Tässäpä tyhmä kysymys: saako raskaana oleva syödä mozzarella-juustoa? Haluaisin vaan tarkistaa kun noita tuore- ja homejuustoja on kiellettyjen ruokien listalla...
Mozzarellaa
10
10015
Vastaukset
- Noppa
Näin on neuvottu neuvolassa. Mielellään päsröroidusta maidosta valmistettuja juustoja (lukee tuoteselosteessa). Mutta kyllä kuulemma suomalaisia tuorejuustojakin voi syödä, kunhan ei kauaa säilyttele avattuja purkkeja jääkaapissa.
- töpö
Syötiinhän sitä ennenkin kaikkea, mitä kiinni saatiin ja lapsista tuli ihan normaaleja. Töitä tehtiin heinäpellolla viimeiseen saakka, eikä paljoa voivoteltu. Mistä ihmeestä tällainen uusi touhotus on saanut alkunsa? Eikö ihmiset enää osaa ajatella terveellä maalaisjärjellä. Raskaus on nykyihmiselle kuin sairaus, joka estää normaalin elämisen heti ensimmäisestä plustestistä. Ei uskalleta siivota, lenkkeillä, pestä mattoja, tehdä normaaleja jokapäiväisiä töitä. Puhumattakaan sitten ylihysteriasta eri ruoka-aineita kohtaan!
Suomessa on niin häviävän pieni mahdollisuus saada mistään ruuasta jotain tautia, että itse en ainakaan välttele mitään ruokia raskausaikanani. Jos mieleni tekee maksalaatikkoa, syön sitä. Tervettä järkeä pitää tietenkin käyttää, eikä syödä sitä uhalla joka päivä. Kerran kuussa ei ole paha. Tuorejuustot, homejuusto pizzassa, cheddar hampurilaisessa... Ajatelkaa nyt hieman!!! Voihan esimerkiksi salaatista saada hepatiitin! Alatteko nyt pelkäämään sitäkin?!?- ..............
Jos terveydenhoitaja suosittelee välttämään jotain ruoka-aineita raskauden aikana niin kyllä mä häntä uskon enkä ala vastaan kapinoimaan. Mitä vaan lapseni parhaaksi...
- mie
" Syötiinhän sitä ennenkin kaikkea, mitä kiinni saatiin ja lapsista tuli ihan normaaleja. Töitä tehtiin heinäpellolla viimeiseen saakka, eikä paljoa voivoteltu. Mistä ihmeestä tällainen uusi touhotus on saanut alkunsa?"
Hmm, totta. Mutta otetaan samalla huomioon se, että tuolloin "ennen" lapsikuolleisuudet (kohtuun/syntymässä/lapsuudessa) olivat HUOMATTAVASTI yleisempiä kuin nykyään "massahysterian" aikaan.
Juustoista: pastoroidusta maidosta tehdyt tuotteet ovat turvallisia. Lisäksi se listeria (joiden takia muita juustoja on hyvä välttää) tuhoutuu kunnolla lämmitettäessä. Eli uunin kautta, ja nauttimaan. - töpö
mie kirjoitti:
" Syötiinhän sitä ennenkin kaikkea, mitä kiinni saatiin ja lapsista tuli ihan normaaleja. Töitä tehtiin heinäpellolla viimeiseen saakka, eikä paljoa voivoteltu. Mistä ihmeestä tällainen uusi touhotus on saanut alkunsa?"
Hmm, totta. Mutta otetaan samalla huomioon se, että tuolloin "ennen" lapsikuolleisuudet (kohtuun/syntymässä/lapsuudessa) olivat HUOMATTAVASTI yleisempiä kuin nykyään "massahysterian" aikaan.
Juustoista: pastoroidusta maidosta tehdyt tuotteet ovat turvallisia. Lisäksi se listeria (joiden takia muita juustoja on hyvä välttää) tuhoutuu kunnolla lämmitettäessä. Eli uunin kautta, ja nauttimaan...että mitä paremmaksi suomen terveydenhuolto muuttuu, sitä enemmän annetaan rajoituksia. Kyse ei todellakaan ole siitä, että asioita on tutkittu enemmän, vaan siitä, että nykyään on yhä enemmän uusavuttomia, joille pitää kaikki pureskella valmiiksi.
Useissa maissa raskaudenaikaiset rajoitukset ovat ristiriidassa keskenään. Enkä nyt tarkoita kehitysmaita/teollisuusmaat. Esimerkiksi Saksassa kehoitetaan nauttimaan paljon luontaistuotteita, suomessa taas kehoitetaan välttämään niitä. Kumpaanko uskoa?
Hysteria alkaa saada jo naurettavia piirteitä. Esimerkiksi panikoidaan hampurilaisten tai pizzojen juustoista. Kauhistellaan kynsien lakkaamista tai hiusten värjäämistä, koska voivathan myrkyt imeytyä elimistöön. Ajattelisitte vähän tarkemmin. Jos hiusväreissä olisi imeytyviä myrkkyjä, saisiko niitä kayttää ollenkaan? Terveen järjen käyttö EI ole kiellettyä. Taitavat olla oikeassa, kun sanovat, että raskaus tekee naisen tyhmäksi.
Neuvolantäti saa kehoittaa ihan mitä hän itse haluaa. Loppujen lopuksi teen itse, mitä haluan. On aivan turha sanoa, että se on lapseni menoa. Täytyy osata käyttää omaa järkeään. Vältättekö muka salaatteja, hanavettä (hepatiitti), broileria (salmonella), lihaa (listeria) yms? Vaikka edellä mainitut ruoka-aineet olisivatkin kypsennettyjä, voi niissä silti piillä taudin vaara. Samoiten tuo hepatiittivaara... ai-jai. Miksi ei terveydenhoitaja näistä varoita? Mm. salaatista saatu hepatiitti on yleisempi kuin listeria.
Tarkoitankin kirjoituksillani lähinnä sitä, että minne on kadonnut terve maalaisjärki? Ei osata ajatella itse ollenkaan. Kirjaimellisesti noudatetaan joitakin ohjeita. Jokainen lapsentekoiässä oleva kai osaa lukea? Lukekaa sitten purkkien kyljestä, missä ruoka on valmistettu, onko se pastöroitu tms. Minua ainakin hävettäisi, mikäli joutuisin sanomaan: "en millään voi ottaa tuota voileipäkakkua, kun en tiedä, onko siinä sitä tai tätä.. Koska olen raskaana". Jos lapseni on tarkoitus menehtyä esim. keskenmenoon, se on sitten tarkoitus, itse en sille mahtaisi mitään. Sillä ei ole mitään tekemistä syömäni maksamakkaravoileivän kanssa, vaikka terveydenhoitaja tuosta varoittelikin.
Kautta aikojen naiset ovat olleet raskaana, eikä siitä ole tehny mitään ylimääräistä numeroa. Miksi nykyään? Naiset käyttäytyvät kuin olisivat sairaita, vaikka ovat VAIN raskaana. Raskaus ei ole mikään jalustalle automaattisesti nostava tila. Tällaiseksi sitä monet naiset tosin luulevat. - että sinä
töpö kirjoitti:
..että mitä paremmaksi suomen terveydenhuolto muuttuu, sitä enemmän annetaan rajoituksia. Kyse ei todellakaan ole siitä, että asioita on tutkittu enemmän, vaan siitä, että nykyään on yhä enemmän uusavuttomia, joille pitää kaikki pureskella valmiiksi.
Useissa maissa raskaudenaikaiset rajoitukset ovat ristiriidassa keskenään. Enkä nyt tarkoita kehitysmaita/teollisuusmaat. Esimerkiksi Saksassa kehoitetaan nauttimaan paljon luontaistuotteita, suomessa taas kehoitetaan välttämään niitä. Kumpaanko uskoa?
Hysteria alkaa saada jo naurettavia piirteitä. Esimerkiksi panikoidaan hampurilaisten tai pizzojen juustoista. Kauhistellaan kynsien lakkaamista tai hiusten värjäämistä, koska voivathan myrkyt imeytyä elimistöön. Ajattelisitte vähän tarkemmin. Jos hiusväreissä olisi imeytyviä myrkkyjä, saisiko niitä kayttää ollenkaan? Terveen järjen käyttö EI ole kiellettyä. Taitavat olla oikeassa, kun sanovat, että raskaus tekee naisen tyhmäksi.
Neuvolantäti saa kehoittaa ihan mitä hän itse haluaa. Loppujen lopuksi teen itse, mitä haluan. On aivan turha sanoa, että se on lapseni menoa. Täytyy osata käyttää omaa järkeään. Vältättekö muka salaatteja, hanavettä (hepatiitti), broileria (salmonella), lihaa (listeria) yms? Vaikka edellä mainitut ruoka-aineet olisivatkin kypsennettyjä, voi niissä silti piillä taudin vaara. Samoiten tuo hepatiittivaara... ai-jai. Miksi ei terveydenhoitaja näistä varoita? Mm. salaatista saatu hepatiitti on yleisempi kuin listeria.
Tarkoitankin kirjoituksillani lähinnä sitä, että minne on kadonnut terve maalaisjärki? Ei osata ajatella itse ollenkaan. Kirjaimellisesti noudatetaan joitakin ohjeita. Jokainen lapsentekoiässä oleva kai osaa lukea? Lukekaa sitten purkkien kyljestä, missä ruoka on valmistettu, onko se pastöroitu tms. Minua ainakin hävettäisi, mikäli joutuisin sanomaan: "en millään voi ottaa tuota voileipäkakkua, kun en tiedä, onko siinä sitä tai tätä.. Koska olen raskaana". Jos lapseni on tarkoitus menehtyä esim. keskenmenoon, se on sitten tarkoitus, itse en sille mahtaisi mitään. Sillä ei ole mitään tekemistä syömäni maksamakkaravoileivän kanssa, vaikka terveydenhoitaja tuosta varoittelikin.
Kautta aikojen naiset ovat olleet raskaana, eikä siitä ole tehny mitään ylimääräistä numeroa. Miksi nykyään? Naiset käyttäytyvät kuin olisivat sairaita, vaikka ovat VAIN raskaana. Raskaus ei ole mikään jalustalle automaattisesti nostava tila. Tällaiseksi sitä monet naiset tosin luulevat.syöt mitä vaan mutta minä en ja olen tyytyväinen näin. Eipähän tarvitse itseään syyttää jos jotain tapahtuu =) Et silleen.
En muuten ole kuullutkaan et hepatiitti tarttuu kraanavedestä ja joo syön broilerin jopa ei-raskaana ollessani kypsänä. Ei toi salmonella todellakaan nappaa tautina. Sama juttu salaattien kanssa, pesen kyseiset tuotteet myös ei-raskaana ollessani sillä tiedän, että muutama kierähdys kaupan lattialla ja takaisin hyllyyn.. Ei kiinnosta syödä koiran paskaa nääs.
Mutta se ei tarkoita, että nostan itseni jalustalle, koska raskaus on sairaus vaan se tarkoittaa sitä, että olen raskaana ja nostan syntymättömän lapseni jalustalle. Onhan minulle annettu tärkeä ja kallis tehtävä, huolehtia hänestä. - Töpö
että sinä kirjoitti:
syöt mitä vaan mutta minä en ja olen tyytyväinen näin. Eipähän tarvitse itseään syyttää jos jotain tapahtuu =) Et silleen.
En muuten ole kuullutkaan et hepatiitti tarttuu kraanavedestä ja joo syön broilerin jopa ei-raskaana ollessani kypsänä. Ei toi salmonella todellakaan nappaa tautina. Sama juttu salaattien kanssa, pesen kyseiset tuotteet myös ei-raskaana ollessani sillä tiedän, että muutama kierähdys kaupan lattialla ja takaisin hyllyyn.. Ei kiinnosta syödä koiran paskaa nääs.
Mutta se ei tarkoita, että nostan itseni jalustalle, koska raskaus on sairaus vaan se tarkoittaa sitä, että olen raskaana ja nostan syntymättömän lapseni jalustalle. Onhan minulle annettu tärkeä ja kallis tehtävä, huolehtia hänestä.Hepatiitti A/B voi tarttua vesijohtovedestä, salaateista ja muista kypsyttämättömistä tuotteista. Näiden lisäksi myös jääkuutiot ja maito voi toimia taudinkantajana. Toisinaan leviää myös pisaratartuntana tai vaatteiden välityksellä. Raskaana olevilla tauti voi aiheuttaa keskenmenoa.
Salmonellan voit saada broilerista, mikäli on jäänyt pikkuisenkin raakaa. Salmonellaa voi tulla myös muista tuotteista, kuten salaateista.
Nämä nyt olivat vain esimerkkejä niistä vaarallisista taudeista, joita ei yleensä oteta huomioon, mutta jotka ovat yleisempiä kuin listeria. Miksi siis ette alkaisi panikoida myös näistä?
Jos tapahtuu keskenmeno, en todellakaan syytä siitä itseäni. Useimmiten keskenmeno on luonnon oma tapa poistaa väärin kehittynyt sikiö, ei siinä sen kummempia. Lääketieteen mukaan keskenmenoa on melko vaikea aiheuttaa omilla toimillaan. Jos alkaisin pelkäämään joitakin ruoka-aineita raskaana ollessani, olisi se aivan turhaa stressaamista. Enhän ole sairastunut noihin tauteihin ennen raskauttakaan. - nuo taudit
Töpö kirjoitti:
Hepatiitti A/B voi tarttua vesijohtovedestä, salaateista ja muista kypsyttämättömistä tuotteista. Näiden lisäksi myös jääkuutiot ja maito voi toimia taudinkantajana. Toisinaan leviää myös pisaratartuntana tai vaatteiden välityksellä. Raskaana olevilla tauti voi aiheuttaa keskenmenoa.
Salmonellan voit saada broilerista, mikäli on jäänyt pikkuisenkin raakaa. Salmonellaa voi tulla myös muista tuotteista, kuten salaateista.
Nämä nyt olivat vain esimerkkejä niistä vaarallisista taudeista, joita ei yleensä oteta huomioon, mutta jotka ovat yleisempiä kuin listeria. Miksi siis ette alkaisi panikoida myös näistä?
Jos tapahtuu keskenmeno, en todellakaan syytä siitä itseäni. Useimmiten keskenmeno on luonnon oma tapa poistaa väärin kehittynyt sikiö, ei siinä sen kummempia. Lääketieteen mukaan keskenmenoa on melko vaikea aiheuttaa omilla toimillaan. Jos alkaisin pelkäämään joitakin ruoka-aineita raskaana ollessani, olisi se aivan turhaa stressaamista. Enhän ole sairastunut noihin tauteihin ennen raskauttakaan.aiheuttaa keskenmenon/sikiön ennenaikaisen syntymän?
- ....
Töpö kirjoitti:
Hepatiitti A/B voi tarttua vesijohtovedestä, salaateista ja muista kypsyttämättömistä tuotteista. Näiden lisäksi myös jääkuutiot ja maito voi toimia taudinkantajana. Toisinaan leviää myös pisaratartuntana tai vaatteiden välityksellä. Raskaana olevilla tauti voi aiheuttaa keskenmenoa.
Jos tapahtuu keskenmeno, en todellakaan syytä siitä itseäni. Useimmiten keskenmeno on luonnon oma tapa poistaa väärin kehittynyt sikiö, ei siinä sen kummempia. Lääketieteen mukaan keskenmenoa on melko vaikea aiheuttaa omilla toimillaan. Jos alkaisin pelkäämään joitakin ruoka-aineita raskaana ollessani, olisi se aivan turhaa stressaamista. Enhän ole sairastunut noihin tauteihin ennen raskauttakaan.hepatiitti A voi tarttua ruuasta ja sitä varten on olemassa havrix rokotus...mutta sitä ei tietenkään voi ottaa raskaana ollessa!! mutta sitten tämä: hepatiitti B on maksasairaus joka tarttuu VAIN sukupuoliyhteydessä, pisaratartuntana tai verikontaktissa...ei tosiaankaan tartu vaatteista tai ruuasta!!!! Hepatiitti B tarttuu siis samoin tavoin kuin hiv..
Jos sairastaa hepatiitti B:tä raskaana ollessaan niin raskautta seurataan aika tarkasti. Ja synnytyksessä kätilöllä on suoja-asu, juuri sen takia kun hepatiitti B tarttuu pisaratartuntanakin, Ja synnytyksessä vältetään vauvan päähän laittamasta pinniä jolla seurataan vauvan sydänääniä, jottei vauvan pään kautta muodostu veriyhtteyttä äidin eritteisiin..ja vauva pestään heti synnytyksen jälkeen äidin eritteistä, jottei vauva altistuisi hepatiitille....ja sitten paljon muita pikkujuttuja mitä tehdään ja mistä huolehditaan koko raskauden ja synnytksen aikaan...toivottavasti oli jotain apua!!!!
toivoo yksi kätilön työtä jo onkin aikaa tehnyt!!
- Hanna+möhkö 28+6
Hei!
Itse olen syönyt niin Mozzarellaa kuin valkohomejuustoakin raskausaikana. Olen varmistanut vain tuoteselosteesta, että on Suomalaisen valmistajan ja että juusto on tehty pastöroidusta maidosta. Hyvää on ollut ja hyvin olen voinut.. Myös Creme Bonjou tuorejuustot ja Keijut ovat kuluneet käytössä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887