https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011625160.html
Vapaan kasvatuksen hedelmät järjestää aina häppeningiä
Koulussa uhkaava tilanne
32
1012
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihtoehtoisesti koulukiusattu on ärähtänyt.
- Anonyymi
Jokohan alettais kiusaaminen ottaa tosissaan? Ymmärrän kiusattua, onneksi ei käynyt mitään.
- Anonyymi
Ennen ei ollut tällaista, kun kristinusko oli enemmän läsnä koulussa.
- Anonyymi
Silloin oli karttakeppi uskonnonopettajallakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuisena ne sitten huitovat sillä, mutta kenties vaikka muullakin millä.
- Anonyymi
Näin on. Tässä niitetään sitä satoa, kun luovutaan kristillisestä perinteestä kaikkinensa. Ja korvataan se muulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Tässä niitetään sitä satoa, kun luovutaan kristillisestä perinteestä kaikkinensa. Ja korvataan se muulla.
Höpö höpö. Aikuisten satu ei toimi. Korkeintaan toimii sodan aloittajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Aikuisten satu ei toimi. Korkeintaan toimii sodan aloittajana.
Sinä voit pitää sitä satuna. Minä ja moni muu eivät pidä. Minä pohjaan elämäni Raamattuun, pidän sitä kirjoitettuna Jumalan sanana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit pitää sitä satuna. Minä ja moni muu eivät pidä. Minä pohjaan elämäni Raamattuun, pidän sitä kirjoitettuna Jumalan sanana.
Totisesti Amen !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti Amen !
Herran nimeen Hallelujaa🙏🏼
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Raamattu sanoo uhkailemisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Raamattu sanoo uhkailemisesta?
Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu 😇
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu 😇
Koskeekohan raamatunlause myös karttakeppiin tarttujaan 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on karttakeppi, Pikku-Kalle, 9v, kysyy 👨🏼💻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllähän se on satua. Kukaan ei voi sormia napsauttamalla muuttaa jonkun joen vettä viiniksi tai kävellä vetten päällä.
- Anonyymi
Voi jeesus taas
- Anonyymi
Jokohan alettais nämä tilanteen aiheuttaneet koulukiusaajat saada ruotuun?
- Anonyymi
On niitä kiusaajia seurakunnissakin,niiden keskuudessa jotka pitävät itseään uskovaisina.
On henkilöitä jotka ovat antaneet suunsa saatanan käyttöön,levittelemällä häpäseviä juoruja joiden todenperää he eivät tiedä,on vain jonkun alulle laittama juoru,tuntematta ihmistä muutoin kuin ulkonäöltä.
Raamatun lukeminen on unohtunut ja ojentautuminen sen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niitä kiusaajia seurakunnissakin,niiden keskuudessa jotka pitävät itseään uskovaisina.
On henkilöitä jotka ovat antaneet suunsa saatanan käyttöön,levittelemällä häpäseviä juoruja joiden todenperää he eivät tiedä,on vain jonkun alulle laittama juoru,tuntematta ihmistä muutoin kuin ulkonäöltä.
Raamatun lukeminen on unohtunut ja ojentautuminen sen mukaan.Tuommosessa on kyse kunnianloukkaus rikoksesta,kun uhri tietää aina kun on rikoksen kohteena.
- Anonyymi
Surullista, jos tämä tekijä on ollut koulukiusattu.
Itseäkin aikoinaan koulukiusattikn rankasti, mutta en silti koskaan olisi uhkaillut ketään teräaseella.
Mielestäni sen taakse ei voi täysin piiloutua, vaikka se toki osansa selittääkin.
Tärkeintä, että tekijä saa nyt itselleen apua. Toivoisin myös, ettei kenenkään tarvitseisi pelätä koulussa. Ei tämän tekijän eikä myöskään muiden oppilaiden. Tuollainen teräaseella uhittelu saattaa pahastikin horjuttaa jonkun turvallisuuden tunnetta.- Anonyymi
Miksi vertaat itseäsi muihin? Tuon turhempaa ei olekkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vertaat itseäsi muihin? Tuon turhempaa ei olekkaan.
En tarkoittanut verrata yhtään ketään vaan tarkoitin vaan, että meitä on paljon kiusattuja ja siltikään 99% ei turvaudu teräaseisiin. Että pitäisi etsiä muita keinoja ennen kuin keittää yli. Ja hakea apua ajoissa ja ylipäätään saada apua.
- Anonyymi
Minua kiusattiin koulussa, tein itse pienen puukon jota kuljetin hihassa tai taskussa. Onneksi hermoni kesti eikä tarvinnut puukkoa käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoittanut verrata yhtään ketään vaan tarkoitin vaan, että meitä on paljon kiusattuja ja siltikään 99% ei turvaudu teräaseisiin. Että pitäisi etsiä muita keinoja ennen kuin keittää yli. Ja hakea apua ajoissa ja ylipäätään saada apua.
Osaako yläkoululainen kiusattu ylipäätään hakea apua? Mistään ja mihinkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaako yläkoululainen kiusattu ylipäätään hakea apua? Mistään ja mihinkään?
Koulukuraattorille voi esim hakeutua hakemaan apua. Tai vaikka terveydenhoitajalle.
Tai jos lähipiirissä on luotettavia aikuisia kuten vaikka vanhemmat tai kummi tai kuka vaan, niin voisi avautua heille ja aikuiset ottais asiasta kopin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulukuraattorille voi esim hakeutua hakemaan apua. Tai vaikka terveydenhoitajalle.
Tai jos lähipiirissä on luotettavia aikuisia kuten vaikka vanhemmat tai kummi tai kuka vaan, niin voisi avautua heille ja aikuiset ottais asiasta kopin.Minä en uskaltanut kertoa kenellekään että kotona….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en uskaltanut kertoa kenellekään että kotona….
… tuli riita mummon kanssa, mummo huusi ”Ammu minut, ammu minut!” . Seuraavana päivänä tuli srk:n vanhustenkerhosta ja sanoi vanhemmilleni: ”kerroin vanhustenkerhossa että poika uhkasi ampua minut”. Ei siihen aikaan kukaan poliisi taikka koulukuraattori tullut kyselemään että ihanko aioit mummosi ampua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
… tuli riita mummon kanssa, mummo huusi ”Ammu minut, ammu minut!” . Seuraavana päivänä tuli srk:n vanhustenkerhosta ja sanoi vanhemmilleni: ”kerroin vanhustenkerhossa että poika uhkasi ampua minut”. Ei siihen aikaan kukaan poliisi taikka koulukuraattori tullut kyselemään että ihanko aioit mummosi ampua.
Tämä alaikäismuisto aktivoituu aina kun kouluissa ammutaan.
- Anonyymi
Yhteiskunnassa asiat sekaisin.
- Anonyymi
Vielä jatkuvasta sodasta tiedottaminen lisää epävarmuutta ja ahdistusta ihan meissä kaikissa ikäluokissa.
- Anonyymi
Lasten kasvatuksessa se mainostamani kylmä ja pimeä kellari on paras.
Viikonloppu pimeässä kellarissa yksin pistää miettimään. Evääksi vain vettä ja näkkileipää. - Anonyymi
Iisalmen sanomissa alkoi nokkapokka äitien ja rehtorin välille siitä, kiusataanko Juhani ahossa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit375280Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3994541Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483829KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1443039Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku122514Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212292Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182048Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511992- 1231910
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241469