Paljonko olet varannut rahaa kauppiaille ?
Kauppiaitten suurin juhla - joulu- lähestyy
88
673
Vastaukset
- Anonyymi
En yhtään. Tarvitsen muutakin kuin lohta ja krääsää enkä muutenkaan ole
koskaan välittänyt turhasta törsäyksestä.
Puoli maapalloa näkee nälkää. En vaan pysty mässäämään sitä ajatellessani.
Ihan tavallinen arkiruoka riittää. Jouluruuat ei muutenkaan ole herkkulistani
kärjessä eikä joulu ole juhla ihmiselle, joka ei usko satuihin.- Anonyymi
Älä viitsi olla tosikko, joulupukki, ja joululahjat on tärkeä perinne.
- Anonyymi
Uskovilta on unohtunut joulun alkuperäinen tarkoitus.
Muillehan sillä ei ole mitään tarkoitusta.- Anonyymi
Mahtavaa yleistämistä, onnea!
- Anonyymi
0€
En vietä joulua.
Noin käytänössä joulun aikana kuitenkin osa kulutuksesta suuntautautuu kuitenkin joihinkin sesonkituotteisiin. Vaikkapa rosolliin, tai lanttulaatikkoon
Mutta noin muuten ei sen kummemmin muuhun.
Nyt ei pidä syyllistää kauppiaita liikaa. Ne myy, mitä ihmiset haluaa ostaa. Kukin voi miettiä tahollaan, miks yleensäkin viettää joulua.
Niinpäniin.
=DW= - Anonyymi
Jaa´a, "Uskovilta on unohtunut... "
Minä olen uskovainen ja ihmettelisin jos kaupassa juuri joulun aikaan lakattaisiin myymästä lohta ja lihaa olkoon se sitten paisti, lammas tai kinkku. Tai rosollia ja lipeäkalaa pääsiäismämmin sijaan. Kinkun kilohinta ennen joulua on muuten aika halpa verrattuna lihan hintaan ympäri vuoden, kun tarjouksia on paljon. Samoin lohen.
Mitään en osta liikaa ja he jotka heittävät ruokaa pois pyhinä, heittävät muinakin aikoina. Mutta kaikille riittää joulupöydässä ruoka, mitään ei mene haaskeelle, mukaan lähtee pöydästä haluaville.
Jouluun kuuluu aattohartaus ja lähteneiten läheisten muistaminen yhdessä minulla perheen tai toislle ystävien kanssa. Hiljentyminen ja joululaulut. Ei ole unohtunut alkuperäinen tarkoitus ja uskon että kaltaisiani on vielä paljon.
Lahjoja en siedä. Olen tottunut ostamaan itse heti paikalla rikki menneen tarve-esineen tilalle uuden, mitään ylimääräistä en tarvitse, eikä perheeni. Mutta opiskelurahaa vähän laitan lapsenlapsille toki tasapuolisuuden nimissä hänellekin joka jo valmistui.
Jos olet unohtanut joulun sanoman, toivon että palautat mieleesi, siitä tulee rauha sydämeen, sellainen rauha ettei tarvitse toisia solvata.- Anonyymi
"Joulun sanoma" ei perustu mihinkään todelliseen.
Mitä uskovainen uskoo, että Maria, neitsyt synnytti Jeesuksen
vai miten se meni ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai miten se meni ?Just niin se meni ja just niin uskovainenkinkin sanoo, raamatun sanaa myötäillen. Ilmeisesti et ole samaa mieltä ja se on ihan ok. On onni että Suomessa on uskonnonvapaus. Männä vuosina ne Suomeste kiikutti salaa Neuvostoliittoon raamattuja. Eli tarvetta oli, vapautta ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai miten se meni ?Just niin se meni ja just niin uskovainenkinkin sanoo, raamatun sanaa myötäillen. Ilmeisesti et ole samaa mieltä ja se on ihan ok. On onni että Suomessa on uskonnonvapaus. Männä vuosina ne Suomeste kiikutti salaa Neuvostoliittoon raamattuja. Eli tarvetta oli, vapautta ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai miten se meni ?""Joulun sanoma" ei perustu mihinkään todelliseen."
Saako kysyä, jaksatko vastata, mistä sen asian tiedät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Joulun sanoma" ei perustu mihinkään todelliseen."
Saako kysyä, jaksatko vastata, mistä sen asian tiedät.Sivusta.
Joulupukkihan on totta. Joka vuosi niitä näkee tavarataloissa, kouluissa, joskus jopa ihmisten kodeissa.
Mutta kekä on nähnyt jeesus-beibin ikinä makaamassa kätkyessä? Kuka yleensäkään nähnyt edes kätkyen?
=DW=
- Anonyymi
Odotan, että he, joita olen passannut, palvellut ja erityisesti huomioinut kaikkina heidän elämänsä jouluina, kutsuisivat minut aterioimaa , eikä vain niin, että *me sitten tulemme sinun luokse jouluna*.
Olkoon matka lyhyt tai pitkä, se on saman mittainen toiseenkin suuntaan!
Tänä jouluna voi olla toisin.- Anonyymi
Se on oikein. On jo kahtena jouluna kutsuttu jouluaaton illalliselle. Mutta minä vielä haluan että tulevat minun laittamaa riisipuuroa syömään aattoaamuna. Asutaan lähekkäin koko suku.
- Anonyymi
Sama meillä. Voidaan käydä toistemme luona syömässä ja kahvilla muinakin pyhinä. Lastenlastenlapset ovat pieniä, ihana heidän iloa katsella. Heille ostetaan lahjoja.
- Anonyymi
Joululahjakrääsä on se, joka kauppiaita rikastuttaa. Rikastuminen ei tietenkään
ole kiellettyä, mutta kannattaako kuluttajan laittaa rahansa krääsään näinä
epäavarmoina aikoina, kun hallitus pudottelee "pommejaan" ?- Anonyymi
3En osta koskaan krääsää, vasn lastutavaraa, joka kestää. Tarpeetonts en osta. Hyvä terveellinen ruoka säästää sairauskuluissa.
Lapsenlastani muistan jouluna ja syntymäpäivänä, itse en tarvitse lahjoja.
Ruokani on yhtä hyvää jouluna kuin arkena, lohta ja sisäpaistia harva se viikko, vanhan suuhun vain hyvää ruokaa kun se maistuu.- Anonyymi
Outo aloitus.
- Anonyymi
Joo, hän ei ymmärrä markkinataloutta, ehkä onkin kommunisti?
- Anonyymi
Katselen uusintana Cardiffin puolimaratonia sekajuoksu miehet naiset invalidit
Valta vasti porukkaa
Naisten kova nimi
pieni kenialainen Miriam Chebet defended her title, the Kenyan knocking five seconds off
Pankaa nimi mieleen
Miesvoittaja alta tunnin https://www.bbc.com/sport/athletics/articles/cg7dm3x3401o
Komeat maisemat - Anonyymi
Jouluruuat itselleni. Kynttilät.
Kauppias hyötyy itsestäni hiukan enemmän kuin aiemminkin, muttei paljon. - Anonyymi
Onko palvelimella häikkää, kun on jutut vähissä ja päivätykset päin seiniä?
- Anonyymi
On vikaa palvelimella. Mutta pahempi vika noissa palstan valtaajissa. Ketään ei huvita kirjoittaa öykkärien seurassa.
- Anonyymi
Joo. Etusivu ei päivity. Ilm. viime yöstä asti ollut tuo ongelma. Ihmettelen näitä jatkuvia ongelmia. Mistä ne johtuu?
Mutta kun avaa ketjun, tänne voi kirjoittaa ja kirjoitussivu päivittyy.
Häiriköille taas ei pidä itse vastata. Eivät ole 70-80+ -joukkoa. Ei kannata osallistua poliittisiin väittelyihinsä ja muihin kauppias- (= kapitalisti-) riitoihinsa. Vasemmisto ei ole koskaan kunnioittanut kristittyjen uskoa, ei muutakaan ateismiin / satanismiin nähden "toisinajattelua". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Etusivu ei päivity. Ilm. viime yöstä asti ollut tuo ongelma. Ihmettelen näitä jatkuvia ongelmia. Mistä ne johtuu?
Häiriköille taas ei pidä itse vastata. Eivät ole 70-80 -joukkoa. Ei kannata osallistua poliittisiin väittelyihinsä ja muihin kauppias- (= kapitalisti-) riitoihinsa. Vasemmisto ei ole koskaan kunnioittanut kristittyjen uskoa, ei muutakaan ateismiin / satanismiin nähden "toisinajattelua".Vasemmisto on realisti. Se uskoo vähiten huuhaa jeesus-tarinoihin.
Minä olen varakas oikeistolainen ja olen uskovinani, koska joulu antaa luvan
mässäillä, törsätä ja hassata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmisto on realisti. Se uskoo vähiten huuhaa jeesus-tarinoihin.
Minä olen varakas oikeistolainen ja olen uskovinani, koska joulu antaa luvan
mässäillä, törsätä ja hassata.Heillä on oikeus "realismiinsa" mutta niin on oikeus toisinajattelijoillakin omaan uskoonsa.
Minä olen kristitty, mutten kiellä ateistien, pakanoiden ja muunuskoisten oikeutta uskoa omalla tavallaan. En häiriköi heitä esim. vappuna. Juhlikoot he omaa juhlaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häiriköille taas ei pidä itse vastata. Eivät ole 70-80 -joukkoa. Ei kannata osallistua poliittisiin väittelyihinsä ja muihin kauppias- (= kapitalisti-) riitoihinsa. Vasemmisto ei ole koskaan kunnioittanut kristittyjen uskoa, ei muutakaan ateismiin / satanismiin nähden "toisinajattelua".Mitä häiriköintiä kauppias tai poliittissa aiheissa on ?
Nehän on ihan asiallisia.
Onko se "häiriköintiä" jos ei ole samaa mieltä SINUN kanssasi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä häiriköintiä kauppias tai poliittissa aiheissa on ?
Nehän on ihan asiallisia.
Onko se "häiriköintiä" jos ei ole samaa mieltä SINUN kanssasi ?Vasemmistolle ja poliittisille puolueille on S24:llä omat fooruminsa.
Nämä foorumit ovat ikäihmisten omille asioille ei hallituksen ja poliittisten toisinajattelijoiden mollaamisille, Marinin korottamisille.
- Anonyymi
H y v ä ä i s i e n p ä i v ä ä 💐.
- Anonyymi
Minulla "isä" on jo haudassa, enkä halua häntä edes muistella.
- Anonyymi
Hei Sunnuntaina 9. marraskuuta 2025 on 𝗶𝘀𝗮̈𝗻𝗽𝗮̈𝗶𝘃𝗮̈.
On siis isänpäivä, eikä i s i e n p ä i v ä.
- Anonyymi
En ole koskaan varannut mitään.
Joulumme ovat olleet niin karut, ettei erillistä varaamista ole ollut tarpeen tehdä.
Kymmenet vuodet varaaminen on tapahtunut yhden tilauksen muodossa.- Anonyymi
Jouluna on hiukan eri perinneruuat, mutta esim. laatikot ovat niin raskasta syötävää, että jaan ne jo ennalta annosrasioihin pakastimeen. Sieltä sitten sulatan, tarpeen mukaan.
Kun olen paistanut kinkkurullan, paloittelen sen joihinkin annospaloihin ja pakastan. Sulattelen tarpeen mukaan. Riittää hyvin tammikuun puolellekin.
Vatsani vetää jouluna saman verran kuin arkenakin, en kykene ahmintaan. Pieniä, mutta monipuolisia on ruoka-annokseni joulunakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jouluna on hiukan eri perinneruuat, mutta esim. laatikot ovat niin raskasta syötävää, että jaan ne jo ennalta annosrasioihin pakastimeen. Sieltä sitten sulatan, tarpeen mukaan.
Kun olen paistanut kinkkurullan, paloittelen sen joihinkin annospaloihin ja pakastan. Sulattelen tarpeen mukaan. Riittää hyvin tammikuun puolellekin.
Vatsani vetää jouluna saman verran kuin arkenakin, en kykene ahmintaan. Pieniä, mutta monipuolisia on ruoka-annokseni joulunakin.Perinne ruuat vaihtelevat kristillisenkin maailman eri loukoissa.
Olemme mukautuneet kunkin alueen perinneruokiin. Syöneet tai olleet syömättä.
Joulukinkkuun emme ole törmänneet.
Pohjamudissa elänyt kala ei oikein maistunut mutta vastaavasti suoraan mehiläiskennosta itse vuoltu hunaja oli hyvää. Yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vatsani vetää jouluna saman verran kuin arkenakin, en kykene ahmintaan. Pieniä, mutta monipuolisia on ruoka-annokseni joulunakin.Miten niin laatikot on raskaita ? Ne ovat kasvisruokaa. Minusta ne ovat kevyitä.
Jouluruuan raskaus tulee kinkusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin laatikot on raskaita ? Ne ovat kasvisruokaa. Minusta ne ovat kevyitä.
Jouluruuan raskaus tulee kinkusta.Itselleni ainakin tulee täpötäysi olo jo pienestäkin määrästä peruna- ja lanttulaatikkoa. En yleensä syö porkkanalaatikkoa.
- Anonyymi
Maailmassa on arviolta noin 10 000 erilaista uskontoa, mutta tarkkaa lukumäärää
on vaikea sanoa, koska uskontoja voidaan luokitella monella eri tavalla.
Kristinuskoa seuraa 2,4 miljardia ihmistä.
Maailmassa on yli kahdeksan miljardia ihmistä,
uskontokuntiin kuulumattomia ehkä 1,4 miljardia. - Anonyymi
Jeesus oli juutalainen, mutta pienimmiksi maailmanuskonnoiksi mainitaan juutalaisuus (noin 15 miljoonaa seuraajaa) ja bahá'í-usko (noin 6 miljoonaa seuraajaa).
- Anonyymi
Jeesus syntyi ihmiseksi juutalaiseen perheeseen, mutta ei Itse ollut uskoltaan kovinkaan juutalainen vaan vastusti sen monia opetuksia ja käytäntöjä. Siksi juutalaiset Hänet tappoivatkin, eivät sietäneet "toisinajattelua" vaan pitivät sitä "jumalanpilkkana".
Jeesus oli ensimmäinen kristitty, Hän perusti kristinuskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus syntyi ihmiseksi juutalaiseen perheeseen, mutta ei Itse ollut uskoltaan kovinkaan juutalainen vaan vastusti sen monia opetuksia ja käytäntöjä. Siksi juutalaiset Hänet tappoivatkin, eivät sietäneet "toisinajattelua" vaan pitivät sitä "jumalanpilkkana".
Jeesus oli ensimmäinen kristitty, Hän perusti kristinuskon.Jeesus syntyi ihmiseksi, siis ei ollutkaan jeesus vaan joku uskonnollinen
agitaattori ?
En usko, että Jeesus oli ensimmäinen kristitty eikä hän perustanut kristinuskoa.
Kristinusko keksittiin kauan hänen jälkeensä. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus syntyi ihmiseksi, siis ei ollutkaan jeesus vaan joku uskonnollinen
agitaattori ?
En usko, että Jeesus oli ensimmäinen kristitty eikä hän perustanut kristinuskoa.
Kristinusko keksittiin kauan hänen jälkeensä.Kristinuskohan juuri pohjautuu Jeesukseen.
- Anonyymi
Kaupoista ei juurikaan löydä uskonnollisia joulukortteja. Tilasin joitakin kristillisestä Ilonpolku-nettikirjakaupasta. Samalla tilasin jotain muutakin. Postimerkit saan kyllä haettua paikallisesta postitoimipaikasta. En lähetä kovinkaan montaa korttia, vain alle 10.
- Anonyymi
Juutalaiset ei usko Jeesukseen.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Osa juutalaisista uskoo Jeesukseen, messiaaniset juutalaiset.
Juutalainen uskonto kieltää Jeesuksen messiaanisuuden ja heillä on ihan omat nimittelynsäkin Hänelle sekä ohjeensa kuinka kohdella kristittyjä yleensäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen uskonto kieltää Jeesuksen messiaanisuuden ja heillä on ihan omat nimittelynsäkin Hänelle sekä ohjeensa kuinka kohdella kristittyjä yleensäkin.
Ortodoksijuutalaisuus kieltää Jeesuksen, mutta ei messiaaninen juutalaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoksijuutalaisuus kieltää Jeesuksen, mutta ei messiaaninen juutalaisuus.
Messiaaninen juutalaisuuskaan ei tunnusta Jeesusta samoin kuin kristityt: Jumalan Poika-persoonaksi, vaan jonkinlaiseksi profeetaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Messiaaninen juutalaisuuskaan ei tunnusta Jeesusta samoin kuin kristityt: Jumalan Poika-persoonaksi, vaan jonkinlaiseksi profeetaksi.
Kyllä messiaaniset juutalaiset tunnustavat Jeesuksen jumaluuden ja kolminaisuusopin.
Uskovat Jeesuksen olevan se Vanhassa Testamentissa ennustettu messias, jota ortodoksijuutalaiset vieläkin odottavat.
Puhtaampaa messiaanisten juutalaisten kristillisyys on kuin monien valtakirkkojen kristillinen hapatus, mihin on sekoittunut pakanauskonnoista kaikenlaista harhaoppia.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kyllä messiaaniset juutalaiset tunnustavat Jeesuksen jumaluuden ja kolminaisuusopin.
Uskovat Jeesuksen olevan se Vanhassa Testamentissa ennustettu messias, jota ortodoksijuutalaiset vieläkin odottavat.
Puhtaampaa messiaanisten juutalaisten kristillisyys on kuin monien valtakirkkojen kristillinen hapatus, mihin on sekoittunut pakanauskonnoista kaikenlaista harhaoppia.Messiaanisia on erilaisia. Ilmeisesti ainakin Ruotsin messiaaniset kieltävät Jeesuksen jumaluuden.
Itse luotan vanhan, perinteisen kristinuskon opetuksiin, en tietenkään esim. näihin joihinkin uuskirkollisiin hapatuksiin, nämä eivät ole edes aitoa kristinuskoa. Mutta kristinuskossakin on paljon vanhaa ja varmaa evankeliumia. 1900 vuotta ollaan pärjätty tällä uskolla, miksi tämä yhtäkkiä muuttuisi vääräksi?
Messiaaninen juutalaisuus on vasta muutama kymmenen vuotta vanha uususkonto ja erittäin kristinuskon vastainen. Vihollisuus kristittyjä kohtaan siis edelleen lähtee juutalaisuudesta, olivat sitten ortodokseja, messiaanisia, mitä ovatkaan. Tunnen juutalaisuutta ja juutalaisia melko hyvin, jo omasta kokemuksestanikin tiedän heidän asenteensa ja käytöksensä kristittyjä kohtaan. Vaikka itse olisi heitä kohtaan ystävällinen, he eivät koskaan aidosti ole kristittyä kohtaan. Anonyymi kirjoitti:
Messiaanisia on erilaisia. Ilmeisesti ainakin Ruotsin messiaaniset kieltävät Jeesuksen jumaluuden.
Itse luotan vanhan, perinteisen kristinuskon opetuksiin, en tietenkään esim. näihin joihinkin uuskirkollisiin hapatuksiin, nämä eivät ole edes aitoa kristinuskoa. Mutta kristinuskossakin on paljon vanhaa ja varmaa evankeliumia. 1900 vuotta ollaan pärjätty tällä uskolla, miksi tämä yhtäkkiä muuttuisi vääräksi?
Messiaaninen juutalaisuus on vasta muutama kymmenen vuotta vanha uususkonto ja erittäin kristinuskon vastainen. Vihollisuus kristittyjä kohtaan siis edelleen lähtee juutalaisuudesta, olivat sitten ortodokseja, messiaanisia, mitä ovatkaan. Tunnen juutalaisuutta ja juutalaisia melko hyvin, jo omasta kokemuksestanikin tiedän heidän asenteensa ja käytöksensä kristittyjä kohtaan. Vaikka itse olisi heitä kohtaan ystävällinen, he eivät koskaan aidosti ole kristittyä kohtaan."""Ilmeisesti ainakin Ruotsin messiaaniset kieltävät Jeesuksen jumaluuden."""
Taidat sekoittaa nyt keskenään messiaanisen juutalaisuuden ja islamilaisuuden.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""Ilmeisesti ainakin Ruotsin messiaaniset kieltävät Jeesuksen jumaluuden."""
Taidat sekoittaa nyt keskenään messiaanisen juutalaisuuden ja islamilaisuuden.En sekoita. Eräs messiaaninen itse on tämän kertonut.
Anonyymi kirjoitti:
En sekoita. Eräs messiaaninen itse on tämän kertonut.
Eihän hän silloin ole oikeasti ollut messiaaninen juutalainen, jos sellaista on kertonut.
Mutta, toisaalta, onhan niitä itseään kristityiksikin sanovia, jotka eivät edes usko Jumalaan Luojana, josko uskovat Raamattuun ja Jumalaankaan.
- Anonyymi
Juutalaiset on matuja Palestiinassa, Länsirannassa ilman lupaa.
- Anonyymi
Jeesus oli mustatukkainen ja mustapartainen pakolaisen näköne.
- Anonyymi
Kertomusten mukaan ei ollut, vaan ruskeahiuksinen ja sinisilmäinen. Partaa ei kait ole mainittu.
- Anonyymi
Olen nähnyt niin monen näköistä ja väristä pakolaista, että vaikea hahmottaa, minkä näköinen on pakolainen. Ainakin Ukrainan pakolaisissa taitaa vähemmän olla mustatukkaisia ja mustapartaisia, etenkään naisissa ja lapsissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertomusten mukaan ei ollut, vaan ruskeahiuksinen ja sinisilmäinen. Partaa ei kait ole mainittu.
Näin televiossa mahdollisesti israeliaisen elokuvan, jossa jeesus oli mustapartainen
mustatukkainen ruskeasilmäinen mies. Ei ollenkaan sellainen vaaleakutrinen
henkilö kuin kansakoulun uskontunnin seinätaulussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin televiossa mahdollisesti israeliaisen elokuvan, jossa jeesus oli mustapartainen
henkilö kuin kansakoulun uskontunnin seinätaulussa.Se vaaleakutrinen Jeesus perustuu perimätietoon. Juuri vaaleamman ulkonäkönsä vuoksi juutalaiset väittivät hänen olevan erään roomalaisen sotilaan poika ja antoivat hänelle pilkkanimenkin tuon sotilaan mukaan.
Itse, muist. L. Da Vincin taulussa on alkujaan ollut mallina erään paavin poika, joka ulkonäöltään vastasi perimätiedon kuvausta.
Jeesus ei siis ollut mustatukkainen partasuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
henkilö kuin kansakoulun uskontunnin seinätaulussa.Miten Raamattu kuvailee Jeesuksen ulkonäön, niin mielestäni ei ollenkaan mikään komea mies, kuten hänet mielellään maalauksissa ja näytelmissä kuvaillaan.
Jesaja 53:
""2 Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso,
kuin vesa kuivasta maasta.
Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta,
jota olisimme ihaillen katselleet,
ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.
3 Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma,
kipujen mies, sairauden tuttava,
josta kaikki käänsivät katseensa pois.
Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme,
otti taakakseen meidän sairautemme.
Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta,
luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
5 vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet
ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet.
Hän kärsi rangaistuksen,
jotta meillä olisi rauha,"" Anonyymi kirjoitti:
Miten Raamattu kuvailee Jeesuksen ulkonäön, niin mielestäni ei ollenkaan mikään komea mies, kuten hänet mielellään maalauksissa ja näytelmissä kuvaillaan.
Jesaja 53:
""2 Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso,
kuin vesa kuivasta maasta.
Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta,
jota olisimme ihaillen katselleet,
ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.
3 Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma,
kipujen mies, sairauden tuttava,
josta kaikki käänsivät katseensa pois.
Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme,
otti taakakseen meidän sairautemme.
Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta,
luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
5 vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet
ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet.
Hän kärsi rangaistuksen,
jotta meillä olisi rauha,""Ei tarttunut kirjautuminen taaskaan ensimmäisellä yrityksellä vaikka siltä näytti, mutta minun tuo Jesajan siteeraaminen. Saa nähdä miten nyt vaikka sinistä näyttää.
- Anonyymi
Jos Jeesus ei olisi joutunut ristille ei olisi kristinuskoa.
- Anonyymi
Kyllä se työllistää suomalaisia, kun muistaa ostaa suomalaisia tuotteita, huom.
- Anonyymi
Ennen joulua on musta perjantai ja tuotteita myynnissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen joulua on musta perjantai ja tuotteita myynnissä.
Ja joulun jälkeen heti toisena joulupäivänä alkaa suuret alennusmyynnit.
Ruokaa ostan, vaatteita en tarvitse, kotiin ostan jos tulee tarve tarpeelliseen. Tietokoneet plus tarvikkeet niihin varmaan tulee eteen jossain vaiheessa, ne kestää aikansa. Ostin uuden soutulaitteen jonka sain kotiin toissa viikolla, entinen meni rikki.
En ole matkustellut, Mikkelistä en ole poistunut moneen vuoteen.- Anonyymi
Emme koskaan varanneet rahaa joulua varten. Vaimo hoiti postikortit ja läheisten vaatimattomat lahjukset.
Itse en koskaan ostanut kenellekään mitään pelkän almanakan perusteella. Todellinen tarve tai halu tuottaa mielihyvää on oma juttunsa.
Tämä tulee olemaan ensimmäinen kotijoulumme yli 20:een vuoteen.
Tyttäremme saattaa tulla tänne palvelutaloon häätämään minut joulupyhiksi läheiseen kylpylään. Tosin en ole mitenkään seurallinen henkilö, varsinkaan nykyään.
Jos tuo toteutuu niin pelkäänpä ajatuksieni pyörivän täällä palvelussa.
Kuntosali ja allasosasto rentouttaa mutta ensimmäisen illan alkoilu lamauttaa seuraavan päivän ponnistelut. - Anonyymi
En käytännössä osta jouluksi mitään. Lahjat annan rahana. Ja ihan oikeille aikuisille lapsilleni annan heidän joskus meille antamiaan pyyheliinoja.
- Anonyymi
Tottaki Jeesus oli mustatukkainen ruskeasilmäinen. partasuu. Oletteko joskus
nähneet muunnäköisen juutalaisen ? Nykyään on parrattomia kyllä.Niinhän sitä luonnollisimmin ajattelisi hänen olleen tyypillisen Lähi-Idän miehen värinen.
Mutta eipä varmuudella voida tietää minkälaisia geenejä hänelle on hypännyt yli sukupolvien.
Menneissä sukupolvissaan näkyy esiintyneen muitakin kuin juutalaisia naisia; on kanaanilaista, moabilaista, heettiläistä ...- Anonyymi
Olen nähnyt monennäköisiä juutalaisia.
Juutalaisuus on tämä päivänä pelkästään uskonto ja kulttuuri, etnisyyttä muinaisisraelilaisiin ei välttämättä ole yhtään. Euroopan juutalaiset ovat paljolti kasaarien, eli muinaisturkkilaisten ja eri slaavi- kuin eurooppalaisten goj-kansojen käännynnäisten jälkeläisiä. (Goj = pakana, ei-juutalainen, saastainen.)
Juutalaisuus uskontona ja kulttuurina on 1900 vuoden aikana levinnyt joka mantereelle, heitä on afrikkalaisissa, arabeissa, venäläisissä, suomalaisissa kään̈ynnäisissä, jopa Japania myöten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt monennäköisiä juutalaisia.
Juutalaisuus on tämä päivänä pelkästään uskonto ja kulttuuri, etnisyyttä muinaisisraelilaisiin ei välttämättä ole yhtään. Euroopan juutalaiset ovat paljolti kasaarien, eli muinaisturkkilaisten ja eri slaavi- kuin eurooppalaisten goj-kansojen käännynnäisten jälkeläisiä. (Goj = pakana, ei-juutalainen, saastainen.)
Juutalaisuus uskontona ja kulttuurina on 1900 vuoden aikana levinnyt joka mantereelle, heitä on afrikkalaisissa, arabeissa, venäläisissä, suomalaisissa kään̈ynnäisissä, jopa Japania myöten.Ei ole uutta. Samoin on kristittyjä/evankelis-luterilaisisia - afrikkalaisissakin.
Suomalaisetkin ovat pakkokäännyttäneet "pakanoita" uskomaan jeesukseen,
vaikka afrikkalaisilla on ollut omat uskonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uutta. Samoin on kristittyjä/evankelis-luterilaisisia - afrikkalaisissakin.
Suomalaisetkin ovat pakkokäännyttäneet "pakanoita" uskomaan jeesukseen,
vaikka afrikkalaisilla on ollut omat uskonsa.Kyllä tuo uutta on. Et taida tietää uskonnoista mitään tosiasioita, vain luuloja.
Esim. afrkkalaisia ei ole koskaan pakkokäännytetty luterilaisiksi. Luterilaiset lähetyssaarnaajat ovat perustaneet kouluja ja kirkkoja eri maihin, myös afrikkalaisiin ja niihin on saanut tulla tai olla tulematta. Kääntymykset ovat olleet kaikille vapaaehtoisia.
Tätä ei voi verrata juutalaisuuteen, joka taas alunperin oli etninen uskonto, eli tietyn kansakunnan oma uskonto ja rajattu vain tälle kansakunnalle (Israelin 12 sukukuntaa). Diasporan (v. 70 jKr. jälkeinen pakkosiirtolaisuus) seurauksena alkoivat myös monien muiden kansanryhmien yksittäisten jäsenten satunnaiset kääntymykset juutalaisuuteen, mutta laajasti etenkin nk. kasaarien (pääasiassa turkkilaisia ja slaaveja) ja tällöin muinaisisraelilainen etnisyys alkoi säröillä. Juutalaisuuteen on sen jälkeen ajoittain kääntynyt myös muiden etnisten kansojen jälkeläisiä, joten juutalaisuus ei enää ole etninen uskonto, vaikkakin (väittää ja) pitää itseään sellaisena.
- Anonyymi
Joulu on muuttunut yhä amerikkalaiseksi krääsäjuhlaksi. Minä pidän
perinteellisestä, rauhallisesta joulusta ilman kiireitä ja vouhotusta.
Hilja Aaltonen kuvaa kauniisti mietteitäni.
Tule, jouluni, niin kuin ennen
tulit lapsuusleikkien majoihin.
Olet muuttunut vuotten mennen.
Vai minäkö muuttunut, vavahdin.
Toit silloin lahjana mulle
pyhän joulurauhan ja siunauksen.
Vai eikö voi avata sulle
sydänovea arkinen ihminen?
Oli lapsuusjouluni yllä
syvä jumalanpelko ja hiljaisuus.
Nyt joulumarkkinat kyllä
ja joulukadut ja sieluttomuus.
Tule, jouluni, niin kuin ennen.
Tuo tullessas tuike taivainen.
Olen muuttunut vuotten mennen.
Sydän kuitenkin kaipaava ihmisen.
Voikaamme hyvin!- Anonyymi
Kiitos hyvästä runosta.
- Anonyymi
Amerikkalaisilla on omat joulunsa ja suomalaisilla omansa. Itse en ole koskaan kerännyt nk. uutta krääsää, kaikki mahd. (joulu-) krääsäni on vuosikymmeniä vanhaa, osin jopa isoisäni lapsuudenkodista asti.
- Anonyymi
Lapsuuden jouluja muistelen lämmöllä enkä kaipaa nykyajan kaupallisuutta.
----ei valtaa eikä kultaakaan vaan rauhaa päälle maan. - Anonyymi
Kauppa se on mikä kannattaa.
- Anonyymi
Suklaata tms. makiaa ostelen taas, ja paperoin joulupaperiin, siinä se. Pääasia on muistaminen.
- Anonyymi
Outo asettelu.
- Anonyymi
Olisiko se kuitenkin vain "kauppiaitten suurin" sesonki. Kovatahtinen putki työtä taitaa harvalle olla juhlaa. Ehkä juhlamieltä nostaa vähän se, että ihmiset hussaavat rahansa kaupoille.
- Anonyymi
Ei ne rahat kaupoille mene yksistään, kai nyt sen ymmärrät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne rahat kaupoille mene yksistään, kai nyt sen ymmärrät?
Tulihan se sieltä taas!!!
Kun muut ovat niiin tyhmiä!
Kai nyt sen ymmärrät...................Sinäkin?
Jokaisella meillä on omat ajatukset, emme ajattele sinun aivoillasi, tajuatko?
Itse, en pane jouluun senttiäkään, elän samaa elämää luin tänäänkin.
Lahjuksia en osta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulihan se sieltä taas!!!
Kun muut ovat niiin tyhmiä!
Kai nyt sen ymmärrät...................Sinäkin?
Jokaisella meillä on omat ajatukset, emme ajattele sinun aivoillasi, tajuatko?
Itse, en pane jouluun senttiäkään, elän samaa elämää luin tänäänkin.
Lahjuksia en osta.Joo, joo, tajuan et sulle ei joulumieltä kannata suositella.
- Anonyymi
Joululahjani menee tänäkin vuonna köyhille lapsiperheille.
- Anonyymi
Mistä olet löytänyt nämä perheet?
- Anonyymi
Kiitos sinulle, olet esimerkki mammonan palvojille.
Minua ei materialismi enää kiinnosta, elämässäni on muuta tärkeämpää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä olet löytänyt nämä perheet?
Ennen viime joulua, olisiko ollut marraskuun puolella, kävin ulkona syömässä. Ravintolassa oli kuusi, jossa oli lappuja, joihin oli kirjoitettu lahjatoive ja saajan ikä. Toiveita oli pienistä edullisemmista isoihin ja vähän kalliimpiin.
Seurakunnilta ja muilta järjestöiltä kannattaa myös kysellä, heillä on tietoa, miten lahja-avustukset menevät perille ja / tai mihin ne voi toimittaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot25618084Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss7110306Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3246770Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki284538Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai483867Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.753258"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1132923Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen912423MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä211643Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit191549