Minulla on silmänpohjan kuiva rappeutuma. kummassakin silmässä. Se ei vielä etene, mutt se on diagnosoitu silmälääkärin toimesta. Minulla on päätelasit, lukemiseen - luuriin, - tietokoneeseen- ja sitten on monitehot normielämiseen - kulkemiseen.
Pikkuhiljaa sen huomaa että näkö heikkenee iän myötä, ja tarvitsee näkemiseen apuvälineitä ja suurennoksia, ja kunnon valon.
Näköaisti toimii niin valon & varjon kautta, hämäränäkö on mull tosi heikko.
Näkökykyä ei pysty harjoittelee tai kunnostaa missään näkökuntosalissa, se on mitä se on , ja se heikkenee omaan tahtiin. Ajattelen että lopputulos on sitten jossain vaiheessa täydellinen sokeus, jos muu terveys vaan riittää sinne asti.
Onneks olen kuitenkin saanut tähän asti nähdä kaiken, täydellisesti, joko omien silmien tai silmälasien kautta.
Kaikkeehan ei ole tarkoitukskaan nähdä :) eikä kuulla !
Silmälasit
0
165
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304123Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121362- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901