Mikä on tärkein "hengenravintosi" ?

Anonyymi-ap

Mistä saat voimaa ja iloa ?Jos jätetään pois puoliso, lapset ja lapsenlapset,
jotka useimmat kuitenkin ensimmäisenä luettelisivat . . . .

52

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luonnosta,linnuuista ja ihmisistä .-

Jo Vain

• Anonyymi

Kyllä ne ilahduttavat ihmistä. Hankin juuri tänään "luxusruokaa" pikkulinnuille,
        kuorittuja auringonkukan siemeniä. Niistä alkoi kova taistelu
        lintulaudalla, koska se on niin pieni, se on omatekoinen.
        Toinen lintu ajoi toista pois päästäkseen syömään, mutta koko pieni parvi saa vuorollaan ruokaa. Ehkä joutuu hankkimaan suuremman lintulaudan.

• Anonyymi

Hiljaa ajatusten tasolla rukoileminen Jeesuksen kanssa keskustelut,
      vaikka en näe
      mutta tunnen läsnäolon
      ja auttaa aina selviytymään arjen asiasta kuin asiasta, oli mikä asia tahansa aina onnistuu,
      vaikka vanhus oonki,

• Anonyymi

Sama täällä. En ollenkaan pärjäisi ilman Jumalan / Jeesuksen ja enkeleiden yliluonnollista läsnäoloa ja apua. Olen nyt kolme viikkoa pärjännyt lähes rahattomana, nk. venyttänyt kaapista löytyvää ruokaa, muutamilla euroilla ostanut väliin maitoa. Kuun alussa tuleekin jo eläke.

Jumalan sana pitää Kaidalla tiellä ja elämä on rauhallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä. En ollenkaan pärjäisi ilman Jumalan / Jeesuksen ja enkeleiden yliluonnollista läsnäoloa ja apua. Olen nyt kolme viikkoa pärjännyt lähes rahattomana, nk. venyttänyt kaapista löytyvää ruokaa, muutamilla euroilla ostanut väliin maitoa. Kuun alussa tuleekin jo eläke.

Jumalan sana pitää Kaidalla tiellä ja elämä on rauhallista.

Elämä on elämistä ja nauttimista varten.
        Ruuastakin nauttimista, mutta se nautinto
        on jäänyt vähemmälle vanhemmiten,
        kun silmät söis, mutta vatsa ei vedä.
        Nimittäin harvaa ruokaa voi enää syödä ilman
        että tulee maha kipeäksi
        ja myöskin on pakko laskea tarkkaan,
        että raha riittää kaikkeen.
        Ruokani on halvimmasta päästä,
        muttei suinkaan huonoimmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on elämistä ja nauttimista varten.
        Ruuastakin nauttimista, mutta se nautinto
        on jäänyt vähemmälle vanhemmiten,
        kun silmät söis, mutta vatsa ei vedä.
        Nimittäin harvaa ruokaa voi enää syödä ilman
        että tulee maha kipeäksi
        ja myöskin on pakko laskea tarkkaan,
        että raha riittää kaikkeen.
        Ruokani on halvimmasta päästä,
        muttei suinkaan huonoimmasta.

Minä "näen nälkää" = on ruuat vähissä, muttei vielä ihan loppu, vielä tämän päivän. Olen onnistunut venyttämään maitoakin vielä täksi päiväksi, ei ole pilaantunut kaapissa. Voi loppui jo ja sain improvisoida mitä laitan leivän päälle. (Käytän mieluiten voita kuin margariinia, ihan makukysymys.)

Huhheijaa, huomenna tulee rahaa tilille ja iso kauppatilaus tuodaan päivällä! Kaappi taas täyttyy.

Olis mulla kyllä vielä hiukan yli 10 euroa lompakossa ja tililläkin 3,40€, mutten viitsi kaupalle asti könyämään, kun huomenna kuitenkin jo tulee ruokaa. Maitojauhetta on aina varalta, vaikka harvoin joudun siihen turvautumaan. On aina niinku pieni ruokavarasto varalta olemassa.

Olen jostain lukenut, että nk. vapaanlehmän maidot kestäisivät hiukan pidempään kuin tavallinen maito ja tilaankin niitä aina pari litraa ja jätän viimeisiksi jääkaappiin. Ovat kylläkin kalliimpia kuin tavalliset kevytmaidot, siksi en osta niitä kuin vain pari litraa / tilaus. Tilaan ruuat aina niin, että riitävät viikoksi (tai hiukan yli).

Ostan noita "eettisiä" tuotteita, aina sen verran kuin on varallisuutta, myös esim. vapaan kanan munia, reilun kaupan banaaneja, miel. pienemmiltä ja lähialueiden eettisiltä tuottajilta jne. Hyvinkäällä on joku kanatarha. Joskus jos on rahat todella vähissä, on pakko ostaa suurfirmojen omia, halvempia merkkejä.

(Raamattu:)
        Sananl. 30:8 ... Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,

Olen kyllä kokenut elämässäni monenmoista. Todella jonkinlaista rikkautta ja toisaalta pidän elämääni nytkin muutoin melko rikkaana, vaikka rahatalous heittelehtiikin. Ja olen kokenut myös todellista köyhyyttäkin, nähnyt nälkää, joskus nuorena erämaan läpi liftatessa jopa janoakin.

Jos on joku nykyhetki hiukan vaatimattomamman oloista, niin muistutan itseäni entisistä ajoista, että "muista miten pärjäsit silloin muinoinkin! Nyt sulla sentään on katto pään päällä, lämmin asunto, eikä ruokakaan aivan loppu."

Nämä köyhät ajat opettavat kärsivällisyyttä sekä suunnitelmallisuutta. (Olen ollut n. kolme viikkoa lähes rahattomana.) Huominen = marraskuun eläkepäivä, tulee omalla ajallaan, sitä ei voi kiirehtiä. Nyt on vain oltava kärsivällinen. En minä tähän kuole, ainakaan tänään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä "näen nälkää" = on ruuat vähissä, muttei vielä ihan loppu, vielä tämän päivän. Olen onnistunut venyttämään maitoakin vielä täksi päiväksi, ei ole pilaantunut kaapissa. Voi loppui jo ja sain improvisoida mitä laitan leivän päälle. (Käytän mieluiten voita kuin margariinia, ihan makukysymys.)

Huhheijaa, huomenna tulee rahaa tilille ja iso kauppatilaus tuodaan päivällä! Kaappi taas täyttyy.

Olis mulla kyllä vielä hiukan yli 10 euroa lompakossa ja tililläkin 3,40€, mutten viitsi kaupalle asti könyämään, kun huomenna kuitenkin jo tulee ruokaa. Maitojauhetta on aina varalta, vaikka harvoin joudun siihen turvautumaan. On aina niinku pieni ruokavarasto varalta olemassa.

Olen jostain lukenut, että nk. vapaanlehmän maidot kestäisivät hiukan pidempään kuin tavallinen maito ja tilaankin niitä aina pari litraa ja jätän viimeisiksi jääkaappiin. Ovat kylläkin kalliimpia kuin tavalliset kevytmaidot, siksi en osta niitä kuin vain pari litraa / tilaus. Tilaan ruuat aina niin, että riitävät viikoksi (tai hiukan yli).

Ostan noita "eettisiä" tuotteita, aina sen verran kuin on varallisuutta, myös esim. vapaan kanan munia, reilun kaupan banaaneja, miel. pienemmiltä ja lähialueiden eettisiltä tuottajilta jne. Hyvinkäällä on joku kanatarha. Joskus jos on rahat todella vähissä, on pakko ostaa suurfirmojen omia, halvempia merkkejä.

(Raamattu:)
        Sananl. 30:8 ... Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,

Olen kyllä kokenut elämässäni monenmoista. Todella jonkinlaista rikkautta ja toisaalta pidän elämääni nytkin muutoin melko rikkaana, vaikka rahatalous heittelehtiikin. Ja olen kokenut myös todellista köyhyyttäkin, nähnyt nälkää, joskus nuorena erämaan läpi liftatessa jopa janoakin.

Jos on joku nykyhetki hiukan vaatimattomamman oloista, niin muistutan itseäni entisistä ajoista, että "muista miten pärjäsit silloin muinoinkin! Nyt sulla sentään on katto pään päällä, lämmin asunto, eikä ruokakaan aivan loppu."

Nämä köyhät ajat opettavat kärsivällisyyttä sekä suunnitelmallisuutta. (Olen ollut n. kolme viikkoa lähes rahattomana.) Huominen = marraskuun eläkepäivä, tulee omalla ajallaan, sitä ei voi kiirehtiä. Nyt on vain oltava kärsivällinen. En minä tähän kuole, ainakaan tänään.

Kauramaito on minusta parempaa kuin lehmänmaito ja se säilyy tosi kauan.

• Anonyymi

Muistoista ja elämän iloista.
      Leelian Lepotuolin kyselyt naurattaa.

• Anonyymi

Vieläkö Leelian lepotuoli on olemassa ?

• Anonyymi

Lukeminen, lukeminen ja lukeminen.

• Anonyymi

Siksikö olet tällä palstalla? Hakemassa hengenravintoa lukemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksikö olet tällä palstalla? Hakemassa hengenravintoa lukemalla.

Sanoilla on eri merkitys eri yhteyksissä.

• Anonyymi

Musiikki, kirjat ja kuvataide kuuluvat elämääni liikunnan lisäksi.

• Anonyymi

Aku Ankan selailu on mainio kuvateos.

• Anonyymi

Musiikki on ollut henkireikäni koko ikäni.

kylmätotuus

• Anonyymi

Erilaiset tapahtumat ja teema-istujaiset, joissa saan olla muiden kanssa leppoisasti lörpötellen. Musiikki ja liikunta. Tv-ohjelmat joita voi seurata puolihuolimattomasti ristisanoja täytelleen. Puhelimessa juttelut kauempana asuvien kanssa. Ihme kyllä, kotoiset puuhastelut, lohen graavaus, leipominen ja lakanoiden vaihto, imurointikin vaikka luulisi niiden väsyttävän. Usko.

• Anonyymi

Keväästä myöhäissyksyyn pihahommat pitävät minut elossa.
      Nautin haravoimisestakin ja rikkaruohojen kitkemisestä,
      en pelkästään kukkien "hoitamisesta".
      En edes omista taloa ja pihaa. Asun vuokralla pienkerrostalossa,
      jossa on kuusi asuntoa ja pieni pihapiiri puineen, pensaineen ja
      kukkineen (joita olen istutellut ja kylvänyt lisää).
      On nautinto olla ulkona, kun on jotain tekemistä.
      Saa liikuntaakin vähän. Eihän minun vaivaisen touhut
      mitenkään rivakoita ole.

• Anonyymi

Minä olen yksinäinen ja ymmärrän sinua oikein hyvin.
        Minulle on parvekekukatkin hengissä pitävä hengenravinto.
        Juttelen kukkasille ja linnuille, kun ei muutakaan ole.

• Kirjoittaminen, lukeminen, luonnon valokuvaaminen, ja uhallakin, rakkaistani huolehtiminen.

• Anonyymi

Mitä uhaksi luokiteltua on, kun huolehtii rakkaistaan? Se on itsestään selvää, niin hekin meistä huolehtivat. Kaikki vaan ei tee siitä niin isoa numeroa palstoilla, vaan keskittyy siihen livessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä uhaksi luokiteltua on, kun huolehtii rakkaistaan? Se on itsestään selvää, niin hekin meistä huolehtivat. Kaikki vaan ei tee siitä niin isoa numeroa palstoilla, vaan keskittyy siihen livessä.

Aloituksessa toivottiin ettei tässä yhteydessä mainittaisi puolisoa, lapsia, lapsenlapsia, koska ne ovat kaikilla automaattisesti ensisjaisina lähteinä tuomassa iloa ja voimaa elämään.
        Siksi: uhallakin. Nämä päivittäiset arjen rutiinit, ruuanlaitto, ulkoilu, kaupassa käynnit , kodin laittaminen ja sen viihtyisäksi tekeminen ovat osa sitä läheisistään huolehtimista ja niinkauan kuin saan nauttia tästä perhekeskeisyydestä ja jaksan puuhastella, koen sen suureksi voiman ja ilon lähteeksi.
        Ja, itsestään selvää, että keskityn niihin livessä. Turha tulla piikittelemään minua siitä että laiminlöisin perhe-elämääni netiipalstojen takia.
        Jospa minulle ja muillekin sallitaisi se että vosimme kommentoida arkeamme ja elämäämme ilman että se aiheuttaisi närää muissa. Ellei se nyt satu olemaan ihan samanlaista kuin sinun, tai Hil-lan tai Demeterin tai Eliaanan, ei ole kissoja eikä suurta sukua, vaan pieni perheyhteisö, jota vaalimme kaikki, niin onko se nyt sitten niin väärin.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Aloituksessa toivottiin ettei tässä yhteydessä mainittaisi puolisoa, lapsia, lapsenlapsia, koska ne ovat kaikilla automaattisesti ensisjaisina lähteinä tuomassa iloa ja voimaa elämään.
        Siksi: uhallakin. Nämä päivittäiset arjen rutiinit, ruuanlaitto, ulkoilu, kaupassa käynnit , kodin laittaminen ja sen viihtyisäksi tekeminen ovat osa sitä läheisistään huolehtimista ja niinkauan kuin saan nauttia tästä perhekeskeisyydestä ja jaksan puuhastella, koen sen suureksi voiman ja ilon lähteeksi.
        Ja, itsestään selvää, että keskityn niihin livessä. Turha tulla piikittelemään minua siitä että laiminlöisin perhe-elämääni netiipalstojen takia.
        Jospa minulle ja muillekin sallitaisi se että vosimme kommentoida arkeamme ja elämäämme ilman että se aiheuttaisi närää muissa. Ellei se nyt satu olemaan ihan samanlaista kuin sinun, tai Hil-lan tai Demeterin tai Eliaanan, ei ole kissoja eikä suurta sukua, vaan pieni perheyhteisö, jota vaalimme kaikki, niin onko se nyt sitten niin väärin.

Luonnolliset arkityöt, kuten kodinhoito ja perhe, ovat eri asia kuin nk. hengenravinto, jota tässä ketjussa kysytään.

Hengenravinto on jotain henkilökohtaista, eikä ole riippuvaista muista tekijöistä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Jestas, mikä saarna ja täky taas riitelyyn.

• Anonyymi kirjoitti:

Jestas, mikä saarna ja täky taas riitelyyn.

Äimän käkenä.
        Mistäs kenkä nyt taas puristaa?
        Tai pipo kiristää?
        Minähän vastasin ihan asiuallisesti, ei mitään täkyjä eikä riitelyhakuisuutta.
        Rauhoitu.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Meille taviksille kodin viihtyisyys ja ruuan laitto on arkea, sinulle henkisyyttä. Muilke lapset ja lasten lapset on rakkaita ihmisiä ja lähisukua, sinulle henkisyyttä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Äimän käkenä.
        Mistäs kenkä nyt taas puristaa?
        Tai pipo kiristää?
        Minähän vastasin ihan asiuallisesti, ei mitään täkyjä eikä riitelyhakuisuutta.
        Rauhoitu.

Mistä itselläsi viiraa, kun joka asiassa nostat itsesi. muiden yläpuolelle? Muiden lapsetkin on vain ihmisiä, sinulla jotsin henkiolentoja. Muut tekee kotitöitä, sinä henkistä taidetta jopa sopan keitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meille taviksille kodin viihtyisyys ja ruuan laitto on arkea, sinulle henkisyyttä. Muilke lapset ja lasten lapset on rakkaita ihmisiä ja lähisukua, sinulle henkisyyttä.

Mitä sinun henkisyys pitää sisällään jos ei lasten ja lastenlasten mukana olo tee hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinun henkisyys pitää sisällään jos ei lasten ja lastenlasten mukana olo tee hyvää.

Miten si muutat tuon kirjoittajan tekstin noin?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä itselläsi viiraa, kun joka asiassa nostat itsesi. muiden yläpuolelle? Muiden lapsetkin on vain ihmisiä, sinulla jotsin henkiolentoja. Muut tekee kotitöitä, sinä henkistä taidetta jopa sopan keitossa.

Mitähän ihmeen henkimaailman juttuja sinä rakentelet yksinkertaisesta toteamuksesta että läheisten ja rakkaiden läsnäolo, heistä huolehtiminen ja heidän elämänsä viihtyvyyden parantaminen saattaa olla henkisen hyvinvoinnin lähde jollekin, muiden asioiden lisäksi, ohella? Musiikki, kirjallisuus, luonto, taide, kulttuuri ja yhteisöllisyys kaikki voivat olla "hengen ravintoa" ihmiselle, ei ainoastaan uskonto.

Missä kohtaa olen kohottamassa itseäni muiden yläpuolelle?
        Esitän vain oman näkökulmani asiasta.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mitähän ihmeen henkimaailman juttuja sinä rakentelet yksinkertaisesta toteamuksesta että läheisten ja rakkaiden läsnäolo, heistä huolehtiminen ja heidän elämänsä viihtyvyyden parantaminen saattaa olla henkisen hyvinvoinnin lähde jollekin, muiden asioiden lisäksi, ohella? Musiikki, kirjallisuus, luonto, taide, kulttuuri ja yhteisöllisyys kaikki voivat olla "hengen ravintoa" ihmiselle, ei ainoastaan uskonto.

Itse rakentelet henkimaailman juttuja. Ketjussa oli tarkoitus keskustella nyt MUUSTA kuin perheestä, koska se on niin ilmiselvä ja kaluttu asia ja useimmille ihan pyhä yksityinen asia jota ei palstalle tuoda reposteltavaksi. Mutta sinä toit ihan UHALLAKIN,, Onhan se yläpuolelle asettumista.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

”ei ainoastaan uskonto”??????
        Voi hyvät hyssykät!

• Paloma.se01 kirjoitti:

Aloituksessa kysyttiin, että mikä on t ä r k e i n "hengenravintosi", eikä suinkaan luetteloa kaikesta hengenravinnostasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse rakentelet henkimaailman juttuja. Ketjussa oli tarkoitus keskustella nyt MUUSTA kuin perheestä, koska se on niin ilmiselvä ja kaluttu asia ja useimmille ihan pyhä yksityinen asia jota ei palstalle tuoda reposteltavaksi. Mutta sinä toit ihan UHALLAKIN,, Onhan se yläpuolelle asettumista.

Oletko syönyt kalaa tänään?
        Sinulle on tainnut jäädä kalanruoto kurkkuun.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

" Musiikki, kirjallisuus, luonto, taide, kulttuuri ja yhteisöllisyys kaikki voivat olla "hengen ravintoa" ihmiselle, ei ainoastaan uskonto."

Ei aloituksessa sitä kysytty mitkä voivat olla hengen ravintoa, vaan mikä sinulle on tärkein.
        Luetun ymmärtämisesi ei ole aivan huippua, huomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Musiikki, kirjallisuus, luonto, taide, kulttuuri ja yhteisöllisyys kaikki voivat olla "hengen ravintoa" ihmiselle, ei ainoastaan uskonto."

Ei aloituksessa sitä kysytty mitkä voivat olla hengen ravintoa, vaan mikä sinulle on tärkein.
        Luetun ymmärtämisesi ei ole aivan huippua, huomaan.

Osaa kuitenkin vinkua ettei muut ymmärrä hänen tekstejään.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Hyvin stressaantuneelta ja jopa aggressiiviselta vaikutat läheistesi halloween vierailun jälkeen.
        Täytyyhän sinun purkaa kertyneet paineet vaikka palstalle.

• Anonyymi

Aika olettavaa. Ei läheskään kaikilla ole noita.

• Anonyymi

Minulla ei ole lapsia (elossa) mutta eri eläimiä on ollut paljon. Niiden hoidosta ja ystävyydestä sain tietynlaista hengenravintoa ja saan edelleenkin, jos esim. pihalla tapaan naapureiden koiria. Hurrrjan riemukas jälleennäkeminen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia (elossa) mutta eri eläimiä on ollut paljon. Niiden hoidosta ja ystävyydestä sain tietynlaista hengenravintoa ja saan edelleenkin, jos esim. pihalla tapaan naapureiden koiria. Hurrrjan riemukas jälleennäkeminen!

Sopivan pieni ja kiltti koira olisi ihana, mutta vanha ei voi ottaa,
        kun ei pysty huolehtimaan siitä. Koira tarvitsee ulkoiluttajan.
        Ei vanha jaksa tarpeeksi pitkiä lenkkejä ja talviaamuna pakkaseen uloslähtö
        koiran takia puistattaa, vaikka koirat olisi kuinka ihania.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopivan pieni ja kiltti koira olisi ihana, mutta vanha ei voi ottaa,
        kun ei pysty huolehtimaan siitä. Koira tarvitsee ulkoiluttajan.
        Ei vanha jaksa tarpeeksi pitkiä lenkkejä ja talviaamuna pakkaseen uloslähtö
        koiran takia puistattaa, vaikka koirat olisi kuinka ihania.

Sama täällä. En voi enää ottaa mitään lemmikkiä, jokaisesta olisi erilainen vastuu. Koiraa en jaksaisi ottaa huonojen jalkojeni vuoksi. Linnut pitävät meteliä, se tekisi pian "hulluksi". Hamsteri on yöeläin. Enkä ole "kissaihminen". Pidän niistä noin muutoin, eläiminä, mutta en "elämänkumppanina". Hevonen ei mahtuisi asuntooni ja oviaukoissa pitäisi kumarrella.

• Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä. En voi enää ottaa mitään lemmikkiä, jokaisesta olisi erilainen vastuu. Koiraa en jaksaisi ottaa huonojen jalkojeni vuoksi. Linnut pitävät meteliä, se tekisi pian "hulluksi". Hamsteri on yöeläin. Enkä ole "kissaihminen". Pidän niistä noin muutoin, eläiminä, mutta en "elämänkumppanina". Hevonen ei mahtuisi asuntooni ja oviaukoissa pitäisi kumarrella.

Ota possu, niin siitä saat sitten ruumiinravintoa myös nyt kun joulu on tulossa

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ota possu, niin siitä saat sitten ruumiinravintoa myös nyt kun joulu on tulossa

Sinulle se sika oliskin tarpeen, saat siitä niitä joulukinkkuja kun teillä kuluu niitä monta ja kun suolaat ja maustat ja ilmakuivaat, ukollesi sitä antipastovatia varten.

• Anonyymi

Lapset. niistä ilot ja surut.
      Lastenlapset, samat sanat ja lastenlastenlapset ei suuria suruja, kaikki elossa, mutta ei heiltä apua ole tullut pyydettyä.
      Elämä itsessään, kun tiedän kuka olen ja osaan pitää itsestäni huolen.
      Taivaan isälle kiitos.

• Hiljaisuus.

• Anonyymi

Henkisyys ja hengellisyys ovat eri asioita, mutta hengellisyydestäkin eli
      uskosta/uskonnollisuudesta voi saada hengenravintoa.

• Anonyymi

Minun paras hengenravintoni ovat pekoni ja ihra.
      T. Arska Mansesta.

• Anonyymi

Henki pois possulta on sinun hengenravintosi.

• Anonyymi

Pian onkin jo kinkku-aika. Paistan sen verran ison ihrapossun, että riittää hengenravinnoksi vielä tammikuullekin. "Joulu on kerran vuodessa vaan!" 🎶

• Anonyymi

Vesi!

• Anonyymi

Kaukomuistin säilyminen. Menneiden vuosikymmenten muistot.
      Tätä päivää oman tärkeyden tunne palvelutalon "seurustelu-upseerina". Kuutena viikonpäivänä harrastuskavereiden tapaaminen ja viitenä viikonpäivänä viisauksien kuuntelu harrastuspaikan kahviossa.

• Anonyymi

Kyllä se on tanssi kun siinä on menevä kumppani.

• Anonyymi

Voisi olla hyvä tarina, koskettava kertomus, juoheva juoni, suloinen satu, realistinen rykäisy ... Aivan mitä vain, mikä vie pois tästä hetkestä ja arjesta jonnekin muualle. Hetkeksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      267
      17532
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      187
      12454
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6202
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      32
      5100
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      75
      5029
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      54
      4162
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3753
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3692
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      62
      3286
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3149
    Aihe