Sitä Hillakin on toivonut.

• Anonyymi kirjoitti:

Sielläkään ei ilkeiljöistä tykätä, joten korppis pysy vaan omassa ketjussasi. Sitä Hillakin on toivonut.

Olen usein pyytänyt todisteita ilkeydestäni Hillan ketjussa, en ole saanut vastauksia.

Olen kyllästynyt perässäroikkujiin menkää pois ja jättäkää minut, ihmisen jota inhoatte ja pidätte arvoanne alempana, itsensä kehujana ja yksinkertaisena,. Pitäkää ajatuksenne mielessänne ja liittykää parempiin ihmisiin.

Olkaat valitut ja parhaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Joten...

Kiireesti kipitit tänne, kun huomasit nikkini.
        Eikö vasen käsi tiedä, mitä oikea kätönen tekee?

• Anonyymi kirjoitti:

Voi herttinen sentään sun kansasi!
        Olit siis niin katkera minulle, kun en vaihtanut nikkiäni ja rekkautunut painostuksesta huolimatta 10 vuotta sitten, mutta sinä pelästyit niin paljon, että rekkauduit oitis uudella nikillä.

Siivousaineet voivat vaingoittaa aivoja, kun niitä joutuu kauan käyttämään.

Minulle ei ole mitään merkitystä, minkä värinen nikkini on, mutta valitettavasti sinä et voi sitä enää käyttää.

• Mekin olemme miettineet mitä tälle talolle tekisimme. Mies haluaa asua tässä ihan loppuun saakka ja kyllähän sekin varmasti onnistuisi, vaikka palvelut ei olekaan nurkan takana, lähimpään kauppaan on 7 km., lähimpään terveyskeskukseen ja apteekkiin n. 15 k. Nykyisin tietenkin voi tilata kaikki palvelut netistä ja kotiinkuljetukset toimivat. Ja onhanse oma piha, oma tupa ja oma tontti jotenkin kiva pitää, niin kauan kuin niitä jaksaa hoitaa ja niin pitkään kun rahat riittää palveluihin.

• Anonyymi

Meillä on naapuri, 86v leskirouva, joka on asunut yksin jo yli kymmenen vuotta hulppeassa omakotitalossa. Näyttää joka päivä käyvän säännöllisen rauhallisen vajaan tunnin lenkin. Bussilla käy kaupungilla. Joka vuosi ostaa palvelut, pihan siistiminen keväälä ja syksyllä, katon tarkistus , ym,ym . Kaitpa niihin satasia menee , mutta tuon ikäisellä ihmisellä on kyllä aina varaa ostaa tuon verran palveluja. Hieno homma. Elää seesteistä ylen rauhaisaa elämää. Sairauksista ei valittele ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on naapuri, 86v leskirouva, joka on asunut yksin jo yli kymmenen vuotta hulppeassa omakotitalossa. Näyttää joka päivä käyvän säännöllisen rauhallisen vajaan tunnin lenkin. Bussilla käy kaupungilla. Joka vuosi ostaa palvelut, pihan siistiminen keväälä ja syksyllä, katon tarkistus , ym,ym . Kaitpa niihin satasia menee , mutta tuon ikäisellä ihmisellä on kyllä aina varaa ostaa tuon verran palveluja. Hieno homma. Elää seesteistä ylen rauhaisaa elämää. Sairauksista ei valittele ikinä.

Mihinkä sitä ihminen kotoaan lähtisikään. Varmasti yhdessä miehen kanssa omistettu ja asuttu talo, täynnä ihania muistoja. Toimii mummolana ja kokoontumispaikkana jälkeläisille. Keskinäisessä testamentissa lesken hallintaan jätetty. Meillä on näin, taitaa olla yleinen tapa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni liian vähän puhutaan siitä, kuinka paljon ikäihmiset osallistuvat yhteiskunnan pystyssä pitämiseen.
        Aina vain kerrotaan kuluista.

Ikäihmiset hoitavat jälkipolvia, auttavat rahallisesti, kuluttavat monella eri sektorilla, juuri esim. palveluja ostaessa.
        Tekevät vapaaehtoistyötä, osallistuvat keräyksiin, pienistäkin varoistaan.
        Jeesaavat ja hoivaavat toisia vanhoja, sukulaisia ja naapureitakin.
        Mielestäni tätäkin puolta voisi huomioida.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Mielestäni liian vähän puhutaan siitä, kuinka paljon ikäihmiset osallistuvat yhteiskunnan pystyssä pitämiseen.
        Aina vain kerrotaan kuluista.

Ikäihmiset hoitavat jälkipolvia, auttavat rahallisesti, kuluttavat monella eri sektorilla, juuri esim. palveluja ostaessa.
        Tekevät vapaaehtoistyötä, osallistuvat keräyksiin, pienistäkin varoistaan.
        Jeesaavat ja hoivaavat toisia vanhoja, sukulaisia ja naapureitakin.
        Mielestäni tätäkin puolta voisi huomioida.

Juuri niin ja me istumme päivisin kahviloissa joka päivä tukemassa yrittäjiä, syöden ja juoden kaikenlaista tarjolla olevaa. On aikaa toimitella tyhjiä ja täysiä!

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin ja me istumme päivisin kahviloissa joka päivä tukemassa yrittäjiä, syöden ja juoden kaikenlaista tarjolla olevaa. On aikaa toimitella tyhjiä ja täysiä!

En kyllä tiedä mitä tarkoittaa toimitella tyhjiä ja täysiä.
        Itse en kahviloissa istu, mutta kerrotaan, että ennenvanhaan maailmaa parannettiin Esson baareissa, joita niitäkään ei enää ole,

Onhan toki hienoa, että on aikaa tukea yrittäjiä.
        Sitä minäkin olen tehnyt. Nimenomaan paikallisten yrittäjien tukemista.
        Kun poikani kanssa rakensimme toista kesämökkiä, sen minkä tarvitsimme ulkopuolista apua, ostimme paikallisilta yrittäjiltä, sen kummemmin hintakilpailutusta tekemättä.
        Nyt saamme apua tarvitessamme heti, joten paikallisen monialayrittäjän käyttäminen auttanut jatkossakin.

• Iltapäivää@

Luin viime keväistä Hillan ketjua. En ole lukenut sitä ennen kokonaisuudessaan.

Olen hyvin kiitollinen kaikille jotka kannustivat minua noina vaikeina aikoina. Suorastaan liikutuin. Kiitos.

Unelmiani kerroin aamupäivän viestissäni ; )

Unelmieni mökki olisi pieni, siinä olisi tupakeittiö, yksi makuuhuone, suihku ja wc.

Olen katsellut valmiiksi koottuja mökkivaihtoehtoja. Vesijohtoverkosto kulkee tonttini edessä olevassa tiensivussa joten sekin olisi helposti saavutettavissa.

Tällaisia unelmia. Lämpimiä kiitollisuuden tunteita teitä aijemmin tunnistettavia kirjoittajia kohtaan, kuten esim. brinkkala sekä vieläkin rekattuina kirjoittavia mm. Hilla ja demeter. Kiitos.

• Jatkoin Hillan kevään ketjun lulemista. On pakko palata kiittämään.

Kiitos tellu, viestisi ja siihen linkitetty musiikki oli kaunein saamani palstapalaute ikään.

No, se siitä.

Laitoin päivälliseksi lohilaatikkoa, kohta syömään.

• Anonyymi

Nytkö vasta tajuat , miten ystävällinen ja huomaavainen D on ollut sinuakin kohtan. Sinä olet häntä kyllä paljon mollannut , haukkunut epärehelliseksi ja manipuloijaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Nytkö vasta tajuat , miten ystävällinen ja huomaavainen D on ollut sinuakin kohtan. Sinä olet häntä kyllä paljon mollannut , haukkunut epärehelliseksi ja manipuloijaksi.

Sovitaanko niin, että pidät huolta omista haukkumisistasi.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sovitaanko niin, että pidät huolta omista haukkumisistasi.

Sinun kanssa sopimiset on yhtä tyhjän kanssa. Se siitä mainostamastasi rehellisyydedtä.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Jatkoin Hillan kevään ketjun lulemista. On pakko palata kiittämään.

Kiitos tellu, viestisi ja siihen linkitetty musiikki oli kaunein saamani palstapalaute ikään.

No, se siitä.

Laitoin päivälliseksi lohilaatikkoa, kohta syömään.

Itselläni on valmisruokana Pirkan lohikiusaus. Ihan hyvää sekin.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan lohikiusaus oli minunkin uuniruokani, sipuliperunoita löysin pakkasesta ei tarvinnut perunoita kuoria ja siivuttaa.
        Lisäsin myös uunijuureksia paistokseen. Hyvää oli; )

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Oikeastaan lohikiusaus oli minunkin uuniruokani, sipuliperunoita löysin pakkasesta ei tarvinnut perunoita kuoria ja siivuttaa.
        Lisäsin myös uunijuureksia paistokseen. Hyvää oli; )

Kun saat rakennuslainan, kerropa täällä millä prosentilla antavat

Annan vinkiksi
        Miljoonaremontti valmistui äsken velattomassa kerrostalossa OP Uusimaan korko 3

Asuntolaina yhdellä sama pankki korko 2,9

Molemmissa siis vakuus hyvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Söisin myös mielelläni useammin lohikiusauksia, mutta niissä on jostain kumman syystä vakiomausteena tilliä, kun syö niin maistuu vain tilli, se on liian vahva mauste, äh!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtäkkinen demen mielistely korppiksen taholta ihmetyttää. Mitä taka-ajatuksena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtäkkinen demen mielistely korppiksen taholta ihmetyttää. Mitä taka-ajatuksena?

Mikä mielistely? Yksi kiitos-sanako on mielistelyä.

Kuinkahan monta kertaa tänäänkin käytin tuota sanaa, kun kävin shoppailemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole kuitenkaan niitä ihmisiä ennen julkisella palstalla panetellut kuten k.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja hillan. Ei ole pitkä aika, kun hilla sai kuulla ettei ole palstan matriarkka ja mitä olikaan. Joku taka-ajatus.

• Anonyymi kirjoitti:

Söisin myös mielelläni useammin lohikiusauksia, mutta niissä on jostain kumman syystä vakiomausteena tilliä, kun syö niin maistuu vain tilli, se on liian vahva mauste, äh!

Miniä ei syö tillillä maustettuja ruokia, joten olen varovainen tillin käytössä. Tilliä voi halutessaan lisätä ei sitä tarvitse tuokiin sekoittaa. Itse tykkään.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Miniä ei syö tillillä maustettuja ruokia, joten olen varovainen tillin käytössä. Tilliä voi halutessaan lisätä ei sitä tarvitse tuokiin sekoittaa. Itse tykkään.

Todella tärkeä tieto palstalle mtä miniä ei syö. Ei taida montaa kertaa vuodessa edes olla pöperöitäsi syömässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiittely arvostelun sijaan ihmetyttää. Ei pelkkä yksi sana. Jostain syystä haluaa päästä taas suosioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Yhtäkkinen demen mielistely korppiksen taholta ihmetyttää. Mitä taka-ajatuksena?"
        Pyytää varmaan takamaan lainaa suunnittelemaansa mökkiin.
        Kuin myös Hillaa, jota nyt liehittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Yhtäkkinen demen mielistely korppiksen taholta ihmetyttää. Mitä taka-ajatuksena?"
        Pyytää varmaan takamaan lainaa suunnittelemaansa mökkiin.
        Kuin myös Hillaa, jota nyt liehittelee.

Päivän paras 😁

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Eineksistä tilliä ei oikein saa pois, toinen vielä kauheampi on jalapeno, kolmas chili. Kartan.

• Lumi on jo peittänyt kukat..., keräsin eilen jäätyneet parvekekukat sisään, odotan josko alkaisivat elpyä. Viimeviikolla sisään nostettu pelargonia alkoi jo kukkimaan.

Se on nyt talvi, lunta maassa, onneksi harmaus on pois.

Mietin mitä tänään ja päätin aloitan nukkemaailan joulutuunauksen. Nostin jo tikkaat komeron viereen jotta yletän kaapin ylähyllyille.

Ylähyllyiltä löytyy nukketalojen tarvikkeita ja joulukoristeita niihin. Usein kun alan tutkimaan laatikoita löydän jopa unohdettuja aarteita.
      Saa nähdä mitä tänään löytyy.

Sunnuntaita ytävällisille kirjoittajille ; )

• Anonyymi

Sunnuntaini on hyvä ja antoisa , et pysty sitä pilaamaan.

• Leppoisaa sunnuntaita sinne "Korpeen" sinulle ja miehellesi. Huomiseksi on meille luvatt ensilumi tai ainakin ensiräntä. Pimeyttä kesyttämään mies ja hänen poikansa ovat viritelleet valoketjuja ja minä tilasin kristallisen kynttiläsarjan , ledvaloilla, joka heijastelee ihania renkaita valkoiselle ikkunalaudalle. Ja makkariin ne miehen kaipaamat revontulet, nyt kuitenkin vain lamppuna joka heijastaa revontulia kattoon.

Kävimme pienellä lenkillä joen rannassa katsastamassa venettä; pitäisi kait kääntää se kohtapuoliin. Ei tullut syyskalalle lähdettyä tänäkään vuonna. Rannan parkki oli täynnä autoja venevaunuja; mökkiläiset luultavasti viimeistä kertaa käymässä mökeillään joen saarilla tänä syksynä, sulkemassa ikkunoita ja ovia ja sulkemassa vesiä. Joki virtasi vielä aivan avoimena, ei edes riitettä rannassa.

Minulla talokaupat menossa Kolumbiassa, tekemässä tuomarille valtakirjaa että saa allekirjoittaa kaikki paperit Seuraan jännityksellä paljonko verottaja ottaa siinä päässä, koska Ruotsin veroprosentit tiedän.

Olen kirjoitellut sukutarinaa, lähinnä muistiinpanoja ja pieniä kohtauksia omasta elämästäni, jotka ovat merkinneet jäämistä tai lähtemistä. Samanaikaisesti kirjoitan isoäidin elämän käännekohtia ja hahmottelen tyttären osuutta. Äidin ja isoäidinosuudet haluankirjoittaa Suomessa, synnyinkodissani. Luulen että pääsen oikeaan vireeseen siellä.Tästä tulee pitkä tarina.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Leppoisaa sunnuntaita sinne "Korpeen" sinulle ja miehellesi. Huomiseksi on meille luvatt ensilumi tai ainakin ensiräntä. Pimeyttä kesyttämään mies ja hänen poikansa ovat viritelleet valoketjuja ja minä tilasin kristallisen kynttiläsarjan , ledvaloilla, joka heijastelee ihania renkaita valkoiselle ikkunalaudalle. Ja makkariin ne miehen kaipaamat revontulet, nyt kuitenkin vain lamppuna joka heijastaa revontulia kattoon.

Kävimme pienellä lenkillä joen rannassa katsastamassa venettä; pitäisi kait kääntää se kohtapuoliin. Ei tullut syyskalalle lähdettyä tänäkään vuonna. Rannan parkki oli täynnä autoja venevaunuja; mökkiläiset luultavasti viimeistä kertaa käymässä mökeillään joen saarilla tänä syksynä, sulkemassa ikkunoita ja ovia ja sulkemassa vesiä. Joki virtasi vielä aivan avoimena, ei edes riitettä rannassa.

Minulla talokaupat menossa Kolumbiassa, tekemässä tuomarille valtakirjaa että saa allekirjoittaa kaikki paperit Seuraan jännityksellä paljonko verottaja ottaa siinä päässä, koska Ruotsin veroprosentit tiedän.

Olen kirjoitellut sukutarinaa, lähinnä muistiinpanoja ja pieniä kohtauksia omasta elämästäni, jotka ovat merkinneet jäämistä tai lähtemistä. Samanaikaisesti kirjoitan isoäidin elämän käännekohtia ja hahmottelen tyttären osuutta. Äidin ja isoäidinosuudet haluankirjoittaa Suomessa, synnyinkodissani. Luulen että pääsen oikeaan vireeseen siellä.Tästä tulee pitkä tarina.

Luin Helsingin Sanomista Harri Hurmeen Anni Polvasta kirjoittaman muistelmateoksen.
        Anni Polva oli kritikkojen aliarvioima, mutta kansan suosiossa, häntä kuvataan painosten kunigattareksi.

Luin nuorena hänen Tiina kirjoja, tykkäsin.

Tuli mieleen sinä ja kirjallisen urasi vastustus näissä Suomi24 asiantuntijakallupeissa.
        Jatka kirjoittamista, olet hyvä siinä, minä jatkan taiteentekoa ja nyt kuten jo kirjoitin nukkemaailmani tuunausta jouluun.

Onnea talokaupoille. Selailin valmis mökkitarjontaa ja kun avaan kännykän jokaisella sivullani on mainoksia mökeistä.

Kivaa päivää teille; ))

• Anonyymi

Luin Helsingin Sanomista Harri Hurmeen Anni Polvasta kirjoittaman muistelmateoksen.
        Anni Polva oli kritikkojen aliarvioima, mutta kansan suosiossa, häntä kuvataan painosten kunigattareksi.

Tuli mieleen sinä ja kirjallisen urasi vastustus näissä Suomi24 asiantuntijakallupeissa.
        Jatka kirjoittamista, olet hyvä siinä, minä jatkan taiteentekoa ja nyt kuten jo kirjoitin nukkemaailmani tuunausta jouluun.

Onnea talokaupoille. Selailin valmis mökkitarjontaa ja kun avaan kännykän jokaisella sivullani on mainoksia mökeistä.

Kivaa päivää teille; ))

Ei kukaan vastusta hänen "kirjallista uraa" täällä, mutta kohtuus kaikessa siitäkin kirjoittaminen.

Tavallaan senkin ymmärtää, jos elää tapahtuma köyhää elämää.
        Ostat pari amaryllistä kaupasta, niin sekin pitää ainakin parissa ketjussa mainita, samoin jouluvalojen virittäminen. :)

Anni Polvasta tulee mieleen hänen kirjansa "Rakkautta ja kaalintaimia". Tuo kirjan nimi oli mulle pikkulikkana ihmettelyn aihe. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan vastusta hänen "kirjallista uraa" täällä, mutta kohtuus kaikessa siitäkin kirjoittaminen.

Ostat pari amaryllistä kaupasta, niin sekin pitää ainakin parissa ketjussa mainita, samoin jouluvalojen virittäminen. :)

Anni Polvasta tulee mieleen hänen kirjansa "Rakkautta ja kaalintaimia". Tuo kirjan nimi oli mulle pikkulikkana ihmettelyn aihe. :)

Ja se liehuletti laittaa makkarin kattoon tivolivalot, saa mummo jotain hupia kun ukko istuu yöt yhteisöllisyyttä harrastamassa olkkarin soffalla ohikulkijoita kytäten.
        Sometatte korppiksen kans privaatisti jatkuvasti, miksi pitää ne valikoidut terveiset täälläkin kuuluttaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja se liehuletti laittaa makkarin kattoon tivolivalot, saa mummo jotain hupia kun ukko istuu yöt yhteisöllisyyttä harrastamassa olkkarin soffalla ohikulkijoita kytäten.
        Sometatte korppiksen kans privaatisti jatkuvasti, miksi pitää ne valikoidut terveiset täälläkin kuuluttaa?

Kiva kun tulit taas rupattelemaan meidän kanssa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mistä tiedät vaikka hän olisi ollut täällä jo kauemmin rupattelemassa kuin "te".

• Paloma.se01 kirjoitti:

Paloma@

Aloitin puuhasteluni komerosta jossa kaikki harrastetavarani on ja tietty ylähyllyllä. No, siinä kului aikaa kun sortteerasin laatikot, jää nukkemaailma vielä odottamaan jouluasua. Voimat hupeni ja vielä pitäisi käydä päivällisruokatarpeet ostamassa.

Mitähän tänään syötäisiin ; )

Mistähän johtuu, että ikään kuin keskustelisimme anojen kanssa?

• Anonyymi

Kivaa päivää teille; ))

Helsingin Sanomissako on muistelmateos, nyt meni ohi.

• Anonyymi

Paloma@

Aloitin puuhasteluni komerosta jossa kaikki harrastetavarani on ja tietty ylähyllyllä. No, siinä kului aikaa kun sortteerasin laatikot, jää nukkemaailma vielä odottamaan jouluasua. Voimat hupeni ja vielä pitäisi käydä päivällisruokatarpeet ostamassa.

Mitähän tänään syötäisiin ; )

Mistähän johtuu, että ikään kuin keskustelisimme anojen kanssa?

Sellainen vaara on, että yleisellä keskustelupalstalla voi meitä anojakin olla.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Leppoisaa sunnuntaita sinne "Korpeen" sinulle ja miehellesi. Huomiseksi on meille luvatt ensilumi tai ainakin ensiräntä. Pimeyttä kesyttämään mies ja hänen poikansa ovat viritelleet valoketjuja ja minä tilasin kristallisen kynttiläsarjan , ledvaloilla, joka heijastelee ihania renkaita valkoiselle ikkunalaudalle. Ja makkariin ne miehen kaipaamat revontulet, nyt kuitenkin vain lamppuna joka heijastaa revontulia kattoon.

Nykyään on saatavilla kivoja valojuttuja.
        Nuoret ostivat sellaisen heijastevalon kanssa.
        Tehtiin koekatselu, koko porukka mentiin pimennettyyn huoneeseen ja ja vehje päälle.
        Kattoon heijastui aurinkokunnan planeetat, hiljalleen pyörien. Loitoten ja esiin tullen.
        Sitä kun katselisi pidempään, saisi hyvin unenpäästä kiinni.

Mulla on tuossa pöydällä sellainen lamppu, sen juurella on munan muoto, jossa värit vaihtuvat, varren pään lamppuun saa 3 eri voimakkuutta.
        Kynttilöitä polttelen näin pimeän aikaan.
        Itsenäisyyspäivänä laitan sähkökynttilät.

Pojan kanssa viime kuussa vene vedettiin maihin ja käännettiin.
        Siinä samalla vedettiin naapurinkin vene ja käännettiin.
        Hän kun käy yksin, eikä sitä yksin oikein saa tehtyä.
        Oli viestitellyt pojalle kiitokset, kun oli asian huomannut.

Onneni, kun en kuulu niihin ihmisiin, joita pimeys synkistää.
        Siitä huolimatta, kyllä se päivän piteneminen aina tervetullutta on. Odotellaan.

Onnea vaan talokaupoille Paloma, kyllä se verottaja osansa nappaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovin tapahtumaköyhää on sinunkin elämäsi. Ei siitä näytä olevan mitään kerrottavaa. Sen kun vain säntäilet pitkin päivää Paloman perässä ketjusta ketjuun nälvimässä

No onhan sekin jonkinlaista tekemistä ja elämän sisältöä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Siis täällä om ME js NE.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis täällä om ME js NE.

Sinä minä hän me te he.
        Täällä on meitä ja heitä niitä ja näitä.
        Keskustelua ei synny jos jputuu puhumaan itsensä kanssa.

• Päivää@

Tänään sen taas todistin. Suoran kontaktin ihmisiin saan parhaiten face to face tapaamisella. Olen kirjoittajana todennäköisesti empaatiton, samoin puhelin kontakteilla. Naamatusten olen parhaimmillani ; )

Istuin aamusta pankkineuvottelussa 1.5 tuntia. Asian edistyivät paremmin kuin osasin kuvitella.

Pankin vaihto 0 €, mutta yksi asiakirja vielä pitää pankille hankkia muualta kuin pankista. Tein alustavia tiedusteluja puhelimella, asiakirjan tekemisestä pyydettiin noin 600 €.

No, neuvotellaan ; )

• Anonyymi

Viimeksi, kun vaihdoin pankkia, niin annoin tälle uudelle pankille valtakirjan, jotta siirtävän kaiken pois entisestä.

Minulla on nyt itseäni vanhempi henkilö samassa tilanteessa, että pitäisi vaihtaa, niin kysynkin sulta, että mikä tässä sinun tapauksessa on hidastanut. (sikäli mikäli voit kertoa)

• Anonyymi kirjoitti:

Viimeksi, kun vaihdoin pankkia, niin annoin tälle uudelle pankille valtakirjan, jotta siirtävän kaiken pois entisestä.

Minulla on nyt itseäni vanhempi henkilö samassa tilanteessa, että pitäisi vaihtaa, niin kysynkin sulta, että mikä tässä sinun tapauksessa on hidastanut. (sikäli mikäli voit kertoa)

Ei tässä mikään ole hidastunut olen allekirjoittanut kaikki pankin vaihtoon liittyvät asiakirjat. Olen jo myös uuden pankin asiakas.

Ainut paperi, joka pitää vielä hankkia on omistamani rantakiinteistön arvo.
        Kiinteistön arvon suorittamiseen vaaditaan laillistettu kiinteistönvälittäjä (LKV).

• Anonyymi

Ei tässä mikään ole hidastunut olen allekirjoittanut kaikki pankin vaihtoon liittyvät asiakirjat. Olen jo myös uuden pankin asiakas.

Kiinteistön arvon suorittamiseen vaaditaan laillistettu kiinteistönvälittäjä (LKV).

Ok, kiitti vastauksestasi.

Kiinteistön arvo ei vaikuta pankin vaihtoon tai ei ainakaan minulta sitä kysytty.

• Anonyymi

Heti kiirehdit julkiselle palstalle raha asioitasi ja omaisuuksiasi tuputtamaan. Onkohan tuo nyt oikein viisasta? Sinullahan on lapsiakin ja aviomies, eikö heitä harmita kun noin kaiken levittelet? miksi niin teet?

• Anonyymi kirjoitti:

Heti kiirehdit julkiselle palstalle raha asioitasi ja omaisuuksiasi tuputtamaan. Onkohan tuo nyt oikein viisasta? Sinullahan on lapsiakin ja aviomies, eikö heitä harmita kun noin kaiken levittelet? miksi niin teet?

Huvitti reakointisi. Ei kiinteistön arvolla olekaan mitään telemistä pankin vaihdon kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis vai minä?

Kumpikin kirjoitimme pankin vaihdosta ja kiinteistöstä.

Mitä sait selvää raha-asioistamme?

• Anonyymi kirjoitti:

Korppis vai minä?

Kumpikin kirjoitimme pankin vaihdosta ja kiinteistöstä.

Mitä sait selvää raha-asioistamme?

Henkilö joka paheksuu kommenttiani pankkineuvottelusta närkästyi, koska ilmeisesti hänellä ei ole mistä neuvotella.

Emmehän me nyt pankkisalaisuuksia jaa.
        Ainut mikä kiinteistövälitysfirmoissa sai minut ällistyttämään on palkkioiden suuruus kiinteistöjen arvioista vaikka olisivat tietoisia alueiden hintatasoista. Eli tiedoksi, kilpailuttakaa tarjouksia.

• Anonyymi

Henkilö joka paheksuu kommenttiani pankkineuvottelusta närkästyi, koska ilmeisesti hänellä ei ole mistä neuvotella.

Emmehän me nyt pankkisalaisuuksia jaa.
        Ainut mikä kiinteistövälitysfirmoissa sai minut ällistyttämään on palkkioiden suuruus kiinteistöjen arvioista vaikka olisivat tietoisia alueiden hintatasoista. Eli tiedoksi, kilpailuttakaa tarjouksia.

Yksinkertaisen ihmisen logiikkaa: jos et jossain yksityisasiasta julkisesti puhu, sinulla sitä ei ole.

• Anonyymi

Kiinteistön arvoa tarvitaan vain lainahakemuksissa, kaikki pamkit vaativat velan vakuuden nyky-arvon.
        Kun vaihdoit pankkia, uusi pankki ei hyväksy vanhoja omaisuuden arvoja.
        Se siitä!

Velka vaatii aina uuden, reaaliaikaisen kiinteistön arvon, joka on lainoituksessa nykyisin jopa laskenut. Hyväksytään usein vain 75% arvosta velkaa.

• Anonyymi

Olipa tänään taas ihastuttava päivä. Siniseltä taivaalta aurinko säteili. Todella vähän oli siitä huolimatta lenkkeilijöitä , vaikka täälläpäin asuu paljon ikäisiämme.
      Loppuilta menee lueskellen ja muutamia ohjelmia ja youtubeja katsellen.

Monta päivää on ollut aurinkoista, ettei syystalven pimeydestä tietoakaan.

• Aamupäivän elin keskittyen neuvotteluun pankissa sillä seurauksella, että en ehtinyt reagoida säätä.

Iltapäivän leppuutin aivoja maaten puolihorroksessa ja pimeän jo tullessa tokenin ulos. Kävin ostoksilla. Pimeäajoa olen nyt harjoitellut ja taidan sen jo hyvin.

Nyt rentoudutin kehoani saunan lautelilla.
        Istun takkahuoneessa valolyhtyken tuikkiessa ympärilläni, saunakalja edesdä ; )

Mikäpä hänessä.

• Anonyymi

Päivää korvesta@

Kirjoitin eilen, että parhaan loppituloksen tarjousneuvotteluissa saan kasvotusten käytyjen neuvottelujen jälkeen. Näin kävi nytkin, Listahinnoissa on tinkimisen varaa, jos kemiat kohtaavat, olipa kysymys pihatöistä tai virallisten paperien hankkimisesta.

Sain tänään tarjouksen 50 % alennuksen kiinteistön arvolaskennan suorittamisesta.

Puhelin ja sähköpostiyhteyksien lopputulos oli, vain kiitos yhteydenotosta...

Miten se teidän päivä on alkanut;))

• Anonyymi

Kiinteistön arvon tietää sitten, jos saa sen ylipäätään myydyksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiinteistön arvon tietää sitten, jos saa sen ylipäätään myydyksi.

On hyvä saada arvio kiinteistön arvosta esim. investoiteja tai myyntiä suunnitellessa.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

On hyvä saada arvio kiinteistön arvosta esim. investoiteja tai myyntiä suunnitellessa.

Täältä palstaltako sinä niitä arviointeja pyydät ja mökkiäs kauppaat ? Miten ne sinun omistukset kuuluu yleisille palstoille? Luuletko olevasi äveriäskin kun mökin rötiskön omistat?

• Anonyymi kirjoitti:

Täältä palstaltako sinä niitä arviointeja pyydät ja mökkiäs kauppaat ? Miten ne sinun omistukset kuuluu yleisille palstoille? Luuletko olevasi äveriäskin kun mökin rötiskön omistat?

No niinkö olet ymmärtänyt, että kauppaa tee, en todellakaan. Kiinteistöni ei ole myynnissä. Joitakin vinkkejä voin antaa, että ei käy kuin eräälle leskelle kun möi miehensä kuoleman jälkeen kiinteistön ensimmäiselle joka rahat pöytään löi, kuten hän itse kertoi. Alihintaan oli myynyt, surkutteli.

Sinä ajattelet kuin eräs kiinteistöni ostajaehdokas vuosikymmeniä sitten. Hän tarjosi "mökistä" hintaa. Vastasin, maapohja myydään mökkikaupan yhteydessä.; ))

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No niinkö olet ymmärtänyt, että kauppaa tee, en todellakaan. Kiinteistöni ei ole myynnissä. Joitakin vinkkejä voin antaa, että ei käy kuin eräälle leskelle kun möi miehensä kuoleman jälkeen kiinteistön ensimmäiselle joka rahat pöytään löi, kuten hän itse kertoi. Alihintaan oli myynyt, surkutteli.

Sinä ajattelet kuin eräs kiinteistöni ostajaehdokas vuosikymmeniä sitten. Hän tarjosi "mökistä" hintaa. Vastasin, maapohja myydään mökkikaupan yhteydessä.; ))

Meilläkin on myynnissä iso omakotitalo, mutta ei ole tehty kuntotarkastusta, vaan tontin arvosta on kyse.

Nyt lapseni muutti sinne, joten oli hyvä että ei myyty, vaikka ei ostajaakaan ollut.

Mitäpä näitä tarkemmin selostamaan, koska ohjeita tulee pyytämättä ja eritoden muka viisaammilta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, jollakin huono päivä?

• Anonyymi

Kun on myymässä mitä tahansa mökkiä,
        Kiinteistönvälittäjä arvioi myyntikohteen ilmaiseksi!

Jos Pankki vaatii uuden hinta arvion, kiinteistönvälittäjä ottaa siitä maksun!

Velkavakuus on aina arvioitava kun vaihtaa pankkia.

Sekin on julkista tietoa.
        Joillakin on tapa olla rikkaampia kuin onkaan.
        Velkahan ei ole häpeä, mutta se on kiusallisin asia puhua julkisesti!

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Arvo tarvitaan pankkia vaihdettaessa, kun laina siirtyy toisesta, lainan jo myöntäneestä pankista, siihen uuteen pankkiin.

Myyntiarvon löytää netistä, siellä on tiedot paikkakunnalla viime aikoina jo toteutuneista kaupoista,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvo tarvitaan pankkia vaihdettaessa, kun laina siirtyy toisesta, lainan jo myöntäneestä pankista, siihen uuteen pankkiin.

Myyntiarvon löytää netistä, siellä on tiedot paikkakunnalla viime aikoina jo toteutuneista kaupoista,

Eihän tuollaiset yksityisasiat muutenkaan tällaiselle palstalle kuulku, mutta kun tuolla on hinku joka käänteessä ksilottaa omistavansa mökki rantatontilla. Mökkejä on Suomessa monta miljoonaa, hohhoijjaa.

• Illan korvaa@

Jännitin tätä päivää yli kuukauden. Psyykkisesti olin hajoamaisillaan.

Eilen maalauskurssilla laukesi pahin jännitys kun sain idean ja mieleisen maalausaiheen. Siihen kulutin patoutuneen energiani ja sain nukuttua pitkän yöunen.

Tapasin tänään kirurgin, saman joka leikkasi minut viime tammikuussa. Saman, jonka käsissä sain sairaabakteerin.

Olin ollut katkera hänelle, ajatus voimakkaasta kriittisestä palautteesta oli ollut mielessäni, mutta ei enää sen jälkeen kun avasin kirurgin vastaanottohuoneen oven.

Hän oli perehtynyt hyvin tapaukseeni ja selitti röntgenkuvien avulla mitä muutoksia lonkassani on tapahtunut. Elokuussa otetussa röngtenkuvassa luutumista oli jo nähtävissä. Sain lähetteen röngteniin ja verikokeisiin. Ne otetaan ensiviikolla. Hän soittaa myöhemmin tuloksista.

Pelko uudesta leikkauksesta hävisi, hän uskoi, että luutuminen jatkuu ja paraneminen edistyy, mutta aikaa se vie neljän leikkauksen jälkeen.

Nukuin iltapäivän, jännitys on ohi.

Se siitä.

Kiinteistöarvioida tulee mökkitontin katselmukseen ensi tiistaina hän tekee arvion. Sittenpähän tiedän about paikan arvon.

Kiireitä on ollut ja riittää jatkossakin sillä kohta olemme jo joulukuussa ja piparkakkutalon ja muiden leivonnaisten teko alkaa.

Tästä positiivisesti etiäpäin.

• Hieno juttu, että parantumista on alkanut tapahtua vihdoinkin. Toivottavasti seuraavassa röntgenkuvassa tilanne on entistä parempi.

Sairaalabakteerit alkavat olla jo melko yleisiä. Minä sain sen v.2012 tehdyn leikkauksen jälkeen. Se oli aivan inhimillinen kirurgin tekemä virhe, jonka hän auliisti myönsi ja pahoitteli kovasti tapahtunutta.
        Sairaalassa jouduin olemaan 5 vuorokautta, mutta laskua siitä ei postiluukusta kolahtanut.

Kaihileikkaus on ohi ja näkö on nyt tarkka. Vasemmassa silmässäkin on alkavaa kaihia.
        Kipua ei leikatussa silmässä ole ollut, mutta kirkasta valoa se ei vielä siedä.

Nyt on sairauskertomukset kirjoitettu.
        Hyvää yötä sinne Korpeen!

• kylmätotuus kirjoitti:

Hieno juttu, että parantumista on alkanut tapahtua vihdoinkin. Toivottavasti seuraavassa röntgenkuvassa tilanne on entistä parempi.

Sairaalabakteerit alkavat olla jo melko yleisiä. Minä sain sen v.2012 tehdyn leikkauksen jälkeen. Se oli aivan inhimillinen kirurgin tekemä virhe, jonka hän auliisti myönsi ja pahoitteli kovasti tapahtunutta.
        Sairaalassa jouduin olemaan 5 vuorokautta, mutta laskua siitä ei postiluukusta kolahtanut.

Kaihileikkaus on ohi ja näkö on nyt tarkka. Vasemmassa silmässäkin on alkavaa kaihia.
        Kipua ei leikatussa silmässä ole ollut, mutta kirkasta valoa se ei vielä siedä.

Nyt on sairauskertomukset kirjoitettu.
        Hyvää yötä sinne Korpeen!

Huomenta@

Nukahdin illalla nojatuoliin lähettämäni viestin jälkeen ja herätin kirjanpitäjän. Unta kesti aina kello 9.00 asti. Kirjanpitäjän viestittely alkaa kukonlaulun aikaan ja kone käy kuumana koko päivän. Mikä lie pitää vallassaan.

Perjantai mitä tänään, en ole suuremmin miettinyt, mutta jotain kai aikaseksi saan, kun sisäinen rauhakin on saavutettu joten rauhallisesti eteenpäin.

Kerroit kaihilekkkseksesta, olen jo maininnutkin, että sain leikkauksen jälkeen haukan näköni takaisin. Autolla pimeässä ajon teen ilman silmälaseja. Laseja tarvitsen vain lukiessa ja näin naputellessani tänne ihmettelyn aiheita.

Tästä aamukahville moi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      113
      2332
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      33
      1904
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      48
      1855
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      27
      1853
    5. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      102
      1836
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      57
      1142
    7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      110
      1046
    8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      913
    9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      54
      870
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      847
    Aihe