https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/32dbbc68-cea7-45f9-9f8a-e8547272dc10
Yhä kiristetään sähköautoilua. Kohta siirryn takaisin dieseliin.
Sähköautojen lataus verolle
7
216
Vastaukset
- Anonyymi
Siis haloo nyt kaikki sähkärin hankkineet!! Luulitteko oikeasti, että tässä maassa auto/autoilu käyttövoimasta riippumatta olisi ilmaista??
Talvipakkaset on alkanut, kuuntelin tuossa juuri pörssisähkön hintaa. Kummasti sekin vaan näillä leveysasteilla nousee heti talven tullessa, ilmasta on kesällä, kun ei tarvita lämmitystä.. Kusettaakohan jotkut nyt oikein olan takaa? - Anonyymi
Eipä ole ihme että kaikessa verotusta kiristetään
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/2c3de02c-9e31-4d5f-b958-167d8b8805fc - Anonyymi
Et tainnut lukea uutista?
Työnantajan kustantama sähköauton lataaminen työpaikalla tai julkisessa latauspisteessä oli verovapaa etu vuosina 2021–2025. Laki mahdollisti etuuden tarjoamisen työntekijöille, mutta ei velvoittanut siihen. Etu kosketti täyssähköautoja ja lataushybridejä.
Vuoden vaihtuessa sähköauton lataukseen työnantajan kustantamana tulee kaavamainen etuarvo:
30 €/kk täyssähköautolle
20 €/kk ladattavalle hybridille (sähkö + bensiini tai sähkö + diesel)
Asia ei koske vapaan autoedun omaavia henkilöitä.- Anonyymi
Kyllä ne kuule tuohonkin veron vielä keksii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne kuule tuohonkin veron vielä keksii.
Vaikka, kuten kirjoitin, ei koske vapaan autoedun omaavia, niin onhan se jo sinne verotusarvoon jo jyvitetty. Itsellenikin vapaa autoetu on lähinnä autohaitta, mutta on se vaivatonta (ja kallista)
- Anonyymi00007
Se on myös sähköautoilijan oma valinta millä ajaa kuten minulla Tarvitsen dieselin.
En itke polttoaineen/käyttöviman hinnasta vaan tankkaan sen 70 litraa silloin kun tarvitsen.
Miksi sähköautoilijan pitäisi saada ajaa ilmaiseksi. Sitä täällä on huudettu jo kauan että #mun ajelut sähköautolla " ei maksa kuin 2 euroa 100 km.. Minun ajo maksaa varmaan sen 50 euroa 100 km. Mitä sitten. Kerros sähköajelija ensin miksi takerrut minun liikkumisen hintaan ja haukut täällä? Mitä sillä voitat.Se on Minun henkilökohtainen asia ja sinulla ei ole mitään oikeutta eikä syytä haukkua siitä.
Sitten kerro se että kun se sähköautoilu kerran on niin halpaa niin miksi sinulla pitäisi olla eri oikeuksia ilmaiseen käyttövoimaan. Minä näkisin sen niin että jokainen maksakoon kohtuullisen hinnan sekä käyttövoimastaan ja liikkumisestaan ja 2 e/100 km ei ole kohtuullinen hinta . Tiedän myös sen että et halua kertoa todellisia km kustannuksia koska jos kerrot ne julki niin se 2 e/100 km on todella kaukana totuudesta. Ole rehellinen. Silloin sinuakin voi arvostaa asiallisena .
kansalaisena. Ja unohda toisten ihmisten haukkuminen heidän valinnoistaan ja tarpeistaan johtuvien elintapojen yms suhteen.
Minusta ajoneuvojen käyttövoman ostaa jokainen itse. Oikeuden mukaista että se käyttövoima maksaa myös sähköajokeille kuten nyt. Halpaahan tuo on vieläkin.
Eri juttu jos se maksaisi vaikka 1.8 euroa kw. sit vois sanoa että hiukan kallista.
0.7e/kw on mielestäni varsin kohtuullinen hinta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2593151Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy782598Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har281745Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701655Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1851603Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j181280Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.691191- 661143
- 951043
- 24909