Jos sattuisi nyt niin, että tupakointikielto ravintoloihin tulisi ja karpela nostaisi hameensa ja päästäisi nämä pienet generalit ja ettanit valtaamaan kaupanhyllyt, niin! vaihtaisiko moni tupakan nuuskaan teistä, mutta sen tiedän, että monelle tuhannelle suomalaiselle se kuuluu jo selvään ns``rutiiniin vetää kessua kapakassa`` ja minua se ei haittaa, vaikka nuuskamiehiä olenkin ja savulliseen tupakkaan en koske. Ja sen verran täytyy päästä kertomaan,,,kävin katsomassa Ruotsin syöpärekisterin ja siellä oli tarkat suusyöpä tapaukset nuuskasta v.2004 Ruotsissa. 2004 ruotsissa oli n. 3-7 suusyöpä tapausta huom. joita epäiltiin tulleen nuuskasta, mutta nämä on juuri niitä kun vetää nuuskaa, tupakkaa, juo viinaa, ja muut huonot elämän tavat, mutta tottakai Ruotsissa kuolee verisuonitauteihin ihmisiä ``nuuskan`` takia, mutta saman tekee poltettava tupakka, että vituttanut on jo 7v kun nuuskaa ei vieläkään näy kaupoissa..vituttaa!!:( ja tämä kehuminen oli taas ruotsalaisesta nuuskasta, amerikkalaiseen en puutu enkä sitä icetoolillani huuleeni sorvaa.
Nuuska
129
52076
Vastaukset
- sanoisin
että se vaan on niin ällöttävää,kun aletaan suuteleen,kun toinen ottaa sen mällin pois suusta.
- tulee
MAISTUA IHANALLE!
... ei nikotiini-tervalöyhkälle! - itsedsfsdf
vaikka välil mätänki vähän nuuskaa, olen niin säälittävännäkönen paska ettei minua kukaan hakua imutella oli nuuskaa tai vaikka piriä mitä käyttelen.
enkä muistini mukaa ole edes kokeillu kyseistä aktiviteettia, ikää vaatimattomat 19 - miu
mut heeeei... kyll naisetkin käyttää nuuskaa. ja se ei maistu miltään ku suutelee jotakuta. varmasti itsekkkin oot suudellu hiprakassa jotakuta jolla on nuuska etkä oo ite sitä huomannu. ;D ite oon käyttäny 15 vuotiaasta asti ja nyt oon 18. eikä kukaa jannu oo koskaan sanonu että ällöttävää.
mielummin nuuskaa ku jotain tupakkaa. siitä ei oo kenellekkään haittaa muutaku sille itselle joka sitä käyttää :) - steelfixer
Arvon rouvalle voin valaista sen verran, että nuuska on nuuskaa ja mälli on purutupakkaa mitä esim. käyttävät jenkki baseball-pelaajat, sen näkee hyvin kun poski on pullollaan eli aivan eri asia. Tietenkin on mahdollisuus ottaa asioista selvää ennenkuin kirjoittelee?
- Biitti9
steelfixer kirjoitti:
Arvon rouvalle voin valaista sen verran, että nuuska on nuuskaa ja mälli on purutupakkaa mitä esim. käyttävät jenkki baseball-pelaajat, sen näkee hyvin kun poski on pullollaan eli aivan eri asia. Tietenkin on mahdollisuus ottaa asioista selvää ennenkuin kirjoittelee?
nuuskaa voi aivan hyvin sanoa myös mälliksi ihan vaikka lempinimenä , että voit pitää faktasi omana tietonasi ja sillee =)
ite vedän aina mörön vinttiin ja ihan sama siin ku nuolee muijaa ku sekin vetää nyssee niin sama se on onks mun vintil mörkö tai ei
- morjenstavaanteille
itse pidän rölliä vintillä vain silloin kun tiedän etten ole tekemisissä tyttöystäväni kanssa, hän tietää että käytän nuuskaa mutta ei halua että käytän sitä silloin kuin olemme tekemisissä toistemme kanssa. Minulle se on ok.
ja näemme melkein päivittäin mutta emme ole sentään koko päivää kun on harrastus jne. - zzxxxxxxxxxxxxxxxxxx
tulee kirjoitti:
MAISTUA IHANALLE!
... ei nikotiini-tervalöyhkälle!näin
- Anonyymi
Biitti9 kirjoitti:
nuuskaa voi aivan hyvin sanoa myös mälliksi ihan vaikka lempinimenä , että voit pitää faktasi omana tietonasi ja sillee =)
Nuuska on nenän kautta imaistavaa, hienonnettua tupakkaa; usein maustettua esim. mintulla.
Purutupakka on mälli, joka pannaan ikenen ja posken väliin.
Koittakaahan saada selvä ero noiden nimitysten kanssa...
- ...........
joo mut siin ei kauan mee ku ottaa sen nuuskan pois noin 2sekunttii ja huuhtelee suun 10sekunttii ja ei ku pussaamaan:)
- R.T
Toki sallin nuuskan siitä pitäville,enkä myyntikieltoa ymmärrä.Mutta en kyllä itse ymmärrä nuuskaakaan?-Mikä siinä on se juttu?Pelkkää nikotiinin imeytymistä se on.Poltettavissa savukkeissa/sikarissa on kyse paljon muustakin kuin nikotiinista.Maku-ja tuoksuaistimuksista lähtien.
- on mahtavaa
Siinä on vain se joku!! Mielestäni nuuska on aivan mahtava keksintö ja luulen, että monet ketkä käyttävät nuuskaa ovat urheilijoita ja käyttävät siksi nuuskaa, koska ovat nikotiiniriippuvuuden itselleen joskus hankkineet. Ja siinä on myös se, koska se on päivänselvä asia, että nuuska on paljon "terveellisempi" vaihtoehto kuin poltettavasavuke.
- ...........
on mahtavaa kirjoitti:
Siinä on vain se joku!! Mielestäni nuuska on aivan mahtava keksintö ja luulen, että monet ketkä käyttävät nuuskaa ovat urheilijoita ja käyttävät siksi nuuskaa, koska ovat nikotiiniriippuvuuden itselleen joskus hankkineet. Ja siinä on myös se, koska se on päivänselvä asia, että nuuska on paljon "terveellisempi" vaihtoehto kuin poltettavasavuke.
Tai tarkoitin siis, että urheilijat käyttävät nuuskaa, koska nuuskalla ei ole merkittävää vaikutusta kuntoon toisin kuin savukkeella.
- R.T
on mahtavaa kirjoitti:
Itse ainakin harrastan urheilua säännöllisen epäsäännöllisesti.Tupakoin,mutta kuntoni pysyy hämmentävän hyvänä siihen nähden että en harjoita sitä tietoisen säännöllisesti.
"Ja siinä on myös se, koska se on päivänselvä asia, että nuuska on paljon "terveellisempi" vaihtoehto kuin poltettavasavuke."
-nautintoaineen primääritarkoitus ei ole olla terveellisempi kuin joku toinen nautintoaine,vaan sen tarkoitus on tuottaa käyttäjälleen nautintoa.
Jos lähdet kaupasta ostamaan appelsiini mehua,mutta omena mehu onkin halvempaa,niin mitä teet?
Itse en ainakaan todellakaan "ymmärrä" nuuskaa omalle kohdalleni.Se saattaa sopia ihmiselle,kenelle eri tupakointi muodoissa kysymys on vain nikotiinin saannista.Minulle poltettava savuke/sikari tarjoaa paljon muutakin kuin nikotiinia.Nuuskan en usko pystyvän samaan. - bekeite
R.T kirjoitti:
Itse ainakin harrastan urheilua säännöllisen epäsäännöllisesti.Tupakoin,mutta kuntoni pysyy hämmentävän hyvänä siihen nähden että en harjoita sitä tietoisen säännöllisesti.
"Ja siinä on myös se, koska se on päivänselvä asia, että nuuska on paljon "terveellisempi" vaihtoehto kuin poltettavasavuke."
-nautintoaineen primääritarkoitus ei ole olla terveellisempi kuin joku toinen nautintoaine,vaan sen tarkoitus on tuottaa käyttäjälleen nautintoa.
Jos lähdet kaupasta ostamaan appelsiini mehua,mutta omena mehu onkin halvempaa,niin mitä teet?
Itse en ainakaan todellakaan "ymmärrä" nuuskaa omalle kohdalleni.Se saattaa sopia ihmiselle,kenelle eri tupakointi muodoissa kysymys on vain nikotiinin saannista.Minulle poltettava savuke/sikari tarjoaa paljon muutakin kuin nikotiinia.Nuuskan en usko pystyvän samaan.Mulla on tapana nuuskata n.1 purkki kuukaudessa. Olen joskus polttanut savukkeita parin vuoden verran. En ole mitenkään nikotiinista riippuvainen, enkä saa nuuskasta mitään uskomattomia nikotiini "säväreitä". Mulle nuuska on vaan aromi-nautinto väline. Poltan myös sikareita välillä. En osaa sanoa kummasta pidän enemmän sikareista vai nuuskasta, mutta ei mun tarvikkaan.
Kaikille omaa mielihyvää, omalla tavalla... - nuuska on ihanaa
bekeite kirjoitti:
Mulla on tapana nuuskata n.1 purkki kuukaudessa. Olen joskus polttanut savukkeita parin vuoden verran. En ole mitenkään nikotiinista riippuvainen, enkä saa nuuskasta mitään uskomattomia nikotiini "säväreitä". Mulle nuuska on vaan aromi-nautinto väline. Poltan myös sikareita välillä. En osaa sanoa kummasta pidän enemmän sikareista vai nuuskasta, mutta ei mun tarvikkaan.
Kaikille omaa mielihyvää, omalla tavalla...nuuska on vaa dope. siitä tulee rento olo eikä yhdestä purkista mitään vaurioita tai riippuvuutta tule. nuuska on hyvä ratkaisu urheilijalle jolla on tarve nikotiiniin tai muuten vaan paineitten helpotukseen. nuuska ei maistu miltään ja jos suun huuhtelee niin voin taata ettei sitä maista tyttöystäväkään.
- jep....
oikein ihanat tuoksut. Tarttuu kaikkialle niin saa vielä muutkin "tuoksutella" kuinka ihana tuoksu;/
- Nutuhuuli
nuuska on ihanaa kirjoitti:
nuuska on vaa dope. siitä tulee rento olo eikä yhdestä purkista mitään vaurioita tai riippuvuutta tule. nuuska on hyvä ratkaisu urheilijalle jolla on tarve nikotiiniin tai muuten vaan paineitten helpotukseen. nuuska ei maistu miltään ja jos suun huuhtelee niin voin taata ettei sitä maista tyttöystäväkään.
Samaa mieltä olen, että nuuska on just jees! Mutta pakko sanoo tohon riippuvuuteen, kun sanoit, ettei yhdestä purkista tule riippuvuutta.. Niin itse tosiaan pari pussia koitin ja heti rakastuin.
- asdsadagrgwhgwhjwrwj
on mahtavaa kirjoitti:
Te ette ole mitään lääkäreitä ja internetin soperruksiin ei kannattas luottaa noin vaan. Lääkärit sanovat että nuuskan pitkäaikais käytöllä on paljon vakavampia seuraamuksia kuin tupakalla ja suu, nielu ja nenä syöpäriskit moninkertaisia.
- Nuuska maistuu
sama homma nuuskassa. kyllähän sitäkin maistellaan ja ennen sen huuleen laittoa ainakin itse haistelen. Maku on olennainen asia nuuskassa ja kaikilla omat lempi merkkinsä/makunsa kuten poltettavan tupakankin kanssa.
- nuuskaboy
on nuuskassakin maku esim.ite tykään kola nuuskasta
- snuffaaja
nuuska on ihanaa kirjoitti:
nuuska on vaa dope. siitä tulee rento olo eikä yhdestä purkista mitään vaurioita tai riippuvuutta tule. nuuska on hyvä ratkaisu urheilijalle jolla on tarve nikotiiniin tai muuten vaan paineitten helpotukseen. nuuska ei maistu miltään ja jos suun huuhtelee niin voin taata ettei sitä maista tyttöystäväkään.
ai ei nuuska maistu miltään SÄ SIIS ET IKINÄ OO EES KÄYTTÄNY NUUSKAA
- kokemus3
Nuuskissakin on makuja! Eikä pelkästään ole paskalle
Maistuvia nuuskia
- hati
onko tietoa miten netistä saa tilattua nuuskaa?
- nuuskaaja
Itse olen tilannut snusworldwide sivulta,maksu visalla ja posti kiikuttaa paketin kotiovelle tullin selvityspyynnön kanssa.
Täytän lapun tullille ja maksat tupakkaveron valtiolle,jos jätät ilmoituksen tekemättä,tulli lähestyy aikanaan valmiiksi lasketun verolapun kanssa.helppo mutta jokseenkin kallis tapa hankkia nuuskaa.
Kannattaa hakea itse,säästät reilusti. - illilj
nuuskaaja kirjoitti:
Itse olen tilannut snusworldwide sivulta,maksu visalla ja posti kiikuttaa paketin kotiovelle tullin selvityspyynnön kanssa.
Täytän lapun tullille ja maksat tupakkaveron valtiolle,jos jätät ilmoituksen tekemättä,tulli lähestyy aikanaan valmiiksi lasketun verolapun kanssa.helppo mutta jokseenkin kallis tapa hankkia nuuskaa.
Kannattaa hakea itse,säästät reilusti.kuka tarvitsee naista jos on NUUSKAA
- eeeeEEEEE
illilj kirjoitti:
kuka tarvitsee naista jos on NUUSKAA
Kesyjä nubuja? :D Siis nuuska on on on on jotain sanoin kuvaamattoman ihanaa. Tykitelly jo nelisen vuotta ja on se vaan nii pirun ihanaa että loppua ei näy.
R.T: jos vertaa nuuskaa ja tupakkaa tällä sun mahtavalla mehu vertauksella niin ethän sä tee muutaku todistat nuuskan paremmaks :D sun vertaus liittyy pelkästään hintavertailuun? (nuuskahan on halvempaa ku rööki) :D jos joku lähtee ostaa appelsiinimehua nii miksi ihmeessä se ostais jotain koska se on halvempaa? eihän siinä ole maun kanssa mitään tekemistä. No okei mä ymmärrän mitä sä tarkotit sun vertauksella mutta oli kyllä niin huono vertaus että seuraavalla kerralla kannattaa keksiä parempi ;)
Ja jos tupakassa on kyse muustakin kuin nikotiinista niin miksei myös nuuskassa? jos joku nauttii savusta niin miksei joku muu voi nauttia ilmasta? ei kukaan voi verrata näitä kahta keskenään siinä mielessä että vain tupakassa on muutakin kuin nikotiini (eli siis se mainitsemanne nautinto). Vaikka nuuskassa on enemmän nikotiinia niin en minä silti sitä käytä nikotiinin vaan nautinnon takia. Kuka ei tykkäisi ihanasta tunteesta kun nuuska painautuu ihanasti huultasi vasten ja tunnet kuinka nikotiini virtaa elimistöösi ja potkii mukavasti antaen pirun hyvän olon. Sama tunne kuin tupakassa ilman tuhansia lisämyrkkyjä ja pahaa savun makua. Jos joku nauttii savusta niin eikö se olisi vain terveellisempää sytyttää sanomalehti ja hengittää savua? :p
Ja tämä suutelu. tämäkin oli niin huono vertaus että ihan naurattaa :D nuuska on huulessa eikä kielen päällä tai hampaissa. jotkut naiset vain sisäistävät nuuskan hajun ja luulevat että se myös maistuu. joku siis luulee että maku ja haju tulee huulen läpi? :D Mun eukon kanssa nyt ollaan oltu kohta kolme vuotta yhessä eikä mitään valituksia nuuskasta. Ei se edes tiedä milloin se potkii mulla sielä huulessa. Jos ei mun muija niin miksi muut?... Tässäkin on kyse vain luuloista. Jos ne naiset ei sielä piuhan toisessa päässä usko niin tulkaa perkele kokeilemaan ja sanokaa sitten jos on sanottavaa :D
Ja tän viestin tarkotus ei ollut mitenkään sanoa nuuskaa paremmaksi kuin tupakka, vaan yrittää saada ihmiset tajuamaan tosiasioita nuuskasta. Maku asioista ei voi kiistellä, ja omaa kantaansa voi puolustaa, mutta toisen mielipidettä ei voi tyrmätä ja sanoa vääräksi vain omien kuulojen, luujolen ja kokemattomuuden takia. Fakta on että nuuska on terveellisempää, ja sitä moni tupakoitsija yrittää kumota. Miksi? Fakta on fakta eikä kenekään röökin polttajan oma mielipide sitä muuta mihinkään joten miksi edes yrittää sanoa vastaan? vai polttaako joku sen terveellisyyden takia? :D - amrra
eeeeEEEEE kirjoitti:
Kesyjä nubuja? :D Siis nuuska on on on on jotain sanoin kuvaamattoman ihanaa. Tykitelly jo nelisen vuotta ja on se vaan nii pirun ihanaa että loppua ei näy.
R.T: jos vertaa nuuskaa ja tupakkaa tällä sun mahtavalla mehu vertauksella niin ethän sä tee muutaku todistat nuuskan paremmaks :D sun vertaus liittyy pelkästään hintavertailuun? (nuuskahan on halvempaa ku rööki) :D jos joku lähtee ostaa appelsiinimehua nii miksi ihmeessä se ostais jotain koska se on halvempaa? eihän siinä ole maun kanssa mitään tekemistä. No okei mä ymmärrän mitä sä tarkotit sun vertauksella mutta oli kyllä niin huono vertaus että seuraavalla kerralla kannattaa keksiä parempi ;)
Ja jos tupakassa on kyse muustakin kuin nikotiinista niin miksei myös nuuskassa? jos joku nauttii savusta niin miksei joku muu voi nauttia ilmasta? ei kukaan voi verrata näitä kahta keskenään siinä mielessä että vain tupakassa on muutakin kuin nikotiini (eli siis se mainitsemanne nautinto). Vaikka nuuskassa on enemmän nikotiinia niin en minä silti sitä käytä nikotiinin vaan nautinnon takia. Kuka ei tykkäisi ihanasta tunteesta kun nuuska painautuu ihanasti huultasi vasten ja tunnet kuinka nikotiini virtaa elimistöösi ja potkii mukavasti antaen pirun hyvän olon. Sama tunne kuin tupakassa ilman tuhansia lisämyrkkyjä ja pahaa savun makua. Jos joku nauttii savusta niin eikö se olisi vain terveellisempää sytyttää sanomalehti ja hengittää savua? :p
Ja tämä suutelu. tämäkin oli niin huono vertaus että ihan naurattaa :D nuuska on huulessa eikä kielen päällä tai hampaissa. jotkut naiset vain sisäistävät nuuskan hajun ja luulevat että se myös maistuu. joku siis luulee että maku ja haju tulee huulen läpi? :D Mun eukon kanssa nyt ollaan oltu kohta kolme vuotta yhessä eikä mitään valituksia nuuskasta. Ei se edes tiedä milloin se potkii mulla sielä huulessa. Jos ei mun muija niin miksi muut?... Tässäkin on kyse vain luuloista. Jos ne naiset ei sielä piuhan toisessa päässä usko niin tulkaa perkele kokeilemaan ja sanokaa sitten jos on sanottavaa :D
Ja tän viestin tarkotus ei ollut mitenkään sanoa nuuskaa paremmaksi kuin tupakka, vaan yrittää saada ihmiset tajuamaan tosiasioita nuuskasta. Maku asioista ei voi kiistellä, ja omaa kantaansa voi puolustaa, mutta toisen mielipidettä ei voi tyrmätä ja sanoa vääräksi vain omien kuulojen, luujolen ja kokemattomuuden takia. Fakta on että nuuska on terveellisempää, ja sitä moni tupakoitsija yrittää kumota. Miksi? Fakta on fakta eikä kenekään röökin polttajan oma mielipide sitä muuta mihinkään joten miksi edes yrittää sanoa vastaan? vai polttaako joku sen terveellisyyden takia? :DIhan vituttaa taas ku puhuttiin radiossa nuuskasta, että muka siitä jengi siirtyis tupakkaan. Ite ainaki vedän sen takii rööki ku ei aina jaksa lähtee hommaa nuuskaa jostai, ja ihan vaa sen takii ku sitä ei myydä suomessa.
Nyt ku oon blaadannu tota rööki ihan tarpeeks ni kyl huomaa ku henki ei kulje ku hengästyy vaikka puntti treeneissä. olis niin paljo helpompaa heittä skeida huulee aina.
Mut emmä koko aja röökää esim. enemmä tulee viikonloppusii binin kaa poltettuu ku se on jotenki tapa. Mut senki vois siirtää kokonaa biisooni ni johan henki kulkis vielä 60 vuotiaanaki..
ELI jos nuuskaa myytäis suomessa ihan avoimesti niin MÄ VANNON että jengi jättäis röökinsä paljon useimmin ostamatta ja se on varma. - ettan1
eeeeEEEEE kirjoitti:
Ja tän viestin tarkotus ei ollut mitenkään sanoa nuuskaa paremmaksi kuin tupakka, vaan yrittää saada ihmiset tajuamaan tosiasioita nuuskasta. Maku asioista ei voi kiistellä, ja omaa kantaansa voi puolustaa, mutta toisen mielipidettä ei voi tyrmätä ja sanoa vääräksi vain omien kuulojen, luujolen ja kokemattomuuden takia. Fakta on että nuuska on terveellisempää, ja sitä moni tupakoitsija yrittää kumota. Miksi? Fakta on fakta eikä kenekään röökin polttajan oma mielipide sitä muuta mihinkään joten miksi edes yrittää sanoa vastaan? vai polttaako joku sen terveellisyyden takia? :D"Fakta on että nuuska on terveellisempää, ja sitä moni tupakoitsija yrittää kumota."
Itsekkin monta vuotta nuuskaa käyttänyt, mutta en siltikään aivan samaa mieltä. En osaa täydellä varmuudella sanoa kumpi on terveellisempää mutta nuuskassa on enemmän lisäaineita kuin tupakassa.
Varmuutta ei kuitenkaan ole. Kuulemieni perusteella lisäaineita olisi kuitenkin vain jenkkinuuskissa.
Itse käytän ruotsalaista nuuskaa enkä muihin kajoakkaan. Kuitenkin jos terveysasioita ruvetaan tarkemmin miettiä niin eikö olisi järkevintä lopettaa nuuskaaminen ja tupakoitseminen? Sitä en kuitenkaan pysty tekemään, koska olen niin koukussa. Tiedän, kirjoituksessani ei ollut minkäänlaista pointtia mutta oli pakko päästä pätemään :) - mällihuuli
nuuskaaja kirjoitti:
Kannattaa hakea itse,säästät reilusti.Hei!
Ostin laivalta taas kasapäin Ettania (lös). Huomasin, että ei pelkästään hinta ole noussut vaan myös purkin koko on pudonnut 50g:sta 45 grammaan. Mikä tämän takana taas mahtaa olla? Lisävoitonko tavoittelu? - spede einari
ettan1 kirjoitti:
"Fakta on että nuuska on terveellisempää, ja sitä moni tupakoitsija yrittää kumota."
Itsekkin monta vuotta nuuskaa käyttänyt, mutta en siltikään aivan samaa mieltä. En osaa täydellä varmuudella sanoa kumpi on terveellisempää mutta nuuskassa on enemmän lisäaineita kuin tupakassa.
Varmuutta ei kuitenkaan ole. Kuulemieni perusteella lisäaineita olisi kuitenkin vain jenkkinuuskissa.
Itse käytän ruotsalaista nuuskaa enkä muihin kajoakkaan. Kuitenkin jos terveysasioita ruvetaan tarkemmin miettiä niin eikö olisi järkevintä lopettaa nuuskaaminen ja tupakoitseminen? Sitä en kuitenkaan pysty tekemään, koska olen niin koukussa. Tiedän, kirjoituksessani ei ollut minkäänlaista pointtia mutta oli pakko päästä pätemään :)nuuskas on kosteudensäilöntäainetta, ja happamuuden sätelevä ainetta, ei muuta. röökis ei ole mitää, mut siin on HÄKÄÄ, TERVAA ja nikotiinia. vetäkää vaa keuhkoihi... lopputulos döden.
- steelfixer
amrra kirjoitti:
Ihan vituttaa taas ku puhuttiin radiossa nuuskasta, että muka siitä jengi siirtyis tupakkaan. Ite ainaki vedän sen takii rööki ku ei aina jaksa lähtee hommaa nuuskaa jostai, ja ihan vaa sen takii ku sitä ei myydä suomessa.
Nyt ku oon blaadannu tota rööki ihan tarpeeks ni kyl huomaa ku henki ei kulje ku hengästyy vaikka puntti treeneissä. olis niin paljo helpompaa heittä skeida huulee aina.
Mut emmä koko aja röökää esim. enemmä tulee viikonloppusii binin kaa poltettuu ku se on jotenki tapa. Mut senki vois siirtää kokonaa biisooni ni johan henki kulkis vielä 60 vuotiaanaki..
ELI jos nuuskaa myytäis suomessa ihan avoimesti niin MÄ VANNON että jengi jättäis röökinsä paljon useimmin ostamatta ja se on varma.itse ent. kova tupakkamies, meni niin paljon röökiä että alkoi ilma loppua ja oikeassa keuhkossa vielä kaiken hyvän lisäksi asbestoosi! Aloin nuuskaamaan asuessani Ruotsissa n. 4v. ja sen jälkeen Norjassa n. 8v. mutta se oli silloin sellaista on-off hommaa mutta nyt olen sinnitellyt nuuskan kera noin 3v. Tupakoitua tuli 40 vuotta. EU:hun tekee paljon muitakin ihmepäätöksiä mutta nuuska ei vahingoita muita kuin käyttäjää päinvastoin kuin rööki. Se on vapaaehtoista. olen sitä mieltä että nuuska vapaaksi ja kirkko eroitettava valtiosta.
- lololflsdaf
nuuskaaja kirjoitti:
Kannattaa hakea itse,säästät reilusti.Tuhlatkaa idiootit rahanne nuuskaan, kyllähän se kannattaa kun ajattelee, käyttää vaan vitusti aikaa että saa imea oikeasti mullanmakuista roskaa huulessansa ja hankkia itselleen erinäisiä terveysongelmia. Miksei vaan voi jyrsiä jotain vitun eukalyptyksen lehtiä saatanan koalat.
- Mattheyw
Itse en käytä nuuskaa, enkä varmaan koskaan tuu käyttämäänkään, mutta se haju... hyi saatana miltä muutaman kaverin hengitykset haisee, ihan paskalta. Siis sanoinkuvamaton löyhkä. :D
Jos ihmiset käytätte nuuskaa, niin ajatelkaa muitakin; Nuuska haisee ihan paskalta. Vaikka tupakkakaan ei kovin mahtava hajukokemus ole, hyi saatana, lopettakaa tuo nuuskan käyttäminen ainakin, sillä vaikkette ite huomaa, niin teidän hengitys haisee ihan ripulipaskalta. :S- sadas
Kyllä tuore nuuska voi haista ehkä pahalle, mutta ei kenekää hengitys siitä haise ellei nuuska syö.. vai syökö sun kaverit?
- nuuuskamuikku
mun kaveri käyttää ja olen itsekkin kokeillut, joten voin sanoa että kaverin henki ei ole haissut nuuskalle olenkaan, täs itekkin miettinyt et vois alkaa käyttää nuuskaa, en oo koskaan polttanut siis vakinaisesti tai mitään mut nyt kun 18 nii tarttee vaan jotain tekemistä kuten nuuskaamisen tai tupakan polton, ärsyttää se kun kaikki sanoo mulle että mä oon kiltti poika kun en vedä huumeita, röökiä, ja sit ku te tupakoitsijat aina selitätte kännissä että vittu tää rööki on perseestä älä sä missään nimessä alota oot hyvä tyyppi jos et tähän ryhdy mut silti nään niitten ilmeestä kun vetelee sitä ihan mielellään ja onhan se joillekkin että näyttäs vaan helvetin miehekkäältä... oho tulikin vähä kirjotettua mut täs oli mun mielipide :pp pitäs varmaan lähiaikoina ostaa sitä nuuskaa
- kylmä gettu
Kylmä Eetu huulen ja menoks niin kyllä alkaa potkiin ihanasti ;P
- Siis..
Joo osa nuuskasta kyllä haisee aika hirveelle, mutta ei se haju kyllä suhun tartu. Voi olla, että sun kaverit ei oikeen hallitse sitä nuuskan käyttöä :D tai osaa muuten hoitaa oma hygieeniaa. Vaikka nuuska olis huulessa, niin ei siitä mitään hajuu tule, toisaalta voi olla, että käytän väärin nuuskaa, koska mun hengitys ei haise.
- Göteborgs Rapé
Sanoi kuka mitä tahansa, nuuska haisee aina kun sitä käytetään. Ja sinulle kuka kirjoitit että se ei haise vaan silloin jos sitä syö. Kuules, opettele käyttämään nuuskas kunnolla eläkä syleksi niitä mehuja pitkin teitä, vaan nuuskamehut menee ensin alas, sitten ylös ja mahtava fiilis!
Vaikka itsellä olisikin nuuska huulessa, niin kyllä vaan tuntee itse sen kaverin suusta tulevan nuuskan tuoksun.
Syy miksi hinnat on noussut ja purkkien koko pienentynyt on se että täällä on lakeja laitettu vähän uusiksi, koska nuorten nuuskaaminen on kasvanut räjähdemäisesti! Tosin, en itsekään ole vasta kuin 17 vuotta, ja nuuskaa on tullut maiskuteltua semmoinen kohta viitisen vuotta.
Ja vielä se mikä lopetuksen tekee hankalaksi, on että kun huuli tuntuu muuten niin tyhjältä. Olin itse puolisen vuotta ilman nuuskaa ja käytin esim. purukumia huulen alla tai jotain muuta voimakasta (paitsi nuuskaa tietenkin :D).
Nuuskan haittavaikutukset huomaa viimeistään silloin, kun ikenet rupeavat "nousemaan" ylöspäin, ja se kuoppa siellä huulessa laajenee.
Yksi mikä on varma että kun käytät nuuskaa pitemmän ajan, ja pikkuisen slarvailet hampaidenpesussa, niin jo rupeaa aamuhengityskin haisemaan 5 kertaa pahemmalta kuin normaalisti! Ei auta hampaiden pesu aamulla eikä purukumi siihen perään. Käyttäkää suuvettä!
Tällasta näin ruotsipojalta. - p.l.
Kumma kun hajuille herkkä vaimoni ei ole maininnut nuuskani hajusta, vaikka muuten on kova sanomaan, jos joku käryää.
Jos, vieras on niin lähellä mua, että haistaa nuuskan mun huulesta, hän tod näk on antamassa tekohengitystä tai sitten aivan liian liki.
Koskahan tupakoitsijat alkavat ajatella ympäristöään ja tajuavat siirtyä 20m tuulen alapuolelle kaikista? Mun puolesta poltelkoot, mutta niin kauan kun tupakkaa saa laillisesti polttaa julkisilla paikoilla, käyttää haju-/ partavesiä, haista muutenvaan, on nuuskan olemattomasta hajusta ruikutus lähinnä lapsellista.
Nuuskan "haju", ei ole myöskään ympäristölle vaarallista päinvastoin, kun tupakan tai voimakkaiden hajusteiden(jälk. läh. astmaatikoille). - gsohaoighqohr
nuuuskamuikku kirjoitti:
mun kaveri käyttää ja olen itsekkin kokeillut, joten voin sanoa että kaverin henki ei ole haissut nuuskalle olenkaan, täs itekkin miettinyt et vois alkaa käyttää nuuskaa, en oo koskaan polttanut siis vakinaisesti tai mitään mut nyt kun 18 nii tarttee vaan jotain tekemistä kuten nuuskaamisen tai tupakan polton, ärsyttää se kun kaikki sanoo mulle että mä oon kiltti poika kun en vedä huumeita, röökiä, ja sit ku te tupakoitsijat aina selitätte kännissä että vittu tää rööki on perseestä älä sä missään nimessä alota oot hyvä tyyppi jos et tähän ryhdy mut silti nään niitten ilmeestä kun vetelee sitä ihan mielellään ja onhan se joillekkin että näyttäs vaan helvetin miehekkäältä... oho tulikin vähä kirjotettua mut täs oli mun mielipide :pp pitäs varmaan lähiaikoina ostaa sitä nuuskaa
Naurettava jätkä! Tuon ikäisenä aloittaa ympäristöstä tulevien paineiden takia. Ne "vetelee" sitä ihan mielellään, koska ne on koukussa nikotiiniin ja tupakka/nuuska tuo tyydytyksen. Mut ihan turha sun on alottaa, eihän siinä mee kun rahaa hukkaan ja muita ällöttää hajut yms.
- ggggrwa
nuuuskamuikku kirjoitti:
Sanosin että eti parempaa seuraa, ittee alko vituttaan kun kaverit ei tehny enää muutakun "sorvas biittiä" On siinäkin vittu hienoa elämää kun kokoajan vaan puhe nuuskasta.
- ranuaaaaåperhna
Siis.. kirjoitti:
Joo osa nuuskasta kyllä haisee aika hirveelle, mutta ei se haju kyllä suhun tartu. Voi olla, että sun kaverit ei oikeen hallitse sitä nuuskan käyttöä :D tai osaa muuten hoitaa oma hygieeniaa. Vaikka nuuska olis huulessa, niin ei siitä mitään hajuu tule, toisaalta voi olla, että käytän väärin nuuskaa, koska mun hengitys ei haise.
täältä löytyy vastauss http://www.youtube.com/watch?v=LN-kF6Mp7xA
- examble
sadas kirjoitti:
Kyllä tuore nuuska voi haista ehkä pahalle, mutta ei kenekää hengitys siitä haise ellei nuuska syö.. vai syökö sun kaverit?
homo oot varmaan joku 6 vuotias kakara joka ei tiiä mitään totta vitussa se henki haisee
- 05612
jos nuuskaa käyttää hillitysti ei siitä mitään haittaa ole toisin kuin tupakasta. myyntikieltoa en ymmärrä sillä uskon että jos nuuskaa myytäisiin suomessa olisi vähemmän tupakoitsijoita.
nuuska on nautinto jota ei saa suomesta...valitettavasti - moonwalkk
vittu nyt on vaan 45 g nuuskapurkissa, vidun swedut !
- c'',)
Nuuskalla on vaan jees
- snuudeli
c'',) kirjoitti:
Nuuskalla on vaan jees
Joo kelasin tos vaa ku joku kirjotti et nuuska ei maistu miltään ja rööki taas maistuu.. Ite poltin röökii joku 8 vuotta ja sinä aikana lukemattomat kerrat yritin lopettaa mut ei natsannu paitsi parhaillaan vissiin pari kuukautta. Joka lopetuskeissi on loppunut perinteisesti. Eli siihen et ku on tarpeeks jurris nii itsekuri pettää.. Ja täytyy sanoo et ainaki mun mielest noi nikotiini purkat on ihan hanurista! Kylhän ne jeesaa nikotiinirefloihin mut kyl samal pitää olla rautainen päätös röökistä luopumiseen koska mielihyvää niist ei kyl saa.
Ite aloin tos parivuotta sit puolivahingossa käyttää nuuskaa.. Ja jumaliste et se euforia mikä siit alkuun tuli! Huh huh! Joo pieni setti nuuskaa ekoil kerroil ja löhösin puutuneen rentotuneena tunnin sohval ja kävely oli horjuvaa.. Iha ku ois vetäny jotain vahvemman puoleista douppii.. =) No toleranssi kyl ainaki mul on kasvanu aika hulluks ku välil tuntuu et ei pysty olee ku maksimi timman ilman snuudelssonia.. Mut oon kyl tyytyväinen vaihtoon eipähän yskitä vaik kieltämät välil ikenet ja huulet huutaa leipää mut eipä se kyl pahemmin oo haitannu.. ;)
Ja yks mikä nuuskas on jees et ainaki mun mielest siit on paljon helpompi siirtyy vaik nikotiinipurkkaan kuin röökistä, koska ei oo enää sitä sauhutus tapaa mikä on salettiin monelle röökaajalle yks suuri osa röökin addiktiosta.. No tää on mun mielipide kommentoikaa vapaasti jos on lisättävää..
Nii ja se piti viel sanoo et nuuskamakujahan on lukemattomia! Sitrusta, bergamottiöljyä, lakritsaa. karpaloa, kanelia,anista ja lukemattomia muitakin!
Eipä löydy perusröökeistä paljoo muuta mentholia ja pieniä tupakan vivahde eroja.. Tietysti jos polttaa vesipiipputupakkaa tai piipputupakoita nii niit on paljon enemmän. Mut niiden polttaminen varsinkin vesipiipun nyt on vissiin suht harvinaista tääl päin maailmaa! Et kyl ite ainaki on tyytyväinen et keksin nuuskan. Sainpahan viimein sen fucking röökin sauhuttelun lopetettua! NUUSKA KUNNIAAN!!! =) =) =) - pässikkä..
snuudeli kirjoitti:
Joo kelasin tos vaa ku joku kirjotti et nuuska ei maistu miltään ja rööki taas maistuu.. Ite poltin röökii joku 8 vuotta ja sinä aikana lukemattomat kerrat yritin lopettaa mut ei natsannu paitsi parhaillaan vissiin pari kuukautta. Joka lopetuskeissi on loppunut perinteisesti. Eli siihen et ku on tarpeeks jurris nii itsekuri pettää.. Ja täytyy sanoo et ainaki mun mielest noi nikotiini purkat on ihan hanurista! Kylhän ne jeesaa nikotiinirefloihin mut kyl samal pitää olla rautainen päätös röökistä luopumiseen koska mielihyvää niist ei kyl saa.
Ite aloin tos parivuotta sit puolivahingossa käyttää nuuskaa.. Ja jumaliste et se euforia mikä siit alkuun tuli! Huh huh! Joo pieni setti nuuskaa ekoil kerroil ja löhösin puutuneen rentotuneena tunnin sohval ja kävely oli horjuvaa.. Iha ku ois vetäny jotain vahvemman puoleista douppii.. =) No toleranssi kyl ainaki mul on kasvanu aika hulluks ku välil tuntuu et ei pysty olee ku maksimi timman ilman snuudelssonia.. Mut oon kyl tyytyväinen vaihtoon eipähän yskitä vaik kieltämät välil ikenet ja huulet huutaa leipää mut eipä se kyl pahemmin oo haitannu.. ;)
Ja yks mikä nuuskas on jees et ainaki mun mielest siit on paljon helpompi siirtyy vaik nikotiinipurkkaan kuin röökistä, koska ei oo enää sitä sauhutus tapaa mikä on salettiin monelle röökaajalle yks suuri osa röökin addiktiosta.. No tää on mun mielipide kommentoikaa vapaasti jos on lisättävää..
Nii ja se piti viel sanoo et nuuskamakujahan on lukemattomia! Sitrusta, bergamottiöljyä, lakritsaa. karpaloa, kanelia,anista ja lukemattomia muitakin!
Eipä löydy perusröökeistä paljoo muuta mentholia ja pieniä tupakan vivahde eroja.. Tietysti jos polttaa vesipiipputupakkaa tai piipputupakoita nii niit on paljon enemmän. Mut niiden polttaminen varsinkin vesipiipun nyt on vissiin suht harvinaista tääl päin maailmaa! Et kyl ite ainaki on tyytyväinen et keksin nuuskan. Sainpahan viimein sen fucking röökin sauhuttelun lopetettua! NUUSKA KUNNIAAN!!! =) =) =)ai,ai.. se kun on ihan edes hiukankin krapulaa niin pullo/kaksi keskiolutta ja ettania tuubista.. parempaa en tiedä, paitsi: joskus kun on ollut nökö (vaimoni nimitys) hiukan pitemmän aikaa paikallaan niin vuotamisen jälkeen kun heittää fazerin salmiakin tilalle, niin myös tulee itsellä se kun suupielet nousee..
suosittelen kaikille
olen tupakoinut 15v> lopetin nuuskan avulla. lopetusyrityksiä n 10krt.
nuuskaa kuluu enää vain harvakseltaan =helmikuussa tuodusta tornista on vielä purkki jäljellä pakkasessa.
terveisiä kaikille, pysykää terveinä.
pässi 30v - al-b
pässikkä.. kirjoitti:
ai,ai.. se kun on ihan edes hiukankin krapulaa niin pullo/kaksi keskiolutta ja ettania tuubista.. parempaa en tiedä, paitsi: joskus kun on ollut nökö (vaimoni nimitys) hiukan pitemmän aikaa paikallaan niin vuotamisen jälkeen kun heittää fazerin salmiakin tilalle, niin myös tulee itsellä se kun suupielet nousee..
suosittelen kaikille
olen tupakoinut 15v> lopetin nuuskan avulla. lopetusyrityksiä n 10krt.
nuuskaa kuluu enää vain harvakseltaan =helmikuussa tuodusta tornista on vielä purkki jäljellä pakkasessa.
terveisiä kaikille, pysykää terveinä.
pässi 30vJees, täällä lähilätäkön toisella puolella nuuskaaminen on tosi yleistä, ja tupakointi todella harvinaista. Tosi monet on viikonloppu/baarinuuskaajia, ja toi pussinuuska on aika ässää röökiin verrattuna. Ei pahaa hengitystä, ei sotkua eikä oikeastaan mitään välitöntä negatiivista vaikutusta. Mutta eihän se mikään täysin vaaraton tuote ole. Nuuskafilosofiaa täkäläisesti: http://swedish-notions.blogspot.com/2009/09/lets-talk-about-snus-baby.html
- NODAAAAH
Nuuskan ainoa hyväpuoli on se (kun en itse käytä) ettei tarvitse kavereiden tupakan savuja haistella, mutta muuten nuuskaaminen on täysin paskaa puuhaa. Älkää nyt helvetti mainostako jokapaikassa nuuskanne jokapaikassa. Teinit käyttävät nuuskaa koska haluavat kaipaavat hyväksyntää, kliseistä? Sitten ajellaan sinne sun tänne "jou perseestäkö ei tääl saa BIITTII mistää nii piti ajaa 30km hevonvittuun et sain yhet nöllit, jou tehtii omatekosta nuuskaa mut vittuko ne levis, jou mun tykki on paskana mut ei mitää ostan 10 tykin ja vahvinta nuuskaa mitä maasta saa" Siinä on taas yksinkertasille ihmisille ajanvietettä ja elämäntarkotusta. Saisivat sitten edes vaa laittaa enemmän myrkkyjä niihi niin kuolisitte vittuun sössöttämästä biiteistänne ja pienistä peniksistänne
- entiedämiksi
Yhdyn mielipiteeseesi siinä määrin että on olemassa poikia jotka on kuvailemalla tavallasi cooleja. Mutta itseni minä tunnen enemmänkin "nuuskasnobbailijaksi" . Kokeilen ja maistelen eri nuuskia. Koitan pysyä erossa perus ettaneista ja generaleista. Juuri tälläiset wannabe kovikset pilaavatkin hienon nuuskan maineen. Niin surullista...
- nökökunniaan
nuuskassa ei ole kyse mistään machoilusta ainakaan mun mielestä, siinä on kyse siitä ku heittää se biiti sinne huulee ni tulee rento fiilis !
- Turva-nautinto!
nökökunniaan kirjoitti:
nuuskassa ei ole kyse mistään machoilusta ainakaan mun mielestä, siinä on kyse siitä ku heittää se biiti sinne huulee ni tulee rento fiilis !
Minulle nikotiinipurukumi tuo riittävän nautinnon, en halua keuhkosyövänriskejä, enkä nuuskan sisältämiä, ei lääkkeellisiä aineksen osasia. Ei ole todistettu, ettei nikotiini-nautinnot tulisi myös riittävästi kumin pureksiminen!
Minä tuen lääkkeellinen kumin käyttö, jossa ei ole myrky-aine.
Lääke-freak...
- xan
Itse olen nuuskan puolella! http://eusnus.se/contact/ tuonne kirjottelemaan!
- -_-
Näistä kahdesta Nuuska on selvästi parempi vaihtoehto! Itse olen 15 vuotiaasta käyttäny ja nyt ikää 17.
- Nuuska ei vahingoita muita , kuten passiivinen tupakointi , johon kuolee moni vuodessa!
- Syöpäriski on huomattavasti pienempi , n. 15-20x pienempi riski sairastua suusyöpään kuin keuhkosyöpään! WWW.Cancer.Fi ( Lukekaa ) !
- Nuuska ei heikennä kuntoa
Tupakka on suoraansanottuna aivan tajutonta kuraa! Vahingoitat muita ja imet kaiken maailman myrkyt keukoihin: , Ammoniakki , Lyijy , Terva YMS.!
Nuuska lailliseks! - oeriagsne8548545s55
-_- kirjoitti:
Näistä kahdesta Nuuska on selvästi parempi vaihtoehto! Itse olen 15 vuotiaasta käyttäny ja nyt ikää 17.
- Nuuska ei vahingoita muita , kuten passiivinen tupakointi , johon kuolee moni vuodessa!
- Syöpäriski on huomattavasti pienempi , n. 15-20x pienempi riski sairastua suusyöpään kuin keuhkosyöpään! WWW.Cancer.Fi ( Lukekaa ) !
- Nuuska ei heikennä kuntoa
Tupakka on suoraansanottuna aivan tajutonta kuraa! Vahingoitat muita ja imet kaiken maailman myrkyt keukoihin: , Ammoniakki , Lyijy , Terva YMS.!
Nuuska lailliseks!ja sähän oot 2 vuoden kokemuksella melkoinen asiantuntija oijoi
helari :D
- !!
kaikki päihteet saisi tunkea perseeseen
- samppa131767o87
Mitä pahaa on nuuskassa? parempi se on kuin tupakka, tupakkan haju vaatteissa ei olöe miellyttävä.
- aaaaaaaah nuuuskaaaa
nuuskahan on vitun jees. sisälläki vaa huulee ja menoks . ei haise eikä hengityskään rupee haisee . ei kukaa oo mulle tullut sanoo et ällöttävää ja yhtä helppoo saada ku tupakka.
- nuuskahullu
Mistä helsingistä saa nuuskaa ala ikäisille?
- nuuska kauppoihin!!!
toivottavasti ei mistään!
- oliverrrrrrr
Minkä takia nuuskaajat eivät ole siirtyneet purutupakoihin? Joita käytetään samalla tavalla kuin nuuskaa.
esim.
http://www.oliver-twist.dk/Webnodes/us/Web/Public/Forside
Loistavia pieniä paloja ja noista saa tarpeekseen nikotiinia. Hinta alle -4€/30 palaa. Yksi pala sisältää 6mg nikotiinia eli lähes yhtä paljon kuin pussinuuska. Itse olen jo puoli vuotta käyttänyt tropical makua joka muistuttaa hieman lakritsaa. Paras puoli on se että saa tilata netistä laillisesti esim. mysmokingshop/ briteissä. Kannattaa testata jos on vaikea hankkia nuuskaa muuten. - pemis?
sen takia koska ei ole mitään vitun riippuvuutta
- nuuskaaja
http://www.youtube.com/watch?v=I4zJgmB2Sco
letkee nuuska biisi - Olkerosss
vittu tää suomi on maailman paskin maa kun ei ees vittu nuuskaa myydä. on tää ihan perseestä. heräkkää te vitun pellet ja laillistakaa nuuska homot
- Luxori
Pystyykö tykkinuuskaa käyttämään ilman minkäänlaista tykkiä ? Jos ei niin miten saisi kotikonstein tykin tehtyä ? vastauksia kiitos.
irtonuuskaa käyttäneenä ei tulisi mieleenkään enään käyttää "tykkiä" saatika pussinuuskaa.. Kun puristelee etusormen ja peukalon välissä itselleen sopivan kokoisen annoksen, ja saa siitä melko kiinteän "kaistaleen", vasemmalla kädellä vaan ylähuulta ylöspäin ja sinne se sujahtaa. Tuota ennen kannattaa katsoa ettei murusia pääse putoutumaan toimintaa suoritettaessa. Mukanani on samalla aina pari palaa vessa/talouspaperia johonka toimenpiteen jälkeen pyörittelemällä sormeni puhtaaksi ;-D PS: Poltin yli 20 vuotta, nyt yli 2v ilman savuja... Limppu.
- ufh2öp
Kanuunalla poskeen. Tekoohjeet netissä.
- kuuriksi
Mielestäni irtonuuskaa voisi itse käsin pistää huuleen mutta en ole ihan varma, voiko joku valaista minua ?
Voin valaista, irtonuuskaa käyttäneenä ei tulisi mieleenkään enään käyttää "tykkiä" saatika pussinuuskaa.. Kun puristelee etusormen ja peukalon välissä itselleen sopivan kokoisen annoksen, ja saa siitä melko kiinteän "kaistaleen", vasemmalla kädellä vaan ylähuulta ylöspäin ja sinne se sujahtaa. Tuota ennen kannattaa katsoa ettei murusia pääse putoutumaan toimintaa suoritettaessa. Mukanani on samalla aina pari palaa vessa/talouspaperia johonka toimenpiteen jälkeen pyörittelemällä sormeni puhtaaksi ;-D PS: Poltin yli 20 vuotta, nyt yli 2v ilman savuja... Limppu.
- ***** pellet
limppu1970 kirjoitti:
Voin valaista, irtonuuskaa käyttäneenä ei tulisi mieleenkään enään käyttää "tykkiä" saatika pussinuuskaa.. Kun puristelee etusormen ja peukalon välissä itselleen sopivan kokoisen annoksen, ja saa siitä melko kiinteän "kaistaleen", vasemmalla kädellä vaan ylähuulta ylöspäin ja sinne se sujahtaa. Tuota ennen kannattaa katsoa ettei murusia pääse putoutumaan toimintaa suoritettaessa. Mukanani on samalla aina pari palaa vessa/talouspaperia johonka toimenpiteen jälkeen pyörittelemällä sormeni puhtaaksi ;-D PS: Poltin yli 20 vuotta, nyt yli 2v ilman savuja... Limppu.
1. Lösi on helpompi laittaa kielellä sinne huulen 2. Joku sanoi että käyttää purkin kuukaudessa=eli ei käytä "ollenkaan" 3.jaa vai että tulee nuuskasta rento olo, kylläpä sen teistä alottelijoista ymmärtää jos nousee päähän nuuska turhaa leijutta nuuskalla, vai saako etelässä nuuskaamisesta pisteitä? 4. Nuuska mehuja ei kyllä ruukata sylkeä pois. 5.jaa vai ei nuuska maistu miltään, todennäköisesti olet ostanu dry nuuskia ja jos lösia niin niin pieniä palloja että ne ei kuse yhtään. 6.älkää edes käyttäkö jos että mistään saa urpot
- ikäväähänseon
tälki hetkellä nuuska huules ku en päässy tupakalle ...voivoi
- tititöö
Vitun ääliöt, nuuska on yhtä paska aine kuin tupakka. Vitun tyhmää pilata terveys!
Nuuska pitäis pysyä laittomana suomessa ikuisesti! - huoh...
sun kommenttejas täällä kaivataanki..^^
- Tomppa
Jos täytyisi itse valita nii investoisin e-röökiin, ei näy jölli huules eikä haise pahalle
- pussihuuli
älkää ikinä ostako offroadin frostedia tai offroad cola pussii koska ne maistuu ihan samalta vaikka pitäis olla eroo täyttä kusetusta ! kannattaa mielummin ottaa just jotain odenssin extremee koska se o ainaki kunnon kamaa.
- eezzuu
missä päin helsinkii noi ettanit on myynnis ?
- JIEIEIE
aaaah ihanaa tulee pari kiekkoo tossa viikon lopussa ;)
Sitte vaa huulet pulleeeks!- Thäh?
Pari kiekkoo ? Mihi ne riittää ? :D
- Moiii124
Mä oon käyttäny pussinuuskaa pari kk ja mul tulee joskus verta huulesta ku oon pitäny sitä nii tarkottaako se sitä et mull on suusyöpä?
- seppelw123
oon 11v löysin kerran sellasen offroad nuuskakiekon maasta siel oli viel kolme pussii ne hais ihan purkalle:D
- Tietämätön.
Osaako kukaan viisaampi kertoa, vaikuttaako nuuska pahasti jos käyttää vain harvoin? Esim. 1-2 kertaa kuukaudessa tms.
- 8687uijk
12v
- Miraaa
Moi.. Mä oon 13v ja oon käyttäny nuuskaa nyt noi kuukauden, ja se rentouttaa jne, mut en mä siihen oo koukkuun jääny (vielä). Lyötiin kaverin kaa vetoo että pystynkö olee ilman sitä viiko, ihan helposti, mut silti ei se pahaa tee ku se laittaa huuleen... Miks en oo koukussa? Johtuuks se siitä että oon nii lyhyen ajan käyttäny sitä, Vai häh?
- kokemustaon1
Elä oikeasti käytä enään sitä! Aina siitä jotain haittaa
On olen itse käyttänyt 3vuotta eikä kannata tehdä sitä
Olen koittanut lopettaa mutta ei onnistu ja kaikki rahas
Menee nuuskaan elä hyvänenaika käytä sitä
- Knuss
Poltin vajaat 40v nyt Knox lös avulla irti tupakasta. Eikä ole juuri haluttanut savuja, viikolla Haaparanta kutsuu...
- snusse
mä tykkään perse nuuskasta! yks mun lemppareista!
- moro3
Kuinka monta kertaa pitää käyttää nuuskaa että se näkyy huulessa.
- Löössionparasta
Nuuskan hinnat & arvostelut:
http://nuuskaaja.com- Moii124
Oon käyttäny pussinuuskaa noin 2kk ja käytän yleensä aina oikeel puolel ja yleensä mulla rupee vuotaa verta sielt nii tarkottaako se et mul on suusyöpä?
- nuuskakalle
Moii124 kirjoitti:
Oon käyttäny pussinuuskaa noin 2kk ja käytän yleensä aina oikeel puolel ja yleensä mulla rupee vuotaa verta sielt nii tarkottaako se et mul on suusyöpä?
Hei ihmiset kertokaa äkkiä mulle että saanko alaikäisenä viedä nuuskaa lentokoneeseen luulajasta tukholmaan olisi lento
- Mielipidekysymys
nuuskassa on noin 250.000 ainetta jotka aiheuttavat syöpää, tupakassa on 1.750.000 ainetta jotka aiheuttavat syöpää. Kumpikaan ei ole terveellistä missään nimessä, mutta muistakaa se "tupakointi vahingoittaa vakavasti ympärilläsi olevia" tarra askin kyljessä.. Aikaa ennen juottoloiden tupakkakieltoa, 72% siellä olleista tupakoivat, ja ne 28% eivät halunneet nuuhkia sitä käryä joten pysyivät muualla. 17-29 vuotiaistaa nuorista noin neljännes kävi baareissa viikonloppuisin. Nykyään pelkästään 18-27 vuotiaista noin joka kolmas käy kuppiloissa, heistä noin 79% käyvät baareissa juopuakseen ja 21% seuran hakuun (eli seksiin) ja ne pojat/tytöt jotka löytävät toisensa vain 19% heistä käyttää kumia.. Ja 18% alle 30vuotiaalla suomen väestöllä on klamydia, vuonna 2000 klamydiaa sairasti noin 12% alle 30vuotiaista. Jos on tarve nikotiiniin (kuten itselläni) hetkeäkään miettimättä nuuska, ja tuo suuhygiena nuuska ei haise suussa IKINÄ jos hörppäät lasin vettä, nuuska EI värjää hampaita. Tupakka värjää hampaat ja hengitys haisee satiaiselle vaikket olisi polttanut päiviin, koska se samainen myrkkykasvi mitä on nuuskassa on tupakassa kuivattua ja sinä apina vielä sytytät sen että ne höyryt varmaan pääsevät ikeniisi sekä keuhkoisiisi, nuuskasta löytyy se sama myrkky samoissa määrin ja jos päätät sytyttää nuuskan tuleen ja imeä sitä savua vaikutukset todennäköisesti ovat samat. Mutta nuuska "kusee" huulessa paljon ennen kuin on edes tieteellisesti mahdollista että tuolla myrkyllä olisi edes mahdollisuus nähdä limakalvojasi. Jos pidät samaa nuuskapötköä (siis purua, pussi on "turvallisempaa") huulessasi noin kaksi päivää vaikutus on täysin sama kuin askilla tupakkaa.. Kumpikin on myrkkyä, nuuska ja tupakka tämä on silti ikävä kyllä makuasia!
- ahavittu
vittu että naurattaa :D tupakassa on 40 karsinogeeniä joiden on todettu aiheuttavan syöpää ja nuuskassa puolestaan 2500 kemikaalia eli ei voi olla 250 000 AINETTA jotka aiheuttavat syöpää.Jos oikein muistan lukeneeni nii nuuskassa syöpää aiheuttavia karsinogeenejä jotka tiedetään on tällä hetkellä n.30 varmaan niitä kyllä enemmänkin on mutta ei sentään 250 000... valopää :D
- nuuska.lahti
Khyl nuuska on jees :p
- nuuskaa<3
ite polttelin muutaman vuoden sätkiä ja lopetus yrityksiä oli monta... nyt lopulta sain todella hyvin vähenettyä tupakin polttoa nuuskan avulla! ; ) menee 1-3 tupakkia päivässä :3 nyt sitä pussi nuuskaa muutaman kuukauden ja eron huomaa! henki kulkee paljon paremmi ja ei tarvi koko ajan yskiä ja muuta paskaa!
ihan suosittelen et valitkaa se nuuska mielummin kuin tupakka!
Ps. kyllä se nuuska on vaa parempaa ;) - !!!!!!
jos jollai myydä lössiä, ota yhteyttä [email protected]
- Kskksnssd
Jos jollain myydä pari kiekkoa tai enemmän pussia tai löysää Tampereella niin pistä viestiä [email protected]
- Nuuskaavailla
Ostetaan irtonuuskaa mieluiten pk-seudulta - Nouto.
Tarjoa: [email protected] - viljami932
Ei hitto mä muistan kun yläasteella vedettiin sitä odensin extremee 22mg nikotiinii ja päät pyörällä hilluttiin välitunnilla!
- kaviaari
Onneksi valopäät ovat vähenemään päin kun kyse on nuuskasta.Eihän se lapsille sovi missään nimessä mutta aikuiselle yli 40 vuotiaalle on parempi käyttää kuin olla käyttämättä.Nuuska on luonnon omatuote.Myös sitä voi yrittää tehdä tomaatista ja munakoisosta...mielenkiintoista olis kokeilla sillä niissä on nikotiinia myös luonnostaan.
- /c:eestä on nuuska
Vai ei nuuska haise kun pussaa.
On kuin nuolisi kanan persettä ja haiseen 5 m päähän.
Kiekkoilija Nieminen kuvaa hyvin nuuskamulkkusia jäällä:
" Mennään tuolla nuuska huulessa, tupsupipo päässä ja kävellään perse pitkällä, kun ollaan olevinaan jääkiekkoilijoita. Todellisuudessa ei olla kuitenkaan mitään muuta kuin päätään aukovia räkänokkia! Herätys saatana!"
Idiootit nuuskaa. Tsekkaa Youtubesta Gruen von Behrens , joka sai kielisyövän
http://www.youtube.com/watch?v=2nJ_Quhg_Go
Tämmöiseksi Ruotsin Swedish Match haluaa suomalaisnuorten muuttuvan.
Ettan on perseestä, kosk se haiseekin sille. - Valoja vitun kielisyöpä
/c:eestä on nuuska kirjoitti:
Vai ei nuuska haise kun pussaa.
On kuin nuolisi kanan persettä ja haiseen 5 m päähän.
Kiekkoilija Nieminen kuvaa hyvin nuuskamulkkusia jäällä:
" Mennään tuolla nuuska huulessa, tupsupipo päässä ja kävellään perse pitkällä, kun ollaan olevinaan jääkiekkoilijoita. Todellisuudessa ei olla kuitenkaan mitään muuta kuin päätään aukovia räkänokkia! Herätys saatana!"
Idiootit nuuskaa. Tsekkaa Youtubesta Gruen von Behrens , joka sai kielisyövän
http://www.youtube.com/watch?v=2nJ_Quhg_Go
Tämmöiseksi Ruotsin Swedish Match haluaa suomalaisnuorten muuttuvan.
Ettan on perseestä, kosk se haiseekin sille.No vittu jenkkinuuska o pikkase eri asia ku ruotsalainen...
- eetuettani
Jos jollai tampereen seudulla tai lähimaastossa nuuskaa myynnissä, nii täältä ostaja [email protected].
- Mörköööööö
Postiin voin laittaa Knoxin pussia 50€/puntti sisältää postikulut
- jaa-a
Jospas kaikki kenellä on tarjolla vastedes ilmoittaisi missä päin on tarjolla. Kiitos.
- Maicki
Jos jollain on Turun seudulla nii ostetaan
[email protected] - punttihuuli
3 tornia ettanin löysää 55e/torni pk tai nouto turusta.
[email protected] - sunspring1
offroadin pusseja eri makuja tarjolla, muitakin merkkejä voi kysellä.
[email protected]
hamina-Hesa. - 24h.nuuskaa
Olis nuuskaa myynnissä. Löysää eri laatuja ja pussinuuskia eri laatuja.
Meilillä tarkemmat tiedot!
[email protected] - WutZZZ
Asia koskee nyt tätä myynti kieltoa että mikä vittu tätä Euta vaivaa ko yritetään tehä EUsta savuton niin kielletään nuuska. Mie kovasti veikkaan että moni tupakoittija vaihaitaisi tupakan nuuskaan. Nuuskan takaisin myyntiin tulo auttais paljon tuossa Euroopan savuttomuus asiassa
- nikotiinionlääke89
Luonnollista nikotiinia saa tupakasta ja tomaatista parhaimmillaan...tupakasta kuitenkin paremmin.Aivot rakastaa nikotiinia.Miksi saada vanhenemisen sairauksia kun on kerran tomaatti ja tupakka olemassa? Niitä ei saa polttaa koska silloin saat nitroisamiineja jotka ovat myrkyllisiä.Ruotsalaismiehet ovat kaikkein pitkäikäisimpiä ja komimpia just nuuskan takia mieskansoista.
- Lopetanuuskaaminen
- ponantsa
Näin unta, että laitoin biitin huuleen. Unessa oli levoton oli ja koin ettei se auta. Piti laittaa biitti toisellekin puolelle. Sekään ei riittänyt. Kohta oli biitti myös alahuulessa molemmin puolin. Mikään ei riittäny. Kavereilta tivasin, että onko terveellistä laittaa nuuskaa suoraan peräsuolen limakalvoille. Ennen kuin se tapahtui, heräsin täsmälleen samaan vieroitusoireiden tunteeseen kuin silloin kun poltin ja käytin nuuskaa. Muutamia minuutteja oli vieroitusoireet, mutta sitten hävisi kun heräsin kunnolla. Huhhhuh ja hyhhyh.
- Haparanda
Nuuska on paskaa, pahempaa kuin se.
Yritin Tukholmassa oppia, vaikka tuolloin tupakoin en tuo snuus paska maistunut.
Nuuskakauppa Haaparannan Matkahuollossa poliisin syyniin ja linnareissu lusmuille.
Lestadiolaislapset kaupittelee keskisuomessa, armahtaako Jumala???
https://m.youtube.com/watch?v=D54LL9gVdhs
Syöpä ja nikotiiniriippuvuus kun suun alkaa näyttää hevostallille. - Perjantainååska
Joo vittu ooispa nååskaa
- Anonyymi
Pitkää tuli nuuskaa käytettyy mut nyt oon löytän nikotiinipussit. Ei haise suu perseelle ja saa tilattuu netist Suomeen. Nikotiinipussit tuli vastaa tommoses blogis https://nikotiinipurkka.com/2021/02/01/nikotiinipussit-com-pussit-arvostelussa/
- Anonyymi
näillä pääsin nuuskasta eroon https://tupakastaeroon.com/dope-nikotiinipussit/
- Anonyymi
Tietääkö täällä kukaan onko muita foorumeita joissa olisi nuuskajuttua tämän lisäksi?: https://tupakastaeroon.com/nuuskaaja/
- Anonyymi
Täällä on ollut muutama mielenkiintoinen teksti nuuskasta ja nikotiinipusseista. https://nuuskakaira.fi/nikotiinipussit-korvike-nuuskalle-ja-tupakalle/
- Anonyymi
huoli kirjoitus nivalaasa ainakin hammashoito on sitä että myydään lisäravinne, poskeen jatkot, eli, kuka huolehtii nuuskan poskit, kun jatkuva ongelma pitäsi olla jotain tietokoneella poskessa.
- Anonyymi
Ootteks näitä kokeillu http://bit.ly/nikotiinipussit ?
- Anonyymi
Käyttänyt dopen 50# freeze nikotiinipusseja ja ne on ihan huijausta, vaikka pitäisi olla runsaasti nikotiinia. Ei luultavasti yhtään nikotiinia vaikka aamulla käyttää niin ei tule sitä pientä huimausta. Ice valmistajan tuotteet on vähän liian tehokkaita, kun ne missä 12 mg nikotiinia on vähän liiankin vahvoja jos ottaa pari olutta niin humahtaa päähän vähän liikaakiin.
Ketjusta on poistettu 91 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1213040Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen342443Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631092071- 1141670
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711388Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891212Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2611133- 621067
- 711054