Olen ollut toimeentulotuella jo toistakymmentä vuotta ja sopeuttanut elämäni hyvin sille tasolle. Olen miettinyt viime aikoina, että jos saisin työpaikan, jossa olisi nettotulot vaikkapa 1 500e, niin mä hukkuisin rahaan! Kai jokaisessa kokopäivätyössä nykyään sen verran saa?
Nythän siis perusosa on 594e ja sen päälle on vuokra 270e, sähkölasku noin 30e, vesimaksu ehkä 15e/kk eli menoni ovat siltä osin reilut 900e. Eli, jos saisin tonnin nettona, niin se kattaisi nykyisen elintasoni, mutta että saisin 500e siihen päälle.
Tiedättekö mitä mietin
13
254
Vastaukset
- Anonyymi
Minä ajattelen että olet loinen, vailla kunniaa ja tulevaisuutta.
- Anonyymi
Nykyään sillä ei ole väliä. Ns kyllä töitä tekevälle löytyy henkilöt ovat jo siinä iässä kuolevat pois
- Anonyymi
Minäkin kai olen sitten loinen, me elämme vähän kuluttaen ja luonnon varoja tuhlaten. Mitä siellä tulevaisuudessa on tavoittelemisen arvoista ja mitä tuo kunnia on, jota muka täytyisi tavoitella? Josssain vaiheessa ihminen ymmärtää, ettei mitään tulevaisuutta täällä ole kenelläkään, vaan sama lappu varpaassa lähdemme avaruuteen ( tai jonnekin uskomuksista riippuen) riippumatta siitä mitä täällä olemme tehneet.
- Anonyymi
Kunnon kristillistä argumentointia.
- Anonyymi
Juu, tonnilla elää jo makeaa elämää.
- Anonyymi
Juoksukaljat eivät maksa mitään eikä hurstin ruoat joten hyvin pärjätään
Tupauuno, savo.
- Anonyymi
Ihmiset käyvät töissä ansaitakseen rahaa, vain että voivat hankkia kaikenlaista omaisuutta mitä eivät oikeasti tarvitse. Miksi pitäisi olla enemmän rahaa, kuin tarvitsee tai auto vain siksi, että pääsee hulluna hankkimaan rahaa tai kauppoihin kuluttamaan sitä? Minulle riittää, että kärsin täällä senn ajan mikä täytyy ja saan kuolla rauhassa.
- Anonyymi
Mistä sinä vittupää toisten tarpeet tiedät? Puhu vain nilkki omasta puolestasti
tupauuno, savo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä vittupää toisten tarpeet tiedät? Puhu vain nilkki omasta puolestasti
tupauuno, savo.Autolla kyllä pääsisi Savoon, jos reikää kaivataan päähän, eikä nikkeliallergia vaivaa.
- Anonyymi
Juu, eurokin kulutukseen on aina euro liikaa. Vähemmän on aina lopulta enemmän.
- Anonyymi
Jos nettotulosi kasvaisi 500e, niin luultavasti kulusikin nousisi 500e. Yli 90 prosentilla ihmisistä kulut ja tulot kulkevat lähes käsi kädessä.
- Anonyymi
TYÖ tekee Vapaaksi (vapaa-ajastanne)
t. Albrecht Pyller - Kela vastaava
#Leiri 88# - Anonyymi
Aloittaja on ilmeisesti unohtanut, että työssä käyminen tuo mukanaan paljon kaikenlaisia kustannuksia ja ylipäätään vaivaa, sen varsinaisen työn tekemisen LISÄKSI.
Kannattaa päivittää tiedot rahasummista tähän nykyiseen aikaan, siis olemme jo uudella vuosituhannella, olleet jo kohtalaisen pitkään, emmekä enää 1900-luvulla.
Toinen asia on lisäksi se, että osaamiseen panostettu aika, raha ja vaiva pitää tietenkin saada korkoineen takaisin, ei se asia ihan niin toimi että työttömänä pitäisi rahoittaa omia osaamisiaan, ja sitten työnantajan maksama palkka ei kata niidenkään kulujen takaisin saamista korkoineen.
Kaikkialla tietenkin pitää saada korkoa kaikelle sille, mitä on joutunut uhraamaan saadakseen ne työvalinnat yms. toteutumaan, ja tietenkin työnantaja on yksi maksaja, mutta toiseksi maksajaksi voisi kaavailla myös yhteiskuntaa jossain muodossa etenkin silloin kun yhteiskunta itse elää rankasti yli varojen eikä hoida omia velvollisuuksiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2464502Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781689Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051532- 511251
- 891185
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 461017
- 591003