Esa Sirviön teoista, työkyvystä ja asemasta pitää keskustella ja erotettava

Anonyymi-ap

Hyvä kannanotto päätoimittajalta:

”Kysymys on hyvin herkkä. Kyse ei ole vain rikosoikeudellisesta vastuusta, vaan myös kaupunginjohtajan eettisestä asemasta. Lain edessä rikoksesta epäilty on syytön, kunnes toisin todistetaan. Sirviö on kuitenkin itse myöntänyt vakavat rikokset, ja tuomio niistä tullee aikanaan. Työnantajalla on oikeus arvioida tilannetta luottamuksen ja viranhoidon edellytysten kannalta jo ennen tuomioistuimen päätöstä.

Tyypillisesti tällaisessa tilanteessa viranhaltija itse eroaa tai sopimus puretaan yhteisymmärryksessä. Kaupunginhallitus arvioi sitä, nauttiiko kaupunginjohtaja luottamusta, ja valtuusto voi halutessaan purkaa työsopimuksen. Kunnan päättäjät pyrkivät yleensä säilyttämään luottamuksensa kuntalaisten silmissä. Viimeisen kahdeksan vuoden aikana Suomessa peräti 40 kunnanjohtajan virkasuhde on päättynyt erokorvausta vastaan.

Miksi näin ei ole toimittu Kotkassa? Kaupunginjohtajahan ei ole ainoastaan hallinnollinen johtaja, vaan myös symbolinen johtohenkilö, joka edustaa koko kaupunkia. Kaupunginjohtajan johtajasopimus velvoittaa virkaroolin mukaiseen harkintakykyyn myös vapaa-ajalla.

Kaupunginjohtajan tehtävä perustuu ennen kaikkea luottamukseen. Luottamus on arvo- ja tunnepohjainen asia. ”

Valtuuston pitää ottaa Esa Sirviön asema päätettäväksi ja erottaa hänet. Hallituksen puheenjohtaja on kyvytön jostain syystä asiassa toimimaan kuten pitäisi. Hallinto on halvaantunut.

20

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä tämä tilanne on koko lailla käsittämätön. En voi ymmärtää. Muualla Suomessa lähtö olisi tullut samantien ja pöytä olisi puhdistettu. Hallituksen puheenjohtaja ei ole nyt toiminut asiallisella tavalla ja vastuullisesti kaupungin edun puolesta. On aivan selvää, ettei kaupungin edun mukaista ole Esa Sirviön jatkaminen johtajana. Vakava burnout, työkyvyttömyys, heikot suoriutumiset, törkeä rattijuoppous, aserikos jne. Nyt vauriot ja vahingot meille asukkaille kasvavat, kun meillä on tällaiseen tilanteeseen itse itsensä laittanut Esa Sirviö. Ei häneen ollut edes mitään paineita kohdistunut ennen hänen käsittämätöntä sekoiluaan. Hallituksen puheenjohtajan toimimattomuus on käytännössä kuin, että tämä hyväksytään.

• Anonyymi

Erityisen painavaa on päätoimittajan arvio, että tyypillisesti näissä tilanteissa johtaja itse eroaa ja jos ei ymmärrä niin erotetaan:

”Tyypillisesti tällaisessa tilanteessa viranhaltija itse eroaa tai sopimus puretaan yhteisymmärryksessä. Kaupunginhallitus arvioi sitä, nauttiiko kaupunginjohtaja luottamusta, ja valtuusto voi halutessaan purkaa työsopimuksen. Kunnan päättäjät pyrkivät yleensä säilyttämään luottamuksensa kuntalaisten silmissä. Viimeisen kahdeksan vuoden aikana Suomessa peräti 40 kunnanjohtajan virkasuhde on päättynyt erokorvausta vastaan.”

Mikä täällä meillä on nyt niin vaikeaa päästä rasitteeksi tulleesta johtajasta eroon ?

• Anonyymi

Nimenomaisesti mutta täällä päättäjät ovat ripustautumalla Sirviöön, hänen pahenevaan mainehaittaansa ja rikosprosesseihin menettämässä kuntalaisten luottamuksen.

• Anonyymi

Kun eivät itse ymmärrä niin lehden päätoimittaja veti hyvin rautalankaa näille kuurupiiloon menneille valtuutetuille. Erottakaa tai siirtäkää se Sirviö pois tehtävästään. Ei sovellu kaupunginjohtajaksi.

• Anonyymi

Kukahan meistä jaksaisi tuollaisen katastrofin jälkeen vielä veikeillä lehtien palstoilla, että kiva kun kävi vielä avain oveen?? Moukka mikä moukka. En koe tätä miestä mitenkään mukavana, tai edes yhtään minään ja aivan viimeiseksi luotettavana.

• Anonyymi

Jep, ainoa tuuri hänellä oli ettei ajanut kenenkään päälle tai laukonut asettaan. Ja meidän valtuutetut selittelee, kun on niin mukava mies. Törkeää välinpitämättömyyttä ja täydellistä asukkaiden halpana pitämistä näiden toiminta. Samanlaista kuin venäjällä, jossa suhteiden avulla voidaan rellestää ja porsastella vaikka miten. Minulla ainakin on luottamus mennyt koko tähän paskakaupunkiin ! Me veronmaksajat ja duunarit tämän saatana maksamme, kun yksi täällä saa munailla ja maksattaa meillä kaikki vaikka miten !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, ainoa tuuri hänellä oli ettei ajanut kenenkään päälle tai laukonut asettaan. Ja meidän valtuutetut selittelee, kun on niin mukava mies. Törkeää välinpitämättömyyttä ja täydellistä asukkaiden halpana pitämistä näiden toiminta. Samanlaista kuin venäjällä, jossa suhteiden avulla voidaan rellestää ja porsastella vaikka miten. Minulla ainakin on luottamus mennyt koko tähän paskakaupunkiin ! Me veronmaksajat ja duunarit tämän saatana maksamme, kun yksi täällä saa munailla ja maksattaa meillä kaikki vaikka miten !

On sillä toimenkin tuuri: kaikkialla muualla olisi saanut potkut kuten päätoimittajakin kirjoituksessaan toteaa:

”Tyypillisesti tällaisessa tilanteessa viranhaltija itse eroaa tai sopimus puretaan yhteisymmärryksessä”

Mutta täällä meillä on luppakorvavaltuutetut, jotka yrittävät mennä piiloon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sillä toimenkin tuuri: kaikkialla muualla olisi saanut potkut kuten päätoimittajakin kirjoituksessaan toteaa:

”Tyypillisesti tällaisessa tilanteessa viranhaltija itse eroaa tai sopimus puretaan yhteisymmärryksessä”

Mutta täällä meillä on luppakorvavaltuutetut, jotka yrittävät mennä piiloon.

Lehdelle pisteet. Päätoimittajan sanoin:

Viranhaltija eroaa tai sopimus puretaan yhteisymmärryksessä.

Vastaa aika hyvin kansan mielipidettä täällä. Sirviön on aika lähteä kaupungintalolta ! Vastuu pitää teoistaan kantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lehdelle pisteet. Päätoimittajan sanoin:

Viranhaltija eroaa tai sopimus puretaan yhteisymmärryksessä.

Vastaa aika hyvin kansan mielipidettä täällä. Sirviön on aika lähteä kaupungintalolta ! Vastuu pitää teoistaan kantaa.

Hyvä että lehti kyselee perään ja valvoo. Tässä on nyt jotain mätää. Normi on että saa potkut. Miksi ei ole saanut ? Kuka ja miksi suojelee ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että lehti kyselee perään ja valvoo. Tässä on nyt jotain mätää. Normi on että saa potkut. Miksi ei ole saanut ? Kuka ja miksi suojelee ?

Mä luulen että kaikki ei vielä ole tuliut julki. Mutta tämäkin olisi jo yleinen tapa, että kaupunginjohtajan kanssa neuvotellaan hänen eroamisensa. Pitäisi olla yleinen luottamus henkilöön.

• Anonyymi

Selkeää ja jämäkkää tekstiä päätoimittajalta. Meidän valtuusto on mennyt maan alle eikä ole päätöksentekokykyä antaa kenkää kaupunginjohtajalle. Harmi että päätoimittaja ei ole kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Tulisi vauhtia päätöksentekoon.

• Anonyymi

Kiitokset päätoimittajalle. Jämäkkää kirjoitusta. Mikä noilla valtuutetuilla oikein mättää ?

• Anonyymi

Luin myös tyytyväisyydellä tämän pääkirjoituksen. Selvää nuottia päättäjille. Normaalimenettely on että tällaisissa tilanteissa kaupunginjohtaja lähtee. Luottamus ja mainekuva ei kestä tällaista tilannetta.

• Anonyymi

Lehdelle kiitokset ja päätoimittajalle tämän asian esillä pitämisestä ja kriittisyydestä valtaapitäviä kohtaan. He yrittävät olla jostain syystä hissun kissun. Selitykset ovat naurettavia, miksi katsotaan läpi sormien kun muualla tulisi lähtö kaupunginjohtajalle yleisen edun nimissä.

• Anonyymi

Työrajoitteinen ja poliisitutkinnassa oleva kaupunginjohtaja on sopimaton tehtäväänsä.

• Anonyymi

Täsmälleen näin. Esa Sirviön olisi nyt suotavaa saada kenkää tai itse erota. Paskamyrsky vain jatkuu hänen ja kaupungin päälle niin kauan kun hän siellä yrittää epätoivoissaan jatkaa. Osa sanoo tämän suoraan, osa on hiljaa mutta ajattelee näin.

• Anonyymi

Mitä helvettiä, miksi me joudumme tällaista katsomaan. Kotka on hieno kaupunki ja meillä pitää olla arvoisemme kaupunginjohtaja !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä helvettiä, miksi me joudumme tällaista katsomaan. Kotka on hieno kaupunki ja meillä pitää olla arvoisemme kaupunginjohtaja !

Sirviö ei voi tekemiensä vahinkojen jälkeen enään uskottavasti jatkaa. Tuossa asemassa ei vain voi noin törttöillä. Erottava tai erotettava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sirviö ei voi tekemiensä vahinkojen jälkeen enään uskottavasti jatkaa. Tuossa asemassa ei vain voi noin törttöillä. Erottava tai erotettava.

Erotettava kun ei itse ymmärrä. Jumissa on aivonsa. Burnoutissa.

• Anonyymi

Nyt on hyvä idea järjestää tilaisuus jossa Sirviö perustelee meille veronmaksajille miksi hänen pitäisi antaa jatkaa. Voisi Sirviö saada aika runsaasti negatiivista palautetta. Kuvitteleeko hän olevansa joku työn sankari ? Ei työn sankari rattijuoppoile ja hillu aseen kanssa sekä ole työkyvyttömyysmomilla. Uskomaton törttö !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      207
      3566
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      13
      3296
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      63
      2509
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2165
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      1996
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1888
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      40
      1698
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1581
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1143
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74