Ennen ajattelin että on parempi

Anonyymi-ap

Vetäytyä omilleen tioipumaan elämän kolhuista. Avohaavoja voi kuiten hoitaa myös kannattelevissa ihmissuhteissa, eikö? Vaikka toista ei täysin ymmärtäisikään hyväksyvä läsnäolo tuo lohtua ja parhaimmillaan parantaa. Kunhan on resilienssiä kestää myös ne hankalat hetket jolloin vain ja ainoastaan kirvelee.

16

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hoidan mukavien naisten kanssa, nautinto antaa toivoa... ;-))

• Anonyymi

No onko ollut paljon trafiikkia sinun luukussa aloittajaäijä?

• Anonyymi

Juuri näin. Molemmat kohtaa erilaisia tunteita tai ymmärtää toista väärin. Kaikki on sovittavissa ja selvitettävissä, kun molemmat saa kertoa kuinka asiat koki ja mitä tunsi. Silloin voi todennäköisesti huomata, että mitään todellista haastetta ei olisi ollutkaan, vaan molempien pelot, loukkaantumiset ja väärät tulkinnat loivat ongelman.

Kohtaamalla ja puhumalla asiat selviää ja se vahvistaa molempia ja sitä keskinäistä suhdetta. Uskaltakaa rakastaa, uskoa ja toivoa. ❤️

• Anonyymi

Jotkut mieluummin pistää linjat poikki, eikä keskustele sen jälkeen mistään ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut mieluummin pistää linjat poikki, eikä keskustele sen jälkeen mistään ikinä.

Niin ja se ei kannata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

So sue my a** ya all?

• Anonyymi

Vetäytyminej yksinäisyydessä möllöttäminen ovat huonoimmat keinot minkäänlaiseen parantumiseen. Eivät esimerkiksi ihmissuhteissa syntyneet haavat parane yksin vaan rakastavissa ihmissuhteissa ja korjaaville kokemuksilla.

kuulllehan sitä kaikenlaisia spiritualistisia teorioita vetäytymisestä ja parantumisesta, mutta mielestäni kyseiset neuvot ovat ennemminkin vahingollisia ja vastoin kaikkea mikä on hyväksi mielelle ja terveydelle.

• Anonyymi

Ennenkaikkea huonoa mielenterveydelle sellainen isolaatio. Ihminen tarvitsee sosiaalisia kontakteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennenkaikkea huonoa mielenterveydelle sellainen isolaatio. Ihminen tarvitsee sosiaalisia kontakteja.

Kyllä ja nimenomaan kannustavia ja tervehdyttäviä sosiaalisia kontakteja ja luottamuksellisa läheisiä ja kestäviä ihmissuhteita. Huomaanhan minä itsestänikin miten isolaatio on vaikuttanut verbaaliseen ilmaisuun ja kirjoitetuunkin, sillä mitä enemmän olen yksin, sitä useammin tekstiin eksyy tautologiaa ja kirjoitusvirheitä vaikkei minulla koskaan ole todettu lukihäiriötä tms.

Puhumattakaan siitä mitä liika yksinoleminen ja itseensä vetäytyminen tekee sosiaalisille taidoille, kuuluvuuden ja yhteyden kokemukselle sekä itsetunnolle.

Haittapuolien ja negatiivisten vaikutusten lista on loppumaton.

• Anonyymi

Joskus kun hakee niitä korjaavia kokemuksia, on saanut lisää huonoja kokemuksia. Sekä ystävyyssuhteissa, että rakkaudessa. Ystäviksi sopivia ihmisiä on todella vähän, sen olen huomannut. Rakkaudesta en uskalla edes haaveilla. Tuntuu että ihmissuhteet ovat lähinnä kaupankäyntiä ja tällainen arka ja vähän syrjäytynyt ei ole kovaa valuuttaa niissä. Minulla on ihan pari ystävää, joista olen kiitollinen ja lapset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus kun hakee niitä korjaavia kokemuksia, on saanut lisää huonoja kokemuksia. Sekä ystävyyssuhteissa, että rakkaudessa. Ystäviksi sopivia ihmisiä on todella vähän, sen olen huomannut. Rakkaudesta en uskalla edes haaveilla. Tuntuu että ihmissuhteet ovat lähinnä kaupankäyntiä ja tällainen arka ja vähän syrjäytynyt ei ole kovaa valuuttaa niissä. Minulla on ihan pari ystävää, joista olen kiitollinen ja lapset.

Lapset syntyivät siis rakkaudettomasti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset syntyivät siis rakkaudettomasti?

Tiedätkö sinä tästä pakkomielteen kohteesta jonka yhdistät automaattisesti tämän palstaäijän pakinoihin edes lapsiluvun vertaa? Kysymys on täysin retorinen a hole

• Anonyymi

Totta.

• Anonyymi

Avohaava on avohaava helpoin aiheuttaa puukolla sitä on helppo hoitaa henkistä haavaa ei niin vaan hoidetakkaan toisilla ei parane koskaan riipunee kuinka on satutettu mutta niitä on hautuumaat täynnä niitäkin joilla se henkinen haava ei parantunu vaikka mitä tekivät

• Anonyymi

On hyvä kokea yhteyttä. Itse myös pidin sisällä ne vaikeimmat asiat, mutta jos saa toiselta sitä läsnäoloa hyväksyvästi, jaksaa ja saa voimia, taskat kevenee.

• Anonyymi

Koekemuksena se, että on vakuutettu ettei saisi tarvita ketään haluta tai olla hyväksytty sellaisena kuin on, on äärimmäisen satuttava. Ainoa korjaava kokemus on löytää heidät joiden mielestä on hyvä sellaisenaan, mutta joille halu muuttua ei ole uhka.

Tärkeintä olisi löytää heidät, jotka eivät esitä vaatimuksia kuten: Sitten, kun luovut sinulle tärkeistä tekemisistä niin saat rakkautta. Sitten, kun suostut xyz, niin saat rakkautta. Sitten, kun haluat tehdä sitä työtä, jota muut haluavat sinun tekevän , saat rakkautta. Sitten, kun muutat identiteettisi niin saat rakkautta. Sitten, kun luovut harrastuksista, saat rakkautta. Sitten, kun suostut luopumaan työstä, saat rakkautta. Sitten, kun työskentele klo 9-17 arkirytmissä, saat rakkautta.

Totuushan näissä on, ettei alun alakenkaan ole ollut yhteensopiva, jos esimerkiksi työajat muodostuvat kynnyskysymykseksi.

Jokaisen vastuulla on kuitenkin omalla kohdallaan tunnistaa mistä nauttii ja minkä kokee merkitykselliseksi. Rakkaus ja ystävyyssuhteet eivät vaadi muokkaamaan harrastuksia tai työtä vain heidän mielensä mukaisiksi.

Miksi alun alkuaankaan haluaa elämäänsä ihmisen, jolle mikään mitä tekee, mitä haluaa ja mitä antaa, ei ole tarpeeksi tai oikeanlaista? Heidän kannattaa etsiä joku, joka on jo valmiiksi heille mieleen eikä yrittää muuttaa mieleisekseen.

Minä haluan rakkaideni tekevän sitä mikä saa heidät hehkumaan, iloitsemaan ja herättää heissä innostumista ja onnistumisen tunteita sekä sitä minkä he kokevat merkitykselliseksi. Kyllä ihmissuhteissa minimi vaatimus on se ettei minunkin kohdallani he, jotka ovat läheisiä toivovat minulle hyvää ja onnellisuutta, omien traumojensa siirtämisen sijaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      98
      3582
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      5
      1989
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      7
      1760
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      35
      1486
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      58
      996
    6. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      940
    7. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      882
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      840
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      817
    10. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      804
    Aihe