Tauko pidetty ja mahdollinen uusi tuleminen on paikallaan.
Vanhat pyyhitty pois mielestä ja uusia/vanhoja juttuja kertoilemaan, tarkoitus on jokapäiväisestä touhuiluista kertoilla, sillä niistähän iso osa elämää muodostuu.
Maailman tilanne on niin sekavaa, että usko meinaa kaikkea kohtaan horjua, mutta itsensä tuntien voi yrittää ohittaa ikävimmät ja uskoa elämän sujumiseen.
Luonto viimeisistä kesän rippeistä yrittää kiinni pitää, kohta alastomat puut talvea odottaa ja alistuvat tulevaan.
Tämä harmaa ilme luonnossa meinaa alakuloa suosia, mutta muistaen, että kohta tämäkin ohi on ja saamme kauniin lumivaipan peittämään maita ja mantuja, puut huurrepukuun puetaan, sitä odotellen aika rientää.
Omassa olossani ei moittimista, hyvä mieli onnistuneesta remontista keittiössä ja sen jälkeen isompi siivous tyttären kanssa tehtiin, nyt vaan istun ja nauttien aikaani kulutan.
Ainahan sitä pientä näykkimistä löytyy yksin eläjänkin huushollista, mutta aika vähäistä ja aikaa riittää hitaasti tekemiseen.
Sen verran puuhaa keksin, että en yksinäisyydestä kärsi, onkohan sekin luonnekysymys, kun on vähään saanut tyytyä, ei suuria kaipaakaan.
Marraskuun alkupäivinä tulee mieheni kuolemasta 25 vuotta ja pääasiassa elämä on yksin sujunut, tosin harrastuksia kertyi, mutta nyt kohta vuosi niistäkin luovuin ja tyytyväinen olen elämääni.
No eiköhän tässä jo alkupuhetta uuden ketjun aloitukseen, tulkaa ystävät kirjoittelemaan ja kiitos myönteisistä jutuista, joita olen saanut lueskella.
Kaikille ei kaikki kohdalleen sovi, mutta sopu sijaa antaa, yritystä aina parempaan;)
Nojatuoli/Kiikkustuoli, miten vaan;)
95
930
Vastaukset
Huomenta Hilla@ Ilahduin lukiessani aloituksesi.
Tein eilen aloituksen kuulumisistani, eli kaipasin kivoja juttuja arjesta.
Toivon hartaasti, että ketjusi toisi sopua ja hyvää mieltä palstalle.
Maailma on myllerryksessä, yritetään me elää sovussa.
Lämpimästi tervetuloa Hilla.- Anonyymi
"Tein eilen aloituksen kuulumisistani, eli kaipasin kivoja juttuja arjesta."
Kaipasit omia "kivoja" juttujasi itseihailun puuskassa.
Aamupäivää Hil-la ja muutkin kirjoittajat/lukijat ! Minulla oli etiäinen Hil-lan uudesta tulemisesta: sunnuntaina, mutta odottelin jo viime sunnuntaina..)) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
Kunpa nyt osaisimme ihmisiksi olla! Äkkiseltään ajattelisi, ettei se nyt niin paljon vaadi, mutta kai se oma luonne on "kohtalo" ja määrittää pitkälti omaa olemistamme täälläkin.
Olit Hil-la kyllä vahvasti mielessä kun ajelimme Varkauden ohi viikko sitten, mutta aikataulu oli kireä, kuten nuorilla aina: yksi päivä perillä Valamossa ja se oli tarkkaan ohjelmoitu, vaikka se alkoi jo kello 6.00 aamupalveluksella.
Tykkäsimme kyllä kaikki olostamme ja pahoittelimme pikaista vierailua - vähintäinkin viikko olisi tarvittu perusteelliseen irtautumiseen arjen "rasituksista"...
Paljon oli Valamossa tapahtunut sitten viime vierailun - "leikkauksia" oli selvästi jouduttu tekemään sielläkin - vastaanotosta alkaen. "Henki", hengellisyys oli kuitenkin vahvasti läsnä ja palveluksissa oli yllättävän paljon väkeä.
Matka oli siltä osin rasittava, neljä tuntia istumista, että kun olin potenut iskias/noidannuoli-oireyhtymää se tietysti paheni stuessa.
Kyläkerhossa sain niin paljon hoito-ohjeita, etten ole vielä puoliakaan päässyt kokeilemaan: magnesium ja Panadol ovat vasta meneillään - ja tietysti jumppa ja normaalit sauvalenkit. Silti, arvaamaton askellus saa aikaan niin pahan kiputilan, että on pakko huutaa ääneen. Onneksi kukaan ei kuule..)) Eikä vastaa huutoonkaan, sen puoleen..))
Kiva kuulla Hil-la, että itse olet voinut hyvin. Runoketjusta saimme vahvistusta, kiitos!
Tihkusadetta on täällä riittänyt, Puolen päivän jälkeen on luvassa vain pilvisyyttä.
Sen varaan lasken ja aion tehdä pikku lenkin, kroppani viestejä kuunnellen..))
Todella hyvältä tuntuu elämä taas..))
Toivon, että niin olisi meillä kaikilla.
demeter1- Anonyymi
Mukavaa, että olet palannut, Hil-la.
Itsekin olen palannut tänne talvikotiini Väinöni kanssa jo pari viikkoa sitten.
Pyykkiä siinä tuli peseskeltyä 12 koneellista.
Miltei kaikki olen vienyt takaisin mökille ja kaappeihin laittanut.
Eilen siellä käväisin.
Nyt ovat kaapelimiehet meidän kohdalla.
4puutakin olivat joutuneet kaatamaan, katselin, että lisää vielä tarvitsee kaataa.
Niistä saa polttopuuta mukavasti tehtyä ja säästyy kaatamisen vaiva.
Täällä tehdään noita lämpöputkihommia.
Tuosta lähtee iso kaivanto ihan miltei makuuhuoneeni ikkunan alta.
Väinökin säikähteli yhtenä päivänä, kun ampuivat kiviä rikki.
Puolen viikon maissa lähdetään vanhalle tilalle. Veljeni sitä asuttaa nyt, kun siellä Tampereen talossa on talotekniikkaremontti meneillään. Ovat nyt siinä kerroksessa.
Veljeni, kun näkönsä takia ei voi ajaa autoa, niin poika on käynyt kerran viikossa kauppa-asioilla hänen kanssaan ja muutenkin avittelee tietysti.
Hällä on sinne puolen tunnin ajomatka.
Iloa ja valoa 🍂 syksyn väreissä.Eliaana tuo (kirjautuminen näkyy minulla oikeassa yläkulmassa, jostain syystä ei tullut kommenttiini)
- Anonyymi
Nyt on ollut pimeitä ja sateisia päiviä. Mielialakaan ei välttämättä ole kovin valoisa.
Seuraava laulu lohduttaa upealla sanoituksellaan.
Mikko Perkoila- Ei Syksy Ole Surua
https://www.youtube.com/watch?v=RCqC_C8E6YE
Hyvää syksyä kaikille!
kylmätotuus Lämmin läikähdys tuntui rinnassa nähdessäni Hil-lan nimimerkin tauon jälkeen. Yhdessä on rattaoisampaa puskea tätä pimeää vuodenaikaa läpi, saada innoitusta arkipuuhiin ja löytää pieniä kohokohtia ennen kuin joulusesonki alkaa. Täällä on satanut vettä monta päivää, vain yksi hallayö on koettu, ilman sitä pelakuutkin kukkisivat vielä . Nyt on myöhäissyksyn istutukset piristyksenä kuistilla ja sen pielissä, syklaamitkin viihtyvät tässä säässä seuranaan hopealankaa. Tavallisen callunan lisäksi on marjakanervaa ja pieniä havunoksia. Vaahterat pitävät vielä suurimmaksi osaksi kiinni lehdistään, ovat kovin keltavoittoisia olleetkin, ja maassa niitä on paksuina märkinä kerroksina, aiheuttavat jopa jälkakäytävillä junaradoilla vaaratilanteita.
Veteen pitää vaan päästä pulikoimaankin , vaikka ulkona sade lotisee. Oltiin viikonloppuna Haikon kartanossa lahjaksi saatua pakettia avaamassa. Illallinen, saunat ja altaat, hieronta ja aamiainen, yhden yön majoitus kartanon historiallisessa huoneessa, menneen ajan tuuladus henki sisutuksesta, onneksi nykyajan mukavuuksin.
Jos lokakuu ei nimensä puolesta ole houkutteleva, olen kuitenkin nauttinut ulkoillen tästä värikkyydestä ja lämpimästä säästä, ja kostea ilmahan hoitaa ihoa. Marraskuulle toivoisi noita Hillan kuvaamia huurrepuita, mutta taitaa jäädä haaveeksi täällä etelärannikolla. Kun puutarha uinuu ja vene on talviteloillaan , jää aikaa vaikka hypätä bussiin ja käydä Helsingin taideantia katsastamassa. Omalla autolla sinne ei ole meillä juuri asiaa, ei löydetä edes parkkipaikkoja.
Valoisaa mieltä !Hämärän hyssyä, näin aamuisinkin, päivälläkin valoja on pidettävä, jos tarkempaa tekee.
Tätähän se on ollut useinkin, loka marraskuun aikoina, joskus jouluun asti, jos ei lumi pelasta.
Huomenet unohtui, kun tuo ilma niin paljon huomiota vie.
Yskäni hieman kiusaa, mutta muuten hyvin sujuu, ei pitäisi aihetta valitteluun lainkaan etsiä, mutta aina siihenkin sortuu, tulee liikaa itseään tarkkailtua.
Eilen tapahtui jotakin mahtavaa, kun Roosanauha keräys TTK:ssa tuotti yli kaksimiljoonaa, uskomattomalta tuntuu, vielä maailmasta hyvääkin löytyy, minä mukana tässä hyvän asian puolesta kerättyyn asiaan.
Pienistä ne pienetkin purot isoiksi virroiksi kasvaa.
Ikäviäkin asioita tuli ilmi, huumeongelmat kasvavat, yhä useampi terveytensä, jopa henkensä menettää näihin harhoihin.
Mistä löytyy viisautta ohjata nuoria tämän kaltaisten vaarojen ohi.
Kotien vastuu on suuri, mutta avuttomia ovat vanhemmatkin, jos nuori itse ei asiaa ymmärrä.
Olipa harmi, että lyhyeksi matkasi kävi demeter, mutta varmaan antoisa matka kumminkin, kaikkine seuraamuksineen, jospa uusinta vielä tulee pidemmällä ajalla.
Ramoona aina hyppää ajoneuvoon ja suuntaa kulttuurin pariin, varmaan sinulle paljon mielihyvää antaakin, minä kuuntelen tietokoneen välityksellä Dimas Kudeibergerin esityksiä, on mahtava äänialainen laulaja, kiertää maailmaa suosiota saaneena, erilaisena laulajana.
Miten paljon onkaan noita mahtavan hyviä esiintyjä ympäri maailmaa.
Musiikki melkein kaikella tapaa mieltäni viihdyttää, on ihana , että tarjontaa riittää meille vanhoillekin, niin halutessamme.
Diatra tulee joulukuussa paikkakunnalleni, mutta tilaisuus jo loppuunmyyty.
Nuo remontit koettelee ihmismieltä ja ajaa kotoakin pois, kuten veljesi on joutunut lähtemään, ihana, että pystytte auttamaan hänen elämäänsä siellä kotoisessa paikassa.
Mukava varmaan piipahtaa muutenkin tutuissa ympyröissä, Väinö mukana kulkee.
Pitäähän sitä tuoda esiin ruokailu puoltakin, eilen söin, kuinkas ollakaan kaalilaatikkoa ja puolukkapuuroa,, nyt mietinnässä, mikä tänään maistuisikaan, nuo mieliteot harvenee iän karttuessa.
Jossakin taustalla makustelen hernekeiton makua, se lähielämässä varmaan maistuu, jauhelihasta tehden sekin helpolla valmistuu ja varma lopputulos.
Kiitoksia mukaan tulosta kaikille, jatketaan samaan malliin, ainahan jotakin kerrottavaa löytyy, vaikka rauhaiseksi eläminen muuttuukin.
Pieniä ilon aiheita aina löytyy, pitää vaan tyytyä vähempään;)- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Hämärän hyssyä, näin aamuisinkin, päivälläkin valoja on pidettävä, jos tarkempaa tekee.
Tätähän se on ollut useinkin, loka marraskuun aikoina, joskus jouluun asti, jos ei lumi pelasta.
Huomenet unohtui, kun tuo ilma niin paljon huomiota vie.
Yskäni hieman kiusaa, mutta muuten hyvin sujuu, ei pitäisi aihetta valitteluun lainkaan etsiä, mutta aina siihenkin sortuu, tulee liikaa itseään tarkkailtua.
Eilen tapahtui jotakin mahtavaa, kun Roosanauha keräys TTK:ssa tuotti yli kaksimiljoonaa, uskomattomalta tuntuu, vielä maailmasta hyvääkin löytyy, minä mukana tässä hyvän asian puolesta kerättyyn asiaan.
Pienistä ne pienetkin purot isoiksi virroiksi kasvaa.
Ikäviäkin asioita tuli ilmi, huumeongelmat kasvavat, yhä useampi terveytensä, jopa henkensä menettää näihin harhoihin.
Mistä löytyy viisautta ohjata nuoria tämän kaltaisten vaarojen ohi.
Kotien vastuu on suuri, mutta avuttomia ovat vanhemmatkin, jos nuori itse ei asiaa ymmärrä.
Olipa harmi, että lyhyeksi matkasi kävi demeter, mutta varmaan antoisa matka kumminkin, kaikkine seuraamuksineen, jospa uusinta vielä tulee pidemmällä ajalla.
Ramoona aina hyppää ajoneuvoon ja suuntaa kulttuurin pariin, varmaan sinulle paljon mielihyvää antaakin, minä kuuntelen tietokoneen välityksellä Dimas Kudeibergerin esityksiä, on mahtava äänialainen laulaja, kiertää maailmaa suosiota saaneena, erilaisena laulajana.
Miten paljon onkaan noita mahtavan hyviä esiintyjä ympäri maailmaa.
Musiikki melkein kaikella tapaa mieltäni viihdyttää, on ihana , että tarjontaa riittää meille vanhoillekin, niin halutessamme.
Diatra tulee joulukuussa paikkakunnalleni, mutta tilaisuus jo loppuunmyyty.
Nuo remontit koettelee ihmismieltä ja ajaa kotoakin pois, kuten veljesi on joutunut lähtemään, ihana, että pystytte auttamaan hänen elämäänsä siellä kotoisessa paikassa.
Mukava varmaan piipahtaa muutenkin tutuissa ympyröissä, Väinö mukana kulkee.
Pitäähän sitä tuoda esiin ruokailu puoltakin, eilen söin, kuinkas ollakaan kaalilaatikkoa ja puolukkapuuroa,, nyt mietinnässä, mikä tänään maistuisikaan, nuo mieliteot harvenee iän karttuessa.
Jossakin taustalla makustelen hernekeiton makua, se lähielämässä varmaan maistuu, jauhelihasta tehden sekin helpolla valmistuu ja varma lopputulos.
Kiitoksia mukaan tulosta kaikille, jatketaan samaan malliin, ainahan jotakin kerrottavaa löytyy, vaikka rauhaiseksi eläminen muuttuukin.
Pieniä ilon aiheita aina löytyy, pitää vaan tyytyä vähempään;)Keskipäivää ! Tuossa "Vanha jengi"-ketjussa muuan kirjoittaja arveli, että Hil-lan paluu palautti meidät "ilon akselille", iloa irtosi sanailusta ainakin minulle niin, että vielä aamulenkillä hörahtelin linssiludekeitolle, pottuilupannulle ja muille sanataitureiden oivalluksille.
Toivottavasti tämä "mainos" ei nyt pahoittanut kenenkään mieltä. Se kun on aina vaarana nykyisessä sivistyneessä keskustelussa.
Varmasti jokainen meistä on kokenut huumorin vaikutukset - enkä itse osaa edes keksiä milloin se olisi ilmapiirejä tärvellyt - iva on tietysti asia erikseen.
Monella meistä näyttäisi olevan syystyöt jo tehtynä - minulla ei. Kaikki on kesken, minäkin..))
Siedätystä on opeteltava lähes kaikissa askareissa, mutta varustautumistasoni on silti hyvä.
En muista milloin pakastimeni olisivat olleet näin täysiä. Olen ostellut punalaputettua leipää kuten kunnon hurstilaisen kuuluukin ja jotakin muutakin hävikkiä - tai hyvikkiä - on matkaani tullut. Kun vielä pyrin tekemään vain yhden kauppareissun viikossa, ylimäärää on pakko pakastaa.
Onkohan sekään kovin hyvä ? Ehkä muutan käytäntöä, onhan lähikauppa kuitenkin riittävän lähellä. Tulee liikuttua samalla, ehkä tavattua tuttujakin.
Jauhelihaa hernekeittoon ? Enpä olisi keksinyt. Tosin minun hernekeittoni on vuosia ollut lihaton. Muistan, kun nuorempi poikani kertoi syöneensä päiväkodissa "erikoishernekeittoa", siis perinteistä, "lihallista"...))
Varmasti kaikki ovat kokeneet, että ulkoilma parantaa ruokahalua ja myös makuaistia. Sen varaan lasken nyt kun tarjolla on tänään vain "tähteitä"..))
Koiraneiti käväisi eilen. Syöksyi sisään kuin tuulispää, hyppäsi pöydälle ja alkoi repiä lehtiä. Sekään ei vielä riittänyt vaan seuraavaksi tarrasi innoissaan kiinni neulepaidastani eikä päästänyt irti millään. On siinä vielä pojan perheellä työmaata.
Ennen koirankasvatuksessa oli apuna rullalle kierretty sanomalehti - kertoi työkaverini. Nyt on tyyli toinen, koirakoulussa on käyty ja monet taidot opittu - uusi tilanne, uusi kuvio vaan tahtoo sotkea pasmat pentuvaiheessa, missä tämäkin lemmikki vielä on.
Raukka on kuitenkin kokenut jo valeraskauden: oman lelunsa otti käsittelyyn meilläkin ja alkoi "kaivaa kuoppaa" sille, tehdä pennulle pesää.
Toisaalta säälittää näiden pitkälle jalostettujen rotujen osa, mutta onhan siinä paljon etujakin - eikä tuokaan pentu nyt erityisen kärsivältä vaikuta.
Tänään onkin sitten tarjolla La Promesaa. Välillä tekee jo mieli jättää sarja väliin, mutta kyllä se vaan viikon mittaan tulee katsottua.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille,
demeter1
"Tuossa "Vanha jengi"-ketjussa muuan kirjoittaja arveli, että Hil-lan paluu palautti meidät "ilon akselille", iloa irtosi sanailusta ainakin minulle niin, että vielä aamulenkillä hörahtelin linssiludekeitolle, pottuilupannulle ja muille sanataitureiden oivalluksille.
Kirjoittaa Demeter.
"Korven kauhutar on se itserakas linssilude."
"Hänelle uusi paistinpannu, kun entinen otti osumaa jonkun päähän."
"Tämän kourmet kokin pravuuri taitaa olla ne vohveliraudalla litistetyt makkarat."
"Korpikyynel ehtii joka juttuun.
Kai kuuluu tähän vanhoille ilmenneitä vaivoja ja unettomuutta vaivaavien joukkoon, vaikka kai kännissä leikkauksen pilasi kaatumalla."
Olihan se yhden lajin ilottelua, onneksi lopussa kääntyi muihinkin kuin Paloman riiseihin ja minun paistinpannuun."Olihan se yhden lajin ilottelua, onneksi lopussa kääntyi muihinkin kuin Paloman riiseihin ja minun paistinpannuun."
Samoja ajatuksia täällä.
Tänä aamuna lensi parvi joutsenia kattoja hipoen pihamme yli, kaulat ojolla, huudellen putsenhuutojaan.
Naakkaparvi on kerääntynyt riekkumaan naapurin tontille suureen, vanhaan, pystyyn kuolleeseen puuhun.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika, ettäs kehtaatte Hillan avaukseen tulla taas ruotimaan kuinka teitä on riepoteltu.
Olisitte osoittaneet sananne sinne ketjuun missä iloiteltiin "teidän kustannuksella".
Kestoriisiä pystyy hyvin naakka nokkimaan. On niin kuivaa ettei tartu nokkaan.
Tämä vain tähän ketjuun minulta.
Kiitos Hilla, kun palasit! Iloa toit 😃- Anonyymi
Kohdistettu mainos.
"Toivottavasti tämä "mainos" ei nyt pahoittanut kenenkään mieltä."
- Anonyymi
Kovasti kaivattu?
Mutta missä se ilo ja keskustelu, hyvin yksipuolistan ja itsekeskeistä.
Herätkää kaipaajat!Huomenta tuttuun tapaan, taas on heräilty sateiseen päivään, kai se aurinkokin joskus esiin tukee.
Olisipa tuo todellista, että iloa mukanani kannan, niin kovasti kuin haluaisinkin , taitaa pieneksi anti jäädä.
Kiitos kuitenkin ajatuksesta, iloa elämä nykyään etsimään laittaa, maailma täynnä epäilyjä, syyttelyjä ja vain itsensä näkyviin saamista.
Tämä koskee myös 80+ palstalla, on kuin jokaisen pitäisi keksiä mitä joutavampia syitä pahoittaa kirjoittajien mielen.
Olen livessä ja lähinnä omaisilleni aika suoraan sanoja ja palautetta tulee, mutta sitä saa mitä tilaa sanotaan.
Itsetutkistelua harrastan, siihen aika ja halukin riittää, oman virheellisen minäni tunnen ja kovasti yritän miettiä tapaa, millä noista tavoista eroon pääsisin.
Lopputulema on sen kaltainen, kun rehellinen omille ajatuksille on, ei muuten voi toimia, valehtelisin, jos muuntaisin ajatuksiani.
Aina kuitenkin voi jättää sanomisen omiksi ajatuksiksi, ei kaikkea tarvitse esiin tuoda ja tämä ainakin näin kirjoitellen onnistuu, ehtii miettiä kaksikin kertaa, onko viisasta sanoa aina mikä helpommin ulos tulee ja toisia loukkaa, mielestäni ei.
Kiitokset on mielestäni aina paikallaan, kun aihetta siihen löytyy, kaikki ystävällisyys poikii vastauksista myös myönteisiä ja ystävällisiä, kuitenkin jokainen toimii omien tapojensa mukaisesti.
Kiitos on toisen huomioimista, siis hyviin tapoihinkin kuuluva.
Keskustelua kaipaa ano yläpuolellani, niin minäkin, keskusteluun tarvitaan useampi ja jos joku aiheen antaa siitä jatketaan.
Tosin mitään erikoista ei kaivata, arkea ja siihen liittyviä ongelmia ja ilojakin, oman ajatusmaailman antamia aiheita.
Minulla se yksin asuen aika paljon itseni ympärillä tapahtuvaa on pakostakin, mutta kovasti yritän asioita yleistää.
Vastailen mielelläni silloin, kun aihe puhuttaa ja kiittelen kaikkia mukavista viesteistä, koska ne antaa toivoa jostain paremmasta.
Rivien väliin sopivat arvoitukset sivuutan, epäluuloihin en suostu, tyhmäkin siltä osin voin olla, hyväksyn senkin.
Kiitos ano 13,52 , hymyn nostatit naamaani, hyvää jatkoa sinulle ja toisillekin, etsitään porukalla ilon aiheita;)
En tiedä tuliko mitään keskustelun aihetta, mutta sen verran tuosta ruokapuolesta kumminkin, ruskistettu jauheliha tekee makoisan hernekeiton, jos lihaa hyväksyy.
Olen lukenut, että lihaakin pitäisi vanhan ihmisen syödä ainakin silloin tällöin, mutta sekin on vain sanottu, onko todellista, mene ja tiedä.
Demeter, älä tyystin jätä pakastamistapoja, kyllä se jotenkin auttaa talouden kustannuksissa ja ajassa myös, punalappuisia kannattaa haalia.
Tyttäreni soitteli ja kertoili ostaneensa lanttuja, kun tarjouksessa oli, keitti ja survoi jouluista lanttulaatikkoa varten, äitipä tästä ilahduin, mallini periytyy, aina ennen on valmiin survoksen ostanut.
Nyt pienellä vaivalla tekee itse ja säästää ostohinnassa ja ajassa, kun pakkasesta voi joulunkiireitä vähentää.
Tuli mieleen, että miten Eliaana saakaan aikansa kulumaan, kun kaikki ne kesän ajan puuhat puuttuu, sama Väinölläkin, kun ei pääse metsään seikkailemaan.
Tässäpä tätä taas tuli "rupateltua", toivottavasti saatte jotain jutun aihetta, toisetkin, mukavaa päivää kaikille.
Tiistaiaamua Daalajoen alajuoksulta, ilman mutkaa, ilman mutaan, vain suuri avoin, lainehtiva selkä ja virran toisessa rannassa saaret, joiden kupeessa samat joutsenet pesivät joka vuosi.
Kasvimaa on käännetty, daalioiden juurakot kaivettu ylös, suppilovahverot kerätty ja omenat pomittu. Nyt vain jäljellä vielä veneen kääntö ja pihan viimeinen ajelu ruohonleikkurilla, joka silppuaa koivunlehdet kompostiksi lumen alle odottamaan seuraavaa kevättä.
Pyhäinpäivä on tulossa, perjantaina on Halloween, jota täälläkin lapset ja nuoret viettävät, minä taidan jättää halloweenit väliin, onhan noita tullut jo juhlittua vuosien varrella. Tytär tule vanhimman pojan kanssa yökylään, myös poika koulustaan syyslomalle muutamaksi päiväksi. Nukkumapaikkoja lähdenkin tästä katselemaan niille, kesähuoneessa pärjää kyllä näin syksylläkin, kun sen lämmittää päivää ennen ja tuulettaa vuodevaatteet ja yläkerrassa, "mediahuoneessa" on suuri vuodesohva, jossa voi nukkua kaksi henkeä. Ilmapatjoja on lisäksi tarvittaessa.
Taidan lämmittää saunan perjantai-illaksi, koska ainakin poika ja tyttärenpoika haluavat saunoa. Nuori mies odottaa jo että tulisi lunta niin pääsisis enon kanssa saunomaan ja kieriskelemään lumessa.
Ruokapuolta olen miettinyt että jos tekisin vaikka toskanalaisen possurullan siitä riittää isolle porukalle ja kinkun aika ei ole oikein vielä, sitä saa tarpeekseen sitten joulun tienoilla. Karjalanpiirakoita voisin leipoa uuden satsin, mutta marttojen ohjeella, jojhon tulee kolmannes vehnäjauhoa. Karjalanliiton ohjeessa kaikki jauho on ruisjauhoa ja se menunkaltaiselleni tumpelolle vähän haasteellista.
Syksyn sääennuste on meilläkin samoin kuin lahden sillä puolella harmaa ja masentava, mutta ei anneta sen häiritä, sytytellään kynttilöitä.- Anonyymi
Huomenta Korvesta@
Korven sanomien etusivulla oli 500 kg painavan Kekripukin kuva. Se oli tuotu Rantapuistoon, josta se siirretään ponttoonien päälle Kajaanijokeen.
Pukin kohtalo on palaa lauantai-iltana tuoden iloa ja valoa Korven pimeään iltaan.
Jos säät sallivat lähdemme mukaan kekrijuhlaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta Korvesta@
Korven sanomien etusivulla oli 500 kg painavan Kekripukin kuva. Se oli tuotu Rantapuistoon, josta se siirretään ponttoonien päälle Kajaanijokeen.
Pukin kohtalo on palaa lauantai-iltana tuoden iloa ja valoa Korven pimeään iltaan.
Jos säät sallivat lähdemme mukaan kekrijuhlaan.Kyllä se tuo savun katkua ja ilmansaastetta, palamisjätteet painuu joen pohjaan . Pakanallista pimeää touhua. Kai siitäkin joku juhlamielen saa.
Keskipäivää ! Minun tiistaiaamuni ovat nykyisin "varattuja". Pikkumies - tai ei kai hän enää niin pienikään ole - alkaa koulunsa vasta 10.30 ja lupauduin viihdyttämään häntä aamutunteina (vanhempien toivomus, ei hänen..)).
Hän on isänsä tapaan hyvin seurallinen - aina tulee puhetta kaverista, jota en tunne, vaikka kartalla yritän pysyä.
Hyvä tietysti, että edes jossakin pystyy vielä olemaan avuksi. Yksi vanhuuden ikävämpiä puolia on mielestäni juuri tuo, ettei ole enää tarpeellinen, antamassa panostaan yhteiseen hyvään - toisten kuorman keventämiseen.
Vaikka kuinka painotettaisiin "elämästä nauttimisen" merkitystä, en osaa tehdä siitä itselleni elämäntarkoitusta tai -tehtävää. Hyvä mieli, ilokin, on minusta aina sivutuote, en osaa sitä itselleni erityisesti metsästää.
Tai no. Olen kyllä ajatellut turvautua kirkasvalolamppuun tänä syksynä kun valo väistyy ja päivät ovat harmautta täynnä.
Pientä kyselyä tein koululaiselleni kun aamulla kerrottiin uutisissa, että nykyisin vain puolet oppilaista syö kouluruokaa joka päivä. Poika kertoi, että heillä esim hernekeitto jätetään syömättä, jäteastiaan menee lähes koko määrä.
Ja niin hyvältä kuin se meille - tai ainakin minulle - maistuukin - ainakin sen ruskistetun jauhelihan kanssa..))
Kyllähän pakastaminen on verraton apu meidän ruokataloudessa - aikaa ja rahaa säästävä.
Miten sitä ennen pärjättiinkään ilman pakastinta - tai muita kodinkoneita. ?
Toisaalta ajattelen, että mukavuus on arvo, mikä ei ole meille pelkästään hyväksi. Kun itse en ole erityisen taitava missään kodin askareissa, saan kuitenkin onnistumisen kokemuksia siitä, mitä olen auttavasti oppinut tekemään. Siksi kai en ole siivoojaakaan vielä hankkinut ja yritän tuota pihaanikin hoitaa vaikka se voimille välillä ottaa.
Keskustelua kaivataan, mutta aloituksia odotetaan vain muilta, Ano 21.32 ..)) Niin se on minullakin. Olenkohan yhden aloituksen tehnyt 60+:lla - siinä kaikki. Toisaalta en ole mielestäni myöskään moittinut muiden aloituksia, enkä häiriköinyt niissä - mitä nyt myrkkysoppaa olen keittänyt, - kuulemma..))
Hil-lan tapaan yritän myös harrastaa itsetutkiskelua, vaikka edellinen tutkimussessio päättyi siihen, että en voi täällä olla varpaisillani - punnita ja ennakoida jokaista sanaani ja sen vaikutuksia näinkin suureen ja heterogeeniseen joukkoon - nuo lukukerrat kai antavat viitteitä siitä, miten iso joukko väkeä tälläkin alustalla liikkuu.
Ja jos kovasti alkaa tulla lunta tupaan, siitä voi kai jo tässä elämänvaiheessa vetää sellaisenkin johtopäätöksen, että aika on ajanut minusta ohi - ja tietysti niinkin, että myös yhteistö on voinut muuttua sellaiseksi, ettei sitä omakseen enää koe.
Silloin oma poistuminen ei ole kenellekään iso menetys - siinä kaikki voittavat..))
Sumuinen päivä taas, mutta kuten sanottu: kosteus tekee hyvää iholle, hengitysteille,
silmille - aina löytyy ilon aiheita..))
Mahdollisimman mukavaa päivää kaikille,
demeter1
P.s. La Promesan pappi Samuel antoi eilen (katselin kaikki jaksot) näytteen ammattitaidostaan: sai Petran pään käännetyksi, ymmärsi mikä on Petran tunnekylmyyden takana: ilmaisematon suru. Onkohan sitä täälläkin, kun tylytys välillä valtaa alaa? ..))- Anonyymi
Jokuhan on ottanut kylmyyden ihan nikikseen.
- Anonyymi
Lempeästi hymyilevä pappi Samuel toimi Petran kanssa ammattimaisesti.
Olen otettu Petran eleistä. Miten hän pitää arvokkaasti avainnipusta kiinni kävellessään ettei avaimet hakkaisi lonkkaan ym.
Pappi Samuel ei kyllä osaa itkeä uskottavasti.
Onko Leocadia liian selvä Janan murhaaja vai toimiiko yhdessä Jacobon kanssa? Mutta jos sittenkin kapteeni... Anonyymi kirjoitti:
Lempeästi hymyilevä pappi Samuel toimi Petran kanssa ammattimaisesti.
Olen otettu Petran eleistä. Miten hän pitää arvokkaasti avainnipusta kiinni kävellessään ettei avaimet hakkaisi lonkkaan ym.
Pappi Samuel ei kyllä osaa itkeä uskottavasti.
Onko Leocadia liian selvä Janan murhaaja vai toimiiko yhdessä Jacobon kanssa? Mutta jos sittenkin kapteeni...Ei minustakaan Samuel ole kovin uskottava pappina(kaan) ja liian usein heittelee pelkkiä kliseitä. Petran käsittely taisi olla poikkeus..))
Leocardiaa alan minäkin epäillä, Kapteeni on liian ilmeinen ja Jacobi tarvitsisi rikoskumppanin.
On tää niin jännää vaikka välillä puudottaakin.,- AnonyymiUUSI
demeter1 kirjoitti:
Ei minustakaan Samuel ole kovin uskottava pappina(kaan) ja liian usein heittelee pelkkiä kliseitä. Petran käsittely taisi olla poikkeus..))
Leocardiaa alan minäkin epäillä, Kapteeni on liian ilmeinen ja Jacobi tarvitsisi rikoskumppanin.
On tää niin jännää vaikka välillä puudottaakin.,"Heittelee pelkkiä kliseitä ... ?" Käsikirjoittaja on kirjoittanut ne !
- Anonyymi
Eilen tokaisin, että ainoa viestini tähän ketjuun. Tunsin olevani liian ilo pinnassa.
Olin näkevinäni kiitoksen vilahtavan Hillan tekstissä, joten mikä ettei, muutama sananen. Kyllä minä iloa tunnen Hillan ollessa kiikkaamassa palstalla. Kiikkustuoli kuuluu kalustoon.
Keskustelua kaivataan, minä vähän nuuhkin ilmaa, että mistä päin tuulee. Luulen ehkä muitakin olevan odottavalla kannalla.
Alone erämaassa ohjelmassa kisataan kuka pisimpään kestää luonnon armoilla. Eräs nuorimies taisi yhden yön olla. Onhan se rankkaa, jollei ole kokemusta. Itse rakennettava majapaikka, tulukset on millä tulen saa Venettä ei ole. Kala on se proteiinin lähde, keinot on saaliin saantiin itse keksittävä. Kolmen viikon jälkeen kolme jäljellä. Taisi olla 8 tai 9 aloitettaessa. Minussa taitaa asua pieni erä-elli.
Nähdään enskerralla 😃Kumarrus sinulle pyllistys meille kahdelle.
"Kestoriisiä pystyy hyvin naakka nokkimaan. On niin kuivaa ettei tartu nokkaan."- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Kumarrus sinulle pyllistys meille kahdelle.
"Kestoriisiä pystyy hyvin naakka nokkimaan. On niin kuivaa ettei tartu nokkaan.""Silloin Pekka Naakka lensi maahan saakka, riemuissansa lauloi näin: kvak kvak kvak..."
🐦⬛😃 Anonyymi kirjoitti:
"Silloin Pekka Naakka lensi maahan saakka, riemuissansa lauloi näin: kvak kvak kvak..."
🐦⬛😃Lillinlillin lieru pääsikö aivopieru?
Piti tulla kesken päivän iloani kertomaan, nimittäin hyvän mielen sain, kun tyttäreni soitti.
Lähetti kuvia, kun olivat siirtäneet huonekalut uuteen malliin, ja hyvältä näytti.
Olin jo aikoja sitten maininnut huonekalujen siirtelystä, ei kuulemma onnistunut, nyt kuitenkin hyvä tuli ja iloa syntyi asukkaille itselleen, minun lisäksi.
Kiva sekin, että jatkuva muistutus kaikesta tuottaa tuloksia minunkin opetuksesta.
Innostan kaikkia kodin ilmeen aina väliin muuttamiseen, se piristää, eikä maksa mitään.
Muistan kotona asuessani, kun halusin muutoksia tehdä, äiti sanoi, että sitten omassa kodissasi sitä tee ja minä olen tehnyt.
Ano 12,27 liikaa iloa ei koskaan ole, joten ilahduta toistekin.
Olen minäkin vilkuilut tuota sarjaa, totean ei olisi minun juttu, seuraa kaipaan, vaikka vain koneiden välityksellä.
Demeter mietti miten ennen tultiin ilman koneita toimeen, no keinot oli silloinkin, lihat suolattiin, oli maakellarit mitkä pitivät sopivalla kosteudella juurekset kevääseen asti syötävinä, kaloja kuivattiin, tosin saattoi hillopurkissa hometta ilmetä, sitä syrjään siirrettiin ja makean nälkä unohtui.
Tämän päivän koneista ja avuista ei minullakaan ole kuin harmaa aavistus, on pöhöttimiä, itsepeseviä ikkuna pesimiä ja nyt yläkertaan ostettiin itsepesevä uuni.
Ilman kostuttimet, lämpöpuhaltimet, itse liikkuva imuri on jo hyvinkin moneen kotiin eksynyt, minä tyydyn näihin oleviin.
Kyselin, että eikö se uuni vie paljon sähköä, kun kuumuus sen puhdistaa, niin tekee kuulemma, no minä hankaan jos jollakin aineella uuniani ja kulutan samalla energiaani.
Suu pyöreän ihmettelen aina uudistuvaa maailmaa, ehkä hyväkin on, joskus vaan miettii, että vähempikin riittäisi.
Minä vaan neulon sukkia uskoen, että ne puolustaa paikkaansa vieläkin.- Anonyymi
Lillinlillin lieru pääsikö aivopieru?
En lähde sun pilkkalinjalle.
Toi Pekka Naakka biisi soi radiossa, kun olin lapsi. Olisiko ollut Hännänhuipun levysoitin ohjelman nimi. Iloa tuova biisi. 😃 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähde sun pilkkalinjalle.
Toi Pekka Naakka biisi soi radiossa, kun olin lapsi. Olisiko ollut Hännänhuipun levysoitin ohjelman nimi. Iloa tuova biisi. 😃Minäkin muistan sen.
https://youtu.be/L1W331G15wQ?feature=shared - Anonyymi
Kumarrus sinulle pyllistys meille kahdelle.
"Kestoriisiä pystyy hyvin naakka nokkimaan. On niin kuivaa ettei tartu nokkaan."On itsetunto nollassa, jos ottaa nokkiinsa riisillä ym. pelleilystä. Ihanko pyllistyksenä koet? voi reppanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On itsetunto nollassa, jos ottaa nokkiinsa riisillä ym. pelleilystä. Ihanko pyllistyksenä koet? voi reppanaa.
Tyypillinen ilonpilaaja. Ei suo toisille iloa, jota ei itse ymmärrä. Oma huumorinsa kun on jäänyt sinne lapsuuden pottatasolle.
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen ilonpilaaja. Ei suo toisille iloa, jota ei itse ymmärrä. Oma huumorinsa kun on jäänyt sinne lapsuuden pottatasolle.
Iltapäivää@
Uunikakaa, juureksia ja perunaa, tillikermaviilikastiketta. Kohta valmista.
Alkää pistäkö minua tikunnokkaan, uskokaa itseenne ja uskaltakaa elää.- Anonyymi
Iltapäivää@
Alkää pistäkö minua tikunnokkaan, uskokaa itseenne ja uskaltakaa elää.Itse sinä tikunnokkaan tai sanotaanko haravanvarteen olet itsesi pistänyt. Ketä sinä siinä neuvot uskaltamaan elää? Hyvää ruokaa osaa muutkin laittaa, nauttia elämästään mummona ja isomummona ja elämän koko muustakin kirjosta, Mikä siinä täyteläisessä elämässä muka pelottaisi?
- Anonyymi
Iltapäivää@
Alkää pistäkö minua tikunnokkaan, uskokaa itseenne ja uskaltakaa elää.Ihan näyttää, että sinä tunget itsesi tikunnokkaan. Sinua näyttää häiritsevän se, kun muut uskaltaa elää ja ilotella täällä palstallakin. Ihan keskenään.
Yrität aina hajottaa ja varsinkin jos mukana on rekattuja keskustelemassa ja ilottelemassa.
Jossain näin sinulle kehotuksen mennä itseesi. Yhdyn siihen kehotukseen. - Anonyymi
Iltapäivää@
Alkää pistäkö minua tikunnokkaan, uskokaa itseenne ja uskaltakaa elää.Uunikakaa? Syöttekö kahteen kertaan kaiken?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On itsetunto nollassa, jos ottaa nokkiinsa riisillä ym. pelleilystä. Ihanko pyllistyksenä koet? voi reppanaa.
80+ ovat lapsia jälleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sinä tikunnokkaan tai sanotaanko haravanvarteen olet itsesi pistänyt. Ketä sinä siinä neuvot uskaltamaan elää? Hyvää ruokaa osaa muutkin laittaa, nauttia elämästään mummona ja isomummona ja elämän koko muustakin kirjosta, Mikä siinä täyteläisessä elämässä muka pelottaisi?
Muutkin sitä ja muutkin tötä ja sinä et mitään.
- Anonyymi
Iltapäivää@
Alkää pistäkö minua tikunnokkaan, uskokaa itseenne ja uskaltakaa elää.Jokainen syö joka päivä, ja osaa laittaa ruokaa, mutta ei tilitä ruokalistaansa
tänne. Muilla muutakin kuin syöminen ja huussin tyhjennyt ja ammeen
raahaaminen pitkin pihaa. Anonyymi kirjoitti:
Jokainen syö joka päivä, ja osaa laittaa ruokaa, mutta ei tilitä ruokalistaansa
tänne. Muilla muutakin kuin syöminen ja huussin tyhjennyt ja ammeen
raahaaminen pitkin pihaa.Olet juuttunut menneisyyteen yritä elää vuotta 2025 kun sitä on vielä jaljellä.
Joulustamme 2025 tulee ihana. Sain juuri viestin Hollannista. Mieheni aikuiset lapset tyttö ja poika (63v. ja 62v.) saapuvat viettämään joulua kanssamme.
Nyt alkaa jo hössötys.- AnonyymiUUSI
Olet juuttunut menneisyyteen yritä elää vuotta 2025 kun sitä on vielä jaljellä.
Joulustamme 2025 tulee ihana. Sain juuri viestin Hollannista. Mieheni aikuiset lapset tyttö ja poika (63v. ja 62v.) saapuvat viettämään joulua kanssamme.
Nyt alkaa jo hössötys.Meille tulee myös pikkuvieraita joulun aikaan, lastenlastenlapsista nuorin vasta Vauva, Tapaninpäivänä täällä meidän talvissuttavalla mökillä tapaamme lähisukua , toivottavasti on lunta niin pääsevät hiihtämäänkin. Aattona mennään nuorimman lapsen perheen vieraiksi , ihanaa katsoa pikkulasten riemua. Minun ei tarvii höösätä , keskityn vain nauttimaan läheisistäni ja joulun tunnelmasta. Mutta ennen sitä on monta juhlaa. Isänpäivänä juhlitaan puenemmissä porukoissa kun on jo isoukki, kaksi ukkia ja neljä nuorta isää lähisuvussa.
- AnonyymiUUSI
Nyt alkaa jo hössötys."Mieheni aikuiset lapset tyttö ja poika (63v. ja 62v.) saapuvat viettämään joulua kanssamme".?
Entä se tyttö, joka muutti pois, että sait ateljeen?
Kuinka monta vaimoa oli miehelläsi ennen sinua?
Valaise nyt tätä "Valheidenverkkoa", josta teit joskus aloituksenkin, kuinka ihmiset elävät tuossa verkossa, mutta taidat itse olla siihen sotkeutunut? Anonyymi kirjoitti:
"Mieheni aikuiset lapset tyttö ja poika (63v. ja 62v.) saapuvat viettämään joulua kanssamme".?
Valaise nyt tätä "Valheidenverkkoa", josta teit joskus aloituksenkin, kuinka ihmiset elävät tuossa verkossa, mutta taidat itse olla siihen sotkeutunut?Hyvillä mielin aamukahvin jälkeen.
En osaa sanoa mikä on mieheni nuorempien lasten suunnitelmat joulun suhteen. Viimevuosina ovat viettäneet joulua äitinsä kanssa, äidin mummolassa.
Minä olen kolmas vaimo.- AnonyymiUUSI
Nyt alkaa jo hössötys.Eivät nuo miehesi lapsoset taida kovin läheisiä sulle olla, olivat jo keski iässä kun heihin tutustuit ja eri maassa asuvat.
Eikös ne poikasi tule jouluksi? Ovat sentään omia lapsiasi helppo tulla kun heillä ei omaa jäälkikasvua ole. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mieheni aikuiset lapset tyttö ja poika (63v. ja 62v.) saapuvat viettämään joulua kanssamme".?
Valaise nyt tätä "Valheidenverkkoa", josta teit joskus aloituksenkin, kuinka ihmiset elävät tuossa verkossa, mutta taidat itse olla siihen sotkeutunut?On siinä uteliaalla ämmällä tuska saada tietää kaikki!!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valaise nyt tätä "Valheidenverkkoa", josta teit joskus aloituksenkin, kuinka ihmiset elävät tuossa verkossa, mutta taidat itse olla siihen sotkeutunut?Halpamaista utelua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Halpamaista utelua.
Höveli vastaa, pakko ei olisi. Sitten ihmettelee ja kitisee, kun niistä myöhemmin irvaillaan.
Taitaa olla taas yksinäinen kun rientää ketjusta ketjuun etsien seuraa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä huumori ? Se on tosikko. Huumori vaatii alyä.
- Anonyymi
kokonmaisvarallisuutesi ja mahdollista ansaita 1200 euroa vuosittain.
Onko "pöhötin" uutta slangia ja tarkoittaa air fryeria?
- Anonyymi
Se on varmaan turhake kammotus nimeltä lehtipuhallin.
Minulle tuntematon kapistus, en ole keltään eestynyt edes kyselemään.
Facessa usein mainitsevat pöhöttävänsä sun mitä, minulta nämä laitteet menee ohi, kun en niitä tarvitse.Hil-la kirjoitti:
Facessa usein mainitsevat pöhöttävänsä sun mitä, minulta nämä laitteet menee ohi, kun en niitä tarvitse.Kaupungin työntekijät tuossa kulkevat pitkin nurmikoita niiden kanssa.
Näin mainoksen, että oli sellainenkin vehje keksitty, kun akkulumilapio.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Facessa usein mainitsevat pöhöttävänsä sun mitä, minulta nämä laitteet menee ohi, kun en niitä tarvitse." Facessa usein mainitsevat pöhöttävänsä sun mitä, minulta nämä laitteet menee ohi, kun en niitä tarvitse."
Pöhötin" on lempinimi airfryerille, eli ilmafriteerauskeittimelle, joka on suosittu keittiölaite ruoanvalmistukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmaan turhake kammotus nimeltä lehtipuhallin.
Oi ei, sillä on huomattavan kevyempi puhaltaa suuri määrä kuivia lahtiä metsän reunaan tai muuten vaan kasaan, kuin haravoida.
Ei muuta kuin laite vyötärölle ympäri ja kevyellä torvella puhallella.
Et ole näemmä kokeillut. - Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Facessa usein mainitsevat pöhöttävänsä sun mitä, minulta nämä laitteet menee ohi, kun en niitä tarvitse."Tohotin" on sellainen pieni kaasupoltin. Sillä sulatetaan sokeri creme bruleen päältä, tohotetaan marenkiin rusketusta, samoin uunijäätelön päälle. Noitahan me valmistamme jokainen, eikö vain ?
Master chefistä opittua 😃
Hil-laa tuumaili, miten mahtaa aikani kulua, vilkkaan kesän jäljiltä, täällä kerrostalossa.
Tässä tuo lipuaa, katsellen telkkua, lukien kirjoja, ristikoiden ratkominen suuri huvini.
Ostan aina niitä vaikeammasta päästä olevia lehtiä.
Aina sitä muutakin näpertelyä löytyy, joka päivälle ja tietysti kävelylenkki.
Onpa noita sukulaisreisujakin miltei joka kuukausi. Minun on helppo lähteä, kissa vaan koppaan ja menoksi.
Leikin siinä Väinön kanssa. Vetelin nauha, jonka päässä pari höyhentä.
Väinö meni selaisen vinon n. 30cm leveän pöydänjalan taa, jossa on pieni pyörä.
Alle jää joku 4cm väli lattiaan.
Heitin sen höyhenpään sen pyörän taa, aatellen, että sen on tultava pois pöydänjalan takaa, sen saadakseen.
Mitä vielä, salaman nopeasti, kissa työnsi tassunsa jalan alle, pyörän molemmin puolin ja naulitsi sen pyörään. Sitten piti toisella tassulla höyhenpäästä kiinni ja toisella tassulla tarttui nauhaan ja veti sen itselleen pöydänjalan ali.
Nopeasti kävi, hyvät on hoksottimet.
Aamusta lähdetään, vein jo vähän kasseja autoon. Samaan reisuun sisältyy 2-vuotispäivätkin.
Väinö saa sitten olla kotitilalla veljeni kanssa sen aikaa. No huomenna pääsee taas ulos ja koirakaverikin on paikalla.- Anonyymi
Ihana Väinö 🥺😻 Kiitos, Eliaana, kun ilahdutat meitä noilla kertomuksilla.
Anonyymi kirjoitti:
On ihana. Kiva, että tykkäät tarinoistamme.😻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eliaana, kun kissasi tulee kuollut hiiri hampaissaan kotiin tunkee viereesi pesetkö sen hampaat ennen haleja?
Anonyymi kirjoitti:
Eliaana, kun kissasi tulee kuollut hiiri hampaissaan kotiin tunkee viereesi pesetkö sen hampaat ennen haleja?
Sinullapa mielikuvitus lentää, no hyvä mielikuvitus on rikkaus.
Kissani ei tule kuollut hiiri hampaissaan tunkemaan viereeni.
Hiiri jää ulos ja kissa menee syömään Dental-naksuja, usein menee sitten unille.
Eikä meillä ole tapana mitään huulipusuja harrastaa.
Nyt mun tarvii tietää, laitoin juuri valkosipuliperunoita pöhöttimeen. En ole aivan varma laitoinko ne lehtipuhaltimeen vai air fryeriin.
- Anonyymi
Hyvä Paloma 👌
Jos eivät lentäneet pitkin seiniä, niin ovat air fryerissä 😂 Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Paloma 👌
Jos eivät lentäneet pitkin seiniä, niin ovat air fryerissä 😂Huomenta ja taas keskiviikkoon, kohta on yksi lokainen kuu eletty ja toiseen siirrytään, mielestäni ikävin kuukausi on marraskuu.
Ehkä sekin pian ohi on ja joulu tuo paljon touhua ja iloa, minulla kaikki juhlimisen arvoiset päivät on joulukuussa.
Minä noita peukutuksia ja muita pyllistelyjä jäin miettimään, voiko noin pienistä asioista tulla aiheen kylvämistä riitaan asti ?
Itse en moisista piittaa, varon vaan antamasta aiheita moiseen, vastailuja en erikseen odota kohdistuen minuun, mukava kuitenkin kun joku jatkuvuutta antaa uusilla ajatuksilla.
Nämä harvat nimimerkillä kirjoittajat ovat varmuudella tunnistettavia ja viestiin vastailu sujuu, jos jotain aihetta ilmaantuu.
Olen kokenut muutamat kirjoittajat aidoiksi, ei rivien välissä pohdittavaa ja siksi on helppo vastailla.
Demeterin mietteisiin taas tartun LaPromesan suhteen, pitkäveteiseksi sarja käy, mutta onhan käytävä monen kerroksen väen asioita, koetetaan vaan kestää.
Syyllinen on Leogardia, näin uskon, hänen halunsa päästä La Promesan valtiattareksi näkyy selvästi toimistaan.
Hänen näppinsä on mukana lääkärin kuolemassa, kuin Curronkin putoamisesta,
Samuel on, ei niin vakaa uskossaan, mutta rakkaus Mariaan on voimakas.
Kyllä sarjaa vaan on katsottava, vaikka aikaa meneekin, mutta onhan sitäkin riittävästi.
Sen verran uteliaisuus lisääntyi pöhötintä kohtaan, että googletin ja totesin, en tarvitse moista.
Ehkä et kumminkaan laitteiden väliin sekoitu Paloma, on ne sen verran erikokoisia;)
Väinö varmaan hellyyttä jakaa, seurailen kissakeloja facessa ja voi miten rakkaasti halailevat niin kissat kuin omistajatkin ja viisaitakin kissat ovat, matkivat monia omistajiensa tapoja, jopa kuperkeikkoja yhdessä tekevät.
Kissa juoksee ovelle omistajaansa vastaan, kuten koirakin tekee, ja ne kepposet mitä kissa aikaan saa, saa hyvälle mielin katsojankin.
Tuosta tikunnokkaan nostamisesta sen verran, että kai me itsekukin itse ne huomioitavat viestit laitamme ja näin voimme joutua jopa tikunnokkaan, mitä en minäkään toivo.
Jokainen voisi harkita sanomisiaan, miten joku ärtty viesti voi saada pahan mielen aikaan, sitähän yritämme välttää, eikö vaan.
Uskallankohan sanoa, ketju on lähtenyt hyvin alkuun, tätä samaa rataa mennen hyvä mieli kaikille sattuu.
Näin taas aamu pitkälle virahti ja rutiinini on hyvällä alulla, tästä melko samoilla kaavoilla jatkan päivääni, kohokohta illalla, lenkkisauna ja naapureiden kanssa mielipiteiden vaihtoa.
Kivaa päivää toivotan teille jokaiselle, huomisiin!- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Huomenta ja taas keskiviikkoon, kohta on yksi lokainen kuu eletty ja toiseen siirrytään, mielestäni ikävin kuukausi on marraskuu.
Ehkä sekin pian ohi on ja joulu tuo paljon touhua ja iloa, minulla kaikki juhlimisen arvoiset päivät on joulukuussa.
Minä noita peukutuksia ja muita pyllistelyjä jäin miettimään, voiko noin pienistä asioista tulla aiheen kylvämistä riitaan asti ?
Itse en moisista piittaa, varon vaan antamasta aiheita moiseen, vastailuja en erikseen odota kohdistuen minuun, mukava kuitenkin kun joku jatkuvuutta antaa uusilla ajatuksilla.
Nämä harvat nimimerkillä kirjoittajat ovat varmuudella tunnistettavia ja viestiin vastailu sujuu, jos jotain aihetta ilmaantuu.
Olen kokenut muutamat kirjoittajat aidoiksi, ei rivien välissä pohdittavaa ja siksi on helppo vastailla.
Demeterin mietteisiin taas tartun LaPromesan suhteen, pitkäveteiseksi sarja käy, mutta onhan käytävä monen kerroksen väen asioita, koetetaan vaan kestää.
Syyllinen on Leogardia, näin uskon, hänen halunsa päästä La Promesan valtiattareksi näkyy selvästi toimistaan.
Kyllä sarjaa vaan on katsottava, vaikka aikaa meneekin, mutta onhan sitäkin riittävästi.
Sen verran uteliaisuus lisääntyi pöhötintä kohtaan, että googletin ja totesin, en tarvitse moista.
Ehkä et kumminkaan laitteiden väliin sekoitu Paloma, on ne sen verran erikokoisia;)
Väinö varmaan hellyyttä jakaa, seurailen kissakeloja facessa ja voi miten rakkaasti halailevat niin kissat kuin omistajatkin ja viisaitakin kissat ovat, matkivat monia omistajiensa tapoja, jopa kuperkeikkoja yhdessä tekevät.
Kissa juoksee ovelle omistajaansa vastaan, kuten koirakin tekee, ja ne kepposet mitä kissa aikaan saa, saa hyvälle mielin katsojankin.
Tuosta tikunnokkaan nostamisesta sen verran, että kai me itsekukin itse ne huomioitavat viestit laitamme ja näin voimme joutua jopa tikunnokkaan, mitä en minäkään toivo.
Jokainen voisi harkita sanomisiaan, miten joku ärtty viesti voi saada pahan mielen aikaan, sitähän yritämme välttää, eikö vaan.
Uskallankohan sanoa, ketju on lähtenyt hyvin alkuun, tätä samaa rataa mennen hyvä mieli kaikille sattuu.
Näin taas aamu pitkälle virahti ja rutiinini on hyvällä alulla, tästä melko samoilla kaavoilla jatkan päivääni, kohokohta illalla, lenkkisauna ja naapureiden kanssa mielipiteiden vaihtoa.
Kivaa päivää toivotan teille jokaiselle, huomisiin!Oma on häpeeänsä jos ärtyy pikkujutuista ja huumorista. Onhan se säälittävää, kun ottaa toisille osoitetut hymiöruusut ja peukut henkilökohtaisena loukkauksena ja pyllistyksenä. Sen takia ei tarvitse ruveta orjailemaan kirjoituksissaan että joku vähemmälle jäänyt repii pelihousunsa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oma on häpeeänsä jos ärtyy pikkujutuista ja huumorista. Onhan se säälittävää, kun ottaa toisille osoitetut hymiöruusut ja peukut henkilökohtaisena loukkauksena ja pyllistyksenä. Sen takia ei tarvitse ruveta orjailemaan kirjoituksissaan että joku vähemmälle jäänyt repii pelihousunsa.
Kyllä vain. Kuten Hilla mainitsi, ketju eteni hyvin eilen. Oma "analyysini" on, että humoristiset kommentit keskustelussa olevien asioiden joukossa elävöittävät esim. pöhötykset ja tohotukset mainitakseni.
Ei kannata liikaa antaa huomiota epämiellyttäviin töksäytyksiin vaikkapa noista toisille annetuista kiitoksista.
Kritiikkiä tulee väistämättä väärinkäsityksistä jo erilaisista käytännöistä eri paikkakunnilla. Saatikka vääristä sanavalinnoista.
"Varpaillaan ei kannata kuitenkaan kävellä". - AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Huomenta ja taas keskiviikkoon, kohta on yksi lokainen kuu eletty ja toiseen siirrytään, mielestäni ikävin kuukausi on marraskuu.
Kivaa päivää toivotan teille jokaiselle, huomisiin!Aamupäivää ! Niinhän tämä elämä näyttää soljuvan "maanantai ei mittään, tiistai ei mittään", "keskiviikko ei mittään" riippuen tietysti siitä, millä mittarilla mitataan. Vaikka raamit ovat samat, sisältö muuttuu, päivät eivät ole veljeksiä, eiväthän ?
Taisi olla Churchill joka totesi, että hän on aina ollut valmis oppimaan, mutta ei välttämättä halua tulla opetetuksi..)) Tuskin kukaan meistäkään haluaa ja uskon, että juuri opettavat äänenpainot saavat täälläkin ikävää nokittelua aikaan. Ollaanhan me kaikki tänne saakka selvitty ja kai se jonkinlainen todiste on siitä, että ollaan kaikki tolkun ihmisiä ?
Minusta myös vilkkaaksi käynyt keskustelu täällä ja muissakin ketjuissa todistaa siitä. Vai olenko tehnyt "vääriä" havaintoja, sekottanut toiveet ja todellisuuden ?
Oli miten oli, tämänkertainen pyykkäys lisäsi ainakin omaa luottamustani siihen, että elämä jatkuu, Nojatuolissa ja ikäryhmissä - ja vaikka kehua ei saisi, kehun silti Hil-laa ja kaikkia kirjoittajia ja lukijoita siitä, että Nojatuoli-yhteisö pysyy voimassa, yhtenä ketjuna muiden joukossa. Se, että "vanha jengi on koossa"ei mielestäni kerro muusta kuin siitä, että jotkut meistä arvostavat jatkuvuutta, tahtovat sitoutua enemmän, ehkä oppia tuntemaankin muita kirjoittajia. Onko siinä jotakin mikä ei ole suotavaa, koituuko siitä haittaa jollekulle ?
Kylläpä tuli paatoksellinen puhe ! Pitäisiköhän pyytää anteeksi kuten maantapa on - jos tulee puhuneeksi liikaa, rikkoneeksi kirjoittamattomia sääntöjä..))
Hil-lalla on saunapäivä, minulla kauppa-/ja kirjastoreissu, mites muilla?
"Miten saatte aikanne kulumaan"? kyseli yhdeksänkymppinen serkkuni kun sai palvelutalon pihatyöt tehdyksi..)) Tämä muisto parin vuoden takaa...
Kivaa keskiviikkoa kaikille,
demeter1 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vain. Kuten Hilla mainitsi, ketju eteni hyvin eilen. Oma "analyysini" on, että humoristiset kommentit keskustelussa olevien asioiden joukossa elävöittävät esim. pöhötykset ja tohotukset mainitakseni.
Ei kannata liikaa antaa huomiota epämiellyttäviin töksäytyksiin vaikkapa noista toisille annetuista kiitoksista.
Kritiikkiä tulee väistämättä väärinkäsityksistä jo erilaisista käytännöistä eri paikkakunnilla. Saatikka vääristä sanavalinnoista.
"Varpaillaan ei kannata kuitenkaan kävellä".Jalan jänteille tekee hyvää, sekä kantapäillä, että varpailla kävely.
Poistun, kuin kusi sukassa. (salaa, ääneti) Anonyymi kirjoitti:
Oma on häpeeänsä jos ärtyy pikkujutuista ja huumorista. Onhan se säälittävää, kun ottaa toisille osoitetut hymiöruusut ja peukut henkilökohtaisena loukkauksena ja pyllistyksenä. Sen takia ei tarvitse ruveta orjailemaan kirjoituksissaan että joku vähemmälle jäänyt repii pelihousunsa.
Koeta jo hmmärtää, niin jos pystyt, että kyse on vilpittömyydesta tai vilpillisyydestä, ei henkilökohtaisesta loukkauksesta.
- AnonyymiUUSI
Koeta jo hmmärtää, niin jos pystyt, että kyse on vilpittömyydesta tai vilpillisyydestä, ei henkilökohtaisesta loukkauksesta.
Tuo onkin totuuskomission tärkein tehtävä, tutkia muiden vilpittömyys. Kai teillä on lakitieteen koulutus ja tuomarin valtuudet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jalan jänteille tekee hyvää, sekä kantapäillä, että varpailla kävely.
Poistun, kuin kusi sukassa. (salaa, ääneti)Villi veikkaukseni, että sinä harjoittelet joulujuhlaa varten.
"Hiljaa hiipii joukko varpahillaan..."
(Märät sukat litisevät, ota pois ;) Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin totuuskomission tärkein tehtävä, tutkia muiden vilpittömyys. Kai teillä on lakitieteen koulutus ja tuomarin valtuudet.
En tiedä totuuskomissiosta enempää kuin valheidenverkostoistakaan.
Yksi ihmisen kunnioitettavampia ominaisuuksia on vilpittömyys.
Mielipiteeni ovat omiani.- AnonyymiUUSI
Mielipiteeni ovat omiani.Sinulta se puuttuu.
- AnonyymiUUSI
Mielipiteeni ovat omiani.Saat pitää mielipiteesi, ei ketään kiinnosta.
Vakuuttele vaan vilpittömyyttäsi
niille joille olet tilivelvollinen. Taitaa olla vaan myöhäistä ainakin palstalla kun on maito kaatunut maahan jo moneen kertaan. - AnonyymiUUSI
Mielipiteeni ovat omiani.Mitkä mielipiteet ? Itsensä kehuminen ?
Huumorintajua löytyy kyllä, mutta jos pilkan ja ivan kohteet eivät itse hahmota heidän kustannuksellaan riekkumista huumoriksi, niin onko se jotenkin kummallista? Eikö se ole aika normaali reaktio, turhaa syytellä huumorintajun puutteesta.
Satiiri on hieno huumorin laji jos sen oikein osaa. Muiden kirjoittajien kustannuksella sanataiteilu ja verbaalinen akrobatia muodostuu sen sijaan vain oman nokkeluutensa ja taitojensa esittelyksi ja naurattaa vain ehkä kirjoittajaansa ja hänen parasta kaveriaan.
Tänään ohjelmassa ensin sitruunakakunteko, sitten lähdemme kaupoille, viemään haudoille koristuksia vähän etuajassa ja lämmitämme varmaansaunan illalla kun poika tulee syyslomalle.
Hyvää "pikkulauantaita" alajuoiksulta, tummien vesien ääreltä. Huomenna sytytetään kurpitsalyhtyjä ja lauantaina kynttilöitä.Korvesta@
Tänään on Kaukametsän taidepiiri. Kotona sain lähes valmiiksi värikkään maalauksen "miniä ja neliapila". Ajattelin ottaa sen tänään mukaan taidepiiriin haluan opettajan ja kurssilaisten mielipiteitä väreistä ja asettelusta.
Petze tuli juuri huoneeseeni laulaen postilähetys käsissään. Sain Ifolor kortit, voin alkaa joulukorttien teon.
Sinullakin kivoja vieraita tulossa. Olemme iloisia aamun viestistä, mekin saamme mieluisia vieraita jouluksi.- AnonyymiUUSI
"Se parhaiten nauraa joka vitsin kertoo" sanottiin ennen ja kyllä kai täällä on moneen kertaan todettu, että huumori on vaikea laji, se vaatii yhteistä aaltopituutta ja vaikka täällä väkeä riittää, eriseuraisuus taitaa olla se yhteinen nimittäjä.
Itselleen nauraminen ei taida myöskään ihan helppoa olla, mutta sen taitaminen olisi luultavasti hyvinkin tarpeellista täällä. Se voisi jopa tukahduttaa eipäs/juupas-mittelyn alkuunsa.
Hyvä tahto voisi myös olla verraton työkalu, sen on joku saattanut saada synnyinlahjana tai sitten seperia on opettanut.
Tämä on siis täysin teoreettista pohdintaa, minun kohdallani..))
demeter1 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Se parhaiten nauraa joka vitsin kertoo" sanottiin ennen ja kyllä kai täällä on moneen kertaan todettu, että huumori on vaikea laji, se vaatii yhteistä aaltopituutta ja vaikka täällä väkeä riittää, eriseuraisuus taitaa olla se yhteinen nimittäjä.
Itselleen nauraminen ei taida myöskään ihan helppoa olla, mutta sen taitaminen olisi luultavasti hyvinkin tarpeellista täällä. Se voisi jopa tukahduttaa eipäs/juupas-mittelyn alkuunsa.
Hyvä tahto voisi myös olla verraton työkalu, sen on joku saattanut saada synnyinlahjana tai sitten seperia on opettanut.
demeter1miksi et aina kirjaudu demeter1 ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
demeter1Se on mennyt niin vaikeaksi, kirjautuminen. Monta kommervenkkiä joutuu tekemään, eikä kirjautuminen taida edes kauan olla voimassa - vai onko korjaus jo tullut ?
Sitäpaitsi, joskus on viisasta pysyä "näkymättömissä"..))
demeter1 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on mennyt niin vaikeaksi, kirjautuminen. Monta kommervenkkiä joutuu tekemään, eikä kirjautuminen taida edes kauan olla voimassa - vai onko korjaus jo tullut ?
Sitäpaitsi, joskus on viisasta pysyä "näkymättömissä"..))
demeter1Ja kun on "näkymättömissä" niin ei jää piruilevista heitoista kiinni. Vai mitä demeter?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun on "näkymättömissä" niin ei jää piruilevista heitoista kiinni. Vai mitä demeter?
Huonosti piikitelty. Kylmältäkin lähtenyt terä.
Ei mikään ole kuin ennen 🤭 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huonosti piikitelty. Kylmältäkin lähtenyt terä.
Ei mikään ole kuin ennen 🤭Pääseeköhön kylmis korppiksen vilpittömyyskomiteaan? Siinä kun pitää arvioida ruusujen ja peukkujen aitous ja se vaatii todellista ammattilaista.
🌹🌹🌹👍👍👍 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pääseeköhön kylmis korppiksen vilpittömyyskomiteaan? Siinä kun pitää arvioida ruusujen ja peukkujen aitous ja se vaatii todellista ammattilaista.
🌹🌹🌹👍👍👍Onko Hillan aloittaman ketjun tarkoitus olla alusta keskinäisille valtataisteluille?
Kukaan ei todellakaan loista muita paremmin.
Samaa kirjaintenhakkajamassaa joka ikinen persoona.
Ei haukku haavaa tee ja puremaan ei kukaan toisen nilkkaan ylety.
Järkiintymistä kirjoittajat, järkiintymistä, nyt vaikuttaa leikkikenttä olevan aikuisten valtaamaa, ja se näkyy likaisina jälkinä valkoisella! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko Hillan aloittaman ketjun tarkoitus olla alusta keskinäisille valtataisteluille?
Järkiintymistä kirjoittajat, järkiintymistä, nyt vaikuttaa leikkikenttä olevan aikuisten valtaamaa, ja se näkyy likaisina jälkinä valkoisella!"Onko Hillan aloittaman ketjun tarkoitus olla alusta keskinäisille valtataisteluille?"
On todella kovaa vääntöä ollut. Toinen joukkue oli pestannut ulkopuolisen "koutsin/ulosheittäjän". Hänen peliliikkeensä/suunnitelmansa tussahti alkuunsa. Anot ovat täällä edelleen ja tunnistettavien määrä supistunut. Niin sanotusti käsi kävi. Mahalaskun seurauksena jyrät vieri kaivantoon. Hallintayritykset ovat hampaattomia.
Seuraavat siirrot ovat ratkaisevia miten kiikkustuolin vauhti kiihtyy. Seisooko kummallakin jalaksella edelleen oma joukkue ja kumpi puoli alkaa klenksua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko Hillan aloittaman ketjun tarkoitus olla alusta keskinäisille valtataisteluille?
Järkiintymistä kirjoittajat, järkiintymistä, nyt vaikuttaa leikkikenttä olevan aikuisten valtaamaa, ja se näkyy likaisina jälkinä valkoisella!Sinä taidatkin olla se pestattu koutsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Onko Hillan aloittaman ketjun tarkoitus olla alusta keskinäisille valtataisteluille?"
On todella kovaa vääntöä ollut. Toinen joukkue oli pestannut ulkopuolisen "koutsin/ulosheittäjän". Hänen peliliikkeensä/suunnitelmansa tussahti alkuunsa. Anot ovat täällä edelleen ja tunnistettavien määrä supistunut. Niin sanotusti käsi kävi. Mahalaskun seurauksena jyrät vieri kaivantoon. Hallintayritykset ovat hampaattomia.
Seuraavat siirrot ovat ratkaisevia miten kiikkustuolin vauhti kiihtyy. Seisooko kummallakin jalaksella edelleen oma joukkue ja kumpi puoli alkaa klenksua.Ei ole mitään "joukkueita". Jos joku valtataistelu on sitä pitää yllä korven kauhutar,
mutta siinähän taistelee yksinään .... Ei taida kukaan haluta kuulua hänen
joukkueeseensa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun on "näkymättömissä" niin ei jää piruilevista heitoista kiinni. Vai mitä demeter?
Julkisesti mielinkielin joka suuntaan ja anona ilkeilee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Järkiintymistä kirjoittajat, järkiintymistä, nyt vaikuttaa leikkikenttä olevan aikuisten valtaamaa, ja se näkyy likaisina jälkinä valkoisella!Olen lukenut jo liian monta kertaa sellaisia kommentteja näissä Hil-lan aloituksissa, jotka ovat lähes toistensa kopioita, että päätin siirtyä minua enemmän kiinnostavaan aloitukseen.
Jos aihetta ilmenee, voin jonkin kommentin tänne kirjoittaa.
Nyt saavat vuoronsa uudet kylmätotuudet, joita syntyy lähes päivittäin.
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut jo liian monta kertaa sellaisia kommentteja näissä Hil-lan aloituksissa, jotka ovat lähes toistensa kopioita, että päätin siirtyä minua enemmän kiinnostavaan aloitukseen.
Jos aihetta ilmenee, voin jonkin kommentin tänne kirjoittaa.
Nyt saavat vuoronsa uudet kylmätotuudet, joita syntyy lähes päivittäin.
kylmätotuusSenkun siirryt. Oikein hyvä. Tämän ketjun taso nousee. Ei olisi tarvinnut tulla erikseen ilmoittamaan.
- AnonyymiUUSI
Tämä olisi mukava palsta ilman pskanärheä.
- AnonyymiUUSI
plomakin uskaltaisi kirjoittaa ilman pelkoa kostosta.
- AnonyymiUUSI
Mikäs riähkälintu ite out siellä pusikossa?
Opettele immeisten tavoille, eläkä ou ku mehtäläene.
kylmätotuus
- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoittaa ystävällisesti ja mukavasti ! Kiitos Hil-la !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535540Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo943438Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel463330Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L762527SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral592403Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751907Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei3081754Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71206Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja
Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal241132- 1381088