Kuka tunnistaa itsensä: Olen elänyt ison osan elämästä kuin unessa..

Anonyymi-ap

Myönnettävähän se on, eikä sillä tämän palstan kanssa ole mitään tekemistä
Olen aina kaivannut jotain ja elänyt suurimmansa osan elämästäni kuin unessa.
Toiveissa ja unelmissa rakkaudesta, jota ei olllut eikä ole olemassakaan.
Varmasti moni tuntee samoin ja voi samaistua.

Voisin ikävöidä monia tai sitten vain yhtä, mutta en ehkä osaisi valita koska sen pitäisi olla sellainen joka kaipaisi takaisin ja mistä sitä osaisi päälle päin päätellä?

Mutta se mitä oikeasti ikävöin ja tulen aina ikävöimään on se että joku tunnistaa minut aidon itseni sisältä kaikkinensa ja välittää siitä sekä haluaa jakaa kanssani enemmän kuin yhden hetken tai illan. Näkee minussa jotain ainutlaatuista ja on valmis tutustumaan minuun siten että näkee mielikuvitukseni ja ajatukseni.

Vaikealta tuntuu myöntää että se kaikki on valhetta eikä ketään ole se kiinnostanut lainkaan. Ihmissuhteissa minua on kohdeltu huonosti, parisuhtein alussa kehnosti ja muulloin olen jäänyt aina varasijoille pyrkieksäni löytämään sen yhden erityisen ihmisen. Joukoissakin minua arvostetaan ja kovasti kehutaan, mutta lopulta olen yksin joka menee kotiin.

Naisia toki löytyy. He etsivät lapsilleen kivaa setää, autolleen korjaajaa, ruohonleikkurilleen työntäjää tai kiihottajaa sänkyyn. Yksikään heistä ei ole valmis jakamaan sydäntä tai sielua, koska heillä sitä ei ole. On vain tarpeita ja niiden tyydyttäjä.

En enää usko siihen ihmiseen ja sen olemassaoloon, sellaista ei olekaan, muut asiat määrittävät mitä he haluavat minussa nähdä.
Mutta uskon edelleen että sellainen ihminen on sisälläni eikä se koskaan katoa vaikka ketään muuta en löydäkään tässä maailmassa.

Sen takia olen täällä palstalla, kaivaten hävitettyjä mahdollisuuksia, kadonneita ystäviä, menetettyjä läheisiä, karanneita rakastettuja ja kaikkea siltä väliltä.

t. eräs kaksilahkeinen, mies, joka joskus kaipasi jotain naista, mutta lakkasi yrittämästä

62

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

-Yksikään heistä ei ole valmis jakamaan sydäntä tai sielua, koska heillä sitä ei ole. -

turhan jyrkästi todettu, mutta tarkoitus oli sanoa tuossa että heidän ajatuksensa ei sisällä sydäntä ja sielua kun etsivät tuollaista, vain tarve ja sen tyydyttäjä.

• Anonyymi
        UUSI

Ehkä joku ei ole vielä avautunut sinulle kokonaan. Elämä pitää elää vaatimalla ei saa mitään. Let it flow. Live and learn.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä joku ei ole vielä avautunut sinulle kokonaan. Elämä pitää elää vaatimalla ei saa mitään. Let it flow. Live and learn.

Lähestyn keski-ikää, on tämä kuule jo nähty. Sitähän tässä on eletty, nyt on vaatimusten aika, koska (itse)petoksessa en tahdo enää elää.

• Anonyymi
      UUSI

Kuulostat helmeltä jota ei koskaan löydetty. Ihmiset ovat niin kovin pinnallisia ja laskelmoivia. Älä antaudu suhteisiin joista tulee vain tyhjä olo. Toivon että löydät arvoisiasi ihmissuhteita jossain vaiheessa jos ei elämänkumppaniksi perinteisessä mielessä niin muuten. Hakeudu paikkoihin joissa ajattelet sellaisten ehkä lymyävän. 🩷

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos kannustuksesta. En tiedä osaanko enää hakeutua ihmisten ilmoille, edellinenkin yritys päättyi lähinnä siihen että se jota hieman haikailin oli varattu enkä usko että hän näki minussa edes mitään erityistä lopulta. Typerää minun osaltani, onneksi mitään ei kuitenkaan toki tapahtunut.

Etsiminen on tuskallisempaa ja yksinäisempää kuin yksin olo sekä ajan käyttö kavereihin ja läheisiin. Etsin joskus elämänkumppania, en mitään juttukavereita, jotka on melkein kuin yhden illan juttuja, mutta näen miten valheellista unta se on ollut kaiken kaikkiaan.

Ajattelin vain jakaa ajatukseni unessa olemisesta koska en usko olevani ainut. Osa odottaa koko elämänsä jotain eikä sitä ole tulevaksi ennen ikiaikaista unta jolloin ei tarvitse odottaa enää mitään.

• Anonyymi
      UUSI

Mielenkiintoinen analyysi. Mitäs jos miettisit, että antaessasi saat myös takaisin jotain. Auttamisella saat itsellesi hyvän mielen. Ihan kuin auttaisit ja antaisit haluamatta sitä kuitenkaan tehdä. Silloin älä tee. Tee vasta, kun se sinusta hyvältä tuntuu.
      Oletko jousimies tai rapu?
      Itseni on vaikea pyytää apua juurikin sen takia, kun en halua olla vaivaksi, mutta autan toisia usein.

• Anonyymi
        UUSI

En usko horoskooppeihin joten ohitan tuon.
        Valitettavasti olen huomannut että auttamalla ei saa hirvittävästi mitään itselleen lopulta koska kaikki ovat valmiita ottamaan.

Minulla ei ole tarvetta auttaa ketään kasvattamaan lapsiaan tai auttamaan oman elämänsä rakentamisessa. Minun tarpeeni poikkeaa näiden ihmisten tarpeesta.

Olen yrittänyt auttaa monella tapaa muuten ihmisiä, joskus ne ovat päättyneet katastrofiin koska ihmiset eivät ymmärrä ja epäilevät aina pahinta. Viimeisin auttamisyritys päättyi myös hiljattain siten että nainen ghostasi minut. Siihen loppui urani auttajana ja toisten huolien kantajana.

• Anonyymi
      UUSI

Ei toikaan ehkä ihan totta ole.
      Saattoi ollakin sellanen olemassa mutta...........
      Vai?

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole ollut sellaista, joka lopulta olisi halunnut tutustua sisimpääni. Kaikki ovat tehneet joko pinnasta analyysin tai hakeneet hyödykettä tai viihdykettä.

Voisin päätyä parisuhteeseen vielä itskein hyödykkeiden vaihdon tai viihdykkeen vuoksi itsekin, mutta unesta herääminen on vain todellisuutta kohdallani.

Toki kuvittelin että sellainen voisi olla olemassa, mutta kuvitelmaksi se aina jäi.
        Siitä unesta herääminen vaan vaatii voimia ja kivun sietämistä.

En lopulta olekaan niin kiinnostava kenestäkään kuin ehkä kuvittelin enkä puhu nyt ulkokuoresta joka on hyvin vaatimaton.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ollut sellaista, joka lopulta olisi halunnut tutustua sisimpääni. Kaikki ovat tehneet joko pinnasta analyysin tai hakeneet hyödykettä tai viihdykettä.

Voisin päätyä parisuhteeseen vielä itskein hyödykkeiden vaihdon tai viihdykkeen vuoksi itsekin, mutta unesta herääminen on vain todellisuutta kohdallani.

Toki kuvittelin että sellainen voisi olla olemassa, mutta kuvitelmaksi se aina jäi.
        Siitä unesta herääminen vaan vaatii voimia ja kivun sietämistä.

En lopulta olekaan niin kiinnostava kenestäkään kuin ehkä kuvittelin enkä puhu nyt ulkokuoresta joka on hyvin vaatimaton.

Asia selvä.
        Kuulosti vaan liian paljon eräältä. .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asia selvä.
        Kuulosti vaan liian paljon eräältä. .

Palstalaiselta? En kirjoita tänne palstalle yleensä, jotain harvoin olen kommentoinut kun olen kaivannut, lähinnä menetettyä läheistäni.

• Anonyymi
      UUSI

Olisiko niin, että joku on jo lähelläsi ollut. Nähnyt sinut itsenäsi, ja silti halunnut jäädä ja oppia sinusta lisää. Oletko sinä koskaan oikeasti nähnyt häntä? Vai oletko elänyt jossain omassa kuplassasi ja unohtanut nähdä hänet, joka on aidosti, rohkeasti ja välittävästi ollut vieressä silloinkin, kun olet häntä työntänyt pois tai pitänyt itsestäänselvänä. Joskus kannattaa katsoa lähelle, viereen. Joskus se rakastavin ja välittävinkin vain väsyy välinpitämätyömyyteen ja häviää pois.

• Anonyymi
        UUSI

Anteeksi jos joku ymmärsi nyt väärin. Toki on ollut lähellä naisia, mutta kysymys on siitä että joskus on jouduttu ihan yhdessä tuumin totemaan että ei sovita yhteen.
        Harvemmin olen ketään naista työntänyt pois ellei tämä ole ollut varattu tai naisella on ollut muita miehiä kierrossa. Koen moiset tilanteet monella tapaa epämiellyttävinä varsinkin kun minuakin on syytetty mustasukkaisen naisen toimesta vaikka mistä sekä toisaalta ymmärretty väärin yhteydenotto tai jopa naisen miesystävä tullut mustasukkaiseksi.

Mutta ei ole ollut koskaan ketään joka olisi ollut vapaa, joka olisi huomioinut ja välittänyt sekä ollut lähelläni vaatimatta minulta hyödykettä ja viihdykettä.

Ehkä en lopulta vain ole niin mielenkiintoinen tyyppi kuin sisälläni olen kuvitellut. Mutta samaan syssyyn on todettava että en ole kuten kukaan muukaan ajatusten lukija joten mistä tietää olenko työntänyt jonkun pois vai en? Missä kulkee välinpitämättömyyden ja normaalin kanssakäynnin raja vai olisiko niin että naiset odottavat mieheltä sitä mitä eivät itse ole valmis tarjoamaan eli hyväksyntää ensin?

• Anonyymi
      UUSI

Ihan hyvä. Nyt olet kokeillut tietynlaista elämää ja aloitat toisenlaista. Ovi sulkeutuu ja toinen avautuu. Kaiken ei tarvitse olla negatiivistä. Suhtautuminen ratkaisee. Ajattele, miten paljon on mahdollisuuksia tavata joku hieno ihminen. Ajattele, miten mahtavaa on elää kaiken tiedon äärellä. Voit, mistä vain hankkia tietoa ja koko ajan oppia uutta. Minä olen näistä asioista äärimmäisen onnellinen. Lisäksi on kaikki usko ja toivo seka rakkaus. Sitä voi jakaa joka päivä. Ei koskaan tiedä, ketä saa auttaa. Siitä tulee niin hyvä mieli. Rakastan tehdä sellaista. On tosi ihanaa nähdä iloinen hymy toisella. Miten ihanaa on asua Suomessa ja on kaikkea hienoa nähtävää.

• Anonyymi
        UUSI

Koko elämäni on ollut ovien avautumista ja sulkeutumista. On loputtomia alkuja ja loppuja tai toisaalta ei ole alkuja eikä loppuja lainkaan.
        En usko että arviosi elämästäni osuu kovinkaan lähelle minun elämääni vaan enemmän lähelle omaa elämääsi

Mutta mitä rakkauteen ja ikävöintiin huomaan että noilla ovilla ei ollutkaan koskaan yhtään mitään väliä mihin suuntaan niistä kuljin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koko elämäni on ollut ovien avautumista ja sulkeutumista. On loputtomia alkuja ja loppuja tai toisaalta ei ole alkuja eikä loppuja lainkaan.
        En usko että arviosi elämästäni osuu kovinkaan lähelle minun elämääni vaan enemmän lähelle omaa elämääsi

Mutta mitä rakkauteen ja ikävöintiin huomaan että noilla ovilla ei ollutkaan koskaan yhtään mitään väliä mihin suuntaan niistä kuljin.

Pessimisti ei pety, mutta se on valinta… et ehkä tajua, että sanoilla on valtaa elämääsi. Ei ole lainkaan yhdentekevää, mitä puhutaan.

Kuitenkin jos tarvitset lohdutusta, toivon, että saisit sitä. Jokainen tarvitsee joskus halausta, syliä ja lämpöä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pessimisti ei pety, mutta se on valinta… et ehkä tajua, että sanoilla on valtaa elämääsi. Ei ole lainkaan yhdentekevää, mitä puhutaan.

Kuitenkin jos tarvitset lohdutusta, toivon, että saisit sitä. Jokainen tarvitsee joskus halausta, syliä ja lämpöä.

Älä huoli, olen saanut oman osani noista. En vain tarvitse yhtään höpöttävää juttutuokiota, halausta tai muuta jos siinä ei ole jotain syvempää naisten kanssa. Mieluummin sitten vain pelkkä tunteeton pano.

Se mikä on tärkeämpää mitä puhutaan on se kenen kanssa puhutaan ja siitähän tässä on kyse, että löytyisi ihminen, joka ymmärtäisi, ihminen joka ennen kaikkea olisi avoin ja utelias sekä valmis tutustumaan enemmän.

Pettymykset ja opetukset elämässä eivät ole valinta. Vaikuttaa enemmän siltä että sinulla on ehkä kovemmat koulut käymättä jossa asiaan suhtautumisella ei lopputulosta enää muuteta paremmaksi kuin se on.

En ole koskaan pitänyt haaveilijoista, mutta tajunnut vähitellen että tämän yhden asian suhteen olen aina ollut itse haaveilija ja haaveissa elijä. Todellisuuden kohtaaminen että on arvoton naisten silmissä voi viedä aikaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä huoli, olen saanut oman osani noista. En vain tarvitse yhtään höpöttävää juttutuokiota, halausta tai muuta jos siinä ei ole jotain syvempää naisten kanssa. Mieluummin sitten vain pelkkä tunteeton pano.

Se mikä on tärkeämpää mitä puhutaan on se kenen kanssa puhutaan ja siitähän tässä on kyse, että löytyisi ihminen, joka ymmärtäisi, ihminen joka ennen kaikkea olisi avoin ja utelias sekä valmis tutustumaan enemmän.

Pettymykset ja opetukset elämässä eivät ole valinta. Vaikuttaa enemmän siltä että sinulla on ehkä kovemmat koulut käymättä jossa asiaan suhtautumisella ei lopputulosta enää muuteta paremmaksi kuin se on.

En ole koskaan pitänyt haaveilijoista, mutta tajunnut vähitellen että tämän yhden asian suhteen olen aina ollut itse haaveilija ja haaveissa elijä. Todellisuuden kohtaaminen että on arvoton naisten silmissä voi viedä aikaa.

Arvoton? Selvästi sinulla on välineellistä arvoa. Toisekseen, ihmissuhteet ovat vaihtokauppaa, ja nyt kuulostaa siltä että sinä et vain ole ollut tyytyväinen vaihdossa saamaasi valuuttaan. Onko se nirsoutta?

https://youtu.be/hs8uYxTJ530

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et voisi enemmän väärässä olla. Olen kokenut kaikenlaista, jota en tietysti tässä avaa, mutta rohkenisin väittää, ettei moni edes uskoisi jos kertoisin. Elämä on todella ollut koulua joskus.
        Toki siellä on onneksi ollut myös paljon enkeleitä,

Höpöttävää juttutuokiota? Mielummin tunteeton pano? Oho. Onpa sulla nyt jyrkkä asenne..Olet lukinnut itsesi tietynlaiseksi; en pidä siitä, en pidä tästä. Avarru vähän!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Arvoton? Selvästi sinulla on välineellistä arvoa. Toisekseen, ihmissuhteet ovat vaihtokauppaa, ja nyt kuulostaa siltä että sinä et vain ole ollut tyytyväinen vaihdossa saamaasi valuuttaan. Onko se nirsoutta?

https://youtu.be/hs8uYxTJ530

Kyse ei ollut vaihtokauvan käyvästä arvosta tiettynä valuuttana.
        Nainen vertailee kristuksen maljoja niiden kimalluksissa ja minä etsin puusepän tekemää.

Siinä mielessä olet oikeassa, henkilö joka etsii puumaljaa lukemattomien kultaisten joukosta on nirso.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et voisi enemmän väärässä olla. Olen kokenut kaikenlaista, jota en tietysti tässä avaa, mutta rohkenisin väittää, ettei moni edes uskoisi jos kertoisin. Elämä on todella ollut koulua joskus.
        Toki siellä on onneksi ollut myös paljon enkeleitä,

Höpöttävää juttutuokiota? Mielummin tunteeton pano? Oho. Onpa sulla nyt jyrkkä asenne..Olet lukinnut itsesi tietynlaiseksi; en pidä siitä, en pidä tästä. Avarru vähän!

Ne juttutuokiot ovat juuri sitä viihdykettä, jotka eivät johda mihinkään enempään. Arvaa vain kuka se viihdyttäjä niissä tuokioissa on?
        Miksi avartuisin ihmiselle jotka imevät minusta vain energiaa avautumatta itse lopulta mihinkään eikä johda haluttuun lopputulokseen?

Nainen saa hassun juttutuokion ja menee tyhmän tylsän toisen miehen luokse antamaan sitä läheisyyttä ja seksiä. Mitä minä saan? Aivan, en mitään.

Miksi olla avaimet kädessä teljetyn oven edessä samalla kun itse on tullut avoimesta ovesta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne juttutuokiot ovat juuri sitä viihdykettä, jotka eivät johda mihinkään enempään. Arvaa vain kuka se viihdyttäjä niissä tuokioissa on?
        Miksi avartuisin ihmiselle jotka imevät minusta vain energiaa avautumatta itse lopulta mihinkään eikä johda haluttuun lopputulokseen?

Nainen saa hassun juttutuokion ja menee tyhmän tylsän toisen miehen luokse antamaan sitä läheisyyttä ja seksiä. Mitä minä saan? Aivan, en mitään.

Miksi olla avaimet kädessä teljetyn oven edessä samalla kun itse on tullut avoimesta ovesta?

Jännä, miten minusta tuntuu, että sinulle kelpaa kuka vain (kylmä pano). Taidat tarttua siihen itse ensimmäisenä. Oletko sanonut erityiselle naiselle suoraan, mitä haluat. Niin, et ole. Sanot siksi täällä minulle.

Minä olen pitkällisesti ja syvällisesti toiseen kiinnittyvä. Jos toinen sanoo, että haluaa juuri minut, ja itselläni on syviä tunteita, en todellakaan tekisi noin kuin kuvaat.

Mutta jos huomaan, että toisen ympärillä pyörii paljon näitä ”panoja”, se on siinä sen jälkeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ollut vaihtokauvan käyvästä arvosta tiettynä valuuttana.
        Nainen vertailee kristuksen maljoja niiden kimalluksissa ja minä etsin puusepän tekemää.

Siinä mielessä olet oikeassa, henkilö joka etsii puumaljaa lukemattomien kultaisten joukosta on nirso.

Nimenomaan. Se taas ei ole kenenkään vika, että sinä olet nirso, ja joku toinen ei ole.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vai menikö nainen toisen luo?
        Ettei vaan oo käynyt niin että päättelit vaan sillein ja todellisuudessa nainen olikin yksin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vai menikö nainen toisen luo?
        Ettei vaan oo käynyt niin että päättelit vaan sillein ja todellisuudessa nainen olikin yksin.

En ole vain päätellyt. Esimerkiksi varatut naiset saavat oman hupinsa kun voivat jutella mielikuvituksekkaiden ja humorististen miesten kanssa, mutta kotona menevät sitten panemaan omaa miestään. Oma on valintansa, mutta oma on myös valintani olla tuhlaamatta aikaani.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Se taas ei ole kenenkään vika, että sinä olet nirso, ja joku toinen ei ole.

Ei olekaan, sitähän peräänkuulutan aloituksessa. Se on oma vikani kun olen haaveillut että löytäisin tuon puumaljani ja nainen etsisi kultamaljojen sijaan puumaljaa.

Mutta ollaan nyt rehellisiä, naiset ovat nirsoja myös. He eivät etsi pelkästään kultamaljaa vaan myös tietynlaista kultamaljaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä, miten minusta tuntuu, että sinulle kelpaa kuka vain (kylmä pano). Taidat tarttua siihen itse ensimmäisenä. Oletko sanonut erityiselle naiselle suoraan, mitä haluat. Niin, et ole. Sanot siksi täällä minulle.

Minä olen pitkällisesti ja syvällisesti toiseen kiinnittyvä. Jos toinen sanoo, että haluaa juuri minut, ja itselläni on syviä tunteita, en todellakaan tekisi noin kuin kuvaat.

Mutta jos huomaan, että toisen ympärillä pyörii paljon näitä ”panoja”, se on siinä sen jälkeen.

Jännä miten olen kirjoittanut kymmeniä viestejä ja tartut siihen että otan mieluummin panon kuin turha juttutuokiot.

Ymmärräthän että jos on tuhansia juttutuokioita käynyt läpi ja kokee ne turhina niin ne panot alkavat ihan jo vaihtelun vuoksi virkistää vaikka etsisi jotain ihan muuta kuin panoja?

Minäkin olen pitkällisesti ja syveällisesti kiinnittyvä joka on ongelmani miehenä koska miehen pitää jatkuvasti yrittää uuttaa matoa koukkuun.

Sinunkin mielestäsi miehen pitäisi sanoa vain suoraan naiselle mitä haluaa. Sanoisitko saman naiselle? Enpä usko. Nainen piilottelee kiinnostustaan ja vertailee miehiä odottaen että joku tuottaisi heille lisäarvoa, tarpeita ja toisi viihdykettä.

Ja sinä puhut miehen kylmyydestä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olekaan, sitähän peräänkuulutan aloituksessa. Se on oma vikani kun olen haaveillut että löytäisin tuon puumaljani ja nainen etsisi kultamaljojen sijaan puumaljaa.

Mutta ollaan nyt rehellisiä, naiset ovat nirsoja myös. He eivät etsi pelkästään kultamaljaa vaan myös tietynlaista kultamaljaa.

Kuulostat tosiaan siltä että olet ollut tyytymätön vaihtokauppoihin naisten kanssa. Ihmiset kuitenkin pelaavat vain niillä korteilla mitä heillä on, etkä voi muuttaa kuin itseäsi, jos sitäkään.. Sujuvatko asiat paremmin miesten kanssa, onko sinulla ystävyyssuhteita? Huomautan vain että parisuhteen on turha odottaa täyttävän kaikki tarpeet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostat tosiaan siltä että olet ollut tyytymätön vaihtokauppoihin naisten kanssa. Ihmiset kuitenkin pelaavat vain niillä korteilla mitä heillä on, etkä voi muuttaa kuin itseäsi, jos sitäkään.. Sujuvatko asiat paremmin miesten kanssa, onko sinulla ystävyyssuhteita? Huomautan vain että parisuhteen on turha odottaa täyttävän kaikki tarpeet.

Yritätkö sanoa että minun pitäisi haaveilla saavuttamattomasta romanttisesta rakkaudesta ystävyyssuhteessa miehen kanssa tai olen epäonnistunut elämässäni vaihtokaupoissa ihmissuhteissa?

Miksi minulle tulee tunne että palstallakin on pesiytynyt ihmisiä joiden käsitys maailmasta on todella kaukana omastani ja kukaan ei jaa ajatusta ikävöinnistä ja haaveiluista.

Mitä sinulle esimerkiksi on tapahtunut kun ajatuksesi on tuollaisia? Miksi minulla olisi mennyt huonosti naisten kanssa tai jopa miesten jos kerron että en ole löytänyt elämääni sellaista yhtä erityistä naista?

Onko romanttinen rakkaus todellakin niin turn off nykyaikana että etsitään syytä ihmisestä itsestään että ihmiselle ei kelpaa arkiset muna-pilluun-ja-mikropizza-päivälliseksi ihmissuhteet?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä miten olen kirjoittanut kymmeniä viestejä ja tartut siihen että otan mieluummin panon kuin turha juttutuokiot.

Ymmärräthän että jos on tuhansia juttutuokioita käynyt läpi ja kokee ne turhina niin ne panot alkavat ihan jo vaihtelun vuoksi virkistää vaikka etsisi jotain ihan muuta kuin panoja?

Minäkin olen pitkällisesti ja syveällisesti kiinnittyvä joka on ongelmani miehenä koska miehen pitää jatkuvasti yrittää uuttaa matoa koukkuun.

Sinunkin mielestäsi miehen pitäisi sanoa vain suoraan naiselle mitä haluaa. Sanoisitko saman naiselle? Enpä usko. Nainen piilottelee kiinnostustaan ja vertailee miehiä odottaen että joku tuottaisi heille lisäarvoa, tarpeita ja toisi viihdykettä.

Ja sinä puhut miehen kylmyydestä?

Kovasti on matoa ollut koukussa jos tuhansia juttutuokioita on ollut ;)

Ok, voihan se olla, että joku kaipaa viihdykettäkin. Ei siinä ole mitään pahaa. Elämä ei lainkaan ole yksinkertaista. Nykymaailmassa on paljon tarvekeskeisyyttä. Ihmiset todella laskelmoivat.

Voisin sanoa naiselle saman, mutta moni mies ei ehkä sellaista suorasanaista naista kestäisi? Miehen pitää saada valita ja valloittaa nainen?

Miten olla totta toiselle aidosti omana itsenään. En tiedä, en ole kovin hyvä tuossa. Yhden tiedän, haluan rehellisyyttä ja avoimuutta tunteista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yritätkö sanoa että minun pitäisi haaveilla saavuttamattomasta romanttisesta rakkaudesta ystävyyssuhteessa miehen kanssa tai olen epäonnistunut elämässäni vaihtokaupoissa ihmissuhteissa?

Miksi minulle tulee tunne että palstallakin on pesiytynyt ihmisiä joiden käsitys maailmasta on todella kaukana omastani ja kukaan ei jaa ajatusta ikävöinnistä ja haaveiluista.

Mitä sinulle esimerkiksi on tapahtunut kun ajatuksesi on tuollaisia? Miksi minulla olisi mennyt huonosti naisten kanssa tai jopa miesten jos kerron että en ole löytänyt elämääni sellaista yhtä erityistä naista?

Onko romanttinen rakkaus todellakin niin turn off nykyaikana että etsitään syytä ihmisestä itsestään että ihmiselle ei kelpaa arkiset muna-pilluun-ja-mikropizza-päivälliseksi ihmissuhteet?

Haluat jotain muuta kuin mitä on ollut tarjolla, turha siitä on muille kiukutella. Naiset sitä tai naiset tätä - _ihmiset_ nyt ovat mitä ovat..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Opettele tekemään parempaa pitsaa. :)

"Yritätkö sanoa että minun pitäisi haaveilla saavuttamattomasta romanttisesta rakkaudesta.."

No ilmeisesti teet jo niin?
        Ei se mitään.

En mielestäni ole kyyninen tai onneton, mutta tähän asti eletystä ja koetusta elämästäni huolimatta romanttinen rakkaus on jotain, mikä on aina jäänyt haaveilun tasolle. Ehkä siinä ei olekaan muita tasoja? En tiedä. Ehkä minä en koe asioita niin kuin monet muut? Ehkä minussa on jokin melankolinen pohjavire, jota ei voi muuttaa, ja joka pitää yllä turhia toiveita ja kaipausta jonnekin? Ehkä kyse on vain kangastuksista, jotka itse heijastanut milloin minnekin?

Pizza sentään on todellista ja ravitsevaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat jotain muuta kuin mitä on ollut tarjolla, turha siitä on muille kiukutella. Naiset sitä tai naiset tätä - _ihmiset_ nyt ovat mitä ovat..

En nyt jaksa enää vastata tuohon trolliisi.
        Jos et osaa lukea aloitusta kun olet niin kyvytön niin ei mahda enää mitään.
        Lue uudestaan. Hyvää yötä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Opettele tekemään parempaa pitsaa. :)

"Yritätkö sanoa että minun pitäisi haaveilla saavuttamattomasta romanttisesta rakkaudesta.."

No ilmeisesti teet jo niin?
        Ei se mitään.

En mielestäni ole kyyninen tai onneton, mutta tähän asti eletystä ja koetusta elämästäni huolimatta romanttinen rakkaus on jotain, mikä on aina jäänyt haaveilun tasolle. Ehkä siinä ei olekaan muita tasoja? En tiedä. Ehkä minä en koe asioita niin kuin monet muut? Ehkä minussa on jokin melankolinen pohjavire, jota ei voi muuttaa, ja joka pitää yllä turhia toiveita ja kaipausta jonnekin? Ehkä kyse on vain kangastuksista, jotka itse heijastanut milloin minnekin?

Pizza sentään on todellista ja ravitsevaa.

Yhden kangastuksen tahtoisin. En koskaan unohda häntä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yhden kangastuksen tahtoisin. En koskaan unohda häntä.

Tiedän tunteen, mutta kangastustahan ei voi saada kiinni.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän tunteen, mutta kangastustahan ei voi saada kiinni.

Ei voikaan, mutta se ei estä tahtomasta. Hyvää yötä 😘

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voikaan, mutta se ei estä tahtomasta. Hyvää yötä 😘

Ei tietenkään, enkä minäkään varmaan olisi oma itseni, jos lakkaisin tahtomasta tai toivomasta, vaikka en ole ollenkaan varma siitä, onko se hyväksi minulle.

Hyvää yötä.

Tästä olen muuten jyrkästi eri mieltä:
        "Yksikään heistä ei ole valmis jakamaan sydäntä tai sielua, koska heillä sitä ei ole."

Minä näen useissa ihmisissä paljon hyvää ja kaunista - katoavaa, epävarmaa ja häilyvää ehkä, mutta se taitaa kuulua asiaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään, enkä minäkään varmaan olisi oma itseni, jos lakkaisin tahtomasta tai toivomasta, vaikka en ole ollenkaan varma siitä, onko se hyväksi minulle.

Hyvää yötä.

Tästä olen muuten jyrkästi eri mieltä:
        "Yksikään heistä ei ole valmis jakamaan sydäntä tai sielua, koska heillä sitä ei ole."

Minä näen useissa ihmisissä paljon hyvää ja kaunista - katoavaa, epävarmaa ja häilyvää ehkä, mutta se taitaa kuulua asiaan.

Se on hyvä, että näet kaunista..olen melko väsynyt nyt onneksi. Jos ummistan silmäni, kaikki huolet ja murheet ovat hävinneet. Kaikki kaipaus, joka ei ole hyväksi sinulle (epäilys ei koskaan ole hyväksi) on myös kadonnut. Näin se menee, kaikki sanotut sanat katoaa ja jäljelle jää vain kuva. Siitä en kerro enempää, kun alan nyt nukkumaan.

Se on heippa!

• Anonyymi
      UUSI

Ihmistä ei rakasta täydellisesti kuin Jumala/Jeesus. Olen myös mies ja minulla oli myös epärealistisiä luuloja ihmisistä. En osaa antaa muuta neuvoa kuin: hyväksy Raamatun ihmiskäsitys, että me kaikki ollaan oltu syntisiä ja ollaan Jumalan kirkkautta vailla. Itse tajusin että syy miksi petyin ihmisiin, oli odotukset jotka olivat vääriä ja perustuivat humanismiin. Kun hyväksyy että meissä jokaisessa asuu helvetin ansaitseva hirviö, niin tulee ensiksikin mahdolliseksi saada se kuriin ja toisekseen realistinen käsitys ihmisistä ja maailmasta.

Avioliitto on hyvä ja tärkeä asia, mutta ei elämän tärkein asia. Kuolema erottaa parhaankin avioparin.

• Anonyymi
        UUSI

En ota kantaa kun en ole uskonnollinen. Lisäksi analyysisi ihmisistä on täysin väärä.

Ihmisen sisällä ei asu hirviö vaan eläin (joka toki määritellään kristinuskossa hirviöksi) joka on täysin epämoraalinen ja siten ei ansaitse mitään.

Miksikö?

Koska ansaitseminen vaatii tiedostamisen eettisestä tai laadullisesta hyvyydestä jota eläimellä ei ole. Eläin elää moraalisen maailman ulottumattomissa eikä sitå siten voi pakottaa paitsi vaikuttamalla tämän eläimen itsemääräämisoikeuteen että se tekisi niitä valintoja jota odotamme sen tekevän perustuen omaan eettiseen, moraaliseen tai laadulliseen hyvään.

En näe mitään realismia ajatuksissasi, Olen pahoillani.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ota kantaa kun en ole uskonnollinen. Lisäksi analyysisi ihmisistä on täysin väärä.

Ihmisen sisällä ei asu hirviö vaan eläin (joka toki määritellään kristinuskossa hirviöksi) joka on täysin epämoraalinen ja siten ei ansaitse mitään.

Miksikö?

Koska ansaitseminen vaatii tiedostamisen eettisestä tai laadullisesta hyvyydestä jota eläimellä ei ole. Eläin elää moraalisen maailman ulottumattomissa eikä sitå siten voi pakottaa paitsi vaikuttamalla tämän eläimen itsemääräämisoikeuteen että se tekisi niitä valintoja jota odotamme sen tekevän perustuen omaan eettiseen, moraaliseen tai laadulliseen hyvään.

En näe mitään realismia ajatuksissasi, Olen pahoillani.

Niin kauan ihminen pettyy muihin ihmisiin kun uskoo humanismiin. Kun ymmärtää että kaikki ihmiset tekevät virheitä ja pahaa, on paljon paremmassa ja todellisemmassa ihmiskäsityksessä.

Ihminen ei ole eläin. Ihmisen väittäminen eläimeksi on murhaajien ja raiskaajien puolustamista. Sopii tietysti hyvin sille hirviölle ihmisessä pahan puolustaminen.

Roomalaiskirje 1:32 FB38
        [32] jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Sinussa tai kenessäkään muussakaan ihmisessä ei itsessään ole mitään hyvää. Kaikki hyvä tulee Jumalasta. Miksi ihmiset sopivat riitoja eivätkä aina lopulta tapa toisiaan? Koska Jumala on ilmoittanut että on oikein sopia. Tällaista käytöstä ei havaita eläinkunnassa. Eläimet eivät tee sovintoa. Ihmiset eivät ole siis hyviä, vaan ovat kuulleet Jumalalta mikä on hyvää ja oikein.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kauan ihminen pettyy muihin ihmisiin kun uskoo humanismiin. Kun ymmärtää että kaikki ihmiset tekevät virheitä ja pahaa, on paljon paremmassa ja todellisemmassa ihmiskäsityksessä.

Ihminen ei ole eläin. Ihmisen väittäminen eläimeksi on murhaajien ja raiskaajien puolustamista. Sopii tietysti hyvin sille hirviölle ihmisessä pahan puolustaminen.

[32] jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Sinussa tai kenessäkään muussakaan ihmisessä ei itsessään ole mitään hyvää. Kaikki hyvä tulee Jumalasta. Miksi ihmiset sopivat riitoja eivätkä aina lopulta tapa toisiaan? Koska Jumala on ilmoittanut että on oikein sopia. Tällaista käytöstä ei havaita eläinkunnassa. Eläimet eivät tee sovintoa. Ihmiset eivät ole siis hyviä, vaan ovat kuulleet Jumalalta mikä on hyvää ja oikein.

Kiva lukea. Olet aivan oikeassa.

Sivusta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on ihmisten keksimä vitsi.

Seuraavaksi siteeraat nalle puhia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva lukea. Olet aivan oikeassa.

Sivusta

Minäkin tykkäsin, hyvä sinä mies olet aivan oikeassa ja hienoa kun olet löytänyt uskon lahjan. Siitä saa olla kiitollinen. 🙏 Se ei jätä eikä petä koskaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ota kantaa raamatullisiin teksteihin tai uskonnollisiin näkemyksiin. Näen ne haaveiluna aivan kuten omanikin aloituksessa. Joku päivå heräät todellisuuteen.

Sinä haaveilet jumalasta ja jeeuksesta, minä rakkaudesta naiseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ota kantaa raamatullisiin teksteihin tai uskonnollisiin näkemyksiin. Näen ne haaveiluna aivan kuten omanikin aloituksessa. Joku päivå heräät todellisuuteen.

Sinä haaveilet jumalasta ja jeeuksesta, minä rakkaudesta naiseen.

Synnin toinen nimi on itsekeskeisyys. Itsekeskeisyyttä taas on esimerkiksi se että ihmiselle tärkein asia elämässä on hänen oma pariutumisensa. Tuo on synnillinen asenne, jota myönnän itsekin joskus sairastaneeni. Toivon että tulet joskus parannukseen sinäkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Synnin toinen nimi on itsekeskeisyys. Itsekeskeisyyttä taas on esimerkiksi se että ihmiselle tärkein asia elämässä on hänen oma pariutumisensa. Tuo on synnillinen asenne, jota myönnän itsekin joskus sairastaneeni. Toivon että tulet joskus parannukseen sinäkin.

En usko syntiin, joten sillä ei ole mitään merkitystä minulle, ei nyt eikä iänkaikkisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En usko syntiin, joten sillä ei ole mitään merkitystä minulle, ei nyt eikä iänkaikkisesti.

Uskotko että on olemassa itsekkyyttä ja itsekeskeisyyttä? Synti ei ole uskonasia, vaan ihan todellinen ongelma meissä kaikissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotko että on olemassa itsekkyyttä ja itsekeskeisyyttä? Synti ei ole uskonasia, vaan ihan todellinen ongelma meissä kaikissa.

Synti on täysin uskon asia. Et osaa edes omaa raamattuasi. Koko Raamatun perusta on Aatamin ja Eevan käsite alkuperäisestä ensimmäisestä synnistä.

Sillä ei ole vain mitään todellisuuspohjaa vaan oon eettismoraalinen opettavainen tarina uskovaisille. Raamattu on ohje ja sääntökirja joka perustuu tuon alkuperäisen synnistä syntyneelle uskonnolle.

itsekkyys ja itsekeskeisyys on määritelmiä ihmisen toiminnalle eivät moraalisia lausahduksia pelkästään.
        Jos ihminen itse on A ja muut ovat B niin itsekkyys ja itsekeskeisyys ovat loogisesti vain sitä että keskittyy enemmän asiaan A tai A:n näkökulmaan B:n sijaan. Se onko se oikein vai väärin määritellään sitten erillisen järjestelmän kautta.

Ehkä sinun kannattaa jutella enemmän uskovaisten kanssa, ei jonkun joka on täysin ulkona kaikesta uskonnollisesta paatoksesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Synti on täysin uskon asia. Et osaa edes omaa raamattuasi. Koko Raamatun perusta on Aatamin ja Eevan käsite alkuperäisestä ensimmäisestä synnistä.

Sillä ei ole vain mitään todellisuuspohjaa vaan oon eettismoraalinen opettavainen tarina uskovaisille. Raamattu on ohje ja sääntökirja joka perustuu tuon alkuperäisen synnistä syntyneelle uskonnolle.

itsekkyys ja itsekeskeisyys on määritelmiä ihmisen toiminnalle eivät moraalisia lausahduksia pelkästään.
        Jos ihminen itse on A ja muut ovat B niin itsekkyys ja itsekeskeisyys ovat loogisesti vain sitä että keskittyy enemmän asiaan A tai A:n näkökulmaan B:n sijaan. Se onko se oikein vai väärin määritellään sitten erillisen järjestelmän kautta.

Ehkä sinun kannattaa jutella enemmän uskovaisten kanssa, ei jonkun joka on täysin ulkona kaikesta uskonnollisesta paatoksesta.

Psykologia on antanut synnille nimen itsekeskeisyys. Kyllä sinäkin suutut jos joku etuilee sinua jonossa. Toisten itsekkyys/synti suututtaa. Typerää valehtelua sinun osaltasi, että et usko muka syntiin. Sinua ärsyttää 100% varmasti muiden ihmisten itsekkyys. Oma itsekkyytesi ei niinkään.

Aadam ja Eeva tekivät syntiä ensin eli toimivat itsekeskeisesti, Jumalasta ja tekojensa seuraamuksista piittaamatta. Tämä on Raamatussa ja pitää paikkansa. Raamatun mukaan jokainen meistä on samalla tavalla langennut olento, ja tarvitsee armahduksen pelastuakseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologia on antanut synnille nimen itsekeskeisyys. Kyllä sinäkin suutut jos joku etuilee sinua jonossa. Toisten itsekkyys/synti suututtaa. Typerää valehtelua sinun osaltasi, että et usko muka syntiin. Sinua ärsyttää 100% varmasti muiden ihmisten itsekkyys. Oma itsekkyytesi ei niinkään.

Aadam ja Eeva tekivät syntiä ensin eli toimivat itsekeskeisesti, Jumalasta ja tekojensa seuraamuksista piittaamatta. Tämä on Raamatussa ja pitää paikkansa. Raamatun mukaan jokainen meistä on samalla tavalla langennut olento, ja tarvitsee armahduksen pelastuakseen.

....
        Ps. Jos olet aloittaja, niin ihme kyllä, aloituksessasikin valittelit jo muiden itsekkyyttä:

"Naisia toki löytyy. He etsivät lapsilleen kivaa setää, autolleen korjaajaa, ruohonleikkurilleen työntäjää tai kiihottajaa sänkyyn. Yksikään heistä ei ole valmis jakamaan sydäntä tai sielua, koska heillä sitä ei ole. On vain tarpeita ja niiden tyydyttäjä."

Muiden synnit/itsekeskeinen toiminta häiritsee sinua. Ei pitäisi, kun ei kerran ole syntiäkään 🤷‍♂️ Onko niin että vääränlainen toiminta on olemassa vain jos on puhe muista ihmisistä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt uskovaisille itselleen viitsi oikeasti selittää mitä eroa on synnillä joka vaatii anteeksiantoa ja toisaalta ihmisen operoiminen tavalla joka tulkitaan itsekkyydeksi tai itsekeskeisyydeksi.

Ja ei psykologia ei ole antanut synnille nimeä itsekeskeisyys vaan synti on syntynyt uskovaisten mielessä aivan kuten jumalakin jotta ihmiset keskittäisivät huomionsa siihen mitä sääntökirjassa sanotaan. Ihmiset, eläimiä kun pohjimmiltaan ovat kädellisistä periytyneitä osaavat itsekeskeisyyden ihan ilman avustusta.

Raamatussa koko ajatus on väärin päin. Ihminen on eläin ja oli jo itsekäs olento, aivan kuten lapsikin on.
        Jotta uskovainen saadaan katumaan jo valmiiksi ja tottelemaan langetetaan ihminen syntiseksi jo valmiiksi. Täten tyhmää uskovaista on helppo ohjata tekemään mitä mistään mitään tietämättömät pienipäiset papit kertovat heille.

En seuraa moista sääntökirjaa joten synti on täysin hyödytön käsite. Itsekkyys ja itsekeskeisyys taas on suhteellinen käsite.

Synti ei ole suhteellinen käsite muussa kuin siinä miten uskontokunta sitä kulloinkin tulkitsee.

Lapset ja tyhmät uskovat. Minä en usko. Aivan kuten en enää rakkauteenkaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt uskovaisille itselleen viitsi oikeasti selittää mitä eroa on synnillä joka vaatii anteeksiantoa ja toisaalta ihmisen operoiminen tavalla joka tulkitaan itsekkyydeksi tai itsekeskeisyydeksi.

Ja ei psykologia ei ole antanut synnille nimeä itsekeskeisyys vaan synti on syntynyt uskovaisten mielessä aivan kuten jumalakin jotta ihmiset keskittäisivät huomionsa siihen mitä sääntökirjassa sanotaan. Ihmiset, eläimiä kun pohjimmiltaan ovat kädellisistä periytyneitä osaavat itsekeskeisyyden ihan ilman avustusta.

Raamatussa koko ajatus on väärin päin. Ihminen on eläin ja oli jo itsekäs olento, aivan kuten lapsikin on.
        Jotta uskovainen saadaan katumaan jo valmiiksi ja tottelemaan langetetaan ihminen syntiseksi jo valmiiksi. Täten tyhmää uskovaista on helppo ohjata tekemään mitä mistään mitään tietämättömät pienipäiset papit kertovat heille.

En seuraa moista sääntökirjaa joten synti on täysin hyödytön käsite. Itsekkyys ja itsekeskeisyys taas on suhteellinen käsite.

Synti ei ole suhteellinen käsite muussa kuin siinä miten uskontokunta sitä kulloinkin tulkitsee.

Lapset ja tyhmät uskovat. Minä en usko. Aivan kuten en enää rakkauteenkaan.

"En seuraa moista sääntökirjaa joten synti on täysin hyödytön käsite. Itsekkyys ja itsekeskeisyys taas on suhteellinen käsite."

Ei ole suhteellinen jostain kumman syystä silloin kun jonkun itsekkyydellä on vaikutus sinuun. Sinun ideaali maailmassa (jota ei onneksi ole olemassa), oikeussalit on täysin turhia. Kun ei mitään syntiä/vääryyttä ole, josta ihmisiä tulisi rangaista. Moraalinen relativismi on hulluille.

• Anonyymi
      UUSI

Mitä jos ihan vain lopettaisit lapsellisten pelien pelaamisen. Moni nauraa vieläkin ylimiemisesti sieltä jostain lapsuuden lumikasan päältä, eikä tajua mitä se lopulta on.

• Anonyymi
        UUSI

En ole koskaan pelannut elämässäni yhdelläkään ihmisellä. Se on ollut pahin virheeni, mutta toisaalta ei kaduta koska tiedän ainakin toimineeni oikein.

Olen se yksi lapsi joka ei koskaan kiivennyt sinne lumikasan päälle heittelemään lumipalloja koska niin ei saanut tehdä, mutta silti minua siitä syytettiin koska olinhan lapsi.

Lapsellinen olen kyllä ollut, haaveissani.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan pelannut elämässäni yhdelläkään ihmisellä. Se on ollut pahin virheeni, mutta toisaalta ei kaduta koska tiedän ainakin toimineeni oikein.

Olen se yksi lapsi joka ei koskaan kiivennyt sinne lumikasan päälle heittelemään lumipalloja koska niin ei saanut tehdä, mutta silti minua siitä syytettiin koska olinhan lapsi.

Lapsellinen olen kyllä ollut, haaveissani.

Tulkitsin sitten varmastikin väärin. Katsoin erityisesti kohtaa:

"Voisin ikävöidä monia tai sitten vain yhtä, mutta en ehkä osaisi valita koska sen pitäisi olla sellainen joka kaipaisi takaisin ja mistä sitä osaisi päälle päin päätellä?"

Tähän on pakko sanoa se, että täällä joku puhui, ei kovinkaan kauan sitten, ensirakkaudesta ja tosirakkaudesta, onko niillä mitään eroa, tai voiko ensirakkaus olla tosirakkaus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkitsin sitten varmastikin väärin. Katsoin erityisesti kohtaa:

"Voisin ikävöidä monia tai sitten vain yhtä, mutta en ehkä osaisi valita koska sen pitäisi olla sellainen joka kaipaisi takaisin ja mistä sitä osaisi päälle päin päätellä?"

Tähän on pakko sanoa se, että täällä joku puhui, ei kovinkaan kauan sitten, ensirakkaudesta ja tosirakkaudesta, onko niillä mitään eroa, tai voiko ensirakkaus olla tosirakkaus.

Tarkoitin siis että ennen kuin osaa päättää että tietty ihminen on se yksi erityinen niin mistä sitä tietää tai sitä ennenhän voi kaivata montaa kun pinnallisemin tuntee heidät.

Itselläni on nimenomaan jäänyt tunne että minulla pelataan tai en ole osannut pelin sääntöjä. Kovasti kuitenkin kehotetaan olemaan pelaamatta, mutta minun käsitykseni mukaan esimerkiksi naiset pelaavat paljon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin siis että ennen kuin osaa päättää että tietty ihminen on se yksi erityinen niin mistä sitä tietää tai sitä ennenhän voi kaivata montaa kun pinnallisemin tuntee heidät.

Itselläni on nimenomaan jäänyt tunne että minulla pelataan tai en ole osannut pelin sääntöjä. Kovasti kuitenkin kehotetaan olemaan pelaamatta, mutta minun käsitykseni mukaan esimerkiksi naiset pelaavat paljon.

"Itselläni on nimenomaan jäänyt tunne että minulla pelataan tai en ole osannut pelin sääntöjä"

Siltä se kyllä vähän kuulostaa. Oletko Asperger tai muuten kirjolla? Eihän sen tietäminen tietenkään mitään muuta, mutta helpottaa ehkä tilanteen ymmärtämistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Itselläni on nimenomaan jäänyt tunne että minulla pelataan tai en ole osannut pelin sääntöjä"

Siltä se kyllä vähän kuulostaa. Oletko Asperger tai muuten kirjolla? Eihän sen tietäminen tietenkään mitään muuta, mutta helpottaa ehkä tilanteen ymmärtämistä.

Miten ihmeessä Asperger tai kirjolla liittyy yhtään mihinkään?

Pelaamisella tarkoitan sitä nimenomaan mitä ihmiset tekevät toisilleen nykyään ihmissuhteissa, siitähän sinäkin puhuit.

Oletko itse asperger tai kirjolla?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmeessä Asperger tai kirjolla liittyy yhtään mihinkään?

Pelaamisella tarkoitan sitä nimenomaan mitä ihmiset tekevät toisilleen nykyään ihmissuhteissa, siitähän sinäkin puhuit.

Oletko itse asperger tai kirjolla?

Nykyään? Oletko monta sataa vuotta vanha? :D

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään? Oletko monta sataa vuotta vanha? :D

Joskus tuntuu siltä. Sadan vuoden yksinäisyys.
        Nyt on mentävä nukkumaan, uusi haaveilupäivä tulossa. Kiitos jutuista.

• Anonyymi
      UUSI

Moni elää paljon unessa, suhteellisen paljon,
      60 vuotiaskin on suunnilleen nukkunut 20 vuotta elämän aikana!
      30 vuotiaskin nukkunut noin 10 vuotta, on kuin 20 vuotias ilman unta?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6074
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4730
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2488
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      33
      2196
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      44
      1180
    Aihe