Tiedättekö mitä mietin

Anonyymi-ap

Olen ollut toimeentulotuella jo toistakymmentä vuotta ja sopeuttanut elämäni hyvin sille tasolle. Olen miettinyt viime aikoina, että jos saisin työpaikan, jossa olisi nettotulot vaikkapa 1 500e, niin mä hukkuisin rahaan! Kai jokaisessa kokopäivätyössä nykyään sen verran saa?

Nythän siis perusosa on 594e ja sen päälle on vuokra 270e, sähkölasku noin 30e, vesimaksu ehkä 15e/kk eli menoni ovat siltä osin reilut 900e. Eli, jos saisin tonnin nettona, niin se kattaisi nykyisen elintasoni, mutta että saisin 500e siihen päälle.

13

254

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä ajattelen että olet loinen, vailla kunniaa ja tulevaisuutta.

• Anonyymi

Nykyään sillä ei ole väliä. Ns kyllä töitä tekevälle löytyy henkilöt ovat jo siinä iässä kuolevat pois

• Anonyymi

Minäkin kai olen sitten loinen, me elämme vähän kuluttaen ja luonnon varoja tuhlaten. Mitä siellä tulevaisuudessa on tavoittelemisen arvoista ja mitä tuo kunnia on, jota muka täytyisi tavoitella? Josssain vaiheessa ihminen ymmärtää, ettei mitään tulevaisuutta täällä ole kenelläkään, vaan sama lappu varpaassa lähdemme avaruuteen ( tai jonnekin uskomuksista riippuen) riippumatta siitä mitä täällä olemme tehneet.

• Anonyymi

Kunnon kristillistä argumentointia.

• Anonyymi

Juu, tonnilla elää jo makeaa elämää.

• Anonyymi

Juoksukaljat eivät maksa mitään eikä hurstin ruoat joten hyvin pärjätään

Tupauuno, savo.

• Anonyymi

Ihmiset käyvät töissä ansaitakseen rahaa, vain että voivat hankkia kaikenlaista omaisuutta mitä eivät oikeasti tarvitse. Miksi pitäisi olla enemmän rahaa, kuin tarvitsee tai auto vain siksi, että pääsee hulluna hankkimaan rahaa tai kauppoihin kuluttamaan sitä? Minulle riittää, että kärsin täällä senn ajan mikä täytyy ja saan kuolla rauhassa.

• Anonyymi

Mistä sinä vittupää toisten tarpeet tiedät? Puhu vain nilkki omasta puolestasti

tupauuno, savo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä vittupää toisten tarpeet tiedät? Puhu vain nilkki omasta puolestasti

tupauuno, savo.

Autolla kyllä pääsisi Savoon, jos reikää kaivataan päähän, eikä nikkeliallergia vaivaa.

• Anonyymi

Juu, eurokin kulutukseen on aina euro liikaa. Vähemmän on aina lopulta enemmän.

• Anonyymi

Jos nettotulosi kasvaisi 500e, niin luultavasti kulusikin nousisi 500e. Yli 90 prosentilla ihmisistä kulut ja tulot kulkevat lähes käsi kädessä.

• Anonyymi

TYÖ tekee Vapaaksi (vapaa-ajastanne)

t. Albrecht Pyller - Kela vastaava
      #Leiri 88#

• Anonyymi

Aloittaja on ilmeisesti unohtanut, että työssä käyminen tuo mukanaan paljon kaikenlaisia kustannuksia ja ylipäätään vaivaa, sen varsinaisen työn tekemisen LISÄKSI.

Kannattaa päivittää tiedot rahasummista tähän nykyiseen aikaan, siis olemme jo uudella vuosituhannella, olleet jo kohtalaisen pitkään, emmekä enää 1900-luvulla.

Toinen asia on lisäksi se, että osaamiseen panostettu aika, raha ja vaiva pitää tietenkin saada korkoineen takaisin, ei se asia ihan niin toimi että työttömänä pitäisi rahoittaa omia osaamisiaan, ja sitten työnantajan maksama palkka ei kata niidenkään kulujen takaisin saamista korkoineen.

Kaikkialla tietenkin pitää saada korkoa kaikelle sille, mitä on joutunut uhraamaan saadakseen ne työvalinnat yms. toteutumaan, ja tietenkin työnantaja on yksi maksaja, mutta toiseksi maksajaksi voisi kaavailla myös yhteiskuntaa jossain muodossa etenkin silloin kun yhteiskunta itse elää rankasti yli varojen eikä hoida omia velvollisuuksiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      221
      4086
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2583
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2305
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1405
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1298
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1149
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1037
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      903
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      881
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      876
    Aihe