ex-lieksalaiset eivät muuta viettämään eläkepäiviään Lieksaan. Tämähän on eläkeläisen onnenparatiisi, ei elämä voi olla tämän parempaa missään muualla, täällä kun on kaikkea mitä ihminen tarvii.
En käsitä miksi muualla päin Suomea eläköityneet
21
155
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ahdasmielinen pikkukylä.
- AnonyymiUUSI
Nuin minä tein, möin etelässä kaksion ja ostin täällä hienon asunnon. Rahaa jäi yli 200 000 ja sillä eläkkeen lisäksi voin tehdä mitä vaan. Ajelen hienosti taksilla korpeen marja- ja sienireissuille, käyn Joensuussa ja teen mitä vain. Etelässä olisin eläkkeelläni köyhä ja kirkon ruokajonoissa, täällä olen rikas. Ja rauhallista luontoa riittää.
- AnonyymiUUSI
Teetkö Joensuussakin mitä vain?
- AnonyymiUUSI
Varmasti on halpaa kun ei ole edes paikkaa. Igor valehtelee kuten aina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti on halpaa kun ei ole edes paikkaa. Igor valehtelee kuten aina.
Jatkis näkee nyt igoreita joka paikassa. Eli igorit ovat jatkiksen näkemiä pikku-ukkoja...
- AnonyymiUUSI
Lieksa, aaah, ihanaa. Lieksan mollaajat ovat itse syyllisiä kaikkeen.
- AnonyymiUUSI
Eihän ole mollattu lieksaa vaan jamalin olematonta ja näkymätöntä ihmemaailmaa. Jota ei ex törkyturpa nykyinen Igor pyst todistamaan todeksi.
- AnonyymiUUSI
Lieksassa on IHAN kaikkea. On mahdollisuus nauttia kulttuurin antimia. Oma ammattiteatteri ja mahtavia teatterivierailuja, upea konserttisali ja oma kaupunginorkesteri. Kaupungista, joen rannalta löytyy myös yksi Suomen parhaista kesäteattereista. Lisäksi tulossa on oma musiikki- ja kulttuuritalo.
On useita urheiluhalleja, joissa järjestetään vuosittain kisoja ja muita tapahtumia kymmenittäin. Yliopisto, keskussairaala ja kaupungin keskustassa tori, jossa varsinkin kesäisin väriä ja tapahtumaa jos jonkinlaista.
Lieksa on myös pyöräilykaupunki. Pyöräily- ja kävelykatu halkoo keskustaa ja turvallinen kevyenliikenteen reitti kulkee lähiöiden laitamilla, joen rantaa seuraillen kaupungin koillislaidalta, aina kaupunkia halkovan joen suistolle, josta avautuu yksi maakunnan suurimmistä järvenselistä. Rannan välittömässä läheisyydessä on useita ravintoloita ja kahviloita, samoin kaupungin keskustassa. Kaupungista löytyy myös runsaasti laadukkaita hotelleja ja muita majoitusvaihtoehtoja. Jopa leirintäalue rannalta, ihan keskustan tuntumasta.
Kaupungin isojen markettien määrä, muu palvelutarjonta ja pysäköintitilojen runsaus voi yllättää vieraspaikkakuntalaisen.
Liikenneyhteydet maakuntaan ja muualle Suomeen ovat varsin toimivat. Lentokenttä on lähellä, maaliikennenasema aivan kaupungin sydämmessä. Nopeat junayhteydet ja pikavuorot vievät sinut sujuvasti vaikkapa Helsinkiin. Myös lähiliikenne on todella kattava, toimiva ja vuorot tiheitä. Keskustasta muutaman kilometrin säteellä on Suomen kenties mahtavimmat ulkoilu-, sienestys- ja marjastusmaastot, joihin voit matkata vaikka bussilla.
Sellainen on Lieksa, miksi en siis muuttaisi sinne eläkepäiville?
Olisiko syy siinä, että tuo kertoi siitä minkälainen Lieksa voisi olla jos..., mutta ei todellakaan ole.
Siksi muutin sieltä pois. Siksi vietän eläkepäiväni siellä missä on enemmän sitä mitä ihminen tarvitsee.
Lieksa on surkeaakin surkeampi tuppukylä, jonne minua saa enää edes väkipakolla.
PISTE!- AnonyymiUUSI
Kuttuiletko, Joensuulainen...?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuttuiletko, Joensuulainen...?
Jep. Kuka kertoi, vai väitätkö, että ihan itse arvasit?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Kuka kertoi, vai väitätkö, että ihan itse arvasit?
Lauseen keskellä tuo joensuulainen kirjoitetaan muuten pienellä.
T: Sama - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
T: SamaOnko sinullakin keskellä pieni...?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
T: SamaMuutako et koulussa oppinut?
- AnonyymiUUSI
----Lieksa on surkeaakin surkeampi tuppukylä, jonne minua saa enää edes väkipakolla.------
Hyvä meillle ja sulle kun pysyt poissa ja kaukana. Täällä voisitkin äkkiä törmätä polkupyörän suuntaviittaan.
- AnonyymiUUSI
Se kun on yks haestappaskan haellee jotta kirjuttaako isolla vai pienellä.
- AnonyymiUUSI
Käsitän hyvin jos ihmiken joka on nähnyt jotain muuta kuin Lieksan ei halua tulla takaisin
- AnonyymiUUSI
Minulla hieman muisti pätkii, en osaa enään tulla Lieksaan.
Missä sijaitsee sekä ajo-ohjeet, kiitosh- AnonyymiUUSI
Kolilta vain jäätietä pitkin pielisen yli Lieksaan, jäätie on auki ympäri vuoden. Tervetuloa!
- AnonyymiUUSI
Onko siellä Riikolanlammen rannalla vielä myymättömiä tontteja kesämökeille. Se kiinnostaisi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 585060
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai544562Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1224489Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san2941647- 2281308
- 811301
- 681265
- 305998
- 199930
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50820