tens-laitteista tai selkäkipistä kokemuksia

kyfoosi-skolioosi

Markkinoilla on esim omronin tens-laite, jolla voi sähkövirralla hoitaa esim kipeitä hartioita, jalkoja jne. Onko kenelläkään kokemusta tens-hoidosta, jota
esim annetaan fysikaalisessa.
Tai sitten selkäkipistä, onko ollut apua.

11

27892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MOTS

      TENS on hyvä sähköhoito! Suosittelen. Varsinkin akuutit tilanteet hoituvat TENS:llä hienosti. Monofaasinen sähkö ei tee tuhoja kokemattomankaan kotiterapeutin käsissä. Ei muuta kuin TENS kotiin ja nappulat kaakkoon!

      Tietenkin kannattaa huomioida TENS:ä käytettäessä sen kontraindikaatiot elikkästä tilanteet, joissa sitä ei tule käyttää.

    • MOTS

      Tarkoitatko kipillä ns. oskillaattoria? Jos tarkoitat, niin se on hyvä selkä vaivoihin missä taustalla on välilevyperäinen ongelma. Ja muutenkin ihan vaan terveelle selällekin tekee gutaa välillä vähän venyttää nikamavälejä roikkumalla pää alaspäin.

      • kipuselkäinen

        tarkoitan painovoimavenytyslaitetta, johon laitetaan jalat kiinni ja itse voi kipata
        pään alaspäin. Mulla on skolioosi, kyfoosi ja
        vielä vähän issiasta kaupanpäälle, degeneratiomuutoksia selässä. Joten kaikki, voodoosta lähtien kiinnostavat (ennemmin kun nappien popsiminen), eli käyttäjäthän tietää asiat parhaiten, siksi teiltä "suomen kansa" neuvoja kyselen.


    • kooooooooooooooooo

      Enoni on menestyksekkäästi hoitanut olkapääkipuaan (hermo/ leikkaus)kyseisellä laitteella jo monta vuotta. itse aion nyt hankkia sellaisen,että ei tarvitsisi syödä pillereitä. Toimii tosi hyvin hermosärkyyn. kannattaa tilata netistä. Jenkeissä useita eri malleja alkaen 25 euroa. Suomessa suomen hintataso ja osa vain ammattikäyttöön, netistä voit tilata vapaasti.

      • koooooooooo

        Sain tilattua oman Tens- laitteeeni. Maksoi jenkeistä ostettuna kotiovelle tuotuna 55.00 euroa. Laitoin olkapäälleni 2 lätkää ja pienellä teholla puolen tunnin hoitokerran jälkeen hävisi 11 vuotta yötäpäivää jatkunut olkapääkipu taivaan tuuliin. Uutta käsittelykertaa en ole vielä tarvinnut ja nyt on kulunut jo noin kuukausi. Ihme laite, satoja euroja on kulunut turhaan ennen laitetta fysioterapiaan. nyt niitä en enään tarvitse.


      • pookoo
        koooooooooo kirjoitti:

        Sain tilattua oman Tens- laitteeeni. Maksoi jenkeistä ostettuna kotiovelle tuotuna 55.00 euroa. Laitoin olkapäälleni 2 lätkää ja pienellä teholla puolen tunnin hoitokerran jälkeen hävisi 11 vuotta yötäpäivää jatkunut olkapääkipu taivaan tuuliin. Uutta käsittelykertaa en ole vielä tarvinnut ja nyt on kulunut jo noin kuukausi. Ihme laite, satoja euroja on kulunut turhaan ennen laitetta fysioterapiaan. nyt niitä en enään tarvitse.

        Neuvotko, että mistä hommasit? Ebay...??
        Laitteen merkki olisi myös kiva tietää ku noita on kymmeniä erilaisia.

        Mites tullien kanssa????
        Täytyy varmaan pyytää että lähettävät "lahjana" ja arvoa sit alaspäin.

        Kiitos.


      • Anonyymi
        koooooooooo kirjoitti:

        Sain tilattua oman Tens- laitteeeni. Maksoi jenkeistä ostettuna kotiovelle tuotuna 55.00 euroa. Laitoin olkapäälleni 2 lätkää ja pienellä teholla puolen tunnin hoitokerran jälkeen hävisi 11 vuotta yötäpäivää jatkunut olkapääkipu taivaan tuuliin. Uutta käsittelykertaa en ole vielä tarvinnut ja nyt on kulunut jo noin kuukausi. Ihme laite, satoja euroja on kulunut turhaan ennen laitetta fysioterapiaan. nyt niitä en enään tarvitse.

        Oli varmaan mainos kun ei vastannut mistä saa niin kuin muutkin kommentit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli varmaan mainos kun ei vastannut mistä saa niin kuin muutkin kommentit

        eihän se särky lähde millään sähkö jutuilla pois vaan ne vaurioittavat kipuhermoja hermo vaurio tulee ja onko se hyvä pitemmän päälle.


    • Anonyymi

      Tenslaite.fi on ainakin yks firma mistä en tilaisi mitään. Takuuaikana tuote hajos ja silti eivät suostu korvaamaan tuotetta. Syyttelevät vain asiakasta, että itse käyttänyt huonosti yms mikä ei pidä paikkaansa.

    • Anonyymi

      Minulla on selkä leikkauksen jälkeinen hermovaurio jalassa, on vaivannut päivittäin jo 7-v. Nyt minulla on ollut Omronin tenslaite käytössä n. 6 kk ja kivut on hävinnyt täysin.

    • Anonyymi

      Minä mietin sellaista että jos on joku paha vika selässä tai olkapäässä ja alkaa käyttää tuollaista. Tuohan poistaa vain kivun, ei kivun lähdettä eli ongelmaa.

      Eli jos nyt on vaikka selässä joku mikä aiheuttaa kipua ja vaatisi operaatiota tai vähintään fysioterapiaa, tuo laite poistaa kivun ja alat liikkumaan, nostelemaan tai tekemään puutarhatöitä ihan hulluna. Sitten kun se alkuperäinen vaiva on siellä edelleen niin luulisi että pahemmaksi menee ja tapahtuu pahoja asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe