Täällä lienee vielä eräitäkin henkilöitä, edelleen, joilla on pitkä ura suomi 60 plus ja nyt 70 plus palstoilla - jopa 50 plus?
En ala edes muistelemaan milloin viimeksi olen avannut suomi24 portaalia. Jokunen vuosi edellisestä ja sitäkin ennen harvemmin noin 10 viime vuoden aikana.
FB profiili kyllä on j siellä joitakin valittuja palstoja. Mutta paljon kommunikoin ihmisille messinger ja whatsappien kautta. Normaalit puhelut ja tekstiviestitkin jääneet lähes kokonaan
No hui hai vaan
9
86
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Täällä lienee vielä eräitäkin henkilöitä, edelleen, joilla on pitkä ura suomi 60 plus ja nyt 70 plus palstoilla - jopa 50 plus?
En ala edes muistelemaan milloin viimeksi olen avannut suomi24 portaalia. Jokunen vuosi edellisestä ja sitäkin ennen harvemmin noin 10 viime vuoden aikana.
FB profiili kyllä on j siellä joitakin valittuja palstoja. Mutta paljon kommunikoin ihmisille messinger ja whatsappien kautta. Normaalit puhelut ja tekstiviestitkin jääneet lähes kokonaan.
No ilman muuta on. Avasin viimeksi aamulla klo 6 ja nyt klo 15. Ensimmäisen 50+ palstalla aikoinaan. Meillä on tällä pääasiassa mukavaa.
FB ja messingeriä en käytä mutta watsappia kyllä kun on varattomia tai nuukia, en tiedä kumpia, ystäviä jotka soittavat vain watsapin kautta. Lisäksi seuraan lapsenlapsen watsapp-sivua, hänellä montakymmentä seuraajaa. Tekstiviestejä ja muutaman kanssa tunnin puheluita, toisten kanssa lyhyempiä, aina kun siltä tuntuu.
Messinger on ihan vieres, nimen olen kuullut, mihin tarkoitukseen sitä käytetään.- AnonyymiUUSI
Messenger oli ihan oma portaali jossain vaiheessa, mutta se sitten limittyi facebookin varjon alle ja on kytköksissä. Oikeastaan samanlainen kuin WhatsApp. Sama havainto ja oikeastaan terve käytäntö, että voi viestitellä ja soittaa ilmatteeksi (myös siellä Mesessä). Tai no, onko se muka ilmainen, kun kuitenkin jokainen maksaa internet liittymistä jollain tavalla.
Itse kun jäin eläkkeelle aikanaan, luovuin kaikista maksullisista puhelin ym liittymistä ja otin käyttöön 2 prepaid korttia. Ihan käytön vähäisyyden vuoksi. Kun lataan molempiin 10 euroa, ne kestää hyvinkin 3 kuukautta, jopa ylikin. En käytä niitä nettiin, se olisi muuten euron vuorokausi. Ja ei ole tarvettakaan.
Minulla on sim kortillinen iso modeemi ja siihen Elisa tarjosi 10 euron kuukausimaksulla 100 Mbits Sim kortin. Hiljattain uusivat sen samalla hinnalla seuraavaksi vuodeksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Messenger oli ihan oma portaali jossain vaiheessa, mutta se sitten limittyi facebookin varjon alle ja on kytköksissä. Oikeastaan samanlainen kuin WhatsApp. Sama havainto ja oikeastaan terve käytäntö, että voi viestitellä ja soittaa ilmatteeksi (myös siellä Mesessä). Tai no, onko se muka ilmainen, kun kuitenkin jokainen maksaa internet liittymistä jollain tavalla.
Itse kun jäin eläkkeelle aikanaan, luovuin kaikista maksullisista puhelin ym liittymistä ja otin käyttöön 2 prepaid korttia. Ihan käytön vähäisyyden vuoksi. Kun lataan molempiin 10 euroa, ne kestää hyvinkin 3 kuukautta, jopa ylikin. En käytä niitä nettiin, se olisi muuten euron vuorokausi. Ja ei ole tarvettakaan.
Minulla on sim kortillinen iso modeemi ja siihen Elisa tarjosi 10 euron kuukausimaksulla 100 Mbits Sim kortin. Hiljattain uusivat sen samalla hinnalla seuraavaksi vuodeksi.Siis luovuin kuukausi paketeista tarpeettomana.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis luovuin kuukausi paketeista tarpeettomana.
En nuukaile missään, ruokaakin oltava parasta, ketä varten säästäisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En nuukaile missään, ruokaakin oltava parasta, ketä varten säästäisi.
En minäkään nuukaile, mutta miksi maksaa operaattoreille esimerkiksi tarpeettomasta eli lahjoittaa heille rahaa, kun ei tarvetta käyttää hyödyllisesti jotain pakettia. Samoin sähköyhtiöillä on hinnoissa ilmaa niin paljon, että kulutussähkön kilpailutan noin kahden vuoden välein.
Kyllä eläkkeet riittää elämiseen, en ole vastuussa enää kuin itselleni. Ei tarvitse ostaa punalaputettuja tai tuijotella kahvi tai mitään tarjouksia. Määräänsä enempää en kuitenkaan syö eli ei kulutustakaan liikaa, että aina jää yli.
Vituttaa kun matkailu lakkasi kiinnostamasta varmaan kymmenen vuotta sitten, nyt joutaisi mutta olen kai matkaillut mittarit täyteen aikanaan. En edes risteilyillä käy tai onko joku viro tai tukholma joku risteilynimikkeen arvoinen. Pitäisi lähteä Karibialle.
Stadissa käyn koska se on ex kotikaupunki. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sim kortillinen iso modeemi ja siihen Elisa tarjosi 10 euron kuukausimaksulla 100 Mbits Sim kortin. Hiljattain uusivat sen samalla hinnalla seuraavaksi vuodeksi.Sinulle Anonyymi
2025-11-15 15:28:25
Kiitos selvityksestä! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis luovuin kuukausi paketeista tarpeettomana.
Ei ole koskaan ollut, vaikka tyrkytys on kovaa firmasta.
- AnonyymiUUSI
Lohta ja sisäfileetä pöytään.
- AnonyymiUUSI
En syö, perusruokaa ennemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä16211510- 288132
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.565984Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1664967- 204737
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai394384Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1014275- 953605
- 803280
- 481781