Mitä perinteitä kuuluu v.lestadiolaiseen Jouluun? ✨️🕯
Vl-Joulu, millainen se on?
117
788
Vastaukset
- Anonyymi
Seuroihin pakottaminen tai et pääse taivaaseen🤷♀️
- Anonyymi
Kuuntelemaan samoja ahdistavia saarnoja ja antamaan anteeksi ties mitä syntejä tehneelle itkua teeskentelevälle puhujalle, joka ei kerro mitä oikeastaan todellisuudessa pyytää anteeksi. On vaikka voinut lastaan hyväksikäyttää ja näin salakavalasti yrittää välttää virkavaltaa päästä kuin koira veräjästä.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntelemaan samoja ahdistavia saarnoja ja antamaan anteeksi ties mitä syntejä tehneelle itkua teeskentelevälle puhujalle, joka ei kerro mitä oikeastaan todellisuudessa pyytää anteeksi. On vaikka voinut lastaan hyväksikäyttää ja näin salakavalasti yrittää välttää virkavaltaa päästä kuin koira veräjästä.🤷♀️
Minustakin puhujan pitäisi sanoa, mitä syntejä pyytää anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minustakin puhujan pitäisi sanoa, mitä syntejä pyytää anteeksi.
Luulee ja luulottelee että noin yleisesti anteeksi pyytämällä voi lakaista todelliset rikokset ja roskat maton alle. Luulee näin Jumalaa huijaavansa. Seurakuntalaisia huijaamaan kyllä kykenee,mutta että itseään Jumalaa.. niin jo on ego🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulee ja luulottelee että noin yleisesti anteeksi pyytämällä voi lakaista todelliset rikokset ja roskat maton alle. Luulee näin Jumalaa huijaavansa. Seurakuntalaisia huijaamaan kyllä kykenee,mutta että itseään Jumalaa.. niin jo on ego🤷♀️
Niin, olethan vaikka sinäkin voinut käyttää lapsia hyväksi, todisteita siitä, että et ole, ei ole olemassa. Yleensä kuitenkin lähdetään siitä, että oletetaan toinen syyttämäksi, kunnes toisin todistetaan. Vl-puhujan olettaminen lasta hyväksikäyttäväksi noudattelee tätä samaa yleishengellistä kaavaa, kuten kaiken muunkin pahuuden reflektointi vl:iin: koska vl:t ovat mielestään ainoita oikeita uskovaisia, heidän on pakko olla pedofiilejä. Tämä typerryttävä päättelyketju tulee mahdollistamaan lopun ajan ennen näkemättömät uskovaisten vainot. Luultavasti oppi ainoasta oikeasta seurakunnasta kielletään "hengellisenä väkivaltana", jottei synnissä eläville vahingossakaan tulisi helvetinpelkoa. Tosiasiassa vl-pedofiilit ovat mädänneitä kaloja Jumalan valtakunnan verkoissa. Epäuskoiset tarvitsevat näitä mädänneitä kaloja todisteeksi, millaisia ne ainoat oikeat uskovaiset muka todellisuudessa ovat. Heitä käytetään väärinä pehmikkeinä omalle syntielämälle, jossa he voivat todistella vieraasta pedistä noustessaan itselleen olevansa sentään vl-pedofiilejä parempia ja siksi taivaskelpoisia. Valitettavasti taivaaseen ei kuitenkaan pääse vain pidättymällä lapseen kajoamisesta, tarvitsee uskoa elävä evankeliumi kohdalleen ja siitä seuraa halu elää Jumalan mielen mukaista elämää. Maailma kuitenkin tulee vihaamaan uskovaisia aina, sillä se ei muuta voi: "Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä." (Joh. 15:19.) Maailman uskovaisiin kohdistama pedofilialla panettelu tapahtuu, jotta on totta: "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa" (Matt. 5:11). Tällainen panettelu todistaa vl-seurakunnan olevan se todellinen Kristuksen omien joukko, mukana on kuitenkin mädät kalat terveiden joukossa, ohdakkeet nisujen seassa ja tyhmät neitseet viisaiden rinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, olethan vaikka sinäkin voinut käyttää lapsia hyväksi, todisteita siitä, että et ole, ei ole olemassa. Yleensä kuitenkin lähdetään siitä, että oletetaan toinen syyttämäksi, kunnes toisin todistetaan. Vl-puhujan olettaminen lasta hyväksikäyttäväksi noudattelee tätä samaa yleishengellistä kaavaa, kuten kaiken muunkin pahuuden reflektointi vl:iin: koska vl:t ovat mielestään ainoita oikeita uskovaisia, heidän on pakko olla pedofiilejä. Tämä typerryttävä päättelyketju tulee mahdollistamaan lopun ajan ennen näkemättömät uskovaisten vainot. Luultavasti oppi ainoasta oikeasta seurakunnasta kielletään "hengellisenä väkivaltana", jottei synnissä eläville vahingossakaan tulisi helvetinpelkoa. Tosiasiassa vl-pedofiilit ovat mädänneitä kaloja Jumalan valtakunnan verkoissa. Epäuskoiset tarvitsevat näitä mädänneitä kaloja todisteeksi, millaisia ne ainoat oikeat uskovaiset muka todellisuudessa ovat. Heitä käytetään väärinä pehmikkeinä omalle syntielämälle, jossa he voivat todistella vieraasta pedistä noustessaan itselleen olevansa sentään vl-pedofiilejä parempia ja siksi taivaskelpoisia. Valitettavasti taivaaseen ei kuitenkaan pääse vain pidättymällä lapseen kajoamisesta, tarvitsee uskoa elävä evankeliumi kohdalleen ja siitä seuraa halu elää Jumalan mielen mukaista elämää. Maailma kuitenkin tulee vihaamaan uskovaisia aina, sillä se ei muuta voi: "Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä." (Joh. 15:19.) Maailman uskovaisiin kohdistama pedofilialla panettelu tapahtuu, jotta on totta: "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa" (Matt. 5:11). Tällainen panettelu todistaa vl-seurakunnan olevan se todellinen Kristuksen omien joukko, mukana on kuitenkin mädät kalat terveiden joukossa, ohdakkeet nisujen seassa ja tyhmät neitseet viisaiden rinnalla.
Minä uskon elävään evankeliumiin ilman sinun paasaamistasikin että turhaan kurkkuasi vuokseni rääkkäsit🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskon elävään evankeliumiin ilman sinun paasaamistasikin että turhaan kurkkuasi vuokseni rääkkäsit🤷♀️
Vl ei ole ainoa oikea Jumalan valittu kansa ja sellaisesta ei ole mitään todisteita yhtään missään. Päinvastoin. Olen sen omalta kohdaltani nähnyt. Sanot mitä sanot ja itsellesi uskottelet. Ei mene läpi.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vlien saama paska ryöppy kyllä tulee niitten aiheuttaman käytöksen takia kyy käärmeen elättäminen niille on tärkeämpää kuin jeesus lapsen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä otit raamatunlauseet, lueppa ne uudestaan, pedofilian tähden vl-ihmisiä solvataan. Mitä Jeesus käski tehdä niille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kannattaisi pitää oikein kunnon hoitokokokoukset, niitähän sinä ja SRK pitää siunauksellisena. Päästäis niistä mädänneistä kaloista. Raamatussa kun ei ole ollut yhtään väärää sitomista, kannattaa sitoa ne pedofiilit, ne toistavat rikoksen, jos niille ei anneta lääkitystä ja vl- miehethän ei lääkitystä ota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä otit raamatunlauseet, lueppa ne uudestaan, pedofilian tähden vl-ihmisiä solvataan. Mitä Jeesus käski tehdä niille?
antaa synnit anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
antaa synnit anteeksi
Varjelkaa sielujanne! Jos veljesi tekee syntiä, nuhtele häntä, ja jos hän kääntyy, päästä hänet vapaaksi.
Ja jos seitsemän kertaa päivässä hän rikkoo sinua vastaan, ja seitsemän kertaa päivässä kääntää
kasvonsa sinun puoleesi ja sanoo, että ”minä käännyn”, päästä hänet vapaaksi. - Anonyymi
tai ei saa mutta jos haluaa pitää kumminkin ottaa vastuu teoistaan ja uhrin pitää syödä psyyken lääkkeitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai ei saa mutta jos haluaa pitää kumminkin ottaa vastuu teoistaan ja uhrin pitää syödä psyyken lääkkeitä
uhrin osa ei ole hyvä tappohan se daavidkin urian ja raiskas sen vaimon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja varmaan miehenkin pitää syödä lääkkeitä
- Anonyymi
tai sit nämä ei meikäläiset on kateellisia oikeasta uskosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kannattaisi pitää oikein kunnon hoitokokokoukset, niitähän sinä ja SRK pitää siunauksellisena. Päästäis niistä mädänneistä kaloista. Raamatussa kun ei ole ollut yhtään väärää sitomista, kannattaa sitoa ne pedofiilit, ne toistavat rikoksen, jos niille ei anneta lääkitystä ja vl- miehethän ei lääkitystä ota.
Jos viittaat yhden pienimmistä pahentamiseen, niin siinä todetaan, että pahentajalle olisi parempi laittaa myllynkivi kaulaan ja hukuttaa veteen, mutta ei se sentään mestauskehotus ole, sehän olisi ristiriidassa käskyn kanssa. Kuvastaa vain lapsen pahentamissynnin vakavuutta.
Lapseen kajoamisesta kärähtänyt tulee sitoa eli antaa saatanan haltuun lihan kuritukseksi, jos ei tee parannusta teoistaan. Jos hän kuitenkin tekee parannuksen, katuvalta ei voi kieltää anteeksiantoa, jos nyt sitten ei yritä toisesta asiasta tehdä parannusta kuin mistä parannusta odotetaan. Silloin pitää toivoa, että parannus todella tuottaa soveliaita hedelmiä. Hengellinen anteeksianto ei kuitenkaan vapauta rikosvastuusta, linnareissu ja vahingonkorvaukset on hoidettava.
Pedofiilillä teon uusimisriski tosiaan on tutkimusten mukaan korkea, minkä vuoksi anteeksianto ei ole ongelmatonta.
Sitä ei kuitenkaan pidetä yleisesti ongelmallisena, että Jeesukseen uskova yleiskristillinen pedofiili uskoo syntinsä olevan anteeksi uskollaan Jeesukseen vaikka itse synninteon hetkellä? Hän ei väitä olevansa ainoita oikeita, joten ei ole mitään syitä panetella kaikkia Jeesukseen uskovia asialla. Maailma ei vihaa omiaan, siksi maailman yleistävä panettelu on valikoivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vl ei ole ainoa oikea Jumalan valittu kansa ja sellaisesta ei ole mitään todisteita yhtään missään. Päinvastoin. Olen sen omalta kohdaltani nähnyt. Sanot mitä sanot ja itsellesi uskottelet. Ei mene läpi.🤷♀️
Nettikeskusteluissa ei kurkku kulu. Kannattaa huomata, että on vain yksi lammashuone, johon Jeesus saattaa muutkin lampaansa: "Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen" (Joh. 10:16). En ole nähnyt muita porukoita paneteltavan läheskään samassa mittakaavassa kuin vl-joukkoa, joten ilman muuta tunnuspiirteet täsmäävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettikeskusteluissa ei kurkku kulu. Kannattaa huomata, että on vain yksi lammashuone, johon Jeesus saattaa muutkin lampaansa: "Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen" (Joh. 10:16). En ole nähnyt muita porukoita paneteltavan läheskään samassa mittakaavassa kuin vl-joukkoa, joten ilman muuta tunnuspiirteet täsmäävät.
suurin osa elää tyytyväisenä tietämättä tuon taivaallista ne harvat valitut käy täällä lukemassa ne ottaa paska ryöpyn vastaan eli asia koskee vain muutamaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suurin osa elää tyytyväisenä tietämättä tuon taivaallista ne harvat valitut käy täällä lukemassa ne ottaa paska ryöpyn vastaan eli asia koskee vain muutamaa
ja se on porukan jeesus joka kantaa porukan negatiiviset asiat ja muutama profeetta haukkuu sitä ja sit muutama haukkuu mut se menee kuuroille korville
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
antaa synnit anteeksi
"Nimelliset synnitkin" saa uskoa anteeksi aivan rauhaan, vapauteen ja iloon asti vaikka yleisestä radiosaarnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimelliset synnitkin" saa uskoa anteeksi aivan rauhaan, vapauteen ja iloon asti vaikka yleisestä radiosaarnasta.
Maailman hengellisyyksissä opetetaan, että synnit saa anteeksi uskomalla Jeesuksen persoonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenneilmapiiri ei rajoitu vain tälle palstalle, todella yllättävässä ympäristössä törmää juttuihin vl-joukosta esim. "rikollisjärjestönä". Suviseuroista ei vieraat voineet kirjoittaa myönteisesti ilman paskaryöppyä niin, että vaikuttivat todella hämmentyneiltä, että mitä väärää he oikein tekivät, kun kertoivat vain tapahtumasta oman positiivisen kokemuksensa. Itse hämmästelin koko kouluaikani, mitä siinä nyt on niin pahaa, että vl, voihan kuka tahansa uskoa miten haluaa. Tätä palstaa lukemalla olen tajunnut, että samat panettelut luultavasti pyörivät suullisina juoruina. Asenteet lopun vainoihin ovat täysin valmiina. Vastaavasti juutalaisten holokausti ei syntynyt neutraaliin asenneilmapiiriin, vaan juutalaiset oli leimattu ensin koronkiskureiksi, kaivonmyrkyttäjiksi ja salaliitolla maailmanherruuden tavoittelijoiksi. Siinä asenneilmapiirissä holokausti oli mahdollista toteuttaa. Evankeliumi leviää nyt kovaa vauhtia ja toisaalta monet Suomessa ovat ajan helteissä kuivuneet ja luopuneet. Kannattaa jääneiden pysyä vahvoina loppuun asti, pois poikenneiden palata ja tyystin ulkopuolisten avata silmänsä näkemään, että tuohan sen maailman vihaaman joukon on oltava, siksi se niin tuntuu lemuavan. Tule, Herra Jeesus, sua odottaa, seurakunta taisteleva päällä maan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenneilmapiiri ei rajoitu vain tälle palstalle, todella yllättävässä ympäristössä törmää juttuihin vl-joukosta esim. "rikollisjärjestönä". Suviseuroista ei vieraat voineet kirjoittaa myönteisesti ilman paskaryöppyä niin, että vaikuttivat todella hämmentyneiltä, että mitä väärää he oikein tekivät, kun kertoivat vain tapahtumasta oman positiivisen kokemuksensa. Itse hämmästelin koko kouluaikani, mitä siinä nyt on niin pahaa, että vl, voihan kuka tahansa uskoa miten haluaa. Tätä palstaa lukemalla olen tajunnut, että samat panettelut luultavasti pyörivät suullisina juoruina. Asenteet lopun vainoihin ovat täysin valmiina. Vastaavasti juutalaisten holokausti ei syntynyt neutraaliin asenneilmapiiriin, vaan juutalaiset oli leimattu ensin koronkiskureiksi, kaivonmyrkyttäjiksi ja salaliitolla maailmanherruuden tavoittelijoiksi. Siinä asenneilmapiirissä holokausti oli mahdollista toteuttaa. Evankeliumi leviää nyt kovaa vauhtia ja toisaalta monet Suomessa ovat ajan helteissä kuivuneet ja luopuneet. Kannattaa jääneiden pysyä vahvoina loppuun asti, pois poikenneiden palata ja tyystin ulkopuolisten avata silmänsä näkemään, että tuohan sen maailman vihaaman joukon on oltava, siksi se niin tuntuu lemuavan. Tule, Herra Jeesus, sua odottaa, seurakunta taisteleva päällä maan!
en tiedä mitä tarvitaan sala liittoihin juutalaiset odottaa tulevaa messiasta jeru salemissa ja sanoo et ihmiset rakentaa niille tiet ja talot mun käsityksen mukaan keskitys leirit oli rakennettu juutalaisten joukko siirtoa varten israeliin todellinen määrä kuolleita ei ollut 6 00 000 vaan lähemmäs 300 000 tosin juutalaiset keräs miljoona omaisuuden 1900 luvun alussa 6 000 000 ilman kotia vainottuna etc israelissa venäjällä euroopassa amerikassa erilaisilla lehti ilmoituksilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en tiedä mitä tarvitaan sala liittoihin juutalaiset odottaa tulevaa messiasta jeru salemissa ja sanoo et ihmiset rakentaa niille tiet ja talot mun käsityksen mukaan keskitys leirit oli rakennettu juutalaisten joukko siirtoa varten israeliin todellinen määrä kuolleita ei ollut 6 00 000 vaan lähemmäs 300 000 tosin juutalaiset keräs miljoona omaisuuden 1900 luvun alussa 6 000 000 ilman kotia vainottuna etc israelissa venäjällä euroopassa amerikassa erilaisilla lehti ilmoituksilla
Useimmissa luotettavissa lähteissä murhattujen juutalaisten määräksi mainitaan 6-7 miljoonaa. Kyseessä lienee maailmanhistorian pahin kansanmurha, johon nähden Netanjahukin on vielä pikkutekijä. Kyllä juutalaiset odottavat soturikuningas Messiastaan, mutta se on eri asia kuin esim. Ohranan 1900-luvun alussa "paljastama" salaliitto maailmanherruuden saamiseksi. Koska Trotski ja moni muukin bolsevikkijohdosta olivat juutalaisia, natsit näkivät bolsevismissa juutalaisten maailmanherruusprojektin. Tosiasiassa bolsevikkijohtajissa oli juutalaisia siitä syystä, että heitä syrjittiin tsaarinvallan aikana ja vallankumouksellinen aate sai heissä jalansijaa. Näitä juutalaisten maailmanherruusprojekteja on historian aikana nähty milloin missäkin, ihan samoin kuin Jeesuksen toinen tuleminen on ennustettu tapahtuvaksi lukuisia kertoja. Siksi en anna niille hirmu suurta painoarvoa ja joka tapauksessa Raamattu ei kerro juutalaisten saavuttavan maailmanherruutta, yrittiväpä he Messiastaan odottaessa tai eivät. Raamattu kertoo vain, että isaraelilaisia on kohdannut paatumus, kunnes pakanakansoista koottavien valittujen määrä on tullut täyteen: "...teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen" (Room. 11:25).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vl- miehethän ei lääkitystä ota."
Pedofiileistä en tiedä, mutta olen itse vl-mies ja syön mielialalääkkeitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi olla huhu puhetta toi leirien teko siirtoja varten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viittaat yhden pienimmistä pahentamiseen, niin siinä todetaan, että pahentajalle olisi parempi laittaa myllynkivi kaulaan ja hukuttaa veteen, mutta ei se sentään mestauskehotus ole, sehän olisi ristiriidassa käskyn kanssa. Kuvastaa vain lapsen pahentamissynnin vakavuutta.
Lapseen kajoamisesta kärähtänyt tulee sitoa eli antaa saatanan haltuun lihan kuritukseksi, jos ei tee parannusta teoistaan. Jos hän kuitenkin tekee parannuksen, katuvalta ei voi kieltää anteeksiantoa, jos nyt sitten ei yritä toisesta asiasta tehdä parannusta kuin mistä parannusta odotetaan. Silloin pitää toivoa, että parannus todella tuottaa soveliaita hedelmiä. Hengellinen anteeksianto ei kuitenkaan vapauta rikosvastuusta, linnareissu ja vahingonkorvaukset on hoidettava.
Pedofiilillä teon uusimisriski tosiaan on tutkimusten mukaan korkea, minkä vuoksi anteeksianto ei ole ongelmatonta.
Sitä ei kuitenkaan pidetä yleisesti ongelmallisena, että Jeesukseen uskova yleiskristillinen pedofiili uskoo syntinsä olevan anteeksi uskollaan Jeesukseen vaikka itse synninteon hetkellä? Hän ei väitä olevansa ainoita oikeita, joten ei ole mitään syitä panetella kaikkia Jeesukseen uskovia asialla. Maailma ei vihaa omiaan, siksi maailman yleistävä panettelu on valikoivaa.Muisteleppa hoitokokouksia, oli ihmisiä, jotka jopa kyynelillä pyysivät syntejään anteeksi ja niitä ei annettu, koska sanat eivät olleet sellaiset jotka hoitajille olisi kelvanneet. Muistan tämän selvästi, anteeksi ei annettu. Miksi pedofiileille annetaan anteeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muisteleppa hoitokokouksia, oli ihmisiä, jotka jopa kyynelillä pyysivät syntejään anteeksi ja niitä ei annettu, koska sanat eivät olleet sellaiset jotka hoitajille olisi kelvanneet. Muistan tämän selvästi, anteeksi ei annettu. Miksi pedofiileille annetaan anteeksi?
Sellainen käsitys jäi näistä hoitamisista, että naama ei miellyttänyt hoitajia, silloin ei anteeksi annettu. Pedofiileille kuitenkin annetaan anteeksi, vaikka ne todennäköisesti uusii rikokset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muisteleppa hoitokokouksia, oli ihmisiä, jotka jopa kyynelillä pyysivät syntejään anteeksi ja niitä ei annettu, koska sanat eivät olleet sellaiset jotka hoitajille olisi kelvanneet. Muistan tämän selvästi, anteeksi ei annettu. Miksi pedofiileille annetaan anteeksi?
En tiedä, koska olen oppinut, että kun anteeksi pyydetään, tulee antaa anteeksi. Ehkä hoitokokouksissa on pyydetty eri asiaa anteeksi kuin mistä anteeksipyyntöä odotettiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, koska olen oppinut, että kun anteeksi pyydetään, tulee antaa anteeksi. Ehkä hoitokokouksissa on pyydetty eri asiaa anteeksi kuin mistä anteeksipyyntöä odotettiin?
Ihmiset eivät todellakaan tienneet mikä se kososlainen henki on, en minäkään.
Siitä piti tehdä parannus, se hoitajia miellytti. Missä raamatussa on kososlainen henki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
antaa synnit anteeksi
Upottaa meren syvyyksiin, miksi sitä raamatunkohtaa ei toteuteta. Pedofiilit tuhoaa ihmisiä, osa heistä tekee itsemurhan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vl- miehethän ei lääkitystä ota."
Pedofiileistä en tiedä, mutta olen itse vl-mies ja syön mielialalääkkeitä.Prdofiilit ei ota lääkitystä, koska se vie seksihalut. Mitä jos anteeksiannon ehtona olisi pakollinen lääkitys pistoksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prdofiilit ei ota lääkitystä, koska se vie seksihalut. Mitä jos anteeksiannon ehtona olisi pakollinen lääkitys pistoksena.
Ei ollenkaan huono idea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset eivät todellakaan tienneet mikä se kososlainen henki on, en minäkään.
Siitä piti tehdä parannus, se hoitajia miellytti. Missä raamatussa on kososlainen henki?Termiä ei tietenkään ole Raamatussa, koska Kosonen ei elänyt Raamatun aikana. Ymmärtääkseni omia syntejä vähättelevä ja muiden synnit samaan aikaan jyrkästi tuomitseva asenne on se, mitä kutsuttiin kososlaiseksi hengeksi. Esimerkkinä tällaisesta asenteesta on Daavid, kun Natan kertoi hänelle törkeitä syntejä tehneestä miehestä: Daavid oli heti valmis tuomitsemaan niin törkeitä rikoksia tehneen kuolemaan, kunnes sai tietää, että hän itse on ko. mies. Vastaavia asenteita löytyy Raamatusta paljonkin, esim. ison velan anteeksi saanut palvelija, joka kävi hänelle velkaa olevan kurkkuun kiinni, aviorikoksen tehnyttä naista kivittämään valmiit miehet, fariseus, joka kiitti, ettei ole niin kuin publikaani, roskan toisen silmässä näkevä, joka ei huomaa tukkia omassaan. Ehkä Jumala näki hyväksi erottaa seurakunnasta ne, jotka eivät tällaista asennetta itsestään löytäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Termiä ei tietenkään ole Raamatussa, koska Kosonen ei elänyt Raamatun aikana. Ymmärtääkseni omia syntejä vähättelevä ja muiden synnit samaan aikaan jyrkästi tuomitseva asenne on se, mitä kutsuttiin kososlaiseksi hengeksi. Esimerkkinä tällaisesta asenteesta on Daavid, kun Natan kertoi hänelle törkeitä syntejä tehneestä miehestä: Daavid oli heti valmis tuomitsemaan niin törkeitä rikoksia tehneen kuolemaan, kunnes sai tietää, että hän itse on ko. mies. Vastaavia asenteita löytyy Raamatusta paljonkin, esim. ison velan anteeksi saanut palvelija, joka kävi hänelle velkaa olevan kurkkuun kiinni, aviorikoksen tehnyttä naista kivittämään valmiit miehet, fariseus, joka kiitti, ettei ole niin kuin publikaani, roskan toisen silmässä näkevä, joka ei huomaa tukkia omassaan. Ehkä Jumala näki hyväksi erottaa seurakunnasta ne, jotka eivät tällaista asennetta itsestään löytäneet.
SRK ylensi itsensä Jumalan asemaan ja alkoi seuloa seurakunnasta niitä "mätiä kaloja", joita ei enää seulota, ettei mene nisinjyvätkin. Silloin ei tämmöistä puhetta ollut, vaan ankarat hoitajat tuomitsivat ihmisiä ulos vl-liikkeestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Upottaa meren syvyyksiin, miksi sitä raamatunkohtaa ei toteuteta. Pedofiilit tuhoaa ihmisiä, osa heistä tekee itsemurhan.
meren syvyyksiin pitää upottaa ne jotka yrittää tuomita pedo diilin joka on saanut synnit anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SRK ylensi itsensä Jumalan asemaan ja alkoi seuloa seurakunnasta niitä "mätiä kaloja", joita ei enää seulota, ettei mene nisinjyvätkin. Silloin ei tämmöistä puhetta ollut, vaan ankarat hoitajat tuomitsivat ihmisiä ulos vl-liikkeestä.
Nykyään hoitokokoukset ovat tosiaan harvinaisia. Kristus on huolehtinut omistaan kaikissa maailman ja opin myllerryksissä 2000 vuotta. Myös 1970-luvun hoitokokousmyllerryksessä Kristuksen omien nimi säilyi elämän kirjassa, vaikka ilmiön laajuus viittaakin nyppimismentaliteettiin. Tältä palstalta olen havainnut erotetuksi joutuneilla olevan epäjumalia asioissa, joita elävässä uskossa elävät uskovaiset välttävät uskon suojelemiseksi.
Mentaliteetti vaikuttaa olevan jotain sellaista, että jos pedofiili saa anteeksi törkeät syntinsä, niin seurakunnan kanssa eri ymmärryksessä olevien on saatava - ei anteeksi - vaan oikeus elää muuta seurakuntaa pahentaen ilman, että tätä pahentamista pidettäisiin raamatunmukaisesti syntinä. Anteeksianto väärinteoista ja oikeus tehdä jotain ovat kuitenkin eri asioita. Usein joihinkin asioihin itselleen luvan pahennuksesta piittaamatta antaneet selittävät sen olevan armoa, mutta eihän luvallisen asian tekemiseen tarvita armoa. Armoa tarvitaan sitten, kun on langettu syntiin, ei oikein tekemiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään hoitokokoukset ovat tosiaan harvinaisia. Kristus on huolehtinut omistaan kaikissa maailman ja opin myllerryksissä 2000 vuotta. Myös 1970-luvun hoitokokousmyllerryksessä Kristuksen omien nimi säilyi elämän kirjassa, vaikka ilmiön laajuus viittaakin nyppimismentaliteettiin. Tältä palstalta olen havainnut erotetuksi joutuneilla olevan epäjumalia asioissa, joita elävässä uskossa elävät uskovaiset välttävät uskon suojelemiseksi.
Mentaliteetti vaikuttaa olevan jotain sellaista, että jos pedofiili saa anteeksi törkeät syntinsä, niin seurakunnan kanssa eri ymmärryksessä olevien on saatava - ei anteeksi - vaan oikeus elää muuta seurakuntaa pahentaen ilman, että tätä pahentamista pidettäisiin raamatunmukaisesti syntinä. Anteeksianto väärinteoista ja oikeus tehdä jotain ovat kuitenkin eri asioita. Usein joihinkin asioihin itselleen luvan pahennuksesta piittaamatta antaneet selittävät sen olevan armoa, mutta eihän luvallisen asian tekemiseen tarvita armoa. Armoa tarvitaan sitten, kun on langettu syntiin, ei oikein tekemiseen." Armoa tarvitaan sitten, kun on langettu syntiin, ei oikein tekemiseen."
Minä olen armosta uskossa, sinä tekojen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Armoa tarvitaan sitten, kun on langettu syntiin, ei oikein tekemiseen."
Minä olen armosta uskossa, sinä tekojen kautta.Uskon pelastuvani yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansion tähden. Tästä vain seuraa halu elää Pyhän Hengen neuvojen mukaan, mutta ei niitä noudattamalla autuutta ansaita, varjellaan vain elämän kalleinta aarretta.
- Anonyymi
Varmaan monenlaisia tapoja, meillä aatto noudattelee suunnilleen kaavaa: aamulla riisipuuroa luumusopalla, keskipäivällä joulurauhanjulistus, joulusauna, jouluevankeliumi, jouluateria, pukin vierailu, lahjojen avaus ja lahjoihin tutustuminen, mahdollisesti uusilla lautapeleillä pelaamista. Joulupäivää vietetään ulkoillen ja lautapelejä pelaten, jouluruokia riittää pitkäksi aikaa. Tapaninpäivänä saatetaan kyläillä tai kutsua itse vieraita, jos ei, niin sitten perheen kesken.
- Anonyymi
kuulostaa ankealta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulostaa ankealta
Eihän tuo niin ankea ole, perinteinen.
- Anonyymi
Tuollainen on minunkin jouluni ja oli lapsuutenikin joulu. (Emme olleet vl.)
Mummuni sylissä kuuntelin "jouluvesperiä" radiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen on minunkin jouluni ja oli lapsuutenikin joulu. (Emme olleet vl.)
Mummuni sylissä kuuntelin "jouluvesperiä" radiosta.Lauloimme joululauluja. Äiti saattoi säestää pianolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulostaa ankealta
kyllä noi lauta pelit kuulostavat niin ankealta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä noi lauta pelit kuulostavat niin ankealta
joulu pukkihan vierailee aina kun jeesusta ei ole saatavilla
- Anonyymi
Meillä oli joulupuuro vasta illan suussa ja sitte hautuumalle viemään kynttilät lähiomaisten haudoille.
- Anonyymi
Meillä oli joulupuuro vasta illan suussa ja sitte hautuumalle viemään kynttilät lähiomaisten haudoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä = minulla on joulupuuro tv:n "Ekumeenisen jumalanpalveluksen" aikaan. (Yleensä tylsä ohjelma, evankeliumi on mitätöntä ja sivuosassa, tärkeintä on piispojen yhteinen pokkurointi.) Viim. n. klo 12, kun luetaan Joulurauhanjulistus. Sitten kahvia ja pala prinsessakakkua.
Haudoilla käyn edellisenä päivänä. Se on vähän eri suuressa kaupungissa kuin pienemmissä pitäjissä, etenkin jos on oma auto. Siihen kun esim. Stadissa kuluu koko päivä. Eräät läheiseni ovat naapurikaupungissa, toiset Hgin Malmilla. Jo hiukan huonojalkaisena en jaksa enää köpötellä ristiinrastiin Malmia, kaikkien tuttujen haudoilla, nykyään on valittava vain mummu ja vaari.
Sitten puuron jälkeen menen mahd. taloyhtiön naisten (olen nainen) yhteiseen joulusaunaan. Syntinen telkkari on auki ja katselen kaikenlaista iloista jouluohjelmaa. Sitten syön lanttu- ja perunalaatikkoni, kinkkua ym, varovaisen vähän, sillä tästä ruuasta tulee nopeasti täyteen.
Joskus jouluksi teen itse alkoholitonta joulusimaa tai -kaljaa.
- Anonyymi
Nyt kun lapset asuu omillaan, rouvan kamssa juopotellaan ja soitellaan tutuille.
- Anonyymi
Kyllä minäkin yks joulu nautin finlandia vodkaa ja lakkaviiniä.
- Anonyymi
Toimiiko?
- Anonyymi
Ylen syö niin että pitää lääkääriin mennä aukooon suolitukoksia.
Pitäs muistaa se kohtuus kaikessa.- Anonyymi
Mulle tuli muutama joulu sitten suolitukos, ileus. Olin ollut sairaalassa leikkauksen jatkohoidossa, kun aloin ahnehtia sairaalan jouluruokaa enemmän kuin olisi pitänyt. Luulin, että leikkauksen jälkeen poitää syödä. Ei pidä, muutoin kuin varoen.
Aatonaattona minua vietiin pillit soiden sairaalasta toiseen, aattona makasin sairaalan röntgenissä ja haukoin henkeäni, olin vähällä kuolla. Rukoilin Jumalaa ajatuksissani ja yhtäkkiä tapahtui ihme: nielty varjoaine sai aikaan reaktion vatsassani, suoli meni täysripulille, oikeni vauhdilla ja pa*kat lensivät ulos niskaani myöten. Suolisolmu, tiukka lenkki oikeni. Minua ei tarvinnutkaan leikata, mutta suihkuun päädyin. Kun muut lauloivat kotonaan "Joulupukki, joulupukki, vanha ukki!" minua pestiin ison sairaalan kylppärissä.
Jouluyönä en saanut nukuttua, kuuntelin suolistoni erilaisia vihellyksiä, muistelin siinä lapsuuteni jouluja, lauloin ajatuksissani ja mummuni oli ikäänkuin lähelläni.
Rauhallista Joulua!
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Isäntä käy varastaan joulukuusen ja minä teen perheelle jouluruuan. Illantullen menen nukkumaan ja isäntä jää tyttösten kanssa värkkään leluilla.
- Anonyymi
Ootteko te noin köyhiä, että pitää toisen omaa käydä ottamassa? Pitäjän vellut laittakoot hatun kiertämään: kuusi köyhälle pariskunnalle! Ehkä kaupunginjohtaja itse tuo sen pihallenne ja pääsette jopa Ylen uutisiin!
Sen varalta, ettei jonain jouluna ole varaa elävään kuuseen, on minulla tekokuusi. Aika usein olen päätynytkin tekokuusen koristeluun. - Anonyymi
Tuskinpa kukaan, joka joulukuusia varastelee, toitottaa sellaisesta Suomi24-palstalla. Luultavasti viestin kirjoitti vl:ten panettelusta ja mustamaalaamisesta tyydytystä saava ihminen, joka halusi antaa ymmärtää, että kaiken muun pahuuden lisäksi ovat vielä kuusivarkaitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa kukaan, joka joulukuusia varastelee, toitottaa sellaisesta Suomi24-palstalla. Luultavasti viestin kirjoitti vl:ten panettelusta ja mustamaalaamisesta tyydytystä saava ihminen, joka halusi antaa ymmärtää, että kaiken muun pahuuden lisäksi ovat vielä kuusivarkaitakin.
Monethan just kehuu sitä, miten joulukuusi on varastettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monethan just kehuu sitä, miten joulukuusi on varastettu.
Varastettu mikä varastettu. Sitä ei voi edes palauttaa paikoilleen, eli parannus tuosta synnistä on mahdoton. Silloin ei myöskään voi olla anteeksiantoa, vaan tämäkin korjaamaton synti (monien muiden ohessa) siirtyy suoraan tulevalle Tuomiolle.
"Joka tahallaan tekee syntiä, vaikka tietää totuuden, sille ei ole sovitusta..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varastettu mikä varastettu. Sitä ei voi edes palauttaa paikoilleen, eli parannus tuosta synnistä on mahdoton. Silloin ei myöskään voi olla anteeksiantoa, vaan tämäkin korjaamaton synti (monien muiden ohessa) siirtyy suoraan tulevalle Tuomiolle.
"Joka tahallaan tekee syntiä, vaikka tietää totuuden, sille ei ole sovitusta...""Joka tahallaan tekee syntiä, vaikka tietää totuuden, sille ei ole sovitusta..."
No ei ole vl-uskovia paljo taivaaseen pääsemässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka tahallaan tekee syntiä, vaikka tietää totuuden, sille ei ole sovitusta..."
No ei ole vl-uskovia paljo taivaaseen pääsemässä.Kaikki vlt on menossa taivaaseen muita ei siellä varmaan tule olemaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki vlt on menossa taivaaseen muita ei siellä varmaan tule olemaan
ainakin suomi24 jos vastaa muuta maailmaa olemme ylpeitä ettemme ole niin kuin muut teette syntiä ja luulette et te pääsette taivaaseen vaikka huokiampi on koiran päästä taivaaseen kuin vl panettelijan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki vlt on menossa taivaaseen muita ei siellä varmaan tule olemaan
"Kaikki vlt on menossa taivaaseen"
Niin teoriassa kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikki vlt on menossa taivaaseen"
Niin teoriassa kyllä.muita siellä sit ei ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muita siellä sit ei ole
joskin jos nöyrtyy vl väkevän armo saarnan kautta hampaat irvessä parannukseen voi vielä hakusessa olla taivaaseen pääsy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joskin jos nöyrtyy vl väkevän armo saarnan kautta hampaat irvessä parannukseen voi vielä hakusessa olla taivaaseen pääsy
jos muu ei auta venäläiset laittaa konttaamaan ja suorittaa kansan murhan että jokainen maailman ihminen on vl
- Anonyymi
Meillä isäntä on linnassa vielä jonku kuukauden niin joulua vietetään lasten kanssa. Isäntä istuu tuomiotaan samasta syystä mistä niin moni muukin lestatiolainen.
- Anonyymi
Tämä on samaa sarjaa kuin aiempi kuusivaras. Kirjoittaja on vl:ten panettelulla huvitteleva ei-vl (mahd. ex), joka vääräleukana antaa ymmärtää, että olisi muka vl-nainen, jonka puoliso istuu linnassa. Tyylistä veikkaisin, että sama tyyppi kirjoitteli jokin aika sitten "koetinsormen haistattelu" -viestejä palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on samaa sarjaa kuin aiempi kuusivaras. Kirjoittaja on vl:ten panettelulla huvitteleva ei-vl (mahd. ex), joka vääräleukana antaa ymmärtää, että olisi muka vl-nainen, jonka puoliso istuu linnassa. Tyylistä veikkaisin, että sama tyyppi kirjoitteli jokin aika sitten "koetinsormen haistattelu" -viestejä palstalle.
Joo, eipä järin uskonnolliselta pariskunnalta vaikuta. Miksi he esiintyvät v.lestadiolaisina, jos eivät tätä todella ole? Todellista tekopyhyyttä!
- Anonyymi
Ja sinä huolit tuon "isännän" vielä takaisin kotiisi, jatkamaan rikoksiaan!
Sinä kuuluisit samoin linnaan, et ole mikään oikea äiti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, eipä järin uskonnolliselta pariskunnalta vaikuta. Miksi he esiintyvät v.lestadiolaisina, jos eivät tätä todella ole? Todellista tekopyhyyttä!
Oikeasti kirjoittaja on ex-vl-mies, josta on hauskaa esittää vl-naista, jonka puoliso istuu linnassa. Se, että joitakin vl-miehiä on oikeastikin istunut linnassa lasten hyväksikäytöstä, saa jutun kuulostamaan osalle lukijoista uskottavalle. Huvittelulla on tavoite: ruokkia mielikuvaa, että vl-miehissä olisi valtavasti pedofiilejä, eli panetella. Vl:ten panettelu tuottaa tyydytystä monille ei-vl:ille, ja jotkut tykkäävät hoitaa panettelun esiintymällä vl-pedofiilin puolisona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti kirjoittaja on ex-vl-mies, josta on hauskaa esittää vl-naista, jonka puoliso istuu linnassa. Se, että joitakin vl-miehiä on oikeastikin istunut linnassa lasten hyväksikäytöstä, saa jutun kuulostamaan osalle lukijoista uskottavalle. Huvittelulla on tavoite: ruokkia mielikuvaa, että vl-miehissä olisi valtavasti pedofiilejä, eli panetella. Vl:ten panettelu tuottaa tyydytystä monille ei-vl:ille, ja jotkut tykkäävät hoitaa panettelun esiintymällä vl-pedofiilin puolisona.
Ok. On tosi sairasta. Sielu kuin likaviemäri, fantasioivat asialla. Sitten häpäisevät vilpittömiä Jumalan lapsia.
- Anonyymi
Onneksi linnassa on niin helppo järjestää vl-seuroja. Puhujia on niin paljon lusimassa!
- Anonyymi
Onko oikein ruuhkaa vankilassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi linnassa on niin helppo järjestää vl-seuroja. Puhujia on niin paljon lusimassa!
Tämä niin ikään panettelusarjaa.
- Anonyymi
Lähetättekö paljonkin joulukortteja? Itse en lähetä kuin muutaman. Vanhemmilleni tuli aikoinaan kortteja kymmenittäin. Minä en ole niin suosittu, saan itsekin "vain" muutaman. Pidän "puolittain kristillisistä", eli en suoraan "julistavista", mutta joissa kuitenkin on kristillinen teema.
- Anonyymi
V.lestadiolaisilla taitaa olla niin suuret suvut, että hukkuvat jouluisin joulukortteihin. Ja kallistakin se on lähettää jokaiselle sisarukselle, serkulle, tädille, anopille...?
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Toivon joululahjaksi luojalta ettei Suomen kansa ottaisi mallia uskonveljien tavasta tehdä bisnestä. Pelkään moraalittoman tavan sairastuttavan koko kansan.
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Me vietämme vaurasta joulua koska isäntä on menestynyt kullan ostaja/välittäjä. Toki pientä mainehaittaa alka olemaan kun väittävät, ettei toimisi suoraselkäisesti kuin muut alan toimiat. No, pyydämme tätäkin seuroissa anteeksi.
- Anonyymi
----------------------------------------------------------
- Anonyymi
Tämä edelleen samaa sarjaa. Ei ole kultaliikkeenpitäjän puoliso, vaan haluaa antaa ymmärtää, että menestyneet vl-yrittäjät tyypillisesti sortuisivat epärehellisyyteen halussaan vaurastua, eli motiivi on tässäkin vl:ten panettelu.
- Anonyymi
Koe
- Anonyymi
Jouluyön messu, kuuluu jouluun.
- Anonyymi
Kyllä vaan. Jos en jaksa valvoa, tallennan sen tv:stä (Vatikaani). Ortodokseillakin taitaa olla jouluyön liturgia. Joissain luterilaisissa kirkoissa on yöjumalanpalvelus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan. Jos en jaksa valvoa, tallennan sen tv:stä (Vatikaani). Ortodokseillakin taitaa olla jouluyön liturgia. Joissain luterilaisissa kirkoissa on yöjumalanpalvelus.
Kannattas jaksaa valvoa uskossa.Huonosti sitte käy kuin tyhmille neitsyeille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä tietenkin, jouluyön messukin pitää on vl-papin pitämä, eihän se muuten olisi sopiva vl-ihmisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä tietenkin, jouluyön messukin pitää on vl-papin pitämä, eihän se muuten olisi sopiva vl-ihmisille.
eihän ne epä uskoset osaa pitää saarnoja niistä puuttuu kokonaan järjen käyttö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme me pelastu ansiosta, kirkossa seisomisesta. Vatikaanin menojen tuijottaminen koko yötä ei itsessään tuo pelastusta. Uskon ilman sen katsomistakin. Mutta onhan se juhlavaa.
Niin paljon latinaa ja liturgiaa, että asian oleellisuus on kyllä tajuttu jo tunnin katselullakin.
Luuletko sinä pelastuvasi pakolla vl-seuroissa istumisella, viihdyit siellä tai et? Olet tehnyt seuroista itsellesi epäjumalan, ohi Kristuksen. Tuollainen asenne se johtaa Kadotukseen.
Kirkossa ollaan kun sitä itse oma sielu kaipaa, ei pakolla. Ei Jumala pakota Itseään kenellekään. Tuollainen luulo olisi jumalanpilkkaa.
Emme pelastu kuin uskon kautta Kristuksen ansioon. Kun meissä vaikuttaa Hänen Pyhä Henkensä, silloin koemme Hänen läsnäolonsa myös yksin kotonamme. Nytkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme me pelastu ansiosta, kirkossa seisomisesta. Vatikaanin menojen tuijottaminen koko yötä ei itsessään tuo pelastusta. Uskon ilman sen katsomistakin. Mutta onhan se juhlavaa.
Niin paljon latinaa ja liturgiaa, että asian oleellisuus on kyllä tajuttu jo tunnin katselullakin.
Luuletko sinä pelastuvasi pakolla vl-seuroissa istumisella, viihdyit siellä tai et? Olet tehnyt seuroista itsellesi epäjumalan, ohi Kristuksen. Tuollainen asenne se johtaa Kadotukseen.
Kirkossa ollaan kun sitä itse oma sielu kaipaa, ei pakolla. Ei Jumala pakota Itseään kenellekään. Tuollainen luulo olisi jumalanpilkkaa.
Emme pelastu kuin uskon kautta Kristuksen ansioon. Kun meissä vaikuttaa Hänen Pyhä Henkensä, silloin koemme Hänen läsnäolonsa myös yksin kotonamme. Nytkin."Kirkossa ollaan kun sitä itse oma sielu kaipaa, ei pakolla."
Ei tietenkään pakolla.Ja sitä paitsi sielu ei kaipaa kirkkoon.
- Anonyymi
Panettelua tuo arvometallienkin osto/ välitys mutta totta. Mitä tekisimme veljet kun maine rapautuu.
- Anonyymi
Vaan, eikö olekin mukava asettua tietokoneen näytön eteen ja katsella itsenäisyyspäivänä linnanjuhlia niin kuin suurin osa suomalaisista katsoo, he katsovat TV.stä. Kiitos Yle!!!
- Anonyymi
entä jos ydin pommi putoaa linnaan kesken juhlien
- Anonyymi
Jos putoaa on se Jumalan tahto! Mitä mieltä tervejärkiset on?
- Anonyymi
sit meitä on kaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sit meitä on kaksi
loogisesti ajateltuna en usko että kukaan halua pudottaa atomi pommia kinnan juhliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
loogisesti ajateltuna en usko että kukaan halua pudottaa atomi pommia kinnan juhliin
jos täällä pommeja halutaan paukuttaa sitä tuskin tapahtuu pitkään aikaan tosin epäilen et venäjä pudottaa tsaarin pommin etelä ja länsi suomeen sen tähden pitää varautuu syömään nitro glyseriniä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos täällä pommeja halutaan paukuttaa sitä tuskin tapahtuu pitkään aikaan tosin epäilen et venäjä pudottaa tsaarin pommin etelä ja länsi suomeen sen tähden pitää varautuu syömään nitro glyseriniä
se sammuttaa palon nopeasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se sammuttaa palon nopeasti
öljy lähteetkin sammutettiin räjäyttämällä et joa nato räjäyttäs samaan aikaan atomi pomminsa suomessa ei tapahtus mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
öljy lähteetkin sammutettiin räjäyttämällä et joa nato räjäyttäs samaan aikaan atomi pomminsa suomessa ei tapahtus mitään
epäilen kyllä että raketit jää uuteen vuoteen viiden metrin varo etäisyydellä
- Anonyymi
Meillä isäntä viettää isännöitsijän,
rakennusvalvojan ja yritysjohdon kanssa pienimuotoisia pikkujouluja. Ovat kuulemma porukalla "lorotelleet silmään" maksavia asiakkaita. Mitähän lie tarkoittaneetkaan.- Anonyymi
Jatkat samaa panettelulinjaa edelleen.
- Anonyymi
Puhut asiaa.
- Anonyymi
Lähetättekö te paljonkin joulukortteja?
- Anonyymi
Riitelyä.
- Anonyymi
En lukenut teidän viha viestejä ,joten en tiedä mitä kirjoititte. Mutta se jäi mieleen edelliskerrasta että katkeraksi heti täällä haukutaan jos pitää oman elämänkokemusten tuoman totuutensa. En tahdo olla katkera. Tahdon unohtaa ja antaa anteeksi,vaikkei koskaan pyydetty olekkaan. Ja vanhoillislestadiolaisia ei vainota/tulla vainoamaan koskaan. Se on heidä oma pelkoskenaarionsa jota suorastaan toivovat,osoittaakseen näin olevansa ' oikeaa' Jumalan kansaa. Ne vainotut tulevat olemaan jotakin aivan muita. Että ottakaa ihan rauhallisesti. Ketään kun vähempää e teidän lahkonne ja oikeassaolemisenne kiinnosta. Toivottavasti ette meitä toisinajattelioita vainoamaan enää enempää ala.🤷♀️
- Anonyymi
"vanhoillislestadiolaisia ei vainota/tulla vainoamaan koskaan"
Henkeen kohdistuvia vainoja ei toistaiseksi esiinny, mutta mielenterveyttä koettelevaa solvaamista ja panettelua sitäkin enemmän. Tässäkin ketjussa joku esiintyy vl-kuusivarkaana, vl-pedofiilin vaimona, epärehellisenä vl-kultaliikkeenpitäjänä, lahjovana vl-rakennusyrittäjänä jne. Kaikissa näissä on määrätietoinen tarkoitus leimata vl:t eri tavoin moraalittomiksi ihmisiksi.
- Anonyymi
Rauhanyhdistyksen nimissä lähetämme jouluisia kortteja tavarantarkastajalle, komissaarille, hallutuksen puheenjohtajalle ja kaikille jotka ovat valmiita hiukan auttaa uskonveljiä.
- Anonyymi
Riidellään,mutta selvin päin.
Kusen ympärillä hyppelemmä. 🌲
- Anonyymi
Pienenä tähtenä: https://youtu.be/CIW5XIUk64M?si=z_8Jfditqtk3bjMm
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot17717462Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss4710034Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?615917Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463210Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.192907Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252822"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita562692Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling862618- 1381880
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen431870