Joensuusta on van yksi suunta etelään.
Vaihtoehtoja on kolme.
Iltalento Helsinkiin
Junalla moniin kaupunkeihin useasti päivässä.
Autolla rajan tietä Helsinkiin.tarvitaan siirtokuljetus rautatiesemalle ja takaisin ja vieläpä molemmissa päissä
Lentaen täytyy hankkiutua lentoasemalle ja perillä paikallisilla koteeseen
Auto on vaarallisin, rasittavin ja viheliäisin tapa.
Juna on mukava ja vapauttava tapa vaikkakin aikaa kuluu.
Siinä suhteessa juna on hankalampi että aina tarvitaan siirtokuljetus rautatiesemalle ja takaisin ja vieläpä molemmissa päissä.
Joensuun päättäjät ovat halukkaita nyhtämään viimeiset lantit lähtijältä.
Parkkipakoista veloittaa ja sakottaa (agressiivisesti) EUROPARK joka on monimutkaisten omistusten avulla piilotettu ulkomainen monikansallinen korporaatio.
Siis pysäköimällä Joensuussa siirrät vähiä varojamme ulkomaille.
Kun rautatieaseman kupeessa sattui olemaan valmis alue pysäköintiin päätettiin nimetä siellä pysäköinti "villiksi" ja sillä perusteella sulkea asfaltoitu alue pysäköinniltä.
Joensuu liityntäpysäköinti asema alueella
13
166
Vastaukset
- Anonyymi
Kukas tämän kaiken takana on?
PKO joka rakensi tilat ja on siksi velvoitettu kieltämään "villi" pysäköinti jottei vaan lanttikaan valuisi villiin pysäköintiin.
PKOlla on vaikeuksia lkvidin rahan kanssa joten koetetaan keksi mihin kaikkeen sen voisi upottaa.
PKO = pahan akseli Joensuussa.- Anonyymi
Ihan maailman paras parkkipaikka on tuossa omassa pihassa, joten auto saa jäädä siihen. Otan kapsekin ja nousen taksiin ja matkustan siten asemalle. Asemalla nousen junaan, josta olen varannut oman "lokeron". Se maksaa muutaman kympin enemmän, mutta on tooodella rauhallinen tapa matkustaa.
Helsingissä käppäilen Scandiciin, josta olen varannut huoneen. Asetun "taloksi" ja otan nokoset. Illalla on Kansallisessa näytös, johon olen ostanut liput.
Näytöksen jälkeen syömään - tietysti.
Hotellilla on huikea aamiainen, sillä pärjää pitkälle iltapäivään. Päivän mittaan käyn tutustumassa pariin taidenäyttelyyn ja käyn ostamassa kivan kaulahuivin, sellaisen vähän lämpimämmän, koska on talvi.
Iltapäivällä nautin välipalan ja illalla menen oopperaan.
Toisena aamuna olen hyvissä ajoin (jo klo 8.30) aamiaisella, ja syötyäni kiiruhdan vielä yhteen taidenäyttelyyn.
Juna Joensuuhun lähtee klo 13.19. Tulen jo ajoissa Helsingin päärautatieasemalle (huomasiko persu, että se päärautatieasema on yhdyssana?). Istahdan penkille ja seuraan vaivihkaa asemalla liikkuvia kansalisia.
Joku pummaa kahta euroa, varmaan sama jankutus kaikille - minullekin. Kehotan häntä painumaan helvettiin. Hän ei tunnu tajuavan, joten käännyn sivuun, jolloin pummi poistuu sättien. Hetken päästä tämä sama pummi pyytää saada käyttää puhelintani. Kerron helvetin ovien olevan hänelle edelleen avoinna. Pummi ei ymmärrä.
Nousen junaan ja siirryn "lokerooni". Matkan aikana käveleksin välillä pitkin junan käytäviä ja ihan impulssina ostan kahvin ja leivoksen.
Joensuussa nousen bussiin. noin puolen tunnin kulutta olen kotona ja alan suunnitella reissua... mmm, vaikkapa Turkuun. Jooko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan maailman paras parkkipaikka on tuossa omassa pihassa, joten auto saa jäädä siihen. Otan kapsekin ja nousen taksiin ja matkustan siten asemalle. Asemalla nousen junaan, josta olen varannut oman "lokeron". Se maksaa muutaman kympin enemmän, mutta on tooodella rauhallinen tapa matkustaa.
Helsingissä käppäilen Scandiciin, josta olen varannut huoneen. Asetun "taloksi" ja otan nokoset. Illalla on Kansallisessa näytös, johon olen ostanut liput.
Näytöksen jälkeen syömään - tietysti.
Hotellilla on huikea aamiainen, sillä pärjää pitkälle iltapäivään. Päivän mittaan käyn tutustumassa pariin taidenäyttelyyn ja käyn ostamassa kivan kaulahuivin, sellaisen vähän lämpimämmän, koska on talvi.
Iltapäivällä nautin välipalan ja illalla menen oopperaan.
Toisena aamuna olen hyvissä ajoin (jo klo 8.30) aamiaisella, ja syötyäni kiiruhdan vielä yhteen taidenäyttelyyn.
Juna Joensuuhun lähtee klo 13.19. Tulen jo ajoissa Helsingin päärautatieasemalle (huomasiko persu, että se päärautatieasema on yhdyssana?). Istahdan penkille ja seuraan vaivihkaa asemalla liikkuvia kansalisia.
Joku pummaa kahta euroa, varmaan sama jankutus kaikille - minullekin. Kehotan häntä painumaan helvettiin. Hän ei tunnu tajuavan, joten käännyn sivuun, jolloin pummi poistuu sättien. Hetken päästä tämä sama pummi pyytää saada käyttää puhelintani. Kerron helvetin ovien olevan hänelle edelleen avoinna. Pummi ei ymmärrä.
Nousen junaan ja siirryn "lokerooni". Matkan aikana käveleksin välillä pitkin junan käytäviä ja ihan impulssina ostan kahvin ja leivoksen.
Joensuussa nousen bussiin. noin puolen tunnin kulutta olen kotona ja alan suunnitella reissua... mmm, vaikkapa Turkuun. Jooko?Tuon matkailija on onnellinen.
Mutta vaikka sen taksin saisi tänne peräkylälle houkutelua hakemaan niin se "juna meni jo".
Olen sen verran toimelias ja omatoiminenettä hurauttaisin mielelläni oman aiktauluni mukaan kohtuuhintaiseen liityntä parkkiin.
Hesigissä kyllä Yybereitä riittää elleivät satu tappelemaan keskenään. samoin siellä julkisilla pääsee.
Junassa en missään tapauksessa halua lokeroitua muusta rahvaasta, Kerran matkustin ekstrahiljaisessa se ei ollut mukavaa istua tuppisuuna tuntikausia.
Matkakohteessa en halua profiloitua oopperihmiseksi.
Pitkien työmatkojeni aikana sain kylläni hotellisumisesta, pisimmillään 180 vrk hotellissa kypsyttää.
Pummille annan pari euroa sillä tiedän mihin raha menee, SPR kerjäläisen lantit eivät hyödytä ketään tarvitsijaa, sillä jälkimmäiset ovat ammattivalehtelijoita.
Hyppän bussiin, tarkoitat varmaan linja-autoon?
Minne niitä linja-autoja nykypäivänä menee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon matkailija on onnellinen.
Mutta vaikka sen taksin saisi tänne peräkylälle houkutelua hakemaan niin se "juna meni jo".
Olen sen verran toimelias ja omatoiminenettä hurauttaisin mielelläni oman aiktauluni mukaan kohtuuhintaiseen liityntä parkkiin.
Hesigissä kyllä Yybereitä riittää elleivät satu tappelemaan keskenään. samoin siellä julkisilla pääsee.
Junassa en missään tapauksessa halua lokeroitua muusta rahvaasta, Kerran matkustin ekstrahiljaisessa se ei ollut mukavaa istua tuppisuuna tuntikausia.
Matkakohteessa en halua profiloitua oopperihmiseksi.
Pitkien työmatkojeni aikana sain kylläni hotellisumisesta, pisimmillään 180 vrk hotellissa kypsyttää.
Pummille annan pari euroa sillä tiedän mihin raha menee, SPR kerjäläisen lantit eivät hyödytä ketään tarvitsijaa, sillä jälkimmäiset ovat ammattivalehtelijoita.
Hyppän bussiin, tarkoitat varmaan linja-autoon?
Minne niitä linja-autoja nykypäivänä menee?... niin se "juna meni jo"...
Tuosta päätellen sinun järjestelykyvyssäsi on vakavia puutteita.
Jos minä tarvitsen taksia ennakkoon tiedossa olevaan tarpeeseen, niin tilaan sen jo edellisenä päivänä.
Linja-autojen päivitetty aikatauluvihko löytyy netistä. Jojo Joensuu jne...
Aikataulutietojen haku netistä vaatii tosin enemmän, kuin Suomi24 sivuilla vaeltelu.
Minä tykkään katsella ohivilistäviä maisemia ja matkustaa hiljaisuudessa. Jos kaipaan seuraa, niin sitähän löytyy puhelimella tai vaikkapa ravintolavaunusta.
- Anonyymi
Taasko pitää ajaa luultavasti maailman huonoiten suunniteltuun parkkihalliin sekä pysäköintialueelle ja samalla ruuhkauttaa liikenne. Hienoa Joensuu, hienoa Itä-Suomi, osaatte hienosti hoitaa kaikki asiat!
- Anonyymi
Vielähän tuo aseman parkki moka olisi korjattavissa. Tehtäisiin uusien kerrostalojen alle parkit.
- Anonyymi
Joensuun geokakkijat pitävät huolen että villikakkimisalue pidetään toiminnassa!
- Anonyymi
Viekää ajolupa viranomaiselle jos ette hallitse ajamista parkkitalossakin.Se kenttä on yksityisen omistuksessa eikä uikuttajilla ole sinne asiaa.
- Anonyymi
Ei se oo yksityisen omistuksessa! Sen omistaa valtio eli VR
- Anonyymi
Onko Joensuu ainoa kaupunki joka ei osaa tai ei halua järjestää tärkeää infraansa kuntalaisiaan varten ?
Veronmaksajilla teetettiin Kimmelille pysäköintitalo ja siitä yritetään luoda väkisin liikenneasemaa vaikka hanke on täysin epäonnistunut.
Joillakin kunnilla on käytössään keinoja hoitaa asia. Joensuun virkamiehet lienee ostettu mukailemaan vain omistajien mielipiteitä. - Anonyymi
Hyvin olen saanut haettua matkustajat ajamalla ilmaiseksi parkkihalliin ja hyvin olen saanut pysäköityä, kun olen käynyt Kimmelissä. Itkijäeukot ne jaksaa valittaa joka asiasta :D Itse matkustan Helsinkiin talvisin lentämällä tai kesäisin autolla.
- Anonyymi
Lentäminen ja autolla Helsinkiin ovat epämiellyttävimmät matkustustavat.
Lentely maailmalla 30 vuotta vei siitä glamuurin aikaa sitten.
Autoilu on tunkkaisin ja hermoja koettelevin liikkumismuoto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentäminen ja autolla Helsinkiin ovat epämiellyttävimmät matkustustavat.
Lentely maailmalla 30 vuotta vei siitä glamuurin aikaa sitten.
Autoilu on tunkkaisin ja hermoja koettelevin liikkumismuoto.Lentäminen on mukavaa ja nopeaa. Hyvällä autolla on nautinto ajaa pitkiäkin matkoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.16710309- 552813
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan802528- 852351
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1472094Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2351908- 441392
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �131365Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta
Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va1151197Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!
Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei34873