🇩🇰 Tanskan karja- ja maitosektori on ajautumassa konkurssiin taistellakseen ilmastonmuutosta vastaan
Tuhannet lehmät kuolevat Tanskassa vuotta sen jälkeen, kun Tanskan hallitus pakotti maanviljelijät antamaan karjalleen Bovaeria (3-Nitrooxypropanolia), entsyymi-inhibiittoria, joka vähentää lehmien piereskelyä.
Tämä johtuu siitä, että ilmastouskovaisuuden mukaan lehmien piereskely tuottaa liikaa kasvihuonekaasuja, ja kasvihuonekaasut ovat siis pahoja ja johtavat maailmanloppuun.
Tanskalaiset maanviljelijät huomasivat, että kun lehmät sairastuivat, ja kun he lopettivat Bovaerin antamisen ja palasivat normaaliin ruokavalioon, terveysongelmat katosivat. He myös huomasivat, että lehmien maidontuotanto väheni.
Bovaer kehitettiin vuonna 2011 hollantilaisen Royal Dutch State Mines (DSM) N.V:n toimesta, joka tunnetaan nyt nimellä DSM-Firmenich sveitsiläisen yrityksen kanssa tehdyn fuusion jälkeen.
DSM-Firmenichin suuria osakkeenomistajia ovat BlackRock, Vanguard Capital ja Goldman Sachs.
Tanskalaisilla maanviljelijöillä on kädet sidotut, eivätkä he voi pelastaa karjaansa, koska Tanskan hallitus teki laittomaksi olla antamatta tätä entsyymi-inhibiittoria.
Valion mukaan Bovaer ei vaikuta lehmiin, maajussit toista mieltä
17
273
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluu Kankaanpääpalstalle, Valion ja Arlan myrkkytuotteita myydään Kankaanpäässä
- Anonyymi
Kumma juttu ku yli 100vuotta syöty valioo ja mitää myrkkyä ei oo tullu. Onko joku sut aivopessy ku uskot tollasii?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma juttu ku yli 100vuotta syöty valioo ja mitää myrkkyä ei oo tullu. Onko joku sut aivopessy ku uskot tollasii?
Kumma juttu mitä kirjoittelevat sivuillaan
https://www.valio.fi/artikkelit/tietoa-bovaer-rehunlisasta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma juttu mitä kirjoittelevat sivuillaan
https://www.valio.fi/artikkelit/tietoa-bovaer-rehunlisasta/Ootko kuullu et kaikki uutiset mitä vastaan tulee ei oo läheskään totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko kuullu et kaikki uutiset mitä vastaan tulee ei oo läheskään totta.
Oletko lukenut Bovaer rehulisäaineen tuoteselosteen, minä olen, suosittelen sinullekkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko lukenut Bovaer rehulisäaineen tuoteselosteen, minä olen, suosittelen sinullekkin.
Olen lukenut ja puolet on täyttä potaskaa, samoin koko ilmastonmuutos. Mutta hei kerroppas sinä viisaana mikä suomen ilmastos on vikana, aina ollu sama ilmasto vuosisatoja. On talvi ja kylmää sitte kevät ja kesällä lämmintä ja siten taas viilenee syksyyn mennessä? Ja siks toiseksee ilmasto ei oo minuun vaikuttanu millään tavalla ja muut itkee että on jotai hemmetin ahistusta. Tuntuu et puolet suomen kansasta olevan päästään vialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut ja puolet on täyttä potaskaa, samoin koko ilmastonmuutos. Mutta hei kerroppas sinä viisaana mikä suomen ilmastos on vikana, aina ollu sama ilmasto vuosisatoja. On talvi ja kylmää sitte kevät ja kesällä lämmintä ja siten taas viilenee syksyyn mennessä? Ja siks toiseksee ilmasto ei oo minuun vaikuttanu millään tavalla ja muut itkee että on jotai hemmetin ahistusta. Tuntuu et puolet suomen kansasta olevan päästään vialla.
Kunhan lätiset, mistään et ymmärrä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan lätiset, mistään et ymmärrä mitään
Eli ton vastauksen perusteena koko ilmasto juttu on täyttä valetta.
- Anonyymi
Käytetäänkö bovaeria Tšekissä? Lidlin maito tulee sieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bovaer on laitettu vasta viime vuosina, ei mitään tekemistä sadan vuoden taakse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin jos sää lämpenee niin vähemmän tulee päästöjä lämmityksestä ja se on iso vähennys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ton vastauksen perusteena koko ilmasto juttu on täyttä valetta.
Niin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin jos sää lämpenee niin vähemmän tulee päästöjä lämmityksestä ja se on iso vähennys.
Jaa eikö kesällä saa olla lämmintä🤔? Sulla on erikoine käsitys tässä asiassa..
- Anonyymi
On nuo naudat kummallisia eläimiä, kun piereskelevät suun kautta. Ihmisillä sitä kutsutaan, kuten oikeasti naudoillakin, röyhtäilyksi.
- Anonyymi
Kuinkahan paljon aineen tuottaminen ja kuljetus pilaa ympäristöä? Veikkaan, että enemmän kuin se parhaimmillaankaan tuottaisi hyötyä.
Sodat ja sotateollisuus tuottaa niin paljon saasteita, että tämmöiseen pisara meressä-päästölähteeseen ei kannata puuttua aivan ensimmäisten joukossa. - Anonyymi
Eui siinä mistään ilmastonpelastajaisista kyse ole, vaan silkasta petovaltakunnan rakentamisesta
- Anonyymi
iltapaskalaiset eivät tunee sanaa märehtiminen , pierut ja pyllyvitsit vaan yötäpäivää mielissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372320
- 551337
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361266- 631191
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121788- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23596Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55575