https://yle.fi/a/74-20191352?origin=rss
Mielenkiinnolla jäämme odottelemaan mitä palstalla toimivat kaikkien asioiden erikoistietäjänerot, tai vähintään suuret älyköt "kritisoi" eli ränkyttää asiaan liittyen. Melkoisella varmuudella tämäkään ei mennyt niin kuin olisi pitänyt, joten saanemme lukea mitenkä se oikeasti olisi pitänyt tehdä ja toimia.
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue sai hallitukselta rahaa, jota ei ole herunut minnekään muualle
22
215
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäähän johtoportaalle joulurahaa...
- Anonyymi
Just just, siinä tuli ensimmäisen älykön, eikä yhtään idiootin varma tieto! Mitenpä muutenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just just, siinä tuli ensimmäisen älykön, eikä yhtään idiootin varma tieto! Mitenpä muutenkaan.
Joo, katsos kun ei kaikki voi olla tuollaisia absoluuttisen totuuden neroja kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa... Dinänsä tuo "jphtoportaalle rahaa", on ihan hyvä huomio, kun näitä uutisointeja ympäri maan kuuntelee.
Johtajistoa pikkunilkistä isoon nilkkiin, on varmasti joka alueella vähintään 100, ei varmaan riitäkkään ja mietippä, kun palkat alkaa pikkunilkkien, ainakin kymppitonnista/kk, mikä rahareikä pelkästään on noiden poliittisesti, (joilla ei minkään valtakunnan kokemusta oikeasta työstä), valittujen kyrpien palkat vie veronmaksajien rahoja ja ne, jotka osaa ja tekee työt, niitä potkitaan pihalle ja syyllistetään, että rahapula johtuu niistä!
Tämä vihervasdariämmien suuri puhallus tuhosi maan terveydenhuollon. Pääkokkeina tuhosopassa ketkut ja demarit. Ilmanko kaikki ämmät lähti karkuun!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo välttämättä niin idioottia ole, sillä eipähän tuo johto ole omia toimintojaan supistellut eikä omista menoistaan tinkinyt, mutta suorittavasta portaasta kyllä vähentää 130 henkilötyövuotta. Rahaa siis käytetään oman elintason ylläpitämiseen rupusakin kustannuksella. Miksi noin herkkä, et kai kuulu hva:n johtoporukkaan?
- Anonyymi
Lisärahoitus myönnettiin peruspalvelujen turvaamiseksi, sillä hyvinvointialueen on todettu olevan vaikeuksissa lakisääteisten sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä pelastustoimen järjestämisessä. Rahat on kohdennettava perustuslaissa mainittujen riittävien palvelujen turvaamiseen.Päätös antaa hallitukselta viestin, että se on valmis turvaamaan perusoikeusliitännäiset palvelut, vaikka se joutuisi käyttämään lisärahoituksen kaltaisia keinoja. Hyvinvointialueen johto on pitänyt päätöstä tosiasioiden tunnustamisena ja erittäin merkittävänä. Toisaalta on myös todettu, että kertaluontoinen ja pieni lisärahoitus ei ole ratkaisu alueen pitkäaikaiseen talousahdinkoon. Siirtymätasaus, joka on leikannut Pohjois-Karjalan laskennallista rahoitusta vuosina 2023–2024 yli 120 miljoonalla eurolla, koetaan merkittävänä rahoitusvajeen syynä. Päätös korostaa hyvinvointialueiden rahoitusmallin haasteita ja sitä, miten vaikeaa on turvata palvelut korkean palvelutarpeen alueilla nykyisellä mallilla. Kyseessä on lyhytaikainen helpotus, ei pysyvä ratkaisu. Kaiken kaikkiaan kyseessä on poikkeuksellinen ja poliittisesti latautunut päätös, joka kantaa symbolista painoarvoa, vaikka euromääräinen tuki onkin rajallinen.
- Anonyymi
Hyvinvointialueen talouden ahdinko johtuu siitä, että aluevaltuusto ja sen työrukkanen aluehallitus eivät ryhtyneet talouden tasapainottamiseen vuonna 2023. Munatonta toimintaa.
Punaviherhallituksen vilpillä junttaama sotelaki 2021 sanoo selvästi, että jos tehdään tappiota, niin se on katettava 2026 loppuun mennessä.
ON VIIVYTELTY TAHALLAAN, mikä on sitä vasemmiston housuunkusemis-taloudenhoitoa. Pakkasella ensin lämmittää, mutta kohta kylmää helvetisti. Nyt kylmää, ja syy on aluehallituksen kyvyttömyys tehdä leikkausksia jo vuoden 2023 budjettiin, saati 2024 ja 2025. Haloo!- Anonyymi
Eihän taloudenpito ole vihervassujen järjelle mahdollista,osa vielä myöntää ettei velkaa tarvitse maksaa takaisin...miten voi kuvitella että osaisivat asioita hoitaa kun tottuneet kauhalla saamaan ja nyt tyytyä lusikkaan....Reilummin sanoi Antti😄
- Anonyymi
Ei se raha näy mitenkään ainakaan tuolla Tikkamäellä,siellä asiat tökkii yhtälailla kun ennenkin,jopa enemmän. Ja siellä olen joutunut olemaan aika paljon!
- Anonyymi
Vai niin. Minä olen varmastikin etuoikeutettu ja yksittäistapaus kaikista sairaanhoitoa tarvisevista, vaikka olen joutunut Tikkamäelle neljän kuukauden aikana kolme kertaa, eikä mikään ole tökkinyt! Päinvastoin; kaikki on sujunut ja toiminut erinomaisesti! Voi tietystikin olla niin ettei minulla rahvaan edustajana ole vaatimuksia erityiskohtelusta itseäni kohtaan, mikä selittäisi tämäkin asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin. Minä olen varmastikin etuoikeutettu ja yksittäistapaus kaikista sairaanhoitoa tarvisevista, vaikka olen joutunut Tikkamäelle neljän kuukauden aikana kolme kertaa, eikä mikään ole tökkinyt! Päinvastoin; kaikki on sujunut ja toiminut erinomaisesti! Voi tietystikin olla niin ettei minulla rahvaan edustajana ole vaatimuksia erityiskohtelusta itseäni kohtaan, mikä selittäisi tämäkin asian.
Rahvaan edustajalla ei ole riittävää sivistystä ja sosiaalista asemaa, mikä edellyttäisi valitusta ja surkeutta niin tuollaisessa asiassa, kuin kaikissa mahdollissa muissakin, mitä vain kyetään keksimään tällekin palstalle! Ja kyllähän niitä keksitäänkin!
Rahvaan edustajat ei osaa muuta kuin olla tytyväisiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahvaan edustajalla ei ole riittävää sivistystä ja sosiaalista asemaa, mikä edellyttäisi valitusta ja surkeutta niin tuollaisessa asiassa, kuin kaikissa mahdollissa muissakin, mitä vain kyetään keksimään tällekin palstalle! Ja kyllähän niitä keksitäänkin!
Rahvaan edustajat ei osaa muuta kuin olla tytyväisiä!Sellainen on rahvas!😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ambulanssilla sinne pääsee, mutta päivystyksen kautta jo takkuaa pahasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ambulanssilla sinne pääsee, mutta päivystyksen kautta jo takkuaa pahasti.
Harvemmin tässä on ambulanssilla Tikkamäelle ajeltu, joten tämäkin todistaa aikaisemman väitteeni olevani etuoikeutettu sekä yksittäistapaus sairaanhoitoa tarvitsevista. Olen siis Jumalan valittu kaikista tuhansista muista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin tässä on ambulanssilla Tikkamäelle ajeltu, joten tämäkin todistaa aikaisemman väitteeni olevani etuoikeutettu sekä yksittäistapaus sairaanhoitoa tarvitsevista. Olen siis Jumalan valittu kaikista tuhansista muista!
Kerran ambulanssilla ja sitten kelataksilla jatkohoitoon tai jälkitarkastuksiin varatuilla ajoilla.
Menepä ihan oikeasti edes kerran yrittämään päivystyksen kautta ja kirjoita sitten lisää.
Saattaa se jumalan valitun viitta lipsahtaa harteilta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran ambulanssilla ja sitten kelataksilla jatkohoitoon tai jälkitarkastuksiin varatuilla ajoilla.
Menepä ihan oikeasti edes kerran yrittämään päivystyksen kautta ja kirjoita sitten lisää.
Saattaa se jumalan valitun viitta lipsahtaa harteilta...Sinähän se tiedät varmuudella minun sairaalassa oloni ja mitä kautta olen hakeutunut lääkärin vastaanotolle. Mitäpä tässä silloin on enää vastaan väittämistä koska itse en ole niistäkään perillä kuten ulkopuoliset. Niipä on parempi kun poistun tästä viestiketjusta ja jätän sen kaikkien asioiden erikoisasiantuntijoiden haltuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se tiedät varmuudella minun sairaalassa oloni ja mitä kautta olen hakeutunut lääkärin vastaanotolle. Mitäpä tässä silloin on enää vastaan väittämistä koska itse en ole niistäkään perillä kuten ulkopuoliset. Niipä on parempi kun poistun tästä viestiketjusta ja jätän sen kaikkien asioiden erikoisasiantuntijoiden haltuun.
No jos olet päivystyksen kautta sujuvasti ja helposti hoitoon päässyt, niin kyllä pitää sitten uskoa että olet todella jumalan valittu!
- Anonyymi
Palaveripullat pois, toimihenkilöiden työmatkustaminen kokonaan pois, johtajien palkan puolittaminen.
- Anonyymi
15kpl ylimääräisiä "pikkutakki" johtajia siun sotella, jotka voisi pistää pihalle ja laittaa heidät työttömyyskortistoon hakemaan OIKEITA TÖITÄ!
- Anonyymi
Miu päiväsultsinat voi poistaa ja en käy ripulilla enää tikkiksellä ni ei mee siivoojalta aikaa. Vejän ne pylpyrään.
- Anonyymi
Arpomalla vai asemalla joidenkin tilanne paranee leikkausjonoissa?
- Anonyymi
Uskon kyllä että siun soten johdolla ja luottamushenkilöillä ei ole pienintäkään vaikeutta nopeassa hoitoon pääsyssä ja jatkohoidoissa ja heille onkin todennäköisesti kehittynyt ihan väärä kuva asioiden todellisesta tilasta, jonka tavallinen kansalainen näkee ja nahoissaan kokee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 685205
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai594637Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1244587Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381917- 861549
- 921504
- 2491430
- 3271111
- 200971
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.51913