Suositelkaa suomeen liittyviä dekkareita kesälukemiseksi!
suomeen sijoittuvia dekkareita
15
1375
Vastaukset
- Hellan lettu
Eeva Tehnusen "Mustat kalat" tapahtuu kauniissa kesäisessä Savonlinnassa.
Leena Lehtolaisen kirjat ovat kaikki Suomen olosuhteisiin perustuvia.
Ja onhan noita pilvin pimein muitakin.
Vai tarkoitatko ULKOMAISTEN dekkaristien Suomeen sijoittuvia tarinoita? - Sepeteus
Jokisen kirjat sijoittuvat Tampereen seudulle. Hyvää kesälukemista ja muutenkin, jos on dekkarifani.
- Ninni
Jarkko Sipilällä on ainakin loistavia dekkareita. Sitten lueskelin DekkariNettiä ja syksyllä on ainakin Myllylahdelta ilmestymässä Tero Sompin kirjoittama Hesaan sijoittuva kirja Kuka murhasi Asikaisen. Pisti silmään, kun oli niin mielenkiintoinen nimi...
Noilla sivuilla on muutenkin tosi paljon tietoja ko. aiheesta: www.tornio.fi/kirjasto/tuu/dekkarit/ - Nimetön
Paul-Erik Haatajan kaikki 11 dekkaria sijoittuvat Suomeen, suurin osa Helsinkiin ja sen ympäristöön.
Lisää tietoa kirjailijasta löytyy Kiuruveden kirjaston www-sivulta "kiuruvetisiä kirjailijoita". - Momo
Lisäyksenä edellisiin...
- qummamuzzi
Sariola oli typerähkö iso mies, joka kirjoitti todella alkeellisen yksinkertaisia "salapoliisi"tekeleitä. Ei kannata lukea. Jostakin syystä niitä myytiin hyvin, kertonee jotain kansalaisten keskimääräisestä kirjallisesta mausta.
- ::::
qummamuzzi kirjoitti:
Sariola oli typerähkö iso mies, joka kirjoitti todella alkeellisen yksinkertaisia "salapoliisi"tekeleitä. Ei kannata lukea. Jostakin syystä niitä myytiin hyvin, kertonee jotain kansalaisten keskimääräisestä kirjallisesta mausta.
siis Tuula Sariola. Ja kyllä ne Susikosketkin ihan kivaa kesälukemistoa on. Makuja on moneksi.
- Matti Viima
..ja siksi ehkä tahaton sovinismi paistaa
välillä läpi, halutuimmat naiset ovat usein
hieman reheviä ja vallattomia, hyväläiset miehet komeita sodankäyneitä upseereita- toki poikkeuksiakin on.
Mutta vastapainona monen nykydekkarin juonenkerronnalle, joka saattaa lopulta jättää
ihmettelemään, mistä oli oikein kysymys, on Sariolalla yleensä selkeästi vedetty juoni ja
taatusti sodanjälkeisten pitäjien kerma aina
vahvasti taustalla.
Kannattaa lukea varhaista tuotantoa, joissa
lakimiehet ottavat mittaa asioista. Niissä
Sariola on parhaimmillaan. Susikosket ovat
jo laskevan tason juttuja- toki niissäkin joku
luettava on. - qummamuzzi
:::: kirjoitti:
siis Tuula Sariola. Ja kyllä ne Susikosketkin ihan kivaa kesälukemistoa on. Makuja on moneksi.
Luuletko todellakin että Tuula Sariola on kirjailija? Huh-huh.
Maurin keskeenjääneet luonnokset on kustantajan kuukausipalkkainen väki editoinut julkaisukuntoon. Tuula on ollut vain keulakuva, kun kuitenkin olisi aviovaimona edunsaaja jäämistön rahaksimuutossa. - Vanhat dekkarit
qummamuzzi kirjoitti:
Yliruusilla samaa kamaa ollut kuin Sariolalla.Se oli sen ajan dekkarointia, se.
Hymyilyttää nykylukijaa kuitenkin.
- maija
Aloita kirjasta Ensimmäinen murhani, sitten niitä onkin jotakuinkin 10 kpl. Sijoittuvat Espooseen ja lähiseudulle, aitoa kuvausta ja oikeita ihmisiä. Parempaa kuin Maria Kallio -tv-sarja.
- suomalaisia
Joku mainitsikin jo Eeva Tenhusen Mustat kalat, äärimmäisen näppärä dekkari joka myös hieman huumorilla kirjoitettu.
Lisäksi suosittelen Jouko Raivion dekkareita Yövuoro (josta on tehty tv-sarja, tuli telkkarista talvella muistaakseni) ja Henkiin herätetty. - Lavea poika
Mauri Sariola on huippudekkaristi! Tosin vähän heikompaakin livahti mukaan. mutta niissäkin tyyli on sujuvaa ja ne viihdyttävät.
Kommari-taistolaiset vihasivat Mauri Sariolaa hänen elinaikanaan ja näyttävät ne entiset äkkiväärät vihaavan vieläkin. - H ja M
Dekkareita voi lukea onneksi jokaisena vuodenaikana. Porvooseen sijoittuu elokuussa ilmestynyt Jaana Lehtiön Joka viisautta rakastaa. Se on oudon koukuttava.
- tässä muutama
Vielä mainitsemattomia:
Outi Pakkanen
Eppu Nuotio
Ilkka Remes (mm. 6/12)
Taavi Soininvaara (ainakin Ebola Helsinki)
Tapani Bagge (Hämeenlinnaan sijoittuvat)
Mika Waltari kirjoitti muutaman komisario Palmu dekkarin
Pertti Hemanus
Markku Ropponen (Jyväskylään sijoittuvat)
Pentti Kirstilä
Matti Yrjänä Joensuu
Matti Rönkä
Harri Nykänen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549