Harrastatteko sitä ja millä menestyksellä, lyijy vai kuulakärjellä?
En ole kovin hyvä, mutta aina jotain meneillään, pääasiassa kuulakärjellä ja kryptoja
Ristikoiden täyttö
39
297
Vastaukset
- Anonyymi
Silloin tällöin täyttelen, kun lehdessä on ristikko, en ihan jatkuvasti.
- Anonyymi
Kyllä, Mantan Mainiot on suosikkini. On olemassa ristikkokyniä, mikä on kuten kuulakynä, mutta pyyhittävissä.
- Anonyymi
Kuulakärkikynällä teen, mut teen pieniä kirjaimia, et voi sit päälle korjata jos ja kun on väärä sana.
- Anonyymi
Lyijykynä ja kumi on kuitenkin se fiksuin tapa.
Keskivaikeita mielenkiintoista täyttää, tosivaikeisiin ei minulla ilmeisesti älli riitä.- Anonyymi
Ei kannata stressata jos ei saa heti täyteen, jatkan seur. pvänä . . . .
- Anonyymi
Aikoinaan täyttelin usein erilaisia eri lehtien ristikoita, mutta kun vihjeet
toistavat itseään kyllästyin. Ne oppi ulkoa. Se meni liian helpoksi, mutta
vaikeimmat ristikot olivat kuitenkin liian haasteellisia. Aina jäi muutama sana pois,
se kismitti.- AnonyymiUUSI
Se on tuiki tavallista.
- Anonyymi
Täyttelen aika paljon, moittii vaimoni...
Haastetta saa kun täyttää rivikierroksen kerrallaan ulkoa sisään.
Sudokut on enemmän mieleeni.- Anonyymi
Ite saan rauhassa täytellä, ei ole ketään motkottamassa.
- Anonyymi
Lähes kaikki ristikot mitä lehdissä ja muissa julkaisuissa on tulee ratkottua.
Joku hesarin kaltainen ristikko on jo todella haastava.- Anonyymi
Sitä voi täytellä viikon...?
- Anonyymi
En minäkään pysty Hesarin ristikkoa ratkaisemaan, muutamia kohtia vain. Talouselämän ristikko on joskus niin vaikea etten saa täyteen mutta aika usein saan senkin. HS liitteen ristikko on myös vaikea, ehkä puolet täytän.
Seurassa on parhaat 3 kpl, Kotiliedessä sopiva ja muissa naistenlehdissä liian helpp.
Täytän siis kirjaston lehtien ristikoita.
Kyllästyin kaupan ristikkolehtiin. Osa ihan liian helppoa, samat sanat ja vihjeet vähän eri suuntiin ristikoissa. Osaa ulkoa kuten jo tuolla ylempänä joku muukin. On sitten vaikeampia, mutta ne on taas liian vaikeita.
Väkisinkin sitä paremmaksi tulee kun paljon täyttää.- Anonyymi
Täytät kirjaston lehtien ristikoita, salliiko ne siellä sen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytät kirjaston lehtien ristikoita, salliiko ne siellä sen?
Kyllä sallii, täytän siellä kuten muutkin ja lainaan kotiinkin. En tiedä tekevätkö muut sitä lainausta. Ainakaan kirjaston väki ei ole huomauttanut, ilmeisesti sitten sallittua, siis vanhoja lehtiä tietenkin. Mutta joku kertoi että eräässä toisessa kirjastossa oli sanottu että pitää ottaa kopio ristikosta, ei saa täyttää lehtiin. Niin että tapansa kai kussakin kunnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sallii, täytän siellä kuten muutkin ja lainaan kotiinkin. En tiedä tekevätkö muut sitä lainausta. Ainakaan kirjaston väki ei ole huomauttanut, ilmeisesti sitten sallittua, siis vanhoja lehtiä tietenkin. Mutta joku kertoi että eräässä toisessa kirjastossa oli sanottu että pitää ottaa kopio ristikosta, ei saa täyttää lehtiin. Niin että tapansa kai kussakin kunnassa.
Ok, tuli vain mieleen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ok, tuli vain mieleen.
Sais vain useammin täyttää.-
- Anonyymi
Minulle tulee kotiin apuristikot ja lehden täytän kannesta kanteen, siinä on helppoja, keskivaikeita ja muutama vaikea tehtävä. Mantan Mainioita olen täytellyt myös, mutta minua harmittaa kun sen voi ostaa vain IS:n kanssa. Osallistuin kerran Mantan kilpailuun ja oli niin hyvä tuuri että sain palkinnoksi lehden vuodeksi kotiin, sitähän ei tilata voi.
Lyijykynällä täytän ristikot, en niinkään korjaamisen vuoksi, vaan saan siistimpää jälkeä lyijykynällä.- Anonyymi
Kyllä Mantan voi ostaa itsekseenkin. Näin ainakin itse teen aina. Ei sitä Iltasanomia ole pakko ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Mantan voi ostaa itsekseenkin. Näin ainakin itse teen aina. Ei sitä Iltasanomia ole pakko ostaa.
Juu voi ostaa kyllä, mutta hinta on IS:n hinta + 2,95 €, eli kalliiksi tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu voi ostaa kyllä, mutta hinta on IS:n hinta 2,95 €, eli kalliiksi tulee.
Eihän ole kallista, kahvikuppikin saman himtanen.
- Anonyymi
Kuulakärjellä epävarmoihin kohtiin kevyehkösti.
Suolisto-operaationi yhteydessä vahingoittui sulkijalihas joten varmistan kiireettömän elämäni useilla päivittäisillä pyttykäynneillä.
Vessassa on koko ajam vaikeahko ristikko. Helppo houkuttelisi tarpeettomaan istumiseen kun käsillä oleva pitäisi saada täyteen.
Muutenkin minulla on aina käsillä ristikko tai useampi. Luettavasta riippuen niiden täyttäminen on mukavaa vaihtelua.
Mielestäni kryptot ovat turhan kaavamaisia.- Anonyymi
Kryptoista en minäkään välitä, niissä ei ole mitään miettimistä, pelkkää kirjoittamista. Harmittaa kun jokaisessa ristikkolehdessä tahtoo olla myös muutama kryptotehtävä, vaikka niille on omatkin lehtensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kryptoista en minäkään välitä, niissä ei ole mitään miettimistä, pelkkää kirjoittamista. Harmittaa kun jokaisessa ristikkolehdessä tahtoo olla myös muutama kryptotehtävä, vaikka niille on omatkin lehtensä.
Taas tyyppi, jolla ei ole mitään oikeita harmituksen aiheita elämässään.
- Anonyymi
Harrastusten kanssa on mennyt aika niin ettei ole muutamaan vuoteen juurikaan tullut täyteltyä. Kaksi ristikkokirjaa on ollut kesken jo kymmenkunta vuotta, ehkä ne joskus tulee tehtyä loppuun.
- Anonyymi
Olen harrastanut lähinnä IS:n Älypään helpohkoja eri Sanaristikoita ja tavuarvauksia, kysymysvisoja ja pärjännytkin joissain. Pari päivää sitten olin jossain visassa peräti ykkönen! Turha liian vaikeita yrittää, helpot pelit luovat itsevarmuutta, että hyvä minä!
- Anonyymi
Liian vaikeita kun yrittää joskus, niin ei tule ylimieliseksi...heh.
- Anonyymi
Synonyymiristikoita eneimmäkseen täytän, sudokut on tylsiä.
- Anonyymi
Tehdään puolison kanssa sekä yhdessä että erikseen ristikoita; se on tosi mukavaa ajanvietettä
Puoliso tykkää sudokuista ja perusristikoista ja minä tykkään piilosana -ristikoista.
Koko ajan ollaan kehitytty ja ostetaan jo hieman vaativamman tason ristikkolehtiä- Anonyymi
Ratkominen on siistiä, siinä se aika kuluu.
- Anonyymi
Sudokuja en ole koskaan ymmärtänyt, nehän vasta vaikeita siksi.
- Anonyymi
Mun 8v lapsenlapsi täyttää välillä sudokuja :) itse en niihin päässyt sisälle :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun 8v lapsenlapsi täyttää välillä sudokuja :) itse en niihin päässyt sisälle :)
Lapset oppii asioita nopeesti, sellaisiakin mistä meillä ei ole hajuakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset oppii asioita nopeesti, sellaisiakin mistä meillä ei ole hajuakaan.
Totta. Alle kouluikäinen oppii aivan kaiken, mitä hänelle opetetaan. Ja valitettavasti myös kaiken sen, mitä ei opeteta, vaan hän huomaa ja hoksaa itse. Paremmin kuin yksikään aikuinen.
- Anonyymi
Tänään kai tulee ilmaislehden mukana ristikko.
- Anonyymi
Vuosia sitten Krypto lehteä jossa on vaikeimpia mutta katosi K ruokakaupasta, oli niitä S joskus ja en pääse käymään R kioskilla helposti.
Lehdessä oli muitakin tehtäviä kuten vihje sanoja.
Joskus nuorempana Suur Ristiko kilpa lehteå.
Apu ristikko lehti- Anonyymi
Sähklöyhtiön asiakaslehdesäkin on ristikko,
- Anonyymi
Sanasepot vokaaliväinöt konsonanttikaijat ratkomaan ja pähkäilemään
- Anonyymi
Sudokusta en välitä en edes tiedä.
Lehdtien ristikoita en tee.
Kryptoja ja muita sen tapaisia haluaisin tehdä mutta kun ei saa lehtiä,kaupasta.
Spyder pasianssia pelaan joskus tabletilla. Ja puzzela.
Suurin osa R lehdet liina helppoja ja evvk- Anonyymi
Huvin vuoksi kaikkea, joo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704878Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.103320Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j172545Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561633- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441316- 931249
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.217995Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68942IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51855