Kerron alkajaiseksi, että joka aamuinen viestin kirjoitus aloitti päivän ja nyt jotakin kaipaan.
Vaatimatonta kerrontaa, oman elämän sujumista, mitään muuta osaavien tapaan en pysty antamaan, se on jo monta kertaa tullut ilmi.
Kuitenkin kaikki mukavat vastaukset antoi intoa jatkaa ja päiväni hyvin alkoi.
Olen lukenut muita ketjuja ja saanut palautetta monen suhteen, mutta kun jokaisella on oikeus kirjoittaa, olen vaan jatkanut.
Mitäpä ihmeellistä eläkeläismummon elämä sisältäisi ja niin aiheet on toistuneet, siitä on palautetta annettu.
Kuitenkin edellisen ketjun kulku oli tarkoitettu juuri näihin arkipäivän tapahtumiin ja kiitollinen olen ollut, kun viestejä on paljon tullut, antaen näin vastauksille tilaa.
Vastauksissa olen pyrkinyt jättämään pois henkilöön menevät, kirjoitus ja asia virheet, miksipä minun taidoillani niihin puuttuisinkaan.
Se että periaatteena on ollut aamun avaus, on mielestäni ihan hyvä, yritän vastailla viesteihin tämän avauksen viestissä, ja näin en näy joka hetki ketjussa antamassa olemassa oloni korostavaa aihetta, no sekin on katsottu pahaksi.
Tuota syytelyä ihmettelen, jos joku jää ilman vastausta, mutta vakituiseen kirjoittaneet ovat asian ymmärtäneet, peukuttelut (lukumäärä) ja muu tälläinen on sivuseikka, joskin voi joillekin olla paikallaan.
Olen yli kaksikymmentä vuotta viestejä kirjoitellut ja pääasiassa se on ollut mukavaa, antoisaa ja ajan kulumisen lisänä poistanut yksin asumisen harmeja.
Kirjoittajaystäviksi ollaan monen kanssa tutustuneet ja näin viestien välityksellä tapojenkin tunnettavuus on ilmi tullut.
Selvitykseksi joillekin mainitsen neljä nikkiäni, Pioni vähän aikaa, tuli toinen melkein samanlainen ja poistin omani.
SkillaN joka toimi toistakymmentä vuotta, poistin sen jostakin syystä ja uudelleen en sitä saanut,
See-la seuraava, taas poistin tilini ja nyt viimeinen on Hil-la, en sitä ole poistanut.
Varmaan kymmeneen sormeen mahtuu anona kirjoittamani, tämä selvitys aiheellinen, kun joku arveli minun käyttäväni monia nikkejä.
Ei tämän kummempaa, kunpahan pohdiskelen, kiitän kuitenkin kaikkia minut hyvin vastaanottaneille ja hyvää syksyisen elämän jatkumoa, talven tulokin lähellä.
Mietteitä .
6
109
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kiitos kirjoituksestasi ja kaikista ihanista kirjoituksistasi ! En ole vakiokirjoittaja
ketjussasi, mutta sen verran olen sitä lukenut, etten voi olla ihmettelemättä
kuinka niin mukava ja lämminhenkinen ihminen kuin sinä saat jatkuvasti
osaksesi aivan asiatonta ilkeilyä tietyiltä henkilöiltä. Itse olisin jo aikaa päiviä
sanonut ilkeilijöille: "Pitäkää tunkkinne !"
Toivotan sinulle Hil-la kaikkea hyvää ! - AnonyymiUUSI
Onko täällä niinkin lapsellisia ja huomionkipeitä ihmisiä, että he vaativat joka
päivä henkilökohtaisen vastauksen, vaikkeivät itse ehkä tee koskaan
yhtäkään aloitusta ja tilittävät palstalle joka päivä vain omat syömisensä
vastaamatta kellekään koskaan mitään, huomioimatta koskaan muitten
kirjoituksia. Pääasia heille on, että saa omat tekemisensä esiin.
Sitten ollaan marttyyriä, jos ei heitä mainita jokaisessa vastauksessa. . . - AnonyymiUUSI
Jatka vain Hilla aloituksiasi ja päivittäisiä kirjoituksiasi kuten tähänkin asti . Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Ilkeitä ja kateellisiakin kommentteja ei kannata noteerata mitenkään vaikka ymmärrän että ne väliin raskailta tuntuvatkin. Ja pilaavat hyväksi tarkoitetut ketjut.
Hyvää mieltä jutusteluinesi tuot paitsi itsellesi myös monelle muulle jotka odottavat päivänavauksiasi tässä ikäryhmässä. Ei anneta pahan voittaa. - AnonyymiUUSI
Hyvä ja valoisa aloitus Hil-lalta jälleen. Vastaan tähän vaikken nyt keksikään mitään erilaista ja älykästä sanottavaa. Päivän puuhailuni on kertonut jo parissa muussa ketjussa.
- AnonyymiUUSI
Edellisessä ketjusssako joku sekopää arveli sun kirjottavan monella nikillä?
Miltei pari viikkoa tuli oltua kisun kanssa vanhassa kotona.
Tihkusadetta oli päivänä muutamana, mutta lämmintä piisasi ajankohtaan nähden.
Väinökin sai olla ulkona.
Pari pisemmänpuoleista koivua tuli metsästä järjestettyä polttopuunmittaisiksi pölleiksi latoon.
Kyllä se vähän niskoissa tuntui. Oikealle ei pääkään kääntynyt eräänä päivänä.
No sain sen taltutettua ihan kipusalvalla.
Kaikenmoista touhua piisaa tässä syksyn mittaan.
Torstaiksi olen tilannut rokotusajan. Molemmat ajankohtaiset kyllä otan.
Muutama vuonna olen ottanut, näin vanhaksi tultua, vaikken kyllä ole sairastanut edes tavallisia flunssia, kun joskus kauan sitten ja hyvin harvoin silloinkaan.
Jokusen jouluostoksen olen tehnyt, suvun pienemmille.
Nyt pääsee jo rapun eteen autolla täälläkin, saivat putkihommat siihen malliin, ei tarvi raahata painavempia pakaaseja kauempaa, eikä kellarin kautta.
Väinö katseli ihmeekseen, kun ikkunan takana kaivinkoneen kauha heilui.
Iloa ja valoa toivottaen, näin pimeään aikaan kaikille.
Myös tälle Hil-lan ketjulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait913528Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso51779Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani51572- 291351
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es53936Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70872Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t35872Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47820Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4777Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60774