Liiallisessa puiden kaadossa ja metsien harvennuksessa metsissä on monia haittoja.
Yksi on että tuuli pääsee kaatamaan enemmän metsää.
Metsissä on vähemmän puita ja puun rungot kestää vähemmän vääntöä kun tiheyttä vähemmän.
Tuolla on talon rappusien rungossa ja talon rungossa sekä varastossa, ulkorakennuksen rungossa erittäin painavaa ja kovaa sahatavaraa ollut 80 vuotta. Ei ole minun elinaikana saanut sahatavaraa kaupoista joka näin hyvää.
Tiheä ja painava sahatavara kestää paljon paremmin kosteutta ja ei lahoa.
Harvennettu ja nuori metsä ei kestä tuulta
5
476
Vastaukset
- Anonyymi
Nuori metsäpä ei niin helposti lakoonnu myrskyssä , kun on matalaa.
- Anonyymi
Ennenkaikkea, jos se nuori metsä on hoidettu asian mukaisesti. Sitten jos annettu riukuuntua 20 vuotta ja harvennetaan, niin en ihmettele yhtään jos puita kaatuu/katkeaa.
- Anonyymi
Eipä monella ole aikaa odotella mitään ikimetsää elinaikanaan.
- Anonyymi
Sellaisia ne tuppaa olemaan. Ei harvenneta ajoissa ja liian tiiviinä kasvanut risukko harvennetaan koneella sitten joskus liian harvaksi. Juuri viikonloppuna kävin keräämässä tällaiselta palstalta tuulenkaadot pois. Moni koivu oli katkennut puolesta rungosta.
Minäpä sille mahtaa kun metsänomistajat on laiskoja, vanhoja tai asuvat kaukana metsistään. Ennen olisi puhuttu metsän haaskuusta.
Itse hoitaisin metsäni paremmin, mutta eipä ole perintönä metsää siunaantunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181