En syytä sua mistään. Yritän vain ymmärtää, miksi meidän yhteys tuntuu välillä niin kohtalonomaiselta, sielunkumppanuudelta – ja samaan aikaan niin satuttavalta.
Mitä enemmän olen tätä miettinyt, sitä enemmän näen, että meissä on sama haava:
suhde, joka syntyy pelosta.
Yhdellä tavalla meillä on sama kiintymyssuhdetyyppi – eri ääripäissä.
Toinen pelkää menettämistä → takertuu.
Toinen pelkää paljastumista → vetäytyy.
Ja kun nämä kohdistuu toisiinsa, syntyy tunne, joka voi näyttää rakkaudelta, kohtalolta tai sielunkumppanuudelta… vaikka oikeasti se on kahden haavan kohtaaminen.
Se, että me ei osata päästää toisistamme irti, ei ehkä johtuisi siitä että “tämä on jotain suurta”, vaan siitä että meidän pelot osuu täydellisesti toisiinsa.
Mun pelko hylkäämisestä ja sun pelko läheisyydestä ruokkii tätä kierrosta.
Tämä ei tee tunteista valheellisia.
Tämä selittää, miksi ne tuntuu niin voimakkailta.
Joskus se, mikä näyttää kohtalolta, on vain kaksi samaa haavaa vastakkain
Oletko sä samaa mieltä
16
324
Vastaukset
- Anonyymi
Liian pitkä teksti. 😵💫📚⌚
- Anonyymi
Keskity
- Anonyymi
ADHD pennun kyky lukea ja oppia nolla.
Ei siis sulle kuten ei mikään muukaan älyllinen toiminta elämässä
- Anonyymi
Kyllä se minä ainakin itse olin joka pelkäsi menettämistä joten en osaa samaistua tähän
- Anonyymi
Pelkäsitkö että hylkään sinut. Toki yritin mutta heikolla menestyksellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkäsitkö että hylkään sinut. Toki yritin mutta heikolla menestyksellä
En tiedä kuka olet joten älä sinuttele
- Anonyymi
Toinen pelkää paljastumista🤔mitä tarkoittaa??
- Anonyymi
Omien tunteiden paljastuminen voi joillakin aukaista vanhat haavat. On esimerkiksi saanut nenilleen aiemmin ja siitä koitunut "häpeäntunne" jarruttaa. Myös jos tunteet ovat kovin vahvat, saattaa pelätä että niiden paljastuminen pelästyttää toisen osapuolen joten jäätä koetellaan muilla tavoin.
- Anonyymi
Se kellä tämä oli suunnattu tietää kyllä ♥️
todennäköisesti myös kohtaamme vielä jossain
Joskus koska valitsemme kohdata.
Kyllä . taas joskus niin käy ...❣️
Sillä olemme oppimassa täällä ja olemme valinneet
Jakaa sielumme ja kulkea rinnakkain ennenkuin synnyinmme
Kaikki olikin tarkoitettu juuri siksi että näkisimme
omat haavat ja voisimme kehittyä vahvemmiksi .
Mutta tällä kertaa niin että olemme myös vapaita .
Ihailemme vahvuutta molemmat Mutta mitä olimme kun kaikki riisuttiin nii ...
Mutta loimme itsellemme vankilan syvillä tunteillamme
Sillä emme työskentele sen haavan kanssa joka meitä
kumpaakin oikeasti vahvistaisi.
Emme tee niitä tekoja todella mitä pitäisi❣️
Terveisin Nainen joka ei halua paljastua.
Mehelle joka pelkää tai pelkäsi hylätyksi tulemista.
- Anonyymi
En minä tätä jatka ja vetäytymiseen on syynsä. Sinä olet siihen osallinen.
- Anonyymi
En oo samaa mieltä.
Ei tää mulle kyllä ollutkaan, vaikka kuulostaakin liikaa samalle kuin omassa tapauksessani asiat. - Anonyymi
Huvittavinta on et olisin varmaan antanut pettämisenkkn anteeksi. Ei se ollut omalta kannalta millään tapaa terve suhde, hyvä että meni miten meni.
- Anonyymi
Mulla samat fiilikset erään kans mut just samat ku sulla että ei toisinpäin.
- Anonyymi
AP
Ei tuossa ole mitään erikoista.
Monella ihmisellä on haavoja ja traumoja, osa kärsii myös kroonisesta yksinäisyyden tunteesta.
Sen takia sitten ku tulee tunnereaktio niin toiseen reagoidaan tietyllä tapaa ja se voi tuntua merkityksellisemmältä kui se onkaan.
Tällöin myös sellaiset jotka eivät sovi yhteen saattavat alkaa tuntea jotain koska väkisin kipyilevat omien ongelmiensa kansaa ja toine osapuoli aivan kuin peilaa omaa käytöstä.
Senkin takia osassa on maagista tunnetta koska tulew tunne ertä toinen osapuoli tarjoaa kuin ratkaisun ongelmaan tai tien etewnpäin tai vapautuksen tuntewn.
Se ei ole kuitenkaan sen isompi rakkaustarina kui arkinen pikku ihastelu.
Toinen osapuoli voi myös kokea asian yhden tekevänä kun toiselle se onnkoko maailma. Sen takia nämö roikkujat, stalkerit sun muut. - Anonyymi
Mistä tommosta päättelet?
- Anonyymi
En voisi uskoa että se olisi niin. En vaan uskalla tulla huutelemaan mitään hölmöä sulle. Oisit kuitenki haavi auki😄 siinä mä sit oisin ... jaa no ööö🥴
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1119398- 928986
- 187855
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776244Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585358Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä254459Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?74376En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234345- 384233
- 394163