ex-lieksalaiset eivät muuta viettämään eläkepäiviään Lieksaan. Tämähän on eläkeläisen onnenparatiisi, ei elämä voi olla tämän parempaa missään muualla, täällä kun on kaikkea mitä ihminen tarvii.
En käsitä miksi muualla päin Suomea eläköityneet
27
322
Vastaukset
- Anonyymi
Ahdasmielinen pikkukylä.
- Anonyymi
Nuin minä tein, möin etelässä kaksion ja ostin täällä hienon asunnon. Rahaa jäi yli 200 000 ja sillä eläkkeen lisäksi voin tehdä mitä vaan. Ajelen hienosti taksilla korpeen marja- ja sienireissuille, käyn Joensuussa ja teen mitä vain. Etelässä olisin eläkkeelläni köyhä ja kirkon ruokajonoissa, täällä olen rikas. Ja rauhallista luontoa riittää.
- Anonyymi
Teetkö Joensuussakin mitä vain?
- Anonyymi
Lieksa, aaah, ihanaa. Lieksan mollaajat ovat itse syyllisiä kaikkeen.
- Anonyymi
Lieksassa on IHAN kaikkea. On mahdollisuus nauttia kulttuurin antimia. Oma ammattiteatteri ja mahtavia teatterivierailuja, upea konserttisali ja oma kaupunginorkesteri. Kaupungista, joen rannalta löytyy myös yksi Suomen parhaista kesäteattereista. Lisäksi tulossa on oma musiikki- ja kulttuuritalo.
On useita urheiluhalleja, joissa järjestetään vuosittain kisoja ja muita tapahtumia kymmenittäin. Yliopisto, keskussairaala ja kaupungin keskustassa tori, jossa varsinkin kesäisin väriä ja tapahtumaa jos jonkinlaista.
Lieksa on myös pyöräilykaupunki. Pyöräily- ja kävelykatu halkoo keskustaa ja turvallinen kevyenliikenteen reitti kulkee lähiöiden laitamilla, joen rantaa seuraillen kaupungin koillislaidalta, aina kaupunkia halkovan joen suistolle, josta avautuu yksi maakunnan suurimmistä järvenselistä. Rannan välittömässä läheisyydessä on useita ravintoloita ja kahviloita, samoin kaupungin keskustassa. Kaupungista löytyy myös runsaasti laadukkaita hotelleja ja muita majoitusvaihtoehtoja. Jopa leirintäalue rannalta, ihan keskustan tuntumasta.
Kaupungin isojen markettien määrä, muu palvelutarjonta ja pysäköintitilojen runsaus voi yllättää vieraspaikkakuntalaisen.
Liikenneyhteydet maakuntaan ja muualle Suomeen ovat varsin toimivat. Lentokenttä on lähellä, maaliikennenasema aivan kaupungin sydämmessä. Nopeat junayhteydet ja pikavuorot vievät sinut sujuvasti vaikkapa Helsinkiin. Myös lähiliikenne on todella kattava, toimiva ja vuorot tiheitä. Keskustasta muutaman kilometrin säteellä on Suomen kenties mahtavimmat ulkoilu-, sienestys- ja marjastusmaastot, joihin voit matkata vaikka bussilla.
Sellainen on Lieksa, miksi en siis muuttaisi sinne eläkepäiville?
Olisiko syy siinä, että tuo kertoi siitä minkälainen Lieksa voisi olla jos..., mutta ei todellakaan ole.
Siksi muutin sieltä pois. Siksi vietän eläkepäiväni siellä missä on enemmän sitä mitä ihminen tarvitsee.
Lieksa on surkeaakin surkeampi tuppukylä, jonne minua saa enää edes väkipakolla.
PISTE!- Anonyymi
Kuttuiletko, Joensuulainen...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuttuiletko, Joensuulainen...?
Jep. Kuka kertoi, vai väitätkö, että ihan itse arvasit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Kuka kertoi, vai väitätkö, että ihan itse arvasit?
Lauseen keskellä tuo joensuulainen kirjoitetaan muuten pienellä.
T: Sama - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T: SamaOnko sinullakin keskellä pieni...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T: SamaMuutako et koulussa oppinut?
- Anonyymi
----Lieksa on surkeaakin surkeampi tuppukylä, jonne minua saa enää edes väkipakolla.------
Hyvä meillle ja sulle kun pysyt poissa ja kaukana. Täällä voisitkin äkkiä törmätä polkupyörän suuntaviittaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinullakin keskellä pieni...?
Juu. Tosi pieni. Yltää juuri ja juuri polveen. Vähänkö nolottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
----Lieksa on surkeaakin surkeampi tuppukylä, jonne minua saa enää edes väkipakolla.------
Hyvä meillle ja sulle kun pysyt poissa ja kaukana. Täällä voisitkin äkkiä törmätä polkupyörän suuntaviittaan.Kyllä minulle sitä suuntaviittaakin aikoinaan tarjottiin. Se ensimmäinen tarjoaja, kookas sälli, taisi yllättyä, kun luuvitonen tuli kohti ja samantien tumma viitta putosi silmille. Tieto tapahtumasta kiiri kylälle, eikä kukaan enää yrittänyt.
- Anonyymi
Se kun on yks haestappaskan haellee jotta kirjuttaako isolla vai pienellä.
- Anonyymi
No junttien joukossa se on ihan sama, mutta esimerkiksi työhakemusta tehdessä oikeinkirjoitus on syytä hallita.
- Kirjoitusvirheet voivat syödä uskottavuuttasi, vaikka olisitkin pätevä tehtävään.
- Virheetön hakemus osoittaa, että olet huolellinen ja otat työn tunnollisesti.
- Oikeinkirjoitetut dokumentit antavat ammattimaisen kuvan ja erottavat sinut muista hakijoista, jotka ovat tehneet virheitä tai lähettäneet massahakemuksia.
- Huolellinen kieliasu varmistaa, että viestisi on selkeä ja helppo ymmärtää.
Yksinkertaiseen linjatyöhön, lumikolan varteen tai p..kakuskiksi nyt kelpaa melkein kuka vaan, joten väliäkö koulutuksella on - teille. Eihän luuserit työtä tee.
- Anonyymi
Käsitän hyvin jos ihmiken joka on nähnyt jotain muuta kuin Lieksan ei halua tulla takaisin
- Anonyymi
Minulla hieman muisti pätkii, en osaa enään tulla Lieksaan.
Missä sijaitsee sekä ajo-ohjeet, kiitosh- Anonyymi
Kolilta vain jäätietä pitkin pielisen yli Lieksaan, jäätie on auki ympäri vuoden. Tervetuloa!
- Anonyymi
Ilomantsista suoraan itään n. 120 km. Siellä se aainakin ennen on ollut.
- Anonyymi
Onko siellä Riikolanlammen rannalla vielä myymättömiä tontteja kesämökeille. Se kiinnostaisi.
- Anonyymi
Ei ole myytävänä, kaikki rakenettu.
Vaikea löytää myytäviä kohteita yleensäkin kun niitä tule myyntiin.- Anonyymi
Harmin paikka sinne olisin voinut tulla, olisi hyvä yhteys Pieliselle ja tietysti joelle. Aikoinaan kalastelin siellä kun olin vielä siellä töissä.
- Anonyymi
Kukapa ei nyt haluaisi rakentaa kesämökkiään sikalan viereen.
- Anonyymi
Lieksalaisen ainoa kyseeseen tuleva loppusijoituspaikka on Mähkössä. Siellä on paljon tuttuja.
- Anonyymi
Aaaaiivan...! Unohdin ihan, että tehän puhuittekin lieksalaisista. Sittenpä tämä keskustelu saa jäädä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1598568Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu994025- 1143902
- 553373
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint422704Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23641864- 531864
Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi441813Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111771Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko201511