Hyvinvointialueen talouden ahdinko johtuu siitä, että aluevaltuusto ja sen työrukkanen aluehallitus eivät ryhtyneet talouden tasapainottamiseen vuonna 2023. Munatonta toimintaa.
Punaviherhallituksen vilpillä junttaama sotelaki 2021 sanoo selvästi, että jos tehdään tappiota, niin se on katettava 2026 loppuun mennessä.
ON VIIVYTELTY TAHALLAAN, mikä on sitä vasemmiston housuunkusemis-taloudenhoitoa. Pakkasella ensin lämmittää, mutta kohta kylmää helvetisti. Nyt kylmää, ja syy on aluehallituksen kyvyttömyys tehdä leikkausksia jo vuoden 2023 budjettiin, saati 2024 ja 2025. Haloo!
"Hyvinvointialue voi joutua vaikeuksiin, jos se ei saa talouttaan kuntoon, mikä voi johtaa valtion "erityistarkkailuun" ja talousarvion tai palveluiden järjestämisen vaikeuksiin. Esimerkiksi Etelä-Karjalan hyvinvointialueen arvioidaan joutuvan erityistarkkailuun jo vuonna 2026, jos se ei pysty kattamaan alijäämiään lainsäädännön vaatimassa ajassa." (Google kertoi)
Miksi hyvinvointialueen demarivetoinen hallitus ei leikannut jo 2023, vaan siihen ryhdytään vasta nyt? Miksi hyvinvointialueen hallitus ei ryhtynyt säästötoimiin, lomautuksiin jne. jo keväällä 2025, kun oli tiedossa, että lisäaikaa tappioiden kattamiseen saa kaksi vuotta, jos vuosi 2025 ei ole tappiollinen? Miksi?
Maallikoille ei ole näkynyt muuta kuin ravaamista televisiossa tuon tuosta itkemässä lisäaikaa. Missä talouden tasapainotustoimet? Kenen vastuu? Marinin hallituksen junttaama sote on paska, mutta siitä ei ole kysymys. Kysymys on siitä, että ei saa elää yli varojen. Rahaa on -taloudenhoito on sitä sosialismin harhaa, mistä nyt kärsitään.
Ekhvan hallitus, missä talouden tasapainotustoimet?
Anonyymi-ap
1
72
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka kantaa vastuun? Ei kukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512