sinulla on? Vietkö haudoille kynttilöitä ja kukkia? Minä vien, on takorsutainen lyhty kynttilää varten, ei tuuli kaada. Kanervaruukusta ja havuista tein jo aiemmin asetelman.
Mitä Pyhäinpäivän perinteitä
10
147
Vastaukset
- Anonyymi
Mietin tässä joutaisivatko lapset kahville ja käytäisiin viemässä isän haudalle kynttilä. Jos eivät pääse niin käyn yksin. On toinenkin tuttu hauta jossa käy muitakin. Siellä on lyhty johon vien kynttilän. Siinä sitten kävelen hiljakseen hetken hautausmaalla, siitä tulee rauhallinen olo. Eipä muuta perinteitä, tuskin kirkkoon menen.
- Anonyymi
Hyvä laittaa kynttilät lyhyyyn, ei tule muoviroskaa.
- Anonyymi
Vein kynttilät koirien ja työkaverin haudalle .-
Gubbe 76- Anonyymi
Minulla on koirat Hgin pieneläinten hautausmaalla. Sytytän heille kotona kynttilän. 🕯🕯🕯
- Anonyymi
Aloittajan Takorsutainen lyhty on varmasti paikoillaan kovemmassakin myräkässä! Minä taasen lähden juhlimaan läheiseen tavernaan.
T. Bertil. - Anonyymi
Tänä iltana laitan parit valokuvat pöydälle ja sytytän kynttilän. 🕯Vietän kristillistä Pyhäinpäivää.
Ovesta poistin jo koristeen, olkikrassin. En jätä ilkivallan mahdollisuutta ("karkki tai kepponen"). Kerran, kun noitien käydessä ovella olin itse ollut pois, saunassa, oli oven tarraa sotkettu. Muutoinkaan en avaa ovea, en vietä itselleni vieraskulttuurista halloweenia.- Anonyymi
Eilen ovellani kävi pikkupoika Halloween-asussa, kilisteli rahapurkkia, kieltäydyin ja oven laitoin kiinni. En anna noille enkä virpojille karkkia tai rahaa. Virpojia ei ole täällä vuosiin käynyt ovella, mutta Halloween-noitia/kummituksia lähes joka vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen ovellani kävi pikkupoika Halloween-asussa, kilisteli rahapurkkia, kieltäydyin ja oven laitoin kiinni. En anna noille enkä virpojille karkkia tai rahaa. Virpojia ei ole täällä vuosiin käynyt ovella, mutta Halloween-noitia/kummituksia lähes joka vuosi.
Luulin, että käyvät tänään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulin, että käyvät tänään.
Joo, eilen jo kävi. Ja just äsken kävi kaksi tyttöä "karkki tai kepponen", lähtivät saman tien. Eli ei tullut karkkia tai rahaa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, eilen jo kävi. Ja just äsken kävi kaksi tyttöä "karkki tai kepponen", lähtivät saman tien. Eli ei tullut karkkia tai rahaa :)
Meillä on hiljaista, ei ole käyty ovella.
Kynttilöitä palaa huoneissa, mutta ei ole muutoin mitenkään juhlavaa tunnelmaa. Vainajat kuitenkin tietävät, että muistan heitä.
En ole käynyt kirkon messussa vuosikausiin, suunnittelen kyllä aina, mutta sitten se jää. Viimeksi kävin HPE:lla Inkerin kirkossa Venäjällä. Muutoin kyllä ajoittain piipahdan lähikirkolla, esim. aulakahviossa, jos on sille suunnalle ollut muuta asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai898263Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424728Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414381Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981468- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress401237Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641142Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090