Siilinjärven seurakunta nostaa kirkollisveron 1,25 prosentista 1,35 prosenttiin.
https://www.siilinjarvenseurakunta.fi/uutiset/-/news/191580996/
Pakko erota kirkosta tälläisen rahastuksen takia.
Kirkollisvero nousee
14
296
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kosketa minua, henki. Pienistä eläkkeistä ei peritä veroja. Hyvä että kyydityksistäkin on luovuttu. Muilutusten ajat ovat takanapäin. Kirkkoon ei ole pakko kuulua. Eikä ole pakko erotakaan.
- Anonyymi
Eihän tuolle saa mitään vastinetta. Erottu on reilut kymmenen vuotta sitten, säästöä tullut meikäläisen pienillä tuloilla ehkä kolme tonnia? Sille rahalle on ollut oikeaa käyttöä ja tulee olemaan jatkossakin.
- Anonyymi
Otatko 3 tonnia vai 1 jeesuksen? Kannattaa miettiä tällä kertaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otatko 3 tonnia vai 1 jeesuksen? Kannattaa miettiä tällä kertaa
Jeesuksen toteaminen satuhahmoksi ei paljon miettimistä vaadi. Sitä paitsi raha on tiukassa monessa taloudessa nykyään, tätä eivät empatiakyvyttömät uskovaiset tunnu oikein ymmärtävän kirkollisveroilla hurskastellessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen toteaminen satuhahmoksi ei paljon miettimistä vaadi. Sitä paitsi raha on tiukassa monessa taloudessa nykyään, tätä eivät empatiakyvyttömät uskovaiset tunnu oikein ymmärtävän kirkollisveroilla hurskastellessaan.
Voi ihmisparka..et havaitse, että se sitä todellista satua on , kun kouluissa lasten/lapsillesi jo pumpataan päähän, että ihminen olisi elukka, apinamaisesta olennosta muka kehittynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ihmisparka..et havaitse, että se sitä todellista satua on , kun kouluissa lasten/lapsillesi jo pumpataan päähän, että ihminen olisi elukka, apinamaisesta olennosta muka kehittynyt.
Ja sinä siis päihität miljoonat tiedemiehet ja -naiaset?
Sekä ev.lut. kirkko, Vatikaani että miljoonat uskonnolliset tieteilijät pitävät evoluutiota totena.
Mutta sinä siis tiedät paremmin...
- Anonyymi
Eroakirkosta.fi kiittää.
- Anonyymi
Onpa tuo kuntaverokin paljon suurempi kuin kaupungissa.
- Anonyymi
Joo, siksi kannattaakin yrittää säästää, sieltä mistä pystyy!
- Anonyymi
Siilinjärven seurakunta nostaa vuonna 2026 veroaan peräti 8%!
Miten siellä oikein hoidetaan taloutta kun noin roimaan nostoon on tarve?
Siilinjärvellä nosto on 4. suurin koko Suomessa!
Moniko tietää, että keskimääräinen maksettu kirkollisvero on n. 450€/maksava jäsen?
Ensi vuonna Siilinjärveläiseltä menee melkein 500€ tuosta jäsenyydestään, ja mitä sillä saa?
Moni luulee, että melkoinen osa kirkollisverosta menee hyväntekeväisyyteen, mutta EI, EI ja EI!
Armottomaan byrokratiaan ja seinien ylläpitämiseen menee ainakin 90%! Lopustakin suuri osa on ihan normaalia kirkon oman hännän nostamista.- Anonyymi
Itsekin olen ihmetellyt miksi porukka riippuu siellä kiltisti maksamassa, vaikkei heitä koskaan näy kirkonpenkeissä.
Olisikko syy ihan vaan velttoudesta?
Tai ettei ole katsonut mitä joutuu vuosittain pulittamaan?
- Anonyymi
Ei tuo korotus niin maailmaa kaatava ole, ensimmäinen korotus 55 vuoteen en sen takia kyllä vielä kirkosta eroa. Sen sijaan on paljon muita syitä miksi olen vakavasti harkinnut EVL kirkosta eroamista ja harkitsen edelleen.
- Anonyymi
"Sen sijaan on paljon muita syitä miksi olen vakavasti harkinnut EVL kirkosta eroamista ja harkitsen edelleen."
Näin tosiaan on.
Ei voi kuin ihmetellä kuinka piispat onnistuvat kumiselkärankaisina vääntymään vaikka minkälaiseen asentoon.
Ja eniten minua rassaa tuo ihan tolkuton kokoustaminen mihin kirkon piirissä keskitytään. Käyttäydytään kuin se olisi tärkeintä, eikä ihmisten kohtaaminen.
Tuntuu välillä siltä, kuin oikein yritettäisiin keksiä syitä, välttä noita 'asiakkaita'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel384777Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1572692Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1052239Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221744Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781726Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276251507Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma671465- 821454
- 731428
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e821401