Sepeliä kylvetään ja suolaa vaikka ei olisi tarve. Parempi olisi ajella puhdasta tietä pitkin.
Lisäisivät aurausta ja jättäisivät suolan kylvämisen pois.
Ei Norjassakaan suolata edes raskaan liikenteen takia. Siellä käytetään ketjuja ja seurataan hyvin tiet.
Älyntöntä suolaamista
19
339
Vastaukset
- Anonyymi
Sepelit hittoon ja suolaa kunnolla!
- Anonyymi
Ajaahan nuo mehtään suolaamattakin.. ni eipä se eestä.
- Anonyymi
Aloittaja ei tiedä mistään mitään ja hupattaa omiaan.
Suolan käyttö Norjassa
Yleistä: Teiden suolaus on keskeinen osa Norjan liukkauden torjuntaa talvella. Sitä käytetään estämään jään muodostumista ja parantamaan tienpinnan pitoa.
Vilkasliikenteiset tiet: Suolausta suositaan erityisesti vilkasliikenteisillä teillä, joilla hiekoitus ei välttämättä pysy tien pinnalla ja vaaraa on usein enemmän.
Lämpötila: Suola toimii tehokkaasti tiettyyn pakkasasteeseen asti. Liian kovilla pakkasilla suolaus ei ole tehokasta, ja tällöin käytetään muita menetelmiä, kuten hiekkaa.
Tämän vuoksi Norjan tiestönhoitoon sisältyy merkittävästi suolan käyttöä sekä talvisin liukkaudentorjunnassa.- Anonyymi
No kyllä ei näy pohjois-norjassa suolaa teillä. Lähes viikoittain siellä käyn.
Jos siellä suolaa joskus käytetään niin lumen ei anneta polaantua tielle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä ei näy pohjois-norjassa suolaa teillä. Lähes viikoittain siellä käyn.
Jos siellä suolaa joskus käytetään niin lumen ei anneta polaantua tielle.Ketä kiinnostaa jokin Pohjois- Norja, tai Lappi. Eihän siellä edes asu ihmisiä, olis sama jättää tiet auraamatta kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jokin Pohjois- Norja, tai Lappi. Eihän siellä edes asu ihmisiä, olis sama jättää tiet auraamatta kokonaan.
Norjassa nastarengaskielto etelästä Pohjoiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jokin Pohjois- Norja, tai Lappi. Eihän siellä edes asu ihmisiä, olis sama jättää tiet auraamatta kokonaan.
Enemmän siellä asuu ihmisiä kuin Iisalmen seutuvilla.
- Anonyymi
Kaikenlaiset tollukat ketjuja avaavat.
- Anonyymi
Kyllä se tollukka on just siellä.
- Anonyymi
Englannissa näyttivät levittävän suolahiekkaa. Pysyy varmasti paremmin ja on tehokasta. Kyllä niillä ketjuilla leikkiminen kuuluu johonkin vuoristotielle, ei tule mitään Suomassa kun pääsääntöisesti pärjätään nastarenkailla.
- Anonyymi
Niin mutta jos ei suolattaisi niin raskas liikenne käyttäisi jyrkimmissä missä ketjuja ja on niitä nykyään helpompiakin tekniikoita.
Itse ajan tosiaan lähes viikoittain Senjalle Rubbestadveienille kun hän muutaman lohen sieltä niin kyllä on puhtaat tiet. Ei siellä lotrata suolaa kuten täällä.
- Anonyymi
Nykyään kun pitää olla kesäkeli talvellakin.
- Anonyymi
Hyvää tekee suola teidän Toyotille, saadaan pois nopeammin teiltä.
- Anonyymi
Hehe hehe kyllä nuo mersut, volvot ja Audit näyttää olevan todella ruosteista katiskoita. Mersuissa kuulemma ruostuu takakelkka niin että rutina kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehe hehe kyllä nuo mersut, volvot ja Audit näyttää olevan todella ruosteista katiskoita. Mersuissa kuulemma ruostuu takakelkka niin että rutina kuuluu.
Minulla avensis pihassa, ai että mikä ruosteen rutina kuuluu takakelkasta. Vielä sain leiman onneksi huijattua .
- Anonyymi
Suolan ja hiekan kylvö pitäs lailla kieltää.ajan aina semmoisia teitä minnekkä ei ole kylvetty mitään.keväällä sitten hengitetään pöly hiukkasia.se on mukavata se.
- Anonyymi
Teiden loskaaminen kiellettävä !
- Anonyymi
Suolaa, suolaa, enemmän suolaa!
- Anonyymi
Minä oon niin taitava kuljettaja (kokemusta jo 14 vuotta) että pystyn ajaman suolaamattomia ja hiekoittamattomia teitä ihan kesänopeuksilla ja onhan mulla alla Range Rover maasturi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit375280Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3994541Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483829KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1443039Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku122514Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212292Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182048Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511992- 1231910
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241469