Tapaan joskus katsoa sen joka päivä tulevan vanhan suomalaisen elokuvan, eilen tuli taas v -45 valmistunu, tais nimi olla "Kyläraitin kuningas", yllättävän hyvä kun muistaa ajankohdan, paljon parempi kuin ne tollomaiset sotilasfarssit tai muut. Ja erikoista oli myös se, et filmin alastonkohtauksessa ei ollutkaan naista tai naisia, vaan filmin sankarimies, joka riisui kuteensa ja meni alastomana uimaan, naisosan näyttelijä katseli myhäillen tyytyväisenä herran takapuolta. Yleensä naiset on aina alasti elokuvissa, tässä oli vain mies, se on harvinaista.
Katsotko näitä?
19
223
Vastaukset
- Anonyymi
Melko usein katon, en tänään, päikkärit kutsui :)
- Anonyymi
Tänään ei tullutkaan filmiä, tuo oli eilen. Nakuilua oli myös molemmilla sukupuolilla filmissä 'Aatamin puvussa ja vähän Eevankin', naisten nahkuilua oli mm. 'Tukkijoella', 'Komisario Palmun erehdys', 'Tähdet kertovat Komisario Palmu', mut onhan niitä monia muitakin vanhoja elokuvia saunakohtauksineen, ja uudemmissa alastomuus muuttuikin seksikohtauksiksi, kai sillä tyylillä sai katsojia (rahaa) enemmän.
- Anonyymi00021
Anonyymi kirjoitti:
Tänään ei tullutkaan filmiä, tuo oli eilen. Nakuilua oli myös molemmilla sukupuolilla filmissä 'Aatamin puvussa ja vähän Eevankin', naisten nahkuilua oli mm. 'Tukkijoella', 'Komisario Palmun erehdys', 'Tähdet kertovat Komisario Palmu', mut onhan niitä monia muitakin vanhoja elokuvia saunakohtauksineen, ja uudemmissa alastomuus muuttuikin seksikohtauksiksi, kai sillä tyylillä sai katsojia (rahaa) enemmän.
Paljon on sitä...
- Anonyymi
Joo
Jostain syystä katon niitä paljon, ainakin toisella silmällä. Yleensä olen päivisin himassa, ja kun olen kotona, telkkari on liki aina auki. Noitahan tulee liki joka päivä.
Mutta siis en vaihda kanavaa. Mä jotenkin arvostan niitten täysin häpeämätöntä kehnoutta. Useimiten surkeat käsikirjoitukset, näytelmätyylisesti ylinäytelty. Pienten budjettien liukuhihnaleffoja, kaikessa, lavasteissa, ohjauksessa, ottojen määrissä, siis filmin kulutuksessa tingitty.
Lisäks kaikissa samat tauno palot, sun ansa ikoset, pieni piiri pyörii pienissä piireissä. Juu ja rillumarei leffoissa toistellaan samoja iänikuisia rillumarei piisejä.
Mutta noihin aikoihin leffoja kulutettiin paljon. Ei nettiä, ei telkkaria, ihmiset tosiaan kävi kattomassa niitä. Ei paljoa muuta viihdettä ollut. Noh, ehkä jotain ohjelmallisia iltamia. Leffoille oli siis hirvee kysyntä ja net pyöritti pariakin kotimaista studiota. Nykyisin ei sellaista teollisuutta ole.
Mua kuitenkin ne kiehtoo jollain perverssillä tavalla. Ajan kuvana ne kyllä on ylivertaisia, näkee ikäänkuin livenä historiaa. Vaikka kaikki onkin fiktiota. Surkeita, mutta siis jotenkin kiehtovia.
=DW=- Anonyymi
Ne on useimmat ajassaan kiinni ja lujasti.
- Anonyymi
Vanhainkodeissa ja hoitolaitoksissa näitä vahdattiin, kuka jaksoi, ehkä puolella silmällä vain, kun vierailin.
- Anonyymi
Kaikki Kaurismäet on ylen sivuilla, kaikki kattonu ja hyviä on.
- Anonyymi
En katso vanhoja enkä uusia kotimaisia, kaikki enemmän kuin surkeita.
- Anonyymi
Jos et katso, kuinka voit tietää mitä ne ovat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et katso, kuinka voit tietää mitä ne ovat?
Sen verran olen yrittänyt katsoa että tiedän, mutta kesken on katsominen jäänyt, poikkeuksena Tuntematon sotilas, se vanha versio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran olen yrittänyt katsoa että tiedän, mutta kesken on katsominen jäänyt, poikkeuksena Tuntematon sotilas, se vanha versio.
Komisario Palmut hyviä, Elokuu myös erinomainen, TäälläPohjantähden alla, Akseli ja Elina, ja monia muita hyviä siellä on.
- Anonyymi
Tänään tulee Helmikuun manifesti. Tauno Palo mukana.
- Anonyymi
Yllättävänhyviä ovat monet noista päiväfilmeistä.
- Anonyymi00015
Tänään oli v -38n tehty elokuva ihan hyvä ikäisekseen, piika oli sankarina yllättäen.
- Anonyymi00016
Huomenna taas tulee päiv äfilmi.
- Anonyymi00017
Naurismäet kuvaavat röyhkeästi haloslaista koluttamatonta tulonsiirroillaleveilevää
- Anonyymi00018
Vielä, käytän kuten moni muukin varmaan suomifilmit ajankuvan kertaukseen. Myös näyttelijöitä voi tunnistaa sivurooleista, mikä parantaan omaa havaintokykyä (olen supertunnistaja)
Voi tehdä myös aatteellisia havaintoja, joita kriitikot eivät huomaa tai osaa kertoa
Mikä Palmuista on läpeensä uskonnollinen?
Mikä Suomisen perheistä on saksalaisen kulttuurin ylistys? - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Vielä, käytän kuten moni muukin varmaan suomifilmit ajankuvan kertaukseen. Myös näyttelijöitä voi tunnistaa sivurooleista, mikä parantaan omaa havaintokykyä (olen supertunnistaja)
Voi tehdä myös aatteellisia havaintoja, joita kriitikot eivät huomaa tai osaa kertoa
Mikä Palmuista on läpeensä uskonnollinen?
Mikä Suomisen perheistä on saksalaisen kulttuurin ylistys?Ulkokuvauksissa näkee sitä vanhaa hienoa Suomea monesti.
- Anonyymi00020
Katson välillä ja tulee mieleen lapsuus, tuttuja juttuja paljon ja jospa olisivat väreissä, mikä elämys lapsuuden kesät.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523446Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131213Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49958- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 40795
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202721