Kaupungin tytäryhtiö Rillankivi pulassa

Anonyymi-ap

Viime kuussa lentokyvytön tytär Pyhänetti ryömi velkaa mukanaan kaupungin omistukseen ja hoitoon, voi voi.
Nyt hallitus esittää toiselle lentokyvyttömälle tyttärelleen , Rillankivelle, , että tytär paranee kun myönnetään muutama miljoonalisää lainaa..voi voi.
Tämähän on jo sylissä entuudestaan.

133

1460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös ne tytäryhtiöt yleensä olekin "sylissä" kun ovat omia yhtiöitä? Tuliko aloittajalle yllätyksenä? Johtuiko siitä ettet ymmärrä asioita? Ymmärrätkö?

• Anonyymi

Näsäsviisautesi on tylsää, kysyppä itseltäsi, mikä on aloituksen sanoman ydin? Ymmärsitkö?

• Anonyymi

Missä vaiheessa tyttärien heikoista tilanteista on tiedotettu valtuustolle. Heikotus on tullut hiipimällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä vaiheessa tyttärien heikoista tilanteista on tiedotettu valtuustolle. Heikotus on tullut hiipimällä.

tyttärien hallituksissa on heikkoa ainesta, eli samat ovat valtuustossa,,siitäpä se pyhäjärven elinkaarimalli-kaikki kaatuu miljoonavelkoihin- on peräisin.

• Anonyymi

Onneksi ollaan saatu oikeaa tietoa tilanteesta, huutelusi kuuluu ryhmään täyttä paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi ollaan saatu oikeaa tietoa tilanteesta, huutelusi kuuluu ryhmään täyttä paskaa.

milläs tiivi taavi maksaa, kun eturessukin on tyhjänä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkö valtuusto edes sitä, missä sitä riepotetaan ????????
        Mikä tuo Rillankivi on koko kompuksessa, sehän on pelkkä show.
        Kuka siitä on hyötynyt, nämä lihaniskat kerää hyödyn.
        Kuka tekee fyysisen tehdyn työn, sen hyödyn Pyhäjärvellä, nämä grynderit niistää näitä, nyt on nähty, miten tämä hyväksikäyttö toimii . Suorittava taso, pitää Pyhäjärven elintason hengissä.
        Herätkää siihen hengitystasoon.
        Nyt olen ymmärtänyt tämän.
        Vaarini kävi Amerikassa aikoinaan, siitä olen ylpeä nyt, kun ymmärrän, hänen silloin palauttuaan tänne periferiaan, elämä meni kuin meni, meidänkin osaltamme, ei helposti, kuitenkin inhimillisesti .
        Olen ylpeä juuristani Pohjanmaalla, sitä ei politiikka määrittele, eikä säännöstele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveä melu huutamalla ja kaaoksella, yleisisillä, moninaisilla häiriöillä.
        Turhia silittelyitä asioilla.

• Anonyymi00141
        UUSI

Ymmärrätkö sinä, että kuntalaisia myllytetaän tällä, huonosti hoidetut "piilotetaan" kaupungin niskaan, eli meidän veronmaksajilla velkoja maksatetaan.
        Huumehöyryiset sai tehdä mitä tahtoivat, rikkoivat, polttivat, asuivat kuin siat, myivät huumeensa ovelta ovelle.
        Jättivät laskunsa maksamatta, suurin osa jäi kunnan piikkiin, muun kuittaa yhteiskunta, eli myös me. Ei ihme, että Rillankivi on tilanteessa missä on.
        Toivon, ettei kukaan irvileuka tule, yritäkään tulla mitätöimään, etteikö tämä ole totta, se on paljon pahempaa.
        Parempia päiviä tulevaan, normaali - ihmisiä elämään (kuten suurin osa onkin) Rillankiven, kaupungin, toivottavasti paremmin hoidettuihin asuntoihin ja asioihin.
        On ihmisiä, elämäntilanteita, jolloin vuokra-asuntojen saanti on jokaisessa kaupungissa, lain mukaan mahdollistettava.
        Ehkä tämä saadaan Pyhäjärvellä korjaantumaan.
        Ps. Ympäristöhaitta huumeidenkäyttäjien osalta Suomessa yleisesti jo iso ongelma, Pyhäjärvi ei jäänyt siitä osattomaksi.
        Tilanne näyttää ulkopuolisten häivyttyä, hieman valoisammalta, toivon mukaan Rillankivi on tehnyt osansa. Kiitos.

• Anonyymi00142
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huolimattomuutta, välinpitämättömyyttä, kuulemma Puolalaiset vuokratyöntekijät ed, kesiltä aiheuttaneet suurta meluhaittaa öiseen aikaan- pitkäkestoisesti.

• Anonyymi00143
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä mollaa kommentoijaa, hän on ihan oikeassa 100 %:sti.

Voisit pyytää anteeksi tuolta kommentoijalta.
        Sinun kommenttisi tuotoksineen on ala- arvoinen.

• Anonyymi

Miksi peruSS talousosaaminen on tasoa"apukoulu"?? Ovatko kaikki peruSS jäsenet ministereitä myöten Kehareita?? Siltä nimittäin ihmisten mielestä vaikuttaa🍀🕊🕊🍀🍀🍀🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🕊🍀🍀🍀🍀🍀🕊🕊🕊🕊🕊🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi

Kun olet talousosaamisen taituri niin kertoisitko omin sanoin missä tilassa on Pyhäjärven kaupungin rahatilanne on. Olet kylläkin perehtynyt Persujen maalittamiseen mutta yritä edes.

• Anonyymi

Kaupunginjohtaja voisi nyt esimerkillään kannustaa ja tuoda valoa PHJ:n ankeuteen valtuuston pj:n ja hallituksen pj:n kompatessa:

Eli

Nyt voisi tulevaisuusvisionäärit Kj, Hpj ja Vpj vastailla asiasta kiinnostuneille kaupunkilaisille. Odottelemme innokkaasti vuoden 2027 5 miljoonan euron Kiinteistövero-Tsunamia. 2023-2025 aikoina miljardien sijoitusvaltameri velloi valtoimenaan läpi PHJ:n. Vihreä siirtymä oli IN. Milloinka Infoa kaupunkilaisille tulossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupunginjohtaja voisi nyt esimerkillään kannustaa ja tuoda valoa PHJ:n ankeuteen valtuuston pj:n ja hallituksen pj:n kompatessa:

Eli

Nyt voisi tulevaisuusvisionäärit Kj, Hpj ja Vpj vastailla asiasta kiinnostuneille kaupunkilaisille. Odottelemme innokkaasti vuoden 2027 5 miljoonan euron Kiinteistövero-Tsunamia. 2023-2025 aikoina miljardien sijoitusvaltameri velloi valtoimenaan läpi PHJ:n. Vihreä siirtymä oli IN. Milloinka Infoa kaupunkilaisille tulossa?

Yksi s11kajokinen ei ole kaupunkilaiset? Muista ottaa mt-lääkkeesi sillä vain otettu lääke auttaa🍀🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi s11kajokinen ei ole kaupunkilaiset? Muista ottaa mt-lääkkeesi sillä vain otettu lääke auttaa🍀🍀🍀🍀🍀

Sinä näytät nauttivan ruohoa 24/7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä näytät nauttivan ruohoa 24/7

Niin teenkin.Eihän tänne pysty kirjoittamaan kuin huumaavassa kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olet talousosaamisen taituri niin kertoisitko omin sanoin missä tilassa on Pyhäjärven kaupungin rahatilanne on. Olet kylläkin perehtynyt Persujen maalittamiseen mutta yritä edes.

Kusessa ollaan, myöntäkää tosiasiat.

Vaarini kääntyy haudassaan.
        Olen menettänyt tässä kunnassa satoja hehtaareita asuinpinta-alaa.
        EIkä tarvitse tulla enää kyselemään.
        1930 - luvulta on turha enää kysellä, Titanic ehti jo upota, siitä säästyimme.
        Haluan edelleen pois täältä, tapahtui vahinko tänne jäämisessä, oli syy, ei tarvitse kysellä. Piste. Mittari on täysi, eikä tarvita Amerikan laivaa Trump = neurootikko, sairas, lopputulema on ongelmallinen.
        Ehkä hyvä, että olemme Suomessa, mene ja tiedä?

• Anonyymi00154
        UUSI

Sinun kommentointi perusemoji on täyttä hölynpölyä, tuosta ei kukaan ota selvää, tuskin tarvitseekaan.

• Anonyymi

Lopettakaa nyt tämä Rillankiven paapominen.
      Tämä näkyy rajähtävänä ongelmana ympäristössämme.

Asiat jätettu yksinkertaisesti hoitamatta, on vain hoidettu palkat omaan massiin,

Rillankivi jäi puutteen puolelle, ne jotka oikeasti tarvitsee asunnon, he TARVITSEVAT SEN, ei nämä huumehörhöt, joita Srk- huoltaa ja hösöttää.
      Meillä on vanhuksia, jotka tarvitsee huoltoa ja hoitoa, ovat ansainneet loppuelämänsä helpotuksen.
      He ovat tehneet oman osuutensa, tämän pienen miljöön eteen.
      Antakaamme arvo ihmiselämälle.
      Tämä on unohtunut Pyhäjärven kunnalliselämässä.
      Politiikka pilaa ihmisten kanssakäymisen.
      Ahneuden teräväpiikki on iskeytynyt, niin Komun rantaan, kuin koko kylän Teslan (sen, ehkä yhden, kuolevan omistuksen) piikkiinme me yritämme jatkaa elämäämme, raskaalta tuntuu, ehkä olemme jo hyödyttömiä.

• Anonyymi

Mitä eikö Rillankiven hallituksen jäsenellä Rajka Leppäharjulla ole talousosaamista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä eikö Rillankiven hallituksen jäsenellä Rajka Leppäharjulla ole talousosaamista?

Mikä sinua riivaa 22.22? Joskus olisi sanottu, että raju pakkomielle jotakin henkilöä kohtaan. Ilmeisesti olet ihastunut Raijaan..tai ehkä olet ollut etkä ole saanut vastakaikua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinua riivaa 22.22? Joskus olisi sanottu, että raju pakkomielle jotakin henkilöä kohtaan. Ilmeisesti olet ihastunut Raijaan..tai ehkä olet ollut etkä ole saanut vastakaikua.

Et kestä totuutta? Haukut Rillankiveä, minkä hallituksessa Leppäharju on. Miksi hän ei avoimesti kerro, mikä yhtiön tilanne on ja mitkä ovat hänen ratkaisuehdotukset?

• Anonyymi

Rillankivi on ollut hoitamaton kiviriippa pitkään.
        "300 000 euroa Rillankivi Oy:llä velkaa maksamattomista vesi-,viemäri ja kaukolämpömaksuista"
        Tuo tieto on jo ajoilta kun Sarkkinen oli valtuustonpj.
        Tuosta on viestiketju olemassa ja tietenkin tuosta oli lehdissä.
        Kaik on retuperällä, mitä lienee päättäjät aikoinaan tehnyt.

• Anonyymi

"300 000 euroa Rillankivi Oy:llä velkaa maksamattomista vesi-,viemäri ja kaukolämpömaksuista"

• Anonyymi

• Anonyymi

Kiva olis, että Rillankiven asukkaillekin kerrottais jotain tilanteesta?! Itse olen viihtynyt Rillankivellä, rauhallinen on tämä pihapiiri ja kaikki ainakin tässä pihapiirissä varmasti maksavat vuokransa ja vesimaksunsa. Lämpöhän tulee kaukolämpönä ja sähkön maksaa jokainen itse omalle sähköyhtiölleen ja Elenialle. Heikosti tehdään yhtiön puolesta huoltotöitä (pihat, rännien ja kattojen puhdistus, ym.), mutta muuten on mukavaa ja luonnonläheistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva olis, että Rillankiven asukkaillekin kerrottais jotain tilanteesta?! Itse olen viihtynyt Rillankivellä, rauhallinen on tämä pihapiiri ja kaikki ainakin tässä pihapiirissä varmasti maksavat vuokransa ja vesimaksunsa. Lämpöhän tulee kaukolämpönä ja sähkön maksaa jokainen itse omalle sähköyhtiölleen ja Elenialle. Heikosti tehdään yhtiön puolesta huoltotöitä (pihat, rännien ja kattojen puhdistus, ym.), mutta muuten on mukavaa ja luonnonläheistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt hupsi, eikö Rillankivellä ole oma Toim.johtaja, titteleitä pitää olla, eri asia, riittääkö saappaiden sisältö täyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt hupsi, eikö Rillankivellä ole oma Toim.johtaja, titteleitä pitää olla, eri asia, riittääkö saappaiden sisältö täyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta on tarina tuo, ei ole syytä grillata normaali asukkaita, eikä kukaan vamasti ole noin tarkoittanut, hyvä, että jossain viihdytään, niin pitääkin.
        M U T T A,
        kysymys onkin ollut muusta, sitä turha kiistää, ei pää voi niin umpiluuta olla, etteikö myös tietoisuutta siitä, mitä on ollut jne..
        Hyvä jos kaupunki kaivaa kuvettaan ja korjaa puutteen jälkiä, eikä niistä tässä enempää.
        Turha lirkuttelu ei sovi silloin, kun puidaan myös epäkohtia.
        Silloin on myös muillakin parempi olo, kuin vain sinulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiet, siis nuo kadun pätkät, ovat hirveässä kunnossa, niitä ei edes yritetä korjata, muuan pätkä ollut korjaamatta jo pari vuotta penskat marssii purtsalle oikeaa surujen tienpätkää, kuin maanvyörymän jäljiltä olevaa kukkulaa ja laaksoa.

• Anonyymi00155
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpsi, olet pihalla kuin leppäkeihäs.

• Anonyymi00156
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Omistusasujat maksaa nuo kaikki toiminnot itse, jopa heikosti toimivien huoltojoukkojen rääpäistessä joten kuten, oletan, että Pyhäjärvellä on heikko osaaminen Lvi:n osalta.
        Tuli todiste eräästä tärkeästä kohteessa as oy:ssä, ei homma toimi, hälläväliä, kukaan ei tarkistanut suorittajien taholta.
        Näillä mennään, ei ihme, näkyy CC - tyylisenä koko kunnan helahoito.

• Anonyymi

Toisilla on vaan tarve työntää nokka toisten asioihin Ja mielellään oman lähisuvun asioihin. Asioihin kun puuttuu tarpeeksi huonosti saa asioiden hoitaja potkut ! Siis me annettiin POTKUT !

• Anonyymi

Ukko Nooa, ukko Nooa, oli kunnon miäs ###€

• Anonyymi

Ihmeellistä asioiden hoitoa Pyhäjärvellä vuosikymmenet ja aina vaan sama tilanne.
      Sarkkinen oli nuija varressa tuolloin.
      Pyhäjärven kaupunki on sellaisissa veloissa, ettei selviä.
      Kaupunginjohtajana laittaisin kädet silmille , kävelisin ulos ja .........?

• Anonyymi

22.10.2025 RILLANKIVI tytäryhtiö
      " Pyhäjärven kaupungin talousluvuista, osa 3

Pyhäjärven kaupunginhallitus on käsitellyt kaupungin ja sen tytäryhtiöiden tuloksia osavuosikatsauksessaan per 30.8.2025.

Tällä kertaa käsittelen Kiinteistö Oy Rillankiven tulosta. Rillankivi on kaupungin kokonaan omistama tytäryhtiö. " https://raijanajatuksia.blogspot.com/
      ---------------------------
      lukekaa blogi, jatketaan sitten vuoropuhelua tytäryhtiön kohtalosat.

• Anonyymi

Kertooko siinä mitä on tehnyt itse asian eteen. Aivan ei mitään.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äijät vetää rahat taskuunsa ja leikkii pomoa, naisten pitäisi kyykätä, tehdä herroille kaikki valmiiksi, näin menee Pyhäjärvellä joka asiassa.
        Pysykäähän asiallisina, tuo joutava tykitys esiintyy Isismäisenä, ikävänä rallatuksena, johon näyttää ottavan osaa miesmäiset naiseläjät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äijät vetää rahat taskuunsa ja leikkii pomoa, naisten pitäisi kyykätä, tehdä herroille kaikki valmiiksi, näin menee Pyhäjärvellä joka asiassa.
        Pysykäähän asiallisina, tuo joutava tykitys esiintyy Isismäisenä, ikävänä rallatuksena, johon näyttää ottavan osaa miesmäiset naiseläjät.

• Anonyymi

Eikös tämä ajatuksien kirjoittaja,,,, ole ollut tuolla päättämässä Rillankiven lukuja ylöspäin, eikä ole puuttunut siihen,,,, miten on toiminta ollut miinuksella.
        Nyt kyllä sitten kirjoittaa miten menee, eikös kirjanpitäjän olisi pitänyt herätä tuohon vähän aiemmin.

• Anonyymi

Eikös tämä ajatuksien kirjoittaja,,,, ole ollut tuolla päättämässä Rillankiven lukuja ylöspäin, eikä ole puuttunut siihen,,,, miten on toiminta ollut miinuksella.
        Nyt kyllä sitten kirjoittaa miten menee, eikös kirjanpitäjän olisi pitänyt herätä tuohon vähän aiemmin.

• Anonyymi

Eikö tämä ajatuksia kirjoittaja ole itse ollut päättämässä vuosien ajan Tytäryhtiöitten rahoista?????

• Anonyymi

Eikö tämä raija ole ollut itse tekemässä näitä päätöksiä jo vuosikymmen......

• Anonyymi

Ihan kaikki ei näytä ymmärtävän että nämä kaupungin tytäryhtiöt eivät ole ns. VOITTOA TAVOITTELEVIA" osakeyhtiöitä. Niiden tuloksia ei voi verrata normaaleihin yhtiöihin. Näiden tytäryhtiöiden ainoa tavoite on tuottaa alansa palvelut kuntalaisille.

Kuntien ainoa keino lisätä tuloja on nostaa kunnan veroäyriä. Miksihän edes Leppäharju ei käyttänyt yhtään puheenvuoroa kun valtuustossa käsiteltiin tulevan vuoden veroäyriä??? Silti voimakkaasti tuo esille kunnan heikkoa taloustilannetta...

• Anonyymi

Työnkuvat tarkistukseen , heikkolahjaiset " silppuriin" , ylimmästä alimpaan olevat pihalle, pois järjestelmästä --eli erotettava hakemaan muita hommis - henkilöstön kussakin firmassa voi s varoittaa pitkäaikaisesta huolimattomuudesta. Vuosia silkasta ajantappamisesta ja kuormasta syömisestä..
        Phj kaupunkikonsernin yritysjohtaja hoivaa näköjään velkatyttäriä pelastaessaan pääfirman piikkiin- velkaa velan päälle- eli meidän pyhäjärvisten, täällä vielä asuvien, äänettömien tilastoihmisten piikkiin!!!

• Anonyymi

Työnkuvat tarkistukseen , heikkolahjaiset " silppuriin" , ylimmästä alimpaan tollot pihalle, pois järjestelmästä --eli erotettava hakemaan muita hommia - henkilöstön kussakin firmassa voi varoittaa pitkäaikaisesta huolimattomuudesta.
        Vuosia silkasta ajantappamisesta ja kuormasta syömisestä..
        Phj kaupunkikonsernin yritysjohtaja hoivaa näköjään velkatyttäriä pelastaessaan pääfirman piikkiin- velkaa velan päälle- eli meidän pyhäjärvisten, täällä vielä asuvien, äänettömien tilastoihmisten piikkiin!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työnkuvat tarkistukseen , heikkolahjaiset " silppuriin" , ylimmästä alimpaan tollot pihalle, pois järjestelmästä --eli erotettava hakemaan muita hommia - henkilöstön kussakin firmassa voi varoittaa pitkäaikaisesta huolimattomuudesta.

PHJ:n heikoin aines (kepuvasuridemut) ovat hoitaneet kaupungin talouden syvälle suohon. Tulos 0 - 0, eli vielä vähemmän, kuin ei mitään.

Parannusehdotus: Kepulivasuridemut sivuun(Oppositioon) ja Kepulainen/Kepulaiset - Reunaehto/Reunaehdot pois jarruttamasta kaikenlaista kehitystä ja uudistumista.
        Siinäpä aluksi.

Iloisesti tuulivoimaa odotellen, sillä Laguna-Hiukkanen säikähti kepulaisi reunaehtoja ja kurvasi perävalot vilkkuen rapakon taakse.

Keskipohjanmaakin kirjoitti, ettei ensi vuonna(2026) rakenneta yhtään uutta tuulivoimalaa maalle. Kuinkas meidän(PHJ:n) Kj:n ja valtuuston Pj:n visio oli vuoden 2027 kiinteistöverotuotoista(5 miljoonaa euroa) kaupungille. Oliko taas ilmassa Lagunamaista vedätystä kaupunkilaisia kohtaan kepevasuridemuilla??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PHJ:n heikoin aines (kepuvasuridemut) ovat hoitaneet kaupungin talouden syvälle suohon. Tulos 0 - 0, eli vielä vähemmän, kuin ei mitään.

Parannusehdotus: Kepulivasuridemut sivuun(Oppositioon) ja Kepulainen/Kepulaiset - Reunaehto/Reunaehdot pois jarruttamasta kaikenlaista kehitystä ja uudistumista.
        Siinäpä aluksi.

Iloisesti tuulivoimaa odotellen, sillä Laguna-Hiukkanen säikähti kepulaisi reunaehtoja ja kurvasi perävalot vilkkuen rapakon taakse.

Keskipohjanmaakin kirjoitti, ettei ensi vuonna(2026) rakenneta yhtään uutta tuulivoimalaa maalle. Kuinkas meidän(PHJ:n) Kj:n ja valtuuston Pj:n visio oli vuoden 2027 kiinteistöverotuotoista(5 miljoonaa euroa) kaupungille. Oliko taas ilmassa Lagunamaista vedätystä kaupunkilaisia kohtaan kepevasuridemuilla??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä aluksi.

Eikö tällaiset lainat ja vastuut kaupungille tytäryhtiöiltä vaadi hllitus/valtuusto käsittelyä.
        Ja yhteenvetoa siitä lainamäärästä ja ehdoista, mitä Pyhäjärvellä on!? Ja miten se
        hoidetaan ja jaksetaan kantaa tällaisella verokertymällä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä aluksi.

Eikö tällaiset lainat ja vastuut kaupungille tytäryhtiöiltä vaadi hllitus/valtuusto käsittelyä.
        Ja yhteenvetoa siitä lainamäärästä ja ehdoista, mitä Pyhäjärvellä on!? Ja miten se
        hoidetaan ja jaksetaan kantaa tällaisella verokertymällä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä aluksi.

hoidetaan ja jaksetaan kantaa tällaisella verokertymällä! Valtuuston tulee saada nähdä
        kokonaisuus, tällainen vähitellen ja väsyttäen ei knellekään tule näkemystä kokonaisuudesta.

• Anonyymi

Veroäyriä nostamalla-ko maksatat kaupungin huonosti hoidetut yhtiöt, kyllä siellä yhtiönhallituksella on taas pkele selittelyä pyhäjärven sanomissa.

• Anonyymi

Toistoautomaatti laittaa hallituksen Rillankiven jäsenille kysymyksiä

• Anonyymi

Onko Denho päässyt Raijan rämettä tutkimaan ja maistamaan??? 🍀🍀🍀🍀🕊🕊🕊🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🕊🕊

• Anonyymi

Muistathan , että sinunkin velkamäärä taas lisääntyy..
        Kohta näkee, saako ns köyhän avustusta kaupunki.

• Anonyymi

Apilanlehti edustettuna , kuka noita on edes äänestänyt.
        Eikö siinä etupenkillä istuvat rouvat ja lie herrakin osallisena noissa Rinnevaara sotkuissa (ajojahdissa)
        Ja tämä kapulanheiluttaja.
        Olisko syytä jättää Raija rauhaan.
        Pakosta tulee mieleen tuo alussa mainitsemani aika.

• Anonyymi

Apilanlehti edustettuna , kuka noita on edes äänestänyt.
        Eikö siinä etupenkillä istuvat rouvat ja lie herrakin osallisena noissa Rinnevaara sotkuissa (ajojahdissa)
        Ja tämä kapulanheiluttaja.
        Olisko syytä jättää Raija rauhaan.
        Pakosta tulee mieleen tuo alussa mainitsemani aika.

• Anonyymi

Taitaa se eturivi olla välillä.ns pihalla asioista..

• Anonyymi

Silläkö sekosit kun pääsy hameen alle loppui?? 🍀🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinähän se taas olet asiantuntija.
        Yritä miettiä uudestaan miten Pyhäjärven asiat ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä siellä ,vai oletko jo päässyt ulos vai vieläkö napanuorasta kiinni.
        ☘️🍀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä siellä ,vai oletko jo päässyt ulos vai vieläkö napanuorasta kiinni.
        ☘️🍀

Kolmen miljoonan edestä

• Anonyymi

Kiva olis Rillankiven asukkaillekin kertoa jotain tilanteesta?! Itse olen viihtynyt Rillankivellä, rauhallinen on tämä pihapiiri ja kaikki ainakin tässä pihapiirissä varmasti maksavat vuokransa ja vesimaksunsa. Lämpöhän tulee kaukolämpönä ja sähkön maksaa jokainen itse omalle sähköyhtiölleen ja Elenialle. Heikosti tehdään yhtiön puolesta huoltotöitä (pihat, rännien ja kattojen puhdistus, ym.), mutta muuten on mukavaa ja luonnonläheistä.

• Anonyymi

Kannattaa infota ns toimitusjohtajaa.
        Tosin kyllä kolmella miljoonalla pitää pystyä kehittämään asioita.
        Vaan yksi ongelma siinä kolmessa miljoonassa on.
        Se pitää maksaa takaisin myös..

• Anonyymi

Pitääkin johdolta kysyä mihin rahat menee, kun lämpö ja vesimaksut maksamatta. Hoitamattomat pihat ja korjaukset. Lainoja kaupungin takaamina miljoonina.
        Kaikki retuperällä, nyt selittelyä ja juuri sitä lehdessä.

• Anonyymi

Ei tuo Rillankiven hallitus suuremmasti luottamusta herätä.
      Olisi aikaisemmatkin hallitukset aika nostaa esille.

• Anonyymi

Kyllähän ne entiset hallitukset plus toimitusjohtajat pitää myös vastuussa tilanteesta

• Anonyymi

Kohta loppuu peräSS:n mölinät ja valheet täällä suomi24 palstoilla.🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi

No sinähän täällä huutelet

• Anonyymi

Miten se kolmen miljoonan laina?
        Eikö sen luulisi jo hiukan mietityttävän kepulaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten hallituksen jäsen Leppäharju? En löydä eriävää mielipidettä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupunginjohtajalle ei ollut antamassa niin suurta valtaa..löytyy pöytäkirjoista
        Laulurömeen päätöstä yritti siirtää myöhemmäksi. Löytyy pöytäkirjoista.

• Anonyymi

Miksi Raijan taloudellinen osaaminen on tasoa apukoulu??? Tyypillistä peräSS osaamista?? ?🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi

tätähän se on ja ollut pitempään näitten tytärten hoitoon otettu ammattitaidottomia johtoon, semmosia ellä ei ole muuta pisnestaustaa kuin oman lehmän ohjastus henkilökohtasesti tai sitten joillain ei edes sitä , tuttuutta kaveruutta mitä lie ja annetaan vuorien jäädä perimättä ei ees seurata asioita. Uskomatonta, sittne kehtaavat kitistä että menee kenkusti... mut no mitä iitä kuin se oman lehemä märehtii hyvin kuukaudeta toiseen. Sekin että ei vatuita ole ja kaupunki ottaa hoitoonsa ja pelastaa tietohan se ajaa jaksamaan nitä mitttömyykiä johtoportaissa. Eikö tää ole aika kitkeä ja oikeat henkilöt mitkä osaa viimein vai vieläkö annetaan sulle mulle suvulle tyylin olla vaan

• Anonyymi00134

Totta

• Anonyymi

Ei ainoa ongelma tällä tantereella.

• Anonyymi

Sekavaa näyttää olevan.

• Anonyymi

PySan digilehdessä Rillankivestä toimitettu juttu.
        Kiinteistöyhtiön hallitus, voi hyvää päivää--ei taida olla ruuti kuivaa jäsenillä?
        Toimitusjohtaja LH (vai mikä lie päällikkö) uutena ei voi olla vielä hyvä eikä huono talousasioissa. Kun otti vastatakseen velkaisen yhtiön, ei nappikauppa nosta osakkeita.

• Anonyymi

tässä on nykyinen hallitus; Hallituksen puheenjohtaja on Jarmo Halonen, varapuheenjohtaja Marita Rytkönen ja jäsenet Taimi Piippo, Voitto Våg, Pirjo Lammassaari ja Maija-Liisa Hatunen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tässä on nykyinen hallitus; Hallituksen puheenjohtaja on Jarmo Halonen, varapuheenjohtaja Marita Rytkönen ja jäsenet Taimi Piippo, Voitto Våg, Pirjo Lammassaari ja Maija-Liisa Hatunen.

Siinä meillä taloustaitajia ja tilinpitäjiä. Eivät näköjään osaa lukea tasetta.

• Anonyymi

Ehkä löytyy niitä, jotka osaavat lukea. Vaan miten voi vaikuttaa jos osa porukasta ei halua ymmärtää mitään vaikka kuinka selittää asioita.
        Muuten miten kaupunginjohtajalle riittää sika hoitaa Pyhäjärven kvanttikiinteistön asioita toimitusjohtajan ominaisuudessa. ? Hänellä on virka kaupunginjohtajana ja siinä riittäisi tarpeeksi töitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä meillä taloustaitajia ja tilinpitäjiä. Eivät näköjään osaa lukea tasetta.

Täällä on ihme sensuuri ei saa mainita, ketkä ovat olleet hallituksessa kesäkuuhun asti mm. Leppäharju.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä löytyy niitä, jotka osaavat lukea. Vaan miten voi vaikuttaa jos osa porukasta ei halua ymmärtää mitään vaikka kuinka selittää asioita.
        Muuten miten kaupunginjohtajalle riittää sika hoitaa Pyhäjärven kvanttikiinteistön asioita toimitusjohtajan ominaisuudessa. ? Hänellä on virka kaupunginjohtajana ja siinä riittäisi tarpeeksi töitä

Missä kaupunginjohtajalla riitä persua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kaupunginjohtajalla riitä persua?

Mitähän(14:53) mahdat oikeasti tarkoittaa kommentissasi? Ei oikein Suomenkielesi kirjallinen esitys avaudu muille lukijoille. Lauseesi on suoranainen HELMI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän(14:53) mahdat oikeasti tarkoittaa kommentissasi? Ei oikein Suomenkielesi kirjallinen esitys avaudu muille lukijoille. Lauseesi on suoranainen HELMI.

Älysi ei siis riitä. Suomensin tämän: "kaupunginjohtajalle riittää sika".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

A ja s vierekkäin. Nyt sattui väärä vokaali ..sori ..eli aika oli tarkoitus kirjoittaa.
        Vaan tuota lausetta (14.53) en minäkään ymmärtänyt.
        Toisilla erilainen huumori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

A ja s vierekkäin. Nyt sattui väärä vokaali ..sori ..eli aika oli tarkoitus kirjoittaa.
        Vaan tuota lausetta (14.53) en minäkään ymmärtänyt.
        Toisilla erilainen huumori

Jeps. Kirjoitusvirhe on sallittavaa. Luulin, että kirjoitit tarkoituksella...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitäs kielitieteilijä muuta? Hih Hih Hii

• Anonyymi00135
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin yks näistä jäsenistä on reippaasti yli 80-vuotias vanhus... Mitenhän nämä asujajäsenet on valittu? Ei ole tullut tietoa tästä.

• Anonyymi

Menkööt konkurssiin. Ei kuulu veronmaksajille.

• Anonyymi

Aika monta veronmaksajaa kärsisi konkurssista.

• Anonyymi

Missä Raija siellä tuho🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

• Anonyymi

Missä Kepu/vasemmisto siellä velka paisuu yliäyräitten-

• Anonyymi

Ei osaamista, ei kehittymistä elikkäs CC- tatuointi keskustan ja vasemmiston valtuutettujen otsaan. demareille ei vielä, tämän vuoden jälkeen kyllä.
        Johtoryhmälle CC- tatuointi takamukseen. Kengän kuva myös,

• Anonyymi

Eli muut eivät pysty tekemään mitään.
        Miksi näitä muita pidetään vakanseissaan, jos he eivät tee yhtään mitään. ?
        Onko kepulla ja vasemmistolla suut tukossa, kun päätöksiä tehdään? Tämä sinun teksti antaa sen käsityksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli muut eivät pysty tekemään mitään.
        Miksi näitä muita pidetään vakanseissaan, jos he eivät tee yhtään mitään. ?
        Onko kepulla ja vasemmistolla suut tukossa, kun päätöksiä tehdään? Tämä sinun teksti antaa sen käsityksen.

Siis 16.38 teksti antaa sen kuvan

• Anonyymi

Hauskoja nup persut. Ensiksi ovat olleet Rillakiven hallituksessa tekemässä päätöksiä, mitkä ovat vieneet nykyiseen jamaan. Nyt sitten eivät suostuneet ottamaan vastaan hallituspaikkaa ja alkoivat haukkumaan vastuullisia päättäjiä. Voiko raukkamaisemmin toimia kuin meidän persut?

• Anonyymi

Sinua ajaa VIha Persuja kohtaan.Psykopaatti ja narsisti olet 100%:sesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua ajaa VIha Persuja kohtaan.Psykopaatti ja narsisti olet 100%:sesti

Heh heh ja sinua ajaa kauna hameen pois lentämisestä.

Persumme eivät suostu kantamaan vastuuta! Raukkoja ja kovia valehtelemaan. Valtuustossakin on kaksi tapavalehtelijaa. Milloin muuttavat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persumme eivät suostu kantamaan vastuuta! Raukkoja ja kovia valehtelemaan. Valtuustossakin on kaksi tapavalehtelijaa. Milloin muuttavat?

Sanoppa milloin ovat valehdelleet? Milloin muuten muutat pois?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan tietää..

Miksi PHJ:llä ovat olleet viimeiset 44 vuotta voimassa Kepulainen/ Kepulaiset - Reunaehto/Reunaehdot estämässä kaikenlaista kehitystä ja uudistumista? Kaupungin asukasluku oli 1982 n. 8700, nyt hädintuskin 4700 asukasta. Kuka/ketkä jarruttaneet kehitystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan yksi asia. Minua kiinnostaa.
        Jos Persut esittää jotain niin mitä se auttaa? Kepu vasemmisto ei usko vaikka rautalangasta vääntää. Viimeisin esimerkki pyhänet.

• Anonyymi

miten voi olla tuo rillan johto mitä ne nimet siinä oli , miten ne voi olla noin pöllöjä olleet... siellä se syy on syvällä että päästäneet tuommoseksi tilanteen , aivan kädettöiä siinä "hallituksessa" osaamatonta ja turhaa väkeä. Niitten syy koko paska. Maksakoot ne nyt kai niillä on vastuut tehtävissääm stana

• Anonyymi

Nykyään on jäljellä vain Laguna-Humppa, Lauluräme-Rock, Pumppuvoimala-Polkka ja Tuulivoima-Twist. Komunrannan savusaunaosaston Talous- ja Tulevaisuusjaoksen mykistävää kaupungin kehitys- ja uudistumisvoimaa.

Miljardivaltameressä keinuen ja Kiinteistövero-Tsunamia odotellen:

PHJ:n Kepuvasuridemut, siitä on tulevaisuus tehty.

• Anonyymi

nimethän oli pikallis lehdessä ketkä ei tienneet niitä- sylttytehtailijat siinä. Koko ronkka, mikä osaamisen taso ...

• Anonyymi

Kattaa lukea, keitä oli kesään asti Rillankiven hallituksessa. Persujenkin hih hih talous hih hih osaaja heh heh oli.

• Anonyymi

No kerrohan jo kuten yksi henkilö voi vaikuttaa, kun muut ovat vastaan vaikka rautalangasta vääntäisi. ?Kyllähän tuo viime valtuuston kokouksessa tuli kuultua .
        Vaan ehkä nämä kuvittelevat datakeskukseen tarvitsevan laajakaistaa. Velka vastuuta tuli hyvin lisää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kerrohan jo kuten yksi henkilö voi vaikuttaa, kun muut ovat vastaan vaikka rautalangasta vääntäisi. ?Kyllähän tuo viime valtuuston kokouksessa tuli kuultua .
        Vaan ehkä nämä kuvittelevat datakeskukseen tarvitsevan laajakaistaa. Velka vastuuta tuli hyvin lisää

Ainakaan ei voi vaikuttaa, jos lähtee käpykaartiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan ei voi vaikuttaa, jos lähtee käpykaartiin.

No kyllä viime valtuuston kokous näytti miten asiat hoidetaan..
        Neuvottelutaukoja.. miksi ? Eikö jokainen saa äänestää minkä tykkää parhaaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan tietää..

Miksi PHJ:llä ovat olleet viimeiset 44 vuotta voimassa Kepulainen/ Kepulaiset - Reunaehto/Reunaehdot estämässä kaikenlaista kehitystä ja uudistumista? Kaupungin asukasluku oli 1982 n. 8700, nyt hädintuskin 4700 asukasta. Kuka/ketkä jarruttaneet kehitystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaat että ei pidä neuvotella vaan Leppäharjun tavoin pitää pelkästään änkyröidä. Faktaa on, etä persut eivät yrittäneetkän paikanjaossa sopua vaan lähteä pois vastuusta saadakseen sitten aukoa suutaa.

• Anonyymi00136
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaat että ei pidä neuvotella vaan Leppäharjun tavoin pitää pelkästään änkyröidä. Faktaa on, etä persut eivät yrittäneetkän paikanjaossa sopua vaan lähteä pois vastuusta saadakseen sitten aukoa suutaa.

Tuossa tilanteessa neuvottelutauko tarkoitti sitä, että porukalle annettiin ohjeet miten pitää äänestää.
        Jos sinä et sitä ymmärrä niin voi voi .

• Anonyymi00137
        UUSI
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Tuossa tilanteessa neuvottelutauko tarkoitti sitä, että porukalle annettiin ohjeet miten pitää äänestää.
        Jos sinä et sitä ymmärrä niin voi voi .

Turvatakuulla alisuorittajien enemmistölle eli missä pasteeraa keskustan, vasemmiston ja demarien turhantekijöiden omakehut leiskuu. Syyttömäksi syntyneet? Kun ei myönnä osallisuuttansa (vastuu)virhesiin , niin voi heittää lisää bensaa liekkeihin tukemalla lisävelkaa . Näin toimii typeryksien kerhot, ovat idioottien kipinävahteina.

• Anonyymi00138
      UUSI

Miten on mahdollista, että tässä taloustilanteessa ruvetaan investoimaan kohteeseen , mikä ei millään tavalla helpota kaupungintaloutta. Eli ei luo työpaikkoja.

• Anonyymi00139
        UUSI

Poliittiseeen ja taloudelliseen joukkoitsemurhaan osallistuvat ovat (valtuutetut ) tuudittautuneet epävarmoihin tuulien tuomisiin.
        Vastuullisuudesta ei ole havaintoa, ei hiukkasen pöläystä.

• Anonyymi00140
        UUSI
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Poliittiseeen ja taloudelliseen joukkoitsemurhaan osallistuvat ovat (valtuutetut ) tuudittautuneet epävarmoihin tuulien tuomisiin.
        Vastuullisuudesta ei ole havaintoa, ei hiukkasen pöläystä.

Onko kaupunki tutkinut tämän datakeskukseen taustat kunnolla ?
        Jos olisi oikea firma olisi ostanut oikealla hinnalla maat . Vaan ei ole varaa siihen , niin miten on vara rakentaa

• Anonyymi00150
        UUSI
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Onko kaupunki tutkinut tämän datakeskukseen taustat kunnolla ?
        Jos olisi oikea firma olisi ostanut oikealla hinnalla maat . Vaan ei ole varaa siihen , niin miten on vara rakentaa

Minä jaksan marista kaikesta, kun en pääse enää h uoramaan ja b illua nu olemaan.

• Anonyymi00149
      UUSI

Marisija jaksaa itkeä.

• Anonyymi00151
        UUSI

Aina tarvitaan se viimeinen oljenkorsi,

• Anonyymi00152
      UUSI

Pitää testata , onko osa anonyymisti kirjoittajista numeroitu. Vaan yllättäen ei kaikkia..

• Anonyymi00153
      UUSI

Kenenkähän aikaansaannoksia nämä pyhänetit ja jäähalli olivat kunnalle

• Anonyymi00157
      UUSI

Kaikki missä Raija on mukana tuhoutuu ja rahat katoaa??? Kummallista vai onko sittenkään?? Tyypillistä perseSS toimintaa🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      220
      6268
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      183
      5840
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      15
      5434
    4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      252
      4353
    5. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      74
      4114
    6. 272
      3986
    7. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      139
      3462
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      129
      3295
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      21
      2986
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      2
      2449
    Aihe