Yli 40v EI enää käytä sanoja kuten "sua, mua, mun, sun, sut, mut" Jne. Käyttäytkää iän muukaan ja kirjoittakaa kirjakieltä, että ette ole naurettavia
Kerrataanpa taas sääntöjä
85
917
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Khylll
- AnonyymiUUSI
Itse olet naurettava. Minä kirjoitan niinkuin haluan.
- AnonyymiUUSI
Jos alle 40, niin on ok, muuten ei
- AnonyymiUUSI
Toki jos haluaa käyttäytyä kun vajaaälyinen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos alle 40, niin on ok, muuten ei
Sulta on unohtunu ottaa lääkkeet
- AnonyymiUUSI
Mitä väliä. Pilkunviilaaja
- AnonyymiUUSI
Suurtakin. Antaa kuvauksen ihmisestä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä minkämoisen kuvatuksen? Mulle käy kaikki ,)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voi ettien että. Kukaan mun ikäisistäni ei käytä vatun kirjakieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voi ettien että. Kukaan mun ikäisistäni ei käytä vatun kirjakieltä.
Eli olet kouluttamaton ja sivistymätön
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet vajaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet vajaa.
Sinä olet täysin tyhjä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet sit ylilukenu eli yullu hulluks
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet sit ylilukenu eli yullu hulluks
Ihminen ei voi elämänsä aikana täyttää aivojaan tiedolla. Kannattaisi esim. tällaiset itsestäänselvyydet ottaa selville, ennen kuin asioista sanoo, joista ei todellisuudessa tiedä.
Tämän takia en valitsisi tyhmää kumppania.
Kun koettaisi jutella kvantttimekaniikasta, toinen puhuisi blondivitseistä
- AnonyymiUUSI
Sä et määritä miten ihmiset saa puhua ja kirjoittaa.
Toi on jotakbepäsosiaalista kielioppinatsimeinikiä joka ei kiinnosta ketään- AnonyymiUUSI
No ei tosiaankaan päätä mitä mä kirjotan sulle ja mulle😂
- AnonyymiUUSI
Mikäs siinä, jos haluaa olla kuin vajaaälyinen. Huom. Se on valinta
- AnonyymiUUSI
Opettele Autisti elämään maailmassa jossa on puhekieli ja kirjakieli ja molempia saa käyttää miten kukin tahtoo .
- AnonyymiUUSI
Täällä kirjoitetaan, ellet sattunut huomaamaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä kirjoitetaan, ellet sattunut huomaamaan
Joo mutta kirjoitus asu ei ole mikään on pakko käyttää kirjakieltä homma.
Voit valita , puhekielen,murteen ... Vieraan kielen tai kirjakielen .
Tai asiatekstin tai vaikka kirjoittaa runoja tai laulun sanoja
Puhumattakaan kaikesta mitä luodaan chat gbt .
Mut että pelkkä kirjakieli ei vittu ikinä.
Mee takas niiden kirjojen pariin
Siellä pitää osata määrittää kirjoitusasu tarkasti
Jollakin yleisellä palstalla
Missä osa örveltää tekstejä vielä kalsari päissäänki
Nii. Pitää osata joustaa ja ymmärtää .
Se mikä sun asiassa on hyvää on se
Että olet selvästi huolissasi suomenkielen käytöstä ja tasosta
Ihan just niinku perussuomalasen pitäisi juuri nyt olla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta kirjoitus asu ei ole mikään on pakko käyttää kirjakieltä homma.
Voit valita , puhekielen,murteen ... Vieraan kielen tai kirjakielen .
Tai asiatekstin tai vaikka kirjoittaa runoja tai laulun sanoja
Puhumattakaan kaikesta mitä luodaan chat gbt .
Mut että pelkkä kirjakieli ei vittu ikinä.
Mee takas niiden kirjojen pariin
Siellä pitää osata määrittää kirjoitusasu tarkasti
Jollakin yleisellä palstalla
Missä osa örveltää tekstejä vielä kalsari päissäänki
Nii. Pitää osata joustaa ja ymmärtää .
Se mikä sun asiassa on hyvää on se
Että olet selvästi huolissasi suomenkielen käytöstä ja tasosta
Ihan just niinku perussuomalasen pitäisi juuri nyt olla.En edes lukenut tätä ripulia loppuun saakka
- AnonyymiUUSI
Mitä vit tuu sä selität? Nuo sanat on ne mitä käytän puhekielessäni.
- AnonyymiUUSI
Täällä ei puhuta, täällä kirjoitetaan, ellet huomannut vielä
- AnonyymiUUSI
Ei, en ota mallia sinusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei puhuta, täällä kirjoitetaan, ellet huomannut vielä
Mä kirjoitinkiiiii et käytän niit puhekiälessä.
- AnonyymiUUSI
Ei kukaan käytä juurikaan kirjakieltä paitsi tuollaiset säätänän älykääpiöt.
- AnonyymiUUSI
Se sinä juuri näyt olevan; kouluttamaton ja sivistymätön. Koulutustausta? Peruskoulu?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se sinä juuri näyt olevan; kouluttamaton ja sivistymätön. Koulutustausta? Peruskoulu?
Se ei kuulu sulle!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se ei kuulu sulle!
Mutta näkyy varsin selkeästi
- AnonyymiUUSI
Jotkut toimittajat radioissa,Telkussa voisi kokeilla taas sitä entisvanhaa puhetyyliä.
- AnonyymiUUSI
Yks nauta tuli yks päivä kans käveytiellä lapsensa kanssa vasenta kulmaa ja minä tulin vastaan. Hän lenkkeili nenä pystyssä vaunujensa kanssa tägättynä huulitäytteissä. Meinasi vaan päälle tulla vaikka koko vasen laita oli tilaa tulla. Meinattiin törmää hän alko huutaa yleensä sun kuuluisi kävellä oikealla. Huusin perään että hv lue laki kirjaa.
- AnonyymiUUSI
-Koko väylä on kävelijälle luvallista liikuntatilaa.- jokainen väistää lukekaa ja valistukaa
- AnonyymiUUSI
Lakikirja on yhdyssana
- AnonyymiUUSI
Kato, ku se botoxi menee vääriin paikkoihin, ei käänny.pää, ei käänny jalat
- AnonyymiUUSI
"Minä itse"yhteiskunta
"Vain minun napaa kutittaa kuka mitenki tekee ja korjoittaa" nijh! - AnonyymiUUSI
Kyllä käyttää. Koeta kestää.
- AnonyymiUUSI
Murteet eivät liity mitenkään ikään tai sivistystasoon tai muihinkaan vastaaviin. Kirjakielen käyttäminen puhekielenä kuitenkin on usein selvästi autismin kirjoon liittyvä ominaisuus.
- AnonyymiUUSI
Siitähän on tehty ihan tutkimuksia, että kirjakieltä käyttävät ovat sivistyneempiä ja älykkäämpiä kuin niitä käyttämättömät. Löytyy kun viitsii googlettaa
- AnonyymiUUSI
Toki, jos täällä on joukkio persuja nyt, niin en sitten ihmettele tasoakaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siitähän on tehty ihan tutkimuksia, että kirjakieltä käyttävät ovat sivistyneempiä ja älykkäämpiä kuin niitä käyttämättömät. Löytyy kun viitsii googlettaa
Lukeneisuus ei ole yhtäkuin sivistyneisyys.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Tämä aloituskin itsessään kertoo tekijänsä heikosta sivistystasosta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Tämä aloituskin itsessään kertoo tekijänsä heikosta sivistystasosta.
Kateus on paha sairaus
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se pitkälti on. Peruskoulun käynyt vs. yliopistokoulutettu. Käytännössä tässä ketjussa jako näkyy olevan juuri tuo.
Minä ainoa sivistynyt ja koulutettu. Sitten muutama peruskoulun tai ammattikoulun käynyt. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kateus on paha sairaus
Sivistynyt ihminen nyt vain ei tekisi tällaista aloitusta. Kylmä fakta, mutta ikävää jos se ahdistaa sinua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se pitkälti on. Peruskoulun käynyt vs. yliopistokoulutettu. Käytännössä tässä ketjussa jako näkyy olevan juuri tuo.
Minä ainoa sivistynyt ja koulutettu. Sitten muutama peruskoulun tai ammattikoulun käynyt.Minä olen yliopistokoulutettu, eli ei ole. Sinulla taas tuskin mitään koulutusta on. Sen verran huonoa suomea oli aloituskin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen yliopistokoulutettu, eli ei ole. Sinulla taas tuskin mitään koulutusta on. Sen verran huonoa suomea oli aloituskin.
Ei, et sinä ole.
"Eli" -sanan jälkeen ei tuossa tule pilkkua - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen yliopistokoulutettu, eli ei ole. Sinulla taas tuskin mitään koulutusta on. Sen verran huonoa suomea oli aloituskin.
Tarkoitan eli -sanaa ennen ei tule tuossa pilkkua.
Et ole yliopistokoulutettu. Mutta sen voin uskoa, että amiksen bensalenkkari varmasti olet.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja on siis autisti. Mä en ole.
- AnonyymiUUSI
E varmadti puhu ja kirjota "oikein".
- AnonyymiUUSI
Ja sen huomaa
- AnonyymiUUSI
Suomessa on puhekieli ja kirjoituskieli erikseen! Tämä nyt on jo todettu monessakin paikassa, ei kannata ruveta saivartelemaan että pitäisi vaan kirjakielellä puhua ja kirjoittaa kun tulee tiettyyn ikään.
Jollet nyt sitten ole joku elitistinen tapaus.
Silloin sinun ehkä kannattaa etsiä parempia somealustoja, enemmän itsellesi sopivia jossa voit loistaa! - AnonyymiUUSI
Kannattaa varmaan lukea opettajaksi tai muuksi jos on noin kova himo päteä asioilla joilla ei tässä maassa ihan hirveästi ole merkitystä. Keskity johonkin tärkeämpään sinäkin.
Jos tämä nyt on sinun ainoan elämäsi tärkein sisältö niin otamme kaikki täällä osaa sinun suuren suureen pettymykseesi suomalaisista 😁- AnonyymiUUSI
Ei minun tarvitse uudestaan opettajaksi lukea.
- AnonyymiUUSI
Ja koska itse kirjoitat ikävä palstalle asiasta joka ei liity mitenkään toisen ihmisen ikävöintiin niin että olisi sinäkään kovin täydellinen ehkä etsit paremman palstan jossa päteä?!!
- AnonyymiUUSI
Tulin todistamaan (jälleen kerran) kuinka tyhmiä ihmisiä täällä kirjoittaa. Ja mistä sen näkee? Minäpä valotan uudestaan: kirjoitustyylistä.
Ei ihme, että kakarat ei osaa sitä vähääkään, kun vanhemmat on tätä tasoa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tulin todistamaan (jälleen kerran) kuinka tyhmiä ihmisiä täällä kirjoittaa. Ja mistä sen näkee? Minäpä valotan uudestaan: kirjoitustyylistä.
Ei ihme, että kakarat ei osaa sitä vähääkään, kun vanhemmat on tätä tasoakakarat ei osaa -> kakarat eivät osaa
vanhemmat on -> vanhemmat ovat - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kakarat ei osaa -> kakarat eivät osaa
vanhemmat on -> vanhemmat ovat"kakarat ei osaa" on puhekieltä, "kakarat eivät osaa" on kirjakieltä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"kakarat ei osaa" on puhekieltä, "kakarat eivät osaa" on kirjakieltä
Vaatimus kirjakielestä ei koske aloittajaa
- AnonyymiUUSI
40v - väärin kirjoitettu
Jne - väärin kirjoitettu
Käyttäytkää - väärin kirjoitettu
muukaan - väärin kirjoitettu
että ette ole naurettavia - huonoa kieltä - AnonyymiUUSI
Kuule aloittaja, jatkossakin kirjoitan just niinkuin haluan. Että sillei.
- AnonyymiUUSI
Mikäs siinä, aina saa haluta olla tyhmä! Onnea.
- AnonyymiUUSI
Kuule olen yli 60v. Vituttaako sua?
- AnonyymiUUSI
Ei. Sääliksi käy, että olet niin vanha
- AnonyymiUUSI
Aika huonot käytöstavat sulla ainakin on.
- AnonyymiUUSI
Käykö täällä noin iäkkäitä?
- AnonyymiUUSI
60v spurgu?
- AnonyymiUUSI
Ei vatuta.
- AnonyymiUUSI
Milloin aloittaja itse opettelee kirjoittamaan kirjakieltä?
- AnonyymiUUSI
Mua ottaa pattiin noi sun jutut! Ihmiste saa puhua miten tykkää. Sulta ei kysytä.
- AnonyymiUUSI
No saat sinä pysyä vajakkina mikäli haluat
- AnonyymiUUSI
Sinä et määrää palstalla. Mene kotiin kasvamaan.
- AnonyymiUUSI
Täällähän minä juuri olen ja määräykset on lueteltu aloituksessa. Käytä JOS OSAAT. Taitaa vaan äly puuttua.
- AnonyymiUUSI
Täytän 78v enkä edelleenkään aio käyttäytyä ikäni mukaisella tavalla. Hähähää! Mitäs te räkänokka- kakarat siihen? Sua varmaan kyrpii?
- AnonyymiUUSI
Käykö tuommonen vanha kääntää käy täällä? Miten osaat avata netin, vai avaako avustaja?
- AnonyymiUUSI
Ei, ei kyrvi. Säälittää vaan miten vanha olet. Elämä käytännössä takana ja toinen jalkasi haudasa
- AnonyymiUUSI
Miten niin ei käytä? Aika ahdasmielistä ajattelua minun mielestä tuommoinen.
- AnonyymiUUSI
Lue määritelmäsi tuosta alapuolelta
- AnonyymiUUSI
Jospa tämä avaaja- lapsonen laittaa nyt sitten sen linkin siihen sääntöön, jossa moisten sanojen käyttö kielletään yli nelikymppisiltä, kun kerran puhuu sääntöjen kertaamisesta.
- AnonyymiUUSI
Jos, ei käytä kirjakieltä siinä iässä, se kertoo riittävästi sen ihmisen älykkyydestä. Sellainen ihminen ei kelpaa vanhemmaksi, kumppaniksi, veronmaksajaksi. Itse asiassa ei mihinkään, vaan kuuluu sinne B-kategoriaan, missä te työttömät, sossupummit, osa pakolaisista yms olette
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos, ei käytä kirjakieltä siinä iässä, se kertoo riittävästi sen ihmisen älykkyydestä. Sellainen ihminen ei kelpaa vanhemmaksi, kumppaniksi, veronmaksajaksi. Itse asiassa ei mihinkään, vaan kuuluu sinne B-kategoriaan, missä te työttömät, sossupummit, osa pakolaisista yms olette
Olisit uskottavampi jos itse kirjoittaisit kirjakieltä, etkä tekisi noin paljon kielioppi- ja kirjoitusvirheitä
- AnonyymiUUSI
Miten niin ei🤣ja vielä sääntöjä täälläkin.
- AnonyymiUUSI
Lue tuosta yläpuolelta oma määritelmäsi
- AnonyymiUUSI
Olen samaa mieltä, ellei ole ihan teini, niin kirjakieli miellyttävämpää.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on556613- 575803
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1105139En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛163883Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443783Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai1323480Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53350Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1702940- 252749
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris522608