Akne, muttei valkopäisiä finnejä

Quieto

Onko kenelläkään muulla aknea, joka ei kehitä varsinaisia finnejä laisinkaan? Ei siis mitään finnipatteja, eikä valkopäitä. Ainoastaan punaisia, tasaisia läikkiä (tulehtuneita?) jopa joskus muistuttavat suoraan pieniä avohaavoja.

Olen syönyt yhden 1,5 kk terrasykliinikuurin ja käyttänyt dalacin-puhdistusainetta, maitohappobakteereja ja lisäksi kehäkukkauuteella putsasin kasvot noin huhtikuun lopusta kesäkuuhun saakka. Tilanne parani vähän.

Sen jälkeen hoisin kasvoja kukkasuuttella (kehäkukkaa taisi olla, pari purkkia) ja söin maitohappobakteereja vielä vähän. Antibioottikuurin jälkeen aloitin siloposki-nimisen luontaistuotteen käytön sisäisesti, mutta vaihdoin sen ulkoiseen puhdistukseen kun sisäisellä käytöllä ei tuntunut olevan vaikutusta.

Olin viikon Turkissa auringossa, mutta se ei tuntunut vaikuttavan suuresti akneeseen. Olin siis viikon kokonaan ilman meikkejä, mutta käytin aurinkorasvana Favorite geeliä. (Suosittelen)Käytän myös meikkien poistamiseen ja ihonpuhdistukseen aamuin illoin Apteeksista saatavaa puhdistusgeeliä, jonka nimeä en nyt muista.

Olen syönyt myös reilu 2 kk Diane Novaa ja nyt on kolmas kuukausi menossa. Mikään ei tunnu tepsivän ja itku on kurkussa. En ole enää varsinaisesti murrosikäinen, mutta akne puhkesi stressin seurauksena keväällä.

Suosittelen myös lämpimästi happigeeliä kaikille. Se auttoi itseni varmaan näistä aineista kaikista eniten. Käytin 2 kk ensin toista happigeeliä ja sitten vaihdoin nykyiseen.

Ensi viikolla ajattelin tilata uuden ajan ihotautilääkärille ja kysyä jatkosta. Kertokaa mitä kokeilla, tuntuu lohduttomalta. Mies ei aknesta niinkään välitä, kun on itsekin kärsinyt siitä aikoinaan..Minä sen sijaan välitän, en edes halua liikkua enää missään ulkona tämän vuoksi.

5

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samavika rahikaisella..

Käypä vaihteeks kosmetologin puheilla, itsellä oli kummallisia punaisia näppyjä, välillä oikeinkin kipeitä, nyt poissa, koska osaan hoitaa ihoani, eli syy oli se että iho kasvoillani oli pinnaltaa niin kuiva, ettei se pystynyt hengittämään, vaan kaikki epäpuhtaus jäi kuivien ihosolujen alle, hoito oli kaikkein kosteuttavin ja sain kunnon hoito ohjeet, nyt iho on heleä ja raikkas. Hoito maksoi ja aineet maksoi, mutta en halua näyttää ikäistäni vanhemmlta.. Onnea ja pitkäjänteisyyttä!

• Quieto

Muuten hyvä vinkki, mutta kyse ei ole minkään sortin näppylöistä vaan enemmänkin punaisista kuopista.

• mindiko

elikkäs onko ne tulehtuneita ihon alle ns menneitä finnejä? ei sitten auta muukun antibiootti kuuri taikka roaccutan.. ite kokeillu kaikkea, roaccutan kuurit kolmatta vuotta meneillään.. Toivottavasti siula parantus paljon nopeemminv :]

• mindiko

koita kestää, 7 vuotta piinaa jo takana ja jatkuu yhä.. mutta.. elämä on. :[

• mä vaan

Jos ne on ruusufinnejä, ne ei parane muuta kuin ajan kanssa itsekseen. Aurinko ei sovi silloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe