Lopettakaas jo se ikävöinti

Anonyymi-ap

Ei siitä ole mitään hyötyä.

Täällä mölyäminen on vain sen tunteen lannoittamista ja kasvattamista. Jos ikävän kohde on tavoitettavissa niin menkää ja tehkää. Jos ei ole niin unohtaminen tapahtuu kun ei vello turhaan.

Oma valinta.

11

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Millä auktoriteetilla siellä vikistään? 🤣

• Anonyymi

Millä sinä perustelet tämän tunteen ja sen ehdottomuuden itsellesi?

• Anonyymi

En ole täällä ikävöimässä ketään vaan ikäväosio ilmestyy näkyviin, jos klikkaa suhteet palstan auki.

• Anonyymi

Juu. No sen verran ikävöin, että kaipaan aikaa, kun päälakikaljut ikämiehet eivät lähestyneet vaan kivannäköiset ja itsevarmat miehet huomioivat.

• Anonyymi

Ja sen takia joku ikävä palsta pitäisi ilmeisesti poistaa, että joku ei osaa mennä mihinkään muualle ihan itse?
      On siinä kyllä avuttomuuden huippu!!

• Anonyymi

Se on sitä, kun joutuu anelemaan arvostusta ja rakkautta itsensä ulkopuolelta. Myönnän, olen itse syyllistynyt ja pahasti tähän. Enkä pelkästään kaivattuni kautta, vaan aikuisten lasteni kautta. On kamalan vaikeaa irrottautua tietyistä rooleista, jotka eivät enää palvele tai jos niihin rooleihin on takertunut liikaa. Olen oikeuttanut riippuvuuden jatkumisen sillä, että ulkopuoliset tahot tulivat rikkomaan näitä suhteita, silloin kun niitä olisi pitänyt tukea ja vaalia. Olen siinä kohtaa ottanut uhrin roolin ja se on ehkä suojellut silloin joltain osin sisimpääni.

Mutta jäädessään elämään pidempään minussa, on tuo uhrin rooli tehnyt hiljaista tuhoa sielussani. Kadotin oman itseni eläessäni riippuvuussuhteiden kautta. Piilottelin itseäni ja pakenin itseltäni. Oman itseni katsominen suoraan teki liian kipeää.

Olen myös kadottanut sen aidon osan itsestäni, joka oli minussa ennen vanhemman roolin syntymistä. Tai sitten syrjäytin sen aikanaan, kun aloin vanhemmaksi. Se aito minä ei ehkä päässyt koskaan syntymään edes. Ennen lasten syntymää oli addiktioita. Työ, urheilu, juhliminen, seksi. Näiden tilalle vaihdoin perhe-elämän. Tai ainakin yritin niin tehdä. Kun sitten menetin perhe-elämän äkillisesti, tuntui luonnolliselta käyttää sen tuomaan tyhjyyden tunteeseen päihteitä.

Oma valo ei voi loistaa toisten kautta, vaan se tulee ihmisen omasta sisimmästä. Yritän päästä irti velvollisuuksien kautta elämisestä, tuntuu että kuolen muuten siihen. Sekä tämä tunne, että minun pitäisi jatkuvasti hyvittää ja saada olemisen oikeutus sitä kautta. Siitä pitäisi päästä.

Kyllä tämä elämän opetteleminen on ihan mielettömän vaikeaa. Miksen vain voi rakastaa itseäni ehdoitta ja siinä samalla muitakin ihmisiä ehdoitta? Miksen voi vaan elää ilman, että asetan itselleni koko ajan täysin mahdottomalta tuntuvia vaatimuksia? Miksen hyväksy puutteitani, pienuuttani ja vajavuuttani? Mielummin vaan edelleen piiloudun johonkin, ettei ainakaan kukaan muu näkisi niitä. Tai otan jonkin uhmakkaan roolin, joka saa minut kenties näyttämään suuremmalta ja vahvemmalta, mitä todellisuudessa olen.

Opettelen elämään itselleni. Opettelen päästämään irti niistä odotuksista, mitä olen ladannut itseni ulkopuolelle. Opettelen ymmärtämään sen, etten voi anella rakkautta oman itseni ulkopuolelta. Yritän opetella nöyrtymään elämän edessä. En nöyristelemään kenenkään edessä kuitenkaan edelleenkään. Mutta suhtautumaan ystävällisyydellä ja uteliaisuudella kanssaihmisiin, etten olisi vain aina puolustuskannalla ja sillä tavalla jäisi heistä etäälle.

• Anonyymi

Distance good attachment very bad ale ale

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Distance good attachment very bad ale ale

Silti tilanne voi olla vakio. Voit olla etäällä, mutta takertua silti mielen tasolla. Mutta missä kohtaa ikävöinti on normaali tarve toisen ihmisen lähelle ja milloin siitä tulee pakkomielle tai sairaalloinen tila? Onko ikävöinti ihmisoikeus?

• Anonyymi

"Come closer and see
      See into the trees
      Find the girl
      While you can
      Come closer and see
      See into the dark
      Just follow your eyes
      Just follow your eyes

I hear her voice
      Calling my name
      The sound is deep
      In the dark
      I hear her voice
      And start to run
      Into the trees
      Into the trees

Into the trees

Suddenly I stop
      But I know it's too late
      I'm lost in a forest
      All alone
      The girl was never there
      It's always the same
      I'm running towards nothing
      Again and again and again"
      💥💨😥👎🙏🫶

• Anonyymi

Voi ei ❤️ Tätä tuli joskus kuunneltua jonkin verran ❤️

• Anonyymi

No ei varmaa päätä ainakaa kannata tääl aukoa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22269
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9486
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7470
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6315
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5950
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4966
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4620
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4376
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      87
      2060
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      79
      1345
    Aihe