Paljonko olet varannut rahaa kauppiaille ?
Kauppiaitten suurin juhla - joulu- lähestyy
28
169
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
En yhtään. Tarvitsen muutakin kuin lohta ja krääsää enkä muutenkaan ole
koskaan välittänyt turhasta törsäyksestä.
Puoli maapalloa näkee nälkää. En vaan pysty mässäämään sitä ajatellessani.
Ihan tavallinen arkiruoka riittää. Jouluruuat ei muutenkaan ole herkkulistani
kärjessä eikä joulu ole juhla ihmiselle, joka ei usko satuihin. - AnonyymiUUSI
Uskovilta on unohtunut joulun alkuperäinen tarkoitus.
Muillehan sillä ei ole mitään tarkoitusta. - AnonyymiUUSI
0€
En vietä joulua.
Noin käytänössä joulun aikana kuitenkin osa kulutuksesta suuntautautuu kuitenkin joihinkin sesonkituotteisiin. Vaikkapa rosolliin, tai lanttulaatikkoon
Mutta noin muuten ei sen kummemmin muuhun.
Nyt ei pidä syyllistää kauppiaita liikaa. Ne myy, mitä ihmiset haluaa ostaa. Kukin voi miettiä tahollaan, miks yleensäkin viettää joulua.
Niinpäniin.
=DW= - AnonyymiUUSI
Jaa´a, "Uskovilta on unohtunut... "
Minä olen uskovainen ja ihmettelisin jos kaupassa juuri joulun aikaan lakattaisiin myymästä lohta ja lihaa olkoon se sitten paisti, lammas tai kinkku. Tai rosollia ja lipeäkalaa pääsiäismämmin sijaan. Kinkun kilohinta ennen joulua on muuten aika halpa verrattuna lihan hintaan ympäri vuoden, kun tarjouksia on paljon. Samoin lohen.
Mitään en osta liikaa ja he jotka heittävät ruokaa pois pyhinä, heittävät muinakin aikoina. Mutta kaikille riittää joulupöydässä ruoka, mitään ei mene haaskeelle, mukaan lähtee pöydästä haluaville.
Jouluun kuuluu aattohartaus ja lähteneiten läheisten muistaminen yhdessä minulla perheen tai toislle ystävien kanssa. Hiljentyminen ja joululaulut. Ei ole unohtunut alkuperäinen tarkoitus ja uskon että kaltaisiani on vielä paljon.
Lahjoja en siedä. Olen tottunut ostamaan itse heti paikalla rikki menneen tarve-esineen tilalle uuden, mitään ylimääräistä en tarvitse, eikä perheeni. Mutta opiskelurahaa vähän laitan lapsenlapsille toki tasapuolisuuden nimissä hänellekin joka jo valmistui.
Jos olet unohtanut joulun sanoman, toivon että palautat mieleesi, siitä tulee rauha sydämeen, sellainen rauha ettei tarvitse toisia solvata.- AnonyymiUUSI
"Joulun sanoma" ei perustu mihinkään todelliseen.
Mitä uskovainen uskoo, että Maria, neitsyt synnytti Jeesuksen
vai miten se meni ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
vai miten se meni ?Just niin se meni ja just niin uskovainenkinkin sanoo, raamatun sanaa myötäillen. Ilmeisesti et ole samaa mieltä ja se on ihan ok. On onni että Suomessa on uskonnonvapaus. Männä vuosina ne Suomeste kiikutti salaa Neuvostoliittoon raamattuja. Eli tarvetta oli, vapautta ei.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
vai miten se meni ?Just niin se meni ja just niin uskovainenkinkin sanoo, raamatun sanaa myötäillen. Ilmeisesti et ole samaa mieltä ja se on ihan ok. On onni että Suomessa on uskonnonvapaus. Männä vuosina ne Suomeste kiikutti salaa Neuvostoliittoon raamattuja. Eli tarvetta oli, vapautta ei.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
- AnonyymiUUSI
Odotan, että he, joita olen passannut, palvellut ja erityisesti huomioinut kaikkina heidän elämänsä jouluina, kutsuisivat minut aterioimaa , eikä vain niin, että *me sitten tulemme sinun luokse jouluna*.
Olkoon matka lyhyt tai pitkä, se on saman mittainen toiseenkin suuntaan!
Tänä jouluna voi olla toisin.- AnonyymiUUSI
Se on oikein. On jo kahtena jouluna kutsuttu jouluaaton illalliselle. Mutta minä vielä haluan että tulevat minun laittamaa riisipuuroa syömään aattoaamuna. Asutaan lähekkäin koko suku.
- AnonyymiUUSI
Sama meillä. Voidaan käydä toistemme luona syömässä ja kahvilla muinakin pyhinä. Lastenlastenlapset ovat pieniä, ihana heidän iloa katsella. Heille ostetaan lahjoja.
- AnonyymiUUSI
Joululahjakrääsä on se, joka kauppiaita rikastuttaa. Rikastuminen ei tietenkään
ole kiellettyä, mutta kannattaako kuluttajan laittaa rahansa krääsään näinä
epäavarmoina aikoina, kun hallitus pudottelee "pommejaan" ?- AnonyymiUUSI
3En osta koskaan krääsää, vasn lastutavaraa, joka kestää. Tarpeetonts en osta. Hyvä terveellinen ruoka säästää sairauskuluissa.
Lapsenlastani muistan jouluna ja syntymäpäivänä, itse en tarvitse lahjoja.
Ruokani on yhtä hyvää jouluna kuin arkena, lohta ja sisäpaistia harva se viikko, vanhan suuhun vain hyvää ruokaa kun se maistuu.- AnonyymiUUSI
Outo aloitus.
- AnonyymiUUSI
Katselen uusintana Cardiffin puolimaratonia sekajuoksu miehet naiset invalidit
Valta vasti porukkaa
Naisten kova nimi
pieni kenialainen Miriam Chebet defended her title, the Kenyan knocking five seconds off
Pankaa nimi mieleen
Miesvoittaja alta tunnin https://www.bbc.com/sport/athletics/articles/cg7dm3x3401o
Komeat maisemat - AnonyymiUUSI
Jouluruuat itselleni. Kynttilät.
Kauppias hyötyy itsestäni hiukan enemmän kuin aiemminkin, muttei paljon. - AnonyymiUUSI
Onko palvelimella häikkää, kun on jutut vähissä ja päivätykset päin seiniä?
- AnonyymiUUSI
On vikaa palvelimella. Mutta pahempi vika noissa palstan valtaajissa. Ketään ei huvita kirjoittaa öykkärien seurassa.
- AnonyymiUUSI
Joo. Etusivu ei päivity. Ilm. viime yöstä asti ollut tuo ongelma. Ihmettelen näitä jatkuvia ongelmia. Mistä ne johtuu?
Mutta kun avaa ketjun, tänne voi kirjoittaa ja kirjoitussivu päivittyy.
Häiriköille taas ei pidä itse vastata. Eivät ole 70-80+ -joukkoa. Ei kannata osallistua poliittisiin väittelyihinsä ja muihin kauppias- (= kapitalisti-) riitoihinsa. Vasemmisto ei ole koskaan kunnioittanut kristittyjen uskoa, ei muutakaan ateismiin / satanismiin nähden "toisinajattelua". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Etusivu ei päivity. Ilm. viime yöstä asti ollut tuo ongelma. Ihmettelen näitä jatkuvia ongelmia. Mistä ne johtuu?
Häiriköille taas ei pidä itse vastata. Eivät ole 70-80 -joukkoa. Ei kannata osallistua poliittisiin väittelyihinsä ja muihin kauppias- (= kapitalisti-) riitoihinsa. Vasemmisto ei ole koskaan kunnioittanut kristittyjen uskoa, ei muutakaan ateismiin / satanismiin nähden "toisinajattelua".Vasemmisto on realisti. Se uskoo vähiten huuhaa jeesus-tarinoihin.
Minä olen varakas oikeistolainen ja olen uskovinani, koska joulu antaa luvan
mässäillä, törsätä ja hassata. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmisto on realisti. Se uskoo vähiten huuhaa jeesus-tarinoihin.
Minä olen varakas oikeistolainen ja olen uskovinani, koska joulu antaa luvan
mässäillä, törsätä ja hassata.Heillä on oikeus "realismiinsa" mutta niin on oikeus toisinajattelijoillakin omaan uskoonsa.
Minä olen kristitty, mutten kiellä ateistien, pakanoiden ja muunuskoisten oikeutta uskoa omalla tavallaan. En häiriköi heitä esim. vappuna. Juhlikoot he omaa juhlaansa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Häiriköille taas ei pidä itse vastata. Eivät ole 70-80 -joukkoa. Ei kannata osallistua poliittisiin väittelyihinsä ja muihin kauppias- (= kapitalisti-) riitoihinsa. Vasemmisto ei ole koskaan kunnioittanut kristittyjen uskoa, ei muutakaan ateismiin / satanismiin nähden "toisinajattelua".Mitä häiriköintiä kauppias tai poliittissa aiheissa on ?
Nehän on ihan asiallisia.
Onko se "häiriköintiä" jos ei ole samaa mieltä SINUN kanssasi ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä häiriköintiä kauppias tai poliittissa aiheissa on ?
Nehän on ihan asiallisia.
Onko se "häiriköintiä" jos ei ole samaa mieltä SINUN kanssasi ?Vasemmistolle ja poliittisille puolueille on S24:llä omat fooruminsa.
Nämä foorumit ovat ikäihmisten omille asioille ei hallituksen ja poliittisten toisinajattelijoiden mollaamisille, Marinin korottamisille.
- AnonyymiUUSI
H y v ä ä i s i e n p ä i v ä ä 💐.
- AnonyymiUUSI
Minulla "isä" on jo haudassa, enkä halua häntä edes muistella.
- AnonyymiUUSI
En ole koskaan varannut mitään.
Joulumme ovat olleet niin karut, ettei erillistä varaamista ole ollut tarpeen tehdä.
Kymmenet vuodet varaaminen on tapahtunut yhden tilauksen muodossa.- AnonyymiUUSI
Jouluna on hiukan eri perinneruuat, mutta esim. laatikot ovat niin raskasta syötävää, että jaan ne jo ennalta annosrasioihin pakastimeen. Sieltä sitten sulatan, tarpeen mukaan.
Kun olen paistanut kinkkurullan, paloittelen sen joihinkin annospaloihin ja pakastan. Sulattelen tarpeen mukaan. Riittää hyvin tammikuun puolellekin.
Vatsani vetää jouluna saman verran kuin arkenakin, en kykene ahmintaan. Pieniä, mutta monipuolisia on ruoka-annokseni joulunakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741