Hyvinvointialueilla on entistä suurempia summia perinnässä.
Tämä käy ilmi Ylen tekemästä tiedustelusta hyvinvointialueille.
Hyvinvointialue siirtää laskun perintään, jos laskua ei maksumuistutuksesta huolimatta makseta.
Nousua selittävät hyvinvointialueen mukaan vuoden alusta voimaan tulleet asiakasmaksujen korotukset.
Hyvinvointialueilla on entistä suurempia summia perinnässä
14
116
Vastaukset
- Anonyymi
Jättää vaan kaikki maksamatta ja abtaa mennä perintään. Sit luukulle kerjuulle.
Sitten maailman medialle vinkkiä maailman onnellisimmasta kansasta. 🤣 - Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20191133
Missään muussa ei varmasti ole vika kuin yhteiskunnassa! Tämä on selvääkin selvempia ja täydellisen varma varmuus, eikä se selityksillä muuksi muutu, ettei ihmiset itse ole asiasta vastuussa millään lailla tai vähimmässäkään määrin.
Odotan siis innokkasti milloin saan omalta osaltani liittyä joukkoon, sillä olen kaikkein pienituloisempiin kuuluva, eli siihen ryhmään joka ei ansioillaan ja eläkkeidensä suuruudella henkseleitä paukuttele. Siitäkin huolimatta olen selvinnyt sairauksien hoidosta ja niiden hoitoon käytettävistä kuuden lääkkeen maksuista, kuin myös vuokran ja autonpidon aiheuttamista kuluista. Mikään niiden aiheuttamista laskuista ei ole mennyt ulosottoon. Niin ollen ja näillä todisteilla minussa täytyy varmuudella olla joku yläpään erityisen vakava vamma, jotan en luonnollisestikaan kykene itse ymmärtämään siitä johtuen.- Anonyymi
Ettei väärinymmärryksiä tapahtuisi, lisään vielä maininnan että, ja jopa, itseni sekä ajokoirani jokapäiväiseen ruokaan on jäänyt riittävästi rahaa kaikkien kulujen jälkeen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei väärinymmärryksiä tapahtuisi, lisään vielä maininnan että, ja jopa, itseni sekä ajokoirani jokapäiväiseen ruokaan on jäänyt riittävästi rahaa kaikkien kulujen jälkeen!
No etpä tuota kovin pienituloiselta eläkeläiseltä kuulosta, perinnöilläkö mälläät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No etpä tuota kovin pienituloiselta eläkeläiseltä kuulosta, perinnöilläkö mälläät?
Eipä ole perintöä tullut kuin joskus kauan sitten 5000.
Käytettävissäni oleva rahamäärä on 1409,48 €/kk ja sillä on selvitty, eikä tee tiukkaakaan! - Anonyymi
Itse olen pienituloisena karsinut esim. auton, älypuhelimen, ravintolat.... Tupakkaa en polta ja kuukaudessa kuluu vain muutama pullo laadukasta olutta.
Ruoka-avuissa/leipäjonoissa en käy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen pienituloisena karsinut esim. auton, älypuhelimen, ravintolat.... Tupakkaa en polta ja kuukaudessa kuluu vain muutama pullo laadukasta olutta.
Ruoka-avuissa/leipäjonoissa en käy.Tupakointi ja erilaisten alkohoilijuomien käyttö on jäänyt minultakin pois, puhumattakaan mistään ravintoloissa käymisestä. En myöskään ole leipäjonoissa. nähty.
Tämä läppärin internet-yhteys, (Elisa 4G Rajaton 200M liittymäturvalla 24,99 €/kk Norm. 36,99 €/kk) toimii älypuhelimen kautta, sillä en näe mitää syytä maksaa kahdesta nettiliittymästä. Se on vain, paisi järjestelykysymys, niin myöskin kokemuksen kautta opittu taito miten vähät rahansa käyttää. Ensimmäiseksi tulee huolehtia vuokranmaksusta ja heti sen jälkeen muista laskuista, nii ei kasaannu erilaisia jälkiseuraamuksia.
- Anonyymi
Minulla olisi siun sotelle pätevä keino hoitojonojen purkamiseksi ja päivystysruuhkiin.
Nostakaa ne poliklinikka ja terveyskeskusmaksut kymmenkertaisiksi niin jopa hävisi potilasruuhkat!
Nytkään ei ihmiset enää uskalla hakeutua hoitoon kun pidempi sairaalajakso tietää varmaa ulosottoa. - Anonyymi
Ns. tutkijoita on Suomi pullollaan. Nyt olisi näille oikeaa "tutkittavaa", kun selvittäisivät, millaisilta ihmisiltä jää maksut perintään. Toki siinnäkin olisi mahdollisuus määritellä tulos etukäteen, kun ulkomaalaiset, juopot, ulkomailla lomamatkoilla kulkijat, rakkikoiralaumoja elättävät, tatuointeja ja muita " koristeita" täynnä olevat ym. hörhöt jätettäisiin jollain verukkeella "tutkimuksen" ulkopuolelle, saataisiin tulokseksi, että ihan tavallisilta, säästeliäiltä ihmisiltä jää maksut maksamatta.
- Anonyymi
Mitä ulosottoa mitä seon?
- Anonyymi
Mitäkö ulosottoa. No se on tietystikin päinvastainen tapahtuma kuin ulosanti!
Sanalle "ulosanti" sopivia synonyymejä ovat esittämistapa, toteutus, tyyli ja ilmaisu. Riippuen asiayhteydestä, myös sanoja kuten esiintyminen ja puhetekniikka voi käyttää. - Anonyymi
Ulosotto on monille pienituloisille raakaa arkitodellisuutta.
Jos kansaneläkeläinen joutuu vaikkapa syöpähoitoihin, niin se tietää 100% varmaa ulosottoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosotto on monille pienituloisille raakaa arkitodellisuutta.
Jos kansaneläkeläinen joutuu vaikkapa syöpähoitoihin, niin se tietää 100% varmaa ulosottoa.Ei pidä paikkaansa! https://www.facebook.com/apulehti/posts/olen-pienituloinen-eläkeläinen-sain-juuri-syöpädiagnoosin-minua-huolettaa-miten-/1195077865957313/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa! https://www.facebook.com/apulehti/posts/olen-pienituloinen-eläkeläinen-sain-juuri-syöpädiagnoosin-minua-huolettaa-miten-/1195077865957313/
Linkki toimii maalaamalla se kokonaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja12914300Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va295934SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1545495Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3014349HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.394097"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1003654Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant63582Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan223548Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan632635Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.931428