pihamaalta löytyi kaunis, todella voimakastuoksuinen, vaaleanpunainen kerrostettu ruusu, kukka todella mahtava ja iso. alkoi juuri kukkimaan. ruusupensas on aika syrjässä/piilossa ja tahtoisin siirtää sen. milloin se kannattaa tehdä, vai kannattaako ollenkaan? ruusu on kasvanut siinä paikalla luultavasti jo vuosikymmeniä.
(mikä ruusu mahtaa olla kyseessä?)
vaaleanpunainen ruusu
5
1354
Vastaukset
- ???
aloin miettimään kirjoitettuani edellisen, että onko se kerrattu vai kerrostettu? alkaa pää pehmenemään tällä helteellä :)
- sari 1
Mahtaisiko olla kenties Mustialanruusu, se ainakin tuoksuu tosi ihanalle ja kukat ovat kerrottuja vaaleanpunaisia.
Oletko huomannut että sateisina kesinä sen kukat eivät kunnolla avaudu,vaan jäävät nuppuasteelle ja usein homehtuvat ? Siitä sen tunnistaa.
Jos sillä on hyvä paikka, miksi sitä muuttelemaan.Jos haluat siitä alkuja,ainakin mustialanruusu tekee kovasti sivuversoja , ota niitä ja laita mieleisellesi paikalle kasvamaan uusi pensas.
Katso kuvia ja klikkaa niitä isommiksi :
http://www.sarkanperennataimisto.fi/ruusuvalikko.htm- ???
se voisikin olla mainitsemasi ruusu. kuva oli kovasti saman näköinen. ostimme vasta kesän alusta tämän talon pihoineen, eli en tiedä miten ruusu sateisina kesinä toimii. koko ajan tulee puutarhassa (voisi sanoa melkeinpä että viidakossa) vastaan uusia kukkia ja kasveja ja tätä kautta on muutamia jo tunnistettukin.
äsken tuolla raivasin ruusupensasta esiin vadelmien ja elämänlangan keskeltä, ja paljastui että se tosiaankin tekee sivuversoja. ehkäpä siirrän sieltä sitten paremmille paikoille. nykyisessä paikassa ei ole muuta vikaa kuin että on aika piilossa. missä vaiheessa sitä kannattaisi siirrellä? nyt vasta alkoi kukkimaan ja oksat ovat nuppuja täynnä:) - Sari 1
??? kirjoitti:
se voisikin olla mainitsemasi ruusu. kuva oli kovasti saman näköinen. ostimme vasta kesän alusta tämän talon pihoineen, eli en tiedä miten ruusu sateisina kesinä toimii. koko ajan tulee puutarhassa (voisi sanoa melkeinpä että viidakossa) vastaan uusia kukkia ja kasveja ja tätä kautta on muutamia jo tunnistettukin.
äsken tuolla raivasin ruusupensasta esiin vadelmien ja elämänlangan keskeltä, ja paljastui että se tosiaankin tekee sivuversoja. ehkäpä siirrän sieltä sitten paremmille paikoille. nykyisessä paikassa ei ole muuta vikaa kuin että on aika piilossa. missä vaiheessa sitä kannattaisi siirrellä? nyt vasta alkoi kukkimaan ja oksat ovat nuppuja täynnä:)Minä siirtelisin vasta keväällä. Käyhän se siirtäminen syksylläkin,mutta vasta kun kukkiminen on loppunut.Kastele hyvin istutuksen jälkeen.
Voi, tuo elämänlanka on kamalaa,sitä ei tahdo saada millään tapettua,osta rounduppia ja kasta 'langan'pää siihen,jos niin saisit kuolemaan ne vihulaiset.
Onnea raivuullesi,kaunista siitä tulee ja kohta saat ihailla komeaa puutarhaasi,kiva seurata mitä kasveja sieltä löytyykään ;-) - iris
Sari 1 kirjoitti:
Minä siirtelisin vasta keväällä. Käyhän se siirtäminen syksylläkin,mutta vasta kun kukkiminen on loppunut.Kastele hyvin istutuksen jälkeen.
Voi, tuo elämänlanka on kamalaa,sitä ei tahdo saada millään tapettua,osta rounduppia ja kasta 'langan'pää siihen,jos niin saisit kuolemaan ne vihulaiset.
Onnea raivuullesi,kaunista siitä tulee ja kohta saat ihailla komeaa puutarhaasi,kiva seurata mitä kasveja sieltä löytyykään ;-)Minullakin on Mustialanruusu, oli myöskin tontilla kun ostimme ok talon 18 vuotta sitten. Kuten Sari kirjoitti kannattaisi vasta keväällä siirtää versoja. Anna olla vanha ruusu paikallaan jos vain voi olla siinä. Se on vanha hyvin arvostettu ruusu, vahinko vain ei pidä sateisesta kesästä. Minulla kukki tänä kesänä aivan mahtavasti ja tuoksui, nyt sateiden tultua on lässähtänyt.
Jos ei ole kovin innokas perkaamaan tonttiaan voi löytää paljon vanhoja kasveja, niin minulle kävi.
Onnea uusille löydöillesi, sillä vanhoja kestäviä lajeja ei aina ole saatavilla ja maksavathan uudet joten pelkkää säästöä. Vaihtareinakin voi käyttää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143789Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283103Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802935Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71971- 2391661
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61450- 751291
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2031255Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi331073