Kuinka kuntoutusraha voi olla niin surkea, jotain 15-16 euroa. Jopa työmarkkinatuki ja peruspäiväraha ovat n. 24 euroa! Kuinka muka tuolla surkealla kuntoutusrahalla pärjää? Nyt kyllä karisi kuntoututskurssihaaveet. Hädin tuskin tuolla peruspäivärahalla pärjää, saati sitten jos kulkisi naapurikaupaungissa tuolla surkealla kuntoutusrahalla! :(
kuntoutusraha
8
2465
Vastaukset
- Mr B
se nuorella henkilöllä voi vähimmäismääräisenä jäädä 15-16 euroon/kk. Jollei tuloja ole lainkaan, niin silloinkin kuntoutusraha jää pieneksi. Nämä on varmaan Kelan maksamia kuntoutusrahoja.
Jos työeläkelaitos kuntouttaa henkilön (lähinnä ammatillinen kuntoutus), niin silloin kuntoutusraha on lähes yhtä suuri kuin kuukausipalkka (suuruus on laskennallinen työkyvyttömyyseläke 33% korotus siihen). - Olio
Kuntoutusraha on samansuuruinen kuin työmarkkinatuki. Kuntoutusrahaa maksetaan 6 päivältä viikossa, työmarkkinatukea 5 päivältä, joten summa on käytännössä sama.
- troyen
Peruspäivärahaa saa 480 euroa kuussa, kun taas tuota surkeaa kuntoutusrahaa vain 400 euroa kuussa. Mukaan laskettu kuusi päivää. :( :(
- Mr B
kuntoutusrahasta sinä puhut? Kelan (lääkinnällinen tai ammatillinen kuntoutus) vai työeläkelaitoksen maksamasta kuntoutusrahasta (lähinnä ammatillinen kuntoutus)?
Tässä linkki Kelan kuntoutus-sivuille:
http://193.209.217.5/in/internet/suomi.nsf/NET/160801094743EH?openDocument
Jos kyseessä on kuntoutusraha, joka maksetaan työntekijälle, jolla on (ja pitää olla) ns. tulevan ajan oikeus eläkkeessä, niin kuntoustusrahan suuruus on
laskennallinen työkyvyttömyyseläke ja siihen 33%:n korotus.
Esim. henkilön eläkepalkka on esim. 2000 e/kk ja eläkekarttumisprosentti vaikka 55 %, niin laskennallinen työkyvyttömyyseläke on:
55 % x 2000 e/kk = 1100 e/kk
Tätä korotetaan vielä 33 %:lla eli:
1100 e/kk x 1,33= 1463 e/kk.
Kuntoutusrahan suuruus olisi noin 1463 e/kk. Palkka olisi aika paljon suurempi tuohon verrattuna, joten perun aikaisemman puheeni, mutta onhan tuo parempi kuin Kelan minimikuntoutusraha. - troyen
Mr B kirjoitti:
kuntoutusrahasta sinä puhut? Kelan (lääkinnällinen tai ammatillinen kuntoutus) vai työeläkelaitoksen maksamasta kuntoutusrahasta (lähinnä ammatillinen kuntoutus)?
Tässä linkki Kelan kuntoutus-sivuille:
http://193.209.217.5/in/internet/suomi.nsf/NET/160801094743EH?openDocument
Jos kyseessä on kuntoutusraha, joka maksetaan työntekijälle, jolla on (ja pitää olla) ns. tulevan ajan oikeus eläkkeessä, niin kuntoustusrahan suuruus on
laskennallinen työkyvyttömyyseläke ja siihen 33%:n korotus.
Esim. henkilön eläkepalkka on esim. 2000 e/kk ja eläkekarttumisprosentti vaikka 55 %, niin laskennallinen työkyvyttömyyseläke on:
55 % x 2000 e/kk = 1100 e/kk
Tätä korotetaan vielä 33 %:lla eli:
1100 e/kk x 1,33= 1463 e/kk.
Kuntoutusrahan suuruus olisi noin 1463 e/kk. Palkka olisi aika paljon suurempi tuohon verrattuna, joten perun aikaisemman puheeni, mutta onhan tuo parempi kuin Kelan minimikuntoutusraha.Jos viestisi oli tarkoitettu minulle, niin olen koko ajan puhunut (tai siis kirjoittanut )KELA:n kuntoutusrahasta, jota saa sen 15-16 euroa per päivä. :(
- Mr Bean
troyen kirjoitti:
Jos viestisi oli tarkoitettu minulle, niin olen koko ajan puhunut (tai siis kirjoittanut )KELA:n kuntoutusrahasta, jota saa sen 15-16 euroa per päivä. :(
tuon kommenttini eli sun kirjoituksesi oli ihan selkeä. :-)
- Mr B
troyen kirjoitti:
Jos viestisi oli tarkoitettu minulle, niin olen koko ajan puhunut (tai siis kirjoittanut )KELA:n kuntoutusrahasta, jota saa sen 15-16 euroa per päivä. :(
- Siis Mr B = Mr Bean
Mr Bean kirjoitti:
nimimerkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213307
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402681Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2082212Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521461- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621201Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174