Ei nykypäivänä oikein voi, netti on luurissakin, Jokapuolelta tulvii verkkosivuja ja klikkauksia, uutisetkin on KlikkiOtsikoita. linkki sinne, linkkitänne, katso sieltä, täytä lomake siellä :D
Ei nykypäivänä voi puhua nettiriippuvuudesta, koska netti on ihan kommunikaation, talouselämän jne väline. Ilman nettiä ei pysty elämään nykypäivänä. JOS netti on katkipoikkijumissa pitempään, mitähän tapahtuis? Puheluilla ja tekstiviesteillä ei tulis juttuun???
Opetteliskohan kirjoittelee kirjeitä, noway !!! Eees postikorttia en saa aikaiseksi.
Voiko netistä olla poissa?
3
90
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä oikein höpötät.
Olen ollut yrittäjänä yli 30 vuotta enkä ole somessa enkä edes halunnut sähköposteja kännykkään.
Kännykkä on puheluja varten ja satunnaisia tekstiviestiä varten, no watsappia käytin myös.
Kännyksätäni on lisäksi äänet pois viesteistä joten katson kännykkää silloin kun itselle sopii en joka kilahduksen jälkeen.
Nyt olen ollut muutaman vuoden eläkkeellä ja en todellakaan raahaa kännykkää mukana somen takia, toisinaan kännykässä ei ole edes virtaa vaan huomaan sen myöhemmin.
Suomeen pitäisi perustaa kännykättömiä ja somettomia leiejä joissa olisi pakko käydä niin ihmiset saisivat vähän perspektiiviä oikeaan elämiseen.
Ei edes kykyajan normaaliin kuulu jatkuva tavoitettavuus tai jatkuva somen selailu.
Moni on tajunnut että elämä menee ohi kun on aina tavoitettavissa ja aina somessa, elämä jää elämättä. - Anonyymi
Minulla ei ole edelleenkään älypuhelinta, läppärillä hoidan pakolliset asiat, ja joskus selailen aikani kuluksi. Luen päivän lehtiä, saatan kuunnella musiikkia. Ja jos tarvitsen tietoa jostain, katson yleensä netistä.
Voin hyvinkin olla ilman nettiä useampiakin päiviä, jos ei ole mitään pakollisia asioita hoidettavana.
Elämä on ihanan rauhallista, eikä tule vahingossakaan riippuvaiseksi.
Monet kyllä ihmettelee, miten pärjään ilman älypuhelinta, mutta tähän mennessä aivan hyvin. En ole enää työelämässä. Siellä varmaan olisi ihan eri asia.
Ja on kiva liikkua kaupungillakin, kun saa rauhassa seurata, mitä kaikkea ympärillä tapahtuu, miltä luonto näyttää, jne. - Anonyymi
Mulla ei ole älypuhellinta ja hyvin riittää ihan perinteinen kännykkä ja hyvin pystyy soittaa ja lähettää tekstiviestejä. ohan se huono juttu jos muut on riippuvausia siitä netistä että täytyy koko ajan olla luuri kädessä. Mä pärjään vallan mainiosta ilman nettiä. Miten te pärjäätte kun tapaatte ystäviä . Kaikki on luuri kädessä ja keskittyminen jutteluun on vaikeaa kun on pakko päästä nettiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353615Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1312475Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v371990Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen101583Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.761556Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma561346- 671240
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e611208Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen681194- 671140