Heinolan kaupunki, monet yritykset ja asukkaat eivät hyväksy oikoratavarauksen äkillistä ja yllättävää siirtoa. Katsokaapa voimassa olevasta maakuntakaavasta kenen mailla vanha varaus on, ja verratkaa uuden ehdotuksen karttaa kenen mailta varaus siis poistuisi. Taas on yritetty hyvä-veli verkoston hyödyntämistä.
Maakuntakaava, oikoratavaraus ja Imjärvi
25
845
Vastaukset
- Anonyymi
haluaisiko junaradan omalle tontillesi ?
- Anonyymi
kuka sellaista meteliä havittelisi.
- Anonyymi
ei kai kukaan halua
- Anonyymi
ei helvetiss
- Anonyymi
Tuusjärven kartanon mailla vanha reitti.
- Anonyymi
Siellähän on tilaa
- Anonyymi
sopiihan sinne 🤔
- Anonyymi
Kenellä on maata vanhan reitin varrella?
- Anonyymi
Tämä vaikuttaa sisäpiirin puhallukselta vapauttaa tietyt maat ja orjuuttaa ikuisen ikeen eli junaradan alle lähialueen muiden omistajien maat. Kaikki eivät tällaiseen yritykseen kykene.
- Anonyymi
kai korvauksen saa?
- Anonyymi
Koskahan Kymijoen kanava herää taas kummittelemaan? Eikä nämä hankkeet jotka eivät tule koskaan toteutumaan voisi jo haudata lopullisesti. Jos tuolle radalle olisi ollut tarvetta olisi se rakennettu jo 60-70 luvuilla.
- Anonyymi
Rataa tarvitaan kun itärintamaa huolletaan. Vain ajan kysymys kun rata toteutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rataa tarvitaan kun itärintamaa huolletaan. Vain ajan kysymys kun rata toteutuu.
Jahkailua jo 100v
- Anonyymi00017
Anonyymi kirjoitti:
Jahkailua jo 100v
ja jatkuu vieläkin!
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
ja jatkuu vieläkin!
puolustuslaitosko ei rataa siihen halunnut ?
- Anonyymi00019
eli ei tule !
- Anonyymi
😂😂😂
- Anonyymi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi00020
Luontoväki vaatii Savon oikoradan uudesta linjauksesta luopumista – rata pitäisi viedä Heinolassa Viitostien länsipuolelle
- Anonyymi00021
ehdottomasti näin!
- Anonyymi00024
puolustusvoimat ei halua sitä lusin turva alueelle.
- Anonyymi00022
Linjaus tähtillan luota länsipuolelle. Eihän nyt kaupungin läpi kannata linjata pikajunaa.
- Anonyymi00023
ei sitä ole tulossakaan
- Anonyymi00025
Jos Heinolaan tulisi matkustajaliikennettä junalla, olisi myös orgaaninen väkiluvun kasvu taattua ja se toisi myös työpaikkoja. On niitä ratalinjoja vedetty kautta aikain ja aina on jonkun maita lohkaistuna, mutta niistä saa korvauksen. Suurin korvaus tulee kuitenkin ajan kanssa koko seutukunnalle junaradan mahdollistamana kehitys- ja kasvuloikkana. Osataanko tätä Heinolassa ajatella?
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Jos Heinolaan tulisi matkustajaliikennettä junalla, olisi myös orgaaninen väkiluvun kasvu taattua ja se toisi myös työpaikkoja. On niitä ratalinjoja vedetty kautta aikain ja aina on jonkun maita lohkaistuna, mutta niistä saa korvauksen. Suurin korvaus tulee kuitenkin ajan kanssa koko seutukunnalle junaradan mahdollistamana kehitys- ja kasvuloikkana. Osataanko tätä Heinolassa ajatella?
👍🏻👍🏻👍🏻
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3215155Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1101511
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191412Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393