Piti päivittää DNA liittymä Rajaton 200 Mbit/s, kun määräaikainen sopimus umpeutui.
Haastoin DNA ja Elisa liittymämyyjät vastailemaan kysymyksiini eri liittymien nopeudesta.
DNA ja Elisa puhelinliittymä myyjät myönsivät, että kyseisen liittymän keskinopeus on noin 80 Mbit/s ja käytännössä ja jää käytännössä aina alle 100 Mbit/s.
Tein netissä liittymän 200 Mbit/s nopeustestin ja toistuvasti tulos oli reilusti alle 100 Mbit/s (75-80 Mbit/s)
Tämä tarkoittaa, että olen turhaan maksanut 200 Mbit/s liittymällä puheluistani kuukausittain noin 40-45€.
Vaihdettuani liittymään DNA Huoleton 100M (Tarjousjakso 12kk) hinta 11,90€ liittymän nopeus on samalla tasolla alle 100 Mbit/s kuin alussa mainitulla kalliimmalla liittymällä ja riittää hyvin kaikkeen tarvitsemaani käyttöön.
Viime kuun lasku oli vain 16,15€ vaikka käytin liittymmää kuukaudessa aivan kuten aiemminkin.
Tehkää liittymän 200 Mit/s nopeustesti, jos haluatte varmistua, että teitä huijataan maksamaan kalliimmasta liittymästä enemmän vaikka liittymän nopeus jää alle 100 Mbit/s
DNA huijaa törkeästi littymällä 200Mb/s
28
416
Vastaukset
- Anonyymi
Olen aloittaja.
DNA Huoleton 100M -liittymälle ei ole tällä hetkellä erillistä tarjoushintaa.
Ei ollut silloinkaan kun keskustelin liittymistä puhelinmyyjien kanssa, mutta kun sanoin vaihtavani toiseen liittymämyyjään niin sanoivat, että he voivatkin tarjota määräaikaisen DNA Huoleton 100M liittymän hintaan 11,99/kk- Anonyymi
Sama Telialla, kun irtisanot liittymää "omassa Teliassa", niin ruudulle tulee tarjous samasta liittymästä halvemmalla hinnalla.
- Anonyymi
Tuo on totta. Myyvät 200 megaa vaikka tietävät ettei liittymät pysty edes 100 megaan. Ovela rahastuskeino.
- Anonyymi
Teille tyhmille myytiin 5gtä vaikkei sitä ole vielä olemassakaan😅
- Anonyymi
Kohta ne lanseeraa 300Mb/s vaikka sekin jää alle 100, mutta hinta on 30% kalliimpi
- Anonyymi
Eihän sulla ole laitteessa muistiakaan kun 128 GB. Tuolla vauhdilla täyttyy 5 päivässä.
- Anonyymi
Luodaan kallìta mukamas parempia ja TARPEELLISIA mielikuvia valheellisesti tässäkin tapauksessa, mutta koska 200 Mbit/s ilmoitetaan MAX nopeutena eivät syyllisty petokseen vaikka nopeus jää aina alle 100 Mbit/s. Eivät tarkoituksella ilmoita MIN nopeutta johon liittymä vähintään pystyy.
- Anonyymi
Eiköhän tämä (4 säälittävää itkuviestiä) riitä tästä aiheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tämä (4 säälittävää itkuviestiä) riitä tästä aiheesta.
Lopeta ikinä ja jatka savumerkkien lähettämistä tollo, kun et ymmärrä edes mistä on kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta ikinä ja jatka savumerkkien lähettämistä tollo, kun et ymmärrä edes mistä on kyse.
En lopeta ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lopeta ikinä.
Heh, sen olemme huomanneet :)
- Anonyymi
Kysymys kuuluu: mihin kapulassa tarvitaan 200 megabitin nopeuksia?
- Anonyymi
Eli mihinkään koska ne 200 megaa ei toteudu edes puoliksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mihinkään koska ne 200 megaa ei toteudu edes puoliksi
Ei ollut kelvollinen vastaus
- Anonyymi
Vertailu DNA Rajaton 200 Mbit/s vs DNA Huoleton 100 M
- Hinnat
- Ilmoitettu Max nopeus
- Realistinen mitattu Max nopeus
Hinnat:
- DNA Rajaton 200 Mbit/s: Tyypillinen tarjous on 27,99 € / kk ensimmäiset 12 kuukautta, jonka jälkeen hinta 31,90 € / kk. Joissain vertailuissa hinta ilmoitetaan myös 29,99 € / kk kampanjasta riippuen.
- DNA Huoleton 100 M: Hinta vaihtelee kampanjoiden mukaan; esimerkkinä on nähty 11,90 € / kk 12 kuukauden tarjousjakso. Yleisesti DNA-liittymien hinnat asettuvat 20–50 € välille nopeudesta ja EU-datasta riippuen, joten 100 M -luokan tarjouksia näkee usein 10–20 € / kk haarukassa.
Ilmoitettu maksimi:
- DNA Rajaton 200 Mbit/s: Operaattorin ilmoittama enimmäisnopeus on 200 Mbit/s.
- DNA Huoleton 100 M: Operaattorin ilmoittama enimmäisnopeus on 100 Mbit/s. (100 M -nimiset liittymät on määritelty tähän nopeuskattoon; tarkat mallinimet ja hinnat vaihtelevat kampanjoittain).
Realistinen mitattu maksimi:
- Käytännön havainnot: Käyttäjäkokemuksissa Rajaton 200 Mbit/s -liittymän mitatut huiput ovat toistuvasti jääneet alle 100 Mbit/s (usein 75–80 Mbit/s), ja samaa tasoa on raportoitu Huoleton 100 M -liittymällä.
Tämä kuvastaa todellisen verkon kuormituksen, peiton ja laite-erojen vaikutusta arkeen.
Nopea johtopäätös ja suositus:
- Jos mitatut nopeutesi pysyvät alle 100 Mbit/s: Huoleton 100 M riittää ja on selvästi edullisempi tarjouksissa.
Maksettu 200 M -katto ei tuo hyötyä, ellei verkko ja laite oikeasti ylitä 100 Mbit/s rajan käytännössä.
- Jos tarvitset satunnaisia huippunopeuksia: Rajaton 200 M voi antaa korkeampia piikkejä hyvällä 5G-peitolla ja vähäisellä ruuhkalla, mutta varmista se mittaamalla eri kellonaikoina ja paikoissa (esim. kotona).
Jos et näe eroa, valitse edullisempi 100 M.- Anonyymi
Aika törkeää panettelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika törkeää panettelua.
Panettelua? Ei todellakaan ole kun faktoja kerrotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Panettelua? Ei todellakaan ole kun faktoja kerrotaan.
Keksinyt olet päästäs heittelet jotain lukuja
- Anonyymi
Muuta johki misson kenttää.
- Anonyymi
Hyvin on toiminut minulla! Ehkä olet liittynyt VassariDemariPunikkeilhin, niin voit valittaa siitä ja syyttää, tästäkin, Hallitusta!
- Anonyymi
Taukki ei tajuu et netin nopeus vaihtelee
- Anonyymi
Mulla ollu dna ja aina ollu nopeus kunnossa. Muilla ei oo ollu ja enää en ota muita.
- Anonyymi
Nopeus riippuu myös puhelimesta. Applessa toimii hyvin netit näissä kiinalaisissa huonosti
- Anonyymi
Olen aloittaja ja oikeassa siitä mitä olen kertonut faktana. Tein nimittäin faktan tarkistuksen netissä.
- Anonyymi
Nopeustesti on ainakin tehty jossain pierukuutiossa tai jossain perämettässä jollain vanhalla nokialla.
- Anonyymi
Joku kommentoi, että iittymän nopeus vaihtelee, niin vaihteleekin johtuen monesta seikasta, mutta aloituksessa kiinnitetäänkin huomiota katteettomaan lupaukseen (ei kerrota totuutta) liittymän kyvystä saavuttaa MAX nopeus 200 Mbit/s.
Kaikki liittymät jäävät maksimissaan käytännössä alle 100 Mbit/s.- Anonyymi
Jaa ei mulla vaan jää. Mulla onkin iPhone
- Anonyymi
DNA Huoleton 100M
Nopeustesti:
Viive (ping) 41 ms/Tyydyttävä
Viiveen vaihtelu (jitter) 4 ms/Hyvä
Latausnopeus (download) 42 Mbps
Lähetysnopeus (upload) 17 Mbps
Siinä todisteet.
Latausnopeus vain 42% liittymän max. 100 arvosta
Lähetysnopeus vain 17% liittymän max. 100 arvosta
Vaikutus käytännössä:
Lataa suht. nopeasti videoita, mutta jakaa/lähettää tosi hitaasti videoita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3345309Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212686Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141571
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181533seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241454Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413