Olen nyt saamassa maisterin tutkintoni valmiiksi keväällä ja opinnot ovat rakentuneet historian ja yhteiskuntaopin aineopettajan kokonaisuuteen. Kuitenkin intin aikana saadut kokemukset (AUK käyty) ja muutenkin oma mielenkiinto veisi siihen suuntaan, että armeijaan tekisi mieli päästä töihin. Onko vielä mahdollista päästä sinne töihin ja mitä kautta? Palkka ei ole olennaista eikä tehtävän tarvitsisi olla alkuun erityisen mediaseksikäs, vaan kyseessä olisi enemmänkin kutsumustyö.
Eli mitä vaihtoehtoja minulla on? Voiko esimerkiksi sopimussotilaaksi vielä hakea?
Yleisesti olen 25v ja suht. aktiivinen reserviläinen puhtaalla rikosrekisterillä ja hyvällä terveydellä/kunnolla eli ulkoisia esteitä ei pitäisi olla.
Armeijaan töhin yliopiston jälkeen
5
208
Vastaukset
- Anonyymi
Noilla meriiteillä voisi ehkä päästä varuskuntaruokalaan possuksi?
- Anonyymi
Yleensä armeijan hommiin pääsee jo siellä työskentelevien lapset. Ulkopuolisten on vaikea saada paikkaa esimerkiksi sopimussotilaaksi.
- Anonyymi
HYVÄ ETTÄ OLET KIINNOSTUNUT!
Itse olen ammattiupseeri, tosin eronnut toistaiseksi vakinaisesta palveluksesta.
Jos lähdetään siitä, että olet käynyt AUK:n sekä olet 25v, en näe mitään estettä pyrkiä kantahenkilökunnaksi tähtäävään koulutukseen. Kouluja on monia ja niistä ja niiden sisäänpääsyvaatimuksista löytyy netistä paljolti.
On ehkä hyvä, että sinulla on siviiliopintoja/muutamia vuosia varusmiesajasta. Tämä laajentaa perspektiiviä varsinkin vuosikymmenet armeijan koulutusta murentaneen syväjohtamisopin osalta.
Varusmiespalvelus on suoritettava ennen kuin henkilö täyttää 30v. Näin ollen samoilla edellytyksillä sinulla on noin viisi vuotta aikaa hakeutua kantahenkilökunnan koulutukseen.
Toivotan menestystä pyrkimyksillesi!- Anonyymi
Tiukkaa tekee. Kadettikouluun hakeutumisessa on yläikäraja: hakijan tulee olla alle 26-vuotias hakuvuonna".
- Anonyymi
Armeijaan otetaan kovia kommandoja, ei mitään historian ja yhteiskuntaopin aineopettajia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1264629Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu293367- 203285
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt472969Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka512905Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222819Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod182580Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132315MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142135- 92119