DNA huijaa törkeästi littymällä 200Mb/s

Anonyymi-ap

Piti päivittää DNA liittymä Rajaton 200 Mbit/s, kun määräaikainen sopimus umpeutui.
Haastoin DNA ja Elisa liittymämyyjät vastailemaan kysymyksiini eri liittymien nopeudesta.

DNA ja Elisa puhelinliittymä myyjät myönsivät, että kyseisen liittymän keskinopeus on noin 80 Mbit/s ja käytännössä ja jää käytännössä aina alle 100 Mbit/s.

Tein netissä liittymän 200 Mbit/s nopeustestin ja toistuvasti tulos oli reilusti alle 100 Mbit/s (75-80 Mbit/s)

Tämä tarkoittaa, että olen turhaan maksanut 200 Mbit/s liittymällä puheluistani kuukausittain noin 40-45€.

Vaihdettuani liittymään DNA Huoleton 100M (Tarjousjakso 12kk) hinta 11,90€ liittymän nopeus on samalla tasolla alle 100 Mbit/s kuin alussa mainitulla kalliimmalla liittymällä ja riittää hyvin kaikkeen tarvitsemaani käyttöön.

Viime kuun lasku oli vain 16,15€ vaikka käytin liittymmää kuukaudessa aivan kuten aiemminkin.

Tehkää liittymän 200 Mit/s nopeustesti, jos haluatte varmistua, että teitä huijataan maksamaan kalliimmasta liittymästä enemmän vaikka liittymän nopeus jää alle 100 Mbit/s

28

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen aloittaja.
      DNA Huoleton 100M -liittymälle ei ole tällä hetkellä erillistä tarjoushintaa.

Ei ollut silloinkaan kun keskustelin liittymistä puhelinmyyjien kanssa, mutta kun sanoin vaihtavani toiseen liittymämyyjään niin sanoivat, että he voivatkin tarjota määräaikaisen DNA Huoleton 100M liittymän hintaan 11,99/kk

• Anonyymi

Sama Telialla, kun irtisanot liittymää "omassa Teliassa", niin ruudulle tulee tarjous samasta liittymästä halvemmalla hinnalla.

• Anonyymi

Tuo on totta. Myyvät 200 megaa vaikka tietävät ettei liittymät pysty edes 100 megaan. Ovela rahastuskeino.

• Anonyymi

Teille tyhmille myytiin 5gtä vaikkei sitä ole vielä olemassakaan😅

• Anonyymi

Kohta ne lanseeraa 300Mb/s vaikka sekin jää alle 100, mutta hinta on 30% kalliimpi

• Anonyymi

Eihän sulla ole laitteessa muistiakaan kun 128 GB. Tuolla vauhdilla täyttyy 5 päivässä.

• Anonyymi

Luodaan kallìta mukamas parempia ja TARPEELLISIA mielikuvia valheellisesti tässäkin tapauksessa, mutta koska 200 Mbit/s ilmoitetaan MAX nopeutena eivät syyllisty petokseen vaikka nopeus jää aina alle 100 Mbit/s. Eivät tarkoituksella ilmoita MIN nopeutta johon liittymä vähintään pystyy.

• Anonyymi

Eiköhän tämä (4 säälittävää itkuviestiä) riitä tästä aiheesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tämä (4 säälittävää itkuviestiä) riitä tästä aiheesta.

Lopeta ikinä ja jatka savumerkkien lähettämistä tollo, kun et ymmärrä edes mistä on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta ikinä ja jatka savumerkkien lähettämistä tollo, kun et ymmärrä edes mistä on kyse.

En lopeta ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En lopeta ikinä.

Heh, sen olemme huomanneet :)

• Anonyymi

Kysymys kuuluu: mihin kapulassa tarvitaan 200 megabitin nopeuksia?

• Anonyymi

Eli mihinkään koska ne 200 megaa ei toteudu edes puoliksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli mihinkään koska ne 200 megaa ei toteudu edes puoliksi

Ei ollut kelvollinen vastaus

• Anonyymi

Vertailu DNA Rajaton 200 Mbit/s vs DNA Huoleton 100 M
      - Hinnat
      - Ilmoitettu Max nopeus
      - Realistinen mitattu Max nopeus

Hinnat:

- DNA Rajaton 200 Mbit/s: Tyypillinen tarjous on 27,99 € / kk ensimmäiset 12 kuukautta, jonka jälkeen hinta 31,90 € / kk. Joissain vertailuissa hinta ilmoitetaan myös 29,99 € / kk kampanjasta riippuen.

- DNA Huoleton 100 M: Hinta vaihtelee kampanjoiden mukaan; esimerkkinä on nähty 11,90 € / kk 12 kuukauden tarjousjakso. Yleisesti DNA-liittymien hinnat asettuvat 20–50 € välille nopeudesta ja EU-datasta riippuen, joten 100 M -luokan tarjouksia näkee usein 10–20 € / kk haarukassa.

Ilmoitettu maksimi:

- DNA Rajaton 200 Mbit/s: Operaattorin ilmoittama enimmäisnopeus on 200 Mbit/s.

- DNA Huoleton 100 M: Operaattorin ilmoittama enimmäisnopeus on 100 Mbit/s. (100 M -nimiset liittymät on määritelty tähän nopeuskattoon; tarkat mallinimet ja hinnat vaihtelevat kampanjoittain).

Realistinen mitattu maksimi:

- Käytännön havainnot: Käyttäjäkokemuksissa Rajaton 200 Mbit/s -liittymän mitatut huiput ovat toistuvasti jääneet alle 100 Mbit/s (usein 75–80 Mbit/s), ja samaa tasoa on raportoitu Huoleton 100 M -liittymällä.

Tämä kuvastaa todellisen verkon kuormituksen, peiton ja laite-erojen vaikutusta arkeen.

Nopea johtopäätös ja suositus:

- Jos mitatut nopeutesi pysyvät alle 100 Mbit/s: Huoleton 100 M riittää ja on selvästi edullisempi tarjouksissa.

Maksettu 200 M -katto ei tuo hyötyä, ellei verkko ja laite oikeasti ylitä 100 Mbit/s rajan käytännössä.
      - Jos tarvitset satunnaisia huippunopeuksia: Rajaton 200 M voi antaa korkeampia piikkejä hyvällä 5G-peitolla ja vähäisellä ruuhkalla, mutta varmista se mittaamalla eri kellonaikoina ja paikoissa (esim. kotona).

Jos et näe eroa, valitse edullisempi 100 M.

• Anonyymi

Aika törkeää panettelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika törkeää panettelua.

Panettelua? Ei todellakaan ole kun faktoja kerrotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Panettelua? Ei todellakaan ole kun faktoja kerrotaan.

Keksinyt olet päästäs heittelet jotain lukuja

• Anonyymi

Muuta johki misson kenttää.

• Anonyymi

Hyvin on toiminut minulla! Ehkä olet liittynyt VassariDemariPunikkeilhin, niin voit valittaa siitä ja syyttää, tästäkin, Hallitusta!

• Anonyymi

Taukki ei tajuu et netin nopeus vaihtelee

• Anonyymi

Mulla ollu dna ja aina ollu nopeus kunnossa. Muilla ei oo ollu ja enää en ota muita.

• Anonyymi

Nopeus riippuu myös puhelimesta. Applessa toimii hyvin netit näissä kiinalaisissa huonosti

• Anonyymi

Olen aloittaja ja oikeassa siitä mitä olen kertonut faktana. Tein nimittäin faktan tarkistuksen netissä.

• Anonyymi

Nopeustesti on ainakin tehty jossain pierukuutiossa tai jossain perämettässä jollain vanhalla nokialla.

• Anonyymi

Joku kommentoi, että iittymän nopeus vaihtelee, niin vaihteleekin johtuen monesta seikasta, mutta aloituksessa kiinnitetäänkin huomiota katteettomaan lupaukseen (ei kerrota totuutta) liittymän kyvystä saavuttaa MAX nopeus 200 Mbit/s.
      Kaikki liittymät jäävät maksimissaan käytännössä alle 100 Mbit/s.

• Anonyymi

Jaa ei mulla vaan jää. Mulla onkin iPhone

• Anonyymi

DNA Huoleton 100M
        Nopeustesti:

Viive (ping) 41 ms/Tyydyttävä
        Viiveen vaihtelu (jitter) 4 ms/Hyvä

Latausnopeus (download) 42 Mbps
        Lähetysnopeus (upload) 17 Mbps

Siinä todisteet.
        Latausnopeus vain 42% liittymän max. 100 arvosta
        Lähetysnopeus vain 17% liittymän max. 100 arvosta

Vaikutus käytännössä:
        Lataa suht. nopeasti videoita, mutta jakaa/lähettää tosi hitaasti videoita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe